NHL19 on pakko olla yksi kovimmista änäreistä, EA:lla ei ole oikein vaihtoehtoja. NHL18 oli ehkä pelisarjan kautta aikojen huonoin painos odotuksiin nähden. Alku oli lupaava. Uusia kikkoja, nuorten pelaajien "esiinmarssi", HUT:issa setit ja haasteet, Franchise mode pistettiin uusiksi ja kaiken kukkuraksi joka vuotiset ylihienot videot gameplaysta, mitä jäi käteen? Uudet kikat sekottivat ainakin alussa, ja ehkä pelin käytetyin kikka, jalkakynä koki melkoisen inflaation komentojen vaihtuessa. Noin muuten uudet kikat olivat tämän vuoden painoksen paras lisä. Franchise modeen tuli hyviä ja huonoja juttuja, erilaiset vaihtoehdot aloittaa peli oli ehdottoman hieno asia. Negaa taas lupauksesta, jonka mukaan oli helpompi löytää potentiaalisia pelaajia alakierroksilta draftissa. Niitä oli tosiaan helpompi löytää, mutta hieman syö sekin motivaatiota, että joka draftista löysi 4. - 7. kierroksilta niitä "Matala eliitti" -pelaajia aivan helvetisti, eikä se draftaus ollut mitään ydinfysiikkaa, kun potentiaalin kohdalla lukee valmiiksi eliitti.
HUT ansaitsee oman ketjun jossain vaiheessa, mutta tässä tekstissä kaksi kappaletta, valitettavasti teksti on melko HUT painotteinen. Omaa motivaatiota alettiin karsimaan jo silloin, kun slider-huijaus levisi useiden ihmisten tietoisuuteen, kyllä, käytin sitä itsekin. Tiesin vaan heti, että marketti crashaa todella nopeasti tämän takia. Evolution-kortit olivat aivan helvetinmoinen floppi, se asia on vaan niin, että ne Movember-kortit kuuluvat peliin, eikä mitkään Evolution, tästä toivottavasti opittiin. Tykkäsin siitä, että joka päivä tuli jotain uutta ultimate teamiin, mutta EA ei osannut käyttää sitäkään oikein. POTG-kortit olivat historiaa, eikä mitään kriteereitä ollut tämän kortin saajalle, tai oli, nimittäin hieno suoritus. Kuka tämän hienon suorituksen määrittää? Joku nörtti EAn toimistolla. Flashback-korteista olin innoissani, kun enimmäisestä tuli Saku Koivu (hänestä ei silloin vielä ollut legenda-korttia), sen jälkeen alkoi valkenemaan tuo idea, kun Jari Kurrit ja Mark Messierit sai varmaan kymmenet flashback-kortit muiden jo pelissä olleiden pelaajien kanssa. Tähän liittyen, Rasmus Dahlinista on tällä hetkellä pelissä neljä draft-korttia, joista yksi luonnollisesti 99 ja loput 90, 92 ja 95, jätkällähän on alle 100 aikuisten ottelua ja nolla NHLssä. Edelleen sylettää tuo määrä erikoiskortteja, jokaisella legendallakin on jo 99 rating kortit, vaikka pelin alussa olisivat olleet 90. Ainiin, arvatkaa montako legendaa ja HUT-sankaria tässä pelissä on? Ilmoitan lukeman spoileriin.
HUT koki myös ulkoasultaan melkoisen downgraden. Korttien taustat näyttävät melkein jokaisessa kortti luokasta siltä, että EAn graafikko on etsinyt gimpistä vain jonkun hauskan kuvion kortin taakse ja läntännyt loput päälle. Pakkojen avaus animaatio ei ole ainakaan puoleensa vetävä, NHL-16 oli aivan törkeän hieno, en ymmärrä miksi sitäkin on haluttu vetää huonommaksi? Itse toivoisin vain paluuta vanhaan, NHL16 oli vielä loistava peli niin marketin osalta kuin gameplaylta, NHL17 alkoi alamäki, jota ainakaan NHL18 ei yhtään pelastanut. Synergiat voisi heittää menemään ja kemia takaisin. Pelissä on loppujen lopuksi todella vähän käytettäviä kortteja, mutta asiaa ei paranna se, että EA tuo 61 legendaa peliin. Legendojen tulisi olla todella spesiaaleja kortteja, niitä ei tulisi voida saada seteistä, vaan paketeista vaan. Kokoelmapakettejen paluulle liputtaisin myös. Kuitenkin, ensi vuonna EA voi tappaa HUTin tai pelastaa sen.
Tällä viikolla pitäisi tulla ensimmäiset trailerit julki itse pelistä. GM Connectedia tuskin vieläkään tulee, koska liian useita servereitä jää pelaamatta loppuun, eikä pelaajien määrä ole tarpeeksi suuri siihen, puhutaan kuitenkin pikkufirma Electronic Artsista, joten ymmärtäähän tuon.. Gameplay on ihan hyvä tässä pelissä jo, ehkä suurin ongelma on edelleen nuo maalivahdit - et voi koskaan tietää minkälainen veto sinne menee. Et voi tietää oikeassakaan elämässä, mutt onhan osa noista päästetyistä maaleista melko koomisia. Offline pelaamisessa voi olla sitten ongelmia, mutta sitä en itse harrasta, joten siitä kommentoinnin jätän muille.
Itse ostan NHL19 pelin varmaan taas ennakkoon, mutta jos HUT on samanlaista pelleilyä kuin kaksi edellistä vuotta, lähtee peli hyllylle ja Fifa koneeseen loppu vuodeksi, NHL20 pariin sitten en palaakkaan.
HUT ansaitsee oman ketjun jossain vaiheessa, mutta tässä tekstissä kaksi kappaletta, valitettavasti teksti on melko HUT painotteinen. Omaa motivaatiota alettiin karsimaan jo silloin, kun slider-huijaus levisi useiden ihmisten tietoisuuteen, kyllä, käytin sitä itsekin. Tiesin vaan heti, että marketti crashaa todella nopeasti tämän takia. Evolution-kortit olivat aivan helvetinmoinen floppi, se asia on vaan niin, että ne Movember-kortit kuuluvat peliin, eikä mitkään Evolution, tästä toivottavasti opittiin. Tykkäsin siitä, että joka päivä tuli jotain uutta ultimate teamiin, mutta EA ei osannut käyttää sitäkään oikein. POTG-kortit olivat historiaa, eikä mitään kriteereitä ollut tämän kortin saajalle, tai oli, nimittäin hieno suoritus. Kuka tämän hienon suorituksen määrittää? Joku nörtti EAn toimistolla. Flashback-korteista olin innoissani, kun enimmäisestä tuli Saku Koivu (hänestä ei silloin vielä ollut legenda-korttia), sen jälkeen alkoi valkenemaan tuo idea, kun Jari Kurrit ja Mark Messierit sai varmaan kymmenet flashback-kortit muiden jo pelissä olleiden pelaajien kanssa. Tähän liittyen, Rasmus Dahlinista on tällä hetkellä pelissä neljä draft-korttia, joista yksi luonnollisesti 99 ja loput 90, 92 ja 95, jätkällähän on alle 100 aikuisten ottelua ja nolla NHLssä. Edelleen sylettää tuo määrä erikoiskortteja, jokaisella legendallakin on jo 99 rating kortit, vaikka pelin alussa olisivat olleet 90. Ainiin, arvatkaa montako legendaa ja HUT-sankaria tässä pelissä on? Ilmoitan lukeman spoileriin.
61 bonukseksi korttiluokkia tässä pelissä oli 35
HUT koki myös ulkoasultaan melkoisen downgraden. Korttien taustat näyttävät melkein jokaisessa kortti luokasta siltä, että EAn graafikko on etsinyt gimpistä vain jonkun hauskan kuvion kortin taakse ja läntännyt loput päälle. Pakkojen avaus animaatio ei ole ainakaan puoleensa vetävä, NHL-16 oli aivan törkeän hieno, en ymmärrä miksi sitäkin on haluttu vetää huonommaksi? Itse toivoisin vain paluuta vanhaan, NHL16 oli vielä loistava peli niin marketin osalta kuin gameplaylta, NHL17 alkoi alamäki, jota ainakaan NHL18 ei yhtään pelastanut. Synergiat voisi heittää menemään ja kemia takaisin. Pelissä on loppujen lopuksi todella vähän käytettäviä kortteja, mutta asiaa ei paranna se, että EA tuo 61 legendaa peliin. Legendojen tulisi olla todella spesiaaleja kortteja, niitä ei tulisi voida saada seteistä, vaan paketeista vaan. Kokoelmapakettejen paluulle liputtaisin myös. Kuitenkin, ensi vuonna EA voi tappaa HUTin tai pelastaa sen.
Tällä viikolla pitäisi tulla ensimmäiset trailerit julki itse pelistä. GM Connectedia tuskin vieläkään tulee, koska liian useita servereitä jää pelaamatta loppuun, eikä pelaajien määrä ole tarpeeksi suuri siihen, puhutaan kuitenkin pikkufirma Electronic Artsista, joten ymmärtäähän tuon.. Gameplay on ihan hyvä tässä pelissä jo, ehkä suurin ongelma on edelleen nuo maalivahdit - et voi koskaan tietää minkälainen veto sinne menee. Et voi tietää oikeassakaan elämässä, mutt onhan osa noista päästetyistä maaleista melko koomisia. Offline pelaamisessa voi olla sitten ongelmia, mutta sitä en itse harrasta, joten siitä kommentoinnin jätän muille.
Itse ostan NHL19 pelin varmaan taas ennakkoon, mutta jos HUT on samanlaista pelleilyä kuin kaksi edellistä vuotta, lähtee peli hyllylle ja Fifa koneeseen loppu vuodeksi, NHL20 pariin sitten en palaakkaan.