NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 370
  • 1 042

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Missä kohtaa vastus alkaa vaikeneman normaaleissa versus-nettipeleissä? Tällä hetkellä saldona peleistä 22-5-0 ja "kokemustaso" jotain 31 muistaakseni. Tällä hetkellä kaikista vastustajista näkee jo suunnilleen parin minuutin jälkeen miten pelissä käy. Ne joille olen hävinnyt ovat olleet paljon minua parempia ja nuo voitot taas tulevat yleensä +3 maalin erolla minulle. Suurimmalla osalla tuosta heikommasta aineksesta peli perustuu niihin viime painoksesta tuttuihin ja turvallisiin takatolppa onetimereihin ja etuyläkulmiin, mutta ne eivät enää tässä uppoa niin hyvin. Erilaisten maalien määrä on kasvanut huomattavasti viime vuotisesta ja oma peli ei ainakaan vielä ole kangistunut kaavoihin, kun maaleja saa nyt muutenkin kuin pelkillä onetimereilla tai ranteilla yläkulmiin.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Missä kohtaa vastus alkaa vaikeneman normaaleissa versus-nettipeleissä? Tällä hetkellä saldona peleistä 22-5-0 ja "kokemustaso" jotain 31 muistaakseni. Tällä hetkellä kaikista vastustajista näkee jo suunnilleen parin minuutin jälkeen miten pelissä käy. Ne joille olen hävinnyt ovat olleet paljon minua parempia ja nuo voitot taas tulevat yleensä +3 maalin erolla minulle. Suurimmalla osalla tuosta heikommasta aineksesta peli perustuu niihin viime painoksesta tuttuihin ja turvallisiin takatolppa onetimereihin ja etuyläkulmiin, mutta ne eivät enää tässä uppoa niin hyvin. Erilaisten maalien määrä on kasvanut huomattavasti viime vuotisesta ja oma peli ei ainakaan vielä ole kangistunut kaavoihin, kun maaleja saa nyt muutenkin kuin pelkillä onetimereilla tai ranteilla yläkulmiin.
Olet niin kova Juteeni, että hyvätkin vaikuttavat huonoilta ;) Kyllähän se muistetaan.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Tuntuu, että noissa onlinematseissa uusin villitys on karvata läpi pelin kolmella jätkällä ylhäältä, kun tässä uudessa pelissä syöttäminen on tehty hieman vaikeammaksi. Mutta turhapa tuosta on valittaa, pitää opetella avaamaan peliä paremmin, ellei EA tee sitä mahdottomaksi.
Saman olen itsekin huomannut, kolmella tullaan päälle lähes joka pelissä. Miten tuo käytännössä toimii, eli pitääkö vaihtaa niitä karvaustaktiikoita johonkin tiettyyn?
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kokoonpanopäivitys tullut ilmeisesti viime yön aikana? Kokonaisuuksista esimerkkeinä Eichel 83, Hanifin 80, Panarin 80 ja Plotnikov 78.
 

Valetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, ym. suomalaiset NHL:ssä
Huoh. kukaan muu pannut merkille että suomen maajoukkueesta löytyy EA:n mukaan molemmat Jarkko Immoset? sekä Sportin Jarkko.A.Immonen, että Sveitsissä pelaava Immonen... Käsittämätöntä että edes tälläistä ei voi korjata uudessa rosteripäivityksessä. Maajoukkueessa roikkuu edelleen myös sinne kuulumattomat Vahalahti (WAT?!), Haula, Bergenheim jne.
EDIT: Ja ei vieläkään Juolevia Londonin rosterissa -_- EA PLS!!
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kokoonpanopäivitys tullut ilmeisesti viime yön aikana? Kokonaisuuksista esimerkkeinä Eichel 83, Hanifin 80, Panarin 80 ja Plotnikov 78.
Joskus kahden aikoihin joo.

Eka kausi simuloitu. Floridalla aloitin ja Luongot ja Jagrit saivat heti lähteä. Buffalo maksoi Luongosta Lehnerin+3. pickin ja Jagr vaihtui kakkoskierrokseen+Mäenalaseen Predatorsista. Seguin voittaa maalipörssin 56 maalilla, Penguins on mestari, Karlsson paras pistepakki, Fleury nappaa Conn Smythen, Harrington voittaa NHL:n tulokaspörssin 11 pisteellä, mutta Eichel on silti vuoden tulokas, sen pisteitä ei vaan merkata tulokaspörssiin jostain syystä, kuten ei mm. kenenkään muunkaan uuden pelaajan, Korjaus kiitos...

Draftissa nelosvuoro vaikka olin koko liigan selvästi paskin joukkue, Hawksin viedessä ykkösvuoron ja heidän ollessa 26. kokonaistilastossa (realistista hei)
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Treidasin lopulta Jussi Jokisen+mun nelosvuoron Chicagoon, josta vaihdossa tuli ykköspikki ja Kruger tasaamaan palkat. Mitenköhän mahtaisi onnistua oikeassa elämässä Austin Matthewsin treidaaminen noin vaan?

Vapaista tarttui Andersen, Yandle, Killorn, Matthias ja pari nevarijunnua. Draftissa otin Floridaan Matthewsin lisäksi Puljujärven kakkosvuoron ykköspikkinä ja maalivahdeiksi Nilstorpin ja Kaapo Kähkösen. Nähtäväksi jää miten joukkue muokkaantuu. Pelaajista Kulikov ja Bjugstad pyysivät treidiä. Kulikov sai lähteä Sharksiin, josta vaihdossa tuli takaisin Mirco Müeller. Bjugstad puolestaan matkasi Detroitiin, vaihdossa Larkiniin ja kakkoskierroksen pikkiin kesälle 2017.

Edit: Ainakin Mikko Rantanen on aivan liian huono EA:n rostereissa, top9 hyökkääjä, punaisella kehittymisellä.
 
Viimeksi muokattu:

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
EDIT: Ja ei vieläkään Juolevia Londonin rosterissa -_- EA PLS!!
Ei ole, eikä tule. EA:lla käsittääkseni ei ole oikeuksia lisätä junioripelaajia kuluvalta kaudelta. Eli siis NHL 17:sta vasta löytyy Juolevit ja kumppanit.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
NHL tilttasi kesken toisen kauden simuamisen, kun vihdoin olin saanut kaiken kuntoon ja tunnin peliaika meni täysin hukkaan. Joudun aloittamaan uusiksi vapailta markkinoita, joten melkoista pupellusta EA:lta tämä. Muistakaa ainakin tallentaa pelin pariin otteeseen jokaisen kauden alkaessa. Onpahan jäätävää.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Totta tuokin on. :D Versus-nettipelit ovat kyllä siitä hyviä, kun siellä ei joudu pelaamaan änäreiden syöpää eli keravalaisia vastaan.
Joo se vaikuttaa motivaatioon selkeesti!

Tuli tuossa nyt hommattua eilen NHL uudelle pelikonsolille ja ensimmäistä kertaa pelaillaan nyt tällä uudella muodolla, kun tätä ei 360:ssä ollut. HUT:ssa tuli heti pari voittoa aika surkealla kokoonpanolla ja perus nettipelissä kolme voittoa. Tuossa versus pelaamisessa ainakin ollut surkeita vastustajia vastassa ja pari lähtikin kesken kaiken menemään. Nyt on tullut hakattua sitten Be a GM:ää tottakai Sabresilla ja kyllä tässä on ihan eri meininki kuin tuolla vanhalla muodolla. Mielestäni hyvät pelaajat ovat kokonaisuudeltaan sellaisia mitä odottaa sopii, mutta jotkut Donovanit ja Colaicovot ovat sitten parempia mitä pitäisi. No, samapa tuo. Chad Johnson ei saa ainakaan rantapalloa kiinni.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Edelleen pelaajien arvot päin vittua. Max Domi ja Anthony Duclair 77, Tobias Rieder ja David Pastrnak 80. Ihan vertailun vuoksi, esimerkiksi Tim Jackman on 76 overall, Andrew Desjardins 80 ja Andrew Cogliano 85. Patrik Laineen kehittyvyys AHL:n top-6 hyökkääjä.

On kyllä edelleen täysin juosten kustu koko rosterit. Eikä voi pelaajia edes itse muokata, kun käy niin, että jokaisen tietoihin tulee merkityksi 1. draft pick ja sopimustiedot muuttuvat itsekseen. Plus se vuosia ollut ongelma, että pelaajat menettävät rookie-statuksen mitä ihmeellisimmistä syistä. Jos tässä jouluun mennessä pystyisi aloittamaan BAGMin, jos ne jotain tekisi tälle pelille.
 

Valetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, ym. suomalaiset NHL:ssä
NHL tilttasi kesken toisen kauden simuamisen, kun vihdoin olin saanut kaiken kuntoon ja tunnin peliaika meni täysin hukkaan. Joudun aloittamaan uusiksi vapailta markkinoita, joten melkoista pupellusta EA:lta tämä. Muistakaa ainakin tallentaa pelin pariin otteeseen jokaisen kauden alkaessa. Onpahan jäätävää.
Huoh. Juuri sekunti sitten sama kävi minullekkin. ja kova ketjujen rassaushomma täysin uusiksi. -_-
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kolmas kausi menossa ja Florida on voittava joukkue, tuli äsken hyväksyttyä varsin kohtuullinen treidiehdotus Toronton botti-GM:ltä, kun tarjosivat JVR:ää ja kolmoskierroksen pikkiään vaihdossa meikän ykköspikkiin ja heiltä viime kauden aikana waivereista ottamaani Percyä+erästä varaamaani laituria kohtaan. Vastasi tuohon korjaamalla laituriprospektin hieman heikommaksi sentteriprospektiksi ja suostuivat ja nyt kentät overalleineen Floridassa ovat seuraavanlaiset:

87 Huberdeau-93 Barkov-88 Matthews
87 JVR-89 T.Johnson-86 Marchand
84 Larkin-81 Trocheck-83 Smith
82 Pirri-80 Slater-83 H.Samuelsson

84 Mueller-92 Ekblad
86 Kulikov-87 Yandle
85 Gudbranson-79 Weegar

89 Andersen-84 Lehner

Vapaista tullut otettua Johnson, Marchand, Slater, Kulikov ja Yandle, muuten jannut omat omia pelaajia Floridalta tai treidattuja.

Mutta eipä tämä manageri silti vieläkään ole mitenkään huikea. Parempaan suuntaan on menty, kun nyt botti-GM ei ole enää se aivan totaalisen aivoton ja sieluton idiootti mitä aiempina vuosina ja tuo moraalihomma tuo hieman pohdittavaa miten joukkuetta rakentaa, MUTTA. Moraalisysteemi tuntuu olevan lähes täysin randomia. Joukkueella menee jäällä ja kopissa helvetin hyvin ja silti joskus välillä Yandle käy kertomassa kuinka ei halua astua koppiin, vaikka on itsekin täysin onnellinen. Lisäksi välillä vastaukset eri pelaajien kysymyksiin tuntuvat vaikuttavan täysin typerällä tavalla negatiivisesti tai joukkue-puhuttelussa osa pelaajista saa miinusta moraaliinsa, kun puhe on täysin fiksu ja kehuva. Kun tuo tuntuisikin siltä että kusipäät reagoivat huonommin eri asioihin, mutta ei, vaan tuntuu että lottokone arpoo moraalit välillä tietyille pelaajille.

Lisäksi botti-GM ei oikein osaa ajatella noita pikkien treidaamisia. Joku liigan johtaja tarjoaa ykköspikkiään vaihdossa johonkin kohtuu hyvään pelaajaan ja heidän kakkospikkiin, jolloin hyppäystä vuoroissa tulee jopa noin 1-3 lähtökohtaisesti. Ei niinkään että tarjoaisi niin, että selkeä ykköspikki vaihtuu selkästi heikompaan kakkospikkiin tuon vaihdettavan pelaajan arvon ja kehitysarvon mukaan. Lisäksi joukkueen kasaaminen ja treidaaminen on edelleen aivan liian helppoa ja vieläkään botti-GM ei tajua tehdä tilaa joukkueiden tuleville supertähti-/tähti-RFA-pelaajilleen. Kreider nyt kolmatta kautta pelaamatta vapaissa, kun Rangersilla ei ole tilaa maksaa miehen pyytämää palkkaa.

Hyvä idea, mutta liian EA:mainen sinnepäin sutaisu Be a GM:stä vieläkin vaan tulee mieleen. Ehkä joskus vielä on oikeasti hyvä tämä, nyt vaan hieman parempi mitä ennen.

Edit: Kolmoskaudelta kannu ja pelasin lopun tuosta viimeisestä pelistä nähdäkseni mestaruusjuhlien animaation. No sehän on aivan saatanan sama mitä viimeiset viisi vuotta ja puheetkin täysin ja totaalisen samat selostajilla mitä viime kaudella. Haistakaa nyt EA oikeasti jo paska.
 
Viimeksi muokattu:

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Missä kohtaa vastus alkaa vaikeneman normaaleissa versus-nettipeleissä? Tällä hetkellä saldona peleistä 22-5-0 ja "kokemustaso" jotain 31 muistaakseni. Tällä hetkellä kaikista vastustajista näkee jo suunnilleen parin minuutin jälkeen miten pelissä käy. Ne joille olen hävinnyt ovat olleet paljon minua parempia ja nuo voitot taas tulevat yleensä +3 maalin erolla minulle.
18 peliä pelattu, 17-0-1 saldona. Olen pelannut joka matsin eri joukkueella. Olen huomannut saman, että aika pian näkee onko kaverista vastusta. Aika usein ei ole, MUTTA kuitenkin saavat tehtyä useammankin maalin meikäläisen verkkoon. En osaa vielä puolustaa tässä versiossa. Yksi syy siihen, miksen osaa puolustaa, on se, ettei tässäkään NHL-versiossa ole fiksua pelaajanvaihtoa. Saisipa edes joka toisella kerralla haltuun sen pelaajan, joka olisi fiksuinta saada haltuun. Esim. kulmaan, jossa on jo kaksi omaa ottamassa kiekkoa vihulta, tulee kolmas oma pelaaja (botti) myös ronkkimaan. Jos edes joskus saisi vaihdettua tuoksi pelaajaksi ja pidettyä sen takatolpalla onetimeria odottavan tyypin, niin olisi tosi kiva.

Yleisin tulos taitaa vs-peleissä olla nykyään 5-2 tai 5-3. Usein teen pari maalia viimeisellä minuutilla. Hermot ovat menneet useasti, voitte kysyä vaikka avovaimolta, montako kirosanaa kuuluu per peli. Määrä lienee jossain 30:n paremmalla puolella.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
18 peliä pelattu, 17-0-1 saldona.
No niin, tiesihän siinä, miten käy, kun menee saldoaan hehkuttamaan. Uran kaksi ensimmäistä tappiota tuli tänään tilille.

Vastustaja oli aivan selkeästi parempi pelaamaan NHL16-nimistä jääkiekkopeliä, siitä ei ole sanan sijaa. Ihan pikkuisen vain jäi hampaankoloon se, että noille vastustajille, joille hävisin, oli olennaisesti yhteistä se. että kummatkin antoivat lähes koko pelin ajan bottien hoitaa puolustamisen. Varsinkin ensimmäisessä tappiossa, jossa pelasin Jetsillä Rangersia vastaan, vastustaja taisi aina ohjata kärkikarvaajaa aina omalle puolustusalueelleen asti. Jälkimmäinen vastustaja, joka pelasi Bluesilla (minulla Avalanche), puolusti hieman enemmän itse. Varsinkin siinä tilanteessa, kun peli oli jo ratkennut, hän alkoi ottaa pakkeja haltuun. Kulmavääntöihin kumpikaan vastustaja ei aktiivisesti osallistunut.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
@Andji Pelaatko PS4:lla? Taisi olla melkein samanlainen nimi samoilla sijoilla, kun mitä sinulla on täällä jatkiksessa. Yksin pelasin siis pari peliä ja nyt onkin tullut aika monta peliä pelattua kaverin kanssa. 22-4-3 muistaakseni saldo ja kaksin pelattu. Meni hermo jo heti alkuun, kun kaksi peliä hävittiin. Kunnes saatiin sitten kemiat kuntoon ja voittoja tuli. Floridalla ja Buffalolla tullut enimmäkseen pelattua. Vastustajat tehnyt varmaan 90% maaleistaan one-timerista maalille. Ja eniten menee hermo siihen, että syöttö tulee maalille ja se pelaaja joka vetää kiekon häkkiin, tekee maalin "väärän kätisenä" mistä se kiekko tulee, jolloin kiekko vain lipuu hiljaa maaliin.
 

Maximilian

Jäsen
Suosikkijoukkue
WSH
Mistäs lopettaneet pelaajat löytää Be a GM- pelimuodossa? Dallasilla pelatun ekan kauden jälkeen en löytänyt mistään tietoa ja ihmettelinkin mihin esimerkiksi Vernon Fiddler sekä Hemsky oli kadonnut. NHL 15 jäi välistä, mutta NHL 14 tuli ainakin automaattisesti lista pelaajista ennen draftia.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
@Andji Pelaatko PS4:lla? Taisi olla melkein samanlainen nimi samoilla sijoilla, kun mitä sinulla on täällä jatkiksessa.
Juu PS4 on koneena ja nimimerkki on melkein sama (Andjovis). Samoilla sijoilla meinaat, että ollaan leaderboardissa lähekkäin vai? Ei olla taidettu pelata vastakkain, vaikka kuvailitkin meikäläisen pelityylin aika lahjakkaasti tuossa viestisi lopussa. Ei sille vaan voi mitään, että onetimerit uppoavat niin herkästi. Eihän tää mitään jääkiekkoa oo nähnytkään tää peli.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Juu PS4 on koneena ja nimimerkki on melkein sama (Andjovis). Samoilla sijoilla meinaat, että ollaan leaderboardissa lähekkäin vai? Ei olla taidettu pelata vastakkain, vaikka kuvailitkin meikäläisen pelityylin aika lahjakkaasti tuossa viestisi lopussa. Ei sille vaan voi mitään, että onetimerit uppoavat niin herkästi. Eihän tää mitään jääkiekkoa oo nähnytkään tää peli.
Joo siinäpä juuri ja nimimerkki oli oikein! Ei olla pelattu, kyllähän ne uppoo joo, usein toivoisi enemmän mielikuvitusta vastustajilta, kun pelistä toiseen sama meininki. No, eipä sille mitään voi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Joo siinäpä juuri ja nimimerkki oli oikein! Ei olla pelattu, kyllähän ne uppoo joo, usein toivoisi enemmän mielikuvitusta vastustajilta, kun pelistä toiseen sama meininki. No, eipä sille mitään voi.
Useassa pelissä olen huomannut sellaisen jutun, että nuo takatolppa-onetimerit onnistuvat sitä paremmin mitä enemmän vastustajia on syötön tiellä. Jos maalilla on yksi puolustaja, ei ole toivoakaan saada kiekkoa perille. Kolmen pelaajan ohi kiekko menee kuin rasvattu.

Täytyy kyllä myöntää, että kokeilen minä muunlaisiakin maaleja kuin onetimereitä. Kerrankin lauoin jollain Devilsin pakilla (taisi olla Schlemko) b-pisteen kaarelta kolme metriä maalin ohi ja sieltä Zajac ohjasi kiekon maaliin. Kiekon vauhti vain kasvoi tuosta ohjauksesta.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Onko Next-Gen -konsoleiden änäriin tullut milloin uusimmat kokoonpanot? Itse omistan tuon Legacyn, ja siihen viimeisin kokoonpanopäivitys tuli 15. päivä tätä kuuta. Siksi kyselen, kun ainakin tuossa Legacyssa puuttuu joitain pelaajia joukkueista. Esim. Lindelliä ei löydy Texas Starsin kokoonpanosta, eikä Juolevia Londonin kokoonpanosta.
 

Maximilian

Jäsen
Suosikkijoukkue
WSH
Onko Next-Gen -konsoleiden änäriin tullut milloin uusimmat kokoonpanot? Itse omistan tuon Legacyn, ja siihen viimeisin kokoonpanopäivitys tuli 15. päivä tätä kuuta. Siksi kyselen, kun ainakin tuossa Legacyssa puuttuu joitain pelaajia joukkueista. Esim. Lindelliä ei löydy Texas Starsin kokoonpanosta, eikä Juolevia Londonin kokoonpanosta.

Taisi tulla viime viikolla, juurikin tuo 15. päivä. Lindell ja Juolevi puuttuu myös tästä päivityksestä, joten taitavat päivittää samat rosterit molemmille.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Taisi tulla viime viikolla, juurikin tuo 15. päivä. Lindell ja Juolevi puuttuu myös tästä päivityksestä, joten taitavat päivittää samat rosterit molemmille.
Lindell ja Juolevi eivät tule olemaan NHL16 pelissä, koska EA:lla ei ole oikeuksia lisätä uusia AHL ja OHL pelaajia kesken kauden. Tosin jos Lindell pelaa yhdenkin ottelun NHL:ää kuluvalla kaudella, hänet voidaan lisätä peliin. Muuten pojat on sitten NHL 17:ssa mukana.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kazakstan vs Puola
  • 1.72
  • 5.10
  • 3.35
Suomi vs Tanska
  • 1.21
  • 7.50
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös