NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 636 437
  • 2 319

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En nyt lähde tän enempää vääntämään kuka sanoi eka ja mitä, mut siis samassa viestissä mainitset kahdesti ettet vähättele, ja vähättelet kuitenkin kolmesti.
Olisi pitänyt sanoa, että Caps on yhdentekevä "minun" mielestäni. Ei tietenkään kaikkien mielestä ole! Tämä johtuen siitä, että koko rivalry rakentui puhtaasti Crosby-Ovie asetelmaan. Pittsburghilla on eri rivalryt kuin Caps ja en usko, että tuohon rivalryyn on enää paluuta.

Se, että sanon Ovien olevan yliarvostettu voi tuntua sinusta vähättelyltä, mutta näin minä sen koen perusteluineen miksi näin koen. Ei se ole automaattisesti vähättelyä, vaikka koetkin niin ja tietenkin saat kokea niin.

En kai minä niin ole väittänytkään?


Ei ole. Mistäs näin päättelit?
Ihan puhtaasti viestistäsi, jos saat siitä jotain huvittuneisuutta aikaan.

Kyllä, tulen varmasti joskus jatkossakin kiroamaan lempiseurojeni maalinteon tehottomuutta kun hallinnassa ollut peli hävitään. Yleensä pelien hallitseminen on hyvästä, mutta onhan niitä poikkeamia kun ei sekään riitä. Ei se kiekko aina maalinperukoille löydä, ei edes Ovien toimesta kuten nähtiin alkukaudesta.
 

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika vähän aloitusvoittoja, tuulettaa maaleja, alle tuhat maalia tehtynä. Huonosti on mennyt. Onneksi kuitenkin 260 maalia enemmän kuin toiseksi parhaalla sinä aikana, kun on NHL:ssä ollut. Oikeastaan tämä listaus Ovien uran ajalta on suorastaan käsittämätön (2005-2006 kauden alusta nykypäivään maalit):

Ovie 843
Sid 583
Stammer 542
Geno 490
Kane 465
Tavares 448
E Staal 444
Carter 440
Parise 433
Perry 426

Siinä onkin sitten listattu kaikki pelaajat, jotka Ovien uran aikana ovat tehneet yli puolet Ovien saavuttamasta maalimäärästä. Siinä sivussa taklauksia liigan neljänneksi eniten siltä ajalta kun niitä on tilastoitu. Yliarvostettu? Heh heh.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aika vähän aloitusvoittoja, tuulettaa maaleja, alle tuhat maalia tehtynä. Huonosti on mennyt. Onneksi kuitenkin 260 maalia enemmän kuin toiseksi parhaalla sinä aikana, kun on NHL:ssä ollut. Oikeastaan tämä listaus Ovien uran ajalta on suorastaan käsittämätön (2005-2006 kauden alusta nykypäivään maalit):

Ovie 843
Sid 583
Stammer 542
Geno 490
Kane 465
Tavares 448
E Staal 444
Carter 440
Parise 433
Perry 426

Siinä onkin sitten listattu kaikki pelaajat, jotka Ovien uran aikana ovat tehneet yli puolet Ovien saavuttamasta maalimäärästä. Siinä sivussa taklauksia liigan neljänneksi eniten siltä ajalta kun niitä on tilastoitu. Yliarvostettu? Heh heh.
Nimenomaan. Sinä arvostat maalimääriä todella paljon. Eikä siinä mitään, koska niin arvostaa todella moni muukin.

Itse arvostan kokonaisvaltaisia pelaajia enemmän mallia Crosby, Bergeron, Datsyuk, Toews, Kopitar. Ihan siitä syystä, että mielestäni nämä pelaajat olivat voittamisen kannalta selvästi oleellisempia pelaajia kuin Ovie, mutta kaikissa rankingeissa Ovie on näiden edellä pl. Crosby. Minun mielestäni Ovie on tällöin yliarvostettu pelaaja, koska jos lähdetään kasaamaan voittavaa joukkuetta tyhjästä, niin luulisin tyyliin kaikkien huippuvalmentajien valitsevan nuo nimet ennen Ovieta.

Ovien pelimäärillä Sid (654), Geno (611) ja erityisesti Stamkos (716) kuroisivat muuten tuota eroa kiinni.
 

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse asiassa minä myös arvostan enemmän kokonaisvaltaista pelaamista. Ja toisaalta arvostan erinäisiä erikoismiehiä. Vaikkapa joku Olli Määttä on varsin kova tekijä omissa hommissaan. Ovien homma nyt vaan on aina ollut maalinteko.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jos ei isoa loukkaantumista tule niin kyllä tuo Wäinön ennätys tulee aika varmasti rikkoutumaan.

FBssä (joo oon boomer) tuli vastaan toinen ennätys myös mitä Ovy on kohta rikkomassa. Eniten maaleja eri maalivahdeille. Tällä hetkellä tehnyt maalin 174. eri molarille. Kärkipaikkaa pitää hallussaan muuan ikinuori Jagr. 178 eri maalovahdille tehdyllä maalillaan. Ovy tarvitsee siis vielä tehdä 5 maalia "uusille" maalivahdeille mennäkseen ohi.
 

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suomalaisia näyttäisi olevan tässä Ovien tekemien maalien maalivahtilistassa Toivonen, Niittymäki, Lehtonen, Toskala, Kipper, Rämö, Niemi, Rask, Raanta, Säteri, Saros, Rinne, Koskinen, Korpisalo, Husso, Luukkonen ja Kähkönen. Koko lista:


Kukahan on seuraava suomalainen joka päätyy kyseiselle listalle? Tuo lista alkaa olemaan jonkinlaista maalivahtihistoriaa. Tässä vielä toinen listaus maalivahtihistoriaa:

 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Pari pönttöä Torontoa vastaan ja kauden maalimäärä kirjataan lukemiin 23. Koko uran saldo 845 ja matkaa Väinöön 49 maalia.

E. Hivenen hitaampi
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse arvostan kokonaisvaltaisia pelaajia enemmän mallia Crosby, Bergeron, Datsyuk, Toews, Kopitar. Ihan siitä syystä, että mielestäni nämä pelaajat olivat voittamisen kannalta selvästi oleellisempia pelaajia kuin Ovie, mutta kaikissa rankingeissa Ovie on näiden edellä pl. Crosby. Minun mielestäni Ovie on tällöin yliarvostettu pelaaja, koska jos lähdetään kasaamaan voittavaa joukkuetta tyhjästä, niin luulisin tyyliin kaikkien huippuvalmentajien valitsevan nuo nimet ennen Ovieta.
Eli kun maailmasta löytyy jokunen kokonaisvaltaisesti parempikin supertähtipelaaja jonka ympärille koutsit alkaisivat ensimmäisenä rosteriaan rakentaa, on maailman kaikkien aikojen maalintekijäksi nouseva pelaaja yleisesti yliarvostettu. Erikoinen näkemys mutta toki ihan oikeutettu.

Mutkat suoraksi niin kaikki muut kuin ne monipuolisimmat maailman parhaat jokapaikanhöylät ovat yliarvostettuja, jos on maailman parhaita maalivahteja, puolustajia tai maalintekijöitä niin ei noita kovin korkealle sovi arvostaa kun eivät ole yhtä hyviä kun ne muutamat maailman parhaat monipuolisimmat yksilöt. Mun mielestäni on ihan kiva, että joku paras puolustaja, maalivahti ja maalintekijäkin saa arvostusta kun tylsä se olisi jos jokainen pelaaja maailmassa olisi yhtä monipuolinen ja arvostettava monitoimimies.

Outoa ja ymmärrän toki ajatusmaailman, mutta ihmettelen silti miten ne oman alansa harvat todella poikkeukselliset superyksilöt kuten nyt vaikka maailman kaikkien aikojen maalintekijäksi nouseva #8 voivat tuossakaan valossa olla pelaajina yliarvostettuja, ihan vaan sen vuoksi koska maailmassa on kuitenkin aina kourallinen vielä monipuolisempia huippuja.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Surullista on, jos tämä äijä saa ennätyksen nimiinsä. Toisaalta se ei haittaa, koska Matthews tulee sen rikkomaan niin ei ehdi olemaan kauaa ennätyksen haltija.
Matthews tekee sen 2-3 maalia per peli nykyään, niin eihän tuossa kauaa enää mene, kun hän ohittaa Gretzkyn. Ennenkuin kukaan muu on häntä ohittanut.
 

myhyjukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Surullista on, jos tämä äijä saa ennätyksen nimiinsä. Toisaalta se ei haittaa, koska Matthews tulee sen rikkomaan niin ei ehdi olemaan kauaa ennätyksen haltija.
Viimeiset 13 peliä
Matthews 6+8
Ovechkin 7+5
Jos sä et uran primessä pysty päihittämään jotain vanhaa venäläistä ukkelia niin et tuu mitään ennätyksiä rikkomaan
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Nyt se saldo näyttää siltä, että tasan 50 maalia tarvitsisi ohittamiseen. Nyt ollaan mun mielestä siinä minimissä, jota tältä kaudelta vaadittiinkin, että jahti pysyy uskottavasti yllä. Vielä kuitenkin 14 peliä aikaa parannella lukemia eli tästä eteenpäin jokainen maali tähän kauteen on ns. plussaa ja helpottaa tulevia vuosia ajatellen.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että ennätys menisi tuonne kauden 25-26 puolelle, mutta loppukauden kova rutistus voisi periaatteessa tehdä sen mahdolliseksi myös aivan ensi kauden loppuun. Tähän vaadittaisiin kuitenkin tosi kovaa tahtia, mihin Ovetshkinista ei enää taida koko kauden mitassa olla. En siis usko, että tulee enää ikinä rikkomaan 40 maalin rajaa, mutta tuollaisia 20-25 maalin kausia voi ihan helposti pari tehdä ja sehän sitten riittääkin jo vallan hyvin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viimeiset 13 peliä
Matthews 6+8
Ovechkin 7+5
Jos sä et uran primessä pysty päihittämään jotain vanhaa venäläistä ukkelia niin et tuu mitään ennätyksiä rikkomaan
Ja kuten kaikki tiedämme, viimeiset 13 peliä oli se Matthewsin prime. Helmikuussa oli vielä junnu ja nyt alkaa alamäki.
 
Viimeiset 13 peliä
Matthews 6+8
Ovechkin 7+5
Jos sä et uran primessä pysty päihittämään jotain vanhaa venäläistä ukkelia niin et tuu mitään ennätyksiä rikkomaan

Tuo 13 pelin otantako sen kertoo?

Matthews on kuitenkin oman aikakautensa paras maalintekijä ja jos nykyisellä tahdilla jatkaa tulevina kausina, niin hänestä voidaan ihan oikeasti alkaa puhua Gretzkyn (tai kasin) maaliennätyksen haastajana. Siihen toki menee vielä monta-monta kautta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eli kun maailmasta löytyy jokunen kokonaisvaltaisesti parempikin supertähtipelaaja jonka ympärille koutsit alkaisivat ensimmäisenä rosteriaan rakentaa, on maailman kaikkien aikojen maalintekijäksi nouseva pelaaja yleisesti yliarvostettu. Erikoinen näkemys mutta toki ihan oikeutettu.

Mikä siinä on niin erikoista? Jos Ovechkin löytyy listoilta monen monta häntä parempaa pelaajaa yläpuolella, niin eikö hän silloin nimenomaan ole yleisesti yliarvostettu?

Jos tarkastellaan vain ja ainoastaan maalientekemistä ja jätetään kaikki muut osa-alueet kokonaan pois huomioimatta, niin silloin hän on tietysti kärjessä sellaisilla listoilla. Jos tehdään all-time listoja mitä NHL tykkää paljon tehdä, niin minun mielestäni hänen ei kuuluisi niillä listoilla olla niin korkealla kuin mitä hän on. Yliarvostettu siis.

Puolustajia ja varsinkaan maalivahteja en lähtisi tähän nyt sotkemaan sen enempää kuin mitä sinä teit.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ja kuten kaikki tiedämme, viimeiset 13 peliä oli se Matthewsin prime. Helmikuussa oli vielä junnu ja nyt alkaa alamäki.
Kannattaisi Matthewsinkin vaan tehdä Harri Säterit.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Mikä siinä on niin erikoista? Jos Ovechkin löytyy listoilta monen monta häntä parempaa pelaajaa yläpuolella, niin eikö hän silloin nimenomaan ole yleisesti yliarvostettu?

Ei vitsi näitä sun tekstejä on välillä raskasta lukea :D Ihan yhtä hyvin me voidaan alkaa väitteleen siitä, et kuinka aliarvostettu Ovechkin on syöttelijänä. Aika moni ajattelee Ovechkinia pelkkänä maalintekijänä, mutta unohdetaan hänen hyvä pelisilmä ja syöttötaito. Ei hän mikään pelintekijä tietenkään ole, mutta aliarvostettu kuitenkin tuolla alueella.
 

HaPo

Jäsen
Aika moni ajattelee Ovechkinia pelkkänä maalintekijänä, mutta unohdetaan hänen hyvä pelisilmä ja syöttötaito. Ei hän mikään pelintekijä tietenkään ole, mutta aliarvostettu kuitenkin tuolla alueella.
Täytyy muistaa Ovien veto/pelaaja joka laukoo ja toimittaa kiekkoa maalille, mistä ripareiden muodossa tullut syöttö pisteitä? mitään ottamatta pois kaverin syöttötaidosta ja pelisilmästä?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei vitsi näitä sun tekstejä on välillä raskasta lukea :D Ihan yhtä hyvin me voidaan alkaa väitteleen siitä, et kuinka aliarvostettu Ovechkin on syöttelijänä. Aika moni ajattelee Ovechkinia pelkkänä maalintekijänä, mutta unohdetaan hänen hyvä pelisilmä ja syöttötaito. Ei hän mikään pelintekijä tietenkään ole, mutta aliarvostettu kuitenkin tuolla alueella.

Voi hyvänen aika. Olenko jossain sanonut, että Ovechkin olisi kuitenkaan Mestis-tasoa esim. syöttelyssä/pelisilmässä? Koska Ovechkin kuitenkin kuuluu top-listoille, vaikka ei niin korkealle minun mielestäni mihin hänet yleensä rankataan, niin on ihan selvää, että hänen hyökkäyspään taidot ovat kuitenkin hyvät myös esim. pelisilmän osalta. Se vaan nyt saattaa tulla sinulle yllätyksenä, että NHL:ssä puhtailla pelintekijöilläkin on yleensä aika pirun hyvät maalintekotaidot vaikka kyseinen osa-alue laskettaisiin heikkoudeksi ja ylipäätään NHL:n tähtipelaajiksi laskettavat pelaajat ovat kyllä kaikessa todella hyviä. Näitä kun ruvetaan vaan vertailemaan keskenään, niin aika usein käy niin, että Ovechkinille menee just se maalinteko ja fyysisyys, mutta monelle muulle tähtipelaajalle sitten ne loput osa-alueet.

Jos nyt mietitään jotain nimilistaa McDavid, Crosby, Malkin, Matthews, Bergeron, Draisaitl, Kucherov, Barkov ja MacKinnon näin nopeasti päästä heitettynä, niin tuossa ei taida olla kuin Kucherov ja Draisaitl sellaisia joiden puolustuspään pelistä ei paljon eroa saa revittyä Ovechkiniin, mutta mietitään noiden kahden pelisilmää, kykyä pelin rytmittämiseen, kiekonkäsittelytaitoa ja kykyä haastaa vastustajan puolustajia, niin kuinka paljon Ovechkin repii sillä maalinteolla eroa noihin, että on muka parempi? Niin joo, ja nuokin kaksi ovat aika perhanan hyviä maalintekijöitäkin vielä, erityisesti Draisaitl.

Mielestäni ei ole mitenkään väärin kutsua Ovechkinia yksipuoliseksi pelaajaksi. Tietenkin verrokkina ovat silloin muut tähtipelaajat, koska toki Ovechkin heihin mukaan luetaan. Siinä vertailussa Ovechkin vain on yksipuolinen pelaaja vailla selkeitä muita vahvuuksia. Jos verrataan Liiga-pelaajiin, niin sittenhän tuo on aivan helvetin monipuolinen pelaaja! Tai jos otetaan vertailuun Ovechkin vuosimallia 2005-2009. Silloinhan tuo pystyi haastamaan vielä kiekonkäsittelyllään/vauhdillaan puolustajia todella hyvin. Lyhyeksi vain jäi tuo aika kun ihan selvä ja mystinen tason pudotus tapahtui jo 2010-luvun alkaessa.
 

Ralph

Jäsen
Jos nyt mietitään jotain nimilistaa McDavid, Crosby, Malkin, Matthews, Bergeron, Draisaitl, Kucherov, Barkov ja MacKinnon näin nopeasti päästä heitettynä
Mulla on saattanut jäädä huomaamatta joku olellinen asia tästä keskustelusta, mutta miksi Ovechkinia verrataan näihin pelaajiin? Eihän Ovechkin ole useaan vuoteen ollut saman korin pelaaja kuin mainitut, kenties Malkinia lukuunottamatta.

Onhan Ovechkin vielä pari vuotta sitten ollut top-50-pelaaja. Ei kokonaisvaltaisen pelin takia vaan maalin- ja pisteiden teon ansiosta. Jääkiekko kuitenkin on maalintekopeli ja maalintekijät muistetaan parhaiten. Mutta ei Ovechkin ole mielestäni useampaan vuoteen ollut aivan kärkiukkoja, joten vertailu Draisaitliin, MacKinnoniin, Kucheroviin ja kumppaneihin on turhaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulla on saattanut jäädä huomaamatta joku olellinen asia tästä keskustelusta, mutta miksi Ovechkinia verrataan näihin pelaajiin? Eihän Ovechkin ole useaan vuoteen ollut saman korin pelaaja kuin mainitut, kenties Malkinia lukuunottamatta.

Koska vahvasti epäilen, että Ovechkinia tullaan rankkaamaan myös noiden edelle kun joskus tehdään all-time listoja pelaajista mitä NHL tykkää harrastaa. Siksi hän on minun mielestäni yliarvostettu pelaaja, sillä hän keikkuu noilla listoilla yleensä kärkipäässä jättäen useampia minun nähdäkseni parempia jääkiekkoilijoita taakseen.

Mutta nyt alkaa riittää. Ihan tarpeeksi monta viestiä olen nyt perustellut asiaa eikä kiinnosta käyttää enää enempää tähän aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös