NHL Tehopistedraft 2023–2024

  • 21 968
  • 620

Panos kisaan?

  • 15 €

    Ääniä: 0 0,0%
  • 20 €

    Ääniä: 5 38,5%
  • 25 €

    Ääniä: 3 23,1%
  • 30 €

    Ääniä: 5 38,5%

  • Äänestäjiä
    13
  • Poll closed .

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Avataan ketju tässä vaiheessa, vaikka kauden alkuun on vielä yli viisi viikkoa. Edellisellä kaudella kyseistä kisaa ei järjestetty, mutta toissa kaudella mukana olleita on ilmoittautunut mukaan muutama, itseni mukaan lukien. Draft polkaistaan käyntiin ma 18.9. klo.8

Säännöt:

- Valitaan yksi pelaaja jokaisesta 32:sta joukkueesta. Varausjärjestys selviää lähempänä draftia.

- Draft-arvonnan voittanut varaa ensimmäinenä, toinen kierros tehdään vastaavasti käänteisessä järjestyksessä (1-13, 13-1, 1-13, 13-1 jne.)

- Valittujen pelaajien tehopisteet lasketaan yhteen ja voittaja on se kenellä tuo tehopistemäärä on suurin kauden päätteeksi. Maalit ja syötöt ovat yhtä arvokkaita.

- Tasatilanteessa potti jaetaan (tämä on hyvin epätodennäköinen skenaario).

- Ottelurajoitusta ei ole, joten loukkaantumiset ja muut poissaolot menevät ns. omaan piikkiin. Kauden aikana voit kuitenkin vaihtaa pelaajan 5 kertaa ilmoittamalla sen tässä ketjussa ilman sen kummempaa syytä. Voit valita tilalle pelaajan samasta joukkueesta, jos sitä ei ole valittuna kenelläkään muulla. Kun ilmoitat kyseisen vaihdon, lisää perään sen hetkiset tehopisteet molempien pelaajien osalta tyyliin: Artturi Lehkonen (11) -> Joel Kiviranta (8). Voimaan jäävät pisteet kauden lopussa ovat siis Lehkosen 11 pistettä sekä Kivirannan pisteet tuosta ajankohdasta eteenpäin. Vaihdon tapahduttua toinen osallistuja voi valita pois vaihdetun pelaajan vastaavasti itselleen.

- Mikäli kauden alussa valittu pelaaja vaihtaa joukkuetta kesken kauden, ei se vaikuta pisteiden laskuun, vaan jatkaa niiden kerryttämistä uudessa joukkueessa. Mikäli teet kuitenkin vaihdon tällaisen pelaajan kohdalla, voit valita uuden pelaajan tilalle vain siitä joukkueesta, jossa pelaaja oli kauden alussa.

- Mikäli draftin jo alettua joukkueeseen liittyy uusia pelaajia, voidaan ne valita niiden osallistujien toimesta, joilla ei kyseisestä joukkueesta ole vielä pelaajaa (vrt. Patrick Kanen sopimus johonkin joukkueeseen kesken draftin).

"Varaustilaisuus":
- Varausaikaa on 4 tuntia siitä, kun edellinen osallistuja on varannut oman pelaajan. Tämä sääntö ei päde kuitenkaan klo.22-8 välillä, joka on ns. draft-vapaata aikaa. Ts. mikäli edellinen valitsee pelaajan klo.21:20, on seuraavan tehtävä varaus klo.11:20 mennessä seuraavana aamuna. Toki myös 22-8 välillä voi tehdä varauksia. :)

- Jos omaa varausta ei tee 4:n tunnin aikaikkunassa, seuraavana vuorossa oleva voi hänet ohittaa ja vuoronsa missannut voi lisätä valintansa heti, kun haluaa. Huom! Ollaan tässä kuitenkin joustavia, eli jos osallistuja ilmoittaa etukäteen, että mahdollisuus tehdä varaus kyseisen ajan sisällä on hankalaa, voidaan antaa yksi pidempi (6 tuntia) aikaikkuna/osallistuja.

- Oma varauslista pidetään näkyvillä niin, että lisätään aiempien varausten perään uusi varaus kopioimalla omat aiemmat varaukset muodossa (13:lla osallistujalla):
1. Edmonton - Connor McDavid
26. Arizona - Clayton Keller
27. Ny Islanders - Matthew Barzal
jne.

Listasta tulee näin ollen 32:n pelaajan mittainen ja järjestysluku kasvaa yli 400:aan.

Ilmoittautuneet (tämä ei ole draft-järjestys):
@Naamavelli
@H.J.Simpson
@Linnunpelätin
@Pakastin
@Toby Dammit
@Nelone
@Noppa10
@Uniquewn
@Lico
@Esgo
@Vikidiviimenen
@limini
@Tikiti
@Ralph (3.9.)

Reagoi tähän viestiin "tykkäämällä" mikäli olet mukana kisassa. Alle voi myös laittaa lisää ehdotuksia ja kommentteja liittyen sääntöihin. Niitä voidaan tarvittaessa muokata draftin alkuun mennessä.

Arvon draft-järjestyksen tässä lähipäivinä ja kisasta voi hypätä pois draftin alkuun mennessä, mikäli mieli on muuttunut sitten heinäkuun. Mukaan kuitenkin vähintään 10 osallistujaa. Eli joukkopako ei ole mahdollinen. :)

Panos 25€. En ota summaa etukäteen, vaan jokainen hoitaa itse maksunsa voittajalle kauden päätyttyä.

Edit: Tuli sitten totta kai typo otsikkoon :D @Moderaattorit voisi tuon vaihtaa muotoon Tehopistedraft.
 
Viimeksi muokattu:

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Mielellään sitä olisi tässä taas mukana, mutta kuinka lukkoon lyöty tuo perjantai draftin starttiin on? :D Jos sattuu vaihtumaan su / arkeen, niin mukana ollaan.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Mieluummin myös aloittaisin draftin vaikka maanantaina kuin perjantaina, mutta mukana ollaan joka tapauksessa.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mielellään sitä olisi tässä taas mukana, mutta kuinka lukkoon lyöty tuo perjantai draftin starttiin on? :D Jos sattuu vaihtumaan su / arkeen, niin mukana ollaan.
Kyllä tuo voidaan aloittaa muunakin ajankohtana. Itse ajattelin vain automaattisesti, että viikonloppu helpoin kaikille. Laittakaahan ehdotuksia. Voidaan aloittaa ma 24.9. tai vaikka jo edeltävällä viikolla.

Heittäkäähän äänenne yläreunaan vielä tuosta panoksesta, jotka ette ole vielä sitä tehneet.

10/13 nyt ilmoittautunut mukaan ja jos Nelone lähdet myös, niin 11. Joten saadaan hyvä kisa tästä.

Edit: Näin näppituntumalla sanoisin, että mitä aiemmin aloitetaan, sitä enemmän täytyy ns. osata ennustaa peluutuksia jne. Lähemmäksi mentäessa saattaa olla jo joitain harkkapelejä menossa ja kokoonpanot lähempänä sellaisia mitä niiden odotetaan kauden alussa olevan. Itselle sopii myös aikaistaminen, joka saattaisi tuoda tietyllä tavalla enemmän yllätyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tässä varausjärjestys:
1. limini
2. Lico
3. H.J.Simpson
4. Nelone
5. Pakastin
6. Linnunpelätin
7. Esgo
8. Naamavelli
9. Vikidiviimenen
10. Toby Dammit
11. Noppa10
12. Uniquewn
13. Tikiti
14. Ralph (lisätty 3.9.)

Päivitän tämän listan vielä ennen draftin alkua, jos pari osallistujaa ei ilmoittaudu mukaan.

Edit: Tässä kisassa noita kierroksia tulee niin paljon, että järjestyksellä ei hirveästi ole väliä. Mutta kyllähän tuo ykköspaikka on aina aika kova juttu. ;)
 

Liitteet

  • 726776D6-4DEF-4C87-99BA-5C4AB1835A1C.jpeg
    726776D6-4DEF-4C87-99BA-5C4AB1835A1C.jpeg
    144,2 KB · kertaa luettu: 91
Viimeksi muokattu:

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Tässä varausjärjestys:
1. limini
2. Lico
3. H.J.Simpson
4. Nelone
5. Pakastin
6. Linnunpelätin (?)
7. Esgo
8. Naamavelli
9. Vikidiviimenen
10. Toby Dammit
11. Noppa10
12. Uniquewn (?)
13. Tikiti

Päivitän tämän listan vielä ennen draftin alkua, jos pari osallistujaa ei ilmoittaudu mukaan.

Edit: Tässä kisassa noita kierroksia tulee niin paljon, että järjestyksellä ei hirveästi ole väliä. Mutta kyllähän tuo ykköspaikka on aina aika kova juttu. ;)
Eli vielä voin sanoa, että olen ulkona :D No ei tosi, kakkoskierroksen eka sitten kuitenkin plakkarissa!
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eli vielä voin sanoa, että olen ulkona :D No ei tosi, kakkoskierroksen eka sitten kuitenkin plakkarissa!
Sanoisin, että sijoilta 3-11 saa melko tasavahvat pelaajat, jos katsoo viime kauden pistepörssiä: 113-99p. Sitten taas jos katsotaan sijat 14-26, niin ero on jopa yhden isompi: 98-83p.

Tietty McDavid (153p) ja Draisaitl (128p) olivat sitten vähän omilla luvuillaan, mutta tämä kausi ei välttämättä ole toisinto edellisestä.

limini tässä kyllä herkästi saa sen 30p etumatkan suurimpaan osaan.

Edit: Tai mistäs minä tiedän kenet limini valitsee ensimmäisellä valinnallaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Philadelphia Flyers
Mukana! Kuinka pitkään, suunnilleen, tuossa draftissa menee kokonaisuudessaan aikaa? Sillä mietin, että olen syys-lokakuun vaihteessa matkoilla, jolloin draftausaktiivisuus saattaa kärsiä! Eli minun puolestani aikaistaminenkin sopii, esimerkiksi ma 18.9. jos alkuviikko oli saamassa enemmän kannatusta.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mukana! Kuinka pitkään, suunnilleen, tuossa draftissa menee kokonaisuudessaan aikaa? Sillä mietin, että olen syys-lokakuun vaihteessa matkoilla, jolloin draftausaktiivisuus saattaa kärsiä! Eli minun puolestani aikaistaminenkin sopii, esimerkiksi ma 18.9. jos alkuviikko oli saamassa enemmän kannatusta.
Kyllä se käy. Oon itekin kuun lopussa neljän päivän työmatkalla, eikä takuuta, että netin ääressä kovin paljoa ainakaan päivisin.

Voidaan aloittaa siis tuolloin. Tai vaikka heti. :D

Katsoin, että varmaan puolet tästä porukasta on mukana myös tuossa Fantasy Poolissa, jossa draft juuri alkanut/alkamaisillaan. Että en tiedä onko hyvä vai huono asia tehdä kahta samaan aikaan. Siksi ensisijaisesti ehdotin aikaa vähän myöhemmin. Toisaalta jos menee päällekkäin, niin ei tarvisi ihan koko kuukautta seurata täällä milloin oma vuoro lähenee.

Edit: Varmasti riippuu paljon siitä miten pienillä väleillä porukka näitä laittaa, mutta jos esim. keskimäärin tunnin välein, niin menee 27 päivää (klo.8-22). Mutta todellisuudessahan siinä ei mene niin kauan, koska aina tulee ryppäitä, että saadaan muutaman minuutin välein valintoja. Asiaa helpottaisi se, että voisi sopia ns. tehotunteja vaikkapa iltoihin, jolloin tunnissa saadaan helposti vaikka 3 kierrosta pyöräytettyä (1. ja 13. laittaa muutenkin aina 2 valintaa peräkkäin).
 
Viimeksi muokattu:

limini

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Pingviinit (+ suomalaiset)
Mulla on jo sitten valmiina valittuna tuo mun ensimmäinen valinta, että sitten ku saadaan joku valmis päivämäärä pistettyä nii aloitan sillä.
 

Pakastin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, TPS
Itselleni aloitus käy koska vain. Viiden viikon lomilla on kiva seurailla tätä ja Fantasyn valintoja. Leireiltä saa tietysti jotain tärppejä, mutta en ainakaan itse koe siitä niin suurta hyötyä, että laiva keinuisi johonkin suuntaan. Ehkä me annetaan tuolle Fantasylle viikko tai pari etumatkaa ja ruvetaan sitten lätkimään pelaajia.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Mulle kanssa sopii aloitus milloin vaan, ei pitäisi olla hirveämmin esteitä varailla.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Eli kun @Uniquewn varmistaa osallistumisen, nii tän voi aloitella. Vai odotellaanko vielä jotain lisäosallistujia? Sitten voi kevyellä aikataululla varailla 22.9. asti ja siitä sitten alkaa se aikataulullinen varaaminen?
Sori, tuli tuo aikataulu ekasta viestistä joskus lukaistua, ja jostain syystä muiden ilmoitusten sekaan jäänyt tuo @Naamavelli :n kysely.

Mutta siis mukana ollaan!
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sopii mulle. Voidaan myös vetää sinne Uniquewniin saakka varauksia mun puolesta. Tuo toinen draft ei mitenkään kovin sähäkältä vaikuta, että sais tästä vähän lisäväriä. :D
 

Ralph

Jäsen
Minä voin lähteä mukaan, jos lisäpaikkoja on tarjolla.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sopii mikä vain.
Ok. Lyön tän nyt lukkoon. Ei enempää osallistujia, jotta ei jää ihan jämäpelaajia jäljelle.

Otetaan 20€ panos, koska sitä äänestettiin eniten ja on muutenkin lähellä sitä millä haastettiin alunperin mukaan.

@limini voi mun puolesta heittää ekan varauksen ja ma 18.9. klo.8 saakka ei aikarajoitusta. Sen jälkeen 4 tuntia/varaus.
 

limini

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Pingviinit (+ suomalaiset)
No aloitella sitten ykköspikillä eli

1. Edmonton Oilers - Connor McDavid

En tiedä, miten ootte viimeksi merkkailu nämä.
@Lico

edit. Pistetty oikeaan muotoon.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mä oon nyt hiukan ollut poissa täältä ja yritän päästä mukaan kaikkiin sovittuihin juttuihin. Mutta mä oon ihan kujalla, että mitä mä nyt varaan? Varaan omalla vuorolla aina pelaajan siten, että mulle tulee yhteensä 32 pelaajaa ja kaikki eri jengeistä?
 

Pakastin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, TPS
Mä oon nyt hiukan ollut poissa täältä ja yritän päästä mukaan kaikkiin sovittuihin juttuihin. Mutta mä oon ihan kujalla, että mitä mä nyt varaan? Varaan omalla vuorolla aina pelaajan siten, että mulle tulee yhteensä 32 pelaajaa ja kaikki eri jengeistä?

Juuri noin eli varaat 32 pelaajaa yhteensä ja jokainen täytyy olla eri jengistä. Kuten Fantasyn puolella, niin muiden jo varaamia pelaajia ei saa ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös