NHL19 – yleinen keskustelu

  • 190 710
  • 705

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
EI OLE TODELLISTA TÄMÄ TOUHU! Sehän nyt on päivänselvää, että 6 vs 6 pelit kaatuvat aivan varmasti kun lobbyyn tulee max 3 pelaajaa joukkueelle. Ei siinä mitään, arkipäivää. Onneksi 3 vs 3 sentään pääsee pelaamaan. No ei muuten pääse! 4 kertaa tänään yrittänyt ja jokaisella kerralla yhteys katkeaa peliin päästyä. Ei pidä lannistua, koska 5 kerralla pääsin jo peliin. 2 pelaajalta ilmeisesti katkesi tuo yhteys ensimmäisessä erässä kun kentällä viiletti kohta pari bottia, mutta ilmeisesti tänään on onnenpäivä kun kohtalo ei valinnut allekirjoittanutta. Noh ensi pelissä sitten minun vuoroni lentää ulos!

Edit: Oikeaan osuin. Seuraava peli katkesi toisen erän jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Auttakaa vähän kokematonta pelaajaa ja kertokaa miten tuota Onlinea voi nykyään pelata randomia vastaan? Oon valinnut sekä joukkueen että paidan ja painanut että olen valmis, mutta se ei vaan löydä millään vastustajaa. Pitääkö mun vielä jostain asetuksesta painaa jotain vai mistä tämä johtuu?

EDIT: Ongelma ratkaistu. Kiitokset @Bunder !
 
Viimeksi muokattu:

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Kellään tietoa, että tuleekohan seuraava rosteripäivitys vasta, kun kausi on saatu käyntiin?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luojan kiitos en pelaa enää tätä paskaa. Peli täytyisi siis käynnistää jokaisen EAHSL-ottelun jälkeen niin SAATTAA toimia. Kyllä se EASHL toimi silloin 8 vuotta sitten paljon paremmin, ainakin muistini mukaan. Eli eteenpäin on menty?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luojan kiitos en pelaa enää tätä paskaa. Peli täytyisi siis käynnistää jokaisen EAHSL-ottelun jälkeen niin SAATTAA toimia. Kyllä se EASHL toimi silloin 8 vuotta sitten paljon paremmin, ainakin muistini mukaan. Eli eteenpäin on menty?
EASHL:ssä on aina ollut omat ongelmansa. Jos on päästy peliin asti, niin on heitelty pelistä ulos tai muuten vain ollut viivettä niin paljon, ettei pelaamisesta ole tullut mitään. Tämän vuoden ongelmat eivät ole yhtään aiempaa pahempia, vaan jopa vähäisempiä.

Nyt on huomattu, että jos pleikkarin laittaa reitittimestä suoraan läpi "passtrough", niin pelit toimivat lähes poikkeuksetta. Meidän joukkueesta kaksi ongelmaan eniten törmännyttä teki tämän (minä näistä toinen), jonka jälkeen meiltä on hyvin harvoin pudonnut ketään pois. Nyt ongelmana on lähinnä putoavat vastustajat, jotka eivät ole vielä ongelmaa ratkaisseet.

Toki on ihmeellistä, että mitään ylimääräistä joutuu tekemään ja tämän pitäisi olla EA:lle kohtalaisen helppo asia ratkaistavaksi.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
EASHL:ssä on aina ollut omat ongelmansa. Jos on päästy peliin asti, niin on heitelty pelistä ulos tai muuten vain ollut viivettä niin paljon, ettei pelaamisesta ole tullut mitään. Tämän vuoden ongelmat eivät ole yhtään aiempaa pahempia, vaan jopa vähäisempiä.

Nyt on huomattu, että jos pleikkarin laittaa reitittimestä suoraan läpi "passtrough", niin pelit toimivat lähes poikkeuksetta. Meidän joukkueesta kaksi ongelmaan eniten törmännyttä teki tämän (minä näistä toinen), jonka jälkeen meiltä on hyvin harvoin pudonnut ketään pois. Nyt ongelmana on lähinnä putoavat vastustajat, jotka eivät ole vielä ongelmaa ratkaisseet.

Toki on ihmeellistä, että mitään ylimääräistä joutuu tekemään ja tämän pitäisi olla EA:lle kohtalaisen helppo asia ratkaistavaksi.
Enää ei mulla hermo tuota kestäisi. Silloin 8 v sitten kun oli oma EASHL-joukkue niin se oli iisiä odotella siellä kopissa vastustajia kun läppä lenti ja kalja maistui (nevöfoget!). Mutta ei se kovin usein kyllä kaatuillut silloin. No voi olla, että aika kultaa muistot. Olisihan tuota kiva joskus vielä pelailla, mutta ei näillä ongelmilla. Aikakin niin kortilla nykyään, että jos menee tunti, että saa edes 6vs6 pelin aikaiseksi, niin no thanks.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itsekin olen löytänyt GM-moden hyvänä ja se on tullut paljon eteenpäin. Moraalin heilahteluissa on vielä petrattavaa, mutta omaan kokemukseen 16:sta hommat on kyllä menneet eteenpäin.

Edelleen koen kuitenkin ongelmallisena sen, että kamppailutilanteissa syöttö ja pelaajan vaihtuminen on saman napin hommia, joka aiheuttaa sitten välillä oman pelaajan rynnistämisen pois kaksinkamppailusta, kun pelaaja vaihtuu jatkuvasti. Taas R1:n rämpyttäminen johtaisi jäähyyn. Todella turhauttavaa, kun vapaa pelaaja on, mutta fiksuja näppäimiä ei ole kiekon liikutteluun. Toisekseen kone tuntuu voittavan aina aloituksen työntämällä, eikö vanha kivi, sakset, paperi enää päde?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enää ei mulla hermo tuota kestäisi. Silloin 8 v sitten kun oli oma EASHL-joukkue niin se oli iisiä odotella siellä kopissa vastustajia kun läppä lenti ja kalja maistui (nevöfoget!). Mutta ei se kovin usein kyllä kaatuillut silloin. No voi olla, että aika kultaa muistot. Olisihan tuota kiva joskus vielä pelailla, mutta ei näillä ongelmilla. Aikakin niin kortilla nykyään, että jos menee tunti, että saa edes 6vs6 pelin aikaiseksi, niin no thanks.
No sun muuttunut elämäntilanne ei ehkä tee tästä uudesta NHL:stä aiempaa huonompaa. Gameplay itsessään on parempaa kuin koskaan ennen ja nyt kun on päästy tuosta pelaajien putoamisesta oman joukkueen osalta eroon, niin peliin pääseminen kestää keskimäärin 5-10 minuuttia, jos vain omat joukkuekaverit ovat jo linjoilla ja valmiina. Lagia ei pelatessa enää oikeastaan ole ja harvoin kukaan putoaa pelistä pois. Tuo yksi iso ongelma toki on, mutta kunhan EA saa sen korjattua, niin EASHL toimii kyllä hienosti. Sen jälkeen suurin ongelma on kankeasti suunnitellut valikot, mutta se nyt on lopulta kohtalaisen pieni juttu.

Itse olen pelannut EASHL:ää niin kauan, kuin se on NHL-peleissä mukana ollut ja nykyisellään se on paremmalla tasolla kuin koskaan aiemmin. Sekä toimivuuden, että itse pelaamisen suhteen.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No sun muuttunut elämäntilanne ei ehkä tee tästä uudesta NHL:stä aiempaa huonompaa. Gameplay itsessään on parempaa kuin koskaan ennen ja nyt kun on päästy tuosta pelaajien putoamisesta oman joukkueen osalta eroon, niin peliin pääseminen kestää keskimäärin 5-10 minuuttia, jos vain omat joukkuekaverit ovat jo linjoilla ja valmiina. Lagia ei pelatessa enää oikeastaan ole ja harvoin kukaan putoaa pelistä pois. Tuo yksi iso ongelma toki on, mutta kunhan EA saa sen korjattua, niin EASHL toimii kyllä hienosti. Sen jälkeen suurin ongelma on kankeasti suunnitellut valikot, mutta se nyt on lopulta kohtalaisen pieni juttu.

Itse olen pelannut EASHL:ää niin kauan, kuin se on NHL-peleissä mukana ollut ja nykyisellään se on paremmalla tasolla kuin koskaan aiemmin. Sekä toimivuuden, että itse pelaamisen suhteen.
Asia kunnossa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mistä voi vaihtaa tuon World of CHEL-pelaajan kätisyyden? Pelaajaa luodessa ei mielestäni missään kohtaa kysytty.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
En tiedä, että kuinka paljon noita otteluita oikein pitäisi Be A Prossa pelata, että saisi hilattua oman pelaajan kokonaisuuden sinne 70 kauden loppuun mennessä. Esim. pelinrakentajalla aloituskokonaisuus on vain 59. Edelleen vaikuttaisi myös simuloinnilla olevan vaikutusta pelaajan suoriutumiseen, koska sattumoisin kun jätti jokusen pelin pelaamatta tuli pudotus kakkosketjuun, vaikka pistetehtailu oli hyvää. Ei sillä näytä olevan mitään merkitystä onko simulointirangaistus-asetus päällä vai ei. Samat ongelmat olivat jo NHL 13:n aikaan, joten hienosti EA on tässäkin edistynyt. Muutenkin tuo Be A Pro kaipaisi melkoista päivitystä, mutta mitäpä sitä. Mieluummin tuodaan peleihin hienoja "uudistuksia" World of CHELin ja jonkun NHL Threesin muodossa. Maajoukkueillekaan ei ole mitään turnausta. CHL:n pelaaminenkaan ei liiemmin nappaa. Be A Prohon tuo olisi kiva lisä tavallisten liigapelien lisäksi, mutta edelleenkään uraa ei ole mahdollista aloittaa Euroopasta.

Onneksi FIFA tulee parin päivän päästä.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
En tiedä ärsyttääkö se muita mutta minua ärsyttää että kokoonpano valikossa on ollu sama kuva nyt Nhl17, Nhl18 ja NHl19. Yrittäisivät edes saatana naamioida sen että ostan saman pelin uudestaan ja uudestaan vuoden välein. Toinen asia mikä ärsyttää on soittolistojen pienuus. Nyt jo kyllästynyt jokaikiseen biisin kun tuntuu tulevan 5 minuutin välein. Ja kolmas asiamikä ärsyttää on että tarkenee soittolistalla. Ja vielä vitun oudosti sensuroituna. Joka toinen sana. Hullua ei ilmeisesti saa sanoa. Tai skumppaa. Mutta tähän asti ei mitään posia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
1.5v epäsäännöllinen tauko teki hyvää tasan siihen asti, kunnes EA muutti tuon taas pokekuraksi. Ei vaan voinut pitää sitä hyvää gameplayta, mitä peli oli julkaisun jälkeen. Pokejonnet isin luottokorteineen tätä paskaa pyörittää, niin minkäs teet.

Lisäksi nuo valikot ovat aivan järkyttävät.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Hei, hfboardsilla oli, että franchise modesta olisi kadonnu season awards osio? Pitääkö paikkansa?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1.5v epäsäännöllinen tauko teki hyvää tasan siihen asti, kunnes EA muutti tuon taas pokekuraksi. Ei vaan voinut pitää sitä hyvää gameplayta, mitä peli oli julkaisun jälkeen. Pokejonnet isin luottokorteineen tätä paskaa pyörittää, niin minkäs teet.
Hyvää gameplayta julkaisun jälkeen? Sekö on hyvää, että pokea ei voi käyttää oikein missään tilanteissa ja maila osuu bugisesti jalkoihin, vaikka sen ei todellakaan pitäisi osua? Jokuhan oli tutkinut tuota tarkemmin ja huomannut, että vaikka olisi kuinka varovainen, niin kampituksia tuli väkisin, kun mailan käyttäytymisessä oli jonkinlainen bugi.

Tällä hetkellähän poke on edelleen jäähyherkkä, mutta realistisesti. Takakarvaustakin voi tehdä turvallisesti, jos tietää mitä tekee, kun tämä oli täysin mahdotonta heti julkaisussa.

Pokeen pitikin saada järkeä, mutta julkaisun jälkeen siinä ei sitä ollut. Itse en ainakaan tykkää yhtään siitä, että jokin puolustustapa on epärealistisen jäähyherkkä, joka tekee pelaamisesta pahimmillaan hyvin oudon tuntuista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Nelfor Sanoinko niin? Betan poketus kun oltaisiin palautettu ja mailanoston älyttömyyttä tuunattu, olisi gameplay ollut parasta noin koko konsolipelien historiassa. Se että jotkut eivät osaa puolustaa/halua opetella uutta gameplayta, ei tarkoita sitä että poke olisi perseestä.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Itseäni ei varsinaisesti tuossa gameplay päivityksessä niinkään poketus häiritse, vaan täysin muut asiat.

Alkuun taklaukset olivat huomattavasti voimakkaampia ja pelissä oli tunnetta. Nyt taklauksista 90% on silityksiä, joita edes peli ei kirjaa taklauksiksi.

Toinen häiritsevä asia on se, että pelaajien liikkeistä on tullut paskaa. Äijät ovat kuin täi tervassa pelistä peliin. Ennen päivitystä äijät liikkuivat hyvin ja nopea pelaaja oli nopea pelaaja. Nyt esim hutissa meni hermot ja myin kaikki pois(Cournoyer, Hall, Tarasenko..) koska olivat hitaita. Sen sijaan tein liigapelaajajengin. On naurettavaa että Otto Paajanen polkee vaivatta jonkun Hallin kiinni. Hopeapelaajilla pelissä menee syötötkin sentään lapaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@lätkämies Hyvät kaksi pointtia, unohdin nuo kun pelit jääneet todella vähälle updaten jälkeen. Ihan naurettavaa miten paljon offlinessakin pitää nyt taklailla, että saa ne taklausvaatimukset peliä varten täyteen.

Onneksi huomenna tulee Fifa, kuten täällä jo joku mainitsikin ja kuukauden päästä the peli, RDR2
 

Barney

Jäsen
Onneksi huomenna tulee Fifa, kuten täällä jo joku mainitsikin ja kuukauden päästä the peli, RDR2
Positiivista kommentointia sieltä suunnalta. Eikö sinun pitänyt jättää NHL tänä(kin) vuonna kaupan hyllylle?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Positiivista kommentointia sieltä suunnalta. Eikö sinun pitänyt jättää NHL tänä(kin) vuonna kaupan hyllylle?
No en nyt enää muista mitä tarkalleen ottaen kirjoitin joskus kun pelistä ensimmäinen traileri tuli ulos. Mutta sen muistan että sanoin EA Accessin muodostavan sen lopullisen mielipiteen ja se muutti sitä sen verran, että kun kirjastoon ei peliä tullutkaan, ostin sen halvan Gigantin version, jonka lopulta sain "ilmaiseksi". Kivaa ja kehuttavaa oli tähän uuteen patchiin asti, mutta ei enää kun poken runkkaajat sai haluamansa takaisin. Jätinhän mä sen viime vuonna kaupan hyllylle, en ostanut peliä kaupasta missään vaiheessa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Nelfor Sanoinko niin? Betan poketus kun oltaisiin palautettu ja mailanoston älyttömyyttä tuunattu, olisi gameplay ollut parasta noin koko konsolipelien historiassa. Se että jotkut eivät osaa puolustaa/halua opetella uutta gameplayta, ei tarkoita sitä että poke olisi perseestä.
Sanoit niin. En pelannut betaa, joten en osaa tuohon kommentoida, mutta heti julkaisun jälkeen poketuksen jäähyherkkyys oli niin naurettavaa, että meinasin heittää pleikkarin ikkunan läpi. Päivityksen jälkeen pokettaminen on parasta, mitä olen NHL-peleissä nähnyt. Sen kanssa pitää todellakin olla tarkkana, mutta järkevästi käyttämällä siitä on paljon hyötyä. Tyhmät poken rämpyttämiset johtavat armotta jäähyihin.

Tällä hetkellä pokea käytetään ainakin EASHL-peleissä todella vähän aiempiin vuosiin verrattuna ja jäähyjä siitä annetaan todella herkästi aiempaan nähden. Eli juuri niinkuin pitääkin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvää gameplayta julkaisun jälkeen? Sekö on hyvää, että pokea ei voi käyttää oikein missään tilanteissa ja maila osuu bugisesti jalkoihin, vaikka sen ei todellakaan pitäisi osua? Jokuhan oli tutkinut tuota tarkemmin ja huomannut, että vaikka olisi kuinka varovainen, niin kampituksia tuli väkisin, kun mailan käyttäytymisessä oli jonkinlainen bugi.

Tällä hetkellähän poke on edelleen jäähyherkkä, mutta realistisesti. Takakarvaustakin voi tehdä turvallisesti, jos tietää mitä tekee, kun tämä oli täysin mahdotonta heti julkaisussa.

Pokeen pitikin saada järkeä, mutta julkaisun jälkeen siinä ei sitä ollut. Itse en ainakaan tykkää yhtään siitä, että jokin puolustustapa on epärealistisen jäähyherkkä, joka tekee pelaamisesta pahimmillaan hyvin oudon tuntuista.
Noh... ei se alkukauden asetuskaan täydellinen ollut, juurikin tuosta syystä kun hyvistäkin riistoyrityksistä tuli jäähyjä. Mutta kyllähän puolustaminen on tässä pelissä tällä hetkellä vähän turhan helppoa... varsinkin 6vs6. Tämä ihan siitä syystä, että reagointi on nopeaa, taklaukset kovia, mailannosto kova ja pokecheck myös nykyisellään aika tehokas.

Se mikä tuossa nykyasetuksessa ärsyttää, on että jäähyjä tulee huomattavasti satunnaisemmista tilanteista. Eli vaikka hakkaisit pokecheckillä holtittomasti pelaajan vieressä, et on sattuman kauppaa saatko jäähyä. Mutta sitten kun kerran pokeet vähän ohi kiekosta, niin saattaa tulla jäähy vaikka maila ei olisi lähelläkään jalkoja. Ja toinen erittäin ärsyttävä asia on, että kun pelaan leftin mailalla ja luistelen puolittaiseen läpiajoon ja suojaan kiekon rystylle, takana vasemmalla luisteleva pelaaja pystyy sen sieltä ottamaan pokecheckillä ja mailannostolla.

Esimerkki pokecheckin spämmäämisestä.

Toinen esimerkki pokecheckin spämmäämisestä... Menee pelaajalla toi hiukan tunteisiin ::DD
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh... ei se alkukauden asetuskaan täydellinen ollut, juurikin tuosta syystä kun hyvistäkin riistoyrityksistä tuli jäähyjä. Mutta kyllähän puolustaminen on tässä pelissä tällä hetkellä vähän turhan helppoa... varsinkin 6vs6. Tämä ihan siitä syystä, että reagointi on nopeaa, taklaukset kovia, mailannosto kova ja pokecheck myös nykyisellään aika tehokas.

Se mikä tuossa nykyasetuksessa ärsyttää, on että jäähyjä tulee huomattavasti satunnaisemmista tilanteista. Eli vaikka hakkaisit pokecheckillä holtittomasti pelaajan vieressä, et on sattuman kauppaa saatko jäähyä. Mutta sitten kun kerran pokeet vähän ohi kiekosta, niin saattaa tulla jäähy vaikka maila ei olisi lähelläkään jalkoja. Ja toinen erittäin ärsyttävä asia on, että kun pelaan leftin mailalla ja luistelen puolittaiseen läpiajoon ja suojaan kiekon rystylle, takana vasemmalla luisteleva pelaaja pystyy sen sieltä ottamaan pokecheckillä ja mailannostolla.

Esimerkki pokecheckin spämmäämisestä.

Toinen esimerkki pokecheckin spämmäämisestä... Menee pelaajalla toi hiukan tunteisiin ::DD
Noissa videoissa vastus pelaa kyllä sen verran yksinkertaista peliä, että pokea on helppo käyttää turvallisesti. Jos on vähänkin osaavampi pelaaja vastassa, niin tuolla spämmäyksellä saa akaiseksi vain jäähyjä. Muutoinhan tuossa käyteään pokea hyvältä etäisyydeltä ja muutenkin oikealla tavalla, jolloin ei pitäisikään tulla jäähyä. Lisäksi jos tuolla tapaa spämmäät jatkuvasti, niin jäät auttamatta jalkoihin hyvää pelaajaa vastaan, kun tuota vastaan on lopulta kohtalaisen helppoa pelata, mikäli tietää mitä tekee.

Itse pelaan tällä hetkellä tosiaan vain EASHL:ää, jossa poken käyttö on hyvin hillittyä. Ja jos joku joukkue sitä enemmän käyttää, niin istuu myös jäähyllä paljon ja ottaa yleensä huolella turpaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös