NHL19 – yleinen keskustelu

  • 192 018
  • 705

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Beezer # 34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators (Suomalaiset maalivahdit)
Ja tässä ottaa päähän se, että niskalimassa kerännyt niitä kuukausikortteja settiin jossa saa viidennen laatikon täytyttyä sen overall 90 Nievendykin. Siis HUT kyseessä.
Nyt jää kaksi korttia saamatta, tämän katkoksen takia, kun pitää lähyeä yövuoroon.
Ja jos tämäntakia jää tuo kortti saamatta, kun ei ehdi saamaan tarpeeksi sitä korttimäärää...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Milloin tähän tulee jotain kokoonpanopäivityksiä? Haluaisin aloittaa franchise moden, mutta siellä on mm Aho edelleen lairuei ja varmaan vastaavaa muidenkin kohdalla.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Milloin tähän tulee jotain kokoonpanopäivityksiä? Haluaisin aloittaa franchise moden, mutta siellä on mm Aho edelleen lairuei ja varmaan vastaavaa muidenkin kohdalla.

Tuskin on tulossa missään vaiheessa päivitystä missä jo pelissä olevien pelipaikkoja vaihdettaisiin, vaan kyllä siellä tulee joka päivityksessä Aho olemaan vasenlaituri, Granlund sentteri, DeBrincat sentteri jne. Itse olenkin editoinut hirveän määrän itse pelaajia, luonut uusia mm. Jack Hughesia draftiin + muita jenkeissä pelaavia junnuja joita pelissä ei ole (Makar, Wahlstrom jne.). Lisäksi editoinut nämä uransa "lopettaneet" pelaajat niin että on yksi vuosi sopparia jäljellä ja overall jossain 60-70 välillä (Zetterberg, Hossa, Horton jne.). Sopimukset olen laittanut siksi yksi vuotiseksi että toimivat ekan kauden capin tasoitteluun, eli peli ei rukkaa itse pelaajien soppareita tosi elämästä eroaviksi halvemmilla joukkueilla (Devils, Coyotes jne.). Sitten ekan kauden jälkeen saavat tämän cap-tilan käyttöön, toimii ikäänkuin injured reservinä näiden pelaajien osalta.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuskin on tulossa missään vaiheessa päivitystä missä jo pelissä olevien pelipaikkoja vaihdettaisiin, vaan kyllä siellä tulee joka päivityksessä Aho olemaan vasenlaituri, Granlund sentteri, DeBrincat sentteri jne. Itse olenkin editoinut hirveän määrän itse pelaajia, luonut uusia mm. Jack Hughesia draftiin + muita jenkeissä pelaavia junnuja joita pelissä ei ole (Makar, Wahlstrom jne.). Lisäksi editoinut nämä uransa "lopettaneet" pelaajat niin että on yksi vuosi sopparia jäljellä ja overall jossain 60-70 välillä (Zetterberg, Hossa, Horton jne.). Sopimukset olen laittanut siksi yksi vuotiseksi että toimivat ekan kauden capin tasoitteluun, eli peli ei rukkaa itse pelaajien soppareita tosi elämästä eroaviksi halvemmilla joukkueilla (Devils, Coyotes jne.). Sitten ekan kauden jälkeen saavat tämän cap-tilan käyttöön, toimii ikäänkuin injured reservinä näiden pelaajien osalta.

Pystyykö Hughesin ja muut varaamattomat sijoittamaan varattaviksi Yhdysvalloista? Kaverini väitti nähneen tälläisen tapauksen YouTubessa, mutta ei löytänyt sitä enään kun väitin ettei ole ainakaan ennen onnistunut.

Ja mites Makarin ja muiden sopimuksettomien luonti, pystyykö sijoittamaan jenkkilään vai pitääkö tehdä sopimus ja laittaa AHL:ään?

Ei vielä ole viitsinyt ostaa kun ajattelin odottaa vielä seuraavaa rosteripäivitystä ennen kuin aloittaa armottoman editointiurakan.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Pystyykö Hughesin ja muut varaamattomat sijoittamaan varattaviksi Yhdysvalloista? Kaverini väitti nähneen tälläisen tapauksen YouTubessa, mutta ei löytänyt sitä enään kun väitin ettei ole ainakaan ennen onnistunut.

Ja mites Makarin ja muiden sopimuksettomien luonti, pystyykö sijoittamaan jenkkilään vai pitääkö tehdä sopimus ja laittaa AHL:ään?

Ei vielä ole viitsinyt ostaa kun ajattelin odottaa vielä seuraavaa rosteripäivitystä ennen kuin aloittaa armottoman editointiurakan.

Ei pysty yhdysvaltoihin sijoittamaan, että sen verran pielessä on että Hughes on jossakin Kanadan junnusarjoissa pelaamassa. Makar ja Wahlstrom on ihan ilman soppareita pelaamassa myöskin Kanadan junnusarjoissa, mutta oikeudet on heidät omistavilla seuroilla, Makarin Avalanchella ja Wahlstromin Islesillä. Ei noita pelaajia yleensä hirveän montaa kerralla jaksa tehdä, mutta alkaa noita olla nyt tehtynä jo reilut parikymmentä. Ainut mikä ärsyttää on että EA on tuohon ekaan draftiin halunnut luoda ns. valmiin superjunnun. Tämä on sitten kokonaisuudella 80 oleva stara, joka on milloin Yhdysvalloista, Ukrainasta tai Virosta. Tuon kun saisi vielä ekasta draftista poistettua niin olisin erittäin tyytyväinen editointi mahdollisuuksiin pelissä. Varsinkin kun edellisessä versiossa alle 24-vuotiasta jos editoi niin siitä tuli tulokas ja alle 20v luotu pelaaja meni automaattisesti draftiin, vaikka oli jo Nhl seuraan liitetty. Sitten löytyikin mm. 2kpl Eeli Tolvasia ekan kauden jälkeen. Ongelmahan tässä editoinnissa on että ei voi ladata enää EA:n kokoonpanoja kun pitää aloittaa editointi alusta ja esimerkiksi treideissä siirtyviä draft pickejä ei voi itse vaihdella editoimalla rostereita.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Pystyykö Hughesin ja muut varaamattomat sijoittamaan varattaviksi Yhdysvalloista?

Pystyy kun jätät ammattilaisjoukkueeksi vapaat pelaajat niin ovat scoutattavissa USA:n junnuliigasta. Jos pelaajia on tehnyt lisää/editoinut niin aktiivisista kokonpanoista painaa kolmiota (yhdistä kokoonpanot) tämän jälkeen muokatut pelaajat saa "siirrettyä" tuoreimpiin rostereihin, ainut että luotujen pelaajien joukkueet täytyy määrittää uudelleen.

Petr Puckin blockspotista löytyy lista lisättäviin pelaajiin jos haluaa sieltä Hughesit ja kumppanit käydä kopioimassa.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Milloin tähän tulee jotain kokoonpanopäivityksiä? Haluaisin aloittaa franchise moden, mutta siellä on mm Aho edelleen lairuei ja varmaan vastaavaa muidenkin kohdalla.

Mikset vain muokkaa itse Ahosta KHta?
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko muilla ongelmia maalinteossa maalivahdin räpylän puolelle? Oon nyt pelannu Be a pro:ta kolmessa viimesimmässä änärissä ja suorat rannelaukaukset menee hädintuskin koskaan räpylän puolelle. Kilven puolelle joutuu melkein aina ampuun, jos ei maalilla oo trafiikkia. Pelaan hybridinäppäimillä ja pelaajani on kätisyydeltään lefti, jos noilla nyt merkitystä on.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Jos eashl:ään ei syty, niin pelaa liian huonoja pelejä...tarkoitan, että sparrit on aika usein pelleilijöiden ja pikkulasten temmellyskenttä. Mitä vähemmän tekoälyjä on jäällä, sitä parempi virtuaalilätkä kokemus on.

Toki sparrit on aina näin alkukaudesta parempia, kun peliä ei ole vielä myyty alennuksessa puoli-ilmaiseksi. Ja pelin ostaneista iso osa on änäri hemmoja.
Pitää tähän vanhempaan viestiin vielä kommentoida sen verran, että kyllä tuossa pelimoodissa tekoälyn pelaajatkin pelaa ihan fiksusti. Ei pelkkää päätöntä koohottamista, vaan osaavat laittaa paikasta sisään jne.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Millä asetuksilla saa nettipelissä ne botit sinne vastustajan maalin eteen? On käytössä 1-2-2 ja Crash the Net mutta 9 kertaa kymmenestä kun heitän viivasta kiekon maalille se menee ilman maskia veskarin syliin. Mitä teen väärin? Yksi botti sais meikä puolesta seisoa pelkästään maalilla aina kun kiekko on vastustajan alueella.

Ja toinen tuo bottipakkien viivan pito esim ylivoimalla. Slideri on täysin "hold line" päässä mutta silti vastustaja purkaa kiekon rännin kautta yli kun bottipakit seisoo jossain siniviivan keskellä. Hieman alkaa mennä tunteisiin tää touhu kun ei parempia asetuksia keksi.
 
Viimeksi muokattu:

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Millä asetuksilla saa nettipelissä ne botit sinne vastustajan maalin eteen? On käytössä 1-2-2 ja Crash the Net mutta 9 kertaa kymmenestä kun heitän viivasta kiekon maalille se menee ilman maskia veskarin syliin. Mitä teen väärin? Yksi botti sais meikä puolesta seisoa pelkästään maalilla aina kun kiekko on vastustajan alueella.

Ja toinen tuo bottipakkien viivan pito esim ylivoimalla. Slideri on täysin "hold line" päässä mutta silti vastustaja purkaa kiekon rännin kautta yli kun bottipakit seisoo jossain siniviivan keskellä. Hieman alkaa mennä tunteisiin tää touhu kun ei parempia asetuksia keksi.

Oliskohan maalin edusta taktiikka parempi kuin tuo 1-2-2, joka on karvaustaktiikka?
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Miten irtokiekkoa saa lyötyä ns golf-lyönnillä? (PS4)
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mikä on ns maalinedustaktiikka? Crash the net ainut siihen suuntaan viittaava.



Oikea tatti pohjaan ja heilautat haluamaasi suuntaan.

Totta niinhän se varmaan onkin. Aika jännä jos ne eivät tuon kanssa siihen maalille mene.
 
Kun oli noista taktiikoista puhetta, niin millä pika-asetuksilla saa myös pakit paineistamaan kovemmin? Onko se tuo 2-3? Ärsyttävää, kun ne rotat lähtee aina pakittamaan niin kuin ei mitään, vaikka maali olisi tyhjä ja haettaisiin tasoitusta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minkä ihmeen takia tässä pelissä ei voi muuttaa noilla pikavalinnoilla hyökkäys/puolustustaktiikoita uusinnan aikana? Ärsyttää kun alat juuri muuttamaan pelikatkolla noita ja sitten tulee joku uusinta etkä edes ole varma hyväksyikö peli sen edellisen "klikkauksen" ennen kun alkoi uusintaa näyttämään.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Haha. Tämä BeAPro on kyllä edelleen niin läppä. Olen siis tappelija-pakki. En halua kiekkoa, haluan tapella. Jos olen kentällä ja vaikka vittu joukkueeni pelaaja olisi yksin läpi hän syöttää minulle. Jos pyöritys vastustajan päädyssä ja tönötän siniviivalla tulee kaikki syötöt minulle. Vaikka 2v1 olisi niin syöttö minulle... hyvä tekoäly...
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tämä vaan edelleen yhtä syöpäinen peli kuin edeltäjänsä.

Miksei voi edes yrittää tehdä peliä mahdollisimman vähillä bugeilla. Jos 100/100 uppoaa läpiajoista/rankkareista niin luulisi pelintekijöiden huomaavan virheensä.

Kautta pelatessa jos laittaa omien tekoälypelaajien jäähyt nollaan, ne ottaa niitä silti paljon. Loogista.

Eashl on pukukopin virheineen niin amatöörien sävellysten tuotos, ettei voi ymmärtää.

Taitaa seuraava änäri olla ensimmäinen minkä jätän ostamatta.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ihan turhahan täällä on kyllä kysyä mitään kun kukaan ei ikinä vastaa mitään mutta koitetaas nyt vielä kerran.

Millä taktiikoilla saa niin että botit ees yrittäis tehdä jotain oman maalin edessä? Vai pitääkö se oikeesti pelata niin että luutii itse siinä ja antaa bottien muka painestaa viivaa jne? Ihan sama mistä kulmasta kaveri heittää maalille ni kahden bottipakin keskeltä iskee maalin. Hermo palaa. On koitettu tight point, protect net ja noista agressiivisempia. Ei vaikutusta.

Onko se näppäin oikeasti R1 jolla tää paremmat pelaajat katkoo syötöt ja vedot? Itsellä R1 pohjassa ja maila edessä ja syötöt menee läpi niin että sujahtaa. Vai heittääkö ne muka aina lättysyöttöjä, mihin en kyllä usko. Tuntuu että muilla on semmoinen ihmeellinen sädekehä siinä mailan ympärillä kun aina kolahtaa siihen. Helpottais ihan helvetisti tätä pelaamista jos tietäis miten ne sen tekee.

Ja sitten jos joku hyvän omanalueen puolustustaktiikan omaava kehtaisi jakaa vinkkejä. Miten tuo maalinedusta tukitaan, mutta silti botteja ei pääse edes viivassa karkuun?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulla tämä taas on ollut eka änäri ikinä jossa osaan jotenkuten puolustaa. Aina olen ns yrittänyt puolustaa peittämällä syöttölinjat ja pakottamalla botin laukomaan huonoista paikoista. Nyt kun pokettaminen heikennetty niin oma taktiikka tuntuu paremmin toimivan.

Tietokonetta vastaan tulee vaikeimmallakin tasolla hyvin vähän maaleja molempiin suuntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko se näppäin oikeasti R1 jolla tää paremmat pelaajat katkoo syötöt ja vedot? Itsellä R1 pohjassa ja maila edessä ja syötöt menee läpi niin että sujahtaa. Vai heittääkö ne muka aina lättysyöttöjä, mihin en kyllä usko. Tuntuu että muilla on semmoinen ihmeellinen sädekehä siinä mailan ympärillä kun aina kolahtaa siihen. Helpottais ihan helvetisti tätä pelaamista jos tietäis miten ne sen tekee.
Tehokkaammin kiekko pysähtyy mielestäni hyvällä sijoittumisella, kuin R1/L1 nappia painamalla. Toki riippuu paljon tilanteesta. Jos syöttö lähtee hyvin läheltä sinua, niin silloin on parempi painaa blokkinappulaa(en nyt muista kumpi ykkösistä se on), koska et tuota ehdi pelkällä sijoittumisella ottaa kiinni.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Muokkasin muutaman Lukko-pelaajan numeron oikeaksi esim. DeFazio #20 --> #24. Menussa peli näyttää numeron oikein, mutta matsissa näkyy vanha numero. Osaako joku auttaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös