Nyrkkeilyketju

  • 757 762
  • 3 664
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eilen illalla tuli katteltua toi viime viikonloppunen Inoue vs. Butler. Oli kyllä sikäli "karmeeta" katteltavaa että harvoin näkee tommosta tasoeroa MM-ottelussa, varsinkaan sillon kun sillä ottavalla osapualellakin on valtaliiton vyö hallussaan. Matsi oli alusta alkaen niinkun vastakkain olis ollu mestari vastaan täysi aloittelija. Ei niin mitään palaa Butlerilla. Tosin Butler näytti siltä että yrittääkin vaan sinnitellä 12 erää tolpillaan ja ESPN:n selostajat ja kommentaattorit olikin aikas julmia Butleria kohtaan. Varsinkin kommentti "En välttämättä edes halua nähdä Butleria enää kehässä tämän esityksen jälkeen" oli kuitenkin aika kova kommentti kun kyseessä kuitenkin valtaliiton maailmanmestari (tai siis oli viälä tossa kohtaa).

Viime viikonloppuna mielenkiintosesti muuten molemmat P4P TOP-2 miehet kehissä, kun Terence Crawford veti venäläis-armenialaisen David Avanesyanin pihalle kuutoserässä. Avanesyan nyt kuitenkin oli Crawfordille ihan vastustaja kehässä, toisin kuin Butler Inouelle. Kyllä mä oon kallistunu sille kannalle että Japanian poika on se P4P ykkönen. Uskomatonta miten pystyy veteleen jotain 4-5 iskun salamannopeita komboja, siten että viimesessäkin on viä potkua pistään kaveri unten maille. Kääpiösarja on nyt koluttu läpi ja seuraavaks sitten ylempää tyhjentään. Siellä Stephen Fulton ja Murodjon Ahmadalijev jo odottelee vöineen. Inoue on muuten vasta 11:s neljän valtaliiton mestari multiliittojen aikana. Ei tarttis kun voittaa noi kaks em. kaveria niin olis kiistaton neljän liiton mestari myös 122 paunasissa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nyt vasta avautu tässä viimeöisiä matseja katellessa että viime vuaden loppu vei mennessään kaksi todellista lajilegendaa. Yli 200:ssa MM-ottelussa kolmantena miehenä kehässä työskennellyt Steve Smoger kuoli 72-vuoden ikäsenä pitkäaikasen sairauden jälkeen. Tämä pensselisetä on varmasti tuttu kaikille vähänkään nyrkkeilyä seuraaville. Tästä meni viikko ja legendaarinen pistetuomari Jerry Roth potkasi tyhjää 81-vuaden iässä. Kuolinsyytä ei ole julkastu. Roth niinikään pisteytti yli 200 MM-titteliottelua.

Jos taivaan saleilla aletaan välejä selvitellä ninku ihan tosissaan, niin nyt on ainakin ammattitaitoa pitään matsit hanskassa ja oikeudenmukasina.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Wembley Arenalla ihan mielenkiintoset iltamat viikonloppuna. Nähtiin vaihteeks totaalinen ryöstö, todellinen jättiyllätys ja hyvätasonen pääottelu.
Illan eka titteliottelu oli WBA:n kärpässarjan MM-ottelu mestari Artem Dalakianin (UKR) ja David Jimenezin (CRC) välillä. Jimenezin voittaessa olis Costa Ricaan matkannu maan eka ammattinyrkkeilyn maailmanmestaruus. Jimenez olikin paljon aggressiivisempi, aktiivisempi ja sanalla sanoen parempi lähes koko matsin. Lopputulos oli kuitenkin jälleen yks häpeetahra lisää pistetuamarointiin, kun sokeat hiiret antoivat matsin 115-113, 115-113, 116-112 mestarille. Järkyttävää paskaa ja ESPN selostaja ja asiantuntijat ei tahtonu oikeen löytää sanoja.

Jättiyllätys nähtiin kun kotikehän suosikkipoika ja tulevaisuuden lupaus Karol Itauma ei saanu mitään aikaan raskaan keskisarjan matsissa viime vuasina reissumiäslevelille taantunutta Argentiinan Ezequiel Madernaa vastaan. Silminnähden turhautunut Itauma käveli 5.erässä Madernan oikeaan, otti lukua, eikä oikein näyttäny ees haluavan jatkaa. KO5 teuraslampaaks kärrätylle Madernalle.

Pääottelussa Anthony Yarde anto ihan kelpo vastuksen Artur Beterbieville kolmen valtaliiton 175lbs MM-ottelussa. Omasta mielestäni Beterbievillä oli matsi ihan hyvin hanskassa vaikka Yarde aina välillä pääsi lyämään vastaan ja pariin otteeseen jossain määrin satuttaankin maestroa. 8.erässä kyyti kävi kuitenkin liian kylmäks ja Beterbiev löi Yarden lattiaan ja Yarden kulma pisti pelin poikki kun haastaja oli suht sekasin. Piti kuitenkin viälä yks mitä vittuanyttaas elämys saada tähän iltamaan, kun kattoin matsin jälkeen tilastoja. Nääs kotikehän poika Yarde johti joka tuomarin papereissa ottelua keskeytyshetkellä! Ei saatana, näille helvetin pisteyttäjäspedeille olis oikeesti pakko tehä jotain, mutta mikään ei koskaan muutu. Andre Ward ja kumppanit olikin ton Dalakian vs. Jimenez matsin jälkeen toisaalta aivan pöyristyneitä, toisaalta niin turtuneita tähän paskaan että näki naamasta että voi vittu nyt taas.

Mutta jumankauta että jos/kun Beterbiev vs. Bivol lähiaikoina toteutuu, niin tulee kyllä kova matsi ja siinä onkin sitten voittajalle paikkaa ihan P4P-listojen huipulle.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä kuuluuko ihan tähän ketjuun, mutta tänä viikonloppuna on Jake Paul vs Tommy Fury ottelu. En usko, että olen kenenkään nyrkkeilijän toivonut häviävän niin paljon, kuin toivon taas JP:n tappiota. Toivottavasti voin luottaa Tyson Furyn arvioon ja hän sanoi, että JP osaa kyllä tapella, mutta ei voi voittaa Furya.

NB tarjosi 2.35 kerrointa Tommy Furylle ja tartuin siihen. Matsin jälkeen sitten todennäköisesti taas sadattelen, että maksettu juttu ja huijausta koko homma.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
En tiedä kuuluuko ihan tähän ketjuun, mutta tänä viikonloppuna on Jake Paul vs Tommy Fury ottelu. En usko, että olen kenenkään nyrkkeilijän toivonut häviävän niin paljon, kuin toivon taas JP:n tappiota. Toivottavasti voin luottaa Tyson Furyn arvioon ja hän sanoi, että JP osaa kyllä tapella, mutta ei voi voittaa Furya.

NB tarjosi 2.35 kerrointa Tommy Furylle ja tartuin siihen. Matsin jälkeen sitten todennäköisesti taas sadattelen, että maksettu juttu ja huijausta koko homma.
En ole itse kovinkaan suuri Jake Paul fani. Itseasiassa päinvastoin, tunnen antipatiaa häntä kohtaan mutta olen myös realisti. Missään universumissa Tommy ei tule Jakea voittamaan. Olen ällikällä lyöty jos edes kaikki erät pysyy pystyssä.

Tommyllä on ihan mairitteleva 8-0 recordi, mutta matsit ovat olleet luokkaa Tappara vs Kankaanpään Jääkarhut.

edit:typot
 
Viimeksi muokattu:

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
En ole itse kovinkaan suuri Jake Paul fani. Itseasiassa päinvastoin, tunnen antipatiaa häntä kohtaan mutta olen myös realisti. Missään universumissa Tommy ei tule Jakea voittamaan. Olen ällikällä lyöty jos edes kaikki erät pysyy pystyssä.

Tommyllä on ihan mairitteleva 8-0 recordi, mutta matsit ovat olleet luokkaa Tappara vs Kankaanpään Jääkarhut.

edit:typot
Jaahas ja hommassahan kävi ihan päinvastoin kuin odotin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Maksapommi sinetöi Gervonta Davisin voiton Ryan Garciasta. Oli hieno juttu, että tällainen kahden supertähden välinen ottelu saatiin järjestettyä! Toki vähän harmitti tämä myös kevyisiin sarjoihin levinnyt nykysuuntaus, että ei enää otella vaan haetaan tyrmäystä ykkösellä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Robert Helenius palaa kehään 5. elokuuta Olavinlinnassa. Vastustajana on 41-vuotias Mika Mielonen, joka aloitti nyrkkeilyn pari vuotta sitten.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Robert Helenius palaa kehään 5. elokuuta Olavinlinnassa. Vastustajana on 41-vuotias Mika Mielonen, joka aloitti nyrkkeilyn pari vuotta sitten.

Mikäköhän vitun järki tässä on?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mikäköhän vitun järki tässä on?

Rahulia saatava ja uuden kirjan promoamiseen. Vielä kun saisi leuan kärkeen osuman Möttöseltä, vai mikä Makkonen se olikaan, niin olisipa kerrassaan juhlava lopetus uralle. Surullista, ei voi muuta sanoa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä taida olla paljon vaihtoehtoja jos uraa haluaa jatkaa. Kovat miehet eivät halua vastaan kun Robben voittaminen ei edistä uraa ja on pieni riski että Robbe yllättäisi. Joutuu sitten etsimään heikompia vastustajia jotka ovat valmiit rahasta ottamaan turpaan.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hagi

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei jumalauta, Rusan salilta haettu joku harrastelija kehään. Ei millään pahalla, taitotaso ja nopeus on lähellä nollaa ja voi hyvällä omatunnolla sanoa että omakin tekniikka on valovuosia edellä. On tässä yksi merkittävä ero ja se on se olennaisin, tuo lähtee kehään Robben kanssa ja mä en suostu menemään(full contact) edes mun frendin kanssa joka on SM-mitalisti.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Näytti, että Robbe ei todellakaan halunnut satuttaa toista, himmaili aika paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös