NHL-lockout, ketä tulee Suomeen?

  • 908 528
  • 1 358

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kekäläinen ilmoitti Jokereiden sivuilla joukkueen olevan valmis ottamaan vahvistuksia joukkueeseensa, mikäli työsulku toteutuu.

Tuohan koskee vain pelaavassa kokoonpanossa olevia, joten kyllä siihen vähintään yksi tähtiluokan pelaaja mahtuisi tuomaan rotaatiota. Muun muassa Bluesilla oli pari kautta takaperin tuollainen tilanne.

Itse olen vähän kaksijakoisin fiiliksin liikenteessä tulijoiden suhteen. Jos kausi näyttää jäävän kokonaan pelaamatta, niin silloin vahvistuksia voi haalia "huoletta". Jos taas tiedossa on vain parin kuukauden stoppi, niin muutama korkeintaan, kiitos. Turha sotkea pakkaa liikaa parin runkosarjaottelun takia; tärkeämpää olisi saada heti alusta asti toimivat ketjut kasaan antaen samalla reilun mahdollisuuden junnuillekin lunastaa paikan. Jonkun 5 NHL-miehen pelatessa junnuille ei kyllä paikkaa löydy ja kentällisen poistuessa tiedossa olisi kohtuullisen kivulias "uudelleenrakentaminen".
 

J.Petke

Jäsen
Oho. Kyllä taso on Hämeenlinnassa kova kun nämä pelimannet ovat teiltä ponnistaneet rapakon taakse maailman kovimman jääkiekkoliigan vakiopelureiksi.

Pakkohan se on jonkun teillekin ne lahjakkuudet löytää.

Hämeenlinnassa taitaa rahatilanne olla sen verran tiukka ettei tänne ketään taida tulla lockoutin sattuessa ja toisaalta ihan hyvä niin kerta ketään omia jannuja ei NHL:ssä ole.

Nyt on jännä nähdä tilanne kun myös Venäjä on sekoittamassa pakkaa. Veikkaan, että Suomeen ei saada mitään isoja nimiä pl. joukkueiden omat kasvatit.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos NHL:ssa todella on edessä työsulkukausi ja Tuomo Ruutu päättäisi tulla Suomeen pelaamaan, niin olisi hauska nähdä kumpaan helsinkiläisseuraan hän päätyisi. Isoveikkahan tunnetusti meni voiman pimeälle puolelle, koska IFK ei ollut hänestä kiinnostunut.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Itse olen vähän kaksijakoisin fiiliksin liikenteessä tulijoiden suhteen. Jos kausi näyttää jäävän kokonaan pelaamatta, niin silloin vahvistuksia voi haalia "huoletta". Jos taas tiedossa on vain parin kuukauden stoppi, niin muutama korkeintaan, kiitos. Turha sotkea pakkaa liikaa parin runkosarjaottelun takia; tärkeämpää olisi saada heti alusta asti toimivat ketjut kasaan antaen samalla reilun mahdollisuuden junnuillekin lunastaa paikan. Jonkun 5 NHL-miehen pelatessa junnuille ei kyllä paikkaa löydy ja kentällisen poistuessa tiedossa olisi kohtuullisen kivulias "uudelleenrakentaminen".
Mä ymmärrän tämän näkökannan, mutta ottaisin silti jok'ikisen jokeritaustaisen pelaajan sisään lyhyellekin visiitille.

Lätkä on pohjimmiltaan kuitenkin viihdettä ja elämyksiä. Joukkueen loppukauden menestyksen kannalta ei välttämättä ole järkevintä raahata jengiä täyteen staroja, mutta olishan se nyt ihan hemmetin hienoa nähdä omia idoleita taas Areenalla ja meidän nutussa. Ja jos se on iso juttu tälläiselle rivifanille, niin kelatkaa mitkä kiksit joku tuleva jokerisydän saa siitä, että Filppulat ja Lehtoset skulaa kotijoukkueen riveissä.

En ollut tarpeeksi vanha ymmärtämään tälläisten asioiden päälle kaudella 94-95, mutta kuvittelen sen olleen "aika" iso juttu, että Selänne ja Kurri tulivat kotiin pelaamaan. Viis pelillisestä hyödystä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ollut tarpeeksi vanha ymmärtämään tälläisten asioiden päälle kaudella 94-95, mutta kuvittelen sen olleen "aika" iso juttu, että Selänne ja Kurri tulivat kotiin pelaamaan. Viis pelillisestä hyödystä.

Se oli todella iso juttu! Eihän kaverukset pelanneet kun sen 20 peliä, mutta kyllä oli mahtava peli kun Kurri ja Selänne pelasi meillä, ja IFK:ssa Ruuttu ja Tiki kun joukkueet kohtasivat toisensa. Muistaakseni tuli jälkilähetyksenä maikkarilta tuo peli ja vaikka oli kouluun meno, niin se katottiin!
 

Andrew

Jäsen
Jos NHL:ssa todella on edessä työsulkukausi ja Tuomo Ruutu päättäisi tulla Suomeen pelaamaan, niin olisi hauska nähdä kumpaan helsinkiläisseuraan hän päätyisi. Isoveikkahan tunnetusti meni voiman pimeälle puolelle, koska IFK ei ollut hänestä kiinnostunut.

Eikö Tuomo Ruutu esiintynyt jossain Jokereiden mainoksessa vähän aikaa sitten vai muistanko ihan väärin? Luulisin, että tulee Jokereihin missä isovelikin pelaa.

Kyllä se tuntuu koville ottavan monien HIFK fanien joukossa, että Jarkko valitsi Jokerit, mutta olisi rehellisempää myöntää suoraan tosiasiat.

Itse NHL lakosta ennustetaan lyhyttä ja tuskin kestää koko kautta. Onko mitään järkeä ottaa NHL pelaajia sotkemaan pakkaa ja viemään nuorilta peliaikaa. Jos lakko kestäisi koko kauden niin asia olisi eri, mutta kun on epätodennäköistä, että pelaajat mokaisivat enää samalla tavalla kuin viime lakon aikana. Vime kerrasta on toivottavasti opittu.

Lisäksi pelaajayhdistyksen johdossa on Trevor Linden, joka on erittäin fiksu kaveri ja tietää varmasti mitkä ovat realistiset mahdollisuudet saavuttaa jotain lakon avulla.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Filppula passes to Filppula and he scores! Tän haluun nähä. Valle vaan takasin kotiin. Niin ja tosiaan Jokereilla tuo ulkkarikiintiö on jo täynnä ja en tiedä miten Keklu reagoisi jos esim. fanien suursuosikki Stapleton ilmoittaisi, että haluaa tulla Jokereihin. Masahan tuon olis totta kai ottanut, mutta Kekusta en menis vannomaan.

Kyllä luulisin että Filppula ja Lehtonen ovat niitä "varmimpia" tulijoita Jokereihin jos työsulku toteutuu. Ja voitas sitten Keklun kontakteilla ottaa joku huipun veljes pakistoon.

Mutta se on kyllä sanottu, että mä en edes halua kuvitella Turkulaisten mahdollista työsulkurosteria. Sen verran kovan tason ukkoa sinne voi realistisesti odotella.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Tuomo Ruutu esiintynyt jossain Jokereiden mainoksessa vähän aikaa sitten vai muistanko ihan väärin? Luulisin, että tulee Jokereihin missä isovelikin pelaa.

Jännä olisi nähdä minkä valinnan Tuomo tekisi tällaisessa tilanteessa, jos suomeen tulisi. Itse olen siinä käsityksessä, että Tuomo on näistä kahdesta Ruudusta se oikeasti enemmän HIFK:hon päin kääntyvä. Ainakin miehen jutuista on vuosien varrella saanut sellaisen käsityksen. Ja viime vuonnahan mies sanoi jossain haastattelussa, että tarkoitus olisi ehtiä suomeen lomailemaan niin, että näkee HIFK:n nostelevan kannua ja fiilistelemään mukaan.

Mutta eihän näistä tiedä. Onhan se kertaalleen jo naapurissakin pelannut.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jännä olisi nähdä minkä valinnan Tuomo tekisi tällaisessa tilanteessa, jos suomeen tulisi.

Tuli alkuviikosta vaihdettua muutama sana Tuomon kanssa ja ainakin itselleni välittyi fiilis, että on enemmän punaisiin päin kallellaan. Eihän tuo välttämättä tarkoita kurjuutta kummempaa, mutta ainakaan henkilökohtaisesti en usko Tuomon valitsevan Jokereita ellei HIFK:n puolelta hommaa perseillä ihan tyystin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Kyllä se tuntuu koville ottavan monien HIFK fanien joukossa, että Jarkko valitsi Jokerit, mutta olisi rehellisempää myöntää suoraan tosiasiat.
...

Mitä tarkoitat?

Ja NHLPA:n johdossa on Donald Fehr. Trevor Lindenillä ei taida olla enää mitään tekemistä Pelaajayhdistyksen kanssa.

Voihan olla, että Tuomoa kiehtoo ajatus pelata vielä veljensä kanssa samassa joukkueessa, mutta ovathan kaverit NHL:ssäkin tottuneet pelaamaan toisiaan vastaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uskoisin Tuomon tulevan meille sen takia, että juuri ajatus pelata samassa jengissä missä broidi pelaa, kiehtoo. Rudit samassa ketjussa, ryminästä ei puutetta :)
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Oho. Kyllä taso on Hämeenlinnassa kova kun nämä pelimannet ovat teiltä ponnistaneet rapakon taakse maailman kovimman jääkiekkoliigan vakiopelureiksi.

Anteeksi kauheasti minun täysin hävyttömistä huuteluista! Olen häpeissä näistä omista pelaajistani ja suorastaan mykistynyt kun huomasin, että samana aikana Eliteprospectsin mukaan Jokereista ovat NHL:ään Leinon lisäksi lähteneet (tai sopimuksen tehneet) NHL-tähdet Klingberg, Nokelainen, Kivistö ja Rullier.

Pahoittelen avautumistani vielä kerran!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Anteeksi kauheasti minun täysin hävyttömistä huuteluista! Olen häpeissä näistä omista pelaajistani ja suorastaan mykistynyt kun huomasin, että samana aikana Eliteprospectsin mukaan Jokereista ovat NHL:ään Leinon lisäksi lähteneet (tai sopimuksen tehneet) NHL-tähdet Klingberg, Nokelainen, Kivistö ja Rullier.

Pahoittelen avautumistani vielä kerran!

Hehee. Heikko provo oli minulta.

Olisihan se huikeaa nähdä kovia NHL-miehiä Suomessa pelaamassa. Minun Jokereihini mahtuvat myös kaikki tässä ketjussa pyöritelleet Jokeri-taustaiset pelaajat. Taikuri-Leino varsinkin olisi hienoa nähdä, mutta jos Filppulan johdolla saataisiin jokereita jengiin, voidaan Leino päästä Kerhoon, jotta heidän faninsakin saavat kateltavaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1. ketju:
Leino - Filppula - Filppula

2. ketju
Ruutu - Teräväinen - Ruutu

Smile :)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
HIFK hankkii Martin Brodeurin ja ketjun Perry-Getzlaf-Ryan, kun käyvät muutenkin Suomessa pari kertaa vuodessa. Olli Jokinen tulee, samoin Niklas Bäckström, Mikael Granlund ykkössentteriksi ja Jack Johnson puolustukseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HIFK hankkii Martin Brodeurin

Ja vihdoinkin meille HIFK-faneille tulee todeksi sanonta "tuota ei olisi ottanut Brodeurkaan".

sekolust: Älä koskaan aliarvioi HIFK:n kykyä perseillä asioita tyystin. Mm. Ville Peltonen.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän IFK lienee kiinnostunut ainakin Tuomo Ruudusta ja Marek Zidlickystä. Olli Jokista tuskin nähdään enää koskaan SM-liigassa. Mutta jos jotain on tulossa, niin Tuomoa ja Marekkia veikkaan mä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se tuntuu koville ottavan monien HIFK fanien joukossa, että Jarkko valitsi Jokerit, mutta olisi rehellisempää myöntää suoraan tosiasiat.

Olipas typerästi kirjoitettu. Tottakai se ottaa koville jos yksi silloisen ajan HIFK-kannattajien suosikkipelaajista vaihtaa leiriä naapuriin... Mitäs tosiasioita sinä oikein kaipaat? Eikös se nyt ole ihan päivänselvää, että tuommoista joutuu hetken sulatella? Miltäs tuntuisi se sinusta tuntuisi jos Lidstrom(ei nyt ihan suoraan verrannollinen, mutta pointti tulee varmaan tätä kautta sinulle parhaiten selväksi) tekisi paluun NHL-kaukaloihin Chicago Blackhawksien paidassa?

Ja sitten asiaan! Eiköhän me kaapata Vokoun takaisin maalinsuulle ja John Madden 1. sentteriksi!
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Vaikka lakko tilanteessa tilanne on tavallaan toinen, niin voisikohan mitenkään onnistua Mikke ja hänen NHL "isoveljensä" Mikko Koivu lakon ajaksi petopaitaan? Ikäänkuin tulevaisuutta silmällä pitäen. Bäckström maaliin ja niin edelleen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten minusta tuntuu, että jos työsulku tulee niin A.Miettinen pelaa IFK:ssa? Jotenkin tältä vaan tuntuu, en tiedä miksi.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Senior Koivu ja Saku pistäis niin pahasti turpaan että Mikko ei sen jälkeen pelaisi enää missään.

Eikös molemmat ole Mikkoon verrattuna jo vanhoja miehiä. Kait se muutamalle vanhukselle pärjäis, jos tilanne muuttuisi väkivaltaa muistuttavaksi? Lopullinen irtiotto isoveljen varjoista...
 

Andrew

Jäsen
Olipas typerästi kirjoitettu. Tottakai se ottaa koville jos yksi silloisen ajan HIFK-kannattajien suosikkipelaajista vaihtaa leiriä naapuriin... Mitäs tosiasioita sinä oikein kaipaat? Eikös se nyt ole ihan päivänselvää, että tuommoista joutuu hetken sulatella? Miltäs tuntuisi se sinusta tuntuisi jos Lidstrom(ei nyt ihan suoraan verrannollinen, mutta pointti tulee varmaan tätä kautta sinulle parhaiten selväksi) tekisi paluun NHL-kaukaloihin Chicago Blackhawksien paidassa?

Ja sitten asiaan! Eiköhän me kaapata Vokoun takaisin maalinsuulle ja John Madden 1. sentteriksi!

Voi olla, että typerästi kirjoitettu mutta Jarkko Ruudun siiron julkistamisesta on jo melkein vuosi kulunut niin monille kirjoittajille pitäisi sanoa... get it over...

Mikään ei ole niin kamalaa kuin kuunnella katkeran ihmisen tilitystä, jostain niin mitättömästä asiasta kuin urheilu. Vapaassa markkinataloudessa kaikilla on oikeus valita seuransa vapaasti mistä saavat tarjouksia ja Jokerien tarjous oli tällä kertaa paras. Piste.

Itse ketjun aiheeseen. En itse ottaisi yhtään NHL pelaajaa, koska kukaan ei tunnu uskovan mahdollisen lakon kestävän koko kautta. Turha sotkea omia kuvioita.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla, että typerästi kirjoitettu mutta Jarkko Ruudun siiron julkistamisesta on jo melkein vuosi kulunut niin monille kirjoittajille pitäisi sanoa... get it over...

Mikään ei ole niin kamalaa kuin kuunnella katkeran ihmisen tilitystä, jostain niin mitättömästä asiasta kuin urheilu.

En nyt oikein ymmärrä kenen ''tilitykseen'' nyt viittaat, mutta kyllähän urheilu on monelle ihmiselle, varsinkin tällä palstalla, yksi elämän tunnerikkaimpia asioita johon sitten otetaankin kantaa sitä vastaavalla tavalla. Se on sitten ilmeisesti väärin?

Minusta taas mikään ei ole niin kamalaa kuin kuunnella/lukea ylhäisessä yksinäisyydessä toisia alaspäin katsovien henkilöiden/nimimerkkien paheksuntaa toisten mielipiteitä kohtaan ilman mitään varsinaista perustetta paheksunnalleen muutoin kuin oma ehdoton vastakkainen mielipiteensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös