NHL-lehtiä?

  • 915
  • 5

yzerfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings
Mitä NHL-lehtiä löytyy Suomesta? Mitä tällä palstalla hilluvat lukevat. En tarkoita mitään Pro Hockey-tyyppistä, vaan sellaista, missä kerrottaisiin otteluista ja pelaajista jne.
Vai löytyykö tällaista lehteä Suomesta? Jos löytyy, niin suositelkaa, en todellakaan tiedä yhtään.
 

spoked B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Da Bears, Arsu
Joka kuukausi ilmestyy THN:n (The Hockey News) sanomalehti (48mk).

Kohta puoliin pitäis alkaa ilmestyä season preview. Näitä on sitten kaikenlaisia, mutta Suomesta löytynevät (ainakin H:gin Stokka möi viimekaudella) TSN (The Sporting News), Faceoffin ja THN kausiarviot.

Näiden lisäksi ilmestyy THN:n Pool Guide, jossa arviot n. 500 pelaajasta (pisteet/PIMit) ja palkkatiedot.

Edellä mainitut maksaa n. 60-80mk. Must have on THN:n season preview.

Jos rahaa riittää niin osta NHL raamattu, THN:n Hockey Almanac 2001 (jos ilmestyy, tietääkö kukaan?) itse ostin vuoden 2000 painoksen Stokiksesta 500 kruunulla. Kallis kyllä, mutta 900 sivua kovaa faktaa, joten...

En tiedä oikein suomalaisista lehdistä, joten kertokoon muut niistä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
The Hockey News ilmestyy tietääkseni joka viikko ainakin kauden aikana.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
The Hockey News

Ilmestyy kesällä kerran kuukaudessa ja kauden aikana kerran viikossa. Tilasin sitä joskus 11-12 vuotta sitten yhden kauden ajan, kunnes yhtäkkiä huomasin että perhana, enhän minä osaa englantiakaan!

Se on kyllä hyvä lehti, paras jääkiekkolehti mitä yleensä on, ainakin NHL-asioista kiinnostuneille. Muitakin Pohjois-Amerikan sarjoja käsiteltiin ohimennen, ainakin silloin kun sitä tilasin, nykyisestä käytännöstä en tiedä.

Jos Hockey Newsin irtonumero maksaa 48 mk niin onko kellään tietoa mitä vuosikerta maksaa? Silloin kun se mulle tuli, vuosikerta maksoi noin 600 mk.

Mutta ennen kauden alkua ilmestyy jälleen Suomessakin NHL Official Guide & Record Book, josta saa myös paljon tietoa. Niitä olen kerännyt kaudesta 1984-85 alkaen (eli sen ajan kun sitä on Suomessa myyty), ja sen verran ymmärrän jääkiekkosanastoa, että pystyn jopa vähän ymmärtämäänkin lukemaani. Kirja on aika kallis mutta hintansa väärti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran viikossa ilmestyy myös Sports Illustrated. Uimapukunumero on tietysti käsite sinänsä, mutta NHL artikkelit ovat erinomaisia. Tosin kunnon periamerikkalaiseen tapaan koris, baseball ja football saavat etusijan...
 

Rocco

Jäsen
Nykyisellään Hockey Newsin tilaaminen maksaa lähelle 1500.- kaudessa. Se on pieni raha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös