Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 298 910
  • 4 088

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli taas käytyä, oli kaiken maailman deluxe-hytit ja muut, mutta sama se, nuuskaa sinne lähdettiin hakemaan. Onyxia ja Xtra strong Longia, Pari perus Granitia.

Kyllähän tuo, jos makuaineet ollaan kieltämässä, tappaa ainakin lempinuuskani onyxin heti. En leiki.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli taas käytyä, oli kaiken maailman deluxe-hytit ja muut, mutta sama se, nuuskaa sinne lähdettiin hakemaan. Onyxia ja Xtra strong Longia, Pari perus Granitia.

Kyllähän tuo, jos makuaineet ollaan kieltämässä, tappaa ainakin lempinuuskani onyxin heti. En leiki.

Onyxin makumaailmaa jäljittelevää nuuskaa on helppo valmistaa mistä tahansa normaalista nuuskasta. Tarvitaan aromeiksi vain kissankusta ja sitruunaa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Onyxin makumaailmaa jäljittelevää nuuskaa on helppo valmistaa mistä tahansa normaalista nuuskasta. Tarvitaan aromeiksi vain kissankusta ja sitruunaa.

Taitaa olla melkoinen vähemmistön mielipide. Onyx on parasta nuuskaa mitä olen kokeillut vuosikymmenen aikana. Melkoinen itsetutkiskelun paikka mikäli tämä viedään Herkulta pois.
 

Vemps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks & Barca
Paljonko tällä hetkellä Haaparannassa maksaa Offroad, Thunder, Ettan Göteborg ja LD tornit? Pussinuuskaa siis. Onko kukaan vieraillut lähiaikoina?
 

Medrin.S

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, HCK
Paljonko tällä hetkellä Haaparannassa maksaa Offroad, Thunder, Ettan Göteborg ja LD tornit? Pussinuuskaa siis. Onko kukaan vieraillut lähiaikoina?

Viime syksyn puolella LD:tä sai ainakin halvalla, muistaakseni n. 25€/torni, Ettan ja Göteborg puolestaan olivat siellä laivahinnoissa n. 45€.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Paljonko tällä hetkellä Haaparannassa maksaa Offroad, Thunder, Ettan Göteborg ja LD tornit? Pussinuuskaa siis. Onko kukaan vieraillut lähiaikoina?

Kaveri kävi viime viikonloppuna Haaparannassa ja toi mulle Thunderin Ultra Strong-pussia, torni oli 37€. Mintun tai jonkun jäähileen makuista, mutta perkeleen vahvaa: 21mg nikotiinia oliko se nyt grammassa nuuskaa, tai siis, mitessenymenitoisuhde, no mutta kumminkin. Normaalissa pussinuuskassa on yleensä jotakin 7mg. Suosittelen, aineenvaihdunta paranee ja ääreisverenkierto päättyy.
 

Vemps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks & Barca
Viime syksyn puolella LD:tä sai ainakin halvalla, muistaakseni n. 25€/torni, Ettan ja Göteborg puolestaan olivat siellä laivahinnoissa n. 45€.

Onkohan hinnat tullu paljon ylös sielä ja kumpi tukuista on se halvempi? Pitäis nimittäin aika moinen satsi ostaa pussinuuskaa ja mahollisimman halvallahan ois hyvä selvitä..
 

Medrin.S

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, HCK
Onkohan hinnat tullu paljon ylös sielä ja kumpi tukuista on se halvempi? Pitäis nimittäin aika moinen satsi ostaa pussinuuskaa ja mahollisimman halvallahan ois hyvä selvitä..

Nuuskakairassa kävin itse. Hintojen muutoksista en osaa sanoa, mutta voisin kuvitella, että melko samoissa pyörivät edelleen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ite tuli käytyä pohjoisen twin cityssä viikko sitten ja seuraavanlaisia hintoja tukussa,josko antavat suuntaa:

Catch white licoroce 368,90
Romeo y Julieta 334,90
Skruf xtra stark 334,90
Taboca white extra strong 219,90
Thunder frosted raw 289,90
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tietääkö kukaan Europan tarjousta tällä hetkellä? Lösiä siis nimenomaan. Vieläkö on tuo Ettanin setti vai onko vaihtunut?

E: Ja vittu eihän se se Europe enää olekkaan kun tuosta naapurista lähtee. Baltic Princessiä tarkoitin.
E2: Vastaan itse itselleni, ilmeisesti Generalit ja 106e/3 tornia.
vielä edittiä, että ei tuokaan nyt ole varmaa, Princessin jutuista ei löydä mitään infoa mistään.
 
Viimeksi muokattu:

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
General tuolla oli tarjouksessa viikonloppuna. Eli kolme tornia tuohon reiluun sataseen. En niin tarkkaa hintoja katsonut kun vaan lappasin kymmenen tornia eri merkkejä koriin ja painuin kassalle.
 
Suosikkijoukkue
Big Buff#33
Kun viimeisestä Ruotsin matkasta alkaa olla jo aikaa ja nuuskat huvenneet kokonaan varastosta niin tuli hommattua nenänuuskaa. Kohta lähtee ensimmäiset nokkaan, palstaveljillä kokemuksia vastaavista tuotteista?
 

Vesku

Jäsen
Kohta lähtee ensimmäiset nokkaan, palstaveljillä kokemuksia vastaavista tuotteista?

Haaaatsiiiiiuuuuuuh!!! Jaa mitä kysyit...?

Saksalainen tuota vetää raollisella kannella ketterästi. Suomalainen vetää ns. viivat ja aivastelee olkapäänsä pois paikoiltaan.

Kivasti markkinat pelaa Suomessa biitin suhteen. Ei oo tarvinnut käydä hakemassa itse sitten viime syyskuun. Kulutus on luokkaa purkki 2 päivässä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kun viimeisestä Ruotsin matkasta alkaa olla jo aikaa ja nuuskat huvenneet kokonaan varastosta niin tuli hommattua nenänuuskaa. Kohta lähtee ensimmäiset nokkaan, palstaveljillä kokemuksia vastaavista tuotteista?

No tuohan on sitä jentlemannien topakkia, nenänuuska siis. Itse ostin ensimmäisen omat pikkupurkkini Dublinista, jonkinlaista mintulta tuoksuvaa settiä ja aika karkeata, mutta silti ajoi ihan hyvin asiansa. Kovin kummoisia "nousuja" noista ei koskaan tullut. Sen sijaan pari kaveria tilailee noita ulkomailta harva se kuukausi, ja ovat Suomen mittakaavassa varsin eksperttejä näiden suhteen. Heiltä olen aina silloin tällöin riipaissut todella kovaa kamaa, joka on erittäin hieno(nnettu)a ja vahvaa, ja pistää helposti aivastuttamaan.

Yleensä illanvietossa noita vedellyt, joskus kieltämäti kokkeliviivana, ja voin kertoa, että aamulla on jännää räkää tiedossa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kohta lähtee ensimmäiset nokkaan, palstaveljillä kokemuksia vastaavista tuotteista?

Itse en varsinaisesti tykästynyt. Aluksi toki hauskaa tavaraa, mutta myöhemmin alkoi tympimään. Jotenkin vain tuntui siltä, että tavara ei iskenyt kunnolla ja sitä sitten tuntui löytyvän kaikkialta. Vaikka sitten aivastuksen jälkeen sieltä, mihin suuntaan oli aivastanut. Samoin "bonuksia" on annettava siitä, että tuota ei tosiaan pahemmin Suomessa tunneta: kerran tuli seurueen kanssa lennettyä ulos baarista sillä perusteella, että käytimme huumeita. Eipä portsaria vakuuttanut se, että purkin kyljessä lukenut "nasal snus" ei tarkoittanut kokaiinia tai vastaavaa.

Varmasti toki makuasioita nämä. Joku varmasti ihastuu tosissaan kyseiseen tavaraan, mutta itse en koe kyseistä tuotetta omakseni.
 

DANSKU

Jäsen
Mistäs sais suht edullisesti tilattua/ostettua Turun seudulta ice toolin tai jonkun vastaavan tykin? Alkaa nää omatekeleet ruiskutykit olemaan kuraa ja käsissä pyörittely saa kädet haisemaan.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Keskisen kello Tuurissa myy noita johonkin 40€ hintaan. Tulee postissa kotiin noin kolmessa päivässä. Siihen saa kaiverruksenkin mukaan, jos niin haluaa.

edit. Näytti olevan 33.50 ja 2€ toimituskulut. Toimitusaika 1-3 päivää.
 
Viimeksi muokattu:

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Haaparannasta ollaan tuotu. Laatikoissa on 1 kg raakaa tupakkaa ja muut tarpeet kuten glyserolit ja natriumkarbonaatit. Sen lisäksi voi ostaa myös nuuskan tekoon tarkoitettuja mausteita. Paketti sisältää myös valmistusohjeet. Koko paketti mausteineen tosiaan maksaa noin 40 €. Mielestäni kuivatupakan tuontia ei Ruotsista ole rajoitettu, mutta faktaksi en sitä julista.

Nuuskan valmistus on suunnilleen seuraava:

1. Tupakkaan sekoitetaan mukana tuleva ruokasuola ja litra vettä. Sekoitus laitetaan noin 90 asteiseen uuniin 24 tunniksi.

2. Sekoitukseen lisätään natriumkarbonaatti ja 5 desiä vettä, jonka jälkeen laitetaan takaisin uuniin 12 tunniksi. *

3. Sekoitukseen lisätään glyseroli-pussi, jonka jälkeen laitetaan jäähtymään. Tämän jälkeen voidaan lisätä haluamat aromit ja pistetään jääkaappiin kypsymään. Nuuska on käyttövalmista heti, mutta maku on parhaimmillaan vasta noin 2 vk:n jälkeen.

Itse olen blendannut valmiin nuuskan, koska tuo Cuthofin tupakka on muuten hieman karkeaa kamaa käsillä pyöriteltäväksi. Blendaamalla voit itse määritellä haluatko rödamaista vai ihan perus nuuskan karkeuden. Tämä on ihan normaali nuuskaa käsillä pyöriteltäväksi ja maku on blendattuna paljon parempi jostakin syystä.

* Itse olen lisännyt vettä vain joku pari desiä tässä vaiheessa, koska 1,5 litran vesimäärällä blendattu nuuska on liian kosteaa.

Tosiaan olen itsekin räpeltänyt noita tupakanpurunuuskia, jotka ei laadultaan pääse lähellekkään oikeaa nuuskaa, toisin kun tämä. Suosittelen ihan vain hinnan puolesta. Tässä tavassa haju ei ole erikoisen miellyttävä, joten kannattaa tämä lämmitys toteuttaa mökillä tai ulkotilassa. Meillä käytössä on ollut verkkovirralla toimiva vanha sähköuuni, joka on pöhissy terassilla.

Moro, en tiedä onko aihe enää lainattavalle ajankohtainen, mutta pari vinkkiä nuuskasatsin tekoon voisin antaa. Me ollaan noita statisteja väännetty muutama kymmen, ja on tullut huomattua sellainen juttu tuossa ensimmäisessä vaiheessa kannattaa lisätä sekaan 3 dl vehnäjauhoja. Tämä tekee rakenteesta todella hyvin leivottavan ja hiukan pehmentää tuota karheutta.

Ollaan sekoitettu tuota porakoneeseen tökättävällä laastinsekoittajalla, toimii hyvin. Myöskin hajuhaittoja voi vähentää käyttämällä uunituksessa kinkun paistopussia. Mitään isoja lämpötilojahan tuo ei tartte, niin meillä on ollut avaruusmuovilla vuorattu kylmälaukku uunin tapaisena. Sinne sisään on viritetty työmaavalo ja lämpömittarit.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Turun Tupakkakauppa, Linnankatu 8. Hinnasta en muista, jotain neljäkymppiä se oli.

Icetool

Turun tupakkakaupassa hinta oli tasan 50e. Tuli kiire ostaa kaverille synttärilahjaa ja kävin sieltä tuollaisen hakemassa. Valikoimaa siellä on ainakin jonkin verran. Löytyy kolmosta, nelosta ja vitosta ja värejäkin montaa eriä. Toinen paikka mistä Turun seudulta saa on Myllyn Timanttiset, mutta viimeksi kun siellä kävin niin siellä ei edes ollut. Lisää oli kuulemma tulossa.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miteskäs tämän nuuskan 'parasta ennen' - päiväyksen kanssa mennään?
Vieläkö kehtaa käyttää vuoden -83 Tre Ankkoria? On Suomesta ostettua. :)
Onkos moista vielä nykyään tuotannossa?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miteskäs tämän nuuskan 'parasta ennen' - päiväyksen kanssa mennään?
Vieläkö kehtaa käyttää vuoden -83 Tre Ankkoria? On Suomesta ostettua. :)
Onkos moista vielä nykyään tuotannossa?

No jos päiväys on 30v vanha niin empä osaa sanoa :D

Mutta yleisesti nuuska kyllä säilyy pitkiäkin aikoja yli päiväyksen, varsinkin pakastimessa, jossa ei ainakaan vuosi tai parikaan tee vielä oikeen mitään.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mitäs suosittelisitte aloittelevalle piipunpolttajalle tupakaksi, jos puhutaan ihan kioskimerkeistä?
Joskus 90-luvulla tuli polteltua caravellea, vieläköhän sellaista saa?
 

Raato55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota wild
Jos on Menossa vaikka Lappiin, kannattaa poiketa Haaparannassa ja nuuskakairassa! Oli iloinen ylläri, kaliber torni (pussi) maksoi 17,80 arvakaa ostinko monta :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös