NHL 09 (xbox360 & ps3)

  • 170 799
  • 868

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Be A Pro -moodi ei toimi ainakaan FIFA:ssa. Ei se ole lainkaan sama asia että tietokone ohjaa puusilmänä muita pelaajia ja itse vain yhtä ukkoa.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Tuo Be A Pro-uudistus kuulostaa kyllä erittäin hyvältä ja sitä on kieltämättä kaikessa hiljaisuudessa toivonut jo muutaman vuoden.

Lupaillut muutokset tappeluihin ja taklauksiinkin lisää vain mielenkiintoa ja varmasti pelaamisen intoa.

Itse toivoisin kehitystä pelin vaikeustasoon, joka ei meinaa vieläkään millään riittää, voittoja tulee edelleen liian paljon. Samaten myös dynastymodessa treidausten vaikeuttaminen ei olisi pahasta, tuntuu, että liian helpolla saa edelleen hommattua itselleen hyviä ja nuoria pelaajia, kun vaihtaa tilalle kokeneita ja ei niin hyviä kavereita.
Lättysyöttöä tulisi myös ehdottomasti parantaa! (tai sitten en vain osaa sitä)
Ja tässä vain muutamia aatoksia aiheesta, lisää ehkä joskus...

08 oli melkoisen hyvä, mutta taas kerran, kun tietoa uudesta saa, niin sen arvo jotenkin "lopahtaa" ja ei osaa oikein muuta kuin odottaa sitä uutta, pitänee pessiä nyt ees kesän ajan paikuttaa jos luppoaikaa jää.

Suomen julkaisupäivästä mitään hajua?


Heh, aivan kuin olisin itse tämän kirjoittanut. Samaa mieltä näistä. Virallisille kotisivuille on tullut taustakuvia ladattavaksi, ihan näin btw. Löytyy linkki aloitusviestistä sivuille.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
NHL-dynastyakin voisi kehittää niin, että voisi seurata pelin muita sarjoja ja sieltä mahdollisesti varata uusia tulokkaita tai tarjota pelaajille sopimuksia.

Tämä olisi erittäin tervetullut uudistus. Parin vuoden ajan tässä on sitä jo hiljaa itsekseen odotellut, joten olisihan se ihan kiva saada jo. Muutenkin tuota dynasty modea pitäisi ehdottomasti parannella eikä vain keskittyä tuohon Be A Pro -modiin. Hyvältähän tämä Be A Pro -modi vaikuttaa, mutta jos siitä tuleekin floppi ja dynasty modea ei ole paranneltu yhtään, niin jää kyllä lievä paskan maku suuhun.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itse olin jo etukäteen suunnitellut että skippaan 09 ja ostan seuraavaksi vasta NHL2010:n. NYt kun näitä muutoksia lukee niin tekee kyllä tiukkaa jättää tämä peli ostamatta. Ite toivoisin vielä slap-passin poistamista tai ainakin jotenki muuttamalla sitä hiukan realistisempaan suuntaan. Esim ettei se mene viidestä pelaajasta läpi ja suoraan pelikaverin lapaan.

Lisäksi helpot maalit sais luonnollisesti poistaa kokonaan, esim. siniviivalerput ilman maskia yms. Mikä itseä vielä on pitkään häirinnyt on se että alivoimalla saa tehdä mitä tahansa! (paitsi huitoa) Ja siirretyn rangaistuksen aikana saa sitten vaikka kirveellä huitoa kentällä, vie vähän makua siitä kun pääsis ilman mokke pyörittämään peliä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä taitaa olla ensimmäinen EA:n lätkäpeli jonka ostan konsolille tämän vuosituhannen puolella.
Vielä kun Be-a-pro:ssa voisi esim. haastaa vastustajapelaajan tappeluun kesken tietokonepelaajien matsin, niin...
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
ESPN:
Ever since you could make Gretzky bleed, or drop the gloves in Blades of Steel, the goon factor has been a hot selling point in hockey video games. NHL 09 continues the face-lumping tradition with an enhanced fighting engine that features over 30 knockout animations, including a one-punch KO. "The fights are quick and painful, just like they should be," says producer David Littman.

ign:
"Physicality should also play a larger part in this year's NHL formula thanks to new physics-based checking and a redesigned fighting system. While the checking that we saw was fairly limited, the difference from last year's game was clear with players' bodies reacting more realistically than before. This new physics-based system is also being used for fighting, and EA is claiming to finally have a fighting system that both works and is fun to play. Players will realistically circle each other and a solid shot to the face will end things quickly.

Mä pudotan kaikki nettipelissä :-)
 

d2uce

Jäsen
Kyllähän nuo taklausten animoinnit ovat olleet pääsääntöisesti surkeita sitten NHL 96:n (PC) jossa ukot oikeasti lensivät komeasti kylki edellä laitaan hyvän olkapää olkapäätä vasten suoritetun niitin seurauksena. Sen jälkeen meininki muuttuikin hyvin nopeasti siihen "mailalla nilkoille ja vastustaja kolmoisvoltilla kerien jään pintaan" -linjaan.

Muutenkin peleissä nuo tappelut ovat ärsyttäviä, sillä ne päättyvät lähes poikkeuksetta tyrmäykseen, joka siis on kuitenkin melko harvinaista jääkiekkotappeluissa. Noh, ehkä tähänkin on tulossa muutos.

Kaveri muuten sai suoritettua joskus muinoin NHL:ssä SM-Liiga päivityksillä Erik Kakolla one-punch KO:n. Se oli hienoa.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Mä pudotan kaikki nettipelissä :-)

Noh, sanotaanko vaikka näin että jos saat Boogien tippumaan tässä uudessa, niin osaat hommasi. 08:ssa kun tuo ei tuntunut onnistuvan. ;-)

Hyvältä kyllä kuulostaa peli kun tähänastisia juttuja on lukenut, aivan loistavalta jopa. Tämä tappelu-uudistus kuitenkin on ehkä yksi tärkeimpiä, sillä nykyään ei enää jaksa hakea tappeluita muuten kuin nettipelissä (ei kyllä ole normipelissä jaksanut hakea enää piiiiiitkään aikaan), koska tappelun päättymiseen on kaksi vaihtoehtoa. Kolme tai neljä lyöntiä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Eikös EA muuten tuossa joku aika sitten uutisoinut, että PC-versioitten tuottaminen lopetetaan, joten voi olla ettei 09:stä edes tule PC-versiota.

Syy on tietenkin huono myynti=piratismi, eikä mitenkään se, että jostain 05:sta lähtien PC-pelit ovat olleet järkyttävän huonoja rosteripäivityksiä ilman mitään uutta, samalla kun taas NG-konsoleille tehdyt versiot ovat olleet aivan eri tasoa viimeistelyltään (esim. 08:n Xbox360-version ja PC-version grafiikoissa on valovuoden ero ja PC-versiossa ei edes voi valita vapaasti peliresoluutiota).
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eikös EA muuten tuossa joku aika sitten uutisoinut, että PC-versioitten tuottaminen lopetetaan, joten voi olla ettei 09:stä edes tule PC-versiota.
NHL 09 julkaistaan Xbox360:lle, PS3:lle, PS2:lle ja PC:lle, tämä tieto kerrotaan pelin virallisilla sivuilla. Mitään muuta mainintaan PC-versiosta ei sitten ole ainakaan minun silmiini sattunut missään. Eiköhän se olisi jo kerrottu jos PC:lle ei tulisi enää CG-versiota vaan siirryttäisiin NG-aikaan. Luultavasti PC:lle saadaan siis jo viidettä kertaa peräkkäin sama peli hieman hiotulla ulkokuorella, parilla uudella välianimaatiolla ja päin persettä tehdyillä rosteripäivityksillä.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Kaipa se on sitten EA:n pariin palattava, monen vuoden tauon jälkeen. Sen verran on tullut juttuja luettua, että on saatu allekirjoittanut vakuutettua.

Yksi asia kuitenkin askarruttaa vielä - onko missään sanottu, pystyykö tässä uudessa EA:n lätkässä pelaamaan SM-Liigajoukkueilla kautta? Eli siis 13 joukkueen runkosarjaa ja pleijareita. 08:ssa tuo ei käsittääkseni onnistunut.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mikä siinä mahtaa kestää aina niin kauan että EA saa ne päivitetyt rosterit sinne Liveen tarjolle?
Se on aina että peli tulee syyskuun alussa, mutta rosterit ~kuukauden-parin jälkeen kauden alettua. Eikä viitsisi alkaa pelailemaan pidemmälle vanhoilla rostereilla ja manuaalisesti ei huvittaisi alkaa sumplimaan. Toista se oli PC:n aikoihin....

Toiveina esitän vielä perus kausi-moodin paluun (jota ei ilmeisesti tule), ja etenkin vaihtoehdon pelata lyhyempiä kausia kuin se 82 kierrosta. En tajua miksi se on jätetty pois vaihtoehdoista, kerran kaikkia vastaan ennen pleijareita tuntui muinoin aivan hyvältä....
 

Teloch

Jäsen
Mikä siinä mahtaa kestää aina niin kauan että EA saa ne päivitetyt rosterit sinne Liveen tarjolle?

Voipi johtua siitä että sen parin kuukauden aikana moni rookie ehtii jäälle -> EA:lla on oikeus tehdä heidät peliin. Muistaisin joskus lukeneeni että EA ei saa laittaa pelaajia peliinsä ennenkuin takana on vähintään 1 pelattu NHL-ottelu. Nykyään varmaan riittää AHL-ottelukin kun liiga on mukana pelissä. Tiedä näistä.
 
Yksi asia kuitenkin askarruttaa vielä - onko missään sanottu, pystyykö tässä uudessa EA:n lätkässä pelaamaan SM-Liigajoukkueilla kautta? Eli siis 13 joukkueen runkosarjaa ja pleijareita. 08:ssa tuo ei käsittääkseni onnistunut.

Ei onnistunut 08:ssa eikä onnistu myöskään 09:ssa. Valitettavasti.

"Aluksi kerrottakoon, että kausi- ja playoffmoodit eivät tee tänäkään vuonna paluuta, vaan Dynastyn ja maajoukkueturnauksen kanssa saa edelleen pärjätä."

http://www.fhr.fi/uutinen.php?t=1574
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Tämä nyt ei periaatteessa liity tulevaan peliin vaan edeltäjäänsä -08:siin.

Onkohan vielä tulossa rosteri päivityksiä esim heinäkuun hullujen päivien jälkeen??
 

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Kyllä tämä pitää ehdottomasti ostaa! Jätin aikoinaan 07 ostamatta ja ostin 2k sarjan pelin ni olihan sitten 08 todella mukava pelata. Yleensä ostan molemmat nhl pelit.

Vaikeus aste on yksi mitä minäkin haluaisin 09 parannettavan. Eli pitäisi olla paljon vaikeampi se vaikein taso. Ja sitten se, että rosteri päivitettäis ennen julkaisua. Itse aina katon rosterit ensin ja laitan pelaajat oikeisiin joukkueisiin jos siellä on joku väärässä joukkueessa/vapaissa pelaajissa.

Toivottavasti peli on sitten realistinen ja kaikki bugit ehditään korjata.
 
Vaikeus aste on yksi mitä minäkin haluaisin 09 parannettavan. Eli pitäisi olla paljon vaikeampi se vaikein taso.

No huh. Olet sitten aika hyvä pelaamaan? Itse haluaisin juuri päinvastoin, sillä mulle jo toiseksi vaikeinkin taso tekee tiukkaa. Eli mulle kelpaa jo mainiosti jos tekevät tähtipelaaja tasosta vähän helpomman.

Niin ja FHR:n sivuilla oli muistaakseni tietoa, että tekevät muutoksia noihin vaikeustasoihin, jotta siirtyminen seuraavalle tasolle olisi helpompaa. Hyvä juttu, ainakin minulle.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
No huh. Olet sitten aika hyvä pelaamaan? Itse haluaisin juuri päinvastoin, sillä mulle jo toiseksi vaikeinkin taso tekee tiukkaa. Eli mulle kelpaa jo mainiosti jos tekevät tähtipelaaja tasosta vähän helpomman.

No pelaan niin paljon et pakostakin tulee hyvä pelaaja. Aluksi se on kyllä hakemista, mutta tarpeeksi pelaa niin sitten alkaa se vaikein tasokin tuntumaan helpolta... Kannattee kokeilla melkein heti siirtyä vaikeimpaan tasoon. Hermot siinä kyllä menee, mutta sitten kun voitat ottelun esim. rankkareilla, niin voiton riemu on suuri. Ja sitten hoksaakin yhtäkkiä et ei se niin vaikea ole.
 

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Onkohan pelissä Stamkosia ym. ens kauden tulokkaita? Luulen tietäväni vastauksen ja se on ei. Minua ärsyttää se kun pelistä aina puuttuu tulokkaat. Kuten 08:ssa ei ollut Kanea, Toewsia, jne... Tämähän ei pelillisesti ole mikään suuri puute, mutta olen erityisen tarkka rostereitten kanssa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan pelissä Stamkosia ym. ens kauden tulokkaita? Luulen tietäväni vastauksen ja se on ei. Minua ärsyttää se kun pelistä aina puuttuu tulokkaat. Kuten 08:ssa ei ollut Kanea, Toewsia, jne... Tämähän ei pelillisesti ole mikään suuri puute, mutta olen erityisen tarkka rostereitten kanssa.
Tähän on selvä syykin, sillä NHL vaatii ilmeisesti ainakin sen yhden NHL-pelin alle oikeassa elämässä ennen, kuin pelaajaa voidaan laittaa peliin mukaan. Eli syyspäivityksen jälkeen nämä tulokkaat ilmestyvät käsittääkseni.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
http://uk.gamespot.com/xbox360/sports/nhl09/news.html?sid=6194826&mode=all

Online-joukkue-liiga on nyt virallista tietoa, lukekaa ihan koko juttu ja suosittelen nuo videopätkät katsomaan myös (pelikuvaa jne.).

Kyllä jumalauta kuolaan vaan entistä enemmän täällä kun tuon luin, kuullostaa jotenkin niin uskomattomalta. Toivottavasti toimii myös sitten käytännössä.

Ps. Huomenna tulossa tuonne lisää matskua Littmannilta ja pelistä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös