NHL 12 EASHL -keskustelu

  • 42 899
  • 201

Fiiu

Jäsen
Vaikka tuossa selvästi sanotaan että EASHL-pelejä, niin itse olin siinä käsityksessä että drop in gamet lasketaan tähän mukaan. Kenelläkään tietoa tästä?

EASHL-pelit kyseessä, ne ainoastaan lasketaan kuten siinä sanotaankin. Aiemmin myös perus-OTP-pelit (lobby/drop in) laskettiin mutta tähän painokseen on tuota hieman viilattu. Ilmeisesti sen takia myös em. OTP-peleissä näkyy vain EASHL-pisteet pelaajaesittelyissä.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
EASHL-pelit kyseessä, ne ainoastaan lasketaan kuten siinä sanotaankin. Aiemmin myös perus-OTP-pelit (lobby/drop in) laskettiin mutta tähän painokseen on tuota hieman viilattu. Ilmeisesti sen takia myös em. OTP-peleissä näkyy vain EASHL-pisteet pelaajaesittelyissä.

Kiitos vastauksesta. Ja oikeastaan hyvä näin, koska sitten kyseessä ei ole bugi vaan slottien avautuminen on vielä edessä. Vaikea pysyä pisteidenlaskun perässä, kun niitä lasketaan eri paikoissa ja eri tyyppisille matseille yhteen sekä erikseen.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Onko tähän tullut joku päivitys, joka vastaa ominaisuuksiltaan viime vuoden peliä sillä tuo saatanan aina yläbörsään menevä kyrpärannari on taas yleistynyt. Lisäksi jokaisesta kiekottoman pelaajaan koskemisesta tulee jäähy.

Persetaklaukset takaisin!!
 

Eskelarit

Jäsen
Onko tähän tullut joku päivitys, joka vastaa ominaisuuksiltaan viime vuoden peliä sillä tuo saatanan aina yläbörsään menevä kyrpärannari on taas yleistynyt. Lisäksi jokaisesta kiekottoman pelaajaan koskemisesta tulee jäähy.

Persetaklaukset takaisin!!

Ajankohan mä tässä nyt sarkasmimiinaan kun vaadit perstaklauksia takaisin? No kuitenkin, ihanko rehellisesti toivot takaisin niitä 13v Jani-Pettereitä, jotka nussii pelkästään perstaklauksta joka väliin, sekä rannaa juuri noita kyrpärannareita..
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ajankohan mä tässä nyt sarkasmimiinaan kun vaadit perstaklauksia takaisin? No kuitenkin, ihanko rehellisesti toivot takaisin niitä 13v Jani-Pettereitä, jotka nussii pelkästään perstaklauksta joka väliin, sekä rannaa juuri noita kyrpärannareita..

Ajat suoraan persetaklausmiinaan. Komeasti lensit. Vaikka tietää että kaveri painaa tatin pohjaan ja mitä tulee käymään niin silti sitä päin vain menee ja kohta ollaan katollaan. Hyvä etteivät toimi enää siis.

Muu viestini sen sijaan oli ihan tosimielessä kirjoiteltua.
 

ditrim

Jäsen
Onko tähän tullut joku päivitys, joka vastaa ominaisuuksiltaan viime vuoden peliä sillä tuo saatanan aina yläbörsään menevä kyrpärannari on taas yleistynyt.

Kyse on pelkästään siitä että jengillä riittää nyt taas pojot 99-ranteeseen. Ei tässä pelissä tarvi osata mitään muuta jos aikoo hakata 2000 pistettä bottipuolustusta vastaan. Onneksi ihmisveskaria vastaan säbärit eivät saa mitään aikaan.
 

ditrim

Jäsen
Joko koppi toimii? Aikaisemmin päivällä ei pystynyt pelaamaan tiimipelejä.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse suosittelen että ostelee jonkun verran boosteja rahalla alkuun ja availee noita loppuja sitten pelaamalla. Osa on aika helppoja saada auki.

Jargon tiivisti tuolla NHL12-ketjussa aika hyvin muutaman vinkin aloittelijalle, neuvoistasi on varmasti apua.

Lainaamastani pätkästä haluaisin herättää hieman keskustelua, itse en ole senttiäkään laittanut boostslottien avaamiseen, enkä HUT-joukkueen kehittämiseen. En myöskään näe siinä mitään pahaa, jos joku niin haluaa toimia/toimii, mutta mielestäni osa konsolipelin viehätystä on siinä, että hankkii kannuksensa nimenomaan pelaamalla. Lisäksi näin toimien peli tuntuu myös "kestävän kauemmin".

Mitä mieltä muut ovat rahan käytöstä esim. em. asioihin, ja kumman tavan koette itse mielekkäämäksi?
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse näen asian niin että jos tätä peliä pelaa vuoden niin on ihan sama sijoittaako joku 10e siihen että saa suoraan tehtyä sellaisen ukon jolla on mielekästä pelata.

Varsinkin jos aloittaa pelaamisen vasta nyt ja vastaan tulee paljon superstar/legend-tason ukkoa joilla overallit pyörii 85 kieppeillä. Toki perseestähän tuo rahastus on mutta itsellä ei riitä aika tahkota pelejä niin paljon että saisi kaikki boostit sitä kautta auki. Tässä pilaa helposti kavereidenkin pelin jos ukko on ihan lapanen.

HUTiin en ole toisaalta latiakaan laittanut.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Mitä mieltä muut ovat rahan käytöstä esim. em. asioihin, ja kumman tavan koette itse mielekkäämäksi?

Ehdottomasti samaa mieltä kun musta7. Siinä on vain sitä jotain, kun itse puurtaa niitä slotteja auki ja sitä kautta saa onnistumisen elämyksiä, ainakin itselläni oli. Juuri tuo pelin "kesto" paranee tällä tavalla. Itse availin noita slotteja BAP:ssa, toki vaatii vähän pitkäjänteisyyttä ja hermoja tuo availu.

Ymmärrän on myös sen, että osalla pelaajista ei ole halua/aikaa vääntää noita slotteja auki BAP:ssa joten ostavat slotit auki. Itse en kuitenkaan lähde tähän ihan siitä syysä, että 45€ riittää omalta osaltani rahalliseksi sijoitukseksi tämän pelin pariin.

Jos minä saisin päättää niin noita slotteja voisi ostaa auki BAP-pelimuotoon, mutta EASHL:ssä ostetut slotit eivät olisi käytössä. Silloin jokainen pelaaja lähtisi samalta viivalta kehittämään onlinepelaajaansa. Vielä lisäksi BAP:ssa ansaitut slotit olisivat sitten myös EASHL:ssa käytössä. Tietysti tässä tulee sitten vastaan EA:n intressit, jotka ovat raha,raha ja raha. Ja loppujen lopuksi raha pyörittää maailmaa, joten minkäs teet. Mutta tämä on vain minun mielipide asiaan.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ymmärrän on myös sen, että osalla pelaajista ei ole halua/aikaa vääntää noita slotteja auki BAP:ssa joten ostavat slotit auki. Itse en kuitenkaan lähde tähän ihan siitä syysä, että 45€ riittää omalta osaltani rahalliseksi sijoitukseksi tämän pelin pariin.
Onneksi noiden boostien vaikutus on melko pieni, joten kyllä niitä pelejä joutuu puurtamaan pelaajaa parantaakseen, vaikka rahaa laittaisikin tiskiin.
 

Heino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013
Jos joku pyörii sparripeleissä tällä hetkellä, niin tulkaas Japexin puolelle. nimim. Älyllistä peliseuraa(ko)?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tämä on kyllä mahtava pelimuoto. Että voikin vaihdella vitutuksesta huippufiiliksiin minuutin sisällä.
Oma joukkueemme on vielä aika alkutekijöissään eikä asiaa auta yhtään se, että kaikki muut paitsi minä, pelaamme eri aikaan. Pari kolme matsia on saatu vedettyä kolmella ihmispelaajalla, täyttä viittä ei ole koskaan ollut, vaikka jengissä kuitenkin pelaajia on kirjoilla.
Olenkin keskittynyt aika paljon sparripeleihin nyt lähiaikoina ja sieltä kautta hakenut kokemuspointseja ja totta kai tuntumaa muihin pelaajiin.
Eniten sparrimatseissa vituttaa "mä ite"-asenne. On se nyt jumalauta, kun itse on täysin vapaassa paikassa ja kaveri kikkailee kolmatta vastustajaa eikä syötä millään.
Toki harjoitus on pelin ideana eikä minua haittaa, jos välillä kokeilee vähän erikoisia harhautuksia, niin teen itsekin. Mutta onko pakko vetää joka vitun hyökkäys yksin yrittämällä. Menee maku heti kättelyssä, kun huomaa jonkun pelaavan mainitulla tyylillä.
Yhtä kaikki, helvetin hyvä pelimuoto, ylivoimainen suosikki itselleni.
 
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Tasuno Tasalakki
Jos joku pyörii sparripeleissä tällä hetkellä, niin tulkaas Japexin puolelle. nimim. Älyllistä peliseuraa(ko)?

Suosittelen, ainakin verrattuna siihe, mitä tasoa 2 muuta hyökkääjää olivat, maalivahdista puhumattakaan.

T: Petri Kontiola #27 VP 2+1
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Pois..
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Voiko tosiaan olla niin, ettei voi vaikuttaa siihen minkä tason jengin saa vastaansa?
On välillä vähän turhauttavaa, kun vastustajalla on sata kertaa paremmat pelaajat.
Enemmän pitänee siis pelata.
Onko myös niin, että oman joukkueen "tietokone"-pelaajat paranevat, kun omat jätkät paranee?

Nim.Merk. "yhyy".
 

ditrim

Jäsen
Onko myös niin, että oman joukkueen "tietokone"-pelaajat paranevat, kun omat jätkät paranee?

Tämä ei mielestäni pidä paikkaansa. Aika usein aloittelijajoukkueiden botit tekevät sankaritekoja, kun samaan aikaan elitejoukkueen botit möheltää oikein huolella. Kyllä EA tasoittaa peliä aloittelijoiden hyväksi. Yhteispeli bottien kanssa paranee kun pelaaja ymmärtää mitä botti haluaa.

NHL 12: EASHL/OTP Tips & Tactics - Playing with Computers
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tämä ei mielestäni pidä paikkaansa. Aika usein aloittelijajoukkueiden botit tekevät sankaritekoja, kun samaan aikaan elitejoukkueen botit möheltää oikein huolella. Kyllä EA tasoittaa peliä aloittelijoiden hyväksi. Yhteispeli bottien kanssa paranee kun pelaaja ymmärtää mitä botti haluaa.

Okei. Kaivoinkin vähän tietoa noista bottijäbistä ja sellasta infoa löytyi, että ovat aika pitkälti arvottuja.
Ehkä se ongelma on sitten juuri siinä, että ollaan meidän joukkueella aloittelijoita, mutta NHL-pelisarjaa on kyllä pelattu vuosien varrella ihan helvetisti. Eli ei vain ihan ole samalla tasolla ajatukset pelistä bottiäijien kanssa.
Kiitos vastauksesta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko muilla pelaajilla esiintynyt viime aikoina mystisen paljon lagia viime aikoina EASHL-peleissä? Itse en ole oikeastaan koskaan aiemmin suuremmin kärsinyt lagista, mutta tällä viikolla sitä on esiintynyt melkein joka pelissä. Muut PS3-pelit toimivat kuitenkin oikein hyvin verkossa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Allkirjoittaneelle kerrottiin EA:n jopa myöntäneen, että se tasoittaa pelejä sillä, että heikompien joukkueiden botit ovat kovempia. Onhan tämä sillä tavalla huomattu, että esim. jos oma joukkue ampuu vaikka 15 kertaa kohti vastustajan maalia ja menee se 1-2, niin yleensä vastustajan 2-3:sta laukauksesta se yksi susein lurahtaa sisään, vaikka vahvemmalla joukkueella olisi ollut monta parempaa maalipaikkaa lisätä johtoansa.

EA.n tekemissä peleissä on ollut piiloarvoja aina. Joskus aikaana PC versioissa oli niitä editoreja, joilla pystyi käydä muokkaamassa arvoja. Esimerkiksi AI:n saama etu oli karmea, jos itse oli johtoasemassa. Tasoitus oli niin räikeä, että vastustajan botit luistelivat jopa taklauksista läpi. Se oli sitä aikaa. Nykyään samat asiat osataan laittaa peliin vähemmän huomiota herättämättä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Allkirjoittaneelle kerrottiin EA:n jopa myöntäneen, että se tasoittaa pelejä sillä, että heikompien joukkueiden botit ovat kovempia. Onhan tämä sillä tavalla huomattu, että esim. jos oma joukkue ampuu vaikka 15 kertaa kohti vastustajan maalia ja menee se 1-2, niin yleensä vastustajan 2-3:sta laukauksesta se yksi susein lurahtaa sisään, vaikka vahvemmalla joukkueella olisi ollut monta parempaa maalipaikkaa lisätä johtoansa.
Tuollaista olen ollut huomaavinani. Yhdessäkin pelissä saatiin jatkuvasti syöteltyä takatolpalle ja lauottua suoraan syötöstä, mutta maalivati sai aina jotain eteen. Viimeiselle minuutille lähdetään 59 minuutin suvereenin hallinnan jäljiltä 1-0 johdossa. Sitten vikalla minuutilla vastustaja pääsee kaksi kertaa vetämään siniviivalta ilman maskia ja lopputulos 1-2 turpaan. Tietty voi myös miettiä että miksi vikalla minuutilla päästettiin heidät laukomaan kahteen kertaan kun muuten eivät juuri päässeet ampumaan, kun puolustettiin heidän bugiranteensa aina pois.

Olen tuohon pelin tasoitteluun suhtautunut aina skeptisesti, mutta kieltämättä tuo on välillä käynyt mielessä.

E: tapatalk hieman sekoilee..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko tehdä tälläinen oma ragetus muistilista jokaiselle joka aloittelee EASHL-pelejä. Nämä havainnot siis OTP:stä, jota nyt ei tarvitse ottaa niin vakavasti, mutta silti.

Hyökkääjät:
Puolusta saatana! Auta puolustamaan äläkä pyöri siellä keskialueella läpiajon toivossa.

Puolustajat:
Älä aja ohi! Se on hienoa, kun taklausarvot on huipussaan, mutta taklaa sitten oikeaan aikaan äläkä juokse hyökkääjän ohi kädet ylhäällä ja päästä ylivoimahyökkäykseen omaan päähän.
Puolusta! Se on sun tehtävä kerta sen paikan valitsit. Ei jaksaisi hyökkääjänä olla jatkuvasti alimpana, kun omat pakit on vastustajan maalin takana samalla kun vastustaja tulee 3 vs. 1 hyökkäyksellä.
Älä lataa lämäriä! Miksi sitä lämäriä pitää aina ladata, kun siinä on vastustaja iholla kiinni? Nopea roikkukiekko toimii paremmin ja antaa hyvät riparit maalin eteen. Tänään en nähnyt yhdenkään pakin laukovan roikkua maalille, vaan sitä perus lämärin latailua, josta sitten taisi 8-9 kertaa karvaaja päästä läpiajoon.

Yleiset:
Edelliset koskee jokaista pelipaikkaa ylipäänsä.

Älä syötä "väkisin" maalin eteen. Jos siellä on viisi vastustajaa niin miksi sinne pitää silti yrittää sitä syöttöä? Harvoin porukka laittaa pakille kiekkoa hyökkäysalueella. Nopeissa hyökkäyksissä voi myös syöttää toiseen aaltoon vauhtiin tulevalle pakille eikä aina sinne maalin eteen.

Tänään kyllä kiehahti veri OTP:ssä oikein huolella. Kaikki nämä tapahtumat toistuivat ja toistuivat. Onnistuin aina valitsemaan vielä sen puolen, jossa yksikään ei omistanut minkäänlaista peliälyä. Ja jos jotain on oppinut, niin ei kannata lähteä pelaamaan jos omalla tiimillä on ihmismaalivahti ja vastustajalla ei...

Onneksi sai sentään legenda 3:n avattua.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
....
Onneksi sai sentään legenda 3:n avattua.

Totta joka sana.

Itse pelaan vasenta pakkia ja pyrin "yleensä" pitämään sen omanpään maalin tyhjänä. Joskus tulee ylilyöntejä ja olen hyökkäyksen mukana kärjessä. Yleensä aina noissa tilanteissa on sitten hetken päästä pihalla ja yleensä vastustajalla on 2-1-hyökkäys..

Pakilla on se etu, että jos pelaat oman pään hyvin ja annat muutaman pusun, niin saat hyvät arvot pelistä...
Ja jos vierellä sattuu olemaan "tietävä" pakki, joka osaa jäädä varmistamaan, jos nouset hyökkäyksen mukana, niin mikäs sen mukavampaa. Hänelle on myös mukava antaa mahdollisuus nousta hyökkäyksen mukaan. Myös ylivoiman aikana on hienoa, jos pakkipari osaa vaihtaa kätisyyttä kanssani tai sitten käyttää paljon viivaa hyväksi pakki-pakki-syöttelyllä.

Näissä sparripeleissä sitten pakkina vituttaa nuo kaikkitietävät hyökkääjät. Yleensä ne pelaavat laitaa, koska aika usein on puolelleni sattunut todella hyviä senttereitä, jotka ovat hyviä kahteensuuntaan.

Niin nämä laitahyökkääjän...

Ai että, on mukavaa, kun lähdetään hyökkäämään, niin laiturit naputtavat heti mailaansa. Alivoimat ovat ihan tuskaa, koska pakin saadessa jollakin ihmeellä se kiekko vastustajilta, koska kaksi pakkia joutuu taistelemaan viittä vastustajan pelaajaa vastaan. Hyökkääjiähän ei koske nuo alivoimat, vaan he voivat kyttäillä kokoajan läpiajoa. Sitten saat vittuilua, jos purat ränninkautta, koska sinä laidassa olit ihan vapaa..
Sitten tuo mailan naputus.. Jotenkin pitäisi EA:n tehdä esto, jotta jos olet vaikka yli p-pisteiden niin maalivahti ei välitä naputuksesta. Vituttaa, kun se ylin hyökkääjä on kovin naputtaja ja yleensä se mokke heittää sille lähimmälle vastustajan pelaajalle.



Välillä tämän pelin paras suola on kuunnella headsetillä muiden pelaajien paskanjauhantaa.
Eilenkin oli linjoilla joku Itävallasta(ainakin väitti olevansa) ja puhui kuin Arnold Schwarzenegger. Repeilin kokoajan. Peli meni kyllä reisille, mutta sainpahan ainakin nauraa.
Vetäisi yhdessä pelissä vitun ruman poikittaisen keskialueella ja vastustaja halvaantui siihen paikkaan. Sanoi vaan siihen "Haste la vista, baby."
Tietenkin siitä tuli kakkonen ja "luistellessa" jäähypenkille, sanoi: "Oo, Sorry guys. I'll be back."

:) Ei kuulosta täällä miltään, mutta pelatessa toimi.


Niin, ei pidä aina ottaa noita pelejä tosissaan, ainakaan sparreissa...
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Vaikuttaakos nuo pleijari pelit pelaajan kehitykseen? Entäpä pleijareiden aikana pelatut normaalit (ei pleijari) matsit?

Muistaakseni viime vuonna ei vaikuttanut? Jos en nyt ihan väärin muista.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Täytyy kompata viidakon kunkun koko tekstiä.
Lähestulkoon jokaisessa matsissa, jossa on mukana enemmän kuin 3 pelaajaa, esiintyy näitä epeleitä.
Omaan listaani löysin pelkästään viikonlopun aikana seuraavaa:

-Syötä ajoissa, syötä järkevästi. Vittu, että vituttaa kun a) syöttöä ei tule ollenkaan tai b) syöttö tulee niin paljon myöhässä, ettei siitä ole enää kenellekään mitään iloa. Paitsi vastustajalle.

-Jos on mahdollisuus vetää pakin jaloista, vedä rannari. 9/10 lämärin viritystä menee vituiksi erinäisistä syistä.

-Pisteiden tekeminen on minunkin mielestäni kivaa, mutta en silti yritä koko ajan yksin tehdä maalia tai kuljettaa koko kentän läpi ja syöttää sitten tolpalta tolpalle.

-Jos kuljetat kiekkoa laidassa ja vastustajan pakki on tulossa täyttä höyryä päin etkä ole varmasti pääsemässä laidasta läpi, älä yritä väkisin. Tai ainakaan enää neljättä kertaa yritä sitä samaa, ei se onnistu.

-Ylivoimalla saa rauhoittaa tilanteen. Se ei rauhoita minun mieltäni, jos kuskaan kiekon keskialueelta sinisen yli, pysähdyn ja rauhoitan tilannetta syöttämällä pakille, ja sinä olet siellä hakkaamassa syöttönappia.

Toistan yhden kohdan, jonka jo King of the Jungle laittoi:"Älä viritä sitä lämäriä, jos vastustajan hyökkääjä on tulossa kimppuusi. Vastustaja yksin läpi on selviö.

Ei siinä, kivoja nämä sparripelit silti ovat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös