NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 148
  • 1 202

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
On jäänyt (edelleen) epäselväksi se että tekeekö pelaajat ns. "baseball-lyönnin" automaattisesti vai pitääkö sitä koettaa jollain tietyillä näppäimillä? Kyseessä siis esim. ilmaan nousseen rebound-kiekon mätkäiseminen suoraan ilmasta. Miten sen saan tehtyä?
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Entä se kun pitäisi vastustajan maalin läheisyydessä hakkaa irtokiekko sisään ilman että jätkä lähtee jäähylle poikittaisesta, niin mikä nappi se PS3:lla on kun pitää olla pohjassa?
 

Purezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksi ihme juttu on tapahtunut tässä jo muutaman kerran kun olen pelaillut. Pelitilanne päättyy siihen kun vastustajan maalivahti sulkee kiekon allensa. No, menen siinä jälkitilanteessa kerran vähän "tökkäisemään" maalivahtia (ns. pyyhkäisy/tökkäisy napilla joka on RB), jonka vastustajan puolustaja tietysti huomaa ja tulee hieromaan naamaani ja haastamaan tappeluun. Jätän reagoimatta tähän mitenkään, ja mitä tapahtuu? Saan itse 2 minuutin jäähyn väkivaltaisuudesta.

Saako tuosta maalivahdin häiritsemisestä muka väkivaltaisuudesta jäähyn, kun kaveri joka tulee naamaa hieromaan "pääsee tilanteesta" ilman jäähyä.
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Mahtaa olla pirun tyhmä kysymys, mutta mistä noita asetuksia voi muokata? Siis syöttönopeutta yms. Itse en ainakaan tuolta asetuksista mitään löytänyt, vai enkö vain katsonut riittävän tarkasti?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Mahtaa olla pirun tyhmä kysymys, mutta mistä noita asetuksia voi muokata? Siis syöttönopeutta yms. Itse en ainakaan tuolta asetuksista mitään löytänyt, vai enkö vain katsonut riittävän tarkasti?

Asetuksissa on se "peliasetukset", sieltä pystyy säätämään.

Saako tuosta maalivahdin häiritsemisestä muka väkivaltaisuudesta jäähyn, kun kaveri joka tulee naamaa hieromaan "pääsee tilanteesta" ilman jäähyä.

Riippuu vähän tilanteesta. Jos menet tökkimään veskaria ja sieltä joku tulee sinua kurmoottamaan naamaan, niin harvoin selviät itse ilman jäähyä. Se on sitten vähän tuurista kiinni, että saako kone jäähyn. Kunhan vain koneen ukko saa tarpeeksi kauan aikaa leipoa omaa ukkoasi turpaan niin usein kone lähtee jäähylle. Hyvin usein on mun peleissä jaettu kakkoset kummallekin noista.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Voihan perkele, millä nuo rankipodkut saa maaliin? Olen saanut kaksi pelitilannerankkaria plus kahdet rankkarikisat päälle ja osumatarkkuus on pyöreä nolla. Ei siis yhtään maalia rankkarista ja yrityksiä kuitenkin seitsemän. Olen harhauttanut, olen laukonut ja silti se veskari torjuu aina leikiten. Kuvakulmakin on niin perseestä, ettei siitä hahmota tilannetta.
 

Matsku

Jäsen
Voihan perkele, millä nuo rankipodkut saa maaliin? Olen saanut kaksi pelitilannerankkaria plus kahdet rankkarikisat päälle ja osumatarkkuus on pyöreä nolla. Ei siis yhtään maalia rankkarista ja yrityksiä kuitenkin seitsemän. Olen harhauttanut, olen laukonut ja silti se veskari torjuu aina leikiten. Kuvakulmakin on niin perseestä, ettei siitä hahmota tilannetta.
Vähän paha lähteä tälleen neuvomaan, mutta jalannosto ja nopeasti rystylle on suht varma! Suorilla laukauksilla ei oikeastaan pysty maaleja tekemään, vaan se vaatii vähintään pienen vispauksen kiekolla ennen kutia. Sitten tietysti manuaaliveskaria kusetat kunnolla ja veivaat kiekkoa niin perkuleesti.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harjoittelua...

Sain pelin tänään, ja olin ehtinyt hakea NHL:n ja SM-liigan rosteripäivitykset netistä. Slideritkin oli fiksailtu sen yhden Philly-fanin ohjeiden mukaan. Kaikki oli siis valmista...

... totaaliseen itsensä nöyryyttämiseen. Olen päättänyt opetella Default-näppäimet tattilaukauksineen kaikkineen. Aloitin kauden JYPillä (kuinkas muuten), ja KalPa avauserän jälkeen 0-3 johdossa. Aloitukset sentään voitin, kuten laukauksetkin, mutta maalinteko ei onnistu. YV:tä tarjottiin vaikka kuinka (Tuppuraista hakattiin käsille useampaan otteeseen, noinko ex-joukkuekaveria muistetaan?), mutta ei tulosta. No, peli päättyi lopulta 0-4 ja totesin kaipaavani harjoitusta, joten heti perään YV-drillit päälle...

... ja en enää ihmettele JYPin maalinteko-ongelmaa. Saan maalin viidellä nollaa vastaan -pelissä ehkä joka kymmenennellä vedolla. Suurin osa vedoista löysiä kuteja suoraan logoon tai päätyplekseihin. Loput onnistuneet one-timerit Tuokkola napsii komeasti. Nyt joku voisi kuvitella, että haukun pelin pystyyn.

Väärin kuviteltu. Peli on MAHTAVA! Tämähän vaatii taitoa! Tätä ei pysty hallitsemaan parin napin rämpytyksellä ja patenttimaaleilla, vaan pelien voittaminen edellyttää malttia puolustuksessa, järkeviä hyökkäyksiinlähtöjä ja tarkkoja laukauksia. Ei vaan millään vielä taivu tatit tahtooni, vaan vetopaikoissa tähtääminen sekoittuu luistelusuunnan kanssa lähes poikkeuksetta, ja syötöt lähtevät välillä aivan väärään suuntaan (tai Malmivaara pomputtaa sinisen yli, kele).

Pelin hienous onkin siinä, että nyt mailankäyttö, syöttäminen ja laukaukset ovat kaikki taitoja, jotka vaativat harjoittelua. Lapaan syöttäminen ei ainakaan näillä asetuksilla ole mikään itsestäänselvyys, vaan Pihlmanit ja Virtaset hakevat välillä Vänän/Hakkaraisen tms. syöttöjä kurkottamalla, jaloistaan tai missaavat kokonaan. Ensimmäinen one-timer-maali Pihlmanilla AV-neliön keskeltä odottaa vielä itseään, mutta voin kertoa, että se tulee räjäyttämään pankin mustalinnun pesässä :D

Nyt taas powerpointin kimppuun. Huomenna sitten kaksinpelirämpytystä luvassa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Loistava pelihän tämä on. Jälkipelit on kyllä mukava lisä peliin, etenkin jos pelissä on sellainen tilanne, että pitää/haluaa vastustajaa härnätä. Muutamaan otteeseen tällä tyylillä olen saanut ylivoiman hankittua ja sitä kautta saatu tasoitusmaali.

Hurricanesilla olen nyt Be a GM:ää tässä viime aikoina pelannut. Jännä juttu, että jos pelaa vähänkin kovemmalla tiimillä, niin heti nousee tavoitteet jonnekkin konfferenssin välieriin. Oli sitten minkälainen aloitus tiimillä tahansa. Ei siinä, pikku vikoja.

Tietääkö muuten kukaan, että jos Be a GM:ssä saa potkut, niin voiko hakea jonkin toisen joukkueen gm:ksi vai onko pakko aloittaa uusi tallennus, niin kuin dynasty modessa?
 

dagaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartlepool United, Boston Bruins
Tietääkö muuten kukaan, että jos Be a GM:ssä saa potkut, niin voiko hakea jonkin toisen joukkueen gm:ksi vai onko pakko aloittaa uusi tallennus, niin kuin dynasty modessa?

Kokemusta potkuista ei toistaiseksi ole (n. 50 peliä takana) mutta niissä omissa GM statseissa ainakin viitataan siihen, että uralla on mahdollista ohjata muitakin kuin jengiä, jolla on pelin alottanut. Luultavasti tiimivaihtoehtoja tulee potkujen tai supermenestyksen myötä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tänään pääsen itsekin vihdoin pelaamaan omaa peliäni. Alle hiukan kokosin noita erinäisiä kontrolleja joita tässä ketjussa osui silmään, hiukan osin päällekkäisyyksiäkin listassa. Muistelisin vaan että 09:ssä ei oudosti kaikki kontrollit ollutkaan selostettu siinä pelinsisäisessä ohjainopastuksessa ja tuollaisia pieniä yksityiskohtia joutui oppimaan sitten muualta.

Btw, onko jossain ajantasalla olevat maalibiisit ladattavissa NHL-joukkueille?
Ja tuleeko pelin omat torvet vielä vakiona ja omat maalibiisit alkavat jälleen vasta sen jälkeen? Nämä kysymykset musavirittelijöille..

Toiselta foorumilta bongattua:
NEW CONTROLS

One Handed Deke - LT then do it
Spin-o-rama - Same as 09
Leg Kick/Fake Shot - Click Right Analog
Drop Pass - LT + RB
Push Puck/Speed Burst - Tap LT
Initiate Board Play - Y/Hold Y
While in Board Play - RT to direction you want puck to go
Scooping puck out of boards - RB
Facewash - Y
Batting Puck is automatic
Manual Saucer Pass - RB and aim towards recieving player
Hardcore Passing - Hold trigger down longer for harder passes


[Vision Control-napin ominaisuusksia: Maalin edessä pelaaja yrittää kiekkoa taklauksen sijaan ja;] Esim. pakilla laukoessa jos pohjassa kun virittää lämäriä niin yrittää hakea vetoa siten, että sen voi ohjata. Lisäksi pelaajaa kääntyy kiekkoa kohti nappia painettaessa. Napauttamalla L2 näppäintä pelaaja ottaa spurtin. Painamalla L2 näppäintä yhtäaikaa R1 näppäimen kanssa pelaaja tekee ns. jättösyötön.
Spin-o-raman tekee, kun pitää L2:sta pohjassa ja pyöräyttää oikeata tattia.
 

d2uce

Jäsen
Tietäiskö joku Ps3:lle paitakoodin?

Kotioloissa riittää varmaan ihan t-paita.

Yksi asia mikä hieman kismittää pelissä on se, että vaikka varustevalikoima on melko laaja, ei peliin olla saatu Selänteen suosimaa Jofaa. VM sentään löytyy. Ilmeisesti 2k10:ssä tuo Selänteen kypärä on kuitenkin oikein.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Hehheh... Menee nyt tosiaan offtopiciksi, mutta täytyy ihmetellä jos joku em. videon perusteella pelistä innostuu. Katselin sitä vajaan 10min ja ainakin pelaajien liikkuminen on todella tönkön ja myös luonnottoman näköistä. Lisäksi kiekko tuntuu elävän liian vähän, ja esim. pelaajan (epäonnistuneen) syötön mennessä maalin takarautaan, takertuu kiekko siihen rautaan paikalleen, eikä kimpoa senttiäkään. Yhdessä kohtaa kiekko myös hienosti "teleporttautuu" takaraudan kulmalta maalivahdin hyppysiin, jeah. Selostus todella tylsän kuuloista, joskin eihän se läheskään täydellistä ole NHL 10:ssä myöskään, mutta ainakin elävöityvämpää.

Jo NHL 09:ssä kiekko eli suht mukavasti, mutta nyt 10:ssä se pomppii jo todella mukavasti erilaisissa tilanteissa. Virheitä pelistä toki edelleen löytyy, mutta tuskimpa koskaan tullaankaan täydellistä lätkäpeliä(kään) tekemään.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Be A Pro All-Star sliders

Be A Pro'ta olen nyt pelaillut näillä slidereilla ja ovat ainakin minun taitotasolle juuri sopivat. Tietokoneen ohjastamien pelaajien tilastot ovat suht realistiset ja nämä tuntuvat muutenkin kaikinpuolin ihan hyville säädöille. Pohjana näille käytin noita aikaisemmin linkittämiäni slidereita, mitkä osoittautuivat liian vaikeiksi ja vähämaalisiksi säädöiksi.

Be A Pro All-Star sliders:


12 Minutes
Penalties: 3
Penalty Time Scaling: 3
Post Whistle Rules: Authentic
Fighting: 1

Skill Level: All-Star
Game Style: Current
Tuner Set Version: Latest
CPU Aid: Hardcore

Game Speed: 2
Attribute Effects: Max
Fatigue Effect: 4/5
Fatigue Recovery: 3/2
Injury Occurrence: 3/3
Puck Control: 1/0
Player Acceleration: 1/1

Created Plays: Vapaa valinta
AI Learning: 3
CPU Difficulty Adjustment: 3
CPU Faceoff Difficulty: 3
Fight Difficulty: 3
CPU Penalties: 5
CPU Teammate Penalties: 5

Pass Assist: 3
Manual Passing: Off
Pass Speed: 2
Saucer Pass Speed: 2
Pass Accuracy: 2/0
Pass Interceptions: 5/6

Shot Accuracy: 4/4
Shot Power: 4/4
Slap Shot Accuracy: 4/4
Slap Shot Power: 4/4
One Timer Accuracy: 4/4

Hitting Difficulty: 6
Aggression: 5/5
Hitting Power: 1/1
Stick Lift Effectiveness: 2/2
Poke Check Effectiveness: 5/5

Goalie Passing: 0
Goalie Cover Puck Frequency: 6
Goalie Screen Effect: 2/2
Goalie Reaction Speed: 2/2
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
EA:n serverit pimeenä?

Onko muilla ollu EA:n serveripuolen kanssa ongelmia tässä iltapäivän ja alkuillan aikana? Täällä ei oo juuri yhteyksiä serveriin saatu tän vuorokauden puolella, monet kaverit näyttää kuitenki pelailevan online. Alustana Xbox.

Perseestä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Onko muilla ollu EA:n serveripuolen kanssa ongelmia tässä iltapäivän ja alkuillan aikana? Täällä ei oo juuri yhteyksiä serveriin saatu tän vuorokauden puolella, monet kaverit näyttää kuitenki pelailevan online. Alustana Xbox.

Perseestä.

Mulla sama ongelma. Onks sulla Soneran nettiyhteys?
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Onko muilla ollu EA:n serveripuolen kanssa ongelmia tässä iltapäivän ja alkuillan aikana? Täällä ei oo juuri yhteyksiä serveriin saatu tän vuorokauden puolella, monet kaverit näyttää kuitenki pelailevan online. Alustana Xbox.

Perseestä.

Sama juttu PS3lla. Ilmeisesti vika on EAn servereissä, sillä Playstation Networkit yms toimii ihan ok. Toivottavasti vika korjataan pian.
 

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
Huoh. Olipa taas hieno huomata, että kaikilla ei pää kestä häviötilannetta. Vastustaja quittasi toisen erän jälkeen kun johdin 5-1 ja sitten menin katsomaan omia tilastoja niin siellähän oli minulle 3-0 tappio. Milloinkohan tähän saisi jotain oikeudenmukaisuutta. Hajottaa prkl!
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Huoh. Olipa taas hieno huomata, että kaikilla ei pää kestä häviötilannetta. Vastustaja quittasi toisen erän jälkeen kun johdin 5-1 ja sitten menin katsomaan omia tilastoja niin siellähän oli minulle 3-0 tappio. Milloinkohan tähän saisi jotain oikeudenmukaisuutta. Hajottaa prkl!

Enpä ole kertaakaan törmännyt tähän, outoa jos peli tosiaan "tuomittiin" noin kun vastapuoli oikeasti poistui. Uskoisin, että vika saattoi olla servereissäkin. Nimimerkillä: 0-0 peli katkesi serveriongelmien takia ja edustamalleni joukkueelle.. 3-0 tappio. Vitutti.
 

J.Petke

Jäsen
Noista ylemmistä viesteistä hämmästyneenä kysyn, että ei kai speed burst-nappi ole tehnyt paluuta? Se, että se jäi pois oli yksi parhaista uudistuksista pitkään aikaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Noista ylemmistä viesteistä hämmästyneenä kysyn, että ei kai speed burst-nappi ole tehnyt paluuta? Se, että se jäi pois oli yksi parhaista uudistuksista pitkään aikaan.

Minusta tuo burst näppäin on aikalailla yhdentekevä. Omasta kokemus on, että sitä käyttäessä pitää olla helvetisti tilaa, ettei vastustaja käy pokkaamassa kiekkoa pois, kun se on tökätty eteenpäin.

Sattui muuten eilen kautta pelatessa juttu mitä minulle ei ollut ennen sattunut. Vastustaja loukkaantui jäätyään kiekon eteen. Hauskaa. Oli muuten synkkä matsi Carolinan suomalaisille, Pitkänen ja Jokinen saikulle jäätyään kiekon alle ja Ruutu taklattiin rikki.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Kertokaahan gurut, miten tuota oikeaa tattia pitäisi oikeaoppisesti aloituksissa käyttää? Otin juuri De-Toiletilta pataan (vaan) 3-2 ja kaveri vei aloitukset 95 prossasesti. Ajoitus ilmeisesti kuitenkin a & o, ja tietysti tattia sinnesuuntaan miten kätisyydet sopivat. Pystyykö aloittamaan eteenpäin/ sivuille/ laukomaan suoraan kun kiekko tippuu. Pystyykö kaverin mailan pelata pois ja potkia kiekkoa omille jne,jne?

Enlighten me please.

Sitten toinen juttu. Tuolla on nuo "Gameplay settingsit" Casual, Favorite, Hardcore, etc.. Onhan kuitenkin niin, että online peleissä on asetukset molemmilla samat vai pystyykö niitä muuttelemaan. Mielestäni niissä luki kyllä monessa toisena osapuolena CPU.

Mitenkäs tuo maalibiisien ynnääminen onnistuu? Tikulle...konsoliin & sitten jonnekin äänivalikkoon?

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain niiden kysyjiä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös