Niklas Kokko – nuori lupaus matkalla Lahesta kohti Seattlea

  • 33 047
  • 201
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
En ole mikään Kärppä-fani vaikka Oulusta olenkin, mutta siltikin jotenkin oululaisena tulee siisti olo kun lukee tätä ketjua. Hyvän mielen juttuja. Näin hyvissä vähin määrin SM-liigaa katsovana, mutta suomalaisten junnujen seuraajana, maalivahti-ihmisenä + oululaisena asetun teidän kelkkaanne ainakin täksi kaudeksi. Hymiö :)
 

Mankkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans & Anaheim Ducks
Kuinkahan kovat veskat sinne Ouluun oikein jäi jos tämä mies ei sinne kelvannut ? Meidän onneksi näin
Kauden aikana koettu maalivahti osastolla semmoista myllerrystä OIkinuoran lähdöstä, Bartosakin lähellä olevasta paluusta, veteraani Gussesta Jassen loukkaantumiseen ja kaiken tämän sopan jälkeen meillä on luotettava ykkösmaalivahti NIKLAS KOKKO ! Ei ihan perustarina kauden rakenteelle mutta perkele ei se Nisuun kaadu kannujahti.
 

Timpe24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole mikään Kärppä-fani vaikka Oulusta olenkin, mutta siltikin jotenkin oululaisena tulee siisti olo kun lukee tätä ketjua. Hyvän mielen juttuja. Näin hyvissä vähin määrin SM-liigaa katsovana, mutta suomalaisten junnujen seuraajana, maalivahti-ihmisenä + oululaisena asetun teidän kelkkaanne ainakin täksi kaudeksi. Hymiö :)
Itse kärppiä seuraavana olen myös vain tyytyväinen, että Kokko pärjää. Tässä tilanteessa kaikki osapuolet pärjäsivät; Karhunen nousi pelaamattomasta kolmosveskan roolista kokoonpanoon, Westerholm sai kokeneen kirittäjän ja Kokko myös huikean näytönpaikan Pelicansissa. Mielenkiinnolla seuraan tätä asetelmaa jos ollaan vastakkain playoffeissa.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse kärppiä seuraavana olen myös vain tyytyväinen, että Kokko pärjää. Tässä tilanteessa kaikki osapuolet pärjäsivät; Karhunen nousi pelaamattomasta kolmosveskan roolista kokoonpanoon, Westerholm sai kokeneen kirittäjän ja Kokko myös huikean näytönpaikan Pelicansissa. Mielenkiinnolla seuraan tätä asetelmaa jos ollaan vastakkain playoffeissa.
Minusta on aivan älyttömän upeaa miten Kärppäfanit suhtautuvat tilanteeseen ja kannustavat Kokkoa. Iso hatunnosto teille tästä.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Milläs hinnalla se Kokon paita lopulta meni kaupaksi ottelun jälkeen?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ku kattoo Kokon tilastoi Pelsus ja sen yleistä kehonkieltä maalilla ni siinä on täl hetkel paljon samaa ku finaalimoodi-Heljangos. Tykkäsin erityisesti tänää post game -haastiksen heitost et "Laukkanen voi laittaa bonukset tilille". Alkaa olla sonnin hajua meijän maalilla ja näinki lyhyessä ajassa tän kevään lellikki on oppinu uhoomaa ku aito oikee Lahtelainen.

Joteki näkee et Kokko nauttii täl hetkellä sen saamasta aidosta luottamuksesta ja on päättäny et sen vahtivuorolla meijän maali on hyvässä lukossa.

Tykkään tän vuotisest joukkueest ihan sikana ja mul on aito usko et täl kaudel meil on pitkää jatkuva pääsiäinen ja sen jälkee lähes ikuinen vappu.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Olen iloisena katsellut sitä miten väärässä oli Kokon hankinnan suhteen. Itsehän kaipasin kokenutta tsempparia kolmosveskariksi mutta saatiinkin ilmeisesti nuori ykkösmaalivahti, ei voi valittaa.

Tosin, itse odotin että Gustafsson pelaisi itsensä kuntoon kuten Olkinuora alkukaudesta mutta nostan hattua että Pelicans on uskaltanut peluuttaa kuumaa Kokkoa enemmän kuin isomman palkkapussin Gustafssonia jolloin JG on itseasiassa jäänyt siihen kokeneen tsemppaajan rooliin, eli sekin rooli tuli täytettyä.

Kyselin Ruotsista millainen JG on ollut aiemmin niin kommentit siellä oli just näitä että se on hyvä tyyppi jengissä kun jengissä ja siksi ollut kolmosvahtinakin kisoissa jne, hengenluojana joka on silti aina parhaimmillaan nimenomaan heitettynä kovaan paikkaan eli voi pelata isoissa peleissä ne kauden parhaat pelinsä jos tarvitaan.

Mutta tällä hetkellä Kokko on aika selkeä ykkönen ja sitä köyttä vedetään kunnes toisin todistetaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pelicansissa nyt 12 starttia, 92,61 t%, 1,49 pmka. ja 4 nollapeliä

Nisu on valmiina kevään peleihin! Nuoresta iästään huolimatta todella tasaisen varma veräjänvartija. Toivottavasti sama meno jatkuu playoffeissa!
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Minusta on aivan älyttömän upeaa miten Kärppäfanit suhtautuvat tilanteeseen ja kannustavat Kokkoa. Iso hatunnosto teille tästä.
Kyllä Kokko on ollut monen fanin suosiossa, ja itse mukaan lukien uskoin miehen ottavan ykköstorjujan aseman tällä kaudella. Se taisi sitten tapahtua vaan Pelicansissa, ja on mahtava kyllä nähdä mihin Kokon tie vie tämän kauden jälkeen. Annunen, Blomqvist, Meriläinen, Kokko ja tulevina vuosina Vedenpää, ovat olleet mielenkiintoisia tarinoita seurata. Kokko on ollut jopa näistä se kovin talentti junnuna, ja häntä on pidetty tulevana Peksinä.

Itse olen kyllä Pelicansin bandwagonissa HIFK-sarjassa. Ja jos Kärppien pelit päättyvät niin pidemmällekin. Kyllä tuolle Kokko ja Aaltonen parivaljakolle toivoo menestystä varmaan jokainen oululainen. Molemmat hienoja pellaajia ja ihmisiä.

Kokossa on muuten aina ollut sellaista pientä pilkettä silmäkulmassa. Esimerkiksi Ilvestä vastaan uran ensimmäinen nollapeli ja kaatoi pelin jälkeen maalinsa jäähän ja meni sen päälle istumaan. Tervettä itseluottamusta löytyy ja totesi toimittajalle, että Ilves on toivevastustaja, kun nollasi Ilveksen aiemmin myös Oulussa (vaihdettiin maalille kesken pelin). Toivottavasti mies pääsee pelaamaan toivevastustajaa kumoon keväällä!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun Kokon siirto varmistui, kirjoitin, että hän on pudostuspelien paras maalivahti. Irvailijoita ja viestin talteenottajia riitti. Ei toki teidän leiristä. No, eipä siinä, taitaa olla matkalla Niklas juuri tuohon, mitä ennakoin. Teknisesti taitava ja henkisesti vahva superlupaus.
 

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Kun Kokon siirto varmistui, kirjoitin, että hän on pudostuspelien paras maalivahti. Irvailijoita ja viestin talteenottajia riitti. Ei toki teidän leiristä. No, eipä siinä, taitaa olla matkalla Niklas juuri tuohon, mitä ennakoin. Teknisesti taitava ja henkisesti vahva superlupaus.
Toi varmuus on jotain ihan käsittämätöntä. Ei pompi kiekot, eikä pelaa yli. On ihan käsittämättömän lahjakas kaveri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös