NHL 24 keskustelu

  • 86 048
  • 514

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sama paskakikkare eri kokoonpanoilla vuodesta toiseen.

Jos tänä vuonna, vaikka taas ostaisikin.

Tämähän se on. En tiedä, sen verran huono maku jää onlinen kokemuksesta, serverit lagaa ja tuo EA:n tasoitus systeemi on naurettava, mutta tästä aiheesta lienee nuristu riittämiin.
Tosin, alennuksesta se 23 tarttui, ja varmaan sama käy sitten 24 kanssa, kun halvalla joskus saa. Tai en tiedä, aika vähiin on jäänyt pleikkarin pelailut, ehkä sitten iltojen pimetessä taas innostuu, mutta ikä tekee tehtävänsä, kun videopelit ei enää samalla tavalla kiinnostele kuin parikymppisenä
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan perinteinen EA:n julkaisu, jossa luvataan hirmu uudistukset ja peli tulee olemaan "paras peli koko universumissa ikinä". Viimeistään ensimmäisessä päivityksessä tämä pilataan ja tekeleen voi unohtaa loppukaudeksi.
joskus julkaisun jälkeen peli on jopa tuntunut aidosti hyvältä ekaan gameplay päivitykseen asti, ja siinä legendaarinen "lyijyliivipäivitys oman alueen syötönkatkoineen tulee. ja pokefest

cross-playstä propsit, viimein
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mikä tämä on?

Huomaa, että uudistuksia tehtäessä on otettu neuvoja kärkipelaajilta. Hyökkäysalueen pyörimisestä tehdään entistä kannattavampaa ja sekös näille kavereille passaa.
niin sanottu dynamic difficulty (heidän omissa vuotaneissa asaiakirjoissaan), jolla saadaan pelikokemusta paranneltua heikomminkin peliä osaavalle, ja tätä kautta mahdollista lisämyyntiä digitaalisella contentilla enemmän
 

Liitteet

  • lost-in-ot-time-to-put-the-game-down-for-a-while-v0-zu1wf2ilxxfb1.jpg
    lost-in-ot-time-to-put-the-game-down-for-a-while-v0-zu1wf2ilxxfb1.jpg
    95,4 KB · kertaa luettu: 437

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
niin sanottu dynamic difficulty (heidän omissa vuotaneissa asaiakirjoissaan), jolla saadaan pelikokemusta paranneltua heikomminkin peliä osaavalle, ja tätä kautta mahdollista lisämyyntiä digitaalisella contentilla enemmän

Liittyykö tähän keissiin jotain vuotaneita asiakirjoja? Siitä julkisesta patenttihakemuksestahan riitti parranpärinää ja koko härdelliin liittyvä joukkokanne vedettiin pois, sen jälkeen iteltä loppu mielenkiinto seurata tätä saagaa. Jotain uutta asiakirjaa tullut vielä sen jälkeen esiin?
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Et oo vissiin ihan hirveesti onlinessa 1v1 pelannut? No nyt menee jos offtopicin puolelle.

Liikaakin tullut pelattua ja siellä kovimmalla tasolla. Huonot pelaajat tykkäävät hakea selityksiä mitä ihmeellisimmistä asioista ja se on ihan normaalia, mutta toivoisin vähän järkeä näihin juttuihin. Jos annat vastustajan laukoa 70 kertaa tai lauot 70 kertaa etkä voita peliä, silloin vika taitaa löytyä sieltä ohjaimen takaa.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Peleissä sattuu usein erilaisia erikoisia tilanteita ja kiekko pomppii jossain pelissä tilanteissa suosiollisesti ja toisissa vastaan. Häviää pelejä selkeästä hallinnasta huolimatta ja myöskin voittaa niitä vaikka on täysin alakynnessä. Näin oikeastikin tapahtuu. Altavastaajana pelissä ollut saattaa voittaa pelin.

Olen itsekin voittanut pelejä oltuani täysin alakynnessä sekä myös hävinnyt hallittuani pelejä täysin. On ollut pelejä joissa erikoiset tilanteet ovat saattaneet kääntää pelejä. Kiekko on pomppinut suuntaan ja toiseen. Silti en syytä peliä vaikka toki joskus harmituksissa saattaa ajatella kaikenlaista ja hakea syitä muualta kuin itsestä.

Sattuman osuutta on aina mutta uskon että viime kädessä hyvät pelaajat voittavat oli momentumia EA:n peleissä tai ei tai jos on niin siitä huolimatta. Kaikille voi tulla pelejä joissa häviää erikoisen pelin jälkeen mutta hyvät pelaajat pitkässä juoksussa pärjäävät taidon ansiosta.

Miksi pelaajat kuten Eki tai Artuzio ja muut huiput pärjäävät vuodesta toiseen? Siksi että osaavat pelata. Heillekin tulee varmasti huonoja päiviä ja johtui "EA:n tasoituksesta" tai ei häviävät tiukkoja pelejä. Nämä pelaajat voittavat pelejä taidon ansiosta eivätkä EA:n ansiosta. Miksi he eivät kritisoi peliä kun häviävät? Siksi että ymmärtävät että suurin syy jos häviävät oli huono päivä tai että vastustaja oli siinä ottelussa parempi.

En tiedä onko todellisuudessa ns. "EA-tasoitusta" tai "momentumia" mistä puhutaan vai onko se pelaajien keskuudessa syntynyt myytti. Kun asiasta jauhetaan kaikkialla vuodesta toiseen alkavat monet asiaan uskomaan. Oli tai ei niin sen taakse mennään liian usein mutta olen varma että viime kädessä hyvät pelaajat pärjäävät siitä huolimatta ja voittavat taidon avulla ja vähemmän taitavat häviävät koska eivät pelaa riittävän hyvin. Sattuman ("EA-tasoituksen?") osuutta on mutta sen merkitystä liioitellaan.

Se että häviää tiukkoja pelejä voi johtua monesta asiasta. Oma keskittyminen herpaantuu. Ja myöskin vaikka hallitsee niin omassa päässä käy jotain ja tuskastuu joten ei onnistu. Kun vastustaja sitten rankaisee alkaa hakemaan syitä muualta. Kyllä noin voi itsellenikin käydä mutta pääosin en syytä peliä missään nimessä vaan jos tuollain häviän on se oma vikani.

Myöskin pelien yllättäville kääntymisille voi löytyä luonnollisempikin selitys. Kukaanhan ei todellisuudessa tiedä kuka ohjaimen takana vastapuolella on. Voi olla että jollakin on kaveri ollut vieressä katsomassa joka osaa pelata. Kun alussa pelannut on häviöllä niin voivat vaihtaa sitä kumpi pelaa. Näin peli muuttuu täysin koska ohjaimen takana on parempi pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liikaakin tullut pelattua ja siellä kovimmalla tasolla. Huonot pelaajat tykkäävät hakea selityksiä mitä ihmeellisimmistä asioista ja se on ihan normaalia, mutta toivoisin vähän järkeä näihin juttuihin. Jos annat vastustajan laukoa 70 kertaa tai lauot 70 kertaa etkä voita peliä, silloin vika taitaa löytyä sieltä ohjaimen takaa.
Juuri näin. Mitä kovemman tason pelaajasta kyse, niin sitä vähemmän kuulee mitään puheita dynamic difficultysta.

EA:lla on tuosta patentti, mutta se ei tarkoita, että sitä olisi käytetty EA:n urheilupeleissä. Tästä nostettiin aikanaan oikeusjuttu EA:ta vastaan, joka hylättiin, kun EA toimitti todistusainestot siitä, että dynamic difficultya ei käytetä EA:n kilpailullisissa urheilupeleissä.

Pelaajat vain herkästi kuvittelevat sen olevan totta, kun kuulevat huhuja, että sellainen pelistä löytyy.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Juuri näin. Mitä kovemman tason pelaajasta kyse, niin sitä vähemmän kuulee mitään puheita dynamic difficultysta.
Koska kaikki nämä "parhaat" pelaa samalla tavalla, niin eihän he huomaa mitään eroa...
Mikään ei ole niin tylsää kuin pelata heitä vastaan tai katsoa kun nämä "kovemman" tason pelaajat "pelaa"...
Enkä syytä pelaajia, joka pelissä käytetään sen heikkouksia hyväkseen...
Monta vuotta ykkösdivaria olen pelannut, ja pelaan taklaustyylillä, en vemputtamalla, ja välillä tulee viestiä, että mukava kun joku pelaa eri tavalla, ja välillä tulee viestiä, että ei noin tätä peliä pelata, eli taklaamalla? Jääkiekiekossa ei saa taklata? Taklaaminen kunniaan ja se vemputuskupla vattuun...
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Tais tulla kyllä totaalinen kuolinisku tämmöselle vanhanaikaiselle pelaajalle kun ympäri nettiä saanut lukea että hybridikontrollit oltaisiin jätetty kokonaan pois joten mikäli jutut pitää paikkansa niin kyllä se on omalta kohdaltani ainakin sitten änärien osalta siinä...

Valitettavasti pitää paikkansa että Hybridit on jätetty pois. Eli jos peliä haluaa jatkaa pitää opetella joko Skill Stick tai ne uudet komennot mitä tuli.

Ekin videon perusteella asia varma koska on päässyt kokeilemaan peliä.


 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska kaikki nämä "parhaat" pelaa samalla tavalla, niin eihän he huomaa mitään eroa...
Mikään ei ole niin tylsää kuin pelata heitä vastaan tai katsoa kun nämä "kovemman" tason pelaajat "pelaa"...
Enkä syytä pelaajia, joka pelissä käytetään sen heikkouksia hyväkseen...
Monta vuotta ykkösdivaria olen pelannut, ja pelaan taklaustyylillä, en vemputtamalla, ja välillä tulee viestiä, että mukava kun joku pelaa eri tavalla, ja välillä tulee viestiä, että ei noin tätä peliä pelata, eli taklaamalla? Jääkiekiekossa ei saa taklata? Taklaaminen kunniaan ja se vemputuskupla vattuun...
Eihän sillä pelitavalla ole mitään merkitystä tässä asiassa. Jos dynamic difficulty olisi olemassa, niin jokainen huomaisi sen.

Mutta sitä ei ole. Tämä on todistettu monia kertoja, niin EA:n kuin pelaajienkin toimesta.
 
En ole näitä nettipelaamisia seurannut tai lukenut, mutta offline - puolella "momentum"-feature on totta kun vaikeustaso on riittävän korkealla. Se ei sinänsä ole huono juttu, että kun peliä hallitsee ja lyö tauluun kolme tai neljä maalia, niin vastustaja lyö kaikki peliin yrittäessään kiriä. Ongelmallista on se, että vastustajasta tulee pysäyttämätön. Puolusti miten hyvin tahansa, niin vastustaja tekee sen maalin. Jopa kaukaa lähtevät helpohkot laukaukset mokke imaisee maalin sisuksiin. Oli maalissa sitten kuka tahansa. Joskus kokeilin jopa omalle maalivahdille laittaa slidereista kaikki tehot täysille, niin silti tätä tapahtui.

Pelin jälkeen maalit/laukaukset voivat olla itselle 4/35 ja vastustajalle 2/10. Tätä momentum-featurea voi hillitä slidereilla, mutta vastustaja ikävä kyllä vähän helpottuu tämän myötä. En tiedä johtuuko tämä siitä, että momentumin saadessaan vastustajan "tehopykälät" eivät nouse mahdottoman yli ja tekoälyä vastaan voi vielä inhimillisen rajoissa puolustaa. Totuuden tietänee vain EA:n pelikehittäjät mitä siellä konepellin alla tapahtuu oikeasti.

Jos tuohon tekoälyyn saataisiin joskus sellainen ihmeellisyys tehtyä, että se alkaisi laukomaan pelin aikana ahkerammin, niin tuon kanssa kyllä pystyisi elämään. Se olisikin ehkä ainoa toiveeni offline - pelaajana tällä hetkellä.

EDIT. Ja lisäyksenä mainittakoon myös sekin, että tekoäly vastustajana on aina problemaattinen. FIFA:ssa tai NBA 2k:ssa peli oli alkuun mukavan haastavaa ja lähellä "realismia", kuin se nyt sitä videopeleissä voi olla, mutta kun taidot kehittyivät niin peli alkoi käymään helpoksi jo muutaman viikon kuluttua. Hyvää pelattavuutta, mikä se nyt kullekin on, voi jatkaa tiettyyn pisteeseen asti nostamalla vaikeustasoa tai tekemällä säätöjä, mutta toimivaa konseptia ei tahdo löytyä pysyväksi aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Lähtökohtaisesti ja 99%:sesti syy surkeelle pelille löytyy aina ohjaimen pitäjästä, mutta kyllä tuolla tapahtuu välillä niin hämmentäviä juttuja, ettei voi kun ihmetellä. Vaikka tuo EA:n tuorenkin oikeusjuttu meni nurin koskien Fifan tasoitusjärjestelmää, niin pakko tuossa on silti olla jokin systeemi. Ihan siis onlinessa ja myös offlinessa. Ei tästä ole hirveästi aikaa, kun offlinessa tuli pelattua franchise modessa 6 pelin voittoputki ilman ongelmia, mutta sitten yhtäkkiä seuraavassa matsissa omien pelaajien nopeus ja ketteryys olivat unohtuneet täysin. Vissiin oli liian kovat punttitreenit ennen matsia? Täydessä tervassa luisteli Taylor Hall vaikka pitäisi lähteä kuin nato-ohjus, ja siis tähän Hall pystyi ilman ongelmia näissä edellisisissä matseissa. Hävisin jatkoajalla 3-2, kun oma veska päätti esittää jonkun Hasek-torjunnan (wtf?!) torjuen kiekon omaan maaliin sensijaan, että olisi ottanut sen kiekon normaalisti haltuun. Niin ja kyllä toi vihun tasoitusmaalikin pari minuuttia ennen loppusummeria upposi kohtuu helposti, mutta se oli vielä omissakin käsissä estettävänä. Seuraavassa matsissa Hall kiisi taas. Fysiikkavalmentajalle kiitokset nopeasta toiminnasta.

Onneksi tällaisia ihmeellisiä matseja ei tule kovin usein vastaan, mutta onhan tuo välillä kunnon peli-innon tappaja, kun tuntuu ettei itse pysty vaikuttamaan lopputulokseen muuten kuin ihan mahdottoman kautta. Käytännössä vastaan tulee matseja, kun ei saisi päästää vastustajaa laukomaan edes yhtä kertaa matsissa, koska on täysin mahdollista, että häviö tulee sen yhdenkin vedon takia. Joo, sinäänsä realistista, mutta ei kuitenkaan.

Sitä en tiedä, miten Eki tai pari muuta tekevät vaikka 100 ottelun voittoputkia missä vain pelimodessa, mutta ainakin omalla kohdalla en saanut edes sitä yhtä vetoa aikaiseksi. Sitten on tullut pelattua tällaisia "ei niin Ekin tasoa", mutta maailman parhaimpia vastaan ja jännästi niistä on tullut jopa tiukkojakin matseja vaikka olen ollut ihan täysin vastaantulija. Kerran (tai toisenkin) on näissä naurattanut, kun minulla on jotain kuusi vetoa, joista kolme on mennyt ripuliranteella maaliin ja samalla toisella on 20 vetoa, joista varmaan jokaisen olisi pitänyt mennä sisään, mutta ei vain mene. Hyökkäysalueaikaa koko matsissa juuri ja juuri minuutti, joka on tuhlattu vain siihen, että ehdin edes jonkun hätäisen vedon saamaan aikaiseksi.
Naurattaahan se, kun ei itsellä ole matsissa mitään jakoa ja silti marssii voittajana ulos. Tällaisen jälkeen kannattaa mennä katsomaan vihun pelihistoriaa. Tosi iso yllätys, että sillä on juuri ollut pidempi voittoputki alla ja piessyt chämppäreissä kaikki, mutta nyt oli maalinteon taito kadonnut.

Twitchistä muuten on välillä ihan mielenkiintoista seurailla, miten parhaat reagoi tappiotilanteissa tai häviöissä. Kylmäpäisiä kavereita yleensä vs siihen mitä yleensä näkee. Ilmekkään ei välttämättä värähdä semmoisessa tilanteessa missä jollakulla olisi mahdollisesti ohjain jo lentänyt seinään ja haukkunut EA:n aspan chatissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähtökohtaisesti ja 99%:sesti syy surkeelle pelille löytyy aina ohjaimen pitäjästä, mutta kyllä tuolla tapahtuu välillä niin hämmentäviä juttuja, ettei voi kun ihmetellä. Vaikka tuo EA:n tuorenkin oikeusjuttu meni nurin koskien Fifan tasoitusjärjestelmää, niin pakko tuossa on silti olla jokin systeemi. Ihan siis onlinessa ja myös offlinessa. Ei tästä ole hirveästi aikaa, kun offlinessa tuli pelattua franchise modessa 6 pelin voittoputki ilman ongelmia, mutta sitten yhtäkkiä seuraavassa matsissa omien pelaajien nopeus ja ketteryys olivat unohtuneet täysin. Vissiin oli liian kovat punttitreenit ennen matsia? Täydessä tervassa luisteli Taylor Hall vaikka pitäisi lähteä kuin nato-ohjus, ja siis tähän Hall pystyi ilman ongelmia näissä edellisisissä matseissa. Hävisin jatkoajalla 3-2, kun oma veska päätti esittää jonkun Hasek-torjunnan (wtf?!) torjuen kiekon omaan maaliin sensijaan, että olisi ottanut sen kiekon normaalisti haltuun. Niin ja kyllä toi vihun tasoitusmaalikin pari minuuttia ennen loppusummeria upposi kohtuu helposti, mutta se oli vielä omissakin käsissä estettävänä. Seuraavassa matsissa Hall kiisi taas. Fysiikkavalmentajalle kiitokset nopeasta toiminnasta.
Tässä on nyt hyvä muistaa, että tuo kiistelty teknologia koskee nimenomaan moninpeliä. AI:n momentum kyllä vaihtelee tekoälyä vastaan pelatuissa peleissä, mutta se ei liity tähän nimenomaiseen kiisteltyyn asiaan.

EA on kiistänyt vain sen, että moninpeleissä olisi mitään dynamic difficultya.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tässä on nyt hyvä muistaa, että tuo kiistelty teknologia koskee nimenomaan moninpeliä. AI:n momentum kyllä vaihtelee tekoälyä vastaan pelatuissa peleissä, mutta se ei liity tähän nimenomaiseen kiisteltyyn asiaan.

EA on kiistänyt vain sen, että moninpeleissä olisi mitään dynamic difficultya.

Juu, sen takia mainitsinkin, että oman kokemuksen mukaan outoja sattumia tapahtuu onlinessa ja offlinessa. "Momentumin" vaikutus on välillä huomattava asia molemmissa.

Mutta ei siinä. Ihan hauskaahan toi omalla kohdalla on, kun keinotekoisesti pystyn parempia haastamaan kummeli-tasoisilla maaleilla ja selkeästi parempi ei saisi sisään vaikka minulla ei olisi maalivahtia ollenkaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta ei siinä. Ihan hauskaahan toi omalla kohdalla on, kun keinotekoisesti pystyn parempia haastamaan kummeli-tasoisilla maaleilla ja selkeästi parempi ei saisi sisään vaikka minulla ei olisi maalivahtia ollenkaan.
Et keinotekoisesti, vaan tuurilla. Oikeassakin lätkässä joukkueilla käy joskus tuuri ja niskan päällä selvästi ollut joukkue häviää, kun ei saa kiekkoa sisään - ja samalla vastustaja laittaa huonoistakin paikoista.

Se on nimenomaan hyvä, että EA:n lätkäpelit ovat nykyään sellaisia, ettei tarvitse tehdä tismalleen oikein tiettyjä asioita, että kiekko voi mennä maaliin, vaan tuuria ja sattumaa on aina mukana. Joskus 15-20 vuotta sitten homma meni vielä niin, että ns. tavallisilla laukaisuilla et voinut tehdä koskaan maalia, vaan piti tietää tarkalleen miten ja mistä ne maalit syntyvät.

Oikeastaan vähän ihmettelen, että niin moni olettaa ja odottaa, ettei huonommin pelannut joukkue saisi voittaa NHL-peleissä. Sehän se vasta tylsää olisi, jos ei sattumaa olisi ollenkaan mukana ja yllätysmahdollisuudet nollissa, jos vastustaja on parempi pelaaja.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Et keinotekoisesti, vaan tuurilla. Oikeassakin lätkässä joukkueilla käy joskus tuuri ja niskan päällä selvästi ollut joukkue häviää, kun ei saa kiekkoa sisään - ja samalla vastustaja laittaa huonoistakin paikoista.

Se on nimenomaan hyvä, että EA:n lätkäpelit ovat nykyään sellaisia, ettei tarvitse tehdä tismalleen oikein tiettyjä asioita, että kiekko voi mennä maaliin, vaan tuuria ja sattumaa on aina mukana. Joskus 15-20 vuotta sitten homma meni vielä niin, että ns. tavallisilla laukaisuilla et voinut tehdä koskaan maalia, vaan piti tietää tarkalleen miten ja mistä ne maalit syntyvät.

Oikeastaan vähän ihmettelen, että niin moni olettaa ja odottaa, ettei huonommin pelannut joukkue saisi voittaa NHL-peleissä. Sehän se vasta tylsää olisi, jos ei sattumaa olisi ollenkaan mukana ja yllätysmahdollisuudet nollissa, jos vastustaja on parempi pelaaja.

Siis sattumaa ja tuuria pitääkin olla, mutta lähinnä haitta tässä on, että nämä osuvat yleensä tietyn tyyppisissä peleissä. Välillä ne ovat negatiivisia ja välillä positiivisia kokemuksia. Kuten tuossa aikasemminkin sanoin, niin kyllä minulle kelpaa ja naurattaakin voiton jälkeen, vaikka en käynyt kuin hutasemassa maalit vaikka vastustaja oli valovuoden edellä ja vei maalipaikat selvästi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis sattumaa ja tuuria pitääkin olla, mutta lähinnä haitta tässä on, että nämä osuvat yleensä tietyn tyyppisissä peleissä. Välillä ne ovat negatiivisia ja välillä positiivisia kokemuksia. Kuten tuossa aikasemminkin sanoin, niin kyllä minulle kelpaa ja naurattaakin voiton jälkeen, vaikka en käynyt kuin hutasemassa maalit vaikka vastustaja oli valovuoden edellä ja vei maalipaikat selvästi.
Rohkenen väittää, että tässä voi olla kyse ylitulkitsemisesta. Jos voitat selkeästi paremman pelaajan, niin ko. pelaaja todennäköisesti voittaa lähes aina pelinsä, joten ei se mitään sattumaa ole, että on ollut voittoputkessa ennen tuota tappiota. Joskus se huono tuuri vain osuu kohdalle.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Et keinotekoisesti, vaan tuurilla. Oikeassakin lätkässä joukkueilla käy joskus tuuri ja niskan päällä selvästi ollut joukkue häviää, kun ei saa kiekkoa sisään - ja samalla vastustaja laittaa huonoistakin paikoista.

Se on nimenomaan hyvä, että EA:n lätkäpelit ovat nykyään sellaisia, ettei tarvitse tehdä tismalleen oikein tiettyjä asioita, että kiekko voi mennä maaliin, vaan tuuria ja sattumaa on aina mukana. Joskus 15-20 vuotta sitten homma meni vielä niin, että ns. tavallisilla laukaisuilla et voinut tehdä koskaan maalia, vaan piti tietää tarkalleen miten ja mistä ne maalit syntyvät.

Oikeastaan vähän ihmettelen, että niin moni olettaa ja odottaa, ettei huonommin pelannut joukkue saisi voittaa NHL-peleissä. Sehän se vasta tylsää olisi, jos ei sattumaa olisi ollenkaan mukana ja yllätysmahdollisuudet nollissa, jos vastustaja on parempi pelaaja.
Ei kait sitä tuuria ole joka toisessa pelissä. Johan sitä oltais miljonäärejä.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jollain se pitää EA:n tästäkin rahaa saada, ja kohderyhmä valitettavasti ei ole keski-ikäistyvät lätkäfanit, vaan uusi sukupolvi, joka on kasvanut micromaksujen maailmassa, ja äkkiä se huttipakkojen myynti sakkkaa, jos ei tule uusia pelaajia linjoille.

Niin tai näin, kivaahan tämä parhaimmillaan on edelleen, etenkin 2vs2, ps3 pystyi pelaamaan jopa 8vs8 matsin ainakin muistan pelanneeni jossian illanistujaisissa, sitä huudon määrää :DD

Itselläni on tosiaan ps4, missä laite ei yli 4 pelaajaa saa linjoille offlinessa, niin onko ps5 versiossa mahdollista pelata suuremmalla määrällä, jos jonkun mancave änäri-turnauksen tässä innostuisi järjestämään taas? Mutta ehdottomasti joukkueina. Ja mieluiten 3vs3 vähintään ihmispelaajien määrä.

Toisaalta, itse olen pelannut hybrideillä myös aina, tai lähinnä syöttönappi tuntuu paremmalta, vaikka muuten sticeillä pelaan ja lauonkin, ja nyt siis ilmeisesti tuki loppuu :(
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Itse olen ihan paska tässä pelissä nykyään. Joskus muksuna ja jonnekin vähän päälle parikymppiseksi asti näitä änäreitä tuli pelattua niin paljon, että olin aika hyvä mielestäni. Ehkä about jonnekin versioon 13 asti. Peli on sittemmin muuttunut kuitenkin aika paljon.

Ei ole aikaa eikä toisaalta mitään mielenkiintoakaan ruveta opettelemaan paremmaksi, mutta on tämä kaveriporukalla onlinessa ihan hauskaa aina välillä. Olen nyt joitain vuosia joka toisen version ostanut, ja tänä vuonna osuu taas se vuosi kohdille, kun pelin meinaan hankkia.

Yksinpeliä ei jaksa juuri yhtään, mutta moninpelinä menettelee Chelin pelaaminen. HUT-pakkojen keräily tai minkään mikromaksujen kanssa touhuaminen ei ole yhtään minua varten. Pelistä maksan, mutta en muusta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös