NHL Entry Draft 2024

  • 128 446
  • 476

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
ESPN:n urheiluselostaja John Buccigross julkaisi vajaat puolisen tuntia sitten draft-lottoon liittyvän X:n, jonka hän poisti hetki sitten. Taustalla näkyi vahingossa lottotulos. Todennäköisesti kyse on studion harjoituskierroksesta, mutta olisihan se hauskaa (kai), jos tulos vuotaisi tuolla tavalla.
Pelkkä hämäys. Nyt jengi luulee että toi on se fiksattu tulos, joten sitten kun lähetyksessä julkaistaan se oikeasti fiksattu tulos joka on eri kuin tossa kuvassa niin se onkin nyt yllätys ja luullaan että ne oikeasti arpo sen. ;)
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tilasin juuri verkkokaupasta lisää foliota hattuani varten.
Jep, näin on. Tosin viime vuonna Weekes onnistui paljastamaan tuloksen lähetyksen aikana vähän kuin etukäteen ja olikohan vuonna 2019, jolloin se vuoti julkisuuteen vähän vastaavalla tavalla ennen tuloksen julkistusta. Silloin se tapahtui lähempänä varsinaista lähetystä (tunnin sisään tms.). Mutta kyllähän nämä tällaiset ovat juuri oivallista matskua foliohatuille.
 

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Jep, näin on. Tosin viime vuonna Weekes onnistui paljastamaan tuloksen lähetyksen aikana vähän kuin etukäteen ja olikohan vuonna 2019, jolloin se vuoti julkisuuteen vähän vastaavalla tavalla ennen tuloksen julkistusta. Silloin se tapahtui lähempänä varsinaista lähetystä (tunnin sisään tms.). Mutta kyllähän nämä tällaiset ovat juuri oivallista matskua foliohatuille.

Veikkaan täältä foliohattuni sisältä että tuo oli oikea lottotulos mikä vuoti nyt twitteriin, mutta kun se vuoti niin aikaisin niin nyt tehdäänkin vielä uusi arvonta.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
On toi kyllä ihan uskomatonta puuhastelua jos tuloksia vuodetaan etukäteen. Ei olis kauheen vaikeeta toteuttaa arvontaa jota voisi seurata livenä. Ainhan joku huutelisi riggediä siitä huolimatta, mutta silti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Olvi

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Anaheim tuota ei kyllä koskaan voita joten, toivotaan että eivät tipu kahta sijaa lotossa. Chigago taisi vuosi sitten voittaa kolmos sijalta, mutta sehän oli ihan vain vahinko vain. McKennan draftia odotellessa kenetkä hänet halutaan taas saamaan.
 

Knap

Jäsen
Varmaan olisi Flyers-kannattajiakin jälkeenpäin lämmittänyt Domin valinta, sen sijaan että valitsivat "sexy pickin" numerolla 11. Sam Morinin, koska hän oli kaksimetrinen pakki ja näytti vähän Prongerilta.
Toisaalta voiko ajatella tuota noin mustavalkoisesti X vs. X? Itse ainakin pidän ajatuksesta, että sillä ykköskierroksen pickillä haetaan kuitenkin potentiaalista tulevaa huippupelaajaa, eikä "todennäköisempää rosteripelaajaa". Tässä toki käynyt nyt toisin päin ja toisaalta eri pelipaikatkin.
Tämä on niin totta. Usein törmää keskustelupalstoilla tuohon, että naah pelkkää middlesix-laituria tai bottom4-puolustajaa tarjolla omalla ykköskierroksen vuorolla. Realismi aina välillä hukkuu ja todellakaan jokaisesta ykköskierroksella varatusta ei tule tähtipelaajaa tai edes ykkösketju-tason pelaajaa. Eikä tarvitsekaan tulla.
Itse en ole tähän törmännyt, mutta jännä ilmiö. Musta tuntuu, että siellä 30. vuorollakin on tarjolla aina jotain mielenkiintoista ja joku syy, että voisi olla tuleva tähtipelaaja. 2019 muistuu mieleen esim. Bobby Brink, joka sitten valui kakkoskiepille. Kyllä mä näin siinä silloin potentiaalia nim.om. tähtipelaajaksi enemmän kun edellävaratuista johnbeechereistä ja braydentrayceista, joista kyllä pystyi jo draftatessa päättelemään, että cäppi on 3 kenttä, joka ei huono sekään. Noita pelaajia saa vain helpommin muutenkin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Veikkaan täältä foliohattuni sisältä että tuo oli oikea lottotulos mikä vuoti nyt twitteriin, mutta kun se vuoti niin aikaisin niin nyt tehdäänkin vielä uusi arvonta.
Tuo oli tulos mikä haluttiin pois jo hyvissä ajoin. San Jose sivuun ja kappas kummaa, Chicago jää jäljelle näistä suuriprosenttisista, että ihan loogista sen voiton on sinne osua taas. Onnea Chicago.

Ainut hopeareunus tuossa olisi ettei se McKenna voisi päätyä Chicagoon? Kun eikö Oilersin takia tullut se sääntö, että viiden vuoden periodilla voi olla yhdellä seuralla maksimissaan kaksi ykkösvarausta?
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Olisin jopa tyytyväinen siihen että järjestys olisi jo arvottu ja tuossa on tulos.
Edelliset 9kk on ollut olo että Celebrinin hypen kasvaessa NHL:n paine saada toinen Chicagoon on seurannut perässä.
Melkein kivitalon voisi panokseksi laittaa.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Tämähän se oikea vastaus on.

San Joselle kyllä sen ykkösvarauksen suo. Celebrini tuo toivoa taas tulevaisuuteen heille. Tuo draftihan on todella avoin sen jälkeen.
 

Evolving

Jäsen
Ite nyt ekaa kertaa perehdyn tähän varaustouhuun niin oon vähän kujalla.

Miten toi lotto ja nuo todennäköisyydet siis toimii, kun en nyt ihan ymmärrä. Eli miten käytännössä nuo todennäköisyydet näkyy itse arvonnassa: esim. jos oletetaan, että ne on arvontapalloja, niin muodostaako San Josen pallot tuohon ekan valinnan arvontaan 25% palloista kerran San Joselle on merkattu 25% mahdollisuus voittaa eka valinta?

Ja entäs tää sääntö, kun tää ei vaan aukea mulle:

"Yksi muutoksista on se, että voittoarvan saava seura voi nousta varausjärjestyksessä korkeintaan 10 sijaa. Näin ollen vain 11 korkeimmalle sijoitetulla joukkueella on mahdollisuus saada koko varaustilaisuuden ensimmäinen vuoro."

Tarkoittaako varausjärjestys siis noita todennäköisyyksiä? Ja, että ekaan valintaan arvotaan 14 joukkueesta vain 11 ekaa?
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Ite nyt ekaa kertaa perehdyn tähän varaustouhuun niin oon vähän kujalla.

Miten toi lotto ja nuo todennäköisyydet siis toimii, kun en nyt ihan ymmärrä. Eli miten käytännössä nuo todennäköisyydet näkyy itse arvonnassa: esim. jos oletetaan, että ne on arvontapalloja, niin muodostaako San Josen pallot tuohon ekan valinnan arvontaan 25% palloista kerran San Joselle on merkattu 25% mahdollisuus voittaa eka valinta?

Ja entäs tää sääntö, kun tää ei vaan aukea mulle:



Tarkoittaako varausjärjestys siis noita todennäköisyyksiä? Ja, että ekaan valintaan arvotaan 14 joukkueesta vain 11 ekaa?

Ensimmäiseen valintaan, ei ole mahdollisuuksia siis kuin sijalta 11. Jos tuon loton voittaa joku 12-16 joukkue niin sen jälkeen tehdään toinen arvonta jolla arvotaan uudestaan joukkue joka varaa ensimmäisenä. Alempana näkyvissä nämä lottery painotukset.

 
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Ensimmäiseen valintaan, ei ole mahdollisuuksia siis kuin sijalta 11. Jos tuon loton voittaa joku 12-16 joukkue niin sen jälkeen tehdään toinen arvonta jolla arvotaan uudestaan joukkue joka varaa ensimmäisenä. Alempana näkyvissä nämä lottery painotukset.

Kyllä sen jälkimmäisenkin arvonnan voi voittaa sijoilta 12-16. Silloin 1. ja 2. on Sharks ja Blackhawks.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ite nyt ekaa kertaa perehdyn tähän varaustouhuun niin oon vähän kujalla.

Miten toi lotto ja nuo todennäköisyydet siis toimii, kun en nyt ihan ymmärrä. Eli miten käytännössä nuo todennäköisyydet näkyy itse arvonnassa: esim. jos oletetaan, että ne on arvontapalloja, niin muodostaako San Josen pallot tuohon ekan valinnan arvontaan 25% palloista kerran San Joselle on merkattu 25% mahdollisuus voittaa eka valinta?

Ja entäs tää sääntö, kun tää ei vaan aukea mulle:



Tarkoittaako varausjärjestys siis noita todennäköisyyksiä? Ja, että ekaan valintaan arvotaan 14 joukkueesta vain 11 ekaa?

Arvonnassa on 14 palloa, joista kone arpoo neljä. Näin on mahdollista muodostaa 1001 kombinaatiota, joista yksi tietää uutta arvontaa.

Pallojen järjestyksellä ei ole väliä. Bedard arvonnassa numerot olivat järjestyksessä 5, 13, 4 ja 9, mikä siis on kombinaatio 4-5-9-13. Toisella kerralla arvottiin pallot 9, 8, 10 ja 6 eli 6-8-9-10.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Kyllä sen jälkimmäisenkin arvonnan voi voittaa sijoilta 12-16. Silloin 1. ja 2. on Sharks ja Blackhawks.

Voi voittaa tottakai, mutta eivät pääse varaamaan ykkösenä tietenkään.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Ducksit voittivat loton ja pysyivät ainakin paikallaan numero 3.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös