NHL Eastside Hockey Manager

  • 567 398
  • 2 477

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Da Silva kirjoitti:
On se hyvä, että joku saa Osalan. Itse yritin tarjota vaikka mitä, että olisin saanut Oskarin joukkueeseeni. Läjäpäin rahaa, kokeneita ja kokemattomia pelaajia, kaikkea mitä tarjota vaan voi, mutta Oskar istui tiukasti Sportissa. Millä ihmeellä Sportin saa luopumaan pelaajastaan?

Oskarihan tuli niinkin helpolla kuin vapailta markkinoilta, sopimus kun loppui.
On pelannut muuten helvetin hyvät treenipelit.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysymys: Mistä hankitte useimmiten uudet pelaajat (sm-liigaa kun pelailee)?. Kyttäilettekö että sopimukset loppuu ja pelaajasta tulee free agent ja sitten sopimusta tarjoamaan vai yritättekö saada kesken kauden/kauden loppumisen korvilla?

Kuinka usein teille nousee juniori-joukkueesta joku todellinen tekijä ns. ylös?

Itse kyttäilen tuota free agentiksi tulemista. Ei noista omista junnuista tunnu olevan oikein mihinkään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ojo kirjoitti:
Itse kyttäilen tuota free agentiksi tulemista. Ei noista omista junnuista tunnu olevan oikein mihinkään.
Tähän pieni kommentti siitä, että pitää olla kärsivällinen. Eihän oikeastikaan yhdessä vuodessa edellisen vuoden a-junnu tähdeksi puhkea. N. 3-4v menee, että hyvä junnu kasvaa liigapelaajaksi.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Murmeli kirjoitti:
N. 3-4v menee, että hyvä junnu kasvaa liigapelaajaksi.

Kehittyvätkö junnut Jr-joukkueessa vai pitääkö heitä valmentaa/harjoituttaa itse? Parin kauden kokemuksella en vielä osaa sanoa onko omalla toiminnallani ollut vaikutusta, mutta olen nostanut kummallakin kaudella muutamaa junnua välillä liigajoukkueeseen, antanut joitakin pelejä ja laittanut rankan practicen päälle. Ainakin tällä menettelyllä arvot ovat vihreällä.
 

Kazka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ojo kirjoitti:
Kysymys: Mistä hankitte useimmiten uudet pelaajat (sm-liigaa kun pelailee)?. Kyttäilettekö että sopimukset loppuu ja pelaajasta tulee free agent ja sitten sopimusta tarjoamaan vai yritättekö saada kesken kauden/kauden loppumisen korvilla?

Itse katson onko pelaaja ostettavissa. Eli kun Asking price on alempi kuin Value niin scouttia vaan kimppuun. Kun pelin aloittaa niin muutama kovakin nimi löytyy, pääasiassa Tsekin ja Venäjän liigoista.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tuntuu vähän siltä, että viimeisimmän rosteripäivityksen jälkeen pelistä on tullut entistä epävakaampi. Välillä kaatuilee useasti tunnin sisään, välillä toisaalta voi pelata pari päivää kaatumatta. Mites muilla?

Voiko ylipäätään tuo rosteripäivitys vaikuttaa pelin kaatuiluun?
 

Wolves

Jäsen
Murmeli kirjoitti:
Tuntuu vähän siltä, että viimeisimmän rosteripäivityksen jälkeen pelistä on tullut entistä epävakaampi. Välillä kaatuilee useasti tunnin sisään, välillä toisaalta voi pelata pari päivää kaatumatta. Mites muilla?

Voiko ylipäätään tuo rosteripäivitys vaikuttaa pelin kaatuiluun?

Ajattelin aivan samaa, sillä pestini Coloradon peräsimessä kaatui, ko. exe tiedoston tekemään virheeseen...tietysti jos muistaisi tallennella silloin tällöin, niin...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Pelaan viimeisimpien päivitysten jälkeen ensimmäistä kertaa SaiPalla kauden 08-09 jälkimaininkeja ja seuraavanlaisia virheilmoituksia hyppää vähän väliä:

v2.0.2 club_records.cpp 984
v2.0.2 players_stats_manager.cpp 2822
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Isot vie, pienet vikisee

Itsellänikin tuo datapäivitys aiheuttaa kaatumisia.

Olen itse fiksaillut änärimiesten palkat ja joukkueiden budjetit palkkakaton mukaiseksi. Olisihan hedelmällistä rakentaa puolivalmista joukkuetta. Yksi asia tosin hiertää, sillä ns. pikkuseurat käyttävät uusia hankintojaan (Pronger, Kariya, Gonchar, Palffy) kauppatavarana. En tajua. Esim. Pittsburghilla on riveissään Gonchar ja Palffy aika pienillä sopimuksilla ja budjetissakin on rutkasti varaa, mutta GM päättää kaupata molemmat sällit Dallasiin täysin käsittämättömiin pelaajaoikeuksiin ja 4. kierroksen varauksiin. Menee maku..
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Varsin erikoista

Mikähän mättää? Ilmeisesti olen sitten varsin kädetön GM kun joukkueeni ei vaan voi voittaa. Joukkuehan on siis Montreal Canadiens. Rosterini näyttää seuraavalta:

Sentterit: Koivu, Datsyuk, Roenick, Bonk.
Vasen laita: Perezoghin, Higgins, Bell.
Oikea laita: Murray, Ryder, Ruutu, Kahnberg, Laraque, Roy.
Pulustus: Aucoin, Mitchell, Markov, Komisarek, Hainsey, Flood, Numminen.

Ja vaikka päällään seisoisi niin ei perkele. Theodorekin pelaa kuin Theodore: epävarmasti ja epätasaisesti. Hyökkäyksen pitäisi olla yksi liigan parhaimmista, vai onko se muka "huonosti roolitettu"? Tietenkin yritän pelata iloista hyökkäävää peliä mutta viime aikoina on vetäydytty kuoreen koska omissa soi. Ja soi. Ja soi. Onkohan tähän tulossa jotain patchia, jotta voisi aloittaa puhtaalta pöydältä tämän kauden säännöillä ja rostereilla? Vai päteekö tähänkin se sääntö että pitää rakentaa erittäin ylivoimainen joukkue, siis paperilla ylivoimainen, että voisi edes pelätä pärjäävänsä? Tekoälykin tekee niin ihmetreidejä että terveisiä Kemistä ja Haminasta! Juu, no se siitä.. Eipä tätä kukaan ole pakottanut pelaamaan..
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Aloittajan vaihtaminen.

Olen itsekin viimepäivinä imeytynyt tämän loistavan pelin maailmaan. Yöunet ja perhesuhteet ovat koetuksella. Tällä hetkellä mieltäni askarruttaa eräs pieni kysymys. Eli, voinko jotenkin vaihtaa aloittajaa tärkeissä omanpäänaloituksissa, mikäli tekoäly on laittamassa neloskenttää jäälle ?
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
teemu_s kirjoitti:
Mikähän mättää? Ilmeisesti olen sitten varsin kädetön GM kun joukkueeni ei vaan voi voittaa. Joukkuehan on siis Montreal Canadiens.

Käytätkö line matchingia? Minun pelini rupesi ratkaisevasti paranemaan kun pistin duunariketjun vastustajan ykköstä vastaan ja sitten ykkösen vastustajan nelosta vastaan.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Gunners kirjoitti:
Käytätkö line matchingia? Minun pelini rupesi ratkaisevasti paranemaan kun pistin duunariketjun vastustajan ykköstä vastaan ja sitten ykkösen vastustajan nelosta vastaan.

Siis mistä ihmeestä tuon line matchingin saa päälle. Ohjeet ovat på svenska, enkä löydä sitä mistään.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Virén kirjoitti:
Siis mistä ihmeestä tuon line matchingin saa päälle. Ohjeet ovat på svenska, enkä löydä sitä mistään.

Löytyypi täältä: Tactics -> Team orders -> 2. sivu. Eli sieltä samasta mistä määrätään kapteenit ja shot orderit.

edit: perhana, jo kolmas viesti tänään joka sisälsi rutosti kirjoitusvirheitä
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
TaoTao kirjoitti:
Itsellänikin tuo datapäivitys aiheuttaa kaatumisia.

Olen itse fiksaillut änärimiesten palkat ja joukkueiden budjetit palkkakaton mukaiseksi. Olisihan hedelmällistä rakentaa puolivalmista joukkuetta. Yksi asia tosin hiertää, sillä ns. pikkuseurat käyttävät uusia hankintojaan (Pronger, Kariya, Gonchar, Palffy) kauppatavarana. En tajua. Esim. Pittsburghilla on riveissään Gonchar ja Palffy aika pienillä sopimuksilla ja budjetissakin on rutkasti varaa, mutta GM päättää kaupata molemmat sällit Dallasiin täysin käsittämättömiin pelaajaoikeuksiin ja 4. kierroksen varauksiin. Menee maku..

Johtuisikohan tuo siita etta Pittsburgh starttaa pelissa jalleenrakentamis-mielialalla koska on rypenyt edelliskaudella viela liigan pohjalla. Ja koska kyseessa on kustomoitu peli, on AI hieman hukassa kun yhtakkia rebuilding joukkueella on nipussa All-Star kavereita. Kun liigassa ei ole palkkakattoa koodattuna, eivat joukkueet sellaista noudata ja varmasti monella nousevat budjetit ensimmaisen kauden jalkeen tuossa kustomoidussa versiossa. Eli palkkakatonalaisten rostereiden heittaminen peliin jossa ei ole palkkakattoa viela simuloituna tekee varmasti hallaa realismille.

NA versio aloittaa hommat tyhjalta poydalta, rostereineen, budjetteineen ja joukkuetavoitteeneen sun muineen.

teemu_s: 90% hyokkaavalla taktiikalla ei ikava kylla parjaa pelissa niin hyvin kuin yleensa fanit uskovat menestysta irtoavan. Jostain syysta yleisesti ihmispelaajien taktiikka on luoda mahdollisimman hyokkaava joukkue pelissa kuin pelissa ja puolustus jaa taka-alalle. Lajista riippumatta tallainen trendi nakyy olevan valloillaan niin futiksessa kuin naissa latkapeleissakin. Oikeasta elamasta voidaan sitten ottaa esimerkkeja siita miten "old time pond hockey" jossa on painotettu paa-asiassa vain hyokkaamista (hello Glen Sather and the New York Oil...siis Rangers) puolustuksen kustannuksella ovat voittaneet kaiken mahdollisen kun taas hyvin puolustavat joukkueet ala New Jersey eivat parjaa sitten mitenkaan...vai mitenkohan se on mennyt nyt viime aikoina (huom. Rangers on edelleen oma joukkueeni). Taktiikoita on tosin viilailtu NA version kynnyksella paamaarana paremman tasapainon loytaminen hyokkaavien ja puolustavien taktiikoiden valille, mutta ilmeisesti optimaalisessa tilanteessa peli reagoisi jokaisen kayttajan henkilokohtaisiin mieltymyksiin ja antaisi niiden mukaisten taktiikoiden olla se paras vaihtoehto. Tosin siina tapauksessa kayttaja saattaisi kyllastya ensimmaisen parin kauden jalkeen kun voittoputki vain jatkuisi ja jatkuisi.

Viren: Aloituksissa ympyraan heitetaan aina hyokkaysvitjasta paras mahdollinen aloittaja, riippumatta siita kuka pelaa nimellisesti sentteria ketjussa. Yksittaisia spesiaali-aloittajia jotka kavisivat ottamassa vain aloituksen ja tulisivat vaihtoon, ei vo viela maarata pelissa.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Riz kirjoitti:
NA versio aloittaa hommat tyhjalta poydalta, rostereineen, budjetteineen ja joukkuetavoitteeneen sun muineen.
Kertokaapa minulle tietämättömälle, että onko tämä North American-versio tulossa kauppoihin Suomessakin? Ilmeisesti sen sisältämät muutokset saa ainakin asennettua netistä 2005-version päälle, mutta koska en kyseistä versiota omista niin voisin aivan hyvin odotella mahdollista NA-version kauppaan ilmestymistä. Milloinkahan tällainen mahtaa tapahtua?
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Riz

Ymmärrän kyllä mistä on kyse. Tarkoitukseni on ollut luoda kolme kutakuinkin tasapainoista, hyökkävää ketjua mutta pitänee jälleen kerran aloittaa uusi kausi puhtaalta pöydältä ja jättää typerät UFA-sainaukset väliin. Muutama vuosi ryvetään ja draftin kautta.. :)

Ehkäpä kaiken avain on ollut riittävän hyvien puolustajien puute. Tai ylipäätään puolustavien pelaajien puuttuminen. Mutta katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Joka ketjuun ainakin yksi puolustavampi pelaaja ja katsotaan mitä tapahtuu. Tasapainoiset pakkiparit, jne.

Olisi kuitenkin suotavaa että olisi mahdollisuus pärjätä useammallakin tyylillä eikä pelkästään "yhdellä koneellisella".
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Bayern kirjoitti:
Kertokaapa minulle tietämättömälle, että onko tämä North American-versio tulossa kauppoihin Suomessakin? Ilmeisesti sen sisältämät muutokset saa ainakin asennettua netistä 2005-version päälle, mutta koska en kyseistä versiota omista niin voisin aivan hyvin odotella mahdollista NA-version kauppaan ilmestymistä. Milloinkahan tällainen mahtaa tapahtua?

Kuten "North American" liittesta tassa NA versiosta puhuttaessa voi paatella, on kyseessa NHL EHM 2005 pelin pohjoisamerikan julkaisu. Talla hetkella ei ole viela mitaan tietoa onko pelista tulossa taman NA version myota uusintapainosta esim. Eurooppaan mutta tarkoituksena on tosiaan etta taman NA pelin pohjalta julkaistaan myos patchi naihin euroversioihin (seka Try&Buy nettiversioon) jolla paasee sitten aloittamaan uudet pelit uusilla saannoilla. Mainittakoon viela varmuudeksi tosiaan etta tuolla patchilla ei sitten voi pelata vanhoja tallenteita, koska liigat ja niiden saannot ovat muuttuneet tuota NA versiota varten sen verran etta muutos uusiin kuvioihin ei onnistu lennosta. Mm. NHL:n uudet vuosittain vaihtuvat UFA saadokset pystytaan ottamaan kayttoon vain jos peli aloitetaan tosiaan alusta.

teemu_s: Ja tahan tosiaan pyritaan, eli taktiikoiden onnistumisprosentteja yritetaan tasapainottaa paremmin jatkossakin ettei yksi taktiikka tai tyylisuunta ole ylivertainen muihin verrattuna.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Huomattavasti parempi peli kuin edellinen versio, mutta yksi kysymys askarruttaa:

Mihin jäi Suomi-sarja???? Taitaa olla ensimmäinen kerta kun SI:n pelissä on pudotettu joku sarjataso pois. Ei näin..
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MAKE #89 kirjoitti:
Vasen ylänurkka -->Action-->View Team Report
Itselläni ei löydy actionin takaa kuin "compare teams" ja "print".

Onkohan joku asetus pois käytöstä?

Edit: Spanieli assistant manageriksi niin toimii.
 
Viimeksi muokattu:

SharksAttack

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, KalPa, Sport
bisnesman kirjoitti:
Itselläni ei löydy actionin takaa kuin "compare teams" ja "print".

Onkohan joku asetus pois käytöstä?

Jos en aivan väärin muista niin joukkueella pitää olla assistant manager että team report olisi käytössä.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
SharksAttack kirjoitti:
Jos en aivan väärin muista niin joukkueella pitää olla assistant manager että team report olisi käytössä.

Pitaa paikkansa. Eli jos joukkueen palkkalistalta loytyy Assistant GM, niin tuo Team Report on katsottavissa omalta joukkueelta seka muilta saman liigan jengeilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös