NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 358 968
  • 1 349

K3sis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäläinen taitokiekko, Caps
Pronssipakoista ei myöskään kapteenikortteja saa.

Tämä ei pidä paikkaansa. Itse olen saanut useita kapteenikortteja pronssipakoista, tosin niitä onkin tullut ostettua todella paljon saadakseni sopimuksia. 8-6 pelin sopparit menee aina myyntiin, missä niistä saa 150-200 pucksia jostain syystä. Muutenhan nuo pakat eivät ole todellakaan hintansa arvoisia ellei, niin kuin aiemmin jo todettiin, satu saamaan tähtipelaajaa mikä on todella harvinaista.
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä ei pidä paikkaansa. Itse olen saanut useita kapteenikortteja pronssipakoista, tosin niitä onkin tullut ostettua todella paljon saadakseni sopimuksia. 8-6 pelin sopparit menee aina myyntiin, missä niistä saa 150-200 pucksia jostain syystä. Muutenhan nuo pakat eivät ole todellakaan hintansa arvoisia ellei, niin kuin aiemmin jo todettiin, satu saamaan tähtipelaajaa mikä on todella harvinaista.

Pahoittelut väärästä infosta, olen monet pronssipakat itse ostanut mutta ei vielä kapteenikorttia osunut kohdalle.

Kokeilin kerran itse saalistaa sopimuskortteja vaihtomarkkinoilta ja tulin myös siihen tulokseen, että ne myydään pahasti ylihintaan. 600 kolikon pronssipakastahan saa yleensä noin 30-35 peliä soppareita, harjoittelukortin ja loukkaantumiskortin. Siitä voi nopeasti laskea minkä arvoisia sopimukset ovat.

NHL-peleistä kokemusta on NHL2000:sta, NHL 2004:stä, NHL09:stä ja NHL13:sta.

Ja alkaa sellainen mielipide muodostua, että uusin painos on huonoin NHL-peli mitä olen ikinä pelannut. Olen arvioideni mukaan pelannut tekoälyä vastaan 50-60 peliä, mutta se ei ole saanut yhtään jäähyä.

Tekoäly ottaa jäähyjä vaikeammilla tasoilla enemmän. Peli oli tänään sukulaisilla lainassa ja pisti silmään että helpoimmalla tasolla tietokone ei karvaa lainkaan vaan pelkästään luistelee kiekollisen pelaajan rinnalla, eikä siis ota myöskään jäähyjä. Vaikeammilla tasoilla pelaajat ovat aggressiivisempia.
 

ipaz

Jäsen
NHL-peleistä kokemusta on NHL2000:sta, NHL 2004:stä, NHL09:stä ja NHL13:sta.

Ja alkaa sellainen mielipide muodostua, että uusin painos on huonoin NHL-peli mitä olen ikinä pelannut. Olen arvioideni mukaan pelannut tekoälyä vastaan 50-60 peliä, mutta se ei ole saanut yhtään jäähyä.

Pelin mielekkyydestä kertoo, että kun pelaan Columbuksella melkein farmitasoista St. Louis Bluesia vastaan Be a GM -muodossa, niin häviän 3-0 ja en saa edes 30 laukauksella yhtään maalia, vaikka maalissa on Mike McKenna - kokonaisuus huikeat 69.

Pistetään sitten itseltä kaikki sliderit täysille ja tekoälylle nollille, vaikka silloin mennään pelissä toiseen ääripään ja voitan kaikki 10-0. Ainakin on hauskaa eikä tarvitse kasvattaa pattia otsaan tekoälyn epätasapainoisuuden takia.

Kaiken huippuna joidenkin slidereiden kohdalla ei tiedä, mihin suuntaan niitä pitäisi vääntää. Laitoin taklaukset nollille tekoälyltä niin ukkoa lentää kuin itikoita, mutta sitä ennen oletuksella ei omat lentäneet yhtikäs minnekään. Voisivat siellä EA:n puolella vähän miettiä noiden slidereiden selkeyttä...

Itse pelaan lähes poikkeuksetta vain konetta vastaan tasona pro ja jäähysliderit on täysillä. Ainakin mulla vastustaja ja omat pelaajat ottavat jäähyjä, joskus tosin todella typeriä ja ärsyttävissä paikoissa, mutta parempi niin kuin ei lainkaan jäähyjä.

Taklaussliderit, siis sekä "hitting assistance" ja "hitting power" ovat mulla assistance nollilla ja power 2/6. Silloin ainakin taklauksen osuminen on haastavampaa ja jollain Hudlerilla ei todellakaan saa Lucicia liikuttettua yhtään mihinkään. Kannattaa myös laittaa "Attribute Effects" lähes täysille - pelaajien erot tulevat selvemmin esille.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Järkyttävää tuo jäähyjen ja taklauksen funktio tässä versiossa on kyllä.

Ihan surutta saa taklata selkään, pitää kiekottomasta miehestä kiinni, kun mies on puolustamassa omaa maalia, taklata kiekotonta miestä, jne.

Taklaukset aivan liian älyttömiä, joilla ei fysiikan ja todellisuuden kanssa ole mitään tekemistä.

Konepelit pääasiassa perseestä, mutta vähän parempaa ollut nyt kun olen kokeillut muutaman pelin tuossa. GM Connected kaipaa hienosäätöä, mutta tätä pelimuotoa ei saa poistaa ikinä enää änäreistä, ainoa suuri mitä pitää lisätä, on kauden mahdollinen jatkaminen seuraavassa versiosssa pelistä.

Syö nimittäin pelihalua ja kiinnostusta, jos aina joutuu joka vuosi aloittamaan manageriuran alusta (näin se toki ollut aina football managereissa, cm:ssä, jne).
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Nyt on tää 13 homattua ja heti palaa käpy. Aloitin be a pro- moden pelailun kuten olen aikasemmillakin peleillä aina tehnyt. Ongelmana vaan että en saa edes toista peliä pelattua loppuun kun peli jumittuu. Tätä tokaa ottelua on nyt pelattu viisi kertaa kolmannen erän loppupuolelle saakka ja aina jumiin. Onko jollain samaa vikaa ja mitä nyt kuuluu tehdä? konsolina Xbox.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Nyt on tää 13 homattua ja heti palaa käpy. Aloitin be a pro- moden pelailun kuten olen aikasemmillakin peleillä aina tehnyt. Ongelmana vaan että en saa edes toista peliä pelattua loppuun kun peli jumittuu. Tätä tokaa ottelua on nyt pelattu viisi kertaa kolmannen erän loppupuolelle saakka ja aina jumiin. Onko jollain samaa vikaa ja mitä nyt kuuluu tehdä? konsolina Xbox.

Itsellä jää jumiin aina juuri ennen harjoituskautta! Oisko ollu 15. syyskuuta.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Huhhuh, että voi nää hutin onlinepelit käydä hermoille. Äskenkin vastassa joukkue, jolla rosterissa Malkinia, Kanea, Karlssonia, Seminiä, Doughtya, Gaborikia ja maalissakin Quick. Yritä nyt sitten näillä 70 tasoisilla Pöyhösillä pärjätä kun pakki-pakki syötökin pomppii lavan yli ja omat jätkät on yhtä urheilullisia kuin O'sullivan. Eniten tässä harmittaa se, että vastapuolen pelaaja oli ihan paska. Muutama märkä lompakko siniviivalta ja muutama ranne laidasta etuyläläskiin. Tuntuu muutenkin uskomattoman vaikealta tällä hetkellä, vaikka näitä pelejä olen voittanut ihan hyvällä prosentilla (12-5-2)

Onko noita puckseja mahdollista tienata jollain muullakin tavalla kuin pelaamalla näitä haistavittu -matseja? Tuntuu, että heti kun saa kasaan yli 1000 pucksia, koko joukkueen sopparit loppuu samalla kertaa ja siitä sitten sopimusostoksille ja pucksit nolliin.
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko noita puckseja mahdollista tienata jollain muullakin tavalla kuin pelaamalla näitä haistavittu -matseja? Tuntuu, että heti kun saa kasaan yli 1000 pucksia, koko joukkueen sopparit loppuu samalla kertaa ja siitä sitten sopimusostoksille ja pucksit nolliin.

Pelaa yksinpeliturnauksia. Se on ehdottomasti nopein tapa saada puckseja puhtaasti pelaamalla. Kuten mainitsin aiemmin, kannattaa myös hommata joukkueeseen leveyttä halvalla vaihtomarkkinoilta niin ei tarvitse niitä puukäsiä roikottaa mukana.
 

K3sis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäläinen taitokiekko, Caps
Onko noita puckseja mahdollista tienata jollain muullakin tavalla kuin pelaamalla näitä haistavittu -matseja? Tuntuu, että heti kun saa kasaan yli 1000 pucksia, koko joukkueen sopparit loppuu samalla kertaa ja siitä sitten sopimusostoksille ja pucksit nolliin.

Eipä niitä tapoja kovin montaa ole. Tietysti voi pelata tekoälyä vastaan, mutta se on todella yksitoikkoista omasta mielestäni, vaikka puckseja huomattavasti helpommin saakin. Toinen tapa on väijyä pelaajamarkkinoita josta ostaa halvalla ja myy kalliilla, mutta se vaatii aikaa todella paljon. Kalliimmissa pelaajissa hintaerot ovat suurempia, joten ansaitsemistahti nousee mitä enemmän on varaa sijoittaa pelaajiin. Näiden lisäksi puckseja voi ansaita suorittamalla live moments-haasteita, mutta niiden avulla ei kovin montaa tuhatta pucksia voi ansaita.

E: Niin kuin yllä jo mainittiin, niin 80-83 tasoisia pelaajia saa joukkueellisen suhteellisen halvalla ja varsinkin jos saa kemiat kohdalleen niin joukkueella pärjää hyvin ketä vastaan tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hmm.. Molarina tullut pian kausi QMJHL liigaa läiskittyä, ja yksi asia ihmetyttää.
Jossain vaiheessa kautta paras pistemieheni loukkaantui ja oli parisen kuukautta pois kentiltä. Aikanaan kuitenkin tervehtyi, muttei ilmestynyt millään kokoonpanoon!? Itsehän tuossa ei kenttiin pääse vaikuttamaan, joten ilmeisesti nyt pelataan loppukausi ilman parasta miestä, vaikka olisi täydessä iskussa..
 

SSMiika

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, jalkapallossa MP
HUT sitten otti ja kaatui(?) Olin juuri hommaamassa Gold Packia kun olin saanut tarpeeksi pelejä tahkottua. Siihen jäätyi. Eikä edes muutaman ps3:n uudelleenkäynnistyksen jälkeen lähde tulille. Jää vain tilaan"ladataan Hockey Ultimate Team -peliä..."

Onko muille käynyt näin missään vaiheessa. Ja mikä voisi olla avuksi?
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Joku tuolla edellisellä sivulla laitteli yhden sivun mistä saa tuunattuja musiikkeja, niin laitanpa vielä toisen moisen. Käytännössä ps3:lle vaatii että tekee soittolistat aina jokaiselle asialle, kuten maalit, introt, ja tauot. Itse latasin introt (without PA), NHL goal hornsit, generic break in playt ja team specific ditty packin. Jo pelkällä break in playlla pääsee pitkälle, sillä nuo ovat katkojen aikana soivaksi tarkoitettuja kipaleita. Goal hornsit ovat siis maalitorvia kotijoukkueen maalatessa ja tuolta team specific ditty packista löytyy joukkuekohtaisia kipaleita mm. ylivoimiin, alivoimiin ja vierasjoukkueen maaleihin.
 
Be a pro edelleen aika buginen ainakin 360:llä. Monta kertaa on vaihtoon tuleva kaveri, jonka tilalle minun siis pitäisi hypätä, jäänyt "kihnuttamaan" siihen laitaan ja ei ole saanutg itseään vaihtoaitioon. Välillä käynyt myös sillä tavalla, että kun olen yrittänyt mennä irtokiekkoon, niin pelaajani ei jostain syystä sitä ota, vaan luistelee siitä vaan läpi.
Menee myös nuo mun pelaajan vedot välillä luvattoman helposti sisään OHL:ää pelatessa ainakin ja vaikeustaso on toiseksi vaikeimmalla. Pelaajani on siis hyökkäävä pakki ja pari NELJÄN maalin peliäkin jo tullut. Välillä taas aivan kiikaripelejä ollut ja tyyliin tyhjästäkin maalista ohi...

Ja mites noi pelaajapäivitykset boksilla? Uusin tuli 25. päivä mutta enpä huomannut siinä muuta uutta kuin että lockout pelaajia oli roiskittu Euroopan joukkueisiin. NHL - ja AHL-rosterit ovat sen sijaan edelleen päin vittua ja SM-liigassakin vetää lockout-pelaajia lukuunottamatta viime kauden sankarit.
 

ChinoFTW

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pokecheck, etuyläkulma, hutin korttipakkaukset ja Malkin-Crosby-Datsyuk 3.kenttänä... Siinä aikalailla pähkinänkuoressa asiat mitkä ottaa päähän näin yhtäkkiä ajateltuna. Itellä löytyy ykkösketjusta Leino, Ruutu ja Ennis. Loppujoukkue onkin sitte täynnä kuraa. Rahaa en oo laittanu senttiäkään kiinni kortteihin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onko tässä uudessa versiossa tuo be a pro- pelimuoto yhtään kehittynyt?Ärsyttää NHL12:ssa, kun valmentajan reagointi pelaajan otteisiin on aivan mitätöntä. Tympeää istua ylivoimat ja jatkoajat penkillä, vaikka keikkuu pistepörssin kärjessä. Samoin tervetullutta olisi mahdollisuus esittää vaatimuksia valmentajalle(peliaika, ketjukaverit,yv-aika,jne) ja myös sopimusneuvotteluihin voisi rakentaa lisää säätämistä. Neuvottelua palkan lisäksi roolista, ja esimerkiksi mahdollisuus pyytää siirtoa kesken kauden, jos poffit on jengltä karkaamassa tai ihan huvin vuoksi.
 
Pokecheck..

Tässäpä tämä pähkinänkuoressa. Kahden ohjaimen jälkeen tulin siihen lopputulemaan etten pelaa enää online pelejä. Pitää vaan paiskoa Be a GM:ää, ei mene hermot eikä rahat.

Pikkusen turhan helposti lähtee tuo kiekko pokecheckillä, ja sittenhän kaikki urpot vaan rämpyttää sitä. No sellasta se on kun ei taito riitä pelata "oikein".
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pikkusen turhan helposti lähtee tuo kiekko pokecheckillä, ja sittenhän kaikki urpot vaan rämpyttää sitä. No sellasta se on kun ei taito riitä pelata "oikein".
Mun mielestä jääkiekkovideopeliä pitää pelata niin kuin videopeliä, eikä niin kuin jääkiekkoa. Jos pokecheck on tehokas, niin sitten kannattaa opetella käyttämään sitä itse ja pelaamaan sitä vastaan. Onlinepelissä on omat ongelmansa, mutta sata kertaa miellyttävämpää se silti on, kuin konetta vastaan tahkoaminen.

Ajoittamalla syöttöjä, harhautuksilla, suojaamisella ja pienellä mailan vispaamisella ne janarit jäävät pokettamaan tyhjää ja itse voi helposti luikerrella maalintekoon. Ihan mahdottomasti sitä tilaa ei kuitenkaan ole mahdollista tehdä, joten järkevää on myös treenata nopeat yläkulmarannarit maalintekosektorilta kuntoon. Ehdottomasti helpoin tapa tehdä maaleja ja paikkoja ilmaantuu matsissa muutama ihan pelkällä tuurillakin. Niistä kun laittaa sen 2-3 sisään, niin pärjääminen helpottuu heti. Mä en oikeasti koe olevani hirveän hyvä tässä pelissä, mutta ihan näillä perustempuilla voittoprosentti kipuaa korkeaksi minullakin.

Se mikä mua ärsyttää tässä pelissä on se, että kiekkoa ei ole mahdollista syöttää puolustajan ohi. Jos välissä on pelaaja metrin säteellä syötöstä, se myös katkaisee sen. Kyllä senkin kanssa oppii elämään, mutta helvetisti vaikeampaa ja epärealistisempaa se pelistä tekee.

Toinen yhtä ärsyttävä piirre on täysin luonnottoman nopeat veskarit. Veskarin voi pelata kuinka pihalle tahansa, mutta koskaan ei silti voi olla varma, ehtiikö kiekon toimittamaan siihen tyhjään maaliin ennen kuin moke syöksyy jollain äänennopeudella paikalle hanskoineen. One-timerit ovat tietysti selkein merkki tästä epäkohdasta, mutta kyllä ne niitä irtokiekkojakin syöksyvät ihan kiitettävällä prosentilla blokkaamaan. Mä tykkäisin, että jos joku pystyy pelaamaan itselleen tyhjän maalin, niin siitä myös palkittaisiin sillä maalilla eikä lähdettäisi ratkomaan pelejä luonnottomilla animaatioilla. Ihan riippumatta siitä olenko itse kärsivänä vai hyötyvänä osapuolena.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Se mikä mua ärsyttää tässä pelissä on se, että kiekkoa ei ole mahdollista syöttää puolustajan ohi.

Toinen yhtä ärsyttävä piirre on täysin luonnottoman nopeat veskarit.

Nämä molemmat on kyllä jotenkin käsittämättömiä asioita ja ihmettelen onko peliä ollenkaan testattu. Jos katsot ensin pelin jääkiekkoa ja sitten pelaat pelin EA:n NHL:ää, niin maalivahtien liikenopeuden pitäisi pompata suoraan silmille. Toinen joka liittyy tuohon nopeuteen on se että poikittaisliikkeessä maalivahdit eivät juuri koskaan ylipelaa. Eli siis sen lisäksi että liikkuvat salaman nopeasti, niin vielä liikkuessa kontrolli on täysin epäinhimillistä. Muutenkin tuntuu että maalivahdit sijoittuvat luonnottoman hyvin(pl. muutama "vakiokohta").

Syöttöhomma korostuu vielä maalin edessä, kun pelaaja on ensin sidottu maagisesti magneetilla ja sen jälkeen vielä et voi syöttää maalin eteen kunnolla, niin todella usein et edes yritä syöttää vaan pakko vetää. Tämä siis tilanteessa jossa kaveri on ruudulla täysin vapaana, lapa vapaana maalin edessä. Pelissä siis et kuitenkaan voi syöttöä antaa ja vaikka antaisit, niin se jää siihen lähimpään pakkiin tai jos se joskus menisi ohi/läpi(varsinkin jos käytät syötössä voimaa kunnolla) niin silloin se magneetti estää pelaajan mailansa käyttämisen.

Yksi sellainen kehitys kyllä pitäisi olla se että pelaajat osaisivat aktiivisemmin ohjata kiekkoa. Nyt ne joskus kyllä osaavat viivalta tulleita vetoja ohjata, mutta jos annat kovan syötön maalin eteen niin silloin harvoin kun kaveri on siellä vapaana niin se yrittää aina ottaa kiekkoa haltuun, vaikka olisi siinä edessä tyhjä maali mihin siis oikeasti pelaaja ohjaisi/"työntäisi" kiekon vain sisään.
 

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tää peli nyt oikeasti niin huono kuin näistä kommenteista kuvan saa? Vai onko suomalaiset änäripelaajat jo niin hardcorea ja syvällä tässä touhussa että kaikista pikkuasioista valitetaan hulluna? Haluaisin ostaa pelin ja alkaa pelata sitä netissä. En löytänyt Xbox livestä demoa jota oisin voinu testata... Viimeksi olen omistanut NHL 09 ja siitä tykkäsin. Minua ei kiinnosta mitkään Be a Pro tai GM tai korttipakkaliigat tai konetta vastaan pelaaminen, ainoastaan nettipelit oikeita ihmisiä vastaan.

Kannattaako peliä ostaa?
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Olen pelannut kaikkia änäreitä n. 08 lähtien ja sanoisin et tämä painos on mun mielestä kyllä reilusti paras näistä.Paljon on puutteita ja vikoja,mutta MUN mielestä silti paras painos.Suosittelen ostamaan,koukutut varmasti.

...ja sen jälkeen nariset täällä kun maalivahdit ei osaa,poke check liian tehokas tai taklaukset liian kovia.Niinkun me kaikki muutkin naristaan.
 
Onko tää peli nyt oikeasti niin huono kuin näistä kommenteista kuvan saa? Vai onko suomalaiset änäripelaajat jo niin hardcorea ja syvällä tässä touhussa että kaikista pikkuasioista valitetaan hulluna?
Ei se huono ole, kyllä se taitaa olla enemmän pelaajista kiinni, kun mikään ei mee ikinä kohtuudella. Ihan kokonaisuudessaan hyvä peli ja ei sen suuremmalti valittamista.

Kannattaako peliä ostaa?

Kyllähän se jo 09 jäljiltä kannattas päivittää, ja on kuitenkin niin paljon eri peli kuin se että varmasti uuden opettelemista riittää. Suosittelen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onko tää peli nyt oikeasti niin huono kuin näistä kommenteista kuvan saa?
Mä olen pelannut sarjan jokaista osaa ja olen sitä mieltä, että jengi valittaa aivan tyhjästä. Järkyttävää itkua kaiken maailman slidereista ja muusta täysin turhanpäiväisestä paskasta, kun tämä kuitenkin on online peli. Ei mitään peliä maailmassa luulisi kenenkään jaksavan pelata maailman tappiin konetta vastaan.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen pelannut sarjan jokaista osaa ja olen sitä mieltä, että jengi valittaa aivan tyhjästä. Järkyttävää itkua kaiken maailman slidereista ja muusta täysin turhanpäiväisestä paskasta, kun tämä kuitenkin on online peli. Ei mitään peliä maailmassa luulisi kenenkään jaksavan pelata maailman tappiin konetta vastaan.

Word!

Jos nyt ajattelee ns.bugimaaleja niin enemmänhän niitä vanhoissa änäreissä on ollut. Säbäranteet ovat uponneet aina, aikaisemmissa versiossa onetimerit upposivat kovalla prosentilla, NHL08:ssa oli ihana slap-pass ja mitä näitä nyt on ollut. Tässä on ehkä enemmän yllätyksellisyyttä joka ainakin mun mielestä on hyvä.

Ei tämä täydellinen peli ole mutta oikein hyvää ajanvietettä IMO.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
No tämä on minulla ensimmäinen peli ikinä, kun en ole oikein missään vaiheessa innostunut mistään moodista kunnolla. En ole pariin viikkoon tainnut pelata peliäkään, vaikka aiempia änäreitä jauhoin tuhansia pelejä... En tiedä, ovatko muuttaneet peliä, mutta minulla ehti mennä hermot veskareiden kanssa. Kyllä osaan tehdä maaleja tässäkin, mutta toisin kuin joidenkin mielestä, tuntuu tässä pelin jauhaminen varsin yksipuoliselta. On totta, että yllätyksellisyyttä on lisätty, mutta onko oikeasti hauskaa, että hienon syöttökuvion jälkeen maalivahti venyy vielä uskomattomaan torjuntaan, kun taas parin perseen kautta uppoaa mitä ihmeellisemmätkin vedot?

EASHL, joka on minulle se mieleisin moodi, taas vaatii jokaiselta pelaajalta pitkää paneutumista, jotta voivat tehdä koneen veskareille maaleja. Esimerkiksi onetimereja ei kannata ampua, koska maalivahdit ovat epäreilun hyviä. Edes 2-0 -hyökkäyksistä maalit eivät ole varmoja, ellei tiedä mitä tehdä. Niissähän kannattaa viimeisen syötön saatuaan vielä viedä sivuun, koska muuten maalivahti ottaa vitun ärsyttävän gamesaverin.

Rasittavintahan on, että oikeastihan lätkässä onnistuneen poikittaissyötön jälkeen maali on lähes varma, koska maalivahdin tehtävä on ottaa suora veto ja pakin peittää syöttölinjat. Aiemmat pelit vaikuttivat enemmän oikealta lätkältä tässä mielessä.

Kaiken kaikkiaan sanon pelin huonouden syyksi nimenomaan luistelun. Kyllä, se oli ihan hauska uudistus, mutta EA joutui tehdä pelistä vielä enemmän arcademaisen, koska lapset eivät osaa puolustaa ja sitä kautta tulee lisää 2-1 -hyökkäyksiä ja läpiajoja. Sen takia taas keinotekoisesti tehtiin maalivahdeista jumalia, jotta lapsukaistenkin pelatessa maalimäärät pysyvät inhimillisinä.

Olen puhunut, mutta tuskin jaksan jatkossakaan pelata. NHL 12 oli parempi ja hauskempi peli.
 

jallu48

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Voimapelaajat
NHL 12 oli parempi ja hauskempi peli.

Tata minakin aattelin, kunnes pelasin muutamia kymmenia matseja rakasta NHL12 pelia, jota tuli tosiaan tahkottua tuhansia peleja. Muutamien(kymmenien) pelien jalkeen tajusin, etta ei helvetti, taas tuli tahkottua se 7-5 lopputulokseen paattyva peli, kun taas uudessa painoksessa yleensa pelit paattyvat 5 maalin hujakoille yhteensa laskettuna. Se fiilis, kunolet laukonut noin 15 vetoa ja vaikka minka nakoisia tilanteita saanut aikaan on huomattavasti parempi maalin tullessa, kuin se, etta johdat pelia 6-5 ja teet maalin. Itselle ainakin tulee niin sanotusti niin tylsa olo, kun ei mitaan tarvitse maalien eteen tehda. Koko nhl12 pelaamisen aikana taisin yhden 0-0 pelin pelata.

Mita luisteluun tulee, on se mielestani loistava uudistus. Tarvitsee todella miettia miten liikkuu, koska yksi vaaraliike saattaa johtaa vastustajan lapiajoon. EASHL:sta en osaa niinkaan sanoa, miten vaikuttaa siina,kun en sita pysty netin huonouden takia pelaamaan, mutta uskoisin etta loistava uudistus siellakin. Pahoittelen skandien puuttumista, sita kun eivat suosi talla mantereen toisella puolen.

edit. ja kyllahan tosta helekutin sekava teksti tuli kiireen takia, pahoittelen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös