NHL-pelipaidat

  • 857 862
  • 1 981
Suosikkijoukkue
NHL
En ole koskaan tilannut nhl.com:sta mutta sen verran jenkeistä olen tilannut kamaa että en usko jenkkien osaavan laskea tai edes viitsivän laskea suomen tulleja. Uskoisin että nuo mainitsemasi kustannukset sisältävät pelkästään toimituksen. Kannattaa tietysti kysyä että mitä nuo kustannukset sisältävät.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole koskaan tilannut nhl.com:sta mutta sen verran jenkeistä olen tilannut kamaa että en usko jenkkien osaavan laskea tai edes viitsivän laskea suomen tulleja. Uskoisin että nuo mainitsemasi kustannukset sisältävät pelkästään toimituksen. Kannattaa tietysti kysyä että mitä nuo kustannukset sisältävät.

Kiitos vastauksesta. Niin, tuo aiempaan viestiini copypastettu teksti ko. kustannusten sisällöstä mielestäni viittaa nimenomaan siihen, että ne sisältäisivät mahdolliset verot ja tullimaksut. Mutta juuri sehän tässä epäilyttääkin, että ihanko tosissaan ovat viitsineet tuollaisia etukäteen selvittää siellä päässä. :)

Noh, eipä siinä. Sen siitä saa kun ei ollut pari kk:tta takaperin hereillä tuttujen vieraillessa Anaheimissa. Ei näin.

edit. Tarpeeksi syvältä kun kaivaa, niin aina löytyy lisää infoa. Pakko kai se on kohta uskoa, että todella ovat tehneet homman helpoksi asiakkaalle ja hoitavat ko. velvoitteet asiakkaan puolesta.

"By ordering goods from this website, I hereby authorize a licensed customs broker chosen by the operator of the website to act as my agent and to transact business with the applicable border services agency to clear my merchandise, and account for applicable duties and taxes."
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
NHL
Kiitos vastauksesta. Niin, tuo aiempaan viestiini copypastettu teksti ko. kustannusten sisällöstä mielestäni viittaa nimenomaan siihen, että ne sisältäisivät mahdolliset verot ja tullimaksut. Mutta juuri sehän tässä epäilyttääkin, että ihanko tosissaan ovat viitsineet tuollaisia etukäteen selvittää siellä päässä. :)

Noh, eipä siinä. Sen siitä saa kun ei ollut pari kk:tta takaperin hereillä tuttujen vieraillessa Anaheimissa. Ei näin.

Pahoittelut, meni tuo kohta täysin ohi tekstistäsi. Näköjään nhl.com on tehnyt asian helpommaksi asiakkailleen ja perii tuon maksun jotta ongelmilta vältytään. Helpottaa, mutta mahdollistaa myös firmalta pienen extran perimisen.

Vaikeahan tullaus summan etukäteen laskeminen ei ole. Olen vaan huomannut että jenkit eivät vaivaudu asiaa pahemmin pohtimaan. Toisaalta nykyisin tullaaminen on tehty todella helpoksi, kun sen pystyy tekemään pankkitunnuksilla netissä.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pahoittelut, meni tuo kohta täysin ohi tekstistäsi. Näköjään nhl.com on tehnyt asian helpommaksi asiakkailleen ja perii tuon maksun jotta ongelmilta vältytään. Helpottaa, mutta mahdollistaa myös firmalta pienen extran perimisen.

Vaikeahan tullaus summan etukäteen laskeminen ei ole. Olen vaan huomannut että jenkit eivät vaivaudu asiaa pahemmin pohtimaan. Toisaalta nykyisin tullaaminen on tehty todella helpoksi, kun sen pystyy tekemään pankkitunnuksilla netissä.

Jep, olen onnistunut pitämään itseni pimennossa jenkki-tilauksilta tähän asti, ja kun noista alveista ja tulleista aina pelotellaan niin helvetisti, niin mullekin on sitten pakko vääntää rautalangasta. No eka kertahan on tunnetusti aina täyttä säheltämistä.
 

Fat Jesus

Jäsen
Toisaalta nykyisin tullaaminen on tehty todella helpoksi, kun sen pystyy tekemään pankkitunnuksilla netissä.

Onhan muuten tyhmä systeemi. Pystyt netissä tullaamaan ainoastaan tavarat jotka pysähtyy Vantaan Tullipostiin. Itsellä yksikään paita ei ole sinne jymähtänyt vaan tullut aina lähinpään tullitoimipaikkaan jolloin "nettitulliselvitystä" ei pysty tekeen. Ja koska täältä on sinnekin lähimmälle matkaa 90km niin olisi kiva jos niistäkin pystyis selvityksen netissä tekee.
 

TonyClifton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dominik Hasek
Ajattelin tilata itselleni Helsingin NHL-avaukseen edustavan Buffalon "halpis"paidan Tarajerseyltä. Tuliko tuolta jotain postikuluja paidan hinnan (35-40$) lisäksi? En löytänyt sivuilta mitään infoa moisesta?
 

TonyClifton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dominik Hasek
No olihan tuolla maininta. Ottaa vaan silmän käteen: $25 flat rate shipping fee per order. Up to 10pcs or $250 the shipping for free.
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
No olihan tuolla maininta. Ottaa vaan silmän käteen: $25 flat rate shipping fee per order. Up to 10pcs or $250 the shipping for free.

Puolisen vuotta sitten tilasin, ja silloin kahdelle paidalle tuli postikuluja peräti 5€. Saattaa olla tapauskohtaista, melko hämärä yritys muutenkin. Pakettiin oli pistetty "Gift" -laatikkoon ruksi.

Kohta varmaan pitää tilata Selänteen Winnipeg-paita.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Voi voi...Kyllä minun täytyy kysellä, miksei kukaan ajattele lapsia? Siis niitä pieniä kiinalaisia, jotka Shanghuaissa ruokapalkalla ompelevat näitä riistopaitoja ja tämä ainoastaan siksi, että sinä säästät muutaman euron, jolloin lisäksi tuet rikollista toimintaa ja saat vastikkeeksi pelkkää paskaa, kakkoslaatua, sutta jo syntyessään.
Suosittelen, että ostat sen virallisen paidan. Tällä tavalla pidämme huolta siitä, että rahat menevät niille, joille se kuuluu ja saat takuulla hyvän ja kestävän paidan, joka kestää isältä pojalle.
Ja mikä tärkeintä, hyvän mielen saat sekä sinä, että ne pienet kiinalaiset lapset, jotka tekevät sitä, mikä lapsien kuuluu tehdä: He leikkivät.

Kuuluvatko lapset mielestäsi tehtaalle? Inhoatko lapsia?

Päätös on sinun.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Voi voi...Kyllä minun täytyy kysellä, miksei kukaan ajattele lapsia? Siis niitä pieniä kiinalaisia, jotka Shanghuaissa ruokapalkalla ompelevat näitä riistopaitoja ja tämä ainoastaan siksi, että sinä säästät muutaman euron, jolloin lisäksi tuet rikollista toimintaa ja saat vastikkeeksi pelkkää paskaa, kakkoslaatua, sutta jo syntyessään.
Suosittelen, että ostat sen virallisen paidan. Tällä tavalla pidämme huolta siitä, että rahat menevät niille, joille se kuuluu ja saat takuulla hyvän ja kestävän paidan, joka kestää isältä pojalle.
Ja mikä tärkeintä, hyvän mielen saat sekä sinä, että ne pienet kiinalaiset lapset, jotka tekevät sitä, mikä lapsien kuuluu tehdä: He leikkivät.

Kuuluvatko lapset mielestäsi tehtaalle? Inhoatko lapsia?

Päätös on sinun.


Amen!


Lisäksi jos tullit ameriikasta kauhistuttaa, niin nykyaikana on helppo tutustua johonkin jenkkiin tai kanukkiin, joka voi sattulamalta lähettää paidan vaikka lahjana ilman lippuja ja lappuja.
 

TonyClifton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dominik Hasek
Voi voi...Kyllä minun täytyy kysellä, miksei kukaan ajattele lapsia? Siis niitä pieniä kiinalaisia, jotka Shanghuaissa ruokapalkalla ompelevat näitä riistopaitoja ja tämä ainoastaan siksi, että sinä säästät muutaman euron, jolloin lisäksi tuet rikollista toimintaa ja saat vastikkeeksi pelkkää paskaa, kakkoslaatua, sutta jo syntyessään.
Suosittelen, että ostat sen virallisen paidan. Tällä tavalla pidämme huolta siitä, että rahat menevät niille, joille se kuuluu ja saat takuulla hyvän ja kestävän paidan, joka kestää isältä pojalle.
Ja mikä tärkeintä, hyvän mielen saat sekä sinä, että ne pienet kiinalaiset lapset, jotka tekevät sitä, mikä lapsien kuuluu tehdä: He leikkivät.

Kuuluvatko lapset mielestäsi tehtaalle? Inhoatko lapsia?

Päätös on sinun.

Totta, sanasi pistivät miettimään asiaa uudestaan. Jätän paidan ostamatta. Kahden lapsen isänä ja köyhänä eläkeläisenä rahani eivät riitä aitoon paitaan...
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Totta, sanasi pistivät miettimään asiaa uudestaan. Jätän paidan ostamatta. Kahden lapsen isänä ja köyhänä eläkeläisenä rahani eivät riitä aitoon paitaan...

Tykkään siittä kun lapset askartelevat, varsinkin kun kummityttö tuo aikaansaannoksiaan minulle kyläillessään. Tuollahan ne lojuvat muistoina hyllyssä, omalla paikallaan.

Tästä tulikin mieleen, että voisin tilata kiinan "kummilta" yhden kappaleen pelipaitoja. On sitten ainakin joku muisto, siittä 2 euron lahjoituksesta SPR:lle.
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kaunis kirjoitus, Kourujärven Ponnistus. Olen tilannut tuollaisen kiinalaisen paidan, ei todellakaan pelkkää paskaa, minusta tuntuu että ei edes CCM:n edustaja erottaisi aitoa kopiosta, sellaisesta kloonista on kyse. Se ei kyllä liene pointtisi.

En koe itseäni miksikään hyväntekijäksi, mutten myöskään miksikään siaksi. Tiedätkö muuten varmuudella tekevätkö lapset noita paitoja? Kiinassa on helvetisti porukkaa ja käytännössä joka tehtaassa rikotaan ihmisoikeuksia. En ole aikeissa boikotoida jokaista epäilyttävää tuotetta, maailmassa on niin paljon vääryyttä että kaikesta huolehtiminen on turhan hankalaa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kaunis kirjoitus, Kourujärven Ponnistus. Olen tilannut tuollaisen kiinalaisen paidan, ei todellakaan pelkkää paskaa, minusta tuntuu että ei edes CCM:n edustaja erottaisi aitoa kopiosta, sellaisesta kloonista on kyse. Se ei kyllä liene pointtisi.

Itselläsi ei taida liiemmin noita aitoja olla?

Täältä löytyy meinaan molempia, kun menin tuollaisen kiinalaisen ebaystä joskus vahingossa huutamaan. Kyllähän se ihan hyvältä näyttää riittävän matkan päästä ja minun paidassa jostain syystä sattuu olemaan oikea fonttikin käytössä. Mutta kyllähän laatu on toooodella kaukana aidosta.

Saumat vähän sinne päin. Muutaman päälläpidon jälkeen pari saumaa purkaantunut. Päättämättömiä lankoja roikkuu siellä täällä. Jne jne.

Hintansa väärti joo toki, mutta siihen se sitten jääkin. En ostaisi toiste.... ja onneksi Devils paidoissa käyttävät vielä vääriä fonttejakin niin ei tule edes kiusausta :-)
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse tilasin nimenomaan Tarajerseystä, ja laatu on pirun hyvä. Yksikään lanka ei ole lähtenyt purkautumaan, olen käyttänyt paitaa runsaasti ulkojäillä ja myös ihan kamat päällä kaukalossa. Ei tuosta omasta paidasta ainakaan virheitä löydy.
 

RepoMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maple Leafs
Itse käyn pelaamassa kaveriporukalla lätkää melko paljon ja jossain vaiheessa suunnittelin Penguinsin paidan ostoa pelikäyttöön. Näin opiskelijana ei kuitenkaan hirveästi ylimääräistä rahaa ole niin mietin, että kestäisikö tuommoinen tarajersey paita pelaamista. Taitaa kuitenkin olla niin että vaikka tuolta sattuisi paidan tilaamaan, niin ei sillä viitsisi pelata kuitenkaan. Mutta kertokaa joilla on kokemusta noista, että kelpaavatko ne myös pelikäyttöön.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kurkkaappa edellistä viestiä, niin löydät vastauksen.
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse käyn pelaamassa kaveriporukalla lätkää melko paljon ja jossain vaiheessa suunnittelin Penguinsin paidan ostoa pelikäyttöön. Näin opiskelijana ei kuitenkaan hirveästi ylimääräistä rahaa ole niin mietin, että kestäisikö tuommoinen tarajersey paita pelaamista. Taitaa kuitenkin olla niin että vaikka tuolta sattuisi paidan tilaamaan, niin ei sillä viitsisi pelata kuitenkaan. Mutta kertokaa joilla on kokemusta noista, että kelpaavatko ne myös pelikäyttöön.

Minulla nimenomaan on vintage-Penguins -paita. Kerran kävin ihan "harjoituksissa" eikä mitään vaurioita tullut. Saattaa olla ertyisen hyvä kappale minulle ja kaverilleni sattunut, mutta kyllä noiden käyttöä pitäisi kestää.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Itse tilasin nimenomaan Tarajerseystä, ja laatu on pirun hyvä. Yksikään lanka ei ole lähtenyt purkautumaan, olen käyttänyt paitaa runsaasti ulkojäillä ja myös ihan kamat päällä kaukalossa. Ei tuosta omasta paidasta ainakaan virheitä löydy.

Tarkoitin, että onko sinulla myös aito rinnalla, jotta voit sanoa että "edes CCM:n edustaja ei erota aidosta"?

edit: liitteenä authentic vs. knock off. Saa itse päättää kumpi on kumpi.
 

Liitteet

  • authreplicavsknockoff.jpg
    authreplicavsknockoff.jpg
    93,4 KB · kertaa luettu: 1 438
Viimeksi muokattu:

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Tästä piraattipaita-aiheesta oli kirjoitus Jääkiekkolehdessä menneellä kaudella. Sattuiko kenellekään silmään milloin ja missä numerossa? Oma muistini ei nyt tarpeeksi hyvin.

Mitä tulee ihmisoikeuksiin ja Kiinaan niin lapsityö on vähän kaksipiippuinen juttu. Saattaa olla että perheen vanhemmat ovat sairaita tai muuten vain kyvyttömiä huolehtimaan lapsista. Lapsien on pakko tehdä jotain, jotta saavat syödäkseen edes sen riisikupillisen päivässä.
Tietenkin lapsityövoima on perseestä ja koko Kiina on perseestä kun ihmisoikeudet eivät siellä merkitse mitään ja sosiaaliturvaa ei ole.
Jos lätkäpaita on pakko ostaa niin kannattaa se tilata virallisilta myyjiltä tai sitten ostaa Suomesta urheiluliikkeestä. Näin tuetaan heitä keille raha kuuluu eikä rikollisia riistäjiä.

Kun vielä otetaan huomioon että Kiinassa käytetään ties mitä myrkkyjä ja kemikaaleja niin en välttämättä pukisi päälleni tuollaista paitaa. Aika ajoin saa lehdistä lukea kun on Kiinasta tuotuja vaatteita jäänyt tullissa kiinni eri kielletyistä kemikaaleista.

Kourujärven Ponnistukselta hyvää tekstiä.
 

Fat Jesus

Jäsen
On tää Suomi kyllä kukkahattutätien/setien luvattu maa.

Missäs luulette että ne "alkuperäiset" fanipaidat tehdään? Bangladesh,Pakistan jne. Ja mistä tiedätte että niitä ei lapset tee? Joka vuosi isoja tunnettuja valmistajia jää kiinni lapsityövoimasta. Miksi Reebok ois poikkeus? Eikä Reebok välttämättä edes tiedä(eikä varmaan suuremmin kiinnostakaan) jos lapset tekee niitä.

Tai mistä tiedätte että lapset Kiinassa tekee paidat? Eikö siellä ole ollenkaan aikuisia koko maassa? Mistä tiedätte että se on laitonta siellä ai että kaikki sen ympärillä pyörivä on laitonta? Kiinassahan ei ole olemassa kopiosuojaa.

Ihan sama mistä kautta sen ostaa niin se ei varmasti paranna sen paidan tekijän oloja ja samanlaiset rosvot siinä on välikätenä.

Itsellä on sekä "kopiopaitoja", "aitoja" fanipaitoja että ihan gameworn paitoja ja paras hintalaatu on kyllä ensinmainituilla. Ja aion myös jatkossa niitä ottaa jos koen tarpeelliseksi. Selänteen Teukan Winnipeg paita kiihottas kovasti.
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Missäs luulette että ne "alkuperäiset" paidat tehdään? Bangladesh,Pakistan jne.
Kyllä ne autenttiset Reebokin NHL-pelipaidat on käsittääkseni ja ihan Google-haun perusteellakin tehty Känädässä. Muistaakseni "Made in Canada" lukee omassanikin. Replica-jerseyt tehdään Indonesiassa, kuulemma tarkkojen kansainvälisten säännösten mukaan, tiedä sitten häntä.
 

Fat Jesus

Jäsen
Joo siis tarkoitin näitä esim. nhl.comin myymiä fanipaitoja nuilla alkuperäisillä paidoilla.

Pelissä käytettävät tehdään tosiaan siellä Pohojoois-Ameerikoissa.

(mulla lukee nuissa kiinapaidoissakin made in canada... =D )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös