Niklas Österlund HC TPS:n toimitusjohtajaksi

  • 69 831
  • 150

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Össeä muuten voi tavata sunnuntaisin klo 9.30-10.39
Impivaaran jäähallissa isä-poika luistelussa.

Henkilökohtaisesti jättäisin kyllä tuolla hänelle avautumisen väliin, hänen lapsensa ei kuitenkaan ansaitse kuulla, että joku avautuu hänen isälleen.
 

Jushka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enpä ajatellutkaan mitään suurempaa avautumista (koska lapset) vaan
hyväntahtoista rupattelua jäällä aiheesta "kuis tepsillä menee ja mites tulevaisuus".
Hyväntahtoisuus toki ois hyvin näennäistä...

Mutta kaipa tuollakin on oikeus vapaa-aikaansa, olette ihan oikeassa.

Hapattaa vaan jo niin sen pelkkä näkeminenkin siellä..
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helvetin ylimielisen kuvan tuosta Össestä saa kun esim. hallin käytävillä kulkee, puhuu tai lukee hänen kommenttejaan lehdistä. Eikä raukka oikeesti tajua miksi hänet tehtävään valittiin, pelkäksi juoksupojaksi ja sylkykupiksi. Kaveri yrittää silti leikkiä jotain isompaa pamppua mitä oikeasti on ja mihin kykenee. Toki samanlaisia ylimielisiä mu.....a ja ammattilaisjääkiekkojoukkueen johtamisesta mitään tietämättömiä noi muutkin sikariportaan heput ovat. Puhuvat toista ja tekevät toista, eli pelkkää ylimielistä paskanjauhantaa koko ajan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Näistä Paré-kommenteista on jo tovi vierähtänyt, mutta kirjoitan silti vielä tänne. En vieläkään ole keksinyt vastausta, miksi Niklas Österlund sanoi haastattelussa ettei Parén lähtö heikennä joukkuetta millään tavalla ja tavoite on edelleen kuuden sakkiin. En vaan voi ymmärtää.

a) Kuvitteleeko hän ihan oikeasti näin?
b) Yrittääkö hän saada median ja fanit uskomaan näin?

Jos kumpaan tahansa kysymykseen vastaus on kyllä, ilmoittaudun heti pätevämmäksi mieheksi Österlundin työtehtäviin.

Sitten toinen pohdinta joka ei juuri toimitusjohtajaan liity... Niin kauan kuin seuran hallituksessa on joko suoraan tai välillisesti suurimmat osakkeenomistajat, mitä muuta voimme toiminnalta odottaa? Kaikki toiminta tehdään vain ja ainostaan talouden ehdoilla, pienet pelaajabudjetit, ykköstykkien myynnit jne... Kaikki tämä vain siksi, ettei tappiota tulisi. Niin kauan kuin osakkeenomistajat päättävät seuran asioista se on juuri tätä.
 
Viimeksi muokattu:

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Össeä muuten voi tavata sunnuntaisin klo 9.30-10.39
Impivaaran jäähallissa isä-poika luistelussa. Olen jo
parina kertana miettinyt jotain konfronraatiota mutta oon sen
verta vellihousu ettei musta ole siihen.

Samassa luistelussa kävi muuten myös Kari Hietarinta ainakin vuonna 2009 poikansa kanssa. Ilmeisesti siellä toimarin kuuluu käydä.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä samaiset Suikkaset ja Österlundit käyvät kuulema kaupassakin monta kertaa viikossa ostamassa ruokaa, on ne ihme jätkiä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nämä samaiset Suikkaset ja Österlundit käyvät kuulema kaupassakin monta kertaa viikossa ostamassa ruokaa, on ne ihme jätkiä.
Onko sulla tälle jotain lähdettä vai onko vain omaa mutuilua?

Mä en nimittäin usko TPS:n toimareiden tai valmentajien normaaliin elämään etenkään kauden aikana. Kerran olen nähnyt HC TPS Turku Oy:n toimitusjohtajan ruokakaupassa, kun Jouko Narvanmaa asioi Hirvensalon K-Supermarketissa. Tämä tapahtui joskus vuoden 2005 paikkeilla ja vieläpä off-seasonilla. Mähän meinasin silloin pistää äijän sinne pakastealtaaseen wanhalla kunnon pers'taklauksella (a la Maukka Kuusisto) ja kysellä perään, että missä ne meidän vahvistukset on.

Samaten syksyllä 2010 bongasin TPS:n juuri erotetun päävalmentajan Heikki Leimeen ravintola Rennossa lipittämässä punaviiniä. Hessu sentään esiintyi kaupungilla suoraselkäisenä ja leuka pystyssä. Samoihin aikoihin kuulin kaupungin turuilla ja toreilla HTT:n "varmaa tietoa" siitä, että Hannu Virta syksyllä 2008 potkut saatuaan hiippaillut Olavin Krouviinkin vain ja ainoastaan takaoven kautta.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko sulla tälle jotain lähdettä vai onko vain omaa mutuilua?

Vahvaa off-topicia, mutta kun tähän kysymykseen löytyy oikein kunnollinen vastaus niin pakkohan se on Mr. Foxille antaa. Oikein lähde löytyy, ja kyseessä on Suikkanen itse. Tässä Iltasanomien artikkelissa, joka on otsikoitu TPS:n Suikkanen: ”Turkulainen mummo selvitti meidän ongelman”, on tällainen lainaus:
- Joku mummo tuli kaupan kassajonossa juttelemaan. Katsoi lempeästi minua silmiin ja sanoi, että TPS:n ongelmat voidaan kyllä selvittää.
Eli kyllä, minulta löytyy lähde siihen, että Suikkasen Kaitsu käy kaupassa. Ruokaa ostamassa vaiko jotain muuta, sitä en tiedä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Österlund voisi näyttää niitä myyntimiehen taitojaan ja myydä pari kentällistä pelaajia. Tuloksena tosin taitaisi olla vain Mikko Rantasen myynti Lukkoon.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
(Tuolla hallitusketjussa puidaan niin paljon Österlundia, että ehkä ne olisi syytä pistää tämän ketjun alle?)

Tämä viimeisin ulostulo on kyllä mielenkiintoinen. Ehkä olisi aika myös laittaa uusiksi seuran viestintästrategia ja laittaa ihan oikeasti lapulle, kuka puhuu ja missä tilanteissa. Miettiä mahdollisia kysymyksiä ja niihin vakiovastauksia. Ymmärrän kyllä avoimuuden tarpeen ja sitä on toki kiva saada lisää, mutta kyllä näistä hämmentynyt fiilis tulee kun näitä viimeaikaisia lausuntoja lukee. Uusimmassa on paljon hyvää, mutta sitten Suikkasen "kurkkuharjaaminen" enemmän ja vähemmän rivien välissä... Ei ymmärrä, miksi tuollaisen pitää päätyä lehtiin.

Mutta itse strategiatyöhön. Vaikka HC TPS Turku Oy:lle onkin nyt tärkeää pohtia tulevaisuutta (eli muodostaa visio, strategiset päämäärät ja keinot saavuttaa ne), niin omasta mielestäni melkeinpä tärkein ulospäin viestittävä asia tulee olemaan ns. missio. Oikeastaan Wikipediasta löytyi ihan hyvä tiivistys:

"Missio on yrityksen toiminta-ajatus, sen olemassaolon syy. Mission ajatellaan vastaavan kysymykseen siitä, mitä organisaatiossa halutaan pysyvästi tehdä ja mihin yritys haluaa pidemmällä aikavälillä päästä. Missio liittyy vahvasti yrityksen perustarkoitukseen ja sen ydintoimintaan. Samoin se kertoo yrityksen roolista ja tehtävästä yhteiskunnassa.

Missio on yhdessä arvojen ja vision kanssa osatekijä yrityksen strategian määrittelyssä. Kyseessä on siis yksi strategian perusosista, joiden päälle strategia rakennetaan
."
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Syksyllä 2013 kannattajat vaativat TPS-johdolta selvitystä, mikä on TPS:n strategia ja visio, miten strategia toteutetaan. Silloin Össe totesi, että strategia on olemassa ja ihmetteli, mikseivät kannattajat sitä mukamas tienneet.

Järjestettiin yksi tiedotustilaisuus, jossa kaivettiin joitakin vanhoja Sutelan aikaisia papereita esiin ja todettiin, että strategia on Hyvä Isyys ja Rohkeasti Maljan Nostoon.

Nyt tänään Össe ilmoittaa Turun Sanomissa, että strategiaa ryhdytään laatimaan, ja se on valmiina ensi syksynä. Ihmettelen, miksi on on nukuttu tämä kausi ja vasta nyt ryhdytään starategian laatimiseen. Eikö jo viime syksynä nähty, ettei kunnollista strategiaa ollutkaan olemassa?

Hallitus ja toimitusjohtaja ovat vain uskotelleet itselleen, ettei ole tarvetta konkreettiseen strategiaan ja visioon. Nyt vasta täydellisen mahalaskun jälkeen on herätty ja todettu, että tallainen kuitenkin tarvitaan.

Ei kovin ammattitaitoiselta tällainen johtamiskulttuuri kyllä näytä.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Mun on jälleen kerran pakko tarttua tähän strategiakeskusteluun. Olen opiskellut siis itse yliopistotukinnon yrityksen strategisesta johtamisesta. Minusta on kovin mielenkiintosta, että TJ sanoo, että kehitellään uutta strategiaa ja sen toivotaan olevan valmis ensi kauden alkuun mennessä.

Lukuisten tutkimusten mukaan strategia on TÄRKEIN yksittäinen tekijä, joka määrää yrityksen menestyksen. Strategia on ylimmälle johdolle paras keino ohjata yrityksen tulevaisuuden suuntia. Normaalisiti yritysjohto kasaa uuden strategian 1-2 viikossa ja tämä tehdään vuosittain tai hieman harvemmin alan muutosnopeus huomioonottaen. Tietysty suuret muutokset voivat vaatia enemmän aikaa. Monissa isoissa yrityksissä on otettu tavaksi, että ydinryhmä eristää itsensä pelkästään strategian tekoon tuoksi tietyksi ajaksi noin vuosittain. Välttämättä tuloksena ei toki ole mitään uutta vaan voidaan todeta, että vanha strategia on oikein hyvä ja muutokselle ei ole tarvetta.

Sitten tullaan siihen varsinaiseen kysymykseen. Miten helvetissä TPS:n johto ei voi olla varma onko strategia ensi kauden alkuun valmis? Ymmärrän kyllä että tässä saattaa mennä kuukausi summata tämä kausi ja kerätä tarvittavattava data ensi kauden strategian tekoon, mutta on tässä nyt aika pitkä kesäloma taas tällä kertaa edessä.

En pysty todeta muuta kuin: en pysty ymmärtämään.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin Tepsihän juoksee koko ajan takamatkalta joka asiassa. Joukkuetta kootaan joka vuosi myöhässä ja avainpaikoille palkataan vääriä miehiä (TJ, UTJ, päävalmentajat, muut valmentajat, pelaajat).

En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihan helvetin epäpätevä johto koko puljulla. Kaikki puhe valmentajien ja pelaajien epäonnistumisesta on ihan tyhjänpäiväistä eikä johda mihinkään (ovat epäonnistuneet joo, mutta niin tulee epäonnistumaan 99% muistakin vaihtoehdoista)

Miettikää nyt. Tähän orkesteriin palkataan kriisin keskellä toimitusjohtakasi Österrunqvist, jonka epäpätevyys ja oman edun tavoittelevuus on nähtävissä ilman kiikareita kilometrien päähän. Ja samalla annettiin potkut edes semisti siedettävästi onnistuneelle edeltäjälle, jolla oli valitettavasti omia mielipiteitä.

Norrena totesi että joukkueesta puuttuu johtajuus ja intohimo. Se on varmasti totta. Mutta mistä se johtajuus ja intohimo sinne pelaajiin iskostuu? Valmennuksesta, yes! Mitä jos valmentaja ei saa tukea vaan avovittuilua? Valitettavasti lyhin tie pilata organisaation henkilökemiat on johtaa sitä totaalisen epäpätevästi ja epätasa-arvoisesti. Paine tietyille avainpaikoille koituu sietämättömäksi ja tukea ei ole saatavilla mistään.

Ja jos johtajuus on tasolla millä tämän päivän Tussarissa TJ sen mustaa valkoisella osoitti olevan, niin ei jätä mitään epäilyksiä, että kusessa ollaan jatkossakin. Toki tuolla valmentajan bussin alle työntämisellä oli oma tarkoituksensa ja mitä todennäköisemmin Suikkanen joko irtisanoutuu (joka on agenda) tai hänet irtisanotaan.

Meidän toivo on nyt siinä, että organisaatioon astuu joku isolla karismalla varustettu kaveri, joka pakottaa järjenvaloa touhuun. Jonkun tason ihme on, jos tuolla orkesterilla johon on nyt saunakavereita lisätty, saadaan mitenkään normijärjellä ymmärrettävää strategiaa aikaan. Puhu nyt Jursi niille järkeä! Vaikka ei ne venäjää ymmärrä kuitenkaan.

Harmi että oma kotimaisen lätkän pitkäaikainen seuraaminen ja ylpeys omaan seuraan on ajautumassa kituvaan kuolemaan muutaman täysin kyvyttömän ihmisen takia. Mä uskon että en ole ainoa ja me emme ole tulossa takaisin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Järjestettiin yksi tiedotustilaisuus, jossa kaivettiin joitakin vanhoja Sutelan aikaisia papereita esiin ja todettiin, että strategia on Hyvä Isyys ja Rohkeasti Maljan Nostoon.

Tartun tähän nyt, vaikka muutoin olenkin viimeaikaisesta kirjoittelustasi samaa mieltä hyvin pitkälle koskien Össeä ja puuhastelujohtoa.

Muistelisin itse että nämä lainauksessa seisovat olisivat nimenomaan TPS arvoja, ja kuten sinulle on rivien välistä pyritty osoittamaan eilen ja tänään useammankin kirjoittajan toimesta, eivät nämä eivät ole TPS:n strategioita. Parahin aurajoki voisi nämä ihan perustermit ottaa haltuun ihan sen vuoksi jotta keskustelu sujuisi jatkossa kitkattomammin. Ainakin itseäni sekoittaa arvojen ja strategioiden sekoitus ja etenkin siinä kohtaa se muodostuu hankalaksi kun ei ole varma sekoitteletko termejä tahallasi vai vahingossa.

Nyt tänään Össe ilmoittaa Turun Sanomissa, että strategiaa ryhdytään laatimaan, ja se on valmiina ensi syksynä. Ihmettelen, miksi on on nukuttu tämä kausi ja vasta nyt ryhdytään starategian laatimiseen. Eikö jo viime syksynä nähty, ettei kunnollista strategiaa ollutkaan olemassa?

Hauskintahan tässä kaikessa on että Österlundilla on koulutus, jossa on pääaineenaan lukenut minun kanssani samassa opinahjossa (ei tosin olla oltu samaan aikaan) ihan juurikin näitä asioita, joten olen aivan ihmeissäni siitä että TPS ei ole kyennyt ulospäin mitään nähtyä ihmeellisempää viestimään. Tuolla koulussa ei mitään ihan turhia henkilöitä ole näitä asioita opettamassa ja kurssit ovat poikkeuksetta korkeatasoisia. Osaamista siis luulisi olevan, mutta onko niin että Niklas on vain pelkkä juoksupoika ja ne jotka eivät strategioista tiedä hölkäsen pöläystä (Ketonen, Koivu) pyörittävät tätä puljua vielä sillä tavoin etteivät omaa edes aikomuksia hyödyntää työntekijöidensä kompetensseja. Österlund vaikuttaa entistä enemmän ulospäin arrogantille, mutta organisaationsisäisellä tasolla umpinössölle pikkupojalle joka rintamasuunta poispäin kumartelee syvään aina kun hallitus näin käskee tekemään. En minä kyllä käsitä.

Hallitus ja toimitusjohtaja ovat vain uskotelleet itselleen, ettei ole tarvetta konkreettiseen strategiaan ja visioon. Nyt vasta täydellisen mahalaskun jälkeen on herätty ja todettu, että tallainen kuitenkin tarvitaan.

Ei kovin ammattitaitoiselta tällainen johtamiskulttuuri kyllä näytä.

Tähän kun lisätään se, että vastuuta ei voida yksin kantaa vaan se julkisesti heitetään Suikkasen harteille, niin ei voi kuin ihmetellä. Todella ala-arvoista kohdella Kaitsua niin että julkisesti rivien välistä vittuillaan tällä tavoin. Itse olen aivan ehdottomasti sitä mieltä että Kaitsunkin tulee saada osa kritiikistä mutta ei sitä kommunikointia vain hoideta tuolla tavoin.

E: liuzkan viimeisimmälle iso peukku. Todella paljon ihmetystä herättää kyllä nämä strategiaan liittyvät lausunnot myös meikäläisessä. Hassuimman aspektin tähän kaikkeen tuo mukaan myös edelleen se tosiasia että Österlundilla on taskussaan sama tutkinto kuin mitä kerrot sinulla olevan. Itsekin olen juuri tuon koulutuslinjan käynyt läpi. Kaikenkaikkiaan erittäin absurdia sisältöä taholta nimeltä HC TPS OY.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Hauskintahan tässä kaikessa on että Österlundilla on koulutus, jossa on pääaineenaan lukenut minun kanssani samassa opinahjossa (ei tosin olla oltu samaan aikaan) ihan juurikin näitä asioita, joten olen aivan ihmeissäni siitä että TPS ei ole kyennyt ulospäin mitään nähtyä ihmeellisempää viestimään.

Östersund on viime ajat puhunut mitä viestintäkonsultti on käskenyt puhumaan (ns. uusi nöyryys). Kun tähän yhdistetään täydellinen kyvyttömyys hallita oman alansa käytäntöjä ja kokonaisuuksia (vrt. infot syksyllä ja lausunnot yleisesti mediassa) ja täydellinen itsekritiikin puute (vrt. infot syksyllä ja lausunnot yleisesti mediassa), on tulos juuri tämä. Anna Soraiselle vaan kevätterkkuja, siis upeesti vedetty.

Uskoisitteko muuten että tulevaa strategiaa laatii yksi eniten tyhjää puhuvista 4pron lätkäkommentaattoreista Suomessa. En minäkään mutta isot pojat kerto (ja toivottavasti valehteli).
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskoisitteko muuten että tulevaa strategiaa laatii yksi eniten tyhjää puhuvista 4pron lätkäkommentaattoreista Suomessa. En minäkään mutta isot pojat kerto (ja toivottavasti valehteli).

En pidä täysin mahdottomana, tuntien tämän organisaation ja sen hassuttelutendenssin. Vittu mitä pelleilyä. Kuka niistä?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkohan kaukaa haettua jos rajaa ehdokkaat niihin, kellä on TPS-taustaa edes jonkun verran? Koska se pätevöittää mihin vaan. Ihan mihin vaan.

Siis Oskuako tässä haetaan? En saa päähäni nyt edes kaikkia asiantuntijoita tuolta, mutta jos Grönman on se kaveri niin huhhuh. Ei se ihan niin tyhmä ole kuin mille joskus kuullostaa mutta en nyt tällaisia asioita hänenkään hellään huomaansa syytäisi.
 

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Mietin laitanko alla olevan linkin Arsen ketjuun vai tähän, ja päädyinpä tähän.

Nybarin haastis

Vaikka Nybondas on spedeilyssä silloin tällöin kova haastamaan näitä meidän heppuja, niin onhan tuo esiintulo omalla nimellä aina arvostettavampaa kuin passiivissa puhua yhteisistä epäonnistumisista. Vastuunkantonakin tunnettu asia.

- Toinen asia on se, miten olemme ajautuneet tähän. Sen taustalla on vääriä valintoja ja virheellisiä strategiapäätöksiä. Näistä vastuun kannan yksinomaan minä. Päätöksentekoon ja keskusteluun on toki osallistunut muitakin, mutta ne ovat minun päätöksiäni ja vastuu on minun.
(boldaukset omia)

Aalto? Vuori? Össe? Läpinäkyvyyttä kiitos. Ilman sitä, ei ensi eikä sitä seuraavalla kaudella tule mitään muutoksia tapahtumaan.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Ihan samaan asiaan itsekin kiinnitin huomiota. TPS:n johto ei vieläkään ole tullut ulos kuorestaan kertomaan, mikä sen mielestä johti taas kerran urheilulliseen mahalaskuun. Vain Össen epämääräiset vihjailut kalliiseen valmennukseen on saatu. Oliko analyysi siis tässä?

Jokereissa ja HIFK:ssa ovat johtohenkilöt tulleet omilla kasvoillaan julkisuuteen ottamaan virheet omaan piikkiinsä ja pyytäneet kannattajilta, sponsoreilta ja muilta sidosryhmiltä anteeksi.

Vaan eipä meillä TPS:ssä tällaista ryhdikkyyttä voi keneltäkään johtohenkilöltä toivoa, sillä arrogantti johto on ilmeisesti edelleen sitä mieltä, ettei johdossa tehty mitään väärin.

Linkki:SM-liiga: HIFK:n pomo otti Kurrista mallia: - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös