Niinimäen uusi nousu?

  • 26 150
  • 89

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Gags kirjoitti:
Yhteenotot joukkuekavereiden kanssa piste iin päälle?

En yhtään ihmettelisi. Tuollaiset veltot paskat herättävät aina kovemmalla asenteella toimivien mielissä v-sanan jos toisenkin.

Jesse tarvitsee itselleen ideaalisen toimintaympäristön onnistuakseen. Sellaista ei kovin helposti löydy suomalaisesta, osin kieroonkasvaneesta, huippu-urheiluajattelusta. Siinä arvostetaan jalkoja, jotka käyvät nopeammin kuin mummon ompelukone ja mieltä, joka palvoo koutsin jok'ikistä sanaa.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
Gags kirjoitti:
Yhteenotot joukkuekavereiden kanssa piste iin päälle?

Olisi kiva tietää minkä tyyppisiä nämä ns. yhteenotot ovat olleet? Jotain valitusta , kitinää ja napinaa vai mitä? Jos joku asioista oikeasti tietävä voisi valaista?
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mixu kirjoitti:
Kannattaa mennä ja lukea jo lukkoon laitettu ketju "Jesse Niinimäki ja Brett Harkins vahvistamaan Jokerien sentteriosastoa".

Aika legendaarista tekstiä monelta arvostetulta nimimerkiltä.

Todellakin.

Tuossa ketjussa sai mukavasti nokilleen, kun yritti muistuttaa Jessen huonoista puolista. En kyllä ymmärrä mihin Jokerit on menossa, kun "täysin Jokerien näköinen pelaaja" ja "tuleva pistepörssivoittaja" ulostetaan joukkueesta. Fanit ovat varmaan jo osoittamassa mieltä Virmasen kotiovella ja tuliset tekstiviestit sinkoilevat. ;)

Mutta älkää vaipuko synkkyyteen. Mulla on semmoinen kutina, että Hade Hautamaa on jo soitellut Jesselle, sopimusta sorvataan ja viimeisenä nauravat - niin, kuinka ollakaan - jokerifanit.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jeffrey kirjoitti:
Kilgore Trout kirjoitti:
Tämähän on poikkeuksellisen iloinen siirto täältäpäin Jokereihin, melkein kaikki ovat tyytyväisiä - Ilveksen fanit jopa tyytyväisempiä kuin Jokereiden - osa siksi että Jesse saa uuden mahdollisuuden, osa puhdasta vahingoniloaan.

Ja onhan se vaihteeksi mukava että Jokerit palkkaa Ilveksen jämäpelaajia eikä aina toisinpäin. Meiltä muuten jäi yli myös Matti Kaipainen -kiinnostaako?


Vahingon ilo on paras ilo. Niinhän sitä tosiaan sanotaan, mutta mä kaivan tän sun kirjotukses ylös sitten joskus maaliskuussa. Mulla on sellanen fiilis persiissä, että kopsahtaa sulle omaan nilkkaan, ja kovaa.

Nostetaanpa tätä vähän ylöspäin tuolta lukitusta ketjusta niin Jeffreylla ei ole niin kova homma kaivaa sitä roudan alta esiin sitten maaliskuussa.

Niin kävi kuin pelättiinkin - ja nyt pelätään vielä lujempaa sitä kauhuskenaariota että Jesse palaa Ilvekseen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
mixu kirjoitti:
Kannattaa mennä ja lukea jo lukkoon laitettu ketju "Jesse Niinimäki ja Brett Harkins vahvistamaan Jokerien sentteriosastoa".
Kannattaa mielummin mennä HIFK-osioon (ja mieluiten jäädä sinne) ja lukea ketju "Lisää miehiä" jossa Niinimäkeä jo kuolataan HIFK:hon.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Gags kirjoitti:
Kannattaa mielummin mennä HIFK-osioon (ja mieluiten jäädä sinne) ja lukea ketju "Lisää miehiä" jossa Niinimäkeä jo kuolataan HIFK:hon.

No no! Ei nyt sentään. Mitä me veltto-Virtasilla tehdään?? Pakkeja me tarvitaan!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Santiago kirjoitti:
Tuossa ketjussa sai mukavasti nokilleen, kun yritti muistuttaa Jessen huonoista puolista.

Varmaan saikin ja mukavahan se on näin jälkikäteen käydä kertomassa kuka oli lopulta oikeassa. Minulle ei tuota tuskaa myöntää, että odotukseni Jessen suhteen olivat ylimitoitettuja. Kaveri ei vain ota opikseen, vaikka kaikki menee vuodesta toiseen persiilleen ja aina samasta syystä. Mukavuudenhalusta. On kiva kurvailla pelin ulkopuolella ja aina välillä yrittää jotain kikkaa jos joku syöttää kiekon lapaan. Kroppaa ei laiteta vahingossakaan likoon.

Sellaisessa tuskassa, missä Jokerit tällä kaudella elää, kaikkein viimeksi jaksetaan katsella löysiä surffailijoita. Riku Rahikainen ja Tommi Oksa eivät ole saaneet syntymälahjoina samanlaisia käsiä kuin Niinimäki, mutta asenne on kummallakin aivan eri planeetalta.

Kiva kun kävit Jesse. Ei lähtenyt ura nousuun Jokereissakaan. Missä seuraavaksi?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Minulle ei tuota tuskaa myöntää, että odotukseni Jessen suhteen olivat ylimitoitettuja.
Et sitten lähde viereiseen köyteen roikkumaan ? Mulla on aina varastossa pari hyvin rasvattua narua ja nythän joudun toisen käyttämään, sillä myös minä usko(i)n Jesseen. Todellinen kiekkodiggari ja Jokeri-kannattaja toki olisi jo ennen ensimmäistäkään peliä haukkunut Jessen pystyyn. Ihan paska hankinta, ei missään nimessä olisi kannattanut edes kokeilla.

Niinimäki on täysi arvoitus minulle edelleen. Ottaen huomioon Jokerien vaikeudet joukkueena, ei Jesseä oikeastaan voi kovin paljon muita raskaammalla kädellä tuomita. Kuten Vakio totesi vertailussaan, helvetin hyvät kädet, mutta asenne totaalisen pielessä.

Sanotaan näin, että kiitos käynnistä ja onnea matkaan ! Kukaan tuskin jää perään itkemään, mielenkiinnolla tulee silti jatkossakin seurattua tapahtuuko herran korvien välissä mitään vai siirtyykö suosiolla muiden "superlahjakkaiden" kiekkolijoiden kanssa baaritiskin ääreen.

Lisäys. Lisätään sen verran, että kohtuullisen osuva mietelause Jesselle voisi olla; " Olet juuri niin hyvä kuin viimeisin vaihtosi/pelisi". Voisi ajatukset selkiytyä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Seuraava köysi minulle. Uskoin aivan tosissani, että Jesse Niinimäen ura lähtee Jokereissa sille radalle, johon hänellä on edellytykset. On ikävä olla väärässä, mutta tässä asiassa vielä erityisen ikävä. Olisin mielelläni suonut vaikka millaisen ratkaisupelaajaan viitan Niinimäelle. Surullisinta tämä tilanne on hänen itsensä vuoksi. Yksi Suomen lahjakkaimmista pelaajista on menossa täysin hukkaan.
 

mtt

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit(tiputin Bluesin pois. Blues on paska)
Jesse Niinimäki, mielenkiintoinen case. Mulla ei ole mitään henkilökohtaista häntä vastaan. Mutta hänestä on paljon hehkutettu miten on loistava yksilö ja tällaisia pitää saada lisää ja nuorisuomi-touhu estää tällaisten kykyjen kehittymisen jne jne. Missä on näytöt SM-liiga -tasolla kysyn vaan? Huipputaitavan yksilön kuten Jesse täytyy myös tuottaa tulosta.

Toivottavasti löytää uuden seuran, valmentajan ja joukkuetoverit, joiden kanssa tulosta tulee. Jääkiekko kun ei ole yksilöurheilua.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
bozik kirjoitti:
Niinimäki on täysi arvoitus minulle edelleen. Ottaen huomioon Jokerien vaikeudet joukkueena, ei Jesseä oikeastaan voi kovin paljon muita raskaammalla kädellä tuomita. Kuten Vakio totesi vertailussaan, helvetin hyvät kädet, mutta asenne totaalisen pielessä.

Loppujen lopuksi on kait aika selvä, että miehelle näin kävi. Kun joukkueella on muutenkin ollut tarpeettoman vaikeaa, niin vähänkin asennevammaisella se on vielä tuplasti vaikeampaa. Eli kun hommat menevät pieleen, niin Jesse lienee ollut ensimmäinen "hanskat tiskiin" heittäjä. Ei sieltä enää nousta. Kyllä minäkin halusin uskoa, että Jesse nyt tosissaan olisi ollut liikkeellä.

Wadehan veikkasi Jesseä tosiaan silloin alkukaudesta pistepörssin voittajaksikin. Varsinainen tehopakkaus...
 

Jeffrey

Jäsen
Kilgore Trout kirjoitti:
Nostetaanpa tätä vähän ylöspäin tuolta lukitusta ketjusta niin Jeffreylla ei ole niin kova homma kaivaa sitä roudan alta esiin sitten maaliskuussa.

Niin kävi kuin pelättiinkin - ja nyt pelätään vielä lujempaa sitä kauhuskenaariota että Jesse palaa Ilvekseen.

No anteeksi, että uskoin omaan pelaajaamme. Olisihan tietysti heti aluksi pitänyt heittää hänelle niinsanotusti paskat niskaan.

Olisiko jessen ulostaminen positiivinen asia joukkuehengelle?
 

Kjor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit RedWings, Jukurit
Eihän tuo ensimmäinen kerta ole kun lupaava nuori juoksee suuren rahatukun perässä joukkueeseen jossa ei saa tarpeeksi vastuuta, että kehittyisi. Kummasti esim herrojen Pesonen ja Somervuori kehitys lähti uuteen nousuun joukkueen vaihdon jälkeen. Ja jostain kumman syystä molemmat lähtivät narripaidasta muualle hakemaan piristystä...

Toivottavasti Niinimäki saa vielä sen viimeisen mahdollisuuden joukkueessa jossa pääsee suurempaan rooliin, jos silloin ei tule tulosta on aika suunnata "jäähdyttelemään" keskieurooppaan.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Näkemiin vaan!

Kiitos joulupukille myöhästyneestä lahjasta! Jo oli aikakin, ei tässä muuta voi sanoa. Ei Niinimäki voi syyttää tässä tilanteessa taaskaan ketään muuta kuin itseään, niin asenteetonta veltostelua on miehen peli ollut. Minulle on ihan sama ketä sieltä nostetaan tilalle, kunhan miehet yrittävät.

Ymmärrän toki niitä jotka näkivät Jessen potentiaalin (näen sen itsekin), mutta ei sitä pelkällä lahjakkuudella mennä enää mihinkään. Olen sitä mieltä että tämän miehen hankkiminen oli viimeinen niitti Jokereiden arkkuun ennen kauden alkua. Paniikki oli kova, mutta ei tällaisiin hankintoihin pitäisi koskaan ryhtyä, oli tilanne sitten mikä tahansa. Kaikille oli tiedossa mikä mies sieltä tulee, ja tasan tarkaan sitä saatiin mitä tilattiin.

Mitä nyt Jesse? No eiköhän sieltä vielä löydy joku joka antaa mahdollisuuden, ehkä vielä tälläkin kaudella. Ja siellä päin pääsee monelta vielä itku.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kjor kirjoitti:
Eihän tuo ensimmäinen kerta ole kun lupaava nuori juoksee suuren rahatukun perässä joukkueeseen jossa ei saa tarpeeksi vastuuta, että kehittyisi.

Meinaat siis, että pienellä palkalla Jokereiden ykkös- ja kakkossentteriksi on juoksemista suuren rahatukun perässä ilman vastuumahdollisuutta?

Otan osaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kjor kirjoitti:
Eihän tuo ensimmäinen kerta ole kun lupaava nuori juoksee suuren rahatukun perässä joukkueeseen jossa ei saa tarpeeksi vastuuta, että kehittyisi. Kummasti esim herrojen Pesonen ja Somervuori kehitys lähti uuteen nousuun joukkueen vaihdon jälkeen. Ja jostain kumman syystä molemmat lähtivät narripaidasta muualle hakemaan piristystä...

Mitä hän tahtoo sanoa? Suuren rahatukun perässä jokereihin, ja Niinimäki? Palstalla liikkuneiden tietojen mukaan Niinimäki oli suhteellisen halpa pelaaja "potenttiaalinsa" nähden.
Somervuorta on muutenkin turha vetää tähän, sillä hän oli jokereiden kasvatti, ei siis juossut rahan perässä mihinkään muualle kuin kerhoon. Pesonen taasen minun mielestäni pelasi uransa parhaan kauden jypissä aikoinaan.
Pesonen tapausta en enää muista hirveän tarkkaan, miksi lähti, mutta Somervuori lähti muistaakseni sen takia, kun hänelle ei tarjottu enää sopimusta. Korjatkaa joku toki jos olen väärässä.
 

Virmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Matti Virmasen mukaan Niinimäen sopimusta ei ole purettu.

- Niinimäki ei mahtunut kokoonpanoon. Katsomme tilannetta rauhassa.

- Tieto sopimuksen purkamisesta on virheellinen. Kaikki on kuitenkin mahdollista.

- Emme ole olleet tyytyväisiä Niinimäen esityksiin, mutta tilanne on sama monen muunkin pelaajan kohdalla. Tämä ei ole yhden miehen show. Odotukset olivat kieltämättä kovemmat sekä meillä että ennen kaikkea Jessellä itsellään.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kumpi tässä asiassa nyt hölmöilee Jatkoajan toimitus vai Matti Virmanen?
Selvää on, että aikamoinen hässäkkä on saatu aikaan. Täällä on jo Cobolin johdolla toivotettu Jesselle turvallista matkaa.... Ja nytkö onkin pomppa käännetty nurin päin ?? Pitääkö tämän jälkeen epäillä, että Matilla on pöytälaatikossa Mika Toivolan kanssa tehty sopimus ensi kaudesta? Jaa....sanokaa te minua viisaammat.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Virmanen kirjoitti:
Jatkoajan toimitus. Niinimäen sopimusta ei ole purettu, ei ainakaan vielä.

No sitten hölmöilee myös Ilta Sanomat. Ainakin MTV3:n tekstikanavan mukaan IS olisi eilen uutisoinut myös tuosta Niinimäen sopimuksen purkamisesta. Enpä usko, että tämän pyörityksen jälkeen kaveria enää Jokereissa näemme.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
spertti kirjoitti:
No sitten hölmöilee myös Ilta Sanomat. Ainakin MTV3:n tekstikanavan mukaan IS olisi eilen uutisoinut myös tuosta Niinimäen sopimuksen purkamisesta. Enpä usko, että tämän pyörityksen jälkeen kaveria enää Jokereissa näemme.

Ja arvatkaahan hyvät kohtalontoverit, mistä Ilta paperit nämä "varmat" tiedot onkivat? Täällä JA:ssa ilmaa siipiensä alle saava huhu löytyy varsin nopeasti iltapäivälehtien palstoilta. Ei olisi eka kerta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
jussi61 kirjoitti:
Kumpi tässä asiassa nyt hölmöilee Jatkoajan toimitus vai Matti Virmanen?
Selvää on, että aikamoinen hässäkkä on saatu aikaan. Täällä on jo Cobolin johdolla toivotettu Jesselle turvallista matkaa.... Ja nytkö onkin pomppa käännetty nurin päin ?? Pitääkö tämän jälkeen epäillä, että Matilla on pöytälaatikossa Mika Toivolan kanssa tehty sopimus ensi kaudesta? Jaa....sanokaa te minua viisaammat.


No, minua on turha naulita tuon Jatkoajan uutisen vuoksi. Totesin jutun tehneille ja siitä vastaaville, että omat tietoni asiasta ovat erilaiset ja että Niinimäki on omien kontaktieni (pelaajat) sivussa Porin ottelusta - kenties myös seuraavista - ja että potkuja ei ole tullut ja että uutinen kannattaisi oikaista.

Vastaus oli päätoimittaja Juha Hiitelältä sellainen, että tieto on varma. Niinimäen agentti on saanut tehtäväkseen etsiä uuden seuran ja että Jokerit eivät halua myöntää Niinimäen potkuja, vaan haluavat siistimmän tavan uutisoida Jesse Niinimäen lähdöstä... Hiitelä korosti, että kyseessä on nimenomaan potkut ja asia on täysin varma.

Tosin mitään syytä minulla ei ole epäillä Hiitelän lähdettä tässä asiassa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
HBL tänään: Ottelua ennen Jesse Niinimäki sai jättää joukkueen. -Hän ei vastannut odotuksia eikä tehnyt tarpeeksi töitä. Pelkkä taito ei riitä, sanoo Lindström.
En tiedä mitkä Lindströmin lähteet ovat ja kuvaako tämäkin episodi sitä sekavuuden tilaa jossa koko joukkue tällä hetkellä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös