Nikolov!!

  • 3 374
  • 31

MarkoH

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Angel Nikolov teki kahden vuoden jatkosopimuksen JYPin kanssa


JYPin liigamiehistössä ensimmäistä kauttaan pelaava 191-senttinen ja 94-kiloinen tshekkipuolustaja Angel Nikolov on solminut JYPin kanssa kahden vuoden mittaisen jatkosopimuksen, joka pitää Nikolovin Jyväskylässä kevääseen 2004 saakka.

Vuonna 1975 syntynyt Nikolov ehti pelata Tshekin Extraliigaa Litvinovin joukkueessa peräti kahdeksan kauden verran. Nikolov on San Jose Sharksin toisen kierroksen varaus vuodelta 1994.
Viime kaudella Nikolov putosi Tshekin MM-kisajoukkueesta viimeisenä puolustajana. Tällä kaudella Nikolov on esiintynyt maajoukkueessa niin Tshekin turnauksessa kuin tiistaina käynnistyvässä Sweden Hockey Gamesissa, jossa Nikolovin Tshekki kohtaa Helsingissä Suomen maajoukkueen.

”Nikolov on vaimoineen viihtynyt erinomaisesti Jyväskylässä, mikä luonnollisesti helpotti sopimuksen tekemistä. JYPin tavoitteena on viime kauden tapaan saada noin puolet tulevan kauden joukkueesta kasaan jouluun mennessä. Tässä tavoitteessa olemme hyvässä vauhdissa”, kertoi JYPin urheilupäällikkö Jukka Holtari.


Loistavaa JYP!
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On se vaan jotenkin ihmeellistä, että JYP kykenee värväämään pari loistotsekkiä, ja jatkamaan heille vielä pitkiä sopimuksia. Samoten minä ihmettelen myös sitä, että miksi Mika Saarinen jatkoi vuosi sitten omaa sopimustaan, eikös sillä olisi ollut imua muuallekin. Itse pidän ja olen piteempäänkin pitänyt Mika Saarisen tuloksia aikaansaavasta tyylistä, kaikesta Nega-Mika puheista huolimatta. Nega-Mikalla on aina Oulun reissulla jotain palautetta antaa oululaisille.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllä oli kieltämättä hieno uutinen tämä Litvinovin enkelin jatko JYP:ssä. Muutenkin näyttää kieltämättä hyvältä: ensi kaudeksi minun muistini mukaan 11 sopimusta (mm.Lehto, Sillgren, Virtanen Nikolovin lisäksi) tässä vaiheessa. Ei voi valittaa. Kiitos Hole & co.

EDIT: Mutta ei mitään mainintaa NHL-pykälästä. Mahdollisesti se tietysti on sopimukseen sisällytetty. Vaikea sanoa. En nyt halua maalailla piruja seinille.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelkkä huomautus

Käytännössä kukaan agentti ei tee pelaajalleen sopimusta sm-liigaan tai muualle eurooppaan ilman ns. nhl-pykälää. Näin olen ymmärtänyt asian nykyisin menevän. Riippumatta siitä onko pelaajalla edes mitään realistisia tulevaisuuden mahdollisuuksia siirrosta ison meren taakse.

Tuo väittämäni nyt ei tietenkään tarkoita, että Nikolov olisi sinne edes suuntaamassa. Luultavasti tämän kesän siirtomylläkkä kyllästi NHL:n "eurooppalaistarpeen" joksikin aikaa.

Onnittelut vaan sinne Jyväskylään ja jäädään odottamaan että saataisiin täälläkinpäin noin positiivisia uutisia. Hiukan vain epäilen tätä.
 

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hieno uutinen. Ensi kaudelle sopimukset seuraavilla pelaajilla: Lehto, Nikolov, Virolainen, Poikolainen, Mikkonen, Sillgren, Virtanen ja Hirvonen. Seuraavaksi sopimuksia voisi alkaa rustailemaan Chlubnalle, Ahoselle ja Pihlmannille.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti sniper2001
Ainakin Petr Tonin menetätte varmasti ensi kaudeksi...

Jahas. Sniperillä tuntuu olevan tietoa. Eli kun kerrot Petr Tonin ensi kauden seuran ja sopimuksen pituuden, niin sitten voin täysin uskoa. Mahdollista se tietysti on, mutta en minä ole vielä menettänyt toivoani ainakaan ihan täysin.
 

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No joo voin kyllä sen päätellä, oliko se nyt Luleå vai mikä mikä halusi Tonin jo täksi kaudeksi ja olisi maksanut tuplasti sen verran mitä JYP maksaa. Kovin vaikea uskoa että tämä tähti enää JKL:ssä ensi kaudella taiteilee..
 

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja sitten tästä Nikolovista niin onko se niin häävisti edes pelannut? Ainakin mitä minä olen nähnyt miehen peliä niin ollut aika näkymätön...:confused:
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Niinhän se Calounkin (+ lukematon määrä muita ) palasi NHL:stä vaikka farmissa pelailemallakin olisi saanut rutkasti enemmän palkkaa kuin SM-liigassa, Sniper.

Totta puhuen Ton saattaa hyvinkin lähteä, mutta se on sitten sen ajan murhe. Tuskinpa osoite on mikään muu SM-liigan seura tai edes Elitserien, sillä eiköhän Tono ole kehittynyt jääkiekkoilijana jo niin pitkälle ettei euroopassa pelaaminen enää kehitä. Veikkaisin että joko mies kokeilee NHL-kortin, jatkaa JYPissä tai sitten palaa kotimaahan Tshekkiin. Kaikista viheliäisin vaihtoehto olisi että Tono dominoisi jonkun muun liigajoukkueen paidassa...

Nikolovin jatkosopimukseen olen erittäin tyytyväinen. Nikolov, Cech ja Loikala ovat tuoneet JYP-pakistoon aivan erilailla kiekollista varmuutta kuin esim. viime kaudella oli ja haluaisin jatkosopparin kaikille kolmelle. Myös D2:n mainitsema kolmikko Ahonen, Pihlman ja Chlubna saisi olla JYP-paidassa myös ensi kaudella.

[EDIT

"Ja sitten tästä Nikolovista niin onko se niin häävisti edes pelannut? Ainakin mitä minä olen nähnyt miehen peliä niin ollut aika näkymätön..." - Sniper2001

Minusta Nikolov on ollut alkukauden paras pakki. Komeita avauksia, todella varmaa kiekollista peliä ja hyviä taklauksiakin. Varmasti hieman "tylsä" pakki suuren yleisön silmissä, mutta JYPille todella tärkeä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti D2
Hieno uutinen. Ensi kaudelle sopimukset seuraavilla pelaajilla: Lehto, Nikolov, Virolainen, Poikolainen, Mikkonen, Sillgren, Virtanen ja Hirvonen. Seuraavaksi sopimuksia voisi alkaa rustailemaan Chlubnalle, Ahoselle ja Pihlmannille.

Lisätään listaan vielä Tommi Tervo, Jyri Marttinen sekä Jari Jääskeläinen. Tervosta en ole täysin varma (hämärien muistikuvien mukaan kolmen vuoden sopimus menossa) mutta Marttinen ja Jääskeläinen tekivät kahden vuoden sopparit viime vuoden joulukuussa.
Tonin lähtö on mahdollinen, mutta ei vielä varma. Ainakin minä uskon niin. Jos ja kun Ton lähtee, toivottavasti ei kuitenkaan toiseen SM-liigaseuraan. Olen tässä samaa mieltä Tj:n kanssa.
TJ:n mainitsemat viisi pelaajaa olisi kyllä mieluista nähdä ensi kaudella JYP-paidassa. On tuo Loikalakin pelannut ihan mukiinmenevästi. Ennemmin ottaisin hänet kuin Gladin :)
Mutta kyllä tilanne näyttää nyt jo ihan hyvältä.
 

Woland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Suomen maajoukkue
Viestin lähetti MarkoH
Angel Nikolov teki kahden vuoden jatkosopimuksen JYPin kanssa


”Nikolov on vaimoineen viihtynyt erinomaisesti Jyväskylässä, mikä luonnollisesti helpotti sopimuksen tekemistä. JYPin tavoitteena on viime kauden tapaan saada noin puolet tulevan kauden joukkueesta kasaan jouluun mennessä. Tässä tavoitteessa olemme hyvässä vauhdissa”, kertoi JYPin urheilupäällikkö Jukka Holtari.


Tämä vahvistaa entisestään käsitystäni Jypin organisaatiosta: Pelaajia kohdellaan todella hyvin ja he viihtyvät Jyväskylässä. Ulkomaalaisten asiat lienevät Jypissä parhaimmalla mallilla kaikista SM-liiga-joukkueista. Tämä uutinen on yksi todiste tilanteesta.

Viime kaudella kun Draper tuli Espooseen, sai mies tulla täysin tyhjään kämppään. Siinä mallia Bluesin organisaation suhteesta vierastyöläisiin. Tosin tuo oli Salonojan diktatuurin ajalta, joten ei Krisun tulon jälkeen liene mahdollista.

Pisteet kuitenkin Jypin organisaatiolle. Tästä löydämme yhden vahvan syyn sille, miksi olette saanut pidettyä Tonin näinkin kauan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Re: Nikolov!!

Viestin lähetti Woland


Tämä vahvistaa entisestään käsitystäni Jypin organisaatiosta: Pelaajia kohdellaan todella hyvin ja he viihtyvät Jyväskylässä. Ulkomaalaisten asiat lienevät Jypissä parhaimmalla mallilla kaikista SM-liiga-joukkueista. Tämä uutinen on yksi todiste tilanteesta.

On ne ulkomaalaisten asiat hyvin Lappeenrannassakin. Kaikki vierastyöläiset ovat siellä viihtyneet erinomaisesti.

Totta kyllä tuo Jyväskylän asioidenhoidon laatu. Asuin siellä 1996-2000, ja vaikka joukkue on elänyt vaikeita aikoja, en ole kuullut yhtään pahaa sanaa seuran ulkomaalaispelaajien taholta. Siksihän Tonokin jäi vielä täksi kaudeksi Keski-Suomeen, vaikka muualta olisi saanut enemmän rahaa.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Iso N

Viestin lähetti laiska laita
Hifkillä on iso Z Buesilla iso V

Meillä on iso N:D

Tai no pari pykälää tarvisi viellä nousta tuolle tasolle:D

Vai olisiko niin että Nikolovin pitäisi mennä polvilleen niin olisi yhtä "iso" kuin kaksi muuta mainitsemaasi :D
 

Rehtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa / Ilves
Nikolov valittiin (ainakin Veikkaajan rosterin mukaan) Tsekkien jengiin, johon Z tuli vasta Vykoukalin varamiehenä. Ihan turhasta miehestä tuskin on kyse!
 
J

jb007

Hieno hommahan Nikolovin sopimus on, mutta jäitä hattuun samalla. JYPin oma junnu-osasto on kohta tyhjennetty kuin pajatso, ketään ei jää, jos Saarinen jatkaan. Saarinen ei arvosta pätkääkään JYPin omia junnuja. Vilttiketjussahan kaverit lämmittelevät ja lopettavat uransa, koska eivät saa peliakaa. Viime kaudeltakin NHL-varaus Mikko Hyytiä on lopettanut pelaamisen ja siirtynyt muiden lajien pariin, vaikka en ko. kaveria pahemmin arvosta.
 
J

jb007

Vielä jäi mainitsematta Jari Jääskeläisen ja Jyri Marttisen sopimukset, ne loppuvat ensi keväänä eli 2002 keväällä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Puuj... Jb007 on ottanut ilmeisesti asiakseen kritisoida Saarisen touhuja vaikkei kritisoitavaa aina olisikaan. Millähän lailla tämä junnujen joukkopako on Saarisen aikana näkynyt? Jypin omista junnuista ovat vakiokokoonpanoon päässeet Marttinen, Hytönen ja Pihlman - J.Jääskeläinen, Mikkonen ja ehkä Huczkowskikin sen tekevät jo ensi kaudella, ehkä jo keväällä 2002. Mikkonenkin teki aivan vastikään 3 vuoden sopimuksen. Eli mihin arvostelu perustuu?

Mikko Hyytiä muuten ei olisi mahtunut pelillisesti mitenkään tämän kauden Jypiin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Entäpä jos

Viestin lähetti pekoni
Käytännössä kukaan agentti ei tee pelaajalleen sopimusta sm-liigaan tai muualle eurooppaan ilman ns. nhl-pykälää. Näin olen ymmärtänyt asian nykyisin menevän. Riippumatta siitä onko pelaajalla edes mitään realistisia tulevaisuuden mahdollisuuksia siirrosta ison meren taakse.

Tuo väittämäni nyt ei tietenkään tarkoita, että Nikolov olisi sinne edes suuntaamassa. Luultavasti tämän kesän siirtomylläkkä kyllästi NHL:n "eurooppalaistarpeen" joksikin aikaa.

Onnittelut vaan sinne Jyväskylään ja jäädään odottamaan että saataisiin täälläkinpäin noin positiivisia uutisia. Hiukan vain epäilen tätä.

Kuka käskee seuraa laittamaan nimen paperiin, jossa pelaaja voi siirtyä milloin haluaa NHL:ään?
Kuka TJ olisi ensimmäinen kun sanoisi, ettei aio palkata pelaajaa pelkätään alkukesän treenien ajaksi vaan koko kaudeksi?

Mitenkä luulette, kuinka kävisi tälle TJ:lle joukkuetta kasattaessa?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ei mitenkään.

Istuuhan tuo maan mainio pelaajahankintojen jumala "Fööni" vielä IFK:n TJ:n pallilla vaikka on tehnyt vielä surkeimpia soppareita. Jääkiekkomaailma on ihmeitä täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös