Niinimäen uusi nousu?

  • 26 149
  • 89

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
#51 kirjoitti:
Oliko myös Jessen potkujen takana syy alkoholilla?
Ainakin viime perjantain urheilulehdessä luki, että sekä Jantunen että Niinimäki saivat kenkää alkoholista johtuen.
Ainakin mulle tämä oli ihan uusi uutinen.

Tarkistin tämän tiedon Urheilulehdestä. Tarkan tutkimisen jälkeen löytyi lehden toiseksi viimeiseltä sivulta otsikon "Viikon tipaton tammikuu" ilmeisesti huumoriksi tarkoitettu kirjoitus: "Jokerit aloitti tipattoman tammikuun kantamalla pukukopista pois kaikki tyhjät pullot. Pesuveden mukana taisi mennä kaksi Hjalliksen poikaakin." Ei siitä suoraan voi tehdä johtopäätöstä, että Jesse Niinimäki sai potkut alkoholin käytön vuoksi.
Olin niitä, jotka uskoivat ja toivoivat Jesse Niinimäen onnistuvan Jokerien joukkueessa. Tällä kertaa Jesseä läheltä seuranneet JA:n Ilveksen kannattajat olivat oikeassa. Jesse ei noussut Jokereissa ratkaisupelaajaksi missään vaiheessa.
Toivottavasti JYP:n Alatalo saa Jessestä irti sähäkkyyden, kovan yrittämisen ja pelinöyryyden, jotka häneltä Jokeri-paidassa puuttuivat.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
#51 kirjoitti:
Oliko myös Jessen potkujen takana syy alkoholilla?
Ainakin viime perjantain urheilulehdessä luki, että sekä Jantunen että Niinimäki saivat kenkää alkoholista johtuen.
Ainakin mulle tämä oli ihan uusi uutinen.

Tiedä sitten onko puheissa mitään perää, mutta toisaalta se antaisi vähän ymmärrystä Niinimäen potkuihin, sillä oikeastaan muusta syystä Jokereilla ei olisi ollut ollenkaan varaa pistää Niinimäkeä eteenpäin. Senttereitä ja taitoa puuttuu niin paljon. Sen lisäksi Niinimäki oli mielestäni osittain maineensa vanki, sillä yritystä löytyi mielestäni hyvin vaikka pientä turhautumista oli ajoittain aistittavissa. Jesse kuitenkin jaksoi yrittää ja oli yllättävän fyysinen. Se joka puhuu haluttomasta surffailusta puhuu mun mielestä paskaa. Pettymys Jesse kuitenkin oli ja ilmeisesti harjoitteluasenne ei kuitenkaan ollut kohdallaan ja etenkin jos huhut alkoholin käytöstä pitävät paikkansa potkut olivat paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sivullisena kehotan katsomaan Niinimäen ensimmäisen JYP-ottelun jälkeistä haastattelua (JYP-Kärpät 14.1.2006) http://www.kaleva.fi/cfscripts/kiekkoks/index.cfm?m=video&LOGGEDtunniste=0
ja toivotan erityistä huomiota kiinnittämään Jokerien ja JYPin harjoitteluiden välisiin eroihin. Onneksi Jokereissa harjoittelusta vastaavat ovat ammattilaisia. Ehkä Niinimäki parantaa loppukaudella tasoaan, kun harjoituksissa ei luumuilla.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Mosabacka kirjoitti:
Ehkä Niinimäki parantaa loppukaudella tasoaan, kun harjoituksissa ei luumuilla.
Noh, sitä pelkoa ei ole, etteikö herra itse "luumuilisi", oli harjoituksia vetämässä sitten kuka tahansa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mosabacka kirjoitti:
Sivullisena kehotan katsomaan Niinimäen ensimmäisen JYP-ottelun jälkeistä haastattelua (JYP-Kärpät 14.1.2006) http://www.kaleva.fi/cfscripts/kiekkoks/index.cfm?m=video&LOGGEDtunniste=0
ja toivotan erityistä huomiota kiinnittämään Jokerien ja JYPin harjoitteluiden välisiin eroihin. Onneksi Jokereissa harjoittelusta vastaavat ovat ammattilaisia. Ehkä Niinimäki parantaa loppukaudella tasoaan, kun harjoituksissa ei luumuilla.

Tässä ei ole mitään uutisia niille, jotka Jokeriosiota säännöllisesti ovat seuranneet. Eikös yksi näistä avainkysymyksistä ole juuri ollut vääränlainen harjoittelu ja mm. jäätreeneissä Jojen superteoreettinen lähestymistapa kiekkoon. Fläppitaulu ja teoriat huutavat silloin, kun pitäisi luistella ja hien lentää. Vastapainoksi juostaan sitten Ouluun ja takaisin.

Jessen osalta kannattaa tosiaan lukea Ilves-leirin kommentteja miehestä. Jälkikäteen on turvallista sanoa, että siellä todellakin tiedettiin mistä puhuttiin.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mosabacka kirjoitti:
Sivullisena kehotan katsomaan Niinimäen ensimmäisen JYP-ottelun jälkeistä haastattelua (JYP-Kärpät 14.1.2006) http://www.kaleva.fi/cfscripts/kiekkoks/index.cfm?m=video&LOGGEDtunniste=0
ja toivotan erityistä huomiota kiinnittämään Jokerien ja JYPin harjoitteluiden välisiin eroihin. Onneksi Jokereissa harjoittelusta vastaavat ovat ammattilaisia. Ehkä Niinimäki parantaa loppukaudella tasoaan, kun harjoituksissa ei luumuilla.

Harjoittelu on tietenkin kovempaa kuin missään, mutta erikoisbonuksena kaikki kopissa ovat hyviä jätkiä!!!
 

Aatos

Jäsen
Varsin huvittavaa on seurata Jatkoajan Jokeri-fanien suhtautumista Jesseen. Silloin kun Niinimäki joukkueeseen "kaapattiin" juuri ne, jotka eivät juurikaan olleet Jessen pelejä nähneet, hehkuttivat aivan kuin se kaivattu Messias olisi astunut pukukoppiin eikä samalla voitu olla tölvimättä meitä ilvesläisiä, jotka Jessen vuosien varrelta tunsivat ja tiesivät, mitä tältä taiteilijalta oli odotettavissa. Yhtäkkiä me emme ymmärtäneetkään kiekkoa - olimme vain jumalattoman kateellisia, kun Niinimäki valitsi Hjalliksen tarjoaman paksun tilipussin.

Nyt on ääni muuttunut kellossa ja monon kuvaa tarjotaan entisen Messiaan persuuksille.

"Frailty be thy name, hockey fan" ne sanovat ...

"Lahjattomat reenaa"

Taitaa olla Jesse sisäistänyt tämän valheellisen sanonnan liian hyvin. Lahjakkuus on monesti synnynäistä, mutta puhkeaa kukkaansa vasta pitkäjänteisen työn jälkeen. Jos katsotaan vaikka muusikoita, on heissä monia todella lahjakkaita, rankalla työllä taitonsa ja lahjansa käyttöön saaneita. Yhtäkään sellaista muusikkoa en tunne joka olisi harjoittelematta saavuttanut minkäänlaista tasoa.

Onko urheilussa toisin? Tuskimpa. Kyllä siinä vaaditaan samaa uhrautumista, valintojen tekemistä uran eteen ja ennenkaikkea harjoittelua silloinkin kun ei jaksa eikä huvita.

Jesse valitettavasti taitaa kuulua niihin, joille harjoittelu on välttämätön paha, josta yritetään sluibailla mahdollisimman vähin rasittein. Luulin ja toivoin että Ameriikan reissu olisi muuttanut miestä, mutta taisi olla turha toivo.

Vieläkään ei kaikki ole menetetty, vielä voi kelkan kääntää, mutta mitä enemmän ikää ja "veteliä" kausia tulee, sitä vaikeampaa on vakuuttaa optimistisimpiakaan liigajoukkueita. Enää Jesse ei vakuuta edes yltiöoptimistia nimeltä Andrus.

Ja koko paketissa ei auta hyvä pelikäsitys, loistavat kädet.. siihen kuuluu paljon muutakin.

Ikävä hommahan Jessen kaltaisen huippulupauksen jääminen ikuiseksi lupaukseksi tietysti suomalaisen jääkiekon ja Jessen itsensä kannalta on. Mutta Jessen tapauksessa ei syyllistä tai syntipukkia kannata tosiaan etsiä yhtään miehen omaa peilikuvaa kauempaa. Taitaa vaan olla niin, että vetelyys ja diivailu ärsyttävät valmentajia kautta linjan.

Käykö Jypissä toisin; tuskin.

Mutta olen helvetin mielelläni väärässä, ja itseasiassa ainoa valmentaja, joka mielestäni voi saada Jesseen henkeä on juuri Alatalo. Kaikesta huolimatta toivon parasta.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Aatos kirjoitti:
Varsin huvittavaa on seurata Jatkoajan Jokeri-fanien suhtautumista Jesseen. Silloin kun Niinimäki joukkueeseen "kaapattiin" juuri ne, jotka eivät juurikaan olleet Jessen pelejä nähneet, hehkuttivat aivan kuin se kaivattu Messias olisi astunut pukukoppiin eikä samalla voitu olla tölvimättä meitä ilvesläisiä, jotka Jessen vuosien varrelta tunsivat ja tiesivät, mitä tältä taiteilijalta oli odotettavissa. Yhtäkkiä me emme ymmärtäneetkään kiekkoa - olimme vain jumalattoman kateellisia, kun Niinimäki valitsi Hjalliksen tarjoaman paksun tilipussin.

Yleistys kunniaan. Näinhän kaikki tekivät ja kukaan ei uskonut. Nyt kun jokunen on kommentoinut, että tietoa tuli ja se oli näemmä oikeaa, niin ei muuta kuin yleistystä kehiin. Jälkiviisaus on hauskaa. Ja varsinkin sillä kuittailu.

Mitä tänne pitäisi kommentoida niiden, jotka olivat optimistisia, varovaisen optimistisia tai ylioptimistisia Jessen suhteen? En nyt omia kommenttejani tähän hätään muista tai jaksaa kaivaa, mutta muistaakseni olin varovaisen optimistinen. Pyytää anteeksi ja lähettää ruusuja?

Joka hemmetin aiheesta ja ketjusta löytyy eriäviä näkemyksiä vaikka mihin, ja aina joku osuu oikeaan kun riittävästi tulee kommentteja. Väärässä olemisen ei tarvitse silti aina olla "huvittavaa" ja oikeassa olemisen paukuttelu standardi muoto toimia. Tosin suomalaiseen mentaliteettiinhan kuuluu tämä mahtava asenne. Kunhan naapurilla menee itseä huonommin, niin muulla ei niin väliä. Ja MINÄ muuten olin oikeassa. Mitäs ette uskoneet. Tyhmät. Kuinka huvittavaa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Ei ketään kiinnosta jonkun Niinimäen nousu tai lasku, mutta Niinistön nousu on kyllä jotain todella upeaa. Sir Salesta vaan kunkku Suomelle!
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Onnea Jesselle, tai sitten ei

siffa kirjoitti:
Toivottavasti JYP:n Alatalo saa Jessestä irti sähäkkyyden, kovan yrittämisen ja pelinöyryyden, jotka häneltä Jokeri-paidassa puuttuivat.

Niin ja jos lisätään tähän Ilves ja Edmonton RoadRunners.

En tiedä pitäiskö edes toivottaa menestystä. Pelaaja joka alisuorittaa eikä paina sata lasissa saa mennä mun puolesta. Asia olisi toinen jos hän todellakin olisi yrittänyt. Vaikeeta tulee kyllä olemaan Jypissäkin. Mun kuva Jypistä on kuitenkin kovasti duunia tekevä jengi. En tällä hetkellä saa Jessestä Jypin näköistä pelaajaa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Itse ainakin haluan uskoa AINA Jokerijoukkueeseen tulevaan pelaajaan ja uskonkin. Mielummin näin, kun hirveään mollaamiseen. Jos ei mahdollisuus kelpaa, niin se on ainakin annettu. Tämän jälkeen on tehtävä välitilinpäätös ja toimittava sen mukaan. Kuten nytkin on toimittu.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Target kirjoitti:
Itse ainakin haluan uskoa AINA Jokerijoukkueeseen tulevaan pelaajaan ja uskonkin. Mielummin näin, kun hirveään mollaamiseen. Jos ei mahdollisuus kelpaa, niin se on ainakin annettu. Tämän jälkeen on tehtävä välitilinpäätös ja toimittava sen mukaan. Kuten nytkin on toimittu.

Juuri näin. Tompan analyysi osui sikäli naulan kantaan että jos jokin on tyypillistä lapsellista käytöstä, niin se on juuri se, että lähdetään jälkiviisaina kertomaan ihmisille kuinka he olivat väärässä yli puoli vuotta sitten. Kaikkein parasta on se, että sama sankari olisi epäilemättä ollut samassa ketjussa vittuilemassa siitä, kuinka kukaan ei uskonut Niinimäkeen kauden alussa, jos Hesus olisikin tehnyt 20+35.

Minäkin uskoin Niinimäkeen, ainakin sen verran että olin valmis antamaan miehelle mahdollisuuden Jokereissa. Olen yrittänyt aina pitää kiinni siitä, että kaikki jotka vaivautuvat narripaidan pukemaan päälleen saisivat paikan näyttää mitä osaavat. Niinimäki nyt sai sen paikan, ja tulokset nähtiin. Ei siitä sen enempää viisasteltavaa ole.
 

Aatos

Jäsen
Tomppa#74 kirjoitti:
Yleistys kunniaan. Näinhän kaikki tekivät ja kukaan ei uskonut. Nyt kun jokunen on kommentoinut, että tietoa tuli ja se oli näemmä oikeaa, niin ei muuta kuin yleistystä kehiin. Jälkiviisaus on hauskaa. Ja varsinkin sillä kuittailu.

Mitä tänne pitäisi kommentoida niiden, jotka olivat optimistisia, varovaisen optimistisia tai ylioptimistisia Jessen suhteen? En nyt omia kommenttejani tähän hätään muista tai jaksaa kaivaa, mutta muistaakseni olin varovaisen optimistinen. Pyytää anteeksi ja lähettää ruusuja?


Jep, yleistykseen syyllistyin. Totta.

Jälkiviisautta ei ole pätkääkään, sillä Ilves-fanit ovat jo pitkään tienneet Jessen "taidot". Siviilissä Jesse on muuten äärimmäisen mukava kaveri. Liian kiltti kentällä ?

Paha sanoa mitä tulisi kommentoida, mutta ruusuja olisi mukava saada ;)
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
siffa kirjoitti:
Tarkistin tämän tiedon Urheilulehdestä. Tarkan tutkimisen jälkeen löytyi lehden toiseksi viimeiseltä sivulta otsikon "Viikon tipaton tammikuu" ilmeisesti huumoriksi tarkoitettu kirjoitus: "Jokerit aloitti tipattoman tammikuun kantamalla pukukopista pois kaikki tyhjät pullot. Pesuveden mukana taisi mennä kaksi Hjalliksen poikaakin." Ei siitä suoraan voi tehdä johtopäätöstä, että Jesse Niinimäki sai potkut alkoholin käytön vuoksi.
Olin niitä, jotka uskoivat ja toivoivat Jesse Niinimäen onnistuvan Jokerien joukkueessa. Tällä kertaa Jesseä läheltä seuranneet JA:n Ilveksen kannattajat olivat oikeassa. Jesse ei noussut Jokereissa ratkaisupelaajaksi missään vaiheessa.
Toivottavasti JYP:n Alatalo saa Jessestä irti sähäkkyyden, kovan yrittämisen ja pelinöyryyden, jotka häneltä Jokeri-paidassa puuttuivat.

Selaileppas lehti uudestaan läpi ja lueppa olisko ollut toisella tai kolmannella aukeamalla olevia pikku juttuja. Siinä on nämä kaksi nuolta, jossa on viikon positiiviset ja negatiiviset uutiset. Siinä kohti oli muistaakseni hieman erilailla kerottu tämä asia, kuin siellä viimeisellä sivulla.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vanha vitsi: täällä uudessa jengissä mennään NIIN lujaa

Tomppa#74 kirjoitti:
Tässä ei ole mitään uutisia niille, jotka Jokeriosiota säännöllisesti ovat seuranneet. Eikös yksi näistä avainkysymyksistä ole juuri ollut vääränlainen harjoittelu ja mm. jäätreeneissä Jojen superteoreettinen lähestymistapa kiekkoon. Fläppitaulu ja teoriat huutavat silloin, kun pitäisi luistella ja hien lentää. Vastapainoksi juostaan sitten Ouluun ja takaisin.
Ahaa,mielenkiintoista. En oo itse Jokereita niin läheltä seurannut että moista (harjoitteluongelmaa) olisin tiennyt mutta erään asioista hyvin perillä olevan tyypin kanssa juttelin ja sanoi että jo harjoitusturnauksessa täällä Oulussa kauden alla oli pistänyt silmään Jokereiden jähmeä liike, jäykkyys jne. Ja tuollaiseen syynä usein vääränlainen harjoittelu (jota hän arveli Jokereiden yhdeksi ongelmaksi). Toki kauden alla voi äijät ollakin puhki kovasta fyysisestä rääkistä mutta kuitenkin oli silmiinpistävää ollut tuo.

Jessen "viimeiseen näyttöön" uskoin Jokereissa itse jonkin verran vaikka alla olikin pari-kolme kustua näyttöpaikkaa (Ilves (, Sportikin) , P-Amerikka). Nyt kun pelit ei Jokereissa onnistuneet niin en laittanut juurikaan painoa onnistumiselle enää oikeastaan missään. Eli rahani olisin laittanut sen puolesta että sama meininki jatkuu. Mutta ehkä Alatalo osaa käsitellä äijjää, siitä lienee nyt kysymys. Katsotaan miten käy, nythän on kovin aikaista arvioida onnistumisia/epäonnistumisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös