Niilo Halonen, Helsingin IFK

  • 126 171
  • 905

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Ei pelannut ensimmäistäkään peliä, mutta oli silti mestaruuden takuumies. Vai montako mestaruutta on Lindströmin jälkeen HIFK:ssa nähty?

Sitähän minäkin :D.
Ja Lindströmille perustettu oma ketju tällä palstalla on vähintäänkin "hyvää ylempää ja viihdyttävää tasoa" :D
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista montaa peliä pelasi, mutta mielikuva paikan päällä joku 190cm ja kokoa riittää... eikäö se pelannut useammankin ennen kuin todettiin hupiukoksi?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista montaa peliä pelasi, mutta mielikuva paikan päällä joku 190cm ja kokoa riittää... eikäö se pelannut useammankin ennen kuin todettiin hupiukoksi?

Ketä tarkoitat?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ja Lindströmille perustettu oma ketju tällä palstalla on vähintäänkin "hyvää ylempää ja viihdyttävää tasoa" :D

Lindström ylennettiin toimariksi jopa lopulta, eli taisi tehdä lähtemättömän vaikutuksen seuraan.
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
En muista montaa peliä pelasi, mutta mielikuva paikan päällä joku 190cm ja kokoa riittää... eikäö se pelannut useammankin ennen kuin todettiin hupiukoksi?
Jos meinaat Centomoa, niin muistelin kyseisen mestarin pelanneen vain kauden avauspelin Jokereita vastaan. Eliteprospect todisti muistikuvani oikeaksi eli hänelle kertyi IFK:ssa todella vain yksi ainoa ottelu ennen kuin mono heilahti. Sinänsä erikoinen ratkaisu, koska äijä otti kuitenkin 37 torjuntaa vaikka päästikin kuusi. Ilmeisesti Pentti kuitenkin näki, että hänen oma scouttauksensa ei sillä kertaa osunut lankulle.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Halonen ei ole niin huono maalivahti, miten nyt keväästä asti on mennyt. Paras ratkaisu ihan kaikkien kannalta olisi, että Halonen lähtisi nyt muualle. Toki toinen kysymys on sitten, että minne ja kuka haluaa hänet. Mutta potentiaalia hänessä edelleen on ja kyllä sen joku hänessä näkee. Itse lähtisin Halosena nyt Mestikseen hakemaan uutta vauhtia rauhassa ja sitten ryminällä takaisin Liigaan. Kohtuu nuori veskari hän vielä kuitenkin on. Toki Allsvenskan olisi myös hyvä vaihtoehto, jos joku siellä hänet huolisi. Esim HPK:ssa samankaltaiseksi sylkykupiksi joutunut Voutilainen on saanut tässä parissa vuodessa nyt ihan mukavaa nostetta urallensa Allsvenskanissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Centomo ollut Sheddenin tuttu, joka tuli siivellä try outille?

Oli, mutta olikin hyvin lyhyt try out. Kerrasta poikki. Askey oli kyllä varmasti parempi, mutta Pentti sai lopulta sitten nerokkaan ajatuksen ja vaihtoi naapurin Rämöön ja loppu on historiaa. Lunkalla oli muuten hyvät statsit sillä kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
Pena halusi hankkia joukkueeseen siirtorajalla kovan ulkkarivahvistuksen, mutta kiintiö oli täynnä. Tuumasta toimeen, Askey Ilmalaan ja Rämö Nordikselle, koska sama kai se kuka siellä maalilla seisoo. No, Lunkka-Rämö ei sitten "yllättäen" riittänytkään keväällä. Kaiken kruununa ei edes tullut kovaa ulkkarivahvistusta vaan Brad Parsons. Klassista penailua.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ja trioa täydentämään vaikka Marc Moberg.

Ne jotka väittävät Halosen olevan HIFK:n paskimpia veskareita, kannattaa tutustua seuran historiaan.
No mutta eihän tässä sitten ole mitään hätää eikä ongelmaa, sen kuin jatketaan samalla tyylillä eteenpäin! (Hymiö).
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pysyn kannassani, Halonen on yksi huonoimpia ykkösveskareita HIFK:ssa, se olisi pitänyt tarkentaa aiemmin. Unohdetaan siis kaikki muutaman pelin sankarit
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
No mutta eihän tässä sitten ole mitään hätää eikä ongelmaa, sen kuin jatketaan samalla tyylillä eteenpäin! (Hymiö).
Ota se hymiö pois.

Ei kaiketi kenenkään mielestä kannata hyväksi koettua menestysreseptiä muuttaa. Jatkuvuus on muutenkin päivän sana.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uuh, tuliko sulle nyt hyvä mieli?

Mitä mieltä? Sitä mieltä, että jos eka veto ei osunut mihinkään, karmea hörppy. Eikä luultavasti osunut. Tokaa maalia mä nyt en saanut Nipen piikkiin mitenkään, kun siinä oli omat ja vastustajan perseet nenässä kiinni. Mutta niin on sankaruus katoavaista. Onneksi kenttäpelaajat olivat terävänä ekasta vaihdosta lähtien ja valmiita haastamaan Ässät ihan joka tasolla. Tekeminen oli niin reipasta, että HIFK:n ekan maalin syntyminen oli vain ajan kysymys. Eiku…
Eipä tule hyvä mieli siitä että IFK häviää ja pelaaja epäonnistuu. Perjantaina kun Niilo onnistui niin unohdit kenttäpelaajat. Eilen kun Niilo epäonnistui niin muistit kenttäpelaajat. Kehuit Niilon pään kestävyyttä ja voihan olla että pää kestää mutta silloin torjumistaidot ovat vielä huonommat. Usein pään kestävyydellä korvataan puutteita. Tod.näk. Niilo saa vielä mahdollisuuden ja toivottavasti onnistuisi sillä näinhän IFK-fani toivoo.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Jos liigassa järjestettäisiin tänään oma draft jossa olisi valittavana ainoastaan maalivahti. Vaihtoehtoina olisi vain tällä kaudella liigassa pelanneet maalivahdit. Kuinka moni uskoo että Niilo nimi huudettaisiin 1kierroksella? Tobias ehkä muuten veikkaan että hiljaista olisi
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos liigassa järjestettäisiin tänään oma draft jossa olisi valittavana ainoastaan maalivahti. Vaihtoehtoina olisi vain tällä kaudella liigassa pelanneet maalivahdit. Kuinka moni uskoo että Niilo nimi huudettaisiin 1kierroksella? Tobias ehkä muuten veikkaan että hiljaista olisi
TET-mies toisaalta tykkää tehdä samat virheet uudestaan ja uudestaan, joten saattaisi myös valita Tuohimaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tule hyvä mieli siitä että IFK häviää ja pelaaja epäonnistuu. Perjantaina kun Niilo onnistui niin unohdit kenttäpelaajat. Eilen kun Niilo epäonnistui niin muistit kenttäpelaajat. Kehuit Niilon pään kestävyyttä ja voihan olla että pää kestää mutta silloin torjumistaidot ovat vielä huonommat. Usein pään kestävyydellä korvataan puutteita. Tod.näk. Niilo saa vielä mahdollisuuden ja toivottavasti onnistuisi sillä näinhän IFK-fani toivoo.

Onko täällä nyt joku sääntö, että pitää käydä oikein erikseen kiittämässä kenttäpelaajia, kun joukkueen sylkykuppina ollut maalivahti pelaa nollapelin ja hänen omassa ketjussaan annetaan kehuja kyseiselle maalivahdille? Tämä varmaan pätee sitten kaikkien muidenkin kirjoittajien ja pelaajien kanssa, eikä koske vain minua? Ihme vittuilua. Ikään kuin mulla olisi jotain tekemistä maalivahtipelin kanssa.

Eilisen osaltakaan en ole Halosen kohdalla lainkaan varma, johtuiko se eka maali siitä, että pää ei kestänyt, vai siitä, että hän vain oli pelasi tilanteen huonosti ja auttamattomasti myöhässä. Itse kallistuisin jälkimmäisen kannalle, koska edellinen peli oli Haloselta huippupeli ja tuntuisi hyvin erikoiselta, että maalivahti olisi nollapelin jälkeen epävarma itsestään. Eihän tuollaisia maaleja saisi päästää, mutta ikävä tosiasia on se, että virheitä sattuu kaikille. Ei HIFK siihen maaliin peliä hävinnyt, vaan siihen, että kenttäpelaajat pelasivat ihan päin helvettiä ekan erän.

Kyllähän Halonen eilen sillä avausmaalin imaisulla lamaannutti koko joukkueen aika täysin. Asioita joita ei saisi tapahtua muutenkin heikon itseluottamuksen omaavassa jengissä.

Tähän kohtaan mun on pakko todeta, että jos joukkue lamaantuu tuollaisesta maalista eilisen pelin alun jälkeen, sitten ei kyllä varmaan ole toivoa menestymisestä. Edellisenä päivänä suvereeni 3-0 voitto TPS:stä, monella pelaajalla onnistumisia edellisissä otteluissa alla ja maalissa seisova veskari piti nollan... Lähtökohta tuollaisen pelin jälkeen ei mitenkään voi olla se, että maalivahti ei saa päästää yhtään maalia tai muuten kenttäpelaajat lamaantuvat. Lähtökohdan pitää olla aina se, että kun vastustaja tekee maalin, koskaan hirveän usein lätkässä tehdään maaleja, tehdään itse kaksi tai kuinka monta maalia nyt ikinä voittoon tarvitaankaan. Eilen sellaista ei kyllä valitettavasti ollut edes näköpiirissä, sen verran aneeminen HIFK oli avauskiekosta lähtien. Lamaantumisen voisin ymmärtääkin, jos alla olisi niukkoja tappioita ja useamman ottelun tappioputki, mutta eilisen pelin osalta en tätä selitystä osta. Nimenomaan eilenhän joukkueen selkärangan olisi pitänyt kestää, koska alla oli tämän kauden jengille jopa sensaatiomainen kolmen ottelun voittoputki ja itseluottamuksen olisi pitänyt olla aivan tapissa.

Mutta tutkimattomia ovat Helsingin IFK:n pelaajiston tiet: pää ei kestä, kun hävitään, eikä pää kestä, kun voitetaan. Olisko optimitilanne sellainen, että voitetaan kaksi ja hävitään yksi? Ei tulisi paineita tappioista eikä pääsisi leijumaan.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Mikael Granlund?
Mikäli muistan oikein, tämä jätkä nollasi paikallispelissa narrit, 7-0 päättyi se matsi. Elettiin 90-lukua. Jos siis oikein muistan niin jo sillä yhdellä pelillä ei minusta kuulu tähän joukkoon huonoimmat. Itse jos joku pitäisi nimetä niin Vokoun ja "housu" Pitkämäki nousee kärkeen. NHL tason imuri ja toinen vaan pystyi vastustajan (Kärpät) päädystä neppaamaan kiekon kauhomaan byyriin.
Mutta koska ollaa Nipen ketjussa, niin pysytään aiheessa. Ostin silloisen naisystävän pojalle Halosen aidon pelipaidan. Paita oli kaudelta 2016-2017 ja tarjouksessa. Siitä lähtien olen toivonut, että Nippe tekee saman kuin edellisen pelipaidan omistaja minkä ostin myös "alennusmyynnissä". Tähän asti olen uskonut, että kyllä se siitä. Haukuttiinhan sitä edellistäkin täällä jatkoajassa enemmän kuin tarpeeksi. Niin vain sen pelaajan paita nousi lopulta peiliä tuijottamalla Nordiksen kattoon. Ehkä nimimerkistäkin voi päätellä jotain?
Itse olen vielä valmis antamaan Nipelle mahdollisuuden kaikesta huolimatta.

Niin, se edellinen pelipaita oli #9, Kimmo Kuhta. Muista pyydettiin 700 mk, Kiben paita oli 600 mk. Halosen paidasta maksoin120 € jäähallilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli muistan oikein, tämä jätkä nollasi paikallispelissa narrit, 7-0 päättyi se matsi. Elettiin 90-lukua. Jos siis oikein muistan niin jo sillä yhdellä pelillä ei minusta kuulu tähän joukkoon huonoimmat. Itse jos joku pitäisi nimetä niin Vokoun ja "housu" Pitkämäki nousee kärkeen. NHL tason imuri ja toinen vaan pystyi vastustajan (Kärpät) päädystä neppaamaan kiekon kauhomaan byyriin.
Mutta koska ollaa Nipen ketjussa, niin pysytään aiheessa. Ostin silloisen naisystävän pojalle Halosen aidon pelipaidan. Paita oli kaudelta 2016-2017 ja tarjouksessa. Siitä lähtien olen toivonut, että Nippe tekee saman kuin edellisen pelipaidan omistaja minkä ostin myös "alennusmyynnissä". Tähän asti olen uskonut, että kyllä se siitä. Haukuttiinhan sitä edellistäkin täällä jatkoajassa enemmän kuin tarpeeksi. Niin vain sen pelaajan paita nousi lopulta peiliä tuijottamalla Nordiksen kattoon. Ehkä nimimerkistäkin voi päätellä jotain?
Itse olen vielä valmis antamaan Nipelle mahdollisuuden kaikesta huolimatta.

Niin, se edellinen pelipaita oli #9, Kimmo Kuhta. Muista pyydettiin 700 mk, Kiben paita oli 600 mk. Halosen paidasta maksoin120 € jäähallilla.
Hetken jo luulin, että sinulla on Mikael Granlund the ensimmäisen pelipaita hankittuna.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Tämä väittely Halosen riittävyydestä on aika turhaa. Keväällä nähtiin se taso ja sama on jatkunut. Tällä hetkellä se taso ei riitä liigaan, mutta muutaman vuoden päästä tilanne voi olla toinen. Olen aiemminkin sanonut, että kaveri tarvitsisi uuden alun jossain muualla ja ehkä vähän alemmalla tasolla. HIFK tekee Haloselle sitä karhunpalvelusta peluuttamalla nyt pelistä toiseen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Halonen ei ole niin huono maalivahti, miten nyt keväästä asti on mennyt. Paras ratkaisu ihan kaikkien kannalta olisi, että Halonen lähtisi nyt muualle. Toki toinen kysymys on sitten, että minne ja kuka haluaa hänet. Mutta potentiaalia hänessä edelleen on ja kyllä sen joku hänessä näkee. Itse lähtisin Halosena nyt Mestikseen hakemaan uutta vauhtia rauhassa ja sitten ryminällä takaisin Liigaan. Kohtuu nuori veskari hän vielä kuitenkin on. Toki Allsvenskan olisi myös hyvä vaihtoehto, jos joku siellä hänet huolisi. Esim HPK:ssa samankaltaiseksi sylkykupiksi joutunut Voutilainen on saanut tässä parissa vuodessa nyt ihan mukavaa nostetta urallensa Allsvenskanissa.

Tämä.

Sai kutsun viime kaudella EHTlle eikä sinne joku Kari Jalonen valitse veskareita turhaan. Varsinkaan korona-aikana, kun voi yhtäkkiä 2/3 veskaa olla sairaana ja kolmosen myös pelattava.

Halonen on junnumaajoukkueet käynyt veska, joka pelasi hyvää voittavaa lätkää viime syksynä. Sitten loukkaantuminen ja korona päälle. Itseluottamus ja rytmi poissa.

Nyt vain uusi alku jossain. Musta IFK tekee karhunpalveluksen Haloselle nyt roikottamalla kaveria täällä. Ja meni se musta se Ässien 4. maalikin luvattoman helposti Karhuselle, etten tiedä onko tuokaan ratkaisu. Mutta olisin rauhallisempi tuollaisen veteraanin ollessa kakkosveska Taposelle. Koska Karhunen voisi keväällä treenanneena olla oikeasti kova.

Halosella voi ekan hävityn playoff-matsin jälkeen taas ruveta viime kevät kummittelemaan ja sitten onkin koko ura vaakalaudalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös