Nicolai Bryhnisveen Kärppiin

  • 15 866
  • 25

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten me kaikki tiedetään, Norjan maajoukkuepuolustaja Nicolai Bryhnisveen treenaa Kärppien kanssa pari viikkoa. Tämän vahvisti myös Kärppien Harri Aho Kalevassa. 180 senttistä ja 85 kiloista leftin pakkia Bryhnisveeniä (linkki Eliteprospects) luonnehditaan Timrån sivuilla allround-pakiksi, jota voi peluuttaa yli- ja alivoimassa. On kuulemma erittäin hyväasenteinen puolustaja, jonka jokainen valmentaja haluaa joukkueeseensa. Kuulostaa siis ex-Kärppä-pakki Mikko "Myle" Myllykoskelta, joka oli kyllä kokoansa paljon suurempi taistelija ja oikea terrieri.

Seurataan tässä ketjussa Bryhnisveenin Kärppä-"uraa". Lähdetään liikkeelle otsikon mukaisella aloituksella. Päivitetään otsikkoa, mikäli Bryhnisveenin Kärppä-status muuttuu. Mikäli ei muutu, vaipukoon tämäkin viestiketju palstan syövereihin.

Paljoa emme tiedä tästä norjalaisesta. Pukiessaan Kärppä-paidan päälle olisi Bryhnisveen ensimmäinen norjalainen, joka pelaa Oulun Kärpissä. Kaiken kaikkiaan, minulle on aina jäänyt norjalaisista mieleen, että ovat hemmetinmoisia taistelijoita lajista riippumatta. Kovempia kuin suomalaiset. Nicolai Bryhnisveen tuskin tekee tässä poikkeusta. Taitopuolella sen sijaan Bryhnisveen jäänee jälkeen Kärppien omista miehistä. Toivottavasti tuolla osa-alueella tämä turska ottaa aimo harppauksia eteenpäin päivästä yksi alkaen.

Minulla on "etiäinen", että kaksi vuotta Oulussa ja Kärpissä, niin Bryhnisveen saattaa olla yksi seuraavista, jotka nousevat Oulun Kärpistä suoraan NHL/AHL:ään. Todennäköistä kuitenkin on, ettei näin käy. Ei olisi kuitenkaan maailman suurimpia ihmeitä, mikäli näin kävisi. Silloin varmasti me kaikki voitaisiin olla ylpeitä, että Bryhnisveen oli Kärppien mies.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tämä norski sikäli mielenkiintoinen, että näemme hänen suurimman potentiaalinsa tällä hetkellä. On näes aivan varma,että antaa 110 % itsestään, sillä tällaisia kultaisia tilaisuuksia uran nousulle ei varmasti kauheasti tule. Kärpät on valioseura, jota on arvostettu maailmalla jo pitkään ja on Liigan tunnetuimpia, jos ei jopa tunnetuin. Vähimpänä ei tuo valtava menestyksen määrä 2000-luvulla.

Mitään pakkoa ei ole herraa ottaa, mutta mahdollisuus on aina annettava. Muistetaan sekin, että esim. Tanskastakin on änärissä pelaajia, joten pienetkin kiekkomaat pikkuhiljaa kasvavat. Eivät ne aina tule olemaan heittopusseja.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ihan puhdas win-win tialnne. Nicolai saa loistavan mahdollisuuden ja pääsee reenailemaan yhdessä europaan parhaista joukkueista. Kärpät voi saada parhaimillaan hyvän pakin takalinjoilla. Pahimmallaan kätellään ja toivotellaan hyvät jatkot molemmin puolin.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Miltäs kaverin otteet on näyttäneet treeneissä?
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Norjalaispakki Bryhnisveenin Kärppä-status siis muuttui tänään ja Kärpät julkisti Bryhnisveenin kauden mittaisen, koeajalla varustetun pelaajasopimuksen!

Jos arvon Jatkoajan moderaattorit viestiäni lukee, niin voisitteko vaihtaa viestiketjun otsikon muotoon "Nicolai Bryhnisveen Kärppiin" tms., kiitos jo etukäteen.

Eihän Bryhnisveen ole etukäteen arvioituna mikään Kärppä-pakiston huipputärkeä kulmakivi, mutta mutta... Bryhnisveen tuo tullessaan menestymään tottuneeseen oululaisjoukkueeseen oikeaa taistelijan verta! Minulla on kutina, että tulemme rakastumaan tähän turskaan!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jotenkin mulla on positiivinen tunne tästä Viikingistä. En tiedä mihin tunteeni perustan, mutta tästä jätkästä voidaan saada jopa pienimuotoinen kulttihahmo joukkueeseen. Sanotaanko että jos liikkuu hyvin ja ei ole mikään hasardi omassa päässä ja osaa antaa hyvän ykkössyötön, niin tulee varmasti olemaan pelillisestikin ihan pätevä pelaaja joukkueeseen. Nimikin kalskahtaa komealta, pitäisikö laittaa fanipaita tilaukseen?
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin mulla on positiivinen tunne tästä Viikingistä. En tiedä mihin tunteeni perustan, mutta tästä jätkästä voidaan saada jopa pienimuotoinen kulttihahmo joukkueeseen. Sanotaanko että jos liikkuu hyvin ja ei ole mikään hasardi omassa päässä ja osaa antaa hyvän ykkössyötön, niin tulee varmasti olemaan pelillisestikin ihan pätevä pelaaja joukkueeseen. Nimikin kalskahtaa komealta, pitäisikö laittaa fanipaita tilaukseen?

Älä ny, ku mie olen sopivasti vähän negalla tuulella. Varaudu pettymykseen ja silloin paitaan vois olla aiheellisempi laittaa vaikka ryssii v*!
 

SpedenRysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Canes
Voiko joku joka on enempi nähnyt, laittaa jotain syväanalyysia edellisten pelien perusteella? Noin erän verran per peli oon nähnyt tätä miestä ja oon tykästynyt. Kyllä tää Mikkolan syrjäyttää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voiko joku joka on enempi nähnyt, laittaa jotain syväanalyysia edellisten pelien perusteella? Noin erän verran per peli oon nähnyt tätä miestä ja oon tykästynyt. Kyllä tää Mikkolan syrjäyttää.
Pari peliä nähneenä sanoisin että ihan pätevä yleispuolustaja. Ei loista oikein erityisesti millään osa-alueella, mutta toisaalta ei myöskään sakkaa pelillisesti. Hyvä liike. Kiekollisesti kelvollinen, mutta toisaalta ei kuitenkaan mikään ylivoimapakki mielestäni ole. Tuskin tulee kummoisia pistemääriä keräämään, mutta pelaa simppeliä peruspeliä. Saanee peliaikaa kauden mittaan ihan hyvin ja jos nähdyllä tasolla pelaa niin tuskin tarvitsee poppariosastoa pelätä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Voiko joku joka on enempi nähnyt, laittaa jotain syväanalyysia edellisten pelien perusteella? Noin erän verran per peli oon nähnyt tätä miestä ja oon tykästynyt. Kyllä tää Mikkolan syrjäyttää.
Kohtuullinen peruspakki, joka joutuu joskus ongelmiin pelin nopeuden tai apujen puutteen vuoksi. Uskoisin, että nuo eivät vaivaa enää kauden pidentyessä. Päivitys Mikkolaan lienee paras kuvaus nähdyn perusteella.
 
On kyl lupaavan oloinen peruspakki, etenkin siihen nähden että sitä ei skoutattu Kärppien toimesta. Jäbä käytännössä vaan ilmaantui hallille kysyen et "kan jeg spille på Kärpät?"
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
On kyl lupaavan oloinen peruspakki, etenkin siihen nähden että sitä ei skoutattu Kärppien toimesta. Jäbä käytännössä vaan ilmaantui hallille kysyen et "kan jeg spille på Kärpät?"
Ei oo ensimmäinen jäbä, joka tulee tollai. Saanks tulla treeneihin?
 

JPL

Jäsen
Semmonen Ylösen upi kohtuullisella upgadella. Menee voltilla Ilun ohi pelillisesti, mutta se ei tällä hetkellä vaadi kovin kauheasti.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Semmonen Ylösen upi kohtuullisella upgadella. Menee voltilla Ilun ohi pelillisesti, mutta se ei tällä hetkellä vaadi kovin kauheasti.
Tuota pohjaa ajatellen Ilun valinta kapteenistoon huolestuttaa. Fiksumpaa olisi ollut valita Ilun tilalle joku vahvistuksista. Sillä tavalla olisi saatu enemmän yhteishenkeä Kärppäjoukkueeseen. Tarkoittaako Ilun valinta kapteenistoon sitä, että hänen paikkansa on sementoitu peliajan suhteen riippumatta peliesityksistä?
 

Zinetula

Jäsen
Tuota pohjaa ajatellen Ilun valinta kapteenistoon huolestuttaa. Fiksumpaa olisi ollut valita Ilun tilalle joku vahvistuksista. Sillä tavalla olisi saatu enemmän yhteishenkeä Kärppäjoukkueeseen. Tarkoittaako Ilun valinta kapteenistoon sitä, että hänen paikkansa on sementoitu peliajan suhteen riippumatta peliesityksistä?
Kapteenistosta äänestettiin, joten hankala kritisoida joukkuetta ulkopuolelta, että väärä valinta ja väärä toimenpide joukkuehengen kannalta. Ilu on yksi joukkuueen johtajista vaikka olisi seiskapakkina, mikä voikin olla kohtalo. Voi myös yllättää sopivassa roolissa monet. Nythän rooli on ollut kolmannessa parissa vähemmillä minuuteilla ja sen voi pystyä kokemuksella ottamaan. Varmasti on treenannut hyvin, että pystyy pelaamaan vielä hyvällä tasolla. Vallin oli myös viime vuodet joukkueen johtajia, vaikka tarkoitus oli hänellä olla ylimääräinen pakki. Loukkaantumisista johtuen kuitenkin pelasi suht paljon lopulta.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Kapteenistosta äänestettiin, joten hankala kritisoida joukkuetta ulkopuolelta, että väärä valinta ja väärä toimenpide joukkuehengen kannalta. Ilu on yksi joukkuueen johtajista vaikka olisi seiskapakkina, mikä voikin olla kohtalo. Voi myös yllättää sopivassa roolissa monet. Nythän rooli on ollut kolmannessa parissa vähemmillä minuuteilla ja sen voi pystyä kokemuksella ottamaan. Varmasti on treenannut hyvin, että pystyy pelaamaan vielä hyvällä tasolla. Vallin oli myös viime vuodet joukkueen johtajia, vaikka tarkoitus oli hänellä olla ylimääräinen pakki. Loukkaantumisista johtuen kuitenkin pelasi suht paljon lopulta.
Tämmöistä olen ajatellut Mikkolasta.

Kun Marjamäki tuli, niin Mikkola lähti Lukkoon. Eli onko asioilla tekemistä toistensa kanssa? Marjamäki on perfektionisti ja ei halunnut Mikkolaa joukkueeseen? Tuota olen miettinyt Mikkolan tapauksessa.


Muutenkin Mikkolan palkkaaminen Kärppiin todennäköisesti ylipalkattuna ihmetyttää. Mieluummin olisin halunnut nähdä Kärpissä Siikaluoman ja Mäkelän ottavan steppejä ylöspäin. Nyt Mikkola syö heidän eväitään tai mahdollisuuksiaan. Tämä norjalainen on vakuuttanut allekirjoittaneen.

Minkälaisia pakkeja ovat Siikaluoma ja Mäkelä? Sitä en tiedä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Semmonen Ylösen upi kohtuullisella upgadella. Menee voltilla Ilun ohi pelillisesti, mutta se ei tällä hetkellä vaadi kovin kauheasti.

Samaa mieltä tällä hetkellä.. Mutta en ole vakuuttunut tasaisuudesta puolustus suuntaan mitä Liigassa vaaditaan, eikä myöskään hyökkäyspään ominaisuudet vielä ole säväyttäneet.. Tykkään kuitenkin siitä että pyrkii tukemaan hyökkäyksiä. Ei hän missään nimessä huono pelaaja ole. Aktiivisuus ja rohkeus on hyvä juttu tässä Kärppälaumassa, kun taustalla häärii Niemelää ja muita varmaotteisia puolustajia.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun Kärpät tiedotti tänään, että "tryout-sopimuksella Oulussa syys- ja lokakuun pelannut norjalaispuolustaja Nicolai Bryhnisveen ei jatka enää Kärppien riveissä. Bryhnisveen pelasi Liigaa yhteensä yhdeksän runkosarjaottelua ilman tehopistemerkintöjä. Kärpät kiittää Bryhnisveeniä ja toivottaa onnea ja menestystä tuleviin haasteisiin".

Ei riittänyt Bryhnisveenin paukut Kärppien kyydissä. Mielenkiintoista nähdä missä merkeissä norjalaisen ura jatkuu tulevaisuudessa.
 
Bryhnisveen palasi takaisin Allsvenskaniin, tällä kertaa Tingsryds AIFfiin. Toivottavasti saa vielä nostettua pelaamistaan jotta pääsee korkeammalle tasolle pelaamaan. Mielestäni sympaattinen kaveri.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaveri näköjään saanut try-outin Tshekin liigan Dukla Jihlavaan. Hienoa nähdä että Kärpät kasvattaa näitä hieman tuntemattomampiakin nimiä eurooppalaisiin huippuliigoihin. Sieltä sitten takaisin kotiin kypsempänä pelaajana.

Tuli itse oltua kyllä vähän turhan innoissaan tästä kaverista, vaikka toki mies pelasikin ihan hyvin ne kauden alla olleet CHL-pelit. Olisi Brynsteri kyllä varmasti Mikkolaa parempi ollut viime kaudella, ei sillä että se olisi hirveän paljoa vaatinut mutta kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös