Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 301 548
  • 4 088

Rosa 55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sport, NYR
Tommy kirjoitti:
Oliko tykkiä vai pussia? Joku puhui että painon mukaan laskevat nuo.

Irtotavaraa. Pussit ei pysy mun suussa.

Ja jussimy.
Tämän eron ehkä huomaat, kun katsot tuota vuotta milloin olen lappuni saanut. Eli siis nykyään ne käyttää eri taktiikkaa.
 

Tuamas

Jäsen
Turusta nuuskaa?

YV:llä jos joku voisi vinkata mistä kannattaisi huomenna hakea nuuskaa Turusta. Kun Porissa on kuiva kausi nuuskan suhteen ja olen menossa muuttamaan velipoikaa huomen turggusee, ni eihä sitä ny ilma nöllii kestä...
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
HN kirjoitti:
Kaksi päivää ilman nikotiinia olleella nuuskan käyttäjällä on kuitenkin pahemmat vieroitusoireet kuin vastaavan ajan ilman olleella tupakoitsijalla. Tämä johtuu siitä, että nuuskaajan elimistö on tottunut koko ajan tasaisesti ylhäällä olevaan veren nikotiinipitoisuuteen, kun taas tupakoitsijan elimistö on tottunut nopeasti huippuun nouseviin ja yhtä nopeasti laskeviin pitoisuuksiin..
Tämä on tottakai totta myös, mutta täytyy ottaa huomioon myös se että tupakoivalla on harminaan myös psyykkinen riippuvuus siihen kun käsi käy suun luona jne. Itse en ainakaan koe olevani nuuskassa riippuvainen tykin tunkemiseen suuhun. Nuuskassa riippuvuus on puhtaasti fyysistä kun taas tupakassa se on useimmilla ainakin psyykkinen riippuvuus. Tosin uskon että esim sedälläni joka on tupakoinut kohta 35-vuotta niin on varmasti fyysinen riippuvuus tupakointiin.

En jaksa kiistellä näistä vaarallisuuksista tai toisista riippuvuuksista, olen itselleni myöntänyt että ilman nuuskaa en ainakaan vielä ole löytänyt syytä olla. Eli riippuvainen olen todellakin, myönnän sen itselleni enkä vähättele sitä, riippuvuus on voimakas!! Itseään on turha huijata.. :)

General ja Ettan ovat ne mitä eniten käytän, saatavuuden kannalta. Mikä nyt on se tilanne, että loppuuko nuuskan myynti kaikilta laivoilta, tietääkö kukaan??

-Cactus-
 

Metso

Jäsen
Cactus kirjoitti:
Tämä on tottakai totta myös, mutta täytyy ottaa huomioon myös se että tupakoivalla on harminaan myös psyykkinen riippuvuus siihen kun käsi käy suun luona jne.

Kyllä ainakin itselläni olen huomannut myös psyykkistä riippuvuutta nuuskaan. Esimerkiksi kahivhetki ei ole yhtä hyvä jos kahvia nauttiessa ei ole nuuska huulen alla, vaikka juuri sitä ennen olisikin tykittänyt puoli purkillista. Eli kroppa ei kaipaa nikotiinia, mutta mieli kaipaa huulentäytettä kahvilla.
 

D-saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS/New Jersey Devils/Ahmat
Turusta

Moneen kertaan tätäkin on kysytty mutta, pistäkääs YV:tä tulemaan jos pystytte antamaan pientä vinkkiä mistä päin Turkua saattaisi löytyä nuuskaa?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllä jos turkulainen olisin niin ottaisin ~ 20 euroa maksavan alle 24 h risteilyn ja toisin säkillisen nuuskaa.
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Paljonkos olikaan tuon jöötituubin tämän hetkinen hinta laivalla? Pitäis tässä olla lähöillään båtille ja kiinnostais kovasti..
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kai se siinä parinkympin kummallakin puolella pyörii. Yleensä laivoilla tosin joku kölli tarjouksessa elikkä pari tornia ~20€..
 

Daluner

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
jussimy kirjoitti:
hmm, mulla ei tosin ollut mitään summia arvioitu edes, vain nuo tyhjät lomakkeet tulostettuna... taisi olla vain vihjailua..
nuo tosin vaikuttaa jo enemmän kuin vihjailulta :)

Jep, minäkin sain tyhjät lomakkeet.. Mietin et olikohan tullin tarkkaavaiset pojat korkanneet pari purkkia kun oli kannet hajoitettu. Oliko sinulla samanlaista, eli oliko "nuuskittu" lähetystä?

Tyhjät laput koristaa nyt roskista, huvitti kyllä. Luulisi kyseisillä valtion miehillä olevan hommia noitten tiukempien aineitten kanssa, pitäisiköhän omasta labbiksesta kouluttaa nuuskan haistava koira... vois tarjoutua töihin tulliin.
 

alapesa

Jäsen
Pitkän tauon jälkeen olis taas tarvetta. Voisiko joku vinkata yv:llä mistä Tampereen seudulla olisi mahdollista ostaa nykypäivänä tiskin alta?

Kiitos
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
alapesa kirjoitti:
Pitkän tauon jälkeen olis taas tarvetta. Voisiko joku vinkata yv:llä mistä Tampereen seudulla olisi mahdollista ostaa nykypäivänä tiskin alta?

Kiitos

Näitä viestejä kun katselee niin pakostakin tulee miettineeksi et oi kun on helppoa täälläpäin... Mut joo, otan osaa.

Ja ketjun aiheeseen. Uudeksi suosikikseni on noussut Kronan, halpaa (sitä saa 2 punttia yhden Ettan-jöötin hinnalla) ja maultaan ei oikeastaan eroa paljoa muista myrkyistä. Onko muilla näistä ns.halpisnuuskista kokemuksia? Itselläni ei ole pahaa sanottavaa näistä...
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
alapesa kirjoitti:
Pitkän tauon jälkeen olis taas tarvetta. Voisiko joku vinkata yv:llä mistä Tampereen seudulla olisi mahdollista ostaa nykypäivänä tiskin alta?

Kiitos

Sama juttu jos jollain on tiedossa Turun tai Helsingin paikat, niin yyveetä kehiin.

Joo tiedän sen yhden Turussa, jonka kaikki muutkin tietää. Siellä on vaan niin kovin harvoin tarjolla enää...
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Sir von Aulis kirjoitti:
Onko muilla näistä ns.halpisnuuskista kokemuksia? Itselläni ei ole pahaa sanottavaa näistä...
Kokemuksia löytyy, eikös tuo Gustavus ole aikas halpaa ainakin laivoilla..? Muita "halpoja" en nyt keksi tähän hätään. En kyllä ole yhden koepurkin jälkeen enään ostanut, ei ollu nuuska mun mieleen.

BTW. Tilasin snusworldwidesta kolme (3) tornia, yhteen laskettu hinta oli 1157.50kr, tuon kun käänsi euroiksi niin sain summan 127€, tilasin tornin Göteborgin prima fintiä, tornin Generalin Onyx pussia ja tornin Skruff stark irtoa. Kyllä ton nyt maksaa vaikka siitä tuleekin 40€/torni. Huomasin myös että toi Onyx maksoi 330kr kun taas prima fint 275kr. Voisiko tämä johtua siitä että on niin uusi ja erilainen merkki että se myy noin kalliilla??

Mitä mieltä olette te muut tuosta Skruff starkista tai General Onyx nuuskista, hyvä vai huonoa?? Itselläni ei noista vielä kokemusta.

-Cactus-
 

Sinisointu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mites tuo nuuskan säilyminen? Itse kun käytän korkeintaan yhden nuuska annoksen päivässä niin tuppaa noita purkkeja jäämään aina yli. Ja yleensä en säilytä kuin korkeintaan viikon yli parasta ennen päivää. Kannattaako niitä pakastaa?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse ainakin pidän pakkasessa jatkuvasti tornin pari, ihan tuoreelta tuntuu kun sieltä ottaa pois, päivän verran sulattelee jääkaapissa ja ottaa käyttöön.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kukaan vetänyt Granit vit portionia? Kokeilin ensi kertaa ja hyvältä tuntuu. Ei mitään supervahvaa mutta ei valu, ei haise vanhalle vehkeelle, mukavan pehmeä huulessa ja kaiken puolin hyvä tuttavuus.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Daespoo kirjoitti:
Kukaan vetänyt Granit vit portionia?

Niin, se laimeus onkin uuden tuttavuuden heikoin lenkki. Muuten toki miellyttävä. Se tässä vituttaa, että Turun satama on puolen tunnin päässä, mutta saamaton paska kun on, niin ei ole mitään mitä pyörittää.

Ehkä parempi näin. Olen ottamassa hyvää vauhtia niskalenkkiä nuuskasta.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tänään tuli paketti nuuskaa taas kotiin, siinä samassa sitten taas tullin kyselylista. Suora kysymys: Jos olet tilannut nuuskaa yms, niin ilmoitathan siitä tullilaitokselle --> enpä taida.

Tällä kertaa paketti tuli ihan ehjänä perille asti. Ei siis ollut tavanomaisia purkki tai pari rutussa eikä mitään.

Ihan hyvä tämä Skruff stark-irtonuuska joka on mielestäni tuoksultaan ja kiinteydeltään Ettanin tapaista, mutta maku sitten Generalin tapaista. Kyllä on jännästi noi General onyx-pussit tuossa rasiassa ja ovat muutes huomattavasti pippurisempia kuin tavallinen General. Ja kalliita noi onyx-pussit olivat, kun miettii että torni Göteborgia, sitä hienonpaa maksoi 275kr niin onyxit olivat 330kr/torni.

Ja mitkä päiväykset, ensimmäinen torni vanhenee lokakuun alkupuolella ja viimeinen lokakuun ihan loppupäivinä.

Sinisointu kirjoitti:
Mites tuo nuuskan säilyminen? Kannattaako niitä pakastaa?

Itse suosin pakastamista myös, mutta täällä uudessa kämpässä toi pakastin on suhteellisen pieni niin ehkä torni kerrallaan pidän pakkasessa ja yleensä niitten nuuskien joissa päiväys on lähempänä kuin muut.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Cactus kirjoitti:
Itse suosin pakastamista myös, mutta täällä uudessa kämpässä toi pakastin on suhteellisen pieni niin ehkä torni kerrallaan pidän pakkasessa ja yleensä niitten nuuskien joissa päiväys on lähempänä kuin muut.

Itsellä on pakastimesta yksi lokero varattu nuuskalle,
muija pitäkööt loput kaksi lokeroa.

Juuri tuli kolme tornillista Ettania, on tää kyllä hyvää varsinkin kun ei ole pitkään aikaan saanut. Ettania siis. Strong Cut loppui, se oli myös hyvää.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tommy kirjoitti:
Itsellä on pakastimesta yksi lokero varattu nuuskalle,
muija pitäkööt loput kaksi lokeroa.
Joo no niin se mullakin oli kun vielä vanhempien luona asuin, mutta täällä omassa asunnossa on vain yksi pakastinlokero tuossa jääkaapin sisällä, joten tilaa on nihkeesti.

Onko Strong Cut hyvä irtonuuskaa?? Itselläni tulee tästä mielikuva vähän vetisenä nuuskana. En siis ole sitä koskaan maistanut.

-Cactus-
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Cactus kirjoitti:
Onko Strong Cut hyvä irtonuuskaa?? Itselläni tulee tästä mielikuva vähän vetisenä nuuskana. En siis ole sitä koskaan maistanut.

-Cactus-

Muistikuvat tavarasta ovat juuri nuo, eli paskat mitään vahvaa ole. Kuivaa kahvia, jonka sekaan on hiljattain kustu.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Olen nähnyt valon.. Lopetin tykin käyttämisen ja aloin pyöritellä palloja, tulee paljon siistimpi satsi huuleen kun näin tekee. Yhtenä pvänä se tykin käyttö vaan jäi. Ikenet tykkää hyvä kun ei enää tykki raavi. :)

General, Ettan, Skruff, Göteborgs tai Röda.. Ihan sama mitä ja palloa huuleen.. :)

-Cactus-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös