NHL Eastside Hockey Manager

  • 567 450
  • 2 477

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Riz kirjoitti:
Ikava kylla ei olla peliin ehditty koodata "vain rahalla on merkitysta, ei millaan muulla" tai "vain silla mita ihmispelaaja haluaa on valia" moodeja. Yritetaan jatkossa paasta niihinkin asti. Periaatteessa uusimmissa versioissa noita eurosiirtoja on jo viilattu niin etta jos patakkaa riittaa niin useimmat pelaajat kylla myydaan sopivaan hintaan ellei sitten ole kyseessa poikkeustapaus jota ei haluta siirtaa jostain syysta juuri silloin mihinkaan hintaan. Tradeista puhuttaessa kaikki pelaajat ovat varmasti saatavilla oikeissa olosuhteissa realistisin vaihtokaupoin mutta kauppa pitaa ajoittaa oikein ja tarjota vastapuolelle sita mita siella ollaan hakemassa.

Ei tuossa nyt ollut kyse pelkästään ihmispelaajan haluista. Teköäly joutuu jokatapauksessa arvottamaan kauppoja, joten siihen varmaan saa säädettyä jonkun kohtuujärkevän raja-arvon/suhteen huipputarjouksiin. Jos koneen joukkueelle tarjotaan kasapäin rahaa (euroopassa) tai laatupelaajia, niin kaupat syntyisivät. Nyt kone on vähän liikaa jämähtäneenä sen hetkisiin tarpeisiinsa. Jos joukkueen kokonaistaso nousee pelaajakaupassa selkeästi, niin kauppa on kannattava (näitä joukkeen yleisarvoja peli joutuu jokatapauksessa laskemaan). Riittävän kovan tarjoukseen jälkeenhän koneen ohjastama joukkue voisi hankkia korvaajan vaikka selkeään ylihintaankin ja jäädä vielä selkeästi voitolle.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Voi olla, että on kysytty, mutta miten pääsee pois full-screen tilasta? Itsellä tulee heti jotain virhe-ilmoitusta, kun yritän laittaa pienemmäksi tuota?
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Mahtiankka kirjoitti:
Voi olla, että on kysytty, mutta miten pääsee pois full-screen tilasta? Itsellä tulee heti jotain virhe-ilmoitusta, kun yritän laittaa pienemmäksi tuota?

Muistaakseni näytön resoluution pitää olla vähintään 1280x1024 pikseliä, että peliä voi tahkota pikkuikkunassa. Tuo resoluutio taas ei taida olla kovin käyttökelpoinen alle 19" monitorissa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Itse sain uuden koneen myötä hommattua tämän pelin. Nyt olen kymmenkunta peliä pelannut ensimmäistä kautta Bluesilla. Minulta oli jo Pelkonen loukkaantuneena ja sitten Määttä sekä Alanko loukkaantuivat samassa pelissä (kaikki sivussa vähintään kolme viikkoa). Päädyin sitten hankkimaan try-outille Luke Sellarsin, joka on pelannut pääosin Chicago Wolvesissa. Hän pelasi kaksi ottelua joukkueessa, ennen kuin teki loppukauden kattavan sopimuksen Ässien kanssa. Try-out oli vielä kesken.

TPS halusi ostaa Matti Näätäsen 30k dollarilla, joten Näsä suuntasi Turkuun.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mzt_t kirjoitti:
Ei hakemistolla ole väliä. Aja patch lataamisen jälkeen, niin se päivittää automaattisesti pelin tiedostot. Joskus saattaa tulla eteen tilanne, ettei patchin asennusohjelma löydä pelin asennushakemistoa, jolloin joudut kertomaan sille oikean hakemiston. Voit halutessasi poistaa patch-tiedoston ajamisen jälkeen.

Kun olen ajanut patchin ja aloitan pelin tulee kaksi vaihtoehtoa joko START FREE TRIAL tai BUY FULL VERSION mikä mättää??? Vai pitääkö sen olla niin.
Onko se uusi patchi muka maksullinen??
 
Viimeksi muokattu:

K.J.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Everton FC, Hermes
Pelailen Rangersilla ja olen saanut aikaan kuuman kamppailun New Yorkin herruudesta Islandersin kanssa.. Kahden kauden aikana 3 kertaa on syttynyt joukkotappelu. Näissä peleissä yhteensä on jaettu n. 400 jäähyminuuttia. Mm. maalivahdit Lundqvist ja DiPietro ovat ottaneet kahdesti yhteen suihkukomennuksen edestä. Myös suomalaiset innostuivat matsaamaan, kun Niinimaa ja J.Ruutu kohtasivat. Ahkerin myllääjä on ehdottomasti ollut Ryan Hollweg, joka on ajettu kaikissa peleissä suihkuun saldona n. 60 jäähyminuuttia. Tässä jo innolla odotan seuraavaa Islandersin kohtaamista...
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Frankie kirjoitti:
Kun olen ajanut patchin ja aloitan pelin tulee kaksi vaihtoehtoa joko START FREE TRIAL tai BUY FULL VERSION mikä mättää??? Vai pitääkö sen olla niin.
Onko se uusi patchi muka maksullinen??

Kokeilepa ladata patchi uusiksi ja valitse se patchi joka on "boxed version" PC patchi eika Try&Buy patchi. Elikka siis taalta:
http://www.sigames.com/downloads.php?type=download&id=360&file=417
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Typerä kysymys. Onko Czech National League vai Second League Tsekin "ykkösdivari"?
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Murmeli kirjoitti:
Typerä kysymys. Onko Czech National League vai Second League Tsekin "ykkösdivari"?

National league tietaakseni tulee heti paasarjan jalkeen, sitten Second league. Noin siis ihan nappituntumalla.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Riz kirjoitti:
National league tietaakseni tulee heti paasarjan jalkeen, sitten Second league. Noin siis ihan nappituntumalla.

Just pelaisin viime patchissa tsekin liigaa ja muistaakseni oli ainakin tilastoissa niin että CZE-2 oli ykkös divari eli tästä voisi päätellä että Second olisi ykkönen ja national "muta" sarja...
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pitääpä kysyä tälläistä. Pelailen versiolla 2.1.1 ja aattelin laittaa sen uuden patchin joka on nyt ilmestynyt. 2.1.3:sen. Mutta olen itse päivittänyt kaikki pelaajasiirrot ja laittanut pelaajien arvoja oikeiksi. Joten jos asennan päivityksen niin katoaako kaikki mitä olen vaivalla editorilla tehnyt? En viitsisi heittää hukkaan kaikkea vain sen takia että otan uuden päivityksen. Todella vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku etes voisi auttaa miestä hädässä :-)
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Parker27 kirjoitti:
Pitääpä kysyä tälläistä. Pelailen versiolla 2.1.1 ja aattelin laittaa sen uuden patchin joka on nyt ilmestynyt. 2.1.3:sen. Mutta olen itse päivittänyt kaikki pelaajasiirrot ja laittanut pelaajien arvoja oikeiksi. Joten jos asennan päivityksen niin katoaako kaikki mitä olen vaivalla editorilla tehnyt? En viitsisi heittää hukkaan kaikkea vain sen takia että otan uuden päivityksen. Todella vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku etes voisi auttaa miestä hädässä :-)

2.1.3 ei sisalla datamuutoksia, eli ei ylikirjoita mitaan tietokantaan tehtyja muutoksia. Ja vaikka olisi tehnytkin, niin data kansiostahan voi ottaa aina backupin ennen patchin asentamista ja sitten kopsia omat datat taas tilalle.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kiitoksia vastauksesta Riz. Tuosta oli paljon apua. kiitos :)
 

Jokerihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, San Jose Sharks
Euro Hockey Tourissa ei jatkoaikavoitosta saa pistettäkään. Huomasin tämän kun voitin turnauksen ensimmäisen ottelun jatkoajalla. Pelin jälkeen sarjataulukon kärjessä komeili hävinnyt joukkue yhdellä pisteellään kun itse en saanut pistettäkään.

Onko joku huomannut tällaista aiemmin?
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparalla pelaan ja kolmesta kaudesta on kaksi mestaruutta ja yksi hopea vaikka jengin pelaajien arvot oli alussa painettu tsadilaistyyliin täysin epärealistisen alas. Vinkkejä miten liigasta pääsisi ulkomaille, sillä vaikka olen huippukoutsi niin tilaisuuksia ei tule???
 
iso-D kirjoitti:
Tapparalla pelaan ja kolmesta kaudesta on kaksi mestaruutta ja yksi hopea vaikka jengin pelaajien arvot oli alussa painettu tsadilaistyyliin täysin epärealistisen alas. Vinkkejä miten liigasta pääsisi ulkomaille, sillä vaikka olen huippukoutsi niin tilaisuuksia ei tule???

Helpoin tapa olisi varmaankin kokeilla päästä valmentamaan Turkuun paikallista Tepsiä tai Tutoa.

Jos se ei onnistu niin Raumakin saattaisi olla tarpeeksi eksoottinen paikka tamperelaiselle. Niin se Rauman paikallinen seura on nimeltään Lukko, mikäli oikein muistan.
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja jos modet voisivat heittää ko kettuilijan pois ja jos joku voisi vastata ihan ilman henk koht kettuilua - kuten JA:ssa on ollut linjana.
 

Hack

Jäsen
iso-D kirjoitti:
Tapparalla pelaan ja kolmesta kaudesta on kaksi mestaruutta ja yksi hopea vaikka jengin pelaajien arvot oli alussa painettu tsadilaistyyliin täysin epärealistisen alas. Vinkkejä miten liigasta pääsisi ulkomaille, sillä vaikka olen huippukoutsi niin tilaisuuksia ei tule???

Mitäs liigoja sulla on siinä mukana? Itselläni on mukana vain Suomen liigat ja NHL. Harvoin siellä potkuja tulee, mutta kyllä sitä sinne pääsee, kun taso Very Good.
 
iso-D kirjoitti:
Ja jos modet voisivat heittää ko kettuilijan pois ja jos joku voisi vastata ihan ilman henk koht kettuilua - kuten JA:ssa on ollut linjana.

Auts! Minuako tarkoitit? Joskus saattaisi olla hyvä katsoa myös peiliin. Ei se oma kirjallinen tuotanto aina niin rikasta ole.

Lisäksi saadakseen asiallisia vastauksia, on syytä myös kysyä asiallisesti ja perusteellisesti.

Vinkkejä miten liigasta pääsisi ulkomaille, sillä vaikka olen huippukoutsi niin tilaisuuksia ei tule???

Niin tässäpä hyvä esimerkki kysymyksestä, johon ei mitenkään voi vastata annetuin tiedoin. Siispä voisit kertoa, kuten Hack sanoi, mitä liigoja sinulla on mukana ja mikä on sinun reputation näin alkuun. Vastaillaan sitten lisää.


PS. Kannatan kyllä modeilla nollatoleranssia.
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
iso-D kirjoitti:
Tapparalla pelaan ja kolmesta kaudesta on kaksi mestaruutta ja yksi hopea vaikka jengin pelaajien arvot oli alussa painettu tsadilaistyyliin täysin epärealistisen alas. Vinkkejä miten liigasta pääsisi ulkomaille, sillä vaikka olen huippukoutsi niin tilaisuuksia ei tule???


Kuten kysytty jo mitä liigoja mukana ja onko ne takaliigana vai kokonaisina?

Vaikuttaako tuo mitenkää? Ite olen saanut SM-Liigalla pelatessa NHL-seuroilta tarjouksia ja ite hakemallakin saanut paikkoja, mutta muista liigoista ei ole paikkoja tullut.

NHL on siis etuliigana kuten aina ja nämä muut on takaliigana.
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
aloitin normialoituksen, jokunen muu liiga mukana, kuten esim nhl, swedut ja parit euroliigat.

Joten???
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa ostettua kyseinen peli. Viimevuotinenkin on jossain komeron nurkassa odottamassa suursiivousta, mutta uusi versio on maistunut varsin hyvin ainakin yhden kauden ajan.

Mulla on yleensä tapana löytää kaikista peleistä, leffoista - mistä tahansa hirveästi ongelmia ja listailla niitä. Beware.

Ihan aluksi voisi todeta että käyttöliittymä on mukavan selkeä. En oikein osaa sanoa mitä viimevuodesta on muuttunut, mutta sellainen mielikuva on, että silloin oli hieman hankaluuksia. Peli tuntuu muutenkin toimivan vakaasti ilman minkäänlaisia ylimääräisiä takkuiluja. Asentui ilman ongelmia, kuten teki myös 2.1.3 pätsi. Pienellä säädöllä hommasin peliin myös sm-liigajoukkueiden logot. Ikävä kyllä joukkueiden nimet ovat mallia Helsinki I, Helsinki J.
Tästä tulee ensimmäinen "olisin tehnyt tälläisen" huomautus: Peli kaipaisi ehdottomasti sisäisen editorin jolla muuttaa parissa minuutissa vaikkapa vain liiga- ja mestisjoukkueiden nimet. Juu, tiedetään että ne varmasti jotenkin kikkailemalla saa muutettua, mutta liian vaivalloista mulle.
Kehut ansaitsee myös scouttisysteemi, joka muistikuvieni mukaan oli edellisessä versiossa aika kamala.

Muuta pientä valittamisen aihetta:

- Junnuikäisten pelaajien kauppa näyttää käyvän TODELLA kuumana. Liigajoukkueet poimivat näitä <18 vuotiaita junnuja myös ulkomailta kasoittain. Hieman omituista, sanoisin.
- Yksi viimevuotisen pelin suurista ongelmista oli eri maiden sarjojen epäyhtenäinen "scouttaus". Elitserienin jämäpelaaja oli kakkoskentän tasoa Sm-liigassa. Tämä näyttää pätevän yhä. Yksi esimerkki tästä voisi olla se, että suomen maajoukkue ottaa poikkeuksetta todella pahasti kuokkaansa mm-kisoissa ja euro-cupeissa.
- Myös suomen sisällä näitä tasoeroja tuntuu olevan eri joukkueiden välillä. Ainakin Lukko ja Blues tuntuvat olevan todella kovia jengejä. Jokereiden juniorit ovat järjestäen huippuja.
- Pelaajien palkat menevät täysin uusiksi heti peliin määritellyn sopimuksen umpeuduttua. Esimerkiksi Joni Lius halusi kolminkertaistaa palkkansa. Tämä vain yhtenä esimerkkinä, todella monen pelaajan palkan joutui tuplaamaan.
- Jostain kumman syystä Sm-liigan 5. finaaliottelu pelattiin MM-kisojen JÄLKEEN?!?

Noin yleisesti ottaen peli on kyllä varsin kiva ja onnistunut paketti. Toisaalta kyseessä on aikamoinen taulukkolaskentaohjelma vailla inhimillistä kosketusta. Päävalmenta tai fanit eivät pitäneet pihaustakaan koko kauden aikana. Pelaajatkaan eivät kommentoineet mitenkään..mitään. Eikä lehdistö.

Ensi vuoden painoksessa olisi kiva päästä kommunikoimaan pelaajien, valmennuksen, hallituksen, fanien ja muiden sidosryhmien kanssa. "Hanki tänne jäähdyttelevä Selänne, sponsorit kyllä maksaa". "Tuutko kakkosvalmentajaksi sitten kun lopetat parin vuoden päästä pelaajauran, niin voin kattella siksi aikaa vaan tollasen väliaikaisen ratkaisun". "Jos annan Summaselle potkut, niin jatketaanko sitten sopimusta entisellä palkalla?".

Muutenkin kun runko näyttää olevan suht toimiva, kannattaisi mielestäni keskittyä mallintamaan eri liigojen ja seurojen toimintatapoja sekä organisaatioita. Nyt pelistä puuttuu kaikki kulissien takaiset kähminnät ja ilta-puluun päätyvät otsikot. En tiedä muista, mutta itseäni tämä puoli kiinnostaa jopa enemmän kuin pelkkä lupaavien junnujen hankkiminen pikkurahalla.

Semmoista tällä kertaa.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nuo mustat miehet

Laitetaas vielä kysymys. Aloittelin tuossa toista kauttani ja junnuporukkaan on ilmestynyt hirmuinen nippu "mustia miehiä". Tämä ehkä kaipaa selvennystä. Siis ukkojen nimet ovat tummalla fontilla normaalin valkoisen fontin sijaan. Miehille ei voi tarjota sopimusta, heitä ei voi skoutata, eikä profiilissa näy perustietojen lisäksi mitään. Koko action-nappi puuttuu!

Mitäs heppuja nämä nyt sitten ovat? Vieläkö niistä ajan kanssa tulee normaaleita pelaajia?

Junnuporukassa näyttää muutenkin olevan vain 17 pelaajaa. Näistä 14 on näitä mustanaamioita.
 
Viimeksi muokattu:

Da Silva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, NHL:n suomalaiset
floikkari kirjoitti:
Mitäs heppuja nämä nyt sitten ovat? Vieläkö niistä ajan kanssa tulee normaaleita pelaajia?
He ovat todennäköisesti "täydennysmiehiä". Eli junnujoukkue on kupattu tyhjiin "oikeista" pelaajista ja peli on generoinut sinne lisää ukkoja, jotta kaikille pelipaikoille saataisiin mies ja otteluihin tarpeeksi porukkaa kentälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös