NHL Eastside Hockey Manager

  • 567 412
  • 2 477

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hyvä pelihän tuo, kiitos jälleen sigamesille. Eipä vain sm-liigaa voi oikein pelata, ennen kuin jonkun näköinen editori ja päivitetyt rosterit ovat tulleet.

NHL ja Pittsburgh Penguins riittää kyllä siihen asti enemmäin kuin hienosti.
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näkyykö muilla NHL pelaajien naamat? Minulla niitä ei näy...

Edit. Andrej: mullakin näkyy siis tämmöset pelaajat jotka pelaavat lähinnä farmissa.
 
Viimeksi muokattu:

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
malpo kirjoitti:
Näkyykö muilla NHL pelaajien naamat? Minulla niitä ei näy...
Eipä näy täälläkään. EDIT: Brad Larsen, Braydon Coburn ja Jim Slater näemmä löytyvät kuvineen Atlantan rosterista.

Yritin lähteä kauteen SaiPan peräsimessä, mutta neljä ensimmäistä peliä tuli nekkuun keskimäärin 7-0, joten ajattelin että voi olla viisaampaa testata NHL-uraa. Saas nähdä onko kyse vaan siitä että olen niin huono.

Kunnollinen 2D-kuva pelistä on todella tarpeellinen lisä.
 
Viimeksi muokattu:
Samoilla linjoilla kuin varmasti suurin osa täällä. Eli itse peli on hieno, mennyt paaljon eteenpäin edellisestä ja nyt jo muistuttaa muita perheenjäseniään (esim. FM) huomattavasti, mutta on kuitenkin oma itsensä.

Suurimmista bugeista (onko niitä?) en osaa vielä sanoa johtuen lyhyestä pelikokemuksestani, mutta pääosin näyttää toimivan aivan kuten pitääkin. Taktiikkapuolelle on saatu paljon parannusta, joten nyt pelkästään taktiikoiden jne säätämisessä saa kulumaan aikaa sopivasti jos on tällainen perfektionisti kuten minä.

Suurin valituksenaihe liittyy tietysti näihin lisenssiongelmiin. Niistä en syytä pelin tekijöitä vaan nihkeitä pamppuja eri maiden liittojen johdossa. SM-liiga ei sinällään edes häiritse enää, sillä siellä on oikeat pelaajat toisin kuin alemmissa Suomen sarjoissa tai esim. Tsekin tai Sveitsin sarjoissa. Kunpa vaan joskus näisä lisensseistä päättävät tajuaisivat, että tässä tehdään vaan hallaa heille itselleen...
 
Onko mitään tietoa rosteri- ja nimipäivityksien aikataulusta, lieneekö miten iso homma kääntää data EHM 2005 -> 2007? Ei nappaisi aloitella pelaamista täydellä höökällä ennenkuin tiedot ovat ajantasalla, oikeilla nimillä jne.
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
malpo kirjoitti:
Näkyykö muilla NHL pelaajien naamat? Minulla niitä ei näy...

Edit. Andrej: mullakin näkyy siis tämmöset pelaajat jotka pelaavat lähinnä farmissa.

joo, tässä pelissä ei ole nuita naamoja paljon yhtään, saat kuitenkin naamat melkein kaikille NHL pelaajille osoitteesta www.fhockey.com
 

Ltk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, LA Kings, Liverpool
Nyt kun muutama tunti pelaamista takana, voi jo sanoa jotain pelistä.

Ulkoasu on hieno ja paljon parannuksia tullut. Pikkulisät kuten latauslaatikoiden tipsit ovat loistavia. 2d- peli näyttää ihan hyvältä. Muutama pikkubugi siellä oli ja pelaajille tulee ihmeellisiä jäätymisiä/jähmettymisiä välillä, mutta tämä asia varmasti korjaantuu päivitysten myötä. Laukauksia peleissä tulee mielestäni aivan liikaa, vaikka taktiikkani onkin laukoa paljon niin 70 laukausta/peli on silti liikaa. Kuten mainittua, taktiikkapuoli on selvästi mennyt eteenpäin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Muuten vaikuttaa oikein hyvältä, mutta kuten pelkäsin, lukon "sympaattinen pikkuseura" maine istuu tiukassa, ja tuossa joutuu operoimaan alle miljoonan euron pelaajabudjetilla, vaikka todellisuudessa käytössä on yli 2 miljoonaa euroa.

Ei haittaisi jos tuo vaikka korjattaisiin. Olisi mukavampaa pelata realistisilla resursseilla, eikä taistella millään ässien budjetilla.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
Muuten vaikuttaa oikein hyvältä, mutta kuten pelkäsin, lukon "sympaattinen pikkuseura" maine istuu tiukassa, ja tuossa joutuu operoimaan alle miljoonan euron pelaajabudjetilla, vaikka todellisuudessa käytössä on yli 2 miljoonaa euroa.

Ei haittaisi jos tuo vaikka korjattaisiin. Olisi mukavampaa pelata realistisilla resursseilla, eikä taistella millään ässien budjetilla.


Juu tottakai Lukolla pitäisis olla pelissä liigan suurin pelaajabudjetti. Noh, odotas
editoria niin saat Lukolle haluamasi pelaajabudjetin. Samallahan voisit laskeä niitten
Ässien budjetin kymmeneen euroon.

Liigaa tullut jo pari kautta pelailtua. Monella pelaajalla attribuutit ei oikein ole kohillaan
mun mielestä. Varsinkin henkisellä puolella mennään joidenkin pelaajien kohdalla
miten sattuu.

Editoria odotellessa. Eiköhän tätkin tule tahkottua satoja tunteja.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tanskanen kirjoitti:
Juu tottakai Lukolla pitäisis olla pelissä liigan suurin pelaajabudjetti. Noh, odotas editoria niin saat Lukolle haluamasi pelaajabudjetin. Samallahan voisit laskeä niitten
Ässien budjetin kymmeneen euroon.

En minä halua kenenkään budjetteja laskea, haluan vaan että budjetit vastaavat SM-liigan realiteetteja. Vai haluaisitko sinä kenties yrittää kasata jokereista joukkuetta 900k budjetilla? Jokerien kohdalla tuo budjetti (2.1 M)on ihan oikeaan osunut, ehkä muutama 100k alle oikean, kärpillä se on noin puoli miljoonaa alle oikean (1,8M), lukolla yli miljoonan alle oikean (980k). En minä mitään cheatteja tai epäreiluja budjetteja halua, vaan totuudenmukaiset resurssit joukkueille, niin kuin ne todellisuudessa ovat.

Nuo kolme olen tsekannut, muista en osaa sanoa. Editorilla toki voin fiksata sitten, mutta eihän se haitaksi olisi jos pelissä olisi suoraan oikein.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
En minä halua kenenkään budjetteja laskea, haluan vaan että budjetit vastaavat SM-liigan realiteetteja. Vai haluaisitko sinä kenties yrittää kasata jokereista joukkuetta 900k budjetilla? Jokerien kohdalla tuo budjetti (2.1 M)on ihan oikeaan osunut, ehkä muutama 100k alle oikean, kärpillä se on noin puoli miljoonaa alle oikean (1,8M), lukolla yli miljoonan alle oikean (980k). En minä mitään cheatteja tai epäreiluja budjetteja halua, vaan totuudenmukaiset resurssit joukkueille, niin kuin ne todellisuudessa ovat.

Nuo kolme olen tsekannut, muista en osaa sanoa. Editorilla toki voin fiksata sitten, mutta eihän se haitaksi olisi jos pelissä olisi suoraan oikein.

Ei tästä jaksa ruveta vääntämään.

Mun pointtina oli se, että Lukko ei todellakaan ole kaudesta toiseen Liigan kärkiseuroja
pelaajabudjetiltaan.
Jos Lukon pelaajabudjettiin olisi laitettu se miljoona lisää, niin joukkuehan nousisi
pelissä suoraan jokavuotiseksi mitalisuosikiksi. Onko todellisuudessa näin?
Tarkoituksena ei ole provoaminen vaan realistisuus.

Nemesis:

Peli on todellakin hyvä, mutta sitä ei kaupoista saa. Pelin saa vain netistä ladattuna
luottokortilla maksettuna. Myös osa electroneista toimii maksamisessa.

Jos sulla ei oo entuudestaan EHM05:sta ja et halua/pysty verkon kautta ostamaan, niin suosittelen 05:sta.
Todella hyvä peli sekin, ja päivityksillä nykyiset kokoonpanot saatavilla.

http://www.eastsidehockeymanager.net/
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tanskanen kirjoitti:
Ei tästä jaksa ruveta vääntämään.

Mun pointtina oli se, että Lukko ei todellakaan ole kaudesta toiseen Liigan kärkiseuroja
pelaajabudjetiltaan.
Jos Lukon pelaajabudjettiin olisi laitettu se miljoona lisää, niin joukkuehan nousisi
pelissä suoraan jokavuotiseksi mitalisuosikiksi. Onko todellisuudessa näin?
Tarkoituksena ei ole provoaminen vaan realistisuus.

No, jos tavoitteena on realistisuus, niin Lukon pelaajabudjetti on juuri tuon mainitun miljoonan verran liian pieni (Oikea summa tällä kaudella 1950000 €). Lukkoa enemmän pelaajien palkkohin ovat budjetoineet vain pk-seudun joukkueet, Kärpät ja TPS.

Ja kyllähän Lukko jättää säännöllisesti kausi kauden jälkeen muun muassa hämäläisseurat taakseen pelaajabudjetin koossa.

Pahoittelut osittaisesta off-topicista.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tanskanen kirjoitti:
Mun pointtina oli se, että Lukko ei todellakaan ole kaudesta toiseen Liigan kärkiseuroja pelaajabudjetiltaan.

Kyllä on. Lukolla on vuodesta toiseen liigan top 6 joukkoon kuuluva budjetti, joka pyörii siinä 2 miljoonan tietämillä, hiukan yli, hiukan alle vuodesta riippuen. Viime kaudella n. 1,85 miljoonaa, sitä edeltävällä jotain 2,3 miljoonan paikkeilla. Pelivaraa on aika runsaasti, riippuen tarpeesta.

Kärpät, IFK ja jokerit ovat siinä 2,5 miljoonan tietämillä. Blues, Lukko ja TPS siinä 2 miljoonan paikkeilla.

Tanskanen kirjoitti:
Tarkoituksena ei ole provoaminen vaan realistisuus.

Ensin faktat kuntoon, sitten aletaan puhumaan realismista. Minäkin tosiaan pyrin realistisuuteen, mutta ilmeisesti tämä väittely johtuu siitä, että sinä kuvittelit lukon touhuavan jollain pikkubudjetilla? Ei siis ihme että pelin tekijätkin saattavat niin kuvitella, kun edes jotkut liigaa seuraavat eivät tiedä joukkueiden resursseista sen enempää. Kuten aiemmin totesin, "sympaattisen pikkuseuran" imago istuu varsin tiukassa. En edes odota että satunnainen jokerifani tietää jonkun peräkylän jengin pelaajabudjettia, mutta toki toivoisin että peliin se saataisiin oikein

Ei tosiaan millään pahalla, mutta totuus on tämä, ja siksi haluaisin myös sen näkyvän pelissä.

EDIT: jaa olin hidas, edellä olikin jo korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
Kyllä on. Lukolla on vuodesta toiseen liigan top 6 joukkoon kuuluva budjetti, joka pyörii siinä 2 miljoonan tietämillä, hiukan yli, hiukan alle vuodesta riippuen. Viime kaudella n. 1,85 miljoonaa, sitä edeltävällä jotain 2,3 miljoonan paikkeilla. Pelivaraa on aika runsaasti, riippuen tarpeesta.

EDIT: jaa olin hidas, edellä olikin jo korjattu.

Kyllä tämä "satunnainen Jokerifani" seuraa tiiviisti liigaa. Ettei vaan tohon sun
03-04 teillä meni budjettiin n. 1 500 000€ + n. 400 000€ halliremonttiin.
04-05 Lukko ilmoitti pelaajabudjetikseen 1 700 000€.

btw. Lukko tekee ainakin omiesi sanojesi mukaan miljoonan luokkaa olevat
tappiot vuosittain, niin mitenkä sitten olisi yht'äkkiä pompattu JOKAvuotiseen
kahden miljoonan budjettiin?

Mutta niinkuin mä sanoin, niin tästä ei jaksa alkaa vääntämään.
Nautitaan vaan pelistä ja antaa kaikkien tehdä sitten editorilla täysin mitä haluaa.

Case closed, mun osalta. Hyvää loppu-elämän jatkoa.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hack kirjoitti:
Tätä juuri mietin itsekin. Riz:lle kysymys, että onko mahdollista maksaa peli esimerkiksi tilisiirrolla tai vastaavalla?

EDIT: tyhmä kysymys, sivuilta löytyi tietoa heti
http://www.eastsidehockeymanager.net/buy.php?type=payments

Näemmä lisänneet maksutapoja, joka on hyvä asia.
Ennakkotilaukseen kävi vain luottokorttimaksu, jota ei itseltä löytynyt.
Loppujen lopuksi sai kuitenkin maksettua ja viikonloppu peliä tullu tahkottua.
 
psychodad kirjoitti:
En minä halua kenenkään budjetteja laskea, haluan vaan että budjetit vastaavat SM-liigan realiteetteja.
---
En minä mitään cheatteja tai epäreiluja budjetteja halua, vaan totuudenmukaiset resurssit joukkueille, niin kuin ne todellisuudessa ovat.

Olisi tietysti suotavaa, että joukkueiden budjetit pelissä vastaisivat totuutta, mutta täysin reaalielämän mukaista siitä tuskin saa millään. Esim. editorissa pitäisi olla kohta, jolla tiettyjen joukkueiden/kaupunkien mainetta voi nostaa/laskea. Raumalla kun tuo vetovoima ei kuitenkaan ole huipussaan vaan pelaajille pitää maksaa huomattavaa Rauma-lisää houkutellakseen pelaajia ympäri Eurooppaa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
psychodad kirjoitti:
En minä halua kenenkään budjetteja laskea, haluan vaan että budjetit vastaavat SM-liigan realiteetteja. Vai haluaisitko sinä kenties yrittää kasata jokereista joukkuetta 900k budjetilla? Jokerien kohdalla tuo budjetti (2.1 M)on ihan oikeaan osunut, ehkä muutama 100k alle oikean, kärpillä se on noin puoli miljoonaa alle oikean (1,8M), lukolla yli miljoonan alle oikean (980k). En minä mitään cheatteja tai epäreiluja budjetteja halua, vaan totuudenmukaiset resurssit joukkueille, niin kuin ne todellisuudessa ovat.

Nuo kolme olen tsekannut, muista en osaa sanoa. Editorilla toki voin fiksata sitten, mutta eihän se haitaksi olisi jos pelissä olisi suoraan oikein.

Jypin pelaajabudjetti on myös about 400k liian pieni. 680k euron palkkabudjetilla ei hirveesti pelaajia houkutella.

Onko kellään tullut vastaan bugia, että peli ei lähe käyntiin? Kauden eka peli, ja peli jumittui aloitukseen. Ei lähde sitten millään käyntiin, näkyy vaan, että Hujala ja Hytönen kumartuvat aloitukseen ja tuon jälkeen ei ole tapahtunut mitään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tanskanen kirjoitti:
04-05 Lukko ilmoitti pelaajabudjetikseen 1 700 000€.

btw. Lukko tekee ainakin omiesi sanojesi mukaan miljoonan luokkaa olevat
tappiot vuosittain, niin mitenkä sitten olisi yht'äkkiä pompattu JOKAvuotiseen
kahden miljoonan budjettiin?

Lukon budjetti kaudella 04-05 oli lopulta noin 2,3 miljoonaa (Gill, Roloson, Pirnes..kaikki tulivat budjettien ilmoittamisen jälkeen). Raumalla järjestely on hyvin erilainen mitä muualla. Raumalaiskiekkoilun tuki RY omista RTK nimisen firman, joka on suomen mittakaavassa iso siivousalan yritys, ja se on alunperin perustettu juuri tekemään rahaa raumalaiselle kiekkoilulle...junnuille ja edustukselle. Joten se mitä lukko ilmoittaa ennen kautta ei välttämättä pidä läheskään paikkaansa, rahaa tulee sitä mukaa jos on tarvetta tehdä "korjausliikkeitä".

Lopullinen budjetti katsotaan vasta tilinpäätöksessä, ja pääomistaja kuittaa sen ylimenevän osan pois, joten näennäistä tappiota ei tule koskaan. Lukko on aina plussalla tilinpäätöksen jälkeen, mutta käytännössä edustusjoukkue toki tekee paljon tappiota joka vuosi. Se on vaan yksinkertaisesti hoidettu niin, ettei sillä ole suuremmin väliä. Lukko on hoitanut asiansa kuntoon aikanaan, ja tänä päivänä joukkueella on joka vuosi liigan top6 pelaajabudjetteja. Näin oli pitkään ennen bosman päätöstä, ja muutaman projektivuoden jälkeen näin on taas ollut. Ja tulee myös olemaan, koska lukon ei ole mikään pakko tehdä voittoa jatkossakaan. Toki hyvä olisi, jos joukkue saisi enemmän menestystä ja sitä kautta suuremmat voitot, ja näin konserniavustuksen määrä vähän pienenisi.

Usko nyt hyvä mies, kyllä minä oman joukkueeni asiat paremmin tiedän kuin sinä, varsinkin kun tästä aiheesta on väännetty jatkoajassa ennenkin. Kyllä sen suurin osa muidenkin joukkueiden faneista jo tietää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mängimies kirjoitti:
Olisi tietysti suotavaa, että joukkueiden budjetit pelissä vastaisivat totuutta, mutta täysin reaalielämän mukaista siitä tuskin saa millään. Esim. editorissa pitäisi olla kohta, jolla tiettyjen joukkueiden/kaupunkien mainetta voi nostaa/laskea. Raumalla kun tuo vetovoima ei kuitenkaan ole huipussaan vaan pelaajille pitää maksaa huomattavaa Rauma-lisää houkutellakseen pelaajia ympäri Eurooppaa.

Juu, näinhän se olisi sitten realistisempi. Tosin mitä nyt olen tuota lukolla pelannut, tuo osuus tuntuu jo toimivan ihan hyvin, ja jengiä menee sivu suun vaikka tarjoankin huomattavasti enemmän kuin muut. Norrena ja Peltonen meni mieluummin kerhoon jollain 95k soppareilla, kun itse olisin antanut 130k tai enemmän.
 

Hoblaa#34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miten toimii toi maksuhomma?

Olenko ymmärtänyt oikein että kun ton tilaa niin pystyy pistään kahelle koneelle? Eli esim pystyn pelaamaan isäni kanssa samaan aikaan kun hän pelaa töissä? Tuleeko niitä coodeja tai jotain sit kaks?
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hoblaa#34 kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt oikein että kun ton tilaa niin pystyy pistään kahelle koneelle? Eli esim pystyn pelaamaan isäni kanssa samaan aikaan kun hän pelaa töissä? Tuleeko niitä coodeja tai jotain sit kaks?

lisenssi toimii kahdella koneella yhtä-aikaisesti. Eli kannattaa poistaa lisenssi pelistä
jos aikoo formatoida koneen, tai muuten vaan poistaa pelin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Käytettävyyspuolen opiskelijana huomio kiinnittyi seuraaviin seikkoihin:
- hiiren oikealla näppäimellä ei ole pelissä juuri käyttöä. Kontekstivalikot olisivat tarpeen nopeuttamaan joitain valintoja. Niihin voisi sisällyttää samat toiminnot, joihin nyt pitää edetä klikkaammalla esim. pelaajan ja nimeä ja tarjoamalla vasta sitten uutta sopimusta
- Yläreunassa oleva kolme nappulaa (eteen, taakse ja "kaikki valinnat") ovat pienikokoisia ja hukkuvat helposti. Esim. mustaa taustaa vasten nappulat hukkuvat kätevästi...Saisiko namiskoiden kokoa isommaksi?
- pelitilanteissa (2D-näkymä) ensiksi kenttien saapuminen aloitukseen ja edelleen aloituksien käynnistyminen vie melko pitkään? Voisiko tuota "pikakelata" nopeammaksi?
- "turhien" liigojen tulosten näkyminen (kuten European Challenge Tour, B-tason MM-kisat) -> jonnekin "toggle", josta voi tiputtaa pois sellaisen liigan, jonka tulosten seuraaminen ei kiinnosta

Tässäpä näitä tärkeimpiä, kokonaisuus vaikuttaa silti hyvältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös