NHL18 – yleinen keskustelu

  • 189 771
  • 658

Campaigner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Täysi paska koko peli. Online bugittaa ihan helvetin paljon. Pelikello hyppii miten sattuu taaksepäin ja pelaaminen on ihan tuubaa.

Pari kertaa EASHL:ssä hypännyt joukkueemme tekemän maalin jälkeen pelikello sen verran taaksepäin, että maali on kadonnut.

Ei ole siis pelkkä oman Pleikan ongelma. Online ollut päivityksestä asti käytännössä pelikelvoton. Yhden toimivan ottelun pelasin alusta loppuun. Sitten kun tuosta pelikello-/pelikatkobugituksesta itse tai vastustaja poistuu niin ei kirjaudu voittoa eikä tappiota, mutta pelaajien sopimukset kuluvat kyllä. VMP.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin muutaman Online vs.-matsin, ja viimeisin meni jatkoajalle. Pelikello näytti, että aikaa olisi ollut jäljellä 19.23, kun ratkaisin pelin. Kysymys kuuluukin, onko tämän vuoden versioon tullut 20 minuutin jatkoajat maaliin asti online-peleissä vai miten? Vai oliko bugi kyseessä? Ehdottomasti positiivinen asia, jos näin on.

Ei ole bugi. Tänään ratkesi peli 3. jatkoerässä. Hienoja pelejä nuo, noita on tullut jo jokunen kappale. Yhtään ei tiedä kummalle pomppaa.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Oi, miksi tässä NHL-versiossa pelattaessa kaverin kanssa samalta sohvalta samalla puolella onlinessa matsia on näille otteluille kehitelty täysin oma leaderboard. Toisin sanoen, miksi ihmeessä kaverin kanssa pelattaessa pakotetaan pelimuodon olevan kilpailullisen pelimuodon sijaan hupipeliä/höntsää? Kaljat kylmässä, viikonloppu vapaana menoista, ja nyt olisi aikomus takoa tätä uutta änäriä ja viedään online-recordi ihan uudelle levelille. No ei sitten. Eka peli, 3-0 luovutusvoitto ja voitto kirjautuu johonkin höntsän leaderboardille.

Ei muuta kuin vielä yhden viikonlopun ajan NHL17 naftaliinista ja siellä kilpailullista yhteispelaamista onlinessa. Onneksi löytyi vielä hyvin vihuja seiskatoistan puolella.

Mukava uudistus oli muuten myös tuo, että samalle puolelle onlinematsiin voi lisätä toisella puolella maailmaa pelaavan PSN-kaverin, tosin höntsämuodossa, mutta kuitenkin.

Saisivat lisätä edes vaihtoehdon sille, jos kaverin kanssa pelattaessa haluaisi pelata ihan siitä normaalista rankista. Ja jos jengiä kismittää pelata kaveruksia vastaan, voisi vastaan asettua vain samoilla yhteistyöpelin ajatuksilla olevia vastuksia.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Oi, miksi tässä NHL-versiossa pelattaessa kaverin kanssa samalta sohvalta samalla puolella onlinessa matsia on näille otteluille kehitelty täysin oma leaderboard. Toisin sanoen, miksi ihmeessä kaverin kanssa pelattaessa pakotetaan pelimuodon olevan kilpailullisen pelimuodon sijaan hupipeliä/höntsää? Kaljat kylmässä, viikonloppu vapaana menoista, ja nyt olisi aikomus takoa tätä uutta änäriä ja viedään online-recordi ihan uudelle levelille. No ei sitten. Eka peli, 3-0 luovutusvoitto ja voitto kirjautuu johonkin höntsän leaderboardille.
Ei tuo mielestäni ole mitenkään huono uudistus. Nimi nyt on vain vähän hassu, mutta ihan hyvä mielestäni että näille moninpeleille on oma leaderboardinsa. Perjantaina hakattiin juuri kaverin kanssa 7 peliä ja voitettiin kaikki :)

Yksin pelatessa online-pelit on myös lähtenyt itselläni ihan huikeasti käyntiin! Record 30-8-0 ja TOP150 mennään ränkissä.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Itse olen pelannut NHL18:a siitä asti kun ennakkotilaus asentui konsoliini. Pidän alkuvalikkouudistuksesta jossa voi valita mitä laittaa alkuruutuun näkyviin esim. jos ei pelaa Ultimate Team-pelimuotoa paljon voi sen jättää pois. Itse en ennen pelannut Ultimate Teamiä 2017-versiossa mutta tähän peliin loin Ultimate Teamin josta pelimuodosta keskustelua toisessa ketjussa mutta esimerkkinä ihan että ko. valikon voi halutessaan jättää poiskin.

Pelillisesti minusta melko samankaltainen mitä NHL17 oman kokemukseni (lyhyen) mukaan. Täällä jossain aiemmassa tekstissä arvosteltiin pelaajien hieman kankeaa olemusta ja olen osittain samaa mieltä. Kuitenkin peli muuten on animaatioiltaan mielestäni suunnilleen samaa tasoa kuin NHL17 - ei mitenkään parempi eikä mitenkään huonompikaan. Realistisuus on edelleen minusta ihan hyvää tasoa.

Jäähyjä tekoälyä vastaan saa oman kokemukseni mukaan melko helposti. Kokemusta on aikalailla tullut 5-3-alivoimista ja alivoimapeliä on tullut harjoiteltua - tai pikemminkin joutunut treenaamaan. Ylivoimalle en ole tainnut päästä kuin kerran tekoälyä vastaan. Silti viimeisin peli meni hyvin vaikka jouduin pelaamaan kaksi kertaa 5-3-alivoimalla joissa ainakin toisessa tein maalin ja en päästänyt kuin yhden. :) Lisäksi tein alivoimalla vielä yhden ja yhden aivan lopussa tyhjiin ja yhden aiemmin joko tasakentällisin (tai jopa alivoimalla). Ko. oli kauden avauspeli AHL:ssä jonka voitin 4-2.

Aiemmat pelit menivät NHL18:a vaihtelevasti: ensimmäisen hävisin jäähysuman takia 0-17 ja toisen niinikään jäähyjen takia 0-12. Kolmannessa pelissä meni paremmin Ultimate Team-pelimuodossa jossa hävisin 0-2 ja seuraavan pelin taas normipelimuodossa 1-3 jossa peli oli tasan 1-1 viimeiseen erään asti ilman jäähyjä ja sitten kaksi jäähyä tuli joista vastustaja teki kaksi maalia.

Kaikenkaikkiaan omasta mielestäni nautittava peli ja kun rosteritkin ovat 2017-2018 kauden niin tätä on mukava pelata tämän kauden ajan. Toki itselläni ei kokemusta samalla tavalla aiemmista versioista kuin monilla muilla täällä mutta omiin kokemuksiini peilaten pidän NHL18:a ja sitä on hauska pelailla.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pidän alkuvalikkouudistuksesta jossa voi valita mitä laittaa alkuruutuun näkyviin esim. jos ei pelaa Ultimate Team-pelimuotoa paljon voi sen jättää pois. Itse en ennen pelannut Ultimate Teamiä 2017-versiossa mutta tähän peliin loin Ultimate Teamin josta pelimuodosta keskustelua toisessa ketjussa mutta esimerkkinä ihan että ko. valikon voi halutessaan jättää poiskin.
.

Tästä samaa mieltä. Tosin kertoo pelistä, jos alkuvalikko jää positiivisempana asiana mieleen.

Realistisuus on edelleen minusta ihan hyvää tasoa.



Aiemmat pelit menivät NHL18:a vaihtelevasti: ensimmäisen hävisin jäähysuman takia 0-17 ja toisen niinikään jäähyjen takia 0-12.

Nuo lauseet hieman mielestäni kumoavat toisensa.
---------------------------------------------------------------------------
Hyvä, että joku tykkää. Mielestäni peli on lievästi sanottuna totaalisen hanurista. Olen muuten hyvinkin optimistinen persoona, mutta EA sportsin uuden änärin kanssa saa kyllä vuodesta toiseen jännittää sitä, kuinka paljon pelisarja tulee menemään edellistä huonommaksi. Ei jatkoon. Ei sitten alkuunkaan.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Onko kukaan nähnyt, että kypärätempun jälkeen jäälle lentäisi, kotiottelussa, lippiksiä? Onko tämä taas vaihteeksi otettu pois pelistä...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko kukaan nähnyt, että kypärätempun jälkeen jäälle lentäisi, kotiottelussa, lippiksiä? Onko tämä taas vaihteeksi otettu pois pelistä...
EA:n tuntien otetaan jäätävän promon kanssa takaisin NHL 19-peliin, tehtynä hienommaksi.
 

HankMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Osaako joku sanoa koska tulee ensimmäiset kokoonpano päivitykset? Ei jaksaisi itse alkaa taistelemaan, mutta pakko kai se on jos menee vielä ennenkuin EA tuon hoitaa.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Osaako joku sanoa koska tulee ensimmäiset kokoonpano päivitykset? Ei jaksaisi itse alkaa taistelemaan, mutta pakko kai se on jos menee vielä ennenkuin EA tuon hoitaa.
Varmaan joku viikon verran kauden alun jälkeen. Siinä vaiheessa EA:lla alkaa varmaan olla hyvä käsitys uuden kauden kokoonpanoista, ja uudet tulokkaat ja muut pelaajat joihin ei oikeuksia ole, niin saadaan lisättyä peliin.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Voi hyvä Jeesus, online on jopa hitaampaa paskaa kuin nhl17. Kokeilin taas 5min pelata, mutta ei vaan jaksa. Haluaisin pelata onlinessa sillä ekalla gameplay versiolla, päivitys käytännössä tuhosi intoni pelata onlinessa, eikä tekoälyä vastaan ole jaksanut enää aikoihin pelata :(
Pojan kanssa sentään 3vs3 pelimuotoa ollaan pelailtu, ja kivaa yhteistä tekemistä, mutta vituttaa niin saatamasti tömä pyrkimys tehdä "realistista lätkää" ja tehdään pelinopeudesta tahmea sekä boksin läpisyöttöjö ihan turha laittaa, tekoäly katkaisee sen, vaikka olisi perse syöttävää pelaajaa kohti. Äääääh.

Sen takia pelaan itse jääkiekkoa, kun haluan realistista kiekkoa. Videopeliltä odotan sen sijaan sulavuutta, viihdettä ja pelituntumaa täydellä teholla, mutta ei niin ei. Turhahan se on vinkua, mutta on sen verran petetty olo, kun eka gameplay oli täyttä tykitystä, ja päivityksellä online-pelaamisesta tehtiin käyttökelvoton mielestäni. Saatana, alan sit vääntämään tota threessiä onlinessa ;D

E: Threes rokkaa! Varmaan 3vs3 ihmispelaajilla ylivertaista
 
Viimeksi muokattu:

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Mikäköhän perkele siinä on, että tämän tekijät eivät saa tehtyä änäriin yhtä nopeita valikoita, kuin Fifassa? Tuli vain mieleen, kun pelailen FIFA18 tässä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mikäköhän perkele siinä on, että tämän tekijät eivät saa tehtyä änäriin yhtä nopeita valikoita, kuin Fifassa? Tuli vain mieleen, kun pelailen FIFA18 tässä.
Hyvä pointti. Fifan valikot ovat loistavat.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Sen takia pelaan itse jääkiekkoa, kun haluan realistista kiekkoa. Videopeliltä odotan sen sijaan sulavuutta, viihdettä ja pelituntumaa täydellä teholla, mutta ei niin ei. Turhahan se on vinkua, mutta on sen verran petetty olo, kun eka gameplay oli täyttä tykitystä, ja päivityksellä online-pelaamisesta tehtiin käyttökelvoton mielestäni. Saatana, alan sit vääntämään tota threessiä onlinessa ;D

Se on mistä itse tykkää. Minä haluan konsolipelinkin muistuttavan mahdollisimman paljon oikeaa lätkää enkä sitä, että luistellaan ja taklaillaan päättömänä ympäri kenttää. Tähän tahmeaan kiekkoon olen tyytyväinenkin ja online-pelit maistuvat itselle kyllä hyvin

Threes-pelimuotoa en voi edes pelata, kun joidenkin videoiden perusteella siellä on jotain ihme sääntöjä, että voi saada maalin tehtyään vastustajalta maalin pois tai jotain muuta hassua.
 

ipaz

Jäsen
Osaako joku sanoa koska tulee ensimmäiset kokoonpano päivitykset? Ei jaksaisi itse alkaa taistelemaan, mutta pakko kai se on jos menee vielä ennenkuin EA tuon hoitaa.

Eikös siellä ole tullut jo nyt rosteripäivityksiä melkein viikon välein? Viimeisin 26.9. Se onko ne päivitykset kuinkakin paljon ajantasalla en osaa sanoa. NHL-joukkueissa on ainakin on rostereissa tryout-pelaajia, mutta mm. kaikki yliopistopelaajat joilla on NHL-sopimus puuttuvat. Tuo on melko outo lisenssisopimus, että pelaajan pitää oikeasti olla pelannut vähintään CHL-junnuliigoissa, NHL:ssä, tai sitten allerkirjoittanut farmiliigojen (AHL / ECHL) työehtosopimus jossa EA saa käyttää pelaajaa pelissä. Miksi ei riitä se kun pelaajalla on kuitannut nimensä NHL / AHL / ECHL -sopimukseen, niin EA saisi lisätä pelaajan tämän jälkeen välittömästi peliin.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se on mistä itse tykkää. Minä haluan konsolipelinkin muistuttavan mahdollisimman paljon oikeaa lätkää enkä sitä, että luistellaan ja taklaillaan päättömänä ympäri kenttää. Tähän tahmeaan kiekkoon olen tyytyväinenkin ja online-pelit maistuvat itselle kyllä hyvin

Threes-pelimuotoa en voi edes pelata, kun joidenkin videoiden perusteella siellä on jotain ihme sääntöjä, että voi saada maalin tehtyään vastustajalta maalin pois tai jotain muuta hassua.

No juu, itselleni on suht yhdentekevää voitanko vai häviänkö matsin, pääasia että pelaaminen on sulavaa ja nautinnollista. Kyse on kuitenkin vain videopelistä. Toki threes olisi mukavampi ilman noita money puckeja, mutta pienellä hiomisella tästäyvoi tulla vielä tosi potentiaalinen turnauspelimuoto. Joku jotain E-sportsistakin mainitsi, ja miksei. Sopivan nopeatempoista tähän lajiin, ja ainakin jos money puckit saadaan veke, niin threes pelimuodossa tekoälyllä on luojan kiitos huomattavasti vähemmän tekemistä ottelun lopputuloksen kanssa

Sen verran vielä kyselen, että onko tässä 5vs5 pelissä "momentum"?

Tuntuu, että jos laukoo ja taklaa paljon, niin tämän jälkeen pelaajat pelaavat paremmin ja reagoivat paremmin, syötöt napsuu lapaan, kaikki sujuu. Sitten jos laukoo vähän, niin tuntuu että tämä vaikuttaa pelaajien liikeeseen ja reagointiin, syöttöjen tarkkuuteen ja kovuuteen. Kuvittelenko vain, mutta olen ollut huomaavinani tämän saman ainakin sieltä nhl14 asti?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
No juu, itselleni on suht yhdentekevää voitanko vai häviänkö matsin, pääasia että pelaaminen on sulavaa ja nautinnollista. Kyse on kuitenkin vain videopelistä. Toki threes olisi mukavampi ilman noita money puckeja, mutta pienellä hiomisella tästäyvoi tulla vielä tosi potentiaalinen turnauspelimuoto. Joku jotain E-sportsistakin mainitsi, ja miksei. Sopivan nopeatempoista tähän lajiin, ja ainakin jos money puckit saadaan veke, niin threes pelimuodossa tekoälyllä on luojan kiitos huomattavasti vähemmän tekemistä ottelun lopputuloksen kanssa

Sen verran vielä kyselen, että onko tässä 5vs5 pelissä "momentum"?

Tuntuu, että jos laukoo ja taklaa paljon, niin tämän jälkeen pelaajat pelaavat paremmin ja reagoivat paremmin, syötöt napsuu lapaan, kaikki sujuu. Sitten jos laukoo vähän, niin tuntuu että tämä vaikuttaa pelaajien liikeeseen ja reagointiin, syöttöjen tarkkuuteen ja kovuuteen. Kuvittelenko vain, mutta olen ollut huomaavinani tämän saman ainakin sieltä nhl14 asti?
Riippuu keneltä kysyy. EA sanoo, että ei ole, kaikkien paljon pelaavien mielestä taas ehdottomasti on. Kaikista hyvistä suorituksista saa boostia ja huonoista taas negatiivista. Itse olen pelannut niin monta vuotta veljeä vastaan kaiken maan turnauksia tätä peliä, että ei ole jäänyt momentumi huomaamatta. Aika monesti se momenttumi on aika vahvasti toisen puolella, mutta mm. mainitsemallasi asioilla momenttumia saa käännettyä. Tämä on keino, millä EA saa mahdollisimman isolle joukolle hyviäkin pelikokemuksia. Harva heikompi pelaaja tätäkään jaksaisi hakata, jos ottaisi joka matsissa 100-0 turpaan...

Olen itse pelannut parissakin EASHL joukkueessa, joissa ei ole paljoa syötelty muita syöttöjä kuin yritykset takatolpalle. Jos vastustaja puolusti tämän pois(mikä ei ole kovinkaan vaikeaa), lähes aina loppua kohden syötöt menivät ihan mihin sattuu. Sama juttu oli ainaki 17, jos juokset vastustajan perässä kiekkoa karvaamassa ja vastustaja piilottaa koko ajan kiekon selän taakse. Näissä tapauksissa loppupelistä ei ole kyllä mitään saumaa saada kiekkoa pois, koska vihu on saanut jotain suojaus boostia ja itse negatiivista vaikutusta epäonnistuneista riisto yrityksistä.

Siksi alkuun kannattaisikin oikeasti lähteä helppojen ratkaisujen kautta. Helppoja syöttöjä helppoja vetoja jne jne...
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Riippuu keneltä kysyy. EA sanoo, että ei ole, kaikkien paljon pelaavien mielestä taas ehdottomasti on. Kaikista hyvistä suorituksista saa boostia ja huonoista taas negatiivista. Itse olen pelannut niin monta vuotta veljeä vastaan kaiken maan turnauksia tätä peliä, että ei ole jäänyt momentumi huomaamatta. Aika monesti se momenttumi on aika vahvasti toisen puolella, mutta mm. mainitsemallasi asioilla momenttumia saa käännettyä. Tämä on keino, millä EA saa mahdollisimman isolle joukolle hyviäkin pelikokemuksia. Harva heikompi pelaaja tätäkään jaksaisi hakata, jos ottaisi joka matsissa 100-0 turpaan...

Olen itse pelannut parissakin EASHL joukkueessa, joissa ei ole paljoa syötelty muita syöttöjä kuin yritykset takatolpalle. Jos vastustaja puolusti tämän pois(mikä ei ole kovinkaan vaikeaa), lähes aina loppua kohden syötöt menivät ihan mihin sattuu. Sama juttu oli ainaki 17, jos juokset vastustajan perässä kiekkoa karvaamassa ja vastustaja piilottaa koko ajan kiekon selän taakse. Näissä tapauksissa loppupelistä ei ole kyllä mitään saumaa saada kiekkoa pois, koska vihu on saanut jotain suojaus boostia ja itse negatiivista vaikutusta epäonnistuneista riisto yrityksistä.

Siksi alkuun kannattaisikin oikeasti lähteä helppojen ratkaisujen kautta. Helppoja syöttöjä helppoja vetoja jne jne...

Juu, itekin huomasin, että nhl17 voitin liki kaikki online-pelit, joissa vedin heti sinisen jälkeen laidan vierestä, sitten kun oli se 4-7 vetoa kasassa, niin pystyi yrittämään maaleja ja usein onnistuinkin.

Nyt kun nhl18 tuli, ja siinä oli mahdollista suorittaa pitkiä ja hienoja syöttöketjuja, ja puttailla onetimereilla tyhjiin, niin päivityksen jälkeen tämä tehtiin suht mahdottomaksi.
Vielä elän uuden sähäkän gameplay-päivityksen toivissa, mutta taitaa olla turha toivo. Onko herranvuonna 2017 mahdoton toteuttaa, että onlinessa olisi useampi vaihtoehto tarjolla, nopeampitemponen ja hitaampi kairaaminen, molemmille riittäisi varmaan pelaajia. Tosin EA:lla tuntuu olevan haasteita toteuttaa edes välttävästi toimiva online-ottelu, sen verran usein kello hyppii taaksepäin jne. muuta pikkukivaa
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
NHL18 on mulle ensimmäinen änäri sitten NHL14:a, koska kiireet vei pois konsolimaailmasta. Muutama kommentti tähän mennessä, josko olisi muita kohtalotovereita... Kokemukset Xbox One:lla.

* Herranjumala tuo Franchise Mode on kyllä bugisin pelimuoto ikinä missään. Expansion joukkueella pelatessani olen kaatuillut konsolin päävalikkoon vähintään kolmesti per kausi. Erityisesti opein heti, että trading blockiin ei oman joukkueen tarpeita kannata yrittää päivittää, koska se on välitön pelin kaatuminen.
* Nämä valikot ja käyttöliittymäratkaisut on aktiivisimmasta pelailustani (09, 10, 12) mennyt kyllä vain hirveämpään suuntaan. Erityisesti HUT:ssa pelaajien vaihtelu ja ketjujen säätö oli niin paljon vaivattomampaa silloin pelimoodin alkuaikoina, etten voi käsittää, miten siitä on saatu tehtyä niin tahmeaa kuin se nyt on. Ja se käsittämätön useamman sekunnin odotus joka kerta kun uskallat painaa jotain. Kuka ihme jaksaa täyttää noita HUT collectioneita? Useamman minuutin operaatio joka kerta.
* Itse pelaaminen omaan fiilikseen tuntuu ihan hyvältä, sen verran mitä nyt Be A Pro'ta olen vähän ehtinyt pelailla. HUT on aiemmista syistä jäänyt vielä tarkemmin pelailematta ja Onlineen en ole vielä tohtinut koskea.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Nyt kun nhl18 tuli, ja siinä oli mahdollista suorittaa pitkiä ja hienoja syöttöketjuja, ja puttailla onetimereilla tyhjiin, niin päivityksen jälkeen tämä tehtiin suht mahdottomaksi.

Tämä itseänikin vituttaa. Juuri kun kerkesin iloita tuosta gameplaysta niin siitä tulikin erittäin tahmaista pokefestliisteriä, joka ei ole kyllä voittopeleissäkään paljoa riemunkiljahduksia aiheuttanut. Jopa 17 tuntuu paremmalta, vaikka sitä kirosinkin PS3:n Legacyn jälkeen.
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Missä kohti tässä pitää suorittaa aloitus, eli tatin alasveto? Siinä vaiheessa kun tuomarin käsi nytkähtää? Jos muulloin niin milloin? Itsellä on ollut aivan järkyttäviä ongelmia aloituksissa ja valehtelematta häviän niistä 90%, pelimuodosta riippumatta. Lisäksi, onko aloituksissa väliä, että aloitatko vaikka vasemmalta pelaavalla sentterillä vasemmalle vai oikealle alas?
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Missä kohti tässä pitää suorittaa aloitus, eli tatin alasveto? Siinä vaiheessa kun tuomarin käsi nytkähtää? Jos muulloin niin milloin? Itsellä on ollut aivan järkyttäviä ongelmia aloituksissa ja valehtelematta häviän niistä 90%, pelimuodosta riippumatta. Lisäksi, onko aloituksissa väliä, että aloitatko vaikka vasemmalta pelaavalla sentterillä vasemmalle vai oikealle alas?

Tuo ajoitus on aika riippuvainen nettipeleissä lagista, mutta pääosin juuri silloin kun se tuomari tiputtaa kiekon. Kannattaa opetella noissa aloituksissa se, mikä aloitustyyli voittaa minkäkin todennäköisemmin. Esimerkiksi kämmeneltä alaspäin voittaa sitomisen, rystyltä ylöspäin voittaa tuon kämmeneltä alas jne.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missä kohti tässä pitää suorittaa aloitus, eli tatin alasveto? Siinä vaiheessa kun tuomarin käsi nytkähtää? Jos muulloin niin milloin? Itsellä on ollut aivan järkyttäviä ongelmia aloituksissa ja valehtelematta häviän niistä 90%, pelimuodosta riippumatta. Lisäksi, onko aloituksissa väliä, että aloitatko vaikka vasemmalta pelaavalla sentterillä vasemmalle vai oikealle alas?

Itselläkin aivan järkyttäviä vaikeuksia aloituksissa. Offlinessa voitan suurimman osan eikä ongelmia, HUTissa tähän mennessä 2/3 vastustajista voittaa aloitukset n. 90% varmuudella. 17 ja 16 ei tätä ongelmaa ollut itsellä ja tiedän melko hyvin mikä alotus pärjää millekin, mutta aivan mahdotonta itselle voittaa onlinessa uudessa änärissä.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
No nyt on saatu pikkuhiljaa konrtollit haltuun. R1 on kyllä kovassa käytössä, mailaa ei uskalla nostaa, kun siitä pääsee istunnolle melko isolla prosentilla. Maalinteko tuottaa suurinta ongelmaa edelleen - suoraan syötöstä vedoissa on ongelmia ja läpiajoissa pitäsi saada suoritusvarmuutta. Nyt menty tekniikalla, valelaukaus- vienti kämmenelle ja veto ylös. Joskus onnistuu- useimmiten ei :)

Onlinessa alkussa kuljettiin tappioiden tiellä, mutta nyt taas ollaan lähestymässä niitä 500 lähtöpisteitä. Fifaan verrattuna onlinepalaamista lukuunottamatta valikot on huonoja, en jaksanut perehtyä kovinkaan pitkälle tuohon maailmaan, kun pelaamaan ei päässyt ensimmäiseen tuntiin :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös