Off Topicin siirto kurinpitoketjusta 21-22.3.16

  • 1 057
  • 6

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
En halunnut jatkaa täysin ohi aiheesta kurinpitoketjuun, mutten myöskään jättää vastaamatta. Tänne siis kaikki tästä eteenpäin jos mitä mielessä asiasta on, kiitos.

@Erätauko kirjoittaa viestissä #2857

"Ei liity, mutta eihän se automaattisesti tarkoita sitä etteikö taustalla voisi olla kaunaa Kärppiä kohtaan. Ei se oikesti sattumaa ole, että nyt turkulaisia tukevat kirjoittajat ovat pitkälti SaiPan ja Tapparan kannattajia. Uskon myös vakaasti, että useimmat heistä eivät ole nähneet tilanteista muuta kuin korkeintaan lyhyen koosteen. On nähty monta kertaa aiemminkin, että joidenkin SaiPa-kannattajien hampaankoloon jäi yllättävänkin paljon siitä, että Kärpät kuppasi teiltä miehiä. En minäkään siitä mielissäni ole eikä pelaajista kyllä hirveästi hyötyäkään ollut. Välillä vastaava kauna tuli Jyväskylästä, jolloin Jypin kannattajat (tai ehkä pahimmassa tapauksessa kyse oli vain yhdestä) kävivät jopa sotkemassa Kärppien keskustelupalstaa esittämällä Kärppäkannattajaa. En kuitenkaan yleistä ja väitä että tämä koskee automaattisesti sinua, mutta kyllä tuo trendi on ihan selvä ilmiö ja tosiaan kovin luonnollinen asia.

Mielestäni Epätietoisen kirjoitus oli erinomainen ja kiihkoton. Jos Aittokallio tosiaan osui tahallaan Pikkaraiseen olisi siitä kuuluut antaa jäähy. Tuostahan kuitenkaan ei ole valitettavasti näyttöä. Samoin varusteen heittäminen katsomoon olisi mahdollisesti ollut vähintään käytösrangaistuksen paikka. Yksittäisiä tilanteita kuitenkin menee ohi puolin ja toisin eikä sille mitään mahda. Ei näihin kannata kuitenkaan jäädä vellomaan kun ei kyse ole niin suurista asioista. Itse ainakaan en kehtaisi valittaa jos Kärppien rottapelaajat olisivat toimineet kuten Tepsin pelaajat ja saaneet niistä pelikieltonsa. Jos Pikkaraiselle tuli mahdollisesti pelikieltoa yksi ottelu liikaa niin se on sääli, mutta ei tässä nyt hirveästä oikeusmurhasta pitäisi olla kyse."

Vastaus:

Ei se automaattisesti myöskään tarkoita, että on kyse kaunoista saati vihasta, jos vain kommentoi jotain random tilanteita. Ja nyt vain satuin olemaan niistä sitä mieltä, mikä ei imartele Kärppiä.
Ja tästä oli juuri kyse, kun mainitsin, että argumentit tuntuu loppuvan itse asiasta, TPS - Kärpät tapahtumista, kun heti pitää kääntää asia siihen, että se olis muka jotenkin vain vihasta tai antipatiasta johtuvaa, eikö ole millään mahdollista, että kritiikki ja asioiden arviointi johtuu ihan vain itse asioista ja että miltä ne näyttää? Eikö vain vois laittaa asiallista vasta-argumenttia itse asiasta, eikä vetää sitä ihan ohi aiheen johonkin muuhun?

Tuo peruste on aika laimea muutenkin, TPS on kyykyttänyt SaiPaa jopa enemmän kuin Kärpät aikanaan, joten miten on mahdollista nyt siis tietenkin sillä (tuolla teidän) vihan ja antipatian perusteella olla myötämielisiä heitä kohtaan noissa asioissa? Myöskin pelaajakuppaukset on ontuva peruste, Tepsissä on nyt Spinat, Virtaset, Atu valmentaa jne. mitähän kaikkea muistakkaan ketä siellä on ja ollut SaiPasta, sekö ei sitten samalla tavalla tuolla perusteella toimikkaan?

Ei, minulla ei ainakaan ole ollut, eikä ole mitään hampaankoloissa mistään, ja sitä yritin jo monesti aiemmin sanoa, että ei todellakaan ole mitään väliä saati tunteita TPS tai Kärpät suuntaan, asioita katsoin sivusta ilman tunteita, nyt se vain ei näkynyt miellyttävän muutamaa Kärppäläistä.
Jos et väitä etkä oleta, että koskee minua millään tavalla, miksi siis minulle tuon osoitat? Yhtä luonnollinen asia kuin se, että Kärppälasit silmillä ja tunteet pelissä muutama ottanut minut silmätikuksi, kun ei vaan eriävät -ei Kärppiä mairittelevat mielipiteet miellytä?

Ei ole näyttöä Aittokallion osumisesta Pikkaraiseen vaihtoaitiosta? katso tuo video, jonka peterra linkkasi viestissä #2869. Ilkka Pikkarainen tekee tuttavuutta Kärppien vaihtoaition kanssa | Ruutu

Hyvä vähätellä tilanteet joista ei mitään Kärpille, turhaa vellomista. Nyt ne kuitenkin yhdessä Marjamäen kerhoilun kanssa on juurikin se syy joka sai TPS:n turhautumaan. Tuomaritoiminta epäonnistui pahasti, tuota Marjamäen leireilyä heidän ei pitäisi sallia, ja linja pitäisi olla jossa tasapuolisesti vihellettäisiin molempien koiruudet pois. Tiedät sinäkin tasan tarkkaan ja olet nähnyt ennenkin, kuinka tuomarit saa pelin kuumenemaan, kun viheltelevät puolueellisesti, toiselta puolelta palaa hihat. Nähdyn kaltaisesti.

Jortikkaa, Rantasta myöden asia huomioitu, kyllä tuo on ihan yleisesti tiedossa oleva ongelma, että Marjamäki seurustelee enemmän tuomareiden kanssa ja saa kyllä sillä hyötyä. On epäoikeudenmukaista, että se sallitaan.
Eikö muka Kärpät hyötynyt? TPS turhautuu ja kuumenee = jäähyt / YVt sekä Pikkarainen ja Atu ulos jne.

Jos tuomarit hoiti hommansa puolueettomasti, eikä seurustellut kummankaan kanssa, tuollaista kollektiivista kuumenemista ei olisi tapahtunut. Sinisilmäisyyttä jos sitä ei näe.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
"Jatka ihmeessä lisää, verratonta tavaraa. Kuten jo aiemmin todettua, sitä voi vetää huomiota muualle ja koittaa keksiä motivaatioita muille ties mistä muusta, kuin itse asiasta. Eihän siinä, kun mielikuvitusta riittää.

Edelleenkään, SaiPa ei liity millään tavalla TPS - Kärpät välisiin asioihin ja tilanteisiin. Tämä voi olla, ja näkyy olevan täysin mahdotonta ymmärtää siellä Kärppä leirissä. Mutta pyyntö, keskity sinäkin vain TPS - kärpät asioihin, siitä on nyt kyse."


@Goljat lainaa eo. viestiäni omassaan #2872

"Ei helvetti.. :D Näkee kilometrin päähän, et tällä kaverilla on jäänyt kohtuuttomat kaunat parin viime vuoden alistuksista. Samaten käyttäjät Peterra ja Väsyneet kädet taitavat nähdä vieläkin pahoja unia parista game 7 jatkoajasta. Ei siinä mitään, kivahan tätä on seurailla. Tähänkin tulee varmaan jotain nasevaa vänkäystä vastaukseksi.

Ja itse asiaan viitaten, mun mielestä ihan hyvät ja sopivat tuomiot."

Vastaus:

Miten tuosta käy ilmi kohtuuton kauna? Voitko avata, en todellakaan ymmärrä? Kuittaus, että menee asiasta sivuun reilusti, ja pyyntö, että pysyttäisiin vaan asiassa?
Ja tässä myös sama kuin aloituksessa, TPS alistanut jopa pahemmin SaiPaa aikojen saatossa, miten se ei muka sitten nyt näy, tuon teidän argumentin mukaan? Kyllä se edelleen vaan vaikuttaa aika hataralta.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
@Eddie kirjoittaa viestissä #2873

"Kehottaisin sinua lukemaan omia tekstejäsi uudelleen. Minun mielestäni sinä et ole kirjoittanut asiallista tekstiä, etkä asiallisia argumentteja kuin jokusen noiden tekstien sisällä. Jos oikeasti yrität olla puolueeton, se ei todellakaan näy sinun kirjoituksissasi. Kehottaisin sinua muotoilemaan omat tekstisi asiallisempaan sävyyn, jos muilta vaadit mm. asiallista argumentointia. Sinun teksteistäsi saa vaikutelman, että vihaat kärppiä yli kaiken ja varsinkin Kukkosta. Ja värilaseja on monenlaisia, ei pelkästään omaan joukkueeseen liittyviä. Niitä on myös sen tyyppisiä, joiden armoille yleensä menestyvät organisaatiot joutuvat. Kärpät sai olla todella rauhassa sinunlaisilta kirjoittajilta 2009-2013 vuodet. Sitä olen usein miettinyt, miksi Junno noina vuosina säästi tuomareissa. Silloin jos joskus ne olisi pitänyt ostaa Kärppien puolelle.

Vika ei ole koskaan viestin vastaanottajassa, vaan viestin muotoilijassa. Näin olen joskus kuullut jonkun viisaan sanovan."


Vastaus:

Olen kyllä lukenut kaikki moneen kertaan, seurannut keskustelua viesti viestiltä. Voitko ystävällisesti poimia sieltä ei asialliset? Tarkoittaako puolueeton, ettei ainakaan kritisoi Kärppiä, vai niinkuin minä sen ymmärrän, että katsoo asiat asioina ja muodostaa niistä mielipiteen, on se sitten mihin suuntaan tahansa, ilman värilaseja ja nimenomaan puolueettomasti?
Se että "vaadin" muka muilta asiallisia argumentteja, oli nimenomaan lähinnä pyyntö ja kehoitus, että itse ko. asiasta mielellään kiitos, eikä niin, että vedetään vaan vihaksi ja antipatioiksi ym. ihan sivuun kyseessä olevista asioista. Mielestäni se ei kyllä ole hyvää asiallista argumentointia, kun kuitataan kirjoitukset ja eriävät mielipiteet, vain ulvomisena, vinkumisena, vihana tai antipatioina.
Ei minun tarvitse vihata Kärppiä saati Kukkosta ollenkaan, sanoakseni, että saavat erilaista kohtelua, esim. Kukkosen kohdalla tulee ihan siitä, että kyllähän Lasse saa paljon reippaammin hakata ilman jäähyjä, kun verrataan töppös löppösiin ym. Tämä on ihan yleisesti jääkiekkoa seuraavilta todettua, väreistä riippumatta.

"Minunlaisilta kirjoittajilta" ? Ja sitten siellä kirjoitetaan, että minä olen mustamaalannut muita. Sekin olisi kiva tietää, missä kohtaa ja miten?
Varmasti voisin muotoilla viestejä paremmin muiden mielien mukaisiksi, jos osaisin. Sen toki myönnän, en vain osaa. Viestit tulee omien mielipiteideni mukaan, kuten tulevat muiltakin, mutta niinhän se kait avoimella keskustelu-palstalla on ihan sallittua?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
@Epätietoinen kirjoittaa #2887


"Pyydän teitä ystävällisesti katsomaan vaikka edelliset kaksi sivua. Katso mielipiteitä. Kovasti ne on vain nämä pari sekä SaiPan, että Tapparan fania jotka puhuu ikävää sävyyn mustamaalaamalla. Edelläkin mm. Lukko ja Ilves -fanit ovat kovasti eri mieltä teidän kanssa. Puhumattakaan heidän äänensävystä. Hyvä Battle Ankka, jos teillä ei ole mitään Kärppiä vastaan, niin miksi puhutte jatkuvasti halventavaan sävyyn? Ja miksi te mustamaalatte koko ajan Kärppäfaneja? Niin minä kuin moni muukin olemme todenneet että rangaistukset olivat ylimitoitettuja hiukan ja Aittokallion olisi käytösjäähy pitänyt antaa. Haluaisin vielä korostaa, että tälle minun viestille saa pohjan jos olet lukenut pari aikaisempaa viestiäni. Minusta kaikkien olisi mukavempi lukea tätä palstaa, jos tuo vihamielinen asenne saataisiin pois. Noh, tiedänhän minä että se on mahdotonta"


Kysymyksiä:

Mitä olen sanonut mustamaalaamalla? Ikävästi varmasti onkin Kärppä fanin mielestä, kun Kärppiä olen kritisoinut, se on selvä.
Mitä olen sanonut halventavaan sävyyn? Missä mustamaalaan Kärppäfaneja, ja millä?
Vihamielinen asenne?

Ja tosiaan, olen kyllä lukenut ne uudelleen, omatkin useamman kerran, ja ei oikein nyt avaudu, tuli mieleen, oletko jotenkin erityisen herkkänahkainen ehkä?
Kun tosiaan vielä Kärpät - TPS asioista kyse, niin kyllähän se tietysti herkemmin menee tunteisiin kun "omasta" joukkueesta kritiikin kohteena kyse, eihän se ihme ole. Mutta tosiaan, olisitko ystävällinen ja tarkentaisit?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
@Epätietoinen kirjoittaa #2892 lainaten ja vastaten nimim. Battle Ankka viestiin #2891

"Eieieieiei. Ymmärsitkö nyt tahalleen väärin vai yrititkö edes? Tarkoitin muiden kuin TPS ja Kärppäfanien kommentteja. Ei siellä muut hyökkää samallalailla ku mainitsemani käyttäjät. Noissa lainaamassasi kohdissahan ei edes arvosteltu toista seuraa eli mikähän tuolla nyt oli edes tarkoitus?"


Vastaus:

Siinä lainauksessa Battle Ankan viestissä #2891 nimenomaan käy hyvin ilmi, miten nimenomaan Kärppä puolelta "hyökätään" ? Eikä niinkään muilta, varsinkaan minulta, Kärppä faneja kohtaan. Pyydän tähänkin esimerkkiä jos sellaisen mielestään löytää? Ei, niissä ei arvostella nimenomaan seuraa, vaan kirjoittajaa/jia. Ohi aiheen. Kun nimenomaan ainakin minun koko hommaan puuttuminen alkoi kritisoimalla/arvostelemalla tuomarointia, seuraa ja kurinpitoa.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Epätietoinen jatkaa #2895 lainaten siinäkin Battle Ankan kirjoitusta

"
Battle Ankka kirjoitti:
Muutamaa tarkennusta kaipaisin boldattuihin kohtiin (omat boldaukset). Voisitteko ystävällisesti kaivaa vaikka... no sanotaanko 5 viestiä joissa halveeraan ja mustamaalaan Kärppiä/sen faneja. Kun noin reteesti rupesit yleistämään.

Kiitos.


Pahoittelut, en mikään taitava elektroniikkalaitteilla ole ja kännykältä kirjoittelen niin vaikeaksi menee tuo lainaaminen. Jokatapauksessa tuossa yllähän te väititte Kärppäfaneja erittäin ylimielisiksi, koska ovat eri mieltä teidän kanssanne. Noh, pääsääntöisesti Kärppäfaneilta on tullut asiallisia vastauksia ja argumentointia, kun taas mainitsemillani joukkueiden faneilla ei niinkään. Vastaavasti kummasti taas esim. Lukko- ja Ilves -faneilta on tullut asiallista kommentointia ketjuun. Etkö oikeasti huomaa eroa?"


Vastaus:

Monta lainausta aiemminkin, kuten tässäkin, mutta sitten kun pyydetään todisteita pöytään, sitä ei yht'äkkiä osatakkaan, pystytäkkään tekemään? MIelestäni hienoa tekemistä. "pääsääntöisesti Kärppä faneilta tullut asiallisia vastauksia ja argumentteja" kommentilla - kun juuri edellä on pitkä litania siitä todistetta, ettei näin ole.. ?
Jokin ei nyt mielestäni täsmää?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mitä tulee värilasikeskusteluun, joku jo laittoi siellä, että värilasit on myös kaikenlaiset muut, ja oikeastaan jokaisella on sellaiset.

Joutaa siis unohtaa kokonaan koko sanonta ? kun se nimenomaan on lähtenyt siitä, että tyyliin Mertaranta selostaa Suomen peliä puolueellisesti, kun tunneside ja kannatus. Kun taas jos selostaa Uganda - Romania peliä, ei voine värilasitermiä heittää mielestäni (jos ja kun ei ole tunnesiteitä saati kannattajuutta suuntaan toiseen) Niin ollen mielestäni hienoin argumentti tuolla ketjussa oli se, että minulla ne värilasit on TPS - Kärpät asioissa, muttei niinkään Kärppä fanilla.


@Sir Smokki viestissä #2908 mielestäni näyttää täydellisesti, miten "sokeasti" siellä jokunen Kärppä kannattaja asiasta vääntää, lainaten toista viestiä alkuun.

"
-One- kirjoitti:
Mun tulkinta tuosta on, että Aittokallio ojentaa kyynärvarttaan Pikkaraisen eteen, jolloin tämä törmää siihen. Ei tuota mielestäni ihan lyönniksi voi laskea, vaikka pikkusikaa ilman muuta onkin. Pelissä olisi rangaistus tuosta kuulunut antaa, mutta aika vaikea tuomarin tuota on nähdäkään.


Kyllähän siinä niin taisi käydä, kuten kuvaat. Ilman muuta Rajaniemi olisi jäähyn ansainnut, mutta tämähän on juuri tätä parasta pikkusikaa. Rajaniemi sai Pikkaraisen hiiltymään ja ottamaan jäähyn. Temppu tehtiin niin, ettei tuomari sitä havainnut. Jos kerran Playoffeihin kuuluu "tunnetta" ja "vastustajan hiilostamista", niin eikö tuosta pitäisi pikemminkin antaa aplodit, eikä ruveta itkemään? Vai pitäisikö Pikkaraisella olla joku etuoikeus rassata muita? Mikä tässä meni niinkuin pieleen itkijöiden mielestä?"


Kommentti:

Toinen puhuu siitä, erittäin selvästi vielä, kuinka Aittokallio (eo.videosta selvästi näkyvästi, kun vain avaa silmät (ja katsoo videon), vaihtoehtoisesti jättää Kärppälasit pois) ihan selvästi "jättää" rukkasensa / työntää ne Pikkaraisen eteen tarkoituksella osuakseen tähän. Aitiosta, kentälle. Tuomarivirhe taas, ja kertautuu vielä sillä, että Pikkarainen taitaa siitä lähteä ainoana jäähylle?
Mutta tosiaan, tähän riemukkaasti, miten Rajaniemi (eikö hän ollut maalillaan, ihan eri puolella kenttää??) tekee oikein aplodeerattavan tempun ja "pikku jyhnää" enemmänkin, maininnalla Pikkaraisen muka etuoikeuksilla? Pikkarainenhan reagoi kokemaansa kohteluun, eikä päinvastoin? Mitä etuoikeuksia hänellä siinä on?

Eikö tässä nyt tosiaan ole esimerkki myös, kun todellakin katsotaan tilannetta värilasein, Kärppä kannattajana? Puurot ja vellit niin hienosti sekaisin, höystettynä vielä sillä, että nythän se oli hieno ja aplodien arvoinen juttu kun "voitolle" jäätiin, mites jos olisi toisinpäin?

Nämä tälläiset koiruudet, virheet ja niiden viheltämättä jättäminen, Marjamäen tuomarikerhoilla höystettynä, on juurikin se syy miksi Tepsiläisillä keitti niin kovin yli, miksi turhautuivat. On ihan selvää, että kun toinen pääsee livahtelemaan useasti kuin koira veräjästä, toisen saadessa siitä vielä kurat niskaan, se kyllä saa ihmiset ajastaan hermostumaan. Jokainen voi ajatella omalle kohdalle, että kun kokee vastaavanlaista epäoikeudenmukaisuutta, siinä palaa hihat, ennemmin, tai myöhemmin.

Oikeudenmukaisuudesta oli ja on koko hommassa kyse, ainakin minun osalta. Se, että siinä kritisoin Kärppiä, johtui vain siitä, että Kärpät se nyt sattuu olemaan se joka hyötyy, ja hyötyi.
Jos se olisi Kirkkonummen salamat, Tappara, Ilves, ihan mikä tahansa muu, olisi mielipiteeni olleet ihan samanlaisia, ilman mitään vihaa saati antipatioita tai värilaseja.

Tuomaritoiminta pielessä, kurinpidosta nyt puhumattakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös