No mitäs pukki toi?

  • 228 284
  • 1 620

Riesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Lukko, Sex Pistols, Kärpät, Chicago BH
Hyviä ja tarpeellisia lahjoja hyvyys- ja tarpeellisuusjärjestyksessä:

- lajitelma kuubalaisia seetrilaatikossa
- Ardbeg 10y old
- hanskat
- viinaa * 3
- takki
- villapaita
- pitkähihainen t-paita
- jotain kallista suihkusaippuaa (sisko osti niin tiedän että se on kallista, vaikken ole koskaan merkistä kuullutkaan...)
- suklaata

ja sitten muuta pientä sälää.

Ihan on ollut mukava joulu, toivottavasti kaikilla muillakin !
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaikenlaista pikkukivaa. Lahjojen joukossa oli myös kaksi kappaletta mukavia laseja (Riedel Vinum Single Malt Whisky lasit).

Viskiharrastuksen välineet ovat pian koossa. Mitä nyt kymmenkunta pulloa puuttuu vielä hyllystä. Tai parikymmentä. Niitähän on aivan tuhottomasti erilaisia. Tämä on tietenkin positiivinen asia. Riittää harrastettavaa...
 

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
- Kannettavan tietokoneen
- 1/5 osuudeen perheen viikonlopun latvianmatkaan
- Bokserit & Sukat
- Sanomalehtitelineen
- Itsetehdyn seinäkalenterin (100% uniikki)
- Suklaata
- Kirjan tuntematton sotilas elokuvan teosta
- Hygienialaukun
- Sammutuspeitteen
- Leivänpaahtimen
- 1/5 osuuden Suomi-Tietovisa peliin

Lisäksi sain olla naapurin viidelle lapsenlapselle joulupukkina!!!

Olin siis ollut tosi kiltti!!!
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
JYP-risteilyltä pari viikkoa sitten sain shortsit, ja mutsi maksoi mun viime viikonlopun Pohjanmaan-reissun etukäteen, mutta näitä löytyi jouluaattona paketeista:

- pari cd:ta, joista toinen oli joulun ainoa kavereilta saatu huumorilahja, yleensä niitä on ollut enemmän (tällä kertaa siis enimmäkseen kunnollisia
- YUP:n dvd
- alusvaatteita
- sukkia
- suihkugeeliä
- suklaata ja Vihreitä kuulia
- astiastoa: Teema-lautanen ja Arabia-sarjaa
- mp3-soitin
- Veikkauksen arpoja
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Juuh, toihan se pukki vaikka mitä,

mm.

- Iskuporakone
- Työkalusarja
- Työkalupakki

Iskältä nämä, varmaan sen takia, etten olisi kokoajan lainaamassa työkaluja.

- 100 €
- Suklaata
- Neulepaita
- Kalsareita
- muutamat yhteiset lahjat minulle ja tyttöystävälle

- ja onhan tuo tuleva matka san franciscoon myös ihan mukava joululahja, lähtö tiistaina.

Eli aika normijoulu.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Monen vuoden jälkeen oli Joulupukki lahjoja jakamassa meilläkin.
Aiemmin luvattu lahjaksi matkat Lappeenrantaan (jo tehty) sekä tammikuussa Juvalle.
Paketeista eniten mieltä lämmitti veljen tytön koulussa (ekalla luokalla) itse ompelema kilpikonna. Tietäen tuon ipanan pinnan pituuden (lyhyyden) tuon kilpparin ompelemiseen on mennyt tuhottomasti aikaa sekä hermot.

Muista paketeista löytyi:
-Vesa Kontiaisen kirja Aitoa suomirokkia
-ensi vuoden kalenterit
-pyyhe
-suklaata (ilmeisesti veli ei vieläkään ole oppinut etten oikein pidä suklaasta)
-pöytäliina ja marmeladia (melkein anopilta)
-kynttilän
-patalaput
-villasukat
-kaneille ruokaa

Vielä on pari pakettia tulossa kuulemma.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Viestin lähetti expertti
Onko tämä teos kovin paksu?!?

Hieman reilut 100 sivua. 50 NHL-tähteä siinä esitellään, ja sitten on juttua Dany Heatleyn ja Dan Snyderin onnettomuudesta, sekä Todd Bertuzzin tapauksesta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Digikamera, Gunnareitten kokoelma. Melrosen levy, kalsareita ja liput Disney On Ice showhun eli tyttö pääsee tutustumaan näin pehmeällä tavalla kanssani Hartwall Areenan ja jatkossa sitten mukaan matseihin. Sukulaiset kilpailevat siitä kuka ostaa parhaan/kalleimman lahjan tyttärelleni ja meikäläisellä menee sitten joulupäivä nukkekoteja yms. kasaillessa. Markkinalous rulettaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joku on ollut tietoinen, että scifi ja siihen rinnastettava kiinnostaa...Hyperionin rinnalle napsahti Econ Focaultin heiluri. Pakko ehtiä lukea, mutta menee jonoon Hyperionin jälkeen. Kummeli DVD:t + noin 5 kiloa salmiakkia (vihaan suklaata...) tulivat skideiltä. Mutsilta lahjakortti, hän on jo luopunut toivosta, että osaa ostaa jotain mulle, thanks! Anoppi, luottomimmejä, lähetti korulahjakortin, hienoa! Rouva kartutti paitakokoelmaani 4youn makeella tuotteella + Givenchyn Insense edt:llä ja 12-vuotias kuopus paiskasi Tuntematon sotilas -pelikorteilla ja Van Halenin DVD:llä. Hyvä meno, ei valittamista!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Paska joulu, pyysin pukilta kolmea liettualaista kimalaista silkkiin ja lingerieen verhoiltuna henk. koht. kotitalouskäyttöön lunastettavaksi mutta ei.

Sain vain kaksi.
 

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
NHL TÄHDET 2005 KIRJAN
Puusta veistetyn Ilveksen logon
Stockmannille lahja tsekin
Pari todella isoo paitaa
Sellatteen laitteen jossa paistetaan Popcorneja.
JA KAIKKEE MUUTAA...............
 

Dr.Mengele

Jäsen
Suosikkijoukkue
PORIN ÄSSÄT, Pasi Peltonen, Pauli Levokari, RuosV
Minä sain ässien fanipaidan Pasi Peltosen nimellä ja numerolla varustettuna.

Sami Heleniuksen kirjan jonka luin 2 päivässä. (Sairaan hyvä)

Tietenkin sukkia

Pink floydin dark side of the moon cd:n


Olen ollut todella kiltti poika...
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselle pukkasi Da Vinci koodia (niin kuin vähän joka kuudennelle) ja Hotakaista, mutta äsken säväytti kun kyselin saunassa meidän ekaluokkalaiselta että mikä oli paras joululahja niistä kaikista paketeista?

Kaveri sai pleikkari-2:n, pari peliä, pari DVD:tä ym, silti nimesi hän parhaaksi sedältään saadut Ilveksen pipan ja kaulahuivin, jotka päällä piti nukkuakin viime yö.

Seitsemän-vee ja pehmeä paketti oli paras...melkein pelottavaa - mutta ei ole asennekasvatus mennyt ihan hukkaan!!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Kilgore Trout
Seitsemän-vee ja pehmeä paketti oli paras...melkein pelottavaa - mutta ei ole asennekasvatus mennyt ihan hukkaan!!

Mun nuorimmainen on 3v ja nukkuu onnesta muikeana fanipaita päällä. (sinikeltainen, ketunkuva rinnassa).
 

M@thieu

Jäsen
Pukki toi seuraavaat tavarat:

- CCM Vector VS 120- varsi sekä Koho Revolution- lapa

- Iron Maidenin albumit Killers ja Rock in Rio

- Artemis Fowl Salaiset Kansiot- kirjan, jonka on kirjoittanut Eoin Colfer (Itseasiassa näitä tuli kaksi kappaletta, saas nähdä suostuuko kirjakaupan setä vaihtamaan toisen johonkin muuhun opukseen)

- Football Manager 2005 PC-peli

- Suomi-Englanti-Suomi- sanakirja

- Kahdet long johnit

- Iron Maiden- huppari

- AC/DC- logolla varusteltu rannenauha sekä kaulakoru

- Jääkiekkovarustekassi merkiltään Tackla
 

Miguel

Jäsen
Mulla loppuisi sukulaiset ja ystävät kesken, jos alkaisin miettiä, miten saisin samanlaisia lahjamääriä kuin jotkut palstalaiset. Väliäkös tuolla, jo kohtalaisen nuoreen ikäänkin olen oppinut arvostamaan tämän juhlan muita puolia.

Tänä vuonna tuli:

- pyyhe
- Liigatähdet-kirja
- John Grisham: Viimeinen valamies
- vähän tiimaritasoa hienompi kuulakärkikynä
- rahaa 20€ + 50€ S-ryhmän lahjakortteja + 50€ ravintolalahjakortti

Valtamerentakaisilta sukulaisilta saattaa vielä jotain pientä tulla jälkijunassa, mutta noillakin pärjää ihan hyvin.
 

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tai sitten toi...

Enpä uuttakaan otsikkoa viitsinyt rustata, mutta kokemuksia löytyy myös "maskin" toiseltakin puolelta.
Pukkina tuli oltua ja kokemuksia kerättyä....
Löytyykö muita naamarin tällä puolella olleita, edes kotipiirissä?
Olisi terapeuttista vaihtaa kokemuksia.
Verottajaa ei kuulemma tarvitse pelätä; eivät viitsi kytätä pikkutekijöitä, sanoivat.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Tai sitten toi...

Viestin lähetti kalle
Enpä uuttakaan otsikkoa viitsinyt rustata, mutta kokemuksia löytyy myös "maskin" toiseltakin puolelta.
Pukkina tuli oltua ja kokemuksia kerättyä....
Löytyykö muita naamarin tällä puolella olleita, edes kotipiirissä?

Kyllä. Toista kertaa elämässäni. Aiemmin olen ollut pukkina äitini työkaverin perheessä ja tällä kertaa isäni siskon luona serkkujeni lapsille. Ja siitä hyvästä tuli "lahjarahaakin" 20 euron edestä! :) Tulevina vuosina on suunnitelmissani laajentaa tätä hommaa ja alkaa kierrellä paikkoja oikein kunnolla.

Näytteleminen ja improvisaatio, johon joulupukkina oleminen kuuluu, on sinällään ihan mukavaa hommaa. Joulupukki on impron lajeista mielestäni kuitenkin haastavin, kun siinä muut ihmiset ovat omana itsenään eivätkä varsinaisesti näyttele. Normaalisissa improssa sen sijaan kaikki estraadilla olevat ovat roolissa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Miguel
Mulla loppuisi sukulaiset ja ystävät kesken, jos alkaisin miettiä, miten saisin samanlaisia lahjamääriä kuin jotkut palstalaiset. Väliäkös tuolla, jo kohtalaisen nuoreen ikäänkin olen oppinut arvostamaan tämän juhlan muita puolia.


Itsekin olen sitä mieltä, että ajatus on tärkeintä. Lahjoja tuli itselleni runsaasti ja ne olivat mieluisia. Vanhempani ja veljeni olivat ajatelleet hyvin tarpeitani ja sitä mistä pidän. En viitsi lahjoja luetella, mutta hieno ylläri oli ostaa gourmet pöytägrilli, jossa voi grillata pihvit sekä makkarat sisätiloissa. Ehkäpä lahja petraa ruoanlaittokykyjäni. Ainakin liha maistunee entistä paremmalta.
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
Kyllähän ne parhaat lahjat olivat siinä, että saimme tyttäremme (jo 25v.) ja muutamien ystävien kanssa nauttia rauhaisasta yhdessä olosta, ruokailusta, keskusteluista, pelaamisesta ym.
Meillä on ollut jo useamman vuoden ajan diili, että jouluna ei oteta tressiä lahjoista, vaan ostellaan niitä pitkin vuotta ja tarpeen mukaan.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Pukin kontista löytyi seuraavaa.

-Partakone
-Suklaiset timpurin työkalut
-Kaksi ristikkolehteä
-Useampi R-kioskin arpa, joista voittoa tuli yhteensä 22 euroa
-Rahaa (120 euroa)
-Talvitakki
-Tomb Raider -elokuva (Angelina Jolie \o/)
-Karkkia
-Sukat
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: Tai sitten toi...

Viestin lähetti kalle
Löytyykö muita naamarin tällä puolella olleita, edes kotipiirissä?

Löytyy täältäkin. Ansaitsemismielellä en pukiksi ryhtyisi, mutta nytkin oli jo aika kiireinen ilta. Ensin pukki piipahti siskontytön luona. 13kk, muttei pelännyt pukkia yhtään. Seuraavaksi oli vähän erikoisempi paikka, eräs laitos jossa frendini on töissä. Mukavastihan tuli joulumieltä, kun joulun "telkien takana" olleet aikuset viitsivät laulaakin pukille. Sitten vielä ennen omalle perheelle pakettienjakoa puolison kummipojan luo. Siellä on käyty nyt kai jo neljänä jouluna, joten se meni ihan rutiinilla.

Kyllähän tuo ihan mukavaa touhua on, itse kun olen aina tykännyt näyttelemisestä. Auton ajaminen tyyny vatsassa ei tosin ole kaikkein kivointa, parran otin suosiolla pois.


Omista lahjoista voisin mainita makean punk-kirjan, takorautaisen korkinavaajan, pari soppapulloa, lahjakortin Anttilaan ja yhteisistä puketeista löytyneet herkut ja astiat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lainaan tähän toivelistaani tuosta lahjatoiveketjusta:

- Jumbosuklaarusinoita, toffeetäytesuklaata ja tavallista maitosuklaata
Toteutui noin puolen kilon edestä, joista suurin osa on kohdannut jo kohtalonsa.

- Tummia sukkia
Kyllä, kaksin kappalein.

- Joku hyvä kirja (esim. Kolmas valtakunta) tai dvd (vaikkapa se Suomen sodat-systeemi).
Baby Blues-albumi ja Talvisodan sankarit, joo ihan ok. Albumi oli ekstraa, kirjakin ihan ok.

- Laadukkaat pitkät kalsarit/lapaset/villasukat
Vaimon sisko kutoi itse lapaset minulle ja täytti ne Ahaa-patukoilla. Loistava lahja!

---------------------------------------------------------

- Hyvät yöunet vauvalle, jotta isukki saa lueskella rauhassa
Ainut toivo, joka ei oikein kolahtanut pukille, vauva nimittäin yski läpi yön. No, sinänsä se ei paljon haitannut, koska jouluyö meni leffoja katsellessa.

Olin kai erityisen kiltti, koska toiveeni ylittyi parilla lahjalla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti taskuraketti
Stockmannille lahja tsekin

Tuo on selvästi tullut Penalta. Meillä näitä on riittänyt yli omien tarpeiden runsaastikin. Oliko Mrazek siis venttaamassa Treen Stockalla teikäläistä?
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Juu olin ollut kiltti ja näitä tuli:

- valkosia sukkia

- KISS - Maskin takaa

- The History of Rock 'n Roll -DVD paketti, kymmenen tuntia ja kaikki katottiin putkeen. Tämmöselle friikille aivan loistava lahja

- Kaksi englannin kielistä Led Zeppelin kirjaa, toinen (Stairway to Heaven, Unsencored) on Ledien tour managerin kirjoittama elämänkerrallinen kirja ja toinen ( When the Levee Breaks, making of Led Zeppelin IV) on kertomus siitä miten kyseinen albumi tehtiin ja mitä kavereiden päässä liikkui. Nämä olivat upeita lahjoja, mitä en ikinä olisi edes uskaltanut toivoa.

- Hemmafronten 1939-45, kirja kotilinjasta ja sen järkyttävistä tarinoista kuvien kera, på svenska

- Hellacopters: By the Grace of God

- Led Zeppelin: I

- ja lillasyrranilta kaks makeeta hopea sormusta, jotka rokkaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös