NHL Eastside Hockey Manager

  • 566 731
  • 2 476

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Hieman apua tuohon 07 peliin, en jaksa kaikkia viestejä läpi käydä, että anteeksi jos on jo kysytty ja vastattu.

Mutta siis kun tuolla Suomen maajoukkueella aloitin pelin, niin minkä takia Ville Peltonen ja aikaisemmin Sami Kapanen eivät suostu tulemaan maajoukkueeseen esim. nyt moskovan euro hockey tourille ja sitten myöskään mm-kisoihin. Saisiko tuon jotenkin editorilla säädettyä että kaikki pelaajat olisivat maajoukkueessa mahdollista valita. USA:lla taisi olla sama ongelma, ettei NHL:stä saa mm-kisoihin valittua ollenkaan noita parhaimpia pelaajia joilla kausi jo ohi.
 

sergo91

Jäsen
Kaikki pelaajat eivät aina vain jostain syystä halua tulla. Eli tapahtuu inhimillisiä kieltäytymisiä, mutta esim Sami Kapasella on säädetty editorilla että on lopettanut maajoukkueuran. Käsittääkseni tulee taas pelaamaan, kun otat diskliked clubista pois Finlandin.
 

nikozwan

Jäsen
http://www.eastsidehockeymanager.net/main.php

Tuosta linkistä voi pelin ostaa Sports Interactiven nettikaupan kautta. Kolmekymppiä näyttää hinta olevan tällä hetkellä. Tuo NHL EHM 2007 on pelin uusin ja viimeisin versio, kunhan lataa tämän linkin takaa patchin versioon 3.0.4.

*

http://www.ehmtheblueline.com/forums/portal.php

Tuosta osoitteesta voi sitten latailla pelaajien itse tekemiä rosteripäivityksiä, joilla pääsee pelaamaan tämän päivän miehistöillä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla vaikka ylimmästä linkistä löytyvää demoa ensin ja katsoa kiinnostaako peli. Eihän tämä kaikille sovi, mutta jos jaksaa paneutua niin koukuttaa kyllä varsin tehokkaasti.

Kaupan hyllyiltä vuoden 2007 uusinta ja viimeisintä versiota ei saa, eikä koskaan saanutkaan. Peli tuli ainoastaan nettilevitykseen. Vanhoja versioita voi alehyllyistä tuurilla löytyä. Sääli että piratismi tappoi tämän pelisarjan, joka omasta mielestäni alkoi nimenomaan viimeisessä versiossaan lunastaa
odotuksiani.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Mistähän voisi johtua, että aina kun pelaan Suomen maajoukkueella, niin Euroopassa pelaavien suomalaisten statsit laskevat kuin lehmän häntä? Kiitos jo etukäteen.
 

sergo91

Jäsen
En osaa tarkalleen vastata, mutta jos sillä joku yhteys olisi niin se voisi olla mm. se että konehan valitsee joka turnaukseen parhaat saatavilla olevat pelaajat, mutta itse pelatessani tykkään tehdä kokeiluja, pelipaikat jaetaan oman käsitykseni mukaan (?) maineella ja maine voisi laskea, kun valintaa ei tulekkaan.

Näin rooli saattaisi seurajoukkueessa vähentyä ja tehot samoiten. Tosin yvlle ja avlle taitaa kone valita parhaiten roolitetut pelaajat taitojensa puolesta.

Eikä tämä ole mitään varmaa tietoa, mutta voisi olla syy jos maine käyttäytyy tuolla tavalla.
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Onko kukaan testannut nuita 10/11 databasee, onko vielä pelattava ja tuleeko se ilmiö että pelaajat ei kehity kun on vanhennettu monella vuodella ilman taitojen muuttumista?
 

trap

Jäsen
Mä olen viitisen kautta liigaa tahkonnut. Ja onhan toi vähän retuperällä tosiaan ainakin eurosarjoissa, kun monilla pelaajilla on arvot ihan päin prinkkalaa ja masavirmasmainen scouttaus (Veilleux, York jne) tuo kovaa tulosta. Korjailin tosin aika monen 20-25-vuotiaan liigapelaajan arvoja ylöspäin. Ei edes loppupeleissä niin iso homma.

Mutta joo on toi pelattavuudeltaan ihan ok. Vaikka kieltämättä pistää miettimään miten loistavaa olisi kokonaan uusi EHM-peli missä olisi kaikki taitoja&vuosilukuja myöden kondiksessa. Perhanan SI.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Pikkusen rupeaa mietityttämään tämä systeemi EHM:ssä. Tarjoan Alexander Seminille kahdeksan miljoonan vuosipalkkaa (jollain 2-3 vuoden sopparilla, en muista), mutta mies menee LA Kingsiin pelaamaan jollain 6 miljoonalla. Voisiko joku vähän valottaa, että millä perusteilla nuo jengejään valitsevat?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Pikkusen rupeaa mietityttämään tämä systeemi EHM:ssä. Tarjoan Alexander Seminille kahdeksan miljoonan vuosipalkkaa (jollain 2-3 vuoden sopparilla, en muista), mutta mies menee LA Kingsiin pelaamaan jollain 6 miljoonalla. Voisiko joku vähän valottaa, että millä perusteilla nuo jengejään valitsevat?

Millä joukkueella pelaat (ja kuinka hyvä se on nyt/tulevaisuudessa), kuinka pitkän sopparin Semin teki Kingsiin, onko joukkueessasi pelaajia/henkilökuntaa josta Semin ei pidä ja vastavuoroisesti onko Kingseillä pelaajia/henkilökuntaa joista Semin pitää yms. En siis tiedä tarkkoja perusteita (onko sellaisia olemassakaan), mutta oishan tuo helvetin tylsää jos aina korkein tarjoaja sais haluamansa pelaajat.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Miten jonkun pelaajan saa määriteltyä loukkaantuneeksi pelin alkuun? Siis kun aloitan uuden uran ja haluaisin vaikkapa nyt Malkinin loppukaudeksi ja Crosbyn 4 kk:ksi sivuun.

Onko se jossain tuolla extra configissa? Ainakaan tuo "INJURY" "Jevgeni" "Malkin" "" "FUTURE_PERMANENT_TORN_ACL" 10"-rivin lisääminen ei auttanut, mutta tuo taitaa tarkoittaa että tapahtuu kauden aikana jossain vaiheessa, vai?
 

Wolves

Jäsen
Onko se jossain tuolla extra configissa? Ainakaan tuo "INJURY" "Jevgeni" "Malkin" "" "FUTURE_PERMANENT_TORN_ACL" 10"-rivin lisääminen ei auttanut, mutta tuo taitaa tarkoittaa että tapahtuu kauden aikana jossain vaiheessa, vai?

Juu eli Future Permanent injuryllä tarkoitetaan, että pelaaja on jossain vaiheessa kärsinyt samanlaisen vamman ja se voi olla syynä uran aikaiseen päätökseen (jos nyt oikein ymmärsin)

Kokeile sen sijaan esim "INJURY" "Jevgeni" "Malkin" "Pittsburgh Penguins" "SURGERY" 6" (Kuusi tarkoittaa kuukausien määrää)

Edit: Ja loukkaantumisen syythän löytyy sieltä Extra Configista, jos jonkun erityisen haluaa Malkinille tai Crosbylle kehittää.

Jos pelailet peliä alkuperäisen idean mukaisesti (eli 2006-2007 kokoonpanoilla), niin thebreakaway.net on taas julkaissut uuden päivityksen kokoonpanoihin.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Joo näinpä tuo toki on, tyhmä minä. Jostain syystä sivuutin tuon pysyvän tuosta.

Pitääpä laittaa koksut kuntoon. 06-07 rosterit voisi jossain vaiheessa olla hyväkin idea, joskin vähän koputtaa takaraivossa ikävästi Kanet yms. muualla kuin niissä joukkueissa missä nyt pelaavat.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tieto lisää tuskaa eli miksi jättää pelin tilanteiden seuraaminen vain tekstin varaan:

Jouduin heikon Elitserien -kauden jälkeen karsintasarjaan, joka sujui kehnosti. Viimeisessä ottelusta tarvitsin vähintään jatkoaikavoiton, koska pahin kilpakumppani voitti ottelunsa ja nousi tasapisteisiin paremmalla maalierolla.

Katselin jatkoajan grafiikkana. Pelaan ylivoimalla jatkoajan lopulla ja meidän ukko pääsee läpiajoon. Syöttää b-pisteiden välistä keskialueelle.

Tilanne jatkuu, n. viisi sekuntia aikaa, kun meidän ykkösketjun äijälle pelataan tekopaikka maalin eteen. Kuljettaa kulmaan.

Meni hermot vähäksi aikaa tuohon hienoon peliin. En enää koskaan katsele tilanteita grafiikkana.
 
Viisi kautta Bruinsin perämisessä, tuloksena neljä runkkarin voittoa ja viisi pyttyä. Ihan kivasti on mennyt. Alla kokoonpano viimeisimmältä kaudelta.

Lucic - Jokinen - O'Sullivan
Kitsyn - Bergeron - Wheeler
Kaspar - Söderberg - Påhlsson
Ott - Vasicek - Laich

Wideman - Chara
Michalek - Meszaros
Lee - Jackman

Lehtonen
Galimov

Jokinen ja Chara rupeavat olemaan jo seniori-iässä (Chara 38v ja Jokinen 36v), joten tässä pitää hiljalleen hakia uusi franchise sentteri ja puolustaja. Tilannetta toki helpottaa, että kakkossentterinä on viime kaudet vetänyt Patrice Bergeron, jonka scoutit ovat luokitelleet jengin toiseksi franchise forwardiksi. Puolustukseen kyllä ison Z:n mahdollinen lopettaminen jättää valtavan, reilun kaksimetrisen ja 100-kiloisen rotkon. Prospekteja en vain tunnu osaavan kehittää, koska melkein kaikki hieman lupaavatkin yksilöt ovat taantuneet tai jäänet kehityksessään paikoilleen. Kitsyn on onneksi poikkeus, vaikka epäilenkin onnistumisten johtuvan myös loistavasta sentteristä. :)
 

sergo91

Jäsen
Kun tarjoattessa sopimusta on mahdollisuus valita että tekeekö julkisen tarjouksen "Make offer public?" niin mihin se vaikuttaa kumman siihen valitsee vai vaikuttaako mihinkään?
 

Teloch

Jäsen
Nyt kun taas kerran yritän saada tästä pelistä jotain irti, voisiko joku kertoa mistä näkee tarkalleen NHL-puolella rosterin cap hitin ja paljonko siellä on tilaa? Monesta eri ruudusta löytyy monenlaista lukua, mutta...
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Jelppiä kiitos!

Miten saan väsyneet (tired) kunnossa olevat pelaajat kauden aikana takaisin kondikseen? "Resting" harjoitusmodilla ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Olen lepuuttanut pelaajia kesän ajan ja sitten kauden kynnyksellä alottanut intensiiviset treenit. Erinäisten oppaiden mukaan olen harjoituksia säätänyt, mutta aina tuntuu jonkun 2-5 pelaajaa väsyvän marras-joulukuussa.

Miten näitä pelaajia kannattaisi treenailla, että saisi nuo väsymykset hoidettua pois?
 

Fensba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jelppiä kiitos!

Miten saan väsyneet (tired) kunnossa olevat pelaajat kauden aikana takaisin kondikseen? "Resting" harjoitusmodilla ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Olen lepuuttanut pelaajia kesän ajan ja sitten kauden kynnyksellä alottanut intensiiviset treenit. Erinäisten oppaiden mukaan olen harjoituksia säätänyt, mutta aina tuntuu jonkun 2-5 pelaajaa väsyvän marras-joulukuussa.

Miten näitä pelaajia kannattaisi treenailla, että saisi nuo väsymykset hoidettua pois?

Itellä ainakin on toiminut, että pistää muut reenit light ja sitten conditioning intesivy. En tiedä, onko tuossa järkeä, mutta itsellä ei ole ollut ongelmaa.

Sitten kun pelaajat on taas +90% niin harjoitukset mediumiin, tai mitä nyt yleensä käyttääkään.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itellä ainakin on toiminut, että pistää muut reenit light ja sitten conditioning intesivy. En tiedä, onko tuossa järkeä, mutta itsellä ei ole ollut ongelmaa.

Sitten kun pelaajat on taas +90% niin harjoitukset mediumiin, tai mitä nyt yleensä käyttääkään.

Kiitos vinkistä. Pitääpä kokeilla tuota harjoituksen editiointia noin. Todella tarkkaa kyllä tuo kesällä harjoittelu on. Toisella kaudella oli yli puolet joukkueesta väsyneenä jouluun mennessä, mutta tällä kaudella vain about 4-5, kun olin hieeman muokannut harjoitustyyliä ja lepuutin pelaajia. Eiköhän ne nyt tuosta piristy Fensban vinkin ansiosta.

Lievänä off topicina kerrottakoon, että yleensä aloitan uran jossain euroopan sarjasta ja yritän sitä kautta rakentaa tien NHL:ään asti. Jotenkin kiehtovampaa lähteä ns. pohjamudista liikkeelle.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Itse olen käyttänyt kauden jälkeen heinäkuun vaihteeseen asti light treeniä conditioningin osalta ja muut treenit normaalisti. Heinäkuusta elokuun loppuun conditioning intensive ja siitä mediumille. Mediumilla sitten pleijjareihin asti ja sitten lightille. Prospecteilla on ollut pikkasen kovempaa treeniä, mutta kun paikka kokoonpanossa on sementoitu niin nekin pelurit on vaihdettu spesiaalitreeneihin (offensive, defensive etc). Tietysti pelaajakohtaisesti pitää aina vähän muokkailla, mutta tämä metodi on tuottanut sellaiset ~50 Stanleyn mukia ja saman verran Halosen pyttyjä.

Edit: Ja vielä tähän liittyen, offseasonilla olen pitänyt generalin osuuden treeneissä 40 prosentissa ja erikoistilanteiden 30-30. Kauden aikana sitten general 30 ja muut 35-35.
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Itse nyt muutaman päivän peliä pelanneena täytyy kysyä, että onko pelin simuloiminen aina muillakin "hidasta". Sen verran olen itse osannut asetuksia säätää, että kaikki ne tapahtumat ovat none asetuksessa ja itse en managerina koutsaa. Myöskin änäri on ainoana liigana enhanced ja muut standard. Loistava peli niin muuten, mutta kyllä se itseäni hiukan ärsyttää, että kun haluaa vaikka simuloida kuukauden parin verran peliä niin siinä kestää se 5-10min tai jopa kauemminkin. Eli onko mahdollista saada peliä simuloitua nopeammin?
 

Teloch

Jäsen
Malttaisiko joku laittaa tuon pre-game editorin jakoon? Parina päivänä koittanut ohimennen etsiä netistä, mutta pelkkiä kuolleita linkkejä tullut vastaan.

E: Kiitokset SharksAttackille. Nopeasti se käy kun osaa etsiä, näemmä.
 
Viimeksi muokattu:

PikkuKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Olisiko vielä jollakulla heittää nykyisellään toimivaa päivitystä noihin EHM07:n Suomen joukkueisiin(SM-liiga ja Mestis) ja ohjeita miten tuon päivityksen saisi käyttöön?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös