Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 296 959
  • 4 087

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Löösseistä sitten hieman myös, onko noista halvemmista merkeistä mihinkään? Löytyykö ihan normaalia "mautonta" perusnuuskaa? Thunderia ym. Jytkyjä ei kiitos. Lähinnä mietityttää, onko tuosta Odens nro.3 mihinkään ? Ja onko kellään kokemuksia Knektin löössistä?

En itse kyllä tykkää noista halpisnuuskista, joten oma kokemukseni niistä on suht rajallinen. Knoxin lössiä ja pussia voi kuitenkin ainakin kumpaakin suositella. Ei nyt todellakaan mitään maatamullistavan hyviä, mutta hintaan nähden ihan jees. Myös Granitin lössi on mielestäni hyvää, pussit ovat vähän niin ja näin.

Linkkaamasi sivuston hinnat vaikuttivat ihan uskottavilta, mutta paha sanoa varmaksi kun en ole Haaparannassa käynyt.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Noniin pitkästä aikaa pitää tänne raapustaa. Hieman tiedonjanoisena olen tässä liikkeellä. Olisi tarkoitus mahdollisesti parin viikon sisällä käydä Haaparannassa ja pitäisi sieltä kotiuttaa pussia ja löössiä. Kyselenkin, että onko tämän linkin takaa löytyvillä hinnoilla mitään todenperää? (linkki vie nuuskasivustolle)

Tarkoitus olisi ostaa hieman edullisempia merkkejä, pussissa se ei ole niinkään ongelma, koska valikoimaa löytyy, ja kokemuksia monista merkeistä. Nostetaan kuitenkin yksi merkki esiin. Onko kellään kokemuksia Odens Cold White Dry:sta? Tämä ei ole sitä jenkkiä siis. Toimiiko kyseinen nuuska ja onko edullinen, kuinka monta pussia purkissa on ?

Löösseistä sitten hieman myös, onko noista halvemmista merkeistä mihinkään? Löytyykö ihan normaalia "mautonta" perusnuuskaa? Thunderia ym. Jytkyjä ei kiitos. Lähinnä mietityttää, onko tuosta Odens nro.3 mihinkään ? Ja onko kellään kokemuksia Knektin löössistä?

Haaparannassa tahtoo olla ainakin tuon edellemainitun sivuston mukaan Ettanit ym. Vakio löössit melko arvokkaita, tämän takia täältä kyselen onko muista kokemuksia. Tosin sivuston hinnat voi olla paskapuhetta ja osassa 5 purkin hinta.

Ainakin itselle toi odens white dry oli liian vahvaa tavaraa. Muistaakseni 23 nikotiinia kun peruskamassa 9. Rupes huimaa kun tota käytti:) knox on hintaansa nähden mun mielestä todella jees. Taitaa noi ettanit ym paremmat merkit haaparannassa olla samoissa hinnoissa kun laivalla tai jopa hieman kalliimpaa.
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Ainakin itselle toi odens white dry oli liian vahvaa tavaraa. Muistaakseni 23 nikotiinia kun peruskamassa 9. Rupes huimaa kun tota käytti:) knox on hintaansa nähden mun mielestä todella jees. Taitaa noi ettanit ym paremmat merkit haaparannassa olla samoissa hinnoissa kun laivalla tai jopa hieman kalliimpaa.
Tässä kyseisessä Odensissa, josta kyselin on juurikin nikotiinia 9mg. En itsekkään pidä mistään tajunnanräjäyttävästä. Maissa on hieman kalliimpaa, kuin laivalla. Knoxit on tullut itsekkin koluttua lävitse, molemmat on kyllä kohtalaisia.

Portioneista voisin suositella tänne ehdottomasti Taboca White Extra Strongia. Suorastaan erinomaista, suhteellisen tupakkainen, ei liian vahva vaikka strongia onkin. Pussit isokokoisia ja purkissa 20 pussia. Tässä nyt pari tornia kyseistä käytellyt ja tykästynyt kovin. Tätä tulee ostettua Haaparannasta varmasti.
 

Nagyanya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Liverpool, Detroit Red Wings
Ja onko kellään kokemuksia Knektin löössistä?
Itse oon tuota Knektin löössiä sinisessä purkissa muutaman tornin verran käyttänyt ja mitään valittamista en tuotteesta löytänyt. Voin siis suositella, toki itse nyt en ole koskaan kamalan tarkka ole ollut mitä laatua sitä heittelee suuhun.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Makunuuskista laku menee muita hyviä en ole löytänyt. Joku kehui eucalyptystä maasta taivaisiin. 2 pötköö göteborgs rapea pakkasessa ja pitäisi ruveta miettimään mistä saisi lisää? Olen miettinyt jos tekisi retken Tukholman nuuskaputiikkiin ja toisi joku 10-15 pötköä!
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Tässä olisi kertomus retkestä på Haparanda.

Reissu oli suhteellisen raskas Jyväskylästä käsin, mutta yllätyin silti kuinka sukkelaan ajomatka taittui. Ajokilometrejä tuli mittariin yhteensä 980. Auto jaksoi todella hyvin matkan, paikoitellen -26 asteessa. Tämä olikin suurin murheenkryyni ennen reissua. Hyytykö, eikö hyydy. Miehestä ei voi ihan samaa sanoa, pakkanen kesytti tankkausvaiheessa todella. Noin 5,5 tuntia meni pysähdysten kanssa suuntaansa, todettakoon että keli oli loistava ja lunta ei ollut ajotiellä laisinkaan edes Torniossa. Hyvä selkä/pakaratreeni kuitenkin kyseessä. Bensakulut omassa 1,4 koneisessa autossa oli n.110€

Nuuskaa myytiin tietty niin paljon, kuin halusi ostaa. Omakohtaseen arvioon perustaen säkillisen tuomisessa ei ongelmaa. Mutta jos useita pahvilaatikoita tavaraa kantaa autoon, se voi herättää paikalliset käräyttäjät. (Näihin lasken spuket, jotka kittasi ruotsin "kakkos" pussiolutta pihamaalla.) Omaa tarkkaa määrää en kerro. "Moi nettipoliisit." Poliiseja ei näkynyt eikä kuulunut Tornio-Haaparanta akselilla, tullikin oli odotetun kuollut.

Sitten joitakin hintoja ja kyselemieni nuuskien ensiarvioita. Itse ostin Knekt Lös. (Hyvä löössi, ei valuta ja on ehdottomasti hintansa väärti. 38€/torni. + Koostumus, maku, ei valuta herkästi. - Purkissa 37g, muissa yleisesti 42g.)

Kronan White portion. (Kaikki loistavaa. Suhteellisen kuivaa, normaali nuuskanmaku, 24pss/prk. Hinta 31€/torni. Väittäisin, että paras hinta/laatusuhde pusseista, jos white on se sun juttu.)

Skruf White Portion. Kaikki todennäköisesti tietää tästä. Hinta hiukan suolainen 39€/torni

Ikean puolukkahillo, joitakin kruunuja.

Nämä kaikki hinnat Nuuskakairassa.

Ettan lös. Hinta Nuuskakairassa 51€!!! Nuuskakuninkaassa 48€. Ihan helvetin kallista, niinkuin tiedossa olikin.

Hintoja Lös. Ettan, Skruf, General, Göteborg ym. Laatutavara 48-53€/// Halpamerkit tais olla alken 30€.

Portion. Laatumerkit 37-40€ (lue edellinen.) 2.Laatu n.30€///Halvimmat pussit alkaen 20€/torni. Nämä Kaikki Nuuskakairassa. Kuninkaan hinnat oli aika samassa, Ettanin löössi hiukan halvempaa. Joitakin eroja saattaa olla, mutta en opetellut ulkoa.

Yhteenvetona voisi todeta, että matka kannattaa ehdottomasti tehdä tuonne pohjoisen karkkikauppaan. Löössi on tätänykyä helvetin kallista, pussia saa edullisesti jos ei hae parhaita merkkejä. Väittäisin, että nuuskaa voi 10-20 tornia tuoda turhia murehtimatta. Isoissa määrissä riskit kasvaa tietenkin, kun autoon pakkailet. (3tornia se laillinen määrä, kuten kaikki tietävät.)

Maksamiseen käy. Kortti, kruunut, eurot. Molemmissa kaupoissa puhutaan sujuvasti suomea, jos joku ei tiedä. Nuuskakuningas tilavempi sisältä. Molemmissa nuuskat tiskin takana, joten jonnet ei pääse hipeltämään tuotteita. Tässä on pieni miinuskin, koska hintoja joutui kyttäilemään tarkalla silmällä ja kyselemään pirusti, joka aiheutti suhteellisia jonoja. Väkeä oli näin lauantainakin todella paljon.

Heitelkää kysymyksiä, jos sellaisia tulee mieleen. Tekstissä voi olla paljon typoja ja kirjoitusvirheitä, mutta antakaa se anteeksi.
 
Ainahan voi tehdä niinkuin minä. Ostin edellisenä päivänä 12 sinkoa ja kävin Rovaniemellä. Takas tulessa vein edellisenä päivänä ostetut snusset Tornion ABC:lle lukolliseen kaappiin odottelemaan ja hain 9 sinkoa lisää.
Yhteensä 21 sinkoa, näillä pärjää. Bensat firman piikkiin =).
 

Jeffrey

Jäsen
En tiedä meneekö kaupunkilegendan piikkiin, mutta tarina kertoo eräästä porukasta joka jäi kiinni ison lastin tuonnista Suomeen. Olivat siis poliisit pysäyttäneet Suomen puolella auton ja tarkastaneet. Olivat sitten pojat selittäneet Poliiseille, että olivat tuoneet nuuskat Suomen puolelle siten, että yksi oli vartioinut tavaraa Suomen puolella, ja kolme muuta oli hakenut aina sen 3 tornia per mies rajan yli Suomeen. Tuskinpa tuollaista tarinaa todeksi uskoivat sen paremmin poliisit kuin pojat itsekkään, mutta Suomessa poliisin pitäisi kuitenkin todistaa poikien tarina vääräksi, jotta saisi toimivaltuuksia.

Itsehän en ole koskaan Haaparannassa käynyt. Tarinat kuitenkin kertovat, että kyllä tuollainen suurempikin satsi noin 30 sinkoa tulee helposti Suomeen. Kuullemma kannattaa tuoda kerralla enemmän, kuin käydä useammin. Paikalliset ja poliisit alkavat kuullemma tunnistamaan autoja/kuljettajia mikäli usein ramppaa, ja silloin sitten myös pysäytellään.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Olisin tuossa viikon päästä lähdössä Turusta risteilylle Baltic Princesillä. Jotain tietoa olen saanut frendeiltä, että vain tiettyinä aikoina myydään nuuskaa. Pitääkö tuo paikkaansa ja onko kellään tietoa, mitä on myynnissä ja millä hinnalla?
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olisin tuossa viikon päästä lähdössä Turusta risteilylle Baltic Princesillä. Jotain tietoa olen saanut frendeiltä, että vain tiettyinä aikoina myydään nuuskaa. Pitääkö tuo paikkaansa ja onko kellään tietoa, mitä on myynnissä ja millä hinnalla?

illalla ei myydä ollenkaan. Aamusta saa ostaa! Viimeksi hinnat oli 41.90eur pötkö ne pussit jota itse ostin. General ja göteborgs rape. Mitään hirveän erikoista ei löydy. Perus ettanit,generalit,catch,göteborgit jne...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotain tietoa olen saanut frendeiltä, että vain tiettyinä aikoina myydään nuuskaa. Pitääkö tuo paikkaansa ja onko kellään tietoa, mitä on myynnissä ja millä hinnalla?

En nyt päätäni laita pantiksi, mutta muistaakseni nuuskaa myydään aamulla ennen Tukholmaan saapumista, olisiko 6.30 - 7.00 tai vastaavaa, lyhyt ikkuna kuitenkin. Takaisin päin tullessa kaapit aukeavat (jälleen muistaakseni) yhdeksältä ja menevät kiinni ennen Maarianhaminaa, eli joskus n. klo 13. Valikoimasta palstatoveri yllä jo kertoikin kaiken tarpeellisen.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
illalla ei myydä ollenkaan. Aamusta saa ostaa! Viimeksi hinnat oli 41.90eur pötkö ne pussit jota itse ostin. General ja göteborgs rape. Mitään hirveän erikoista ei löydy. Perus ettanit,generalit,catch,göteborgit jne...

En nyt päätäni laita pantiksi, mutta muistaakseni nuuskaa myydään aamulla ennen Tukholmaan saapumista, olisiko 6.30 - 7.00 tai vastaavaa, lyhyt ikkuna kuitenkin. Takaisin päin tullessa kaapit aukeavat (jälleen muistaakseni) yhdeksältä ja menevät kiinni ennen Maarianhaminaa, eli joskus n. klo 13. Valikoimasta palstatoveri yllä jo kertoikin kaiken tarpeellisen.

kiitti näistä! Melko kallistahan tuo on, mutta jokusen pötkön voisi tuoda.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
6.30-7.00 ja 9.00-12.30 ovat muistaakseni myyntiajat. Ja ei tuo nyt todellakaan kallista ole kun reilulla satasella saa sen kolmen tornin paketin. Ettania tai Generalia, en nyt muista. Genua taitaa vielä helmikuun olla.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Tammikuun oli General 3 tornia 99,90€. Ettan löysä 41,90€ ja pussi 39,90€.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Kaveri tuli Viikingiltä. Tuliaisina uutta Genralia ainakin laivalla. Tullut myyntiin helmikuun alussa. Smoky Oak ja Rustic Blend. Molemmat pussitavaraa. Lisäksi oli jos ostaa vähintään 100 €, saa 10% pois hinnasta. Paitsi LD:stä. Hinnat 34 € / pussi ja 40,80 € tykki.
 

Saucer

Jäsen
Ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä ulkomaille, ja tietysti nuuskaa tarvitaan messiin myös sinnekin. Joten asiaan: saako nuuskaa viedä vaikka matkalaukussa (lentokoneella menen siis) ulkomaille tai voiko siitä seurata jotain sanktioita? Puhutaan siis vain muutamasta kiekosta, ei sen kummemmasta. Pahoittelut tietämättömyydestä.
 

Est.1885

Jäsen
Ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä ulkomaille, ja tietysti nuuskaa tarvitaan messiin myös sinnekin. Joten asiaan: saako nuuskaa viedä vaikka matkalaukussa (lentokoneella menen siis) ulkomaille tai voiko siitä seurata jotain sanktioita? Puhutaan siis vain muutamasta kiekosta, ei sen kummemmasta. Pahoittelut tietämättömyydestä.

Saa vieda, ja menee myos kasimatkatavaroissa. Ei ketaan kiinnosta.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Lähetän vaimon muuliksi viking line grace laivalle. Vuosikausiin ei ole tullut käytyä viikkarilla. Onko kellään käryä valikoimista?
 

Dats

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Lähetän vaimon muuliksi viking line grace laivalle. Vuosikausiin ei ole tullut käytyä viikkarilla. Onko kellään käryä valikoimista?

En tiedä onko viikkarilla samoilla laivoilla samoja tuotteita, mutta kävin Gabriellalla ja Cinderellalla lähiaikoina. Molemmilta löytyi ne perustuotteet. Ettanin lös/pussi, Genu x strongia, whiteä, onyxia. Gabriellalla oli myös LD:tä. Göteborgs rapea pussia ja löysää löytyi myös.
 
En tiedä onko viikkarilla samoilla laivoilla samoja tuotteita, mutta kävin Gabriellalla ja Cinderellalla lähiaikoina. Molemmilta löytyi ne perustuotteet. Ettanin lös/pussi, Genu x strongia, whiteä, onyxia. Gabriellalla oli myös LD:tä. Göteborgs rapea pussia ja löysää löytyi myös.

Saatavilla myös Generalin uutuudet, eli Smoky Oak ja Rustic Blend. Itselle molemmat olivat kuitenkin pettymyksiä... Nämä siis saatavilla ainakin Viking Gracen valikoimissa.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä ulkomaille, ja tietysti nuuskaa tarvitaan messiin myös sinnekin. Joten asiaan: saako nuuskaa viedä vaikka matkalaukussa (lentokoneella menen siis) ulkomaille tai voiko siitä seurata jotain sanktioita? Puhutaan siis vain muutamasta kiekosta, ei sen kummemmasta. Pahoittelut tietämättömyydestä.

Ulkomaa on aika mielenkiintoinen maa. Kaikissa ulkomaissa on samat lait, säädökset ja käytännöt. Maailma koostuu kotimaasta ja ulkomaasta.. eiku. Mihin olet menossa?

Euroopassa ei varmasti törmää mihinkään ongelmiin, paitsi että Islantiin ei nuuskaa saa viedä. Islannissa nyt ylipäätään ei voi joutua mihinkään ongelmiin ellei ihan Arhinmäkenä heiluttele lentokentällä läpinäkyvää muovipussillista irtokiekkoja juuri kävellessään lentokoneesta ulos.

Ylipäätään sellaiset maat, missä käy vähänkään enemmän ruotsalaisia eivät liene mikään ongelma. (Yleensä samat maat missä käy suomalaisia.)
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Thaimaa on kohde allekirjoittaneella. Mites nuo Aasialaiset? Kieroa kansaa?

Thaimaassahan käsittääkseni jopa myydään nuuskaa jossain baareissa jossa käy paljon pohjoismaisia turisteja. Hinnoista ja valikoimista ei kyllä mitään hajua, mutta tällaista huhua olen isoilta pojilta kuullut. Tuskinpa siellä ketään kiinnostaa.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Itse olen vienyt pieniä määriä nuuskaa lukuisiin eri maihin, EU:n sisällä sekä myös ulkopuolelle. Vietnam on kaukaisin maa johon nuuska tullut vietyä. Hieman yllättäen isoimmat ongelmat koituivat Saksassa (Frankfurtin kentällä konetta vaihtaessa). Tosin syyllinen ei ollut itse nuuska vaan luotettava kolme milliseni joka oli repun taskussa. Hetken aikaa sitä ihmettelivät kunnes demonstroinnin jälkeen ymmärsivät tykin käyttötarkoituksen ja pääsinkin jatkamaan matkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös