Nhl 2005

  • 54 130
  • 408

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Re: NHL 2006

Viestin lähetti Zorba
Kuulin tämmöisen huhun, että Saukkonen ja Jutila olisi valjastettu NHL 2006 selostajiksi. Ja että selostus olisi nyt kokonaan Suomen kielinen. Pitääköhän tämä paikkansa?

Tuohan vois jopa toimia hyvin. Nytkin ne selostajan höpinät toistuvat liiaksi, mutta niinhän se menee meidän huippuselostajaillakin. Hyvää hokia ja läheltä ylös.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Apua apua !

Jees, eli apua kaipailisin. Tuli eilen ostettua tämä peli, kun tuli äkillinen pelihimo :).

Olen pelaillut SM-liigaa muutaman pelin ja seuraavaan kaipaisin apua:

Mulla pitäis 5 minuutin erät, mutta aina kun tulee jäähy, niin pelikellon kulku hidastuu ja kestää oikeasti tämän kakkosen. Samoin ottelun viimeinen minuutti kestää realiminuutin.

Eli eihän toi ny noin voi olla, toihan on ihan perseestä! Kiva kun viimeisellä minuutilla tulee kolme häkkiä jne. Olen mielestäni käynyt kaikki valikot läpi, mutta säätöä en tohon löytäny.

Eli jeesatkaa ny perkele, kertokaa miten ton voi muuttaa jos mitenkään !??!
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Apua apua !

Viestin lähetti kaizu
Olen pelaillut SM-liigaa muutaman pelin ja seuraavaan kaipaisin apua:

Mulla pitäis 5 minuutin erät, mutta aina kun tulee jäähy, niin pelikellon kulku hidastuu ja kestää oikeasti tämän kakkosen. Samoin ottelun viimeinen minuutti kestää realiminuutin.

Eli jeesatkaa ny perkele, kertokaa miten ton voi muuttaa jos mitenkään !??!
Valitettavasti tuo seikka on ominaisuus eikä sitä saa korjattua. Se on näitä EA:n kukkasia... Eli yritä heittää alivoimalla vaan pitkiä oikein urakalla ja toivo parasta:)
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: Re: Apua apua !

Viestin lähetti Valkku
Valitettavasti tuo seikka on ominaisuus eikä sitä saa korjattua. Se on näitä EA:n kukkasia... Eli yritä heittää alivoimalla vaan pitkiä oikein urakalla ja toivo parasta:)

OK, kiitos vaan tiedosta. Vie kyllä aikalailla maun koko hommasta. Muutenkin ihan helmi "uudistuksia"..eihän ketään mitäkään turhat tilastot kiinnosta ym.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On NHL 2005 mielestäni toki parempi kuin edeltäjänsä, mutta niin on pakko ollakin. Silti, 2004 on edelleen ollut ilmestyessään minunkin mielestä paras peli. Taklauksissa ei pelaaja lentänyt enää sitä puolivolttia ja muutenkin peliin saatiin jo laitakapinoitakin mukaan ja luistelukin on sulavaa. SM-liiga oli myös positiivinen lisä, vaikka kovin paljon aikaa siihen ei näköjään ollut panostettu.

Oli 2004:ssakin miinuksia, oikeastaan peli muistutti täysin SM-liigaa: kahvata saa, eikä jäähyjä anneta kuin satunnaisesti :) Se mikä 2005:ssa on parempaa, on maalinteko jo huomattavasti vaikeampaa. Mutta taas kun ammut tarpeeksi monesti kaukaa kohti, uppoaa tarvittavat maalit varmasti jossain vaiheessa, kun taas one timerit ei mene ikinä sisään.. Realistista?

Maalivahtipeli on taas hieman parantunut, nyt veskarit ei jää irtokiekon ollessa maalin edessä mitään ihmettelemään tumput suorina, vaan hyppäävät kiekon päälle.

Taklauspeli 2005:ssa on iso miinus, pelissä tulee niitä triplasti enemmän kuin laukauksia koko matsissa, siinä menee kyllä hienous koko taklauspelistä. Myöskin joukkuepelaamiseen toivoisi parannusta pikaisesti tuleviin peleihin, edelleenkin pelaaminen on liikaa yhden miehen showta. Se mikä taas kyllä 2004:ssa kusi ja pahasti oli puolustuspelaaminen. Pakit nousevat käsittämättömän ylös KOKO AJAN ja sitten ollaankin jo myöhässä. 2005:ssa siihen sentään saatiin jo selvää parannusta.

Jäähyminuutitkin ovat samaa kuin aina ennenkin. Pelkkiä kakkosia ja vitoset molemmille tappelupukareille. Muistan, että ennen sai NHL 99:ssä myöskin jopa 2+2:sia ja 5 minuutin jäähyjä. Ne takaisin ja heti! Myöskin videotarkastukset olisi suotavaa ottaa mukaan ja nehän myös olikin jossain vaiheessa. Turhaa toivetta...
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin, edelliseen viestiin viitaten: Itse olen pelaillut lähinnä tuota NHL 2004:sta, enkä ole jaksanut edes tämän vuoden versiota ostaa. Kaverilla tuli sitä pari kertaa kokeiltua ja suurin miinus on aivan tolkuton taklauksien määrä. NHL 2004:ssa taklaukset pysyvät mielestäni kohtuullisissa määrissä, peli muistuttaa oikeaa jääkiekkoa mielestäni selvästi enemmän kuin NHL 2005.
NHL 2004:n ainoa heikkous on lievä helppous. Varma maalintekokeino(ellei molari sitten tee haamua) on luistella toisella pelaajalla kulmaan ja syöttää sieltä maalin kulmalle ja sieltä tyhjiin. NHL 2005:sta en muutamien pelikertojen aikana varmoja maalintekokeinoja löytänyt.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Minä se jaksan hakata tätä peliä vieläkin. Niksi on siinä, että tekee pelistä niin vaikean kuin vain on mahdollista. Eli:

- taklausvoima minimissä, taklausvaikeus maksimissa
- väsyminen maksimissa, väsymisestä toipuminen minimissä
- syötönkatkot maksimissa
- laukausten blokkaaminen maksimissa
- aggressiivisuus maksimissa (pelin rakentaminen hyökkäysalueella vaikeutuu huomattavasti)
- kiekonhallinta minimissä + ns. mailakarvaaminen minimissä
- laukaustarkkuus ykkösellä ja tähtääminen automaattitähtäykselle (räpsän puolelle ylös menee manuaalitähtäyksellä liian helposti...)
- koukkimisen tehokkuus minimissä jne.

Sen lisäksi haastetta saa lisää, kun pelaa mahdollisimman heikoilla joukkueilla. Ehkä mielenkiintoisin projekti tähän mennessä on ollut dynastian pelaaminen KalPa All-Stars -joukkueella. Siinä on haastetta, kun pakkeina on mm. Jermu Pistoa ja Tommi Kovasta, joiden kokonaisarvot on nippanappa yli 60...
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
nhlview ongelma

Eli kyseessä EA:n nhl05:

Nhlviewillä avatessani kokoonpanot (db.viv) tulee error "placeholders are corrupted" ja ohjelma muuttaa tietyt pelaajat kaikki maalivahdeiksi ja antaa niille samat arvot, jolloin pelaajan nimeksi tulee esim roster placeholder 1 tai 2 tai 3..Osaako joku sanoa missä vika vai korjaantuuko itsestään takaisin oikeiksi?

Muutenkin tuon pelaajien muokkaamisen/luomisen puuttuminen itse pelistä on paha puute, kuten koko sarjan pistepörssienkin, turhaa pelissä on taas älyttömät treidaukset (saako niitä edes pois päältä?), jotka sotkee muiden joukkueiden kokoonpanot kokonaan.Jäähyjä tulee kyllä, muttei juuri koskaan vastustajalle.Dynastymodea en oo edes jaksanu vielä kokeilla, juuri oikeestaan noiden treidausten ja uusien pelaajien mukaantulon takia. Onhan se tyhmää, että maalinteko kaukolaukauksilla on helpompaa kuin onetimereilla, no tällä kuitenkin mennään, ainakin toistaiseksi ennen kuin/jos vaihdetaan kilpailevaan peliin!Kiitos jo etukäteen, mikäli joku osais/jaksais auttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös