Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 298 109
  • 4 088

Hockey Story

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vieläkö Prince-savukkeita saa suomesta vähittäismyynnissä? Joku aika sitten tupakkitehtailla oli vissiin joku lisenssisekoilu, kun muutaman vuoden sitä sai ihan tavallisesta lähikaupasta ja sitten se taas katosi. Ennen tuota paria myyntivuotta taas oli pitempikin kausi etten löytäny mistään tätä savuketta.
Tietysti syy on loppujenlopuksi ostajan, kun ei käyny tarpeeksi kaukana.
Vaan miten on, onko kukaan muu löytäny, itse tosin polttelen vaan kaljan kanssa. Tulee muuten halvaksi, kun totuttaa aivonsa vaatimaan tupakkia vaan sillon, kun on hiprakassa. Tosin sen sitten seuraavana päivänä huomaa erityisen tehokkaasti kankkusen voimassa, että tulipahan polteltua.
Helpolla tuo polttelun rajaus ei onnistunut, kauhee harjottelu ja vähentely piti käydä läpi ennenkun homma käytännössä pelasi. Niin perso kaikelle hyvälle kun ihminen voipi olla.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Nopeaa vastausta odotellessa, eli onko Viikkarilla nuuskatarjouksia?

Kiitos nopeimmalle jo nyt :)
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Nopeaa vastausta odotellessa, eli onko Viikkarilla nuuskatarjouksia?

rape,ettan ja general osta 5 maksa 4 oli 2vkoa sitten gabriellalla

jämäpakki: kaverisi jätti sitten 2tolppaa ottamatta??jos maksaa 4x4 ni sillä saa tolla tarjouksella sen 20tolppaa..


-Cactus-
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
Ei halunnut sitten sitä yhtä ylimääräistä kun otti sen 18 tornia??

Vaikea nyt on asettua kaverin saappaisiin ja sanoa, mitä hän laivan tax-freessa mietti, mutta ilmeisesti lyhyt matematiikka ja vajavainen älykkyys voivat aikaansaada tälläisiä ostopäätöksiä.

Mitä itse Rapé:n tulee, niin itse olen pitänyt tästä paljon. Maku paljon miellyttävämpi kuin Generalin tai Ettanin. Lisäksi sain tuossa käsiini General Sterkiä ja Onyxia, molemmat pussina. Sterk ei kovin miellytä maultaan ja tuntuu kovasti valuvan, liekö syynä sitten amatöörimäinen käyttökokemus nuuskasta ylipäätään. Onyx on taas ollut ihan kivan makuista ja pysynyt "koossa" mielestäni paremmin.
 

Tornilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jaahants, ehkä meikäläisenkin on tarpeen kirjoittaa tähän ketjuun. Muuten tulee tänne aika harvoin kirjoiteltua, mutta tunnuksien omistaminen auttaa huomattavasti eri ketjujen seuraamiseen myös tuolla lätkäpuolella.

Tein nikotiinin käytön suhteen taktisen valinnan; vaihdoin tupakasta nuuskaan ja koen tehneeni hyvän päätöksen. Tupakoitsijoita ajetaan muutenkin niin ahtaalle kieltämällä se lähes kaikissa mahdollisissa inhimillisissä paikoissa, että nuuska vaikuttaa tällä hetkellä mukavammalta vaihtoehdolta. Röökata kerkesin vajaan vuoden ja nyt on tullut oltua "savuttomana" joulusta lähtien. Ei tunnu missään, ja varmasti yksi osasyyllinen on taskussa tälläkin hetkellä poltteleva kiekko.

Tähän mennessä on mennyt pussinuuskaa, mutta parin kaverin kanssa Ruotsinreissulta yhteistilattu satsi löysää Göteborgia tekee pienen muutoksen. Myöskin halvalla saatu kolmen millin icetool on tosiasia, ja oli myös eräänlainen rahallinen periaatepäätös tupakoinnin lopettamisesta; siirtyminen vähän satunnaisemmaksi nuuskankäyttäjäksi antaa myös keuhkoille hyvin ansaittua lepoa. Satunnaiseksi nuuskaajaksi ainakin yritän siirtyä, ennen kuin se ahneus jälleen iskee. Olen huomannut, että välillä kohtuuden hakeminen on vähän vaikeampaa kuin aktiivinen käyttö... =D

Muutaman kymmenen sivua olen tätä keskustelua tähän mennessä ehtinyt seuraamaan ja mielenkiinnolla katsellut netin kautta nuuskasatsejaan tilaavien tilauksien edistymistä. Kohtuullisen keltanokkana tämän asian suhteen kysyisinkin siis (voi tosin olla että tätä on aiemminkin kysytty) että kumpi on halvempi (ja varmempi) keino, käydä silloin tällöin ruotsinlaivalla vai tilata netistä? Kuinka suuri "tsäänssi" on siitä, että nuuskasatsi jää tullin "haaviin", kun ei kerrallaan kuitenkaan mitään kymmeniä tolppia tilaa?
 
Muutaman kymmenen sivua olen tätä keskustelua tähän mennessä ehtinyt seuraamaan ja mielenkiinnolla katsellut netin kautta nuuskasatsejaan tilaavien tilauksien edistymistä. Kohtuullisen keltanokkana tämän asian suhteen kysyisinkin siis (voi tosin olla että tätä on aiemminkin kysytty) että kumpi on halvempi (ja varmempi) keino, käydä silloin tällöin ruotsinlaivalla vai tilata netistä? Kuinka suuri "tsäänssi" on siitä, että nuuskasatsi jää tullin "haaviin", kun ei kerrallaan kuitenkaan mitään kymmeniä tolppia tilaa?

Itsellä ei henkilökohtaisesti ole tietoa netin kautta tavaran tilauksesta, mutta paljon on saanut lukea ja kuulla miten tavarat on jäänyt tulliin/tulematta. Mitä hintaan tulee niin itse ainakin olen laivan sijaan kallistunut haaparannan suuntaan, riippuen toki etäisyyksistä kohdallasi. Haaparannassa on ainakin merkkejä mistä valita, mutta hinta jonkun euron kalliimpi kuin laivalla.
 

Tornilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itsellä ei henkilökohtaisesti ole tietoa netin kautta tavaran tilauksesta, mutta paljon on saanut lukea ja kuulla miten tavarat on jäänyt tulliin/tulematta. Mitä hintaan tulee niin itse ainakin olen laivan sijaan kallistunut haaparannan suuntaan, riippuen toki etäisyyksistä kohdallasi. Haaparannassa on ainakin merkkejä mistä valita, mutta hinta jonkun euron kalliimpi kuin laivalla.

Haaparannassa varmasti tulisikin käytyä, mutta asun Helsingissä. Niin pohjoisessa tulee käytyä - harmi vain - noin kerran vuodessa, jos niinkään usein. No, pitää rueta järjestämään sitten reissua Ruotsiin, kun alkaa vanhat varastot näyttää punaista. Thanks Pygmimies.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
itseasiassa tilaukset eivät ainakaan mun käsityksen mukaan ole jääneet tulliin vaan tulleet kyllä läpi mutta joillekin on käyny sama kuin itselleni että paketti on avattu tullissa ja joko paketin kyljessä tai perässä on tullut lappua jossa käsketään maksamaan tupakkaveroa. siinä on arvioitu että irtopurkin hinta on 6e/kpl ja veroa piti maksaa muistaakseni 60% elikkäs kohtalaisen paljon..itse jouduin maksamaan veroa yht 120e yhdestä tilauksesta.

olin myös silloin yhteydessä snusworldwideen muutaman spostin verran ja he kertoivat että verot on maksettu ruotsiin ja että heitäkin kiinnostaa saada tieto minkä takia suomen tulli verottaa kaksi kertaa eu:n sisällä liikkuvaa tuotetta. tullista sain vastaukses jotain ihanhaistapaskaa ja viestin sisältö oli suurinpiirtein "maksa tai menee perintään"..eipä siinä auttanu ku maksaa,tilailu loppu sen jälkeen.

ja sit tosta haaparannasta ja hellsingissä asumisesta. käytiin neljän miehen voimin (minä+3kaveria) heittämässä vkonloppureissu hapiksessa täältä stadista ja matka oli oikein miellyttävä kun oli 4kpl ajokortillisia kavereita ja bensoista taidettiin maksaa yhteensä reilu 150e yhteensä eli noin 40e/hlö. sitten ostettiin hyvät satsit hapiksesta ettei heti tartte tehä reissua uudestaan..=)


-Cactus-
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nykyisin ainakin snusworldwide perii jo tilauksen yhteydessä Suomen valmisteverot tjsp. Eli sieltä kyllä nuuskat tulee varmasti, mutta maksaa aika paljon, noin lievästi sanottuna..
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Jeah. Taas pari tornia jääkaappiin. Nyt otin kaverin suosituksesta tornin Offroadin Lakritsia ja Ice minttiä löysänä tavarana. Kaveri toi hapiksesta ja hintaa jäi kahdelle tornille 60 €.

Tämä lakritsin maku on jotain uskomattoman herkullista. Erittäin makea ja vahva lakritsin maku. Voisin väittää, että jos en tietäisi tämän olevan nuuskaa, niin söisin tätä kamaa huomaamatta eroa karamelliin :D. Ja voin kertoa, että tämä tuntuukin jossain. Suosittelen!

Ice minttikin on ihan OK siitä syystä, että se kyllä polttelee kivasti ylähuulessa. Mutta se vaan maistuu täysin Pepsodentin hammastahnalta. Suosittelen parin purkin kokeilua, koska maku on vähän epämiellyttävä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jeah. Taas pari tornia jääkaappiin. Nyt otin kaverin suosituksesta tornin Offroadin Lakritsia ja Ice minttiä löysänä tavarana. Kaveri toi hapiksesta ja hintaa jäi kahdelle tornille 60 €.
Onko tuolta haaparannasta ~30e/torni normihinta esim. ettanille ja muille vastaaville? Vai minkä verran maksavat?
 

naapuri

Jäsen
Asiaa biitistä on riittänyt jo 63 sivua, joten en ala etsimään vastauksia. Siispä kysynkin teiltä arvon nuuskamuikkuset seuraavaa: Pystyykö 20h risteilyltä ostamaan nuuskaa? Työkaveri (kerrankin nainen suostuu tuomaan ruskeaa kultaa) lähtee Turusta jollakin Siljan paatilla merelle ja sieltä saisin tuliaisia mikäli nuo Tallinkin perkeleet vaan myyvät sitä. Jos joku on käynyt viime aikoina ostoksilla niin mitäs merkkejä sieltä löytyi?

Nimim. Kolme liian pitkää kuukautta ilman nuuskaa
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Asiaa biitistä on riittänyt jo 63 sivua, joten en ala etsimään vastauksia. Siispä kysynkin teiltä arvon nuuskamuikkuset seuraavaa: Pystyykö 20h risteilyltä ostamaan nuuskaa?

Olisiko tästä jotain apua? Google -> Silja Line + nuuska -> Silja Line: maahantuontisäädökset. Siellä alalaidassa löytyy tiedot tuonnista. Eli saa ostaa, jos menee aamulaivalla niin voi ostaa koko reissun ajan ja jos iltalähdöllä niin voi ostaa kun laiva on Ruotsin aluevesillä.

Tarjouksissa pyörii varmaan samat kuin aiemminkin, niitäkin varmasti esim. viimeiseltä kolmelta sivulta tästä ketjusta löytyy.

Viking Linen tilanne aivan sama, eli jos laiva on Ruotsin lipun alla, voi ostaa koko reissun ja jos laiva Suomen lipun alla voi ostaa silloin kun on Ruotsin aluevesillä..
 
Viimeksi muokattu:

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Huh, juuri kun alkoi näyttämään huolestuttavalta jääkaapissa nuuskavarastojen suhteen, kaveri ilmoittaa lähtevänsä työkeikalle länsinaapuriin. Täytyy pistää tilaukseen muutama torni jotain jännää mitä ei ole tullut kokeiltua, varmaan tuota Offroadia pitää testata. Mitähän muuta löysää, mieluiten kohtuu vahvaa, kannattaisi hommata? Generalit Ettanit ja Rödä Lacketit ym. sellaiset perusmerkit on käyty läpi niin perusteellisesti vuosien saatossa että jotakin uutta huuleen olis saatava. Saa ehdottaa, kiitos.
 

Tunturisusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Skruf Stark Lös, josta täälläkin on ollut puhe useampaan otteeseen, on ihan hyvä vaihtoehto noista vahvemmista. Harmi vaan, että huuli tulee tuosta tavarasta ainakin itselläni niin helvetillisen kipeäksi, jos vähänkään tiuhempaan käyttää, että olen katsonut parhaaksi pysytellä Rödassa. Mutta kokeilemisen arvoinen ehdottomasti!
 

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensi viikolla olisi edessä kuumottava reissu Haaparantaan Nuuskakairan tukkuun, joten tämän tiimoilta kyselisin arvon palstaveljiltä: onko faktapohjaista tietoa saako Nuuskakairan tukusta tätä nykyä "jumalten nektaria" eli Thunderia? Viime reissulla (syksy -09) taisi muutama rasia Wintergreen -mallista Thunderia löytyä, mutta myyjän puheista jotenkin jäi käsitys ettei Thunder kuitenkaan ko. myymälän vakiosettiin kuulu. Mitenkäs tilanne kehittynyt viime kuukausien aikana? Joutuuko ajamaan 800 km turhaan vai onko Thunder otettu osaksi valikoimaa?
 

Kily

Jäsen
Suosikkijoukkue
Senators, Alfie 1995-2013, HIFK
Ensi viikolla olisi edessä kuumottava reissu Haaparantaan Nuuskakairan tukkuun, joten tämän tiimoilta kyselisin arvon palstaveljiltä: onko faktapohjaista tietoa saako Nuuskakairan tukusta tätä nykyä "jumalten nektaria" eli Thunderia? Viime reissulla (syksy -09) taisi muutama rasia Wintergreen -mallista Thunderia löytyä, mutta myyjän puheista jotenkin jäi käsitys ettei Thunder kuitenkaan ko. myymälän vakiosettiin kuulu. Mitenkäs tilanne kehittynyt viime kuukausien aikana? Joutuuko ajamaan 800 km turhaan vai onko Thunder otettu osaksi valikoimaa?

Kyllä löytyy, pari viikkoa sitte kävin ja muistaakseni punasta ja vihreää thunderia löytyy. Viime kerralla tuli normaaleitten nuuskaostosten lisäksi ostettua parinkympin arvonen cuthoffin tee-se-itse nuuskapaketti, täytyy kyllä suositella, helppo tehdä ja oikein hyvänmakunen vaikkei tullu mitään maustetta mukaan laitettua. Ja tuommosesta 1,5kg paketista tuli noin 3 puntillista eli halpaa ku mikä.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Itsellä on menossa ns. kituutusvaihe. Tavaraa on jäljellä vajaa rasia ja ihan heti huomenna en ole lisää saamassa. Kolmatta päivää mennään niukalla nuuskaamisella ja yllättävän hyvin pärjätään. Tosin kaikki kolme päivää ovat olleet vapaita, eli huominen 13 h työpäivä on ensimmäinen koetinkivi. En lähde tässä yksityiskohdista kirjoittelemaan mutta voin sanoa että töissä ei tällä hetkellä ole kovin helppoa olla ilman snuusia. No katsotaan miten käy. Toki toinen vaihtoehto olisi käyttää muutamat hassut pussit kokonaan loppuun ja ottaa sen jälkeen pakkotaukoa mutta taidan kuitenkin yrittää mennä kituuttamalla eteenpäin kunnes uusi lasti on pakkasessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös