NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 115
  • 1 042

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Lindell ja Juolevi eivät tule olemaan NHL16 pelissä, koska EA:lla ei ole oikeuksia lisätä uusia AHL ja OHL pelaajia kesken kauden. Tosin jos Lindell pelaa yhdenkin ottelun NHL:ää kuluvalla kaudella, hänet voidaan lisätä peliin. Muuten pojat on sitten NHL 17:ssa mukana.
Tästä lisätietoa? Kyllähän AHL ja CHL rosterit on aikaisemmissa versioissa päivitetty samalla kun eurooppalaisetkin liigat. Tosin tämä rosteripäivitys on tainnut aina tulla vasta joskus joulun jälkeen.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Tästä lisätietoa? Kyllähän AHL ja CHL rosterit on aikaisemmissa versioissa päivitetty samalla kun eurooppalaisetkin liigat. Tosin tämä rosteripäivitys on tainnut aina tulla vasta joskus joulun jälkeen.
Näin muistelen jonkun ikivanhan haastattelun perusteella. En tiedä sitten onko mahdollisesti lisessit muuttuneet tai jotain. Voi olla tietty että muistan ihan väärinkin.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Kyselläänpäs tälläistä vaikka varmaan on täällä läpi käyty, että mistä syystä tuo viive tuolla EASHL puolella johtuu?

Ensin oli vastassa olettavasti saksalainen jengi ja viive oli sanoinkuvaamaton. Sitten vastaan ruotsalainen jengi ja ei viivettä. Lopuksi vastaan suomalainen jengi ja taas esiintyy viivettä.

Konsolina PS4 ja 100Mb netti DNA:lta. Wlan käytössä, joten varmaan jonkin verran tiputtaa nopeutta, mutta PS4 antaa testissä kuitenkin reilu 30 Mb netin nopeudeksi.
 

jusppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hienosti toimii ainakin "Be a Pro" -modessa OHL:n palkinnot. Ensimmäisellä kaudella nousin nihkeähkön alun jälkeen maalipörssin kakkoseksi ja pistepörssissäkin olin helposti kympin sakissa. Siinä jo kerkesin miettimään, että taitaapa tulokaspalkinto näillä esityksillä olla melko varma. Mutta mitä vielä: jääkiekon ihmelapsi Connor McDavid teki mahdottomasta mahdollista ja onnistui neljännellä OHL-kaudellaan nappaamaan toisen kerran urallaan OHL:n parhaan tulokkaan palkinnon!

Seuraavalla kaudella nousinkin jo selväksi liigan ykköspyssyksi voittamalla sekä maali- että pistepörssin varsin ylivoimaisesti niin runkosarjassa kuin pudotuspeleissäkin. Tämä sitten näkyi kauden päätteeksi palkintojenjaossa. Sen lisäksi että voitin kaikki minulle mahdolliset henkilökohtaiset palkinnot, niin kuin kuittauksena McDavidin edelliskauden suoritukseen voitin myös KAKSI mahdotonta palkintoa. Voitin siis tuon samaisen tulokaspalkinnon toisella kaudellani ja sen lisäksi liigan parhaan yli-ikäisen palkinnon 17-vuotiaana. Vielä olisi yksi kausi OHL:ää jäljellä, joten josko tässä sitten tavoittelisi vaikkapa parhaan maalivahdin palkintoa seuraavaksi.

Jonkinlainen "palkintokaappi" olisi muuten mukava lisä tuohon uramoodiin. Voisi sitten vanhoilla päivillä selailla, mitä kaikkea on tullut uran varrella voitettua. Vähintään nyt ainakin voisi tuolla "Täydet uratilastot" -kohdassa näyttää ne täydet uratilastot eikä ainoastaan tilastoja siitä sarjasta, missä sattuu juuri silloin pelaamaan. Ainakin Memorial Cupin aikaan pystyin näkemään vain CHL:n tilastot ja nyt taas OHL-kauden aikana näkyy pelkästään OHL-tilastot, muttei CHL. Jokuhan täälläkin taisi jo mainita, että myös NHL-uran alkaessa nuo juniorivuosien tilastot katoavat.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Vähintään nyt ainakin voisi tuolla "Täydet uratilastot" -kohdassa näyttää ne täydet uratilastot eikä ainoastaan tilastoja siitä sarjasta, missä sattuu juuri silloin pelaamaan. Ainakin Memorial Cupin aikaan pystyin näkemään vain CHL:n tilastot ja nyt taas OHL-kauden aikana näkyy pelkästään OHL-tilastot, muttei CHL. Jokuhan täälläkin taisi jo mainita, että myös NHL-uran alkaessa nuo juniorivuosien tilastot katoavat.
Ja varatuksi tulemisen jälkeen tilastot näkyvät vain joko NHL:stä tai AHL:stä, kummassa satut sillä hetkellä pelaamaan. Olisi myös hauska nähdä joukkue, missä milläkin kaudella on pelaillut.
 

Apheu

Jäsen
Ja varatuksi tulemisen jälkeen tilastot näkyvät vain joko NHL:stä tai AHL:stä, kummassa satut sillä hetkellä pelaamaan. Olisi myös hauska nähdä joukkue, missä milläkin kaudella on pelaillut.

Onko myös Be a GM:n modessa vähän samanlainen meininki? Ainakin jotain mätää noissa tilastoissa on, sillä tosiaan jotenkin täysissä uratilastoissa joillakin esim. kesken kauden nostetuilla pelaajilla ei AHL-statseja näy ollenkaan jne. En oikein ole edes mitään logiikkaa löytänyt muuten kuin sen, että AHL:n tilastot näkyy vasta jos menee itse AHL:n kokoonpanon kautta katsomaan pelaajan uratilastoja. Todella rasittavaa, sillä GM-modessa nimenomaan esim. jos olet treidaamassa potentiaaliseen junnuun, olisi kiva nähdä siinä mitä pelaaja on tällä kaudella AHL:n puolella saanut aikaan. Ja junnujen kohdalla olisi muutenkin kiva katsella etenkin GM:n moden mennessä pidemmälle, kuinka kehittyminen on tapahtunut eli kuinka paljon uralla AHL:ssä ensin pelannut ja mitä tehoja siellä tehnyt ja sitten NHL-tilastot. Turhaako sai taas innostua siitä, että vihdoin näkyy kaikki uratilastot, kun ne on vedetty kuitenkin pieleen...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensimmäinen viestini tänne Peliluolan puolelle, ainakin muistaakseni. En löytänyt mitään "yleistä höpinää eri peleistä" -ketjua, joten tuuttaan tämän tänne. Pahoittelut jos menee liikaa ot:n puolelle.

Mullahan siis ei ole vuosikausiin ollut mitään konsolia (tai on tuolla Wii jota en ole vuosikausiin käyttänyt), mutta kun kaverilla oli rahapula, niin ostin häneltä asevelihinnalla pleikkari kolmosen. Seuraavana päivänä kävin ostamassa tälle alustalle uusimman änärin, joka ainakin käsittääkseni on melkein sama kuin NHL 16, nimeltään vain NHL Legacy Edition, uusia änäreitä ei tälle kolmoselle taideta enää julkaista.

Noh, sitä sitten into piukassa kotiin pelaamaan, viimeisin änärikokemukseni on jostain vuosituhannen alusta ja silloinkaan ei konsolilla, vaan peeceellä. Ihan kivalta tuo peli vaikuttaa, mutta voi luoja miten vaikeaa on opetella käyttämään Skill stickiä varsinkin kun pelailin ensin NHL 94 -ohjainasetuksilla, jossa ei käytössä ole kuin ihan vain muutama nappi ja oikealla ohjaimen tatilla pelkästään tapellaan, ei muuta. Tajusin muutaman päivän pelailtuani, että eihän ilman tota Skill stickiä saa tehtyä mitään hienoja harhautuksia ja paljon muutakin mukavaa jää puuttumaan. Olen nyt pari päivää yrittänyt tuon käyttöä opetella ja vaikka se auttavasti alkaakin olemaan hallussa, niin en vieläkään osaa mm. aloittaa noilla ohjainasetuksilla ollenkaan. Turhan paljon saa vastustaja tasoitusta, kun vie järjestään kaikki aloitukset.

Muutenkin on ihan uskomattoman hankalaa opetella pelaamaan noilla Skill stick-ohjainasetuksilla, mutta se varmaan johtuu siitä, että olen kasibittinen nintendo-sukupolven ihmisiä, eikä mulla ole vuosiin ollut mitään pelivehjettä ja tosiaan kruunuksi en ole ikinä omistanut yhtään änäriä. Viimeisin jääkiekkopelini taisi olla Nintendon Blades of Steel, joten siltä pohjalta... :)

Mutta vielä mä saatana opin tuon ihan jo senkin takia, että voin netissä ottaa frendien kanssa edes joten kuten tasaväkisiä matseja.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Trenchtown se Legacy = NHL14 3.0. Rosterit päivitetty ja bugeja korjattu.

Yksinkertaisesti tän "next gen hokin" oppii vain pelaamalla, mulla meni monta vuotta ennen kun opin pelaamaan menestyvästi onlinessa, enkä toki vieläkään mikään mestari tuossa ole.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
@Trenchtown se Legacy = NHL14 3.0. Rosterit päivitetty ja bugeja korjattu.

Kenties, mutta onhan tuossa muutakin lisäystä tullut. Esim. kaikilla NHL-joukkeilla on omat Goal Hornit, yleisö on ainakin omaan silmään eläväisempää kuin 14:ssa, maalivahtien torjuntatyöskentely on parempaa, ja europelaajiin on panostettu enemmän kuin aikaisemmissa versioissa. Pieniä parannuksiahan nuo ovat, mutta ihan tyytyväinen ainakin itse olen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Trenchtown se Legacy = NHL14 3.0. Rosterit päivitetty ja bugeja korjattu.

Yksinkertaisesti tän "next gen hokin" oppii vain pelaamalla...

No on tuo sitten verrattavissa mihin tahansa änäriin, niin jotenkin noilla mainitsemillani sanoilla se pelikaupan jantteri tuon mulle myi, kun kaverilta pleikkarikaupan yhteydessä tulleita "möröntappopelejä" vein vaihtoon haluten samalla ostaa "jonkin jääkiekkopelin". En epäile kyllä ollenkaan sanomaasi, kuten varmasti jo ilmi kävikin, niin mä en noista ymmärrä juuri mitään.

Ja noinhan se varmasti on kuten sanoit, että ei tätä peliä voi oppia kuin pelaamalla. Varmaan olisi helpompaa, jos olisin edes joskus pelannut tuolla lailla ohjattavaa peliä, mutta kun en ole. Viimeisin urheilupelini oli Pleikkari kakkoselle joku PES, olisiko ollut kolmonen, jostain vuosituhannen alusta kumminkin. Siitä ehkä saa vähän osviittaa, että miten nyyppä näissä hommissa olen.

Mutta yritys on kaikesta huolimatta kova, vielä mä saatana tuon skill stickin otan haltuun. En ehkä mitenkään suvereenisti, mutta edes vähän alusta. Lupasin änäripelejä paljon pelanneelle kaverilleni, että puolen vuoden päästä annan hänelle selkään tuossa pelissä. Kun olen joskus vierestä seurannut hänen pelaamistaan, niin matkaa on vielä jonkun verran siihen, että mut voi lukea edes jollain lailla varteenotettavaksi haastajaksi hänelle. Toisaalta eihän mulla näin eläkeläisenä ole muuta tekemistä kuin katsoa yöt NHL:ää ja pelata päivät tota pleikkaria, joten siinä puolessa vuodessakin ehtinee sentään jonkun verran kehittymään.
 

ipaz

Jäsen
Näin muistelen jonkun ikivanhan haastattelun perusteella. En tiedä sitten onko mahdollisesti lisessit muuttuneet tai jotain. Voi olla tietty että muistan ihan väärinkin.

AHL-pelaajat voi lisätä peliin sen jälkeen kun pelaaja on allekirjoittanut PHPA (Professional Hockey Players Assosication) linessin antaa nimensä EA:n käyttöön. Eli periaatteessa AHL-pelaaja voi olla PHPA:n jäsen, mutta silti kieltää EA:ta lisäämästä itseään peliin. NHL-pelaajat ovat automaatisesti CBA:n luvalla pelissä kunhan vähintään se yksi peli on pelattuna. Myös Kanadan junnuliigojen (CHL) pelaajat ovat myös EA:n käytettävissä CHL:n ja EA Sportsin välisen sopimuksen mukaisesti. Kanadan junnusarjoissa vaihtuvuus joukkueissa kausien välillä saattaa olla yli kymmenenkin pelaajaa, joten ei kannata hätäillä jos sieltä parissa ekassa päivityksessä joku on väärin. Onhan se toki ärsyttävää, mutta ei koskaan ykkösprioriteetti EA:lla.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
@Trenchtown Meitsihän oli ihan yhtä hukassa 2013 keväällä jolloin omistin ensimmäinen konsolini Wiitä lukuunottamatta. Luonnollisesti Gigantin Ale-laarista änäri mukaan ja kotiin into piukassa pelaamaan. Into ei ollut enää yhtä tiukassa kun tuntui viikon pelaamisen jälkeen vieläkään tajuavan miten päin tota ohjainta pidetään kädessä ja miksi kaikki alakouluikäiset lapset pilkkaavat huonoudelleni mikkien kanssa. Eihän mun pää kestäny ja boxi jäi homehtuu syksyyn.

Kunnes kaverini sitten syksyllä onnistui ylipuhumaan mut. "Hei mee ostaa uus änäri. Perustetaan EASHL tiimi. Se on kivaa" Ja hommahan oikeesti oli kivaa. Tuli pelattua vanhojen tuttujen joille myös tää konsoli oli aika uus juttu. Ei pelattu niin vakavasti ja turpaan tuli joka peli mut kivaa oli. Jossain kohtaa sitä vaan tajusi että täähän ohjain on muotoutunu käteen ku Niken uus tossu. Ei yhtään niin outo ja nappulatkin löytyi kattomatta jo. Siitä koittamaan 1v1 pelejä ja loppu on historiaa.
 

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Saako noita PS4:lle tullutta rosteri päivitystä tuotua meneilään olevaan season modeen vai vaatiiko aina uuden kauden aloittamista?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Konsolifinin puolella huudellaan, että EASHL lagiongelmaan olisi löytynyt ratkaisu. Ongelma korjattaisiiin kahden viikon kuluessa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Trenchtown ei muuta kun treeniä vaan. Itsekin olin pelannut viimeksi jotain NHL99 ennen ekaa skill stick-änäriäni, joka oli -07 tai -08. Intistä lomilla otettiin muutama tunti matsia frendin kanssa, ja mulle oli voitto kun sain jossain tyyliin viidennessä pelissä tehtyä ensimmäisen maalini. Intin jälkeen oli enemmän aikaa pelailla, ja muutaman viikon hakattuani pelattiin jo tasaväkisiä pelejä. Nykyään samaista kaveria vastaan voitan n. 95% peleistä ja online-voittoprosentti pyörii samoilla hujakoilla aina ykkösdivariin asti, jossa sitten luonnollisesti tulee turpaan paljon useammin.

Skill stick vaatii totuttelua, mutta kun sen kanssa pääsee sinuiksi ei paluuta enää ole. Pitkälle pääsee jo sillä, että koittaa pelata kuten pelaisi lätkää oikeasti. Toki pelissä on omat aidosta kiekosta poikkeavat lainalaisuutensa, mutta nekin oppii ennen pitkää pelaamalla. Alkuun lähtisin liikkeelle syöttelemällä ja laukomalla paljon, kikkailut voi hyvin opetella myöhemminkin. Treenimuodossa kahdestaan veskan kanssa on hyvä opetella kiekon käsittelyä ja laukomista, miksei niitä harhautuksiakin. Aloitukset toimivat pitkälti kivi-paperi-sakset -periaatteella, eli jokaiselle aloitustavalle löytyy heikkoudet ja vahvuudet toisia aloitustapoja vastaan. Nuo voi opetella ihan pelaamalla, tai vaikka katsomalla netistä video tai kaksi. Oikealla tatilla kaavitaan kiekkoa mailalla, vasemmalla tökkäämällä vastustajan aloittajan suuntaan voi koittaa sitoa ja toivoa, että omaa laituria huvittaa tulla hakemaan kiekko. Sitominen voi olla paras vaihtoehto, jos tuntuu että aloituksissa tulee lähes poikkeuksetta turpaan.

Tsemppiä vaan pelin salojen opetteluun. Täältä saa varmasti jeesiä mieltä askarruttaviin kysymyksiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mulla sulaa naama näiden saatanan ketjupelleilyiden kanssa. Mikä helvetti siinä nyt on ettei näitä voida korjata?

Pelaan/simuloin siis Florida GM-uraa ja Mirco Müeller meni hajoamaan. Noh, tilalle AHL:stä lupaus minuutteja varten ja käytin tyhjään paikaan tuota "change in all lines" no mitä tekee peli? Vaihtaa tuon uuden pakin ykkösen laiturin paikalle KAIKKIIN KETJUIHIN ja pakin paikka on edelleen "unfilled". Nyt kun sitten naputtelen nuo kuntoon käsin, niin Extra-lines ketjut eivät vaihdu. Siihen tulee se pelaaja minkä asetan, mutta tuossa lukee silti Unfilled ja tuon saa korjaamalla kuntoon vain niin, että vaihtaa suoraan tuohon jonkun jo pelaavan pelaajan, tosin tällöin se unfilled paikka hyppää sitten sentteri-paikallle ja saman saa toistaa jälleen uusiksi hyökkäyksen kohdalla.

Samaa paskaa oli tuo NHL15 ja MITÄÄN ei ole tapahtunut vuodessa. Onhan tää nyt jumalauta uskomatonta. Best Linesia en halua käyttää, kun tuo asettaa mm. E.Kanen ulos YV-kentistä ja muutenkin aivan väärät miehet joka kerta väärille paikoille. Raaaaaaaah.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös