Jordan Eberle johtaa edelleen AHL:n pistepörssiä, vaikka on pelannut Oklahomassa viimeksi tammikuun alussa.
Kärppien Viuhkola on tehnyt kaikki kauden maalinsa yv:llä, kolme kpl.
Tästä heräsi kysymys mikä on NHL ennätys eniten YV maaleja kaudessa tekemättä maalin maalia tasalla tai vajaalla?
Kaikki maalit YV:llä.
Ron Hainsey 2007-08, 8+24, YV:llä 8+15
Alexandre Picard 2008-09, 6+8, YV:llä 6+4
Tom Poti 2006-07, 6+38, YV:llä 6+26
Doug Bodger 1987-88 maaleista 13/14 YV:llä.
Yvan Cournoyer 1965-66 16/18
Yvan Cournoyer 1966-67 20/25
Suomalaisia
Sami Salo 2005-06, 10+23, YV:llä 9+11
Risto Siltanen 1983-84 12/15
New Jersey Devilsin maalivahtikaksikon Martin Brodeur - Johan Hedberg keski-ikä on 39,5 vuotta. Ei kyllä muistu, milloin viimeksi jollain joukkueella olisi ollut näin kokeneet veskarit.
New Jersey Devilsin maalivahtikaksikon Martin Brodeur - Johan Hedberg keski-ikä on 39,5 vuotta. Ei kyllä muistu, milloin viimeksi jollain joukkueella olisi ollut näin kokeneet veskarit.
Kuitenkin luulen, että jossain 1960-70-lukujen uumenissa on vielä vanhempi tandemi.
Luulen kyllä, että kesällä joko Brodeur tai Hedberg lopettaa. Tai molemmat, mikä jättäisi Devilsin aikamoiseen pulaan.
On muuten pelattu lännen konferenssissa huomattavasti useammin voittolaukauskilpailuun asti. Idässä kolme joukkuetta ei ole pelannut lainkaan. Rankkareita on lännessä vedetty 23 kertaa, idässä 10. Mikä mahtaa olla kausiennätykset molemmissa päissä per joukkue? Eli mikä joukkue on vetänyt vähiten ja eniten rankkareita kauden aikana?
Olen joskus aikaisemmin laittanut joitakin listoja pienimmällä ottelumäärällä tiettyihin pinnamääriin yltäneistä pelaajista, mutta laitetaan nyt vielä tällainen yhteenvetolistakin...
Gretzky on Greztky aina, mutta Stastny yllättää näin listattuna, vaikka kiistaton legenda onkin. Siitä huolimatta aliarvostetusta tähdestä voi puhua
Jonkinlainen tilastokummajainen on noillakin listoilla esiintyvä Cy Denneny. 10- ja 20-luvuilla pelanneen miehen uran statsit ovat 328 248+85=333. Lähteenä NHL.COM. Pikkuisen nuo tilastot heittelee, riippuen mistä katsoo.
Laitetaan nyt vastaava yhteenvetolistaus myös maalien osalta. 400 maalin osalta listaus on kolmen kärjen jälkeen puutteellinen.
Yhden kauden sisällä käsittääkseni Cam Neely pitää yhdessä Lemieuxin kanssa hallussa kakkospaikkaa ennätyksessä, jossa on tarvinnut vähiten otteluita 50 maalin rajapyykin saavuttamiseen.