Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 292 114
  • 4 082

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Moni tuo frendeilleen tai työkavereilleen kolme pötköä ja keräävät samalla itselleen pienet hakupalkkiot ja club one -pisteet.

Tällä kaavalla menen, toki sillä erotuksella, että suurimman osan siitä mitä kaksi aikuista laillisesti saa tuoda käytän itse, mutta osa nuuskasta menee frendeille. Mitään hakupalkkioita en ikinä pyydä. Toisaalta, fyrk finns.

No ei. Noista Club One-pisteistä muistui mieleen, kun taannoin lähdettiin suuremmalla kaveriporukalla laivalle juhlimaan yhden frendin kolmekymppisiä. Monellakaan ei ollut Club One-korttia ja vaikka en omaani baaritiskillä kenellekään tyrkyttänytkään, niin kaverien tax free-kuiteista kuittasin infosta vajaalla kahdella tuhannella eurolla Club One-pojoja. En muista mihin saavutetut pisteet käytettiin, luultavasti seuraavien risteilyjen hyttiluokan korotuksiin jne. Kyllä siinä parisängyssä vaan aika paljon paremmin nukkuu, kuin sellaisessa "normaalissa" 60 senttiä leveässä (?) punkassa. Toisaalta jos hupun vetää riittävän himmeäksi, käy nukkumapaikaksi vaatimattomampikin peti. Ite kuitenkin olen sen verran kermaperse, että hytin pitää olla vähintään mallia A-Premium. Tuon ja sitä parempien hyttien hintaan kuuluu Grill Housessa tarjoiltava erikoisaamiainen kuohuviineineen. En mä sitä tarjottua kuoharilasia ikinä ole ottanut vastaan, mutta onpahan saatana sellainenkin mahdollisuus.

Eipä noista pisteistä varmaankaan keskivertoristeilijälle suurta hyötyä ole, mitä nyt sillä kortilla saa alennuksia joistain juomista, ostoksista jne. Näin eläkeläisenä ja rajattomasti vapaa-aikaa omaavana, paljon risteilevänä nuuskahuulena olen huomannut, että kyllähän niillä pisteillä kaikenlaista kivaa saa, kun niitä kerää tarpeeksi. Onhan se omanlaistansa huoraamista, mutta mitä sitten, kun joka tapauksessa siellä nuuskaristeilyllä olisin, joten miksipä en ottaisi systeemistä kaikkea irti. Niiden pisteiden ansiosta huomisella risteilyllä meillä on pikkurahalla varattu paatin paras hytti. Pientä luksusta köyhälle.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Eipä noista pisteistä varmaankaan keskivertoristeilijälle suurta hyötyä ole, mitä nyt sillä kortilla saa alennuksia joistain juomista, ostoksista jne. Näin eläkeläisenä ja rajattomasti vapaa-aikaa omaavana, paljon risteilevänä nuuskahuulena olen huomannut, että kyllähän niillä pisteillä kaikenlaista kivaa saa, kun niitä kerää tarpeeksi. Onhan se omanlaistansa huoraamista, mutta mitä sitten, kun joka tapauksessa siellä nuuskaristeilyllä olisin, joten miksipä en ottaisi systeemistä kaikkea irti. Niiden pisteiden ansiosta huomisella risteilyllä meillä on pikkurahalla varattu paatin paras hytti. Pientä luksusta köyhälle.
Tarkoitukseni ei tietenkään ollut haukkua club one -pisteiden keräämistä, keräänhän niitä itsekin. En tiedä saiko viestistäni sen kuvan, mutta päätinpä näin korjata jos joku sen kuvan sai.

En itse käy Ruotsin risteilyillä kuin ehkä 2-3 kertaa vuodessa, mutta kultataso ylläpysyy helposti vuosittain ja club one -pisteillä hyttien parannus kelpaa kyllä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tarkoitukseni ei tietenkään ollut haukkua club one -pisteiden keräämistä, keräänhän niitä itsekin.

En ottanut kirjoittamaasi minkäänmoisena "haukkumisena", ehkä enemmänkin puolustelen itselleni noiden pisteiden keräämistä. Onhan se järkevää, varsinkin jos tekee sen 6-8 risteilyä vuodessa kuten allekirjoittanut. Gold-taso pysyy tosiaan suhteellisen helposti ja pisteitä ropisee niin, että joka risteilylle voi korottaa hyttiluokkaa sopivammaksi. Kyllähän tuo hyvä systeemi on, ei siinä mitään.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sattuisiko kellään olemaan tietoa, myydäänkö Baltic Princessillä jo XR-versiota Grovista?
Ei ainakaan vielä tänään aamulla myyty. Kuten ei myyty LD:täkään. Katalogissa mainostettiin, että kolme LD-tornia irtoaa kuudenkympin (59,90 e) yhteishintaan. On ilmeisesti porukalle kelvannut, koska laiva myy eioota, eikä juuri tänään Tukholmasta mukaan napatussa nuuskakuormassa tax free-kallen mukaan tuota tullut lisää. Tämä vähän sekoitti pakkaani, tarkoitukseni kun oli tuota se muutama torni ostaa. Noh, minkäs teet. Genkun XR salmiakin totesin varsin herkulliseksi, joten sitä on repussa pari tornia. Kaverille vien pari tornia Odensia, joka muuten sivumennen sanoen käryää purkkien ja muovien läpikin helvetin pahalta. No mielipideasioitahan nämä.

Noiden lisäksi mukaan tarttui pari tornia Granit vit extra starkia ja pari tornia Onyxia. Jahka tämä porauslautta on satamassa ja olen saanut suurena rikollisena salakuljetettua nuuskat maihin, niin kyllä taas jonkun tovin kelpaa olla.

Nuuskaan liittymättömänä seikkana totean, että voitin bingosta viitisenkymppiä, jotka hävisin rulettipöydässä. Kuinkas muutenkaan.
.
*e* Nämä kapeat ja pitkät XR-pussit ovat oikeastaan ihan jees. Eivät "poistu paikaltaan" käyttäjän tahtomatta ollenkaan niin helposti, kuin aikanaan ne General extra strong long-pussit.
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ainakaan vielä tänään aamulla myyty. Kuten ei myyty LD:täkään. Katalogissa mainostettiin, että kolme LD-tornia irtoaa kuudenkympin (59,90 e) yhteishintaan. On ilmeisesti porukalle kelvannut, koska laiva myy eioota, eikä juuri tänään Tukholmasta mukaan napatussa nuuskakuormassa tax free-kallen mukaan tuota tullut lisää. Kaverille vien pari tornia Odensia, joka muuten sivumennen sanoen käryää purkkien ja muovien läpikin helvetin pahalta. No mielipideasioitahan nämä.

*e* Nämä kapeat ja pitkät XR-pussit ovat oikeastaan ihan jees. Eivät "poistu paikaltaan" käyttäjän tahtomatta ollenkaan niin helposti, kuin aikanaan ne General extra strong long-pussit.

Useinkin tuntuvat myyvän eioota,edellisen kerran Princesillä ollessani nämä Odensit olivat juuri tulleet myyntiin ja ne sitten loppuivatkin jo parin tunnin myynnin jälkeen vaikka tax free-pirkko niitä kylmäkaappin siirsi hiki otsalla. Seuraavana päivänä juuri tätä "herkkua" hakemaan lähtenyt kaverini joutui pettymään kun eivät olleet saaneet täydennystä. Tuota olen itsekin tuonut Haaparannalta kavereille ja vaimo ei anna niitä säilyttää jääkaapissa kun vihanneksetkin kuulemma maistuvat suuvedelle.

XR-pussit on todella jees. Esim. kun itse urheillessa pakko olla melkein jatkuvasti nuuska huulessa niin nämä ainakin pysyy eikä valu liikaa. Itse en lisäksi ole mikään extrahyperstrongien nuuskien ystävä niin kelpaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Useinkin tuntuvat myyvän eioota,edellisen kerran Princesillä ollessani nämä Odensit olivat juuri tulleet myyntiin ja ne sitten loppuivatkin jo parin tunnin myynnin jälkeen vaikka tax free-pirkko niitä kylmäkaappin siirsi hiki otsalla.

Meikäläinenhän oli kunnon eläkeläisen tavoin jo ennen ysiä kaupan oven takana jonossa ja ensimmäinen asiakas nuuskakaapilla. Eipä tosiaan ollut LD:n kohdalla hyllyssä kuin hintalaput. Tiedustelin darraisen näköiseltä kassamimmiltä, että mitäs helvettiä, mutta hän ei osannut asiaa valaista. Semmoselta hyllyntäyttäjä-äijältä sitten kun kysyin samaa, niin hän totesi, että kyllä sitä aamun kuormassa piti tulla, mutta ei tullut. Eipä siinä voinut muuta kuin sumplia nopeasti uudet suunnitelmat.

Toivottavasti toi Genkun XR-salmiakki on hyvää myös jatkossa. Joskus on käynyt niinkin, että olen en-niin-selvänä maistanut jotain nuuskaa ja voi jumalauta kun on hyvää, tätä pitää heti aamusta hakea tornillinen. No eihän se aamulla enää hyvältä maistunut. Olen varmasti raportoinut tännekin siitä Lab 13-tapauksesta. Ostin tornillisen, onneksi vain viiden purkin sellaisen. Avasin purkin ja nenään iski järkyttävä energiajuoman katku, jota en kyseisessä nuuskassa ollut edellisenä iltana havainnut ollenkaan. Vielä kun tuo ei ainoastaan haise, vaan myös maistuu siltä, että pusseja on ennen purkkiin sinetöintiä uitettu Batteryssa tai vastaavassa, niin hyi vittu. Käyttämättä jäivät ne nuuskat, tai no kyllä ne kaveripiiriin nekin kelpasivat, kun ilmaiseksi heitin, mutta mä en niitä käyttänyt.

Tällä reissulla en suuremmin dokaillut, joten siksi uskalsin ostaa edellisen illan maistin perusteella kaksi tornia tuota salmiakkinuuskaa. Maku on muuten mielestäni todella lähellä Catchin lakritsia, mikä on pelkästään hyvä asia.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Olen varmasti raportoinut tännekin siitä Lab 13-tapauksesta. Ostin tornillisen, onneksi vain viiden purkin sellaisen. Avasin purkin ja nenään iski järkyttävä energiajuoman katku, jota en kyseisessä nuuskassa ollut edellisenä iltana havainnut ollenkaan. Vielä kun tuo ei ainoastaan haise, vaan myös maistuu siltä, että pusseja on ennen purkkiin sinetöintiä uitettu Batteryssa tai vastaavassa, niin hyi vittu. Käyttämättä jäivät ne nuuskat, tai no kyllä ne kaveripiiriin nekin kelpasivat, kun ilmaiseksi heitin, mutta mä en niitä käyttänyt.
Lab 13-nuuskat ovat kyllä ehkä kamalinta kuraa, mitä nuuskakaapeista voi löytyä. Erehdyin myös itse kerran ostamaan tuollaisen viiden kappaleen tornin, joista käytin ehkä neljä pussia ja annoin loput pois. Vahvaahan se on, mutta juuri tuo energiajuoman haju tekee siitä kuvottavan ällöttävää.

Vaikka joudut tätä täällä vähän väliä toistelemaan, niin pystyisitkö laittaa mitä nuuskia tuolta laivalta löytyi ja vähän hintalappuja myös? Generalin XR-salmiakki houkuttelisi itseänikin. Ja mihin hintaan tuo Odens irtosi laivalta ja mitä Odensia mahtoi olla?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka joudut tätä täällä vähän väliä toistelemaan, niin pystyisitkö laittaa mitä nuuskia tuolta laivalta löytyi ja vähän hintalappuja myös? Generalin XR-salmiakki houkuttelisi itseänikin. Ja mihin hintaan tuo Odens irtosi laivalta ja mitä Odensia mahtoi olla?

Varsinaista hinnastoa en ottanut tällä kertaa mukaan, joten mitään kokonaisvaltaista listaa en pysty tarjoamaan. Sen verran näen kuiteista (jotka vaimo jostain syystä haluaa säästää), että Genkun XR salmiakki maksoi 23,90 euroa/ kymmenen purkin torni, purkissa on nuuskaa 18,9 grammaa. En noista Odenseista ymmärrä, joten liitän kuvan tornista tähän viestiin. Hintaa oli kuitenkin 25,90 e/ kymmenen purkin torni, purkissa on nuuskaa vaivaiset 10 grammaa. "Malli" oli cold white extreme dry tjsp. Nikotiinia varmaan luokkaa vitusti.

Näyttää menevän hommat siihen suuntaan, että perus Ettaneita ja Generaleja löytyy valikoimista aina ja lisäksi nuo XR-nuuskat näkyvät tekevän vahvasti tuloaan. Tästä tammikuisesta viestistäni löytyy kattavampi hinnasto. Tuosta kun jättää Grovin huomiotta ja lisää XRange General salmiakin, niin siinähän se valikoima hyvin pitkälti on. Tosin en ole varma oliko kaapissa Lundgrensia. Sitten vielä nuo Odensit ja LD:t, joita joko on, tai ei ole kaapissa. Ennen en ole nähnyt LD:stä katalogeissa mitään mainintaa, nyt oli tosiaan se kolme tornia 60 e, ei vaan ollut kaapissa torneja joita ostaa. Odensia ei mainita katalogissa ollenkaan.

Eli kärjistetysti on varmaan niin, että nuuskaostoksia on (perus Ettanit ja Generalit poislukien) turha suunnitella etukäteen, koska valikoima selviää vasta kun kaapille pääsee.
 

Liitteet

  • odens.jpg
    odens.jpg
    51,6 KB · kertaa luettu: 16 742
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos joku on suuntimassa Haaparantaan ja on mielessä poistella Byronia niin kannattaa ostaa ne Snusgeneralenista hintaan 229kr. Esimerkiksi Snuskungenista tornilla on hintaa 359kr. Hintaeroa noin 15 euroa. Ketutti että viime viikolla kun kaveri kävi ostoksilla, oli Snusgeneralen suljettuna sairastapauksen vuoksi. Tyydyin siksi vain yhteen tolppaan kun kaveri kuitenkin Helsingissä kuukausittain vierailee.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Generalin XR-salmiakki houkuttelisi itseänikin.

Tästä täytyy vielä erikseen nyt ensimmäisen tuollaisen purkin käyttäneenä antaa lämmin suositus. Maku on lähes 1:1 Catchin lakritsin kanssa, paitsi ettei ihan niin makea, mitä pidän pelkästään positiivisena asiana. Pussin muotoon tottui äkkiä ja kyllähän se aika tiukasti tuolla huulessa istuu. Ainoana miinuksena se, että tämä (kuten melkein kaikki muutkin ei-valkoisissa pusseissa olevat) on mun makuuni ihan inan liian kosteaa. Kyse voi olla poikkeuksellisen tuoreesta erästä, mutta samapa tuo. Genkun extra strongien (jossa pussimateriaali on samanlaista) kanssa olen tehnyt niin, että otan purkin jo puoli vuorokautta ennakkoon pakastimesta ja otan kannen pois. Vielä jos satun olemaan himassa, niin "pöyhin" nuuskia pariin kertaan. Tämä poistaa hienosti turhan kosteuden ja nuskanautinto on valmis. Sama homma toiminee myös XR:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Tästä täytyy vielä erikseen nyt ensimmäisen tuollaisen purkin käyttäneenä antaa lämmin suositus. Maku on lähes 1:1 Catchin lakritsin kanssa, paitsi ettei ihan niin makea, mitä pidän pelkästään positiivisena asiana. Pussin muotoon tottui äkkiä ja kyllähän se aika tiukasti tuolla huulessa istuu. Ainoana miinuksena se, että tämä (kuten melkein kaikki muutkin ei-valkoisissa pusseissa olevat) on mun makuuni ihan inan liian kosteaa. Kyse voi olla poikkeuksellisen tuoreesta erästä, mutta samapa tuo. Genkun extra strongien (jossa pussimateriaali on samanlaista) kanssa olen tehnyt niin, että otan purkin jo puoli vuorokautta ennakkoon pakastimesta ja otan kannen pois. Vielä jos satun olemaan himassa, niin "pöyhin" nuuskia pariin kertaan. Tämä poistaa hienosti turhan kosteuden ja nuskanautinto on valmis. Sama homma toiminee myös XR:n kanssa.
Catchin lakritsi on kyllä oikein hyvää. Eli siinä mielessä tuota voisi kokeilla. Ainoa asia noissa tuppaa olemaan se, että lakunuuska rupea itselläni närästyttämään jonnin verran. Sen vuoksi niitä on kiva silloin tällöin ujuttaa huuleen, mutta ei ehkä tornikaupalla.

Itse vierastan kovasti ylipäänsä nuuskan laittamista pakkaseen. Toki välillä on pakko, jotta päiväykset eivät pauku, mutta pääsääntöisesti laatu pysyy parempana ilman pakastusta. Juuri tuo ylimääräinen kosteus vituttaa etenkin tummien pussien kohdalla. Esimerkiksi Byronin kohdalla kävi näin, että ilman pakastusta nuuska ei pahemmin vuoda ja on erittäin laadukasta. Pakastuksen jälkeen pussi rupeaa 5-10 minuutin jälkeen vuotamaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse vierastan kovasti ylipäänsä nuuskan laittamista pakkaseen.
Onhan se joo ihan totta, että ei niitä kaikkia tarvitsisi pakastimessa pitää. Jotenkin olen vaan jäänyt tähän tapaan kiinni jopa siinä määrin, että parisuhdesopimukseemme on kirjattu, että pakastimen yksi laatikko on pelkästään mun nuuskia varten. Kotiherkutteluun varattua irtoettania säilytän jääkaapissa, vaikka toistuvasti vaimo siitä nalkuttaakin, kun se "ällöttää". VMP, yksi pieni nuuskapurkki kuution jääkaapissa. Naiset.

Nyt kun asiaa aloin miettimään, niin taitaa tuo pakastintottumus juontaa juurensa siihen aikaan, kun oin laivalla duunissa. Sieltä muutaman kerran silloin toin vähän enemmän nuuskaa maihin, en nyt määrittele sen tarkemmin, mutta mitä tuollaiseen putkikassiin nyt menee. En silloin edes itse käyttänyt nuuskaa, mutta ihan mukavan lisätilin siitä teki ihan mukavan varsinaisen tilin päälle. Fyrk fanns. Pussinuuskasta en silloin edes tiennyt juuri mitään, pelkkää perusettania roudasin. Suurin osa tilattuja, mutta joskus niitä sattui jäämään näppeihin vähän pidemmäksi aikaa ja silloin pakastin oli hyvä säilytysvaihtoehto.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselle maistuu lakunuuskat hyvin
Oikeastaan ainut makunuuska kun pystyy käyttämään. Mutta toi XR Salmiakki ei ollut vaan hyvää. On omituisen märkääkin ja sitten valuttaa. Normaali XR General ei ole ollenkaan noin vetistä.

Mulla on nuuskat aina pakastimessa omassa lokerossaan joka pyhitetty vain niille paitsi sitten muutama kiekko jääkaapissa jotka käytössä. Nyttenkin on joku 30kpl erilaisia purkkeja + pari tornia arkinuuskaa.Jääkaapissakaan ei viitsi säilyttää kun pyörisivät koko ajan edessä. Tuollainen avaamaton pussinuuskapurkki pysyy vuodenkin päiväyksen jälkeen käyttökelpoisena.

Tykkään kotona ollessa napsia kylmästä eri nuuskia ja arkikäytössä ne muutamat luottotavarat. En varmaan käyttäisi nuuskaa jos ostaisi aina vaan trokarilta sen saman Odenstolpan ja imeskelisi sitä päivästä toiseen.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla ainakin tuntuu että jääkaapissa nuuskat (lössi ettania tulee käytettyä) kuivahtaa aika hätäseen joten tulee säilytettyä omat tavarat ihan vaan keittiön kaapissa. Oikein hyvinä ne siellä nyt ainakin päivämäärään asti pysyy ja ihan ylikin. Laivallahan ne myöskin nykyään säilytetään ihan huoneenlämmössä kaapissa.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Mulla on nuuskat aina pakastimessa omassa lokerossaan joka pyhitetty vain niille paitsi sitten muutama kiekko jääkaapissa jotka käytössä. Nyttenkin on joku 30kpl erilaisia purkkeja + pari tornia arkinuuskaa.Jääkaapissakaan ei viitsi säilyttää kun pyörisivät koko ajan edessä. Tuollainen avaamaton pussinuuskapurkki pysyy vuodenkin päiväyksen jälkeen käyttökelpoisena.

Pakkasessa ja avaamattomana nuo eivät kai mene useammankaan vuoden aikana miksikään. Yksi kaveri on puhunut lähemmäs viiden vuoden säilyvyydestä, jonka on siis itse todennut.

Tykkään kotona ollessa napsia kylmästä eri nuuskia ja arkikäytössä ne muutamat luottotavarat. En varmaan käyttäisi nuuskaa jos ostaisi aina vaan trokarilta sen saman Odenstolpan ja imeskelisi sitä päivästä toiseen.

Vastaavaa herkuttelua harrastan itsekin. General-maut ja Krouvi kutkuttavat parhaiten. Tosin musta G3 on ollut noin vuoden verran myös arkinuuskana ja vasta nyt alkaa vanhan tupakkariippuvuuden peruina tuon tavaran vahvuus olla liian korkea. Siksi olen alkanut siirtymään miedompiin perusvahvuisiin nuuskiin. Aamu-, ruoka- ja ryyppybiitteinä nuo vahvat menevät vielä hyvin. Varasto on kasvanut niin suureksi, että muutama vuosi menee vielä, ennen kuin nuo vahvat on käytetty. Ikinä en ole trokarilta tai edes kaverilta nuuskaa ostanut, vaan itse on haettu suunnilleen lain sallimat määrät laivalta tai Tukholmasta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakkasessa ja avaamattomana nuo eivät kai mene useammankaan vuoden aikana miksikään.

Eivät oikeastaan. Olen joskus löytänyt pakastimen perukoilta purkin, jonka päiväys oli jäänyt taakse jo runsaat pari vuotta sitten ja ihan hyvin kelpasi käytettäväksi. Oli se ehkä ihan vähän kuivahtanut, mutta ei mitenkään merkittävästi. Toimii ja voi käyttää ihan siinä missä juuri kaupasta ostettua nuuskaakin.

Kotona herkuttelunuuskana käyttämäni irtoettani on lähes poikkeuksetta "vanhentunutta", kun purkkeja pakastimesta kaivan. Ei oikeastaan juuri mitään eroa tuoreeseen tavaraan.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Oli se ehkä ihan vähän kuivahtanut, mutta ei mitenkään merkittävästi. Toimii ja voi käyttää ihan siinä missä juuri kaupasta ostettua nuuskaakin.

Hauskinta tuossa on se, että tietyt merkit ovat luonnosaan melko kosteita ja saattavat alkaa kusemaan nopeastikin. Vuoden vanhana pakkasesta otettuna nuo ovat yleensä just eikä melkein. Ei nautinto pilaannu nopeaan kusemiseen. Sitten toisaalta nuo kuivanuuskat, esim Odens white dry:t, eivät koostumukseltaan muutu ollenkaan pakastettaessa. Kun ei sitä kosteutta juuri ole alunperinkään.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa kun taannoin ainakin @Taitopelaaja n kanssa höpöteltiin Genkun XR salmiakista ja vaikka silloin ensimmäisen purkin kokemuksella annoinkin lämpimän suosituksen, niin pitää nyt useamman purkin käyttäneenä vielä erikseen kehua, että kyllä on lähes täydellisesti minun makuun sopiva nuuska! Kuten aiemmin todettua, maku on ainakin minun mielestä hyvin lähellä Catchin lakua, mutta ei ihan niin makea. Toisaalta nuuskacrush tähän Äxärrään voi johtua siitäkin, että jostain syystä kyllästyin yht'äkkiä totaalisesti jokapäiväiseen ja monivuotiseen luottonuuskaani General White Portioniin.

Kyllähän se siinä kierron mukana pitkin hampain menee, mutta siihen se jää. Tällä hetkellä pakastimessa on General XR salmiakkia, General White Portionia, General Onyxia, Granitin "vahvaa valkoista" (stark vit) ja LD White Portionia. Pyrin käyttämään noita kohtalaisen tasaisesti, mutta nykyään tuo Genkun White Portion jää kierrossa helpolla väliin. Kyllähän sitä käyttää ja varmasti kelpaa, jos muuta ei ole. Pidän tätä maun muuttumista kuitenkin kummallisena, koska nykyään jopa tuo varavaranuuskana pitämäni Granit Stark Vit maistuu paremmalle. En tiedä mistä johtuu. Myisin nuo White Portionit pois, mutta niin ei saa tehdä.

Mutta se varsinainen asiani oli siis antaa uudelleen kaikille lakritsi- ja salmiakkinuuskien ystäville lämmin suositus General XR salmiakista. "Vanhanmalliseen" pussiin tottuneella menee hetki päästäkseen sinuiksi tuon slimmin XR-pussin kanssa, mutta pakko se on myöntää; tämä pysyy huulessa tautisen hyvin, ainakin jos vertaa "vanhanmallisiin" ei-valkoisiin pusseihin.

Meikäläinen ei juuri noista makunuuskista välitä, rehellinen tupakanmaku on se joka pääasiallisesti on valintani, mutta tämä XR salmiakki (ja Catch White Licorice, jota ei laivalta enää saa) toimii.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa kun taannoin ainakin @Taitopelaaja n kanssa höpöteltiin Genkun XR salmiakista ja vaikka silloin ensimmäisen purkin kokemuksella annoinkin lämpimän suosituksen, niin pitää nyt useamman purkin käyttäneenä vielä erikseen kehua, että kyllä on lähes täydellisesti minun makuun sopiva nuuska! Kuten aiemmin todettua, maku on ainakin minun mielestä hyvin lähellä Catchin lakua, mutta ei ihan niin makea. Toisaalta nuuskacrush tähän Äxärrään voi johtua siitäkin, että jostain syystä kyllästyin yht'äkkiä totaalisesti jokapäiväiseen ja monivuotiseen luottonuuskaani General White Portioniin.

Kyllähän se siinä kierron mukana pitkin hampain menee, mutta siihen se jää. Tällä hetkellä pakastimessa on General XR salmiakkia, General White Portionia, General Onyxia, Granitin "vahvaa valkoista" (stark vit) ja LD White Portionia. Pyrin käyttämään noita kohtalaisen tasaisesti, mutta nykyään tuo Genkun White Portion jää kierrossa helpolla väliin. Kyllähän sitä käyttää ja varmasti kelpaa, jos muuta ei ole. Pidän tätä maun muuttumista kuitenkin kummallisena, koska nykyään jopa tuo varavaranuuskana pitämäni Granit Stark Vit maistuu paremmalle. En tiedä mistä johtuu. Myisin nuo White Portionit pois, mutta niin ei saa tehdä.

Mutta se varsinainen asiani oli siis antaa uudelleen kaikille lakritsi- ja salmiakkinuuskien ystäville lämmin suositus General XR salmiakista. "Vanhanmalliseen" pussiin tottuneella menee hetki päästäkseen sinuiksi tuon slimmin XR-pussin kanssa, mutta pakko se on myöntää; tämä pysyy huulessa tautisen hyvin, ainakin jos vertaa "vanhanmallisiin" ei-valkoisiin pusseihin.

Meikäläinen ei juuri noista makunuuskista välitä, rehellinen tupakanmaku on se joka pääasiallisesti on valintani, mutta tämä XR salmiakki (ja Catch White Licorice, jota ei laivalta enää saa) toimii.

Hassua kyllä että mulle ei maistu tuo salmiakki XR yhtään vaikka muuten laku ja salmiakkinuuskat on oikeastaan ainoita makunuuskia kun enemmän voi käyttää.Puolikas tolppa pyörii pakkasessa ja kai se joskus menee kun ei muutakaan ole. Jotenkin vaan tuo salmiakin maku on liian makea eikä sellainen suolainen kuin vaikka LD salmiakissa.Valuttaakin enemmän kuin vaikka normi XR General. Pidin kyllä Catchin lakusta mutta en sitä vissiin koskaan purkkia enempää vetänytkään. Jos se Catchin valkoinen pussi ei vain valuttanut niin paljon.

Tykkäsin itsekkin joskus Generalin Whitestä ja se oli luottonuuska pyytää kun joku kaveri laivalla kävi. Samoihin aikoihin inhosin myös Rapea. Nyt Rape on se "arkinuuska" ja sitä pitää olla aina pakkasessa. Nuo Rapen puolukat ja lakatkin oli silloin tällöin hyviä,harmi kun ei saa enää laivalta.

XR Catch minttiä on myös pakkasessa ja vaikka pääasiassa nuo suuvesi ja minttunuuskat vain oksettaa niin tämä on satunnaisesti oikein hyvä. Ei sellainen ööveri suuvesi vaan aika mieto spearmintpurkka. XR sarja yleensäkin kyllä loistava lukuunottamatta tuota Salmiakkia. XR Grovia tarttis saada lisää,imin jo Haaparannan tuliaistolpan. Ja kai sitä Röda Lackettia kohta saa XR muodossa kun lopettivat sen normaalin pussikaman.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kai sitä Röda Lackettia kohta saa XR muodossa kun lopettivat sen normaalin pussikaman.

Mulle se Rödan pussi ei vaan toiminut, toki siitä on muistaakseni jo vuosia kun sitä viimeksi muutaman purkillisen jostain hommasin. Ehkä se on siitä kiinni, kun iso osa Rödan herkullisuudesta liittyy ainakin mun päässä siihen, että siitä irtoRödasta on niin mukava pyöritellä palloja. Tai olisi, jos sitä jostain saisin ostettua. Siitäkin taitaa olla jo ainakin vuoden päivät, kun pari irtopurkkia sitä jostain sain haalittua ja voi pojat että oli herkullista. Vaan jos Röda Lacket XR-muodossa laivalle ilmestyy, niin pitäähän sitä ainakin kokeilla.

Samoihin aikoihin inhosin myös Rapea. Nyt Rape on se "arkinuuska" ja sitä pitää olla aina pakkasessa.

Olen tainnut joskus ihmetelläkin tuota Rapéa. Se kun on kohdallani siitä kummallinen nuuska, että kun vaikkapa tuosta mainitusta Generalista siihen vaihtaa, puskee siitä sellainen omintakeinen sitruunainen tuoksu ja maku, eikä maistu aluksi ollenkaan hyvältä. Sitten taas muutaman purkin käytettyäni en maista siinä ainakaan lähellekään samoissa määrin tuota sitruunaista ominaismakua. Sitten kun Rapésta taas vaihtaa esim. takaisin tuohon Generaliin, maistuvat Genkun pari ekaa purkkia ei-niin-hyvältä ja jotenkin omituiselta, ilmeisesti koska on tottunut siihen Rapén makuun. Koska en pidä Rapéa niin hyvänä nuuskana että siitä tekisin "arkinuuskani", niin saavat satunnaisetkin purkit jäädä käyttämättä tuon kuvailemani efektin takia. Viime juhannuksena ostin Ahvenanmaalle evääksi pari purkkia Rapén XR-puolukkaa ja kyllä siitäkin vaan se sama ominaismaku tunki esiin, toki tätä nyt ei kovin kummoisena ihmeenä voi pitää.

Jotenkin vaan tuo salmiakin maku on liian makea eikä sellainen suolainen kuin vaikka LD salmiakissa.Valuttaakin enemmän kuin vaikka normi XR General.

En osaa LD salmiakista sanoa, mutta Catchin laku on ainakin mielestäni selvästi tuota XR salmiakkia makeampaa. Enkä tiedä normi XR Generalistakaan, että kuinka paljon ja helposti se vuotaa, mutta kyllä tuo (kieltämättä turhan kostea) salmiakkipussi huulessa viihtyy kolmesta vartista tuntiin, joka on mielestäni ihan riittävästi, eikä se siinä ajassa kyllä helposti kuse. Tai riippuu tietenkin mm. siitä, että puhuuko koko ajan, vai olla möllöttääkö yksinään puhumatta kenellekään. Iltanuuskaksi tuo on kyllä huono, koska se tuon "tavallisen" ruskean pussimateriaalin vuoksi on valkoisia serkkujaan liukkaampaa. Olen jo parit kehityskeskustelut käynyt siitä, että ei välttämättä tarvitsisi nukahtaa nuuska huulessa, jos se yön aikana sitten päätyy lakanoihin pyörimään. Whitet taas tapaavat olla sen verran kuivempia ja materiaali "karheampaa", että pysyy helposti huulessa läpi yön, jos nyt mörkö pömpelissä sattuu nukahtamaan.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aftonbladet: Suuri nuuskapula uhkaa Ruotsia | m.iltalehti.fi

Nuuskakiekoissa ei saa kohta ilmoittaa enää paljonko tuotteessa on nikotiinia..

Vanhoja varastoja saa kuitenkin myydä pitkälle vuoteen 2017. Ei noita nikotiinipitoisuuksia taida Swedish Matchin lisäksi monikaan valmistaja purkkeihin painaa tälläkään hetkellä. Ikävää tosin jos purkkien ulkonäkö pilataan kauttaaltaan varoituksilla.

Olen tainnut joskus ihmetelläkin tuota Rapéa. Se kun on kohdallani siitä kummallinen nuuska, että kun vaikkapa tuosta mainitusta Generalista siihen vaihtaa, puskee siitä sellainen omintakeinen sitruunainen tuoksu ja maku, eikä maistu aluksi ollenkaan hyvältä. Sitten taas muutaman purkin käytettyäni en maista siinä ainakaan lähellekään samoissa määrin tuota sitruunaista ominaismakua.

En itse löydä Rapesta sitruunaa,katajanmarjahan se ainakin pitäisi olla. Katajanmarja ei yleensä kyllä maistu muussa yhteydessä,Gin ja etenkin Gin long drink ovat hirveimpiä juomia maan päällä.

Itsellä sama kuvotus tulee monen suosikista Onyxista vaikka muuten Generalit maistuvat. Onyxpurkin avaamisen jälkeen ilmoille leijuva fairyn tuoksu ei ole kovinkaan hyvä. Suussakin maistuu saippualle.

Useamman kerran muuten käynyt niin että kun on purkin kaksi maistellut jotain merkkiä ja todennut hyväksi ja sitten seuraavaksi ostaa koko pötkön niin tavara maistuukin yhden kiekon jälkeen hirveälle. LD original portionille ja LD vit salmiakille kävi juuri näin. Sain pari purkkia kumpaakin joskus kaverilta pahimpaan pulaan ja molemmat maistuivat hyvälle.Ostin sitten seuraavalla laivareissulla molempia vähän reilummin ja puolikkaan tolpan jälkeen tuli stoppi. Molemmat valuivat enemmän kuin muistin, vit salmiak maistui kitkerältä ja alkoi vielä närästämäänkin.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En itse löydä Rapesta sitruunaa,katajanmarjahan se ainakin pitäisi olla.

Hyvin paljon mahdollista, että meikäläisen makupaletti vetelee ihan omiaan ja voi tosiaan olla, että siinä ei sitruunaa ole ollenkaan. Joku sellainen ärsyttävä maku kuitenkin, joka peittää tupakanmaun lähes kokonaan allensa. Itse asiassa nyt kun aloin asiaa miettimään, niin se "yrttinen" maku on tosiaan lähempänä jotain katajanmarjaa, kuin jotain sitrushedelmää. Eikä se maku ole siis sellainen joka estäisi kohdallani ko. nuuskan käyttämisen, ne on vaan ne pari ekaa purkkia joissa tuo epämiellyttävä maku korostuu, sitten siihen tottuu, eikä sitä oikeastaan edes tule enää huomanneeksi.

No joo, rehellisyyden nimissä on kyllä mainittava, että en Rapéa ole ihan hetkeen ostanut, mitä nyt tosiaan sen pari purkkia XR puolukkaa viime juhannuksena.

*e* Nopean googletuksen myötä muuten valkeni sellainen, että Rapéssa maistuvat juurikin katajanmarja sekä laventeli. Ehkä se onkin tuo jälkimmäinen tai noiden kahden yhteisvaikutus, joka tekee sen epämiellyttävän mukaraikkaan maun. Katajanmarjan mausta kuitenkin lonkeron ja joskus ginipaukunkin muodossa nautin, eikä se ole ollenkaan pahaa, vaikka se sivumennen sanoen alkoholeista meikäläiselle sen pahimman darran aiheuttaakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös