Nico Rosberg matkalla mestariksi

  • 8 491
  • 64

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
costi kirjoitti:
Ai jos urheilija asuu ulkomailla hän ei ole isänmaallinen?
Jos verot ovat tuohon ainoa syy, niin tottakai se vähentää hänen isänmaallisuuttaan. Forsberg osoitti työsulun aikana aitoa kotiseuturakkautta/isänmaallisuutta ja pelasi Modo:ssa vaikka se ei taloudellisesti kannattavaa ollutkaan. Hänellä oli siihen tietenkin varaa (kuten aika monella muullakin sankarilla olisi). Suomalaisista urheilijoista ainakin ex-triathlonisti Pauli Kiuru teki samaa, hattua ylös heille.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ota tähän enempää kantaa kuin sen, että mielestäni Nico Rosberg ei ole suomalainen vaan sakemanni. Minulle hän on yhtä paljon saksalainen kuin Schumacherin Maikkeli. Keke ei ole pojalleen edes suomea opettanut, vaikka poika puhuukin seitsemää muuta kieltä kuin ruunekreeni.

Minulle N. Rosberg ja Alonso ovat ulkomaalaisia, joiden voittaminen tuntuu aina hyvältä. Se on sitä urheilua ja ylpeyttä isänmaasta. Niinhän saksalaisetkin tuntevat ylpeyttä Nicosta.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
dana77 kirjoitti:
Jos verot ovat tuohon ainoa syy, niin tottakai se vähentää hänen isänmaallisuuttaan. Forsberg osoitti työsulun aikana aitoa kotiseuturakkautta/isänmaallisuutta ja pelasi Modo:ssa vaikka se ei taloudellisesti kannattavaa ollutkaan.

Forsbergille ja muille Euroopassa pelanneille NHL-mulqvisteille hattua pers... jonnekin muualle kun ylos.

Kun sina menet lakkoon tyopaikallasi, lahdetko samantein jollekin toiselle duuniin siksi ajaksi? Vai osoitatko lojaalisuutta kanssatyontekijoita ja periaatteita kohtaan?

Ja mita Kekeen tulee, niin hanella oli ja on varsin ymmarrettava syy miksi hanella oli ja on viileahkot suhteet Suomeen. Ei itse Suomen takia, vaan kylmakiskoisen ja kateellisen hiihto- ja maastojuoksujournalistien takia. Seka "sehan on swedu-petteri!!" -"maanmiesten". Toisille nayttaa mika vaan poikkeava asia henkilossa olevan hyva syy siihen, etta hanta saa panetella, mollata ja rasistisesti jaotella eri ihmisryhmaan kuuluvaksi. Tunkkainen ja ahdas mieli ihmisessa on iat ajat ollut epavarman, kateellisen ja suvaitsemattoman ajatumallin selva merkki.

Itse Nicosta, niin han ei ole kasittaakseni kertaakaan sanonut mitaan negatiivista Suomesta ja taalla (niin kun muuallakin) jengi panee nuorta miesta maan rakoon sen kun kerkiaa. Osaatteko edes haveta? Nain ulkosuomalaisena nolottaa ja havettaa...

Ja lopettakaa noi "suomalaiset sponsorit" -heitot jo hei. Niita ei ole. Siella on kaynyt siipiaan kokeilemassa niin Nokia, entinen Primalco kuin Iltalehtikin: ei kannata. Se kun ei ole hyvantekevaisyytta, vaan business:ta.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1Timer kirjoitti:
Itse Nicosta, niin han ei ole kasittaakseni kertaakaan sanonut mitaan negatiivista Suomesta ja taalla (niin kun muuallakin) jengi panee nuorta miesta maan rakoon sen kun kerkiaa. Osaatteko edes haveta? Nain ulkosuomalaisena nolottaa ja havettaa...
Minua ei ainakaan hävetä yhtään. Niin kauan kuin Nicon voittaessa nousee Saksan lippu salkoon ja soi sakemannien kansallislaulu, niin pidän häntä saksalaisena. Ei poikaressu kielimiehenä osaa sanaakaan suomea.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
1Timer kirjoitti:
Miksi tulla kommentoimaan ja tuomaan omaa mielipidettaan esiin, jos asia ei edes kiinnosta? Ei ymmarra.
Minä en ymmärrä sitä että et ymmärrä. Kyllähän ihmisillä on oikeus mielipiteisiin ja niiden ilmaisemiseen myös asioissa jotka eivät kiinnosta. Pitäisikö keskustelujen perustua sinun mielestäsi pelkästään kiinnostukseen vai myös mielipiteisiin? Siinä tapauksessa vaikka ei olisi kiinnostunut henkilön edesottamuksista voi olla kiinnostunut keskustelemaan henkilöstä. Riittäisikö tämän tyyppinen kiinnostus sinulle mielipiteen ilmaisemisen perusteluksi?

1Timer kirjoitti:
Kun sina menet lakkoon tyopaikallasi, lahdetko samantein jollekin toiselle duuniin siksi ajaksi? Vai osoitatko lojaalisuutta kanssatyontekijoita ja periaatteita kohtaan?
Kyseessähän oli -edelleenkin- työsulku. Lakossa työntekijät sopivat yhdessä töihin menemättömyydestä kun taas työsulussa työnantaja estää työntekijöitä pääsemästä työhön ja heidän palkanmaksunsa keskeytetään. Jälkimmäisessä tapauksessa voisin hyvinkin vaihtaa työnantajaa..
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Täältä Saksasta kirjoittelevana voin sanoa, että pikku-Keken otteita seurataan tarkasti ja Formula-lähetyksissä Nicoa pidetään saksalaisena (saksan lippu ja saksalainen lisenssi). Mutta, esim. pari viikkoa sitten itse herra Niki Lauda spekuloi ajatuksella, että vaihtaako Nico suomalaiseen lisenssiin, jos ja kun hänelle aukeaa tie ykkösiin. Lisäksi jokaisessa kilpailulähetyksessä, jonka olen itse nähnyt tämän syksyn aikana, on aina mainittu: "NICO ON SUOMALAISEN, VUODEN 1982 MAAILMANMESTARIN KEKE ROSBERGIN POIKA". Eli, ei herraa nyt oikein mitenkään voida sanoa ainakaan saksalaiseksi, hiusten halkomista, miten itse kukin asian sitten näkee.

Jos Nicoa nyt ei täysin laskisikaan suomalaiseksi (sillä perusteella, että se ei puhu maailman suurinta ja tärkeintä kieltä), niin kyllä miehen vertaaminen Alonsoon tai esim. Jarno Trulliin ontuu mielstäni. Mutta saahan sitä toki vaikka piestä muijansa, jos Nico menee ja voittaa kilpailun jonkun herra Nön nön nöön edestä. Itselleni Nico on heti Kimin ja Heikki Kovalaisen jälkeen formuloiden voittajista se mieluisin.

Ja Keken nuivan suhtautumisen ymmärtää täysin 1980-luvun naureskelijoiden ja kateellisten panettelun jälkeen. Suomessa ei mikään ole niin kiellettyä kuin menestyminen+sen näyttäminen ja jonkun asian tekeminen toisin kuin muut. Siihen nähden en pidä ihmeenä, että Keke jätti suomalaiset pitämään tunkkiaan ja kosti olemalla opettamatta Nicolle suomea.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Analyytikko_ kirjoitti:
Siihen nähden en pidä ihmeenä, että Keke jätti suomalaiset pitämään tunkkiaan ja kosti olemalla opettamatta Nicolle suomea.
Ja arvaa nauraako viiksiinsä, jos poika joskus vielä nappaa mestaruuden ykkösissä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ted Raikas kirjoitti:
Ja arvaa nauraako viiksiinsä, jos poika joskus vielä nappaa mestaruuden ykkösissä.

Mutta mitä väliä ihan oikeesti on sillä, että minkä maalainen joku brömbröm-jannu on? Nää on kuulkaas pieniä juttuja nää - kun samaan aikaan miljoonat hanhet ja ankat räkivät itseään kuoliaiksi ja siinä samalla syöksevät suuttimistaan - tai mitän vidun nokkia ne nyt ovatkaan, ihmisten päälle tappavaa räkätautia.

Itse asiaan sanoisin, että tämä Ruusperin jätkä saa minun puolestani liputtaa ihan vapaasti vaikka Demokraattisen Anttilan Tasavallan Oikeistosiiven puolesta.
Tämä siis oli minun oma mielipiteeni tähän asiaan. Eikös täällä saanut nimenomaan julkaista oman mielipiteensä?
 
Viimeksi muokattu:
Rosbergin nousu ykkösiin saattaisi antaa lajille taas sen mausteen, jonka voimalla jaksaisin jonossa-ajon kuninkuusluokkaa seurata. Itse ainakin lupaan liputtaa innolla paitsi Ferrarin, myös Nicon puolesta. Häkkinen ja Räikkönen olivat/ovat tylsiä ajorobotteja ja molemmilta puuttuu se ilahduttavan monia ärsyttävä maailmanmiehen karisma, jota suomalaisessa autourheilussa ovat omanneet lähinnä Keke sekä ehdoton suosikkini, schollinkin avauksessa mainitsema Markku "Maximum Attack" Alén.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Analyytikko_ kirjoitti:
Lisäksi jokaisessa kilpailulähetyksessä, jonka olen itse nähnyt tämän syksyn aikana, on aina mainittu: "NICO ON SUOMALAISEN, VUODEN 1982 MAAILMANMESTARIN KEKE ROSBERGIN POIKA".
En seurannut GP2-sarjaa mitenkään aktiivisesti Eurosportilta, mutta ainakin kerran muistan britti-selostajan sanoneen Nicon ja Heikin välistä taistelua nimenomaan "näiden kahden suomalaisen väliseksi taisteluksi". Eli kyllä suomalaisuus tiedostetaan muuallakin. Ja sehän riittää. Onpa tämäkin yksi osoitus suomalaisen moottoriurheilun vahvasta perinteestä...meiltä näitä mestareita riittää vaikka muille jakaa...
 

sneak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twite kirjoitti:
Kielen onkin promonnut superhyvin eli ei ollenkaan.

Keke ei suostunut edes postimerkkiin koska ei saanut siitä itselleen rahaa.


Ei se Kimin Suomenkielen ääntäminen kovinkaan kaunista ole.

Ja toi että Keke halusi rahaa ei pidä paikkaansa. Kekeltä kysyttiin mitä mieltä hän olisi postimerkistä. Keke vastasi että mitä hän siitä saa ja Posti oletti että Keke haluaa rahaa. Keke oli heittänyt jälkeenpäin että jos olisivat edes kysyneet että mitä hän haluaisi. Pari omaa postimerkkiä tai vaikkapa ratikkalipun.
 

Viljuri

Jäsen
Olipa sitten saksalais-suomalainen, tuleva monacolainen tai sveitsiläinen (siis SE tuleva kotipaikka verosyistä, kun F1 ura urkenee) tahi ihan vaatimattomasti "international man of mystery", niin kyllä kehityskelpoiselta persoonalta Nico Rosberg vaikuttaa julkisten esiintymisiensä perusteella.

Juurista osa on kuitenkin joka tapauksessa Suomessa, ja taitaahan hänellä olla myös kaksoiskansalaisuus. Tältä osin ei siis pitäisi olla valittamista. Eiköhän näilläkin eväillä saa Suomenkin "häntää nostettua" ulkomaalaisten kanssa keskustellessa. Harvemmin nämä ulkomaalaiset mitään hiihtäjiä tai pesäpalloilijoita näyttävät tietävän.

Kielikysymys on tältä osin valitettava, mutta ei ainakaan minulle mikään "deal-breaker" (vaikka olenkin varsin isänmaallinen ja jossain määrin konservatiivinen).

Hänen kalltaistensa ihmisten - toki erityisesti Nokian insinöörien - ansiosta se Suomenkin "maine" ja "status" kansainvälisissä ympyröissä on noussut 70- ja 80-luvun merkityksettömästä jostakin "neuvosto-albaniasta" ylöspäin. Pikkuhiljaa, mutta kuitenkin. Em. maine ei muuten suinkaan ole merkityksetön, maine merkitsee viime kädessä leipää pöytään yritysten tilausten ja investointien kautta.

Toki kaikkien asenteet kansainvälisyyttä yms. seikkoja kohtaan eivät näytä pysyvän kehityksessä mukana. Se on kuitenkin ihan oma vahinko.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matkansa mestariksi koki melkoisen positiivisen käänteen, kun Nicon Williams-kisakuskin pesti vahvistettiin.

Aivan mahtava juttu Nicon kannalta. Vaikka ukkeli on tosiaan näyttänyt lupauksia nyt jo muutaman vuoden, ei olisi uskonut silloin ensimmäisten Williams-testiensä aikana vielä kisakuskin paikkaan kaudeksi 2006.

Tuo aivan helvetisti lisämielenkiintoa ensi kauden F1-kisoihin, toivottavasti kaikki menee putkeen, ja toivottavasti Williamsilla on edes kilpailukykyinen auto radalla. Turha odottaa liikoja tulokaskuljettajalta entisestään heikentyneessä tallissa, mutta kyllähän kunnon rattimies osoittaa kyntensä huonommankin auton ratissa. Ja uskon Nicossa olevan miestä ajaakseen itselleen kunnon uran. Tärkeää olisi laittaa jossain kisoissa kampoihin tallitoveri-Webberille, vaikka sitä ei todennäköisesti kukaan keltanokalta heti odotakaan.

Mielenkiintoista ehdottomasti, nähdä kauden alussa mihin Williamsin, ja ennen kaikkea Nicon vauhti riittää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Iker kirjoitti:
Matkansa mestariksi koki melkoisen positiivisen käänteen, kun Nicon Williams-kisakuskin pesti vahvistettiin.

Loistava homma tosiaankin. Tulee paljon lisää mielenkiintoa seurata (alemman) keskikastinkin kamppailuja, koska jonnekin sinne luulen Williamsin ensi kaudella kuuluvan.

Webber on todella hyvä mittari Nicolle. Ei mikään räkän, sumin tai alonson kaltainen aivan huippukuski, mutta kuitenkin varsin hyvä ratinkääntäjä. Laskisin Nicon kauden onnistuneeksi jos hän pysyy edes lähellä Webberiä ja loppukaudesta ehkä voittaakin hänet muutamassa kisassa. Williams voi tietysti olla autona täysi susi, mutta kyllähän Alonsokin näytti taitonsa Minardin ratissa ja on nyt maailmanmestari.
 

scholl

Jäsen
Iker kirjoitti:
Tuo aivan helvetisti lisämielenkiintoa ensi kauden F1-kisoihin, toivottavasti kaikki menee putkeen, ja toivottavasti Williamsilla on edes kilpailukykyinen auto radalla.

Juuri näin. Pitäisiköhän ensi vuonna taas vaivautua paikanpäälle ainakin yhtä kisaa seuraamaan.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Keke varmaan "hieman" vaikuttanut siihen, että nico pääsi jo nyt kisakuljettajaksi, vielä kun Briatore päästäisi Kovalaisen vaikka sinne Red Bullille kisakuskiksi...
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä Keijo! Hyvä Niko!

*lippua salkoon*

Itseä ei brömbröm-päristely juurikaan kiinnosta. Erittäin vähän kiinnostaa myös Niko Rosbergin otteet. Ehkä siksi en ymmärrä tätä tuulipukansan halua tuoda esille mitä "melkein suomalainen" keijonpoika-Niko R tekee ja miten pärjää. Mutta huvinsa kullakin ja toki jos on autourheilun "hc-fani" niin voin kuvitella että ko veijarin urakehitys ja pärjääminen kiinnostaa.

Vielä suomennettuna; minua ei miehen menestys todellakaan häiritse ja on täysin ok fanittaa kaveria jos formulat kiinnostaa ja niitä seuraa. En vain henkilökohtaisesti tajua kaverin täällä saamaa palstamäärää ja sitä kuinka niin ihmeen monia tavallisia suomalaisia kaverin ura kiinnostaa.

PS. unohtui mainita että Keijoa voisi fanittaa niiden muhkeiden pensseleiden takia. Mulla ei ole homofobiaa joten voinen sanoa että mies on niiden "räkäjarrujen" takia hurmaava! Jos vain olisin nainen..aahh
 

snumi

Jäsen
Hieno homma

Minusta Nico edustaa hyvin Suomea, koska isänsä on Suomesta ja Iisalmesta kotoisin. Sen tietävät myös ulkomaanelävät. Ei haittaa hevonhännän vertaa osaako suomea vai ei. Kaveri on fiksu.

Sopii ehkä muistaa että maailmassa ja euroopassa on hieman muitakin kieliä kuin suomi. Osaako joku sanoa että jos asuisi muualla ja lapsi kasvaisi siellä niin mitä järkeä olisi junnulle opettaa härmää - jos lapsi on muuten OK ja osaa useaa maailmankieltä? Minun juniori puhuu sujuvaa saksaa, oppii joka päivä ranskaa, englantia, espanjaa - miten tärkeä on suomi? Junnu sanoo: "orota vähä, mä en tiä" - onko se oleelllista?
 

snumi

Jäsen
Jarno Trulli - suomalainen etunimi

Moni ehkä tämän tietää, mutta jos joku ei ole huomannut:

Trullin etunimi JARNO on hyvin epä-italiaano, se on suomalainen.

Trullin vanhemmat nimesivät pojan JARNO Saarisen mukaan. Turkulaisen nuoren, joka oli aikansa paras moottoripyöräkuski. Kuoli nuorena, voittaen ensin maailmanmestaruuden. Radalla oli öljyä, siksi kuoli kesken kisan.

Kerron tämän vain Jarno Saarisen muiston vuoksi, isäni oli Jarnon läheinen ystävä ja olen käynyt Jarnon haudalla lapsena monesti eli 4-5 kertaa vuodessa. Oikeastaan vasta myöhemmin tajusin mihin isä minut vei - hänen poismennyt kaverinsa oli aikansa Häkkinen/Räikkönen ja isällä oli siellä aina tippa linssissä.

Jarno Saarinen - muistamme sinut.
 
Viimeksi muokattu:

JayV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen asia ensi kauden kannalta. Muuten tämä keskustelu tuo paljolti mieleen suomalaisten Kekeen asennoitumisen aina vuoteen 1982 asti, ja sen jälkeenkin. Keke tosiaan sai keppiä tiedotusvälineita myöten eikä koskaan noussut varsinaiseksi kansansuosikiksi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
kakkonen kirjoitti:
En vain henkilökohtaisesti tajua kaverin täällä saamaa palstamäärää ja sitä kuinka niin ihmeen monia tavallisia suomalaisia kaverin ura kiinnostaa.

Toki jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen seka valintaan mista pitaa ja mista ei. Siihen en edes halua puuttua. Vastaankin siis lahinna tuohon ihmettelyysi, ihan vaan ystavallisissa merkeissa.

Nico saa Suomessa palstatilaa sen takia, koska hanen isansa on ensimmainen suomalainen F1-maailmanmestari. Eiko taa nyt ole aivan selva homma? Mita sita ihmettelemaan. Ja koska F1 on urheiluna suomalaisille tarkea ja seurattu (maammehan on voittanut siina lajissa 3 maailmanmestaruutta, kaksi enemman kuin jaakiekossa), niin jokainen uusi syy hehkuttaa siita on varsin ymmarrettavaa. Oli se sitten kundi, joka on puoliksi suomalainen tai ei. Ja koska Suomen kokoisella kansalla ei niin hirvean montaa ilon aihetta urheilun varikkaalla kartalla ole, niin onhan taa nyt varsin ymmarrettavaa. Keke on ja oli kuitenkin monen (ei valttamatta sinun, mutta monen) sankari 80-luvulla.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, etta onko suomalaisen miehen lapsi suomalainen, jos ja kun han on vanhempiensa tyon ja elaman takia kasvanut jossain muualla kuin Suomessa. Sita ei paata joku jannu Oulusta eika Helsingista, vaan taman lapsen vanhemmat ja ennen kaikkea han itse. Sanon taman siksi, etta itse asun nyt kuudennessa maassa elamani aikana ja kun ulkomaalaisen vaimoni kanssa joku paiva saamme jalkikasvua, niin han tulee olemaan yhta paljon suomalainen kuin kanadalainenkin. Sanoo passin kansi mita tahansa. Tai joku tyyppi vaikkapa Keniassa. Noilla asioilla ei ole "henkisen kansalaisuuden" kanssa mitaan tekemista.

Hommaahan voisi lahtea kaantamaan ihan latkaankin. Miksi kannattaa esim (otan nyt sun jengin esimerkiksi tassa kun "sulle" ikaan kuin vastaan) Oulun Karppia kun jengista reilusti yli puolet jostain muualta kun Oulusta? Mitas helevettia se sellanen on? Eihan ne kaikki edes puhu Oulun murteella! Mitens se Backstrom:kin? IFKssa muinoin pelas ja ruotsalainen nimi... Aika moni oli myos juhlimassa 10 vuotta sitten latkan MMaa Stadissa, vaikka joukkueen johdatti maineeseen ruotsalainen mies. Paidassa kylla luki Suomi, mutta peli ja voittamisenkyky tuli Ruotsista... Eihan... Noh...

No joo, kieli poskella tassa ihmettelen. Turha hermostua. Mulle on ihan sama (niin kun varmaan Nicollekin) mita kukin hanen henkilokohtaisista asioista ajattelee. Kunhan vaan vastasin tohon sun ihmettelyyn. Mulle Nicon F1:siin paasy tuo lisavaria siihen valilla vahan puuduttavaankin autosarjaan. Se miksi tulen kannattamaan ensi vuonna myos Nicoa, ei taas kuulu kenellekaan. Kaikille jotakin. Kaikille jotakin...

**edit** viilailua
 
Viimeksi muokattu:

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
1Timer kirjoitti:
Hommaahan voisi lahtea kaantamaan ihan latkaankin. Miksi kannattaa esim (otan nyt sun jengin esimerkiksi tassa kun "sulle" ikaan kuin vastaan) Oulun Karppia kun jengista reilusti yli puolet jostain muualta kun Oulusta? Mitas helevettia se sellanen on? Eihan ne kaikki edes puhu Oulun murteella! Mitens se Backstrom:kin? IFKssa muinoin pelas ja ruotsalainen nimi... Aika moni oli myos juhlimassa 10 vuotta sitten latkan MMaa Stadissa, vaikka joukkueen johdatti maineeseen ruotsalainen mies. Paidassa kylla luki Suomi, mutta peli ja voittamisenkyky tuli Ruotsista... Eihan... Noh...

No joo, kieli poskella tassa ihmettelen. Turha hermostua. Mulle on ihan sama (niin kun varmaan Nicollekin) mita kukin hanen henkilokohtaisista asioista ajattelee. Kunhan vaan vastasin tohon sun ihmettelyyn. Mulle Nicon F1:siin paasy tuo lisavaria siihen valilla vahan puuduttavaankin autosarjaan. Se miksi tulen kannattamaan ensi vuonna myos Nicoa, ei taas kuulu kenellekaan. Kaikille jotakin. Kaikille jotakin...

**edit** viilailua
Thanks m8. You just said it and also clarified my point.

Kannatin aikoinaan Kekeä kun voitti F1-mestaruuden ja tulen kannattamaan hänen poikaansa Nicoa tulevalla kaudella. Hän todella tuo lisäväriä ja hieman ihmettelen sitä, että ihmiset ovat niin negatiivisiä häntä kohtaan.

Cougar.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
1Timer kirjoitti:
Ja lopettakaa noi "suomalaiset sponsorit" -heitot jo hei. Niita ei ole. Siella on kaynyt siipiaan kokeilemassa niin Nokia, entinen Primalco kuin Iltalehtikin: ei kannata. Se kun ei ole hyvantekevaisyytta, vaan business:ta.

Nicollahan on suomalainen sponsori, sama joka sponssasi Räikköstä ennen formuloita. Kimin kohdalla vaan kävi niin ettei hommalle ollut jatkoedellytyksiä kun silloisen tallin pääsponssina hyöri Red Bull.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
1Timer kirjoitti:
Hommaahan voisi lahtea kaantamaan ihan latkaankin. Miksi kannattaa esim (otan nyt sun jengin esimerkiksi tassa kun "sulle" ikaan kuin vastaan) Oulun Karppia kun jengista reilusti yli puolet jostain muualta kun Oulusta? Mitas helevettia se sellanen on?

Pakko tarttua tähän. Kärpissä on 5 pelaajaa joita ei voi millään muotoa sanoa Oululaisiksi. Muuten vertauksesi on ihan hyvä, mutta ei oikein sovi Kärppiin, jossa 20/25 pelaajista on enempi vähempi oululaisia ja nuista viidestä ulkolaisestakin 1 on kakkosmokke ja Ujcik & Sahlstedt ovat paskana.

Mitä Nicoon tulee niin minusta hän on puolisuomalainen ja omia suosikkejani heti Kovalaisen ja Räikkösen jälkeen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Groove Armada kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää, minkä vuoksi Suomessa vouhkataan Rosbergin esityksiä, kun kyseessä on käytännössä Saksalainen jannu joka ei puhuu oikeastaan sanaakaan suomea. QUOTE]

No olen osittain kanssasi samaa mieltä, siinä, että Nicosta aletaan viimeistään ensi kaudella vauhkota ( Huom Mtv3!). Nicossa ei ole muuta suomalaista kuin Isä. Siihen se sitten jääkin. Nico ajaa Saksanlipun alla, jo pelkästään siksikin että Saksassa on suuremmat markkinat. Ja miksi Nicon pitäisi ajaa Suomenlipun alla? Nico puhuu sujuvsati NELJÄÄ kieltä, arvelisin että kielet ovat: Saksa, Englanti, Italia ja Ranska? Suomea Nico ehkä osaa: Hei olen Nico!

EDITTII: Dana, kuten hyvin tiedämme Inisiä asuu veropakolaisena Sveitsissä!!! Ai miksikö, no koska Sveitsin maaperällä on moottoriurheilu ollut kiellettyä siitä alkaen, kun Le Mansen autokilpailussa sattui vakava onnettomuus, jossa auto lensi yleisön sekaan ja kymmeniä katsojia sai surmansa. Tästä syystä johtuen Sveitsissä kohdellaan ulkomaalaisia moottoriurheilijoita, ulkomaalaisina Työttöminä. Eli verotus on HUOMATTAVASTI pienenmpi!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös