NFL Fantasy Football

  • 85 746
  • 955

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Jos ei muita halukkaita löydy niin kyllä minäkin voin liigan pystyyn pistää. Ei tuo "komissaarina" oleminen nyt mitään rakettitiedettä ole ja olen tuota pestiä hoitanut ennenkin, tosin kaveriporukan omassa NHL fantasyssä, mutta ei nuo säännot tai pelin kulku niin paljoa toisistaan eroa ettenkö tätäkin pystyisi hoitamaan. Haluaako porukka pelata ennemmin NFL:n, ESPN:n vai Yahoon sivuilla?
Yahoossa ollaan hyvin pitkälti samalla porukalla pelattu jo monta vuotta peräkkäin. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen tuohon sivustoon, mutta NFL.comista on myös kokemusta ja ihan toimivan oloinen sekin on. Visuaalisestihan NFL.com on varmaan kaikkein tyylikkäin noista. ESPN:sta ei ole kokemusta, mutta ainakin uutisoinnin tasossa ESPN on melkoista kuraa.
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Yahoossa ollaan hyvin pitkälti samalla porukalla pelattu jo monta vuotta peräkkäin. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen tuohon sivustoon
Juurikin näin. Hyvin on homma toiminut vuosien mittaan ja olishan se sääli lopettaa fantasy tähän. Draft tilaisuus on hyvin selkeä sekä sujuva yahoossa ja sinne on helppo tehdä oma lista etukäteen. Tosin näin varmaan on muissakin?
 

Montonen

Jäsen
Juurikin näin. Hyvin on homma toiminut vuosien mittaan ja olishan se sääli lopettaa fantasy tähän. Draft tilaisuus on hyvin selkeä sekä sujuva yahoossa ja sinne on helppo tehdä oma lista etukäteen. Tosin näin varmaan on muissakin?

Olen myös mukana puolustamassa viime vuotista jumbofinaalin voittoa. Kannatan jatkoa Yahoolle. Viime vuonna mukana taisi olla vain 10 joukkuetta, mutta 12 olisi mielestäni parempi mikäli halukkaita vaan riittää.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tässä näemmä menee sujuvasti nyt viime kauden kahta eri fantasyliigaa sujuvasti päällekkäin. Porkka Playmobilsilla on kova innostus lähteä uusimaan viime kauden tuurimestaruutta (kannu siis Janozin NFL.com -liigassa).

Meikäläiselle käy kumpi vaan, NFL tai Yahoo. Tai miksei ESPN myös, kaikista on kokemusta NHL-fantasyissä.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Minä lähden kanssa keltanokkana ehdottomasti mukaan, niin kuin aikaisemmin jo ilmoittelin, jos paikkoja löytyy. Minulle ei ainakaan ole väliä kummalla sivustolla pelataan (yahoo vs. nfl.com), sillä molemmat ovat mielestäni ihan yhtä toimivia ja selkeitä. ESPN:stä ei ole kokemusta, mutta kai sitäkin voisi kokeilla jos muut haluavat.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Jos sitten sovitaan, että teen liigan Yahoon sivuille ja mukaan pääsee 12 ensimmäiseksi ilmoittanutta. Ilmoittautumiset voi pistää vaikka tähän ketjuun. Haluaako muuten porukka, että otetaan puolustuksen yksittäiset pelaajat myös peliin mukaan vai pelkästään yhden joukkueen puolustus? Mitenkäs sitten draftin päivämäärän kanssa? Itse laittaisin kaksi viikkoa ennen kauden alkua eli 25 tai 26 päivä tätä kuuta, sopisiko?

Osallistujat:
1: pancor
2: TaoTao
3: Hawk #22
4: Köpi
5: Lapster
6: Kiekko-Kolli
7: JLand
8: Montonen
9: Fawkes
10: Zaux
11: Janõz
12: #76
13: Noose
14: Cube
 
Viimeksi muokattu:

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Pari viikkoa ennen kauden alkua on mielestäni vielä aika aikaista, mutta käy toki sekin jos kansa niin päättää.

Mikäli kyseessä on keeper-liiga, olen messissä. Jos ihan perusliiga, niin siinä tapauksessa keskityn noihin high stakes liigoihin. Mutta keeperiä olisi kiva vähän reenata, kun ei ole tullut vielä tullut sellaista pelattua. Muutenkin nastaa kun sitten liiga pyörisi samoilla ukoilla kaudesta toiseen.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ilmoitteutumiset voi pistää vaikka tähän ketjuun.

Osallistujat:
1: pancor
2: TaoTao

Mukana ollaan. Kyllä tuo draftin aikataulu sopii, voi toki olla hyvin viikkoa myöhemminkin. Puolustuksen koostumuksesta en osaa niin sanoa, kun yksi kausi vasta taustalla. Ehkä silti mielenkiintoisempi mitä enemmän populaa on joukkueessa.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
En kyllä keeperiä ajatellut mutta en kyllä sitä vastaankaan ole jos porukka sen haluaa. Mainitkaapa myös tästä asiasta mielipiteenne vielä ilmoittautumisen yhteydessä. Ja jos ette muuten ole varmoja, että jaksatte vetää koko kautta läpi niin älkää ilmoittautuko ollenkaan.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
En kyllä keeperiä ajatellut mutta en kyllä sitä vastaankaan ole jos porukka sen haluaa.

Tuo keeper-liiga voisi tosiaan olla ihan hyvä ehdotus. Ei ole juurikaan kokemusta tuosta pelimuodosta, mutta aktiivisella porukalla tuo voisi olla todella mielenkiintoinen kaudesta toiseen. Suostun siis keeper-liigaan, mutta myös tuo perus-liiga menee. Ja toistan nyt itseäni ja ilmottaudun jo kolmanne kerran tässä samalla.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kertokaapa kokeneemmat Yahoon käyttäjät, että pystyykö liigan pistelaskuasetuksia muuttamaan liigan luomisen jälkeen?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Laitoin jo pancorille yv:n, mutta ilmoittaudunpa täälläkin mukaan.

Kaikki käy, kunhan jonkinmoista fantasya pääsee pelaan :)

EDIT: 26.8 käy mulle kyllä draftipäiväksi. 25.8 sopii myös kunhan drafti alkaisi sitten niin että ehdin yöksi töihin. Eli viimeistään klo 19.
 
Viimeksi muokattu:

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Lapster mukana tänäkin vuonna kunhan vaan saadaan liiga pystyyn.

Tosiaan onko steepler vielä mukana?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Tämmöistä ajattelin: Keeper liiga, 12 osallistujaa ja 2 konfrerenssia. Playoffit viikoilla 15-17 ja pleijareihin 8 joukkuetta. 18 pelaajan rosteri: QB, 2*RB, 2*WR, TE, RB/WR/TE, K, Def/SpecialT, Def player ja 8 vaihtomiestä. Mitä mieltä olette?
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Tämmöistä ajattelin: Keeper liiga, 12 osallistujaa ja 2 konfrerenssia. Playoffit viikoilla 15-17 ja pleijareihin 8 joukkuetta. 18 pelaajan rosteri: QB, 2*RB, 2*WR, TE, RB/WR/TE, K, Def/SpecialT, Def player ja 8 vaihtomiestä. Mitä mieltä olette?

Kuulostaa hyvältä! Toivottavasti nyt saadaan 12 aktiivista osallistujaa niin kilpailusta tulee todella mielenkiintoista. Nyt ainakin pitäisi olla myös edellytykset siihen kun joukkueen rakentamista voi valmistella myös seuraavalle kaudelle jos alku menee huonosti. Voisiko joku muuten hieman selventää, että tapahtuuko keeper-liigassa draftia joka kausi, ja varataanko silloin pelkkiä tulokkaita? Jos varaillaan niin miten se vaikuttaa noiden rosterien kokoon? (ts. pitääkö heivata joku vanha pelaaja jos haluaa rookien tilalle vai saako pelkät "oikeudet" yms.)
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Myös meikäläinen ilmoittautuu mukaan. Drafti päiväksi sopii näillä näkymin ihan kumpi vain. Niin ja keepperi sopii ihan hyvin.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tämmöistä ajattelin: Keeper liiga, 12 osallistujaa ja 2 konfrerenssia. Playoffit viikoilla 15-17 ja pleijareihin 8 joukkuetta. 18 pelaajan rosteri: QB, 2*RB, 2*WR, TE, RB/WR/TE, K, Def/SpecialT, Def player ja 8 vaihtomiestä. Mitä mieltä olette?
Keeper liigaa en ole ennen pelannut, ihan kiva olisi sellaistakin kokeilla. Toisaalta, joka vuosi fantasy footballin hauskin juttu ainakin itselleni on ollut kauden aloittava draft. Voisin kuvitella, että jos kakkoskaudella draft jää pois, on osa hauskuudesta poissa. Mutta jos enemmistö keeper liigan haluaa, niin sillä mennään. Mulle kans vähän epäselvää, että miten tuo homma täysin toimii, mutta eiköhän se aikanaan selviä.

18 pelaajan rosteri on ihan hyvä, mutta aktiivisena joka kierroksella 11 pelaajaa. Ennen meillä on ollut 3 IDP:tä (individual defensive player), mielestäni ollut ihan hyvä määrä. Tosin jos sillä määrällä haluttaisiin jatkaa, olisi jätettävä pois joko joukkuepuolustus tai RB/WR/TE. Minun puolestani kummasta vain voi luopua.

Yahoossa pystyy kyllä noita pistelaskuasetuksia säätelemään liigan luomisen jälkeenkin. Kuten pystyy lähes tulkoon kaikkia muita asetuksiakin. Draft päiväksi sopii tuo sunnuntai 26.päivä hyvin, vaikka voi se hyvin olla viikkoa myöhemminkin.

PS. Niin tosiaan ilmoittaudun siis mukaan liigaan.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Keeper liigaa en ole ennen pelannut, ihan kiva olisi sellaistakin kokeilla. Toisaalta, joka vuosi fantasy footballin hauskin juttu ainakin itselleni on ollut kauden aloittava draft. Voisin kuvitella, että jos kakkoskaudella draft jää pois, on osa hauskuudesta poissa.

Olen antanut itselleni ymmärtää, että näissä NFL-keepereissä olisi kuitenkin joka vuosi drafti. Managerit valitsevat ensin sovitun määrän pelaajia jotka haluavat pitää, sitten loput varataan.

Ehdottomasti kiinnostunut keeperistä, jos vain pidettävien pelaajien määrä pidetään pienenä ja pelipaikat rajattuina niin homma kiertää vuosittain mukavasti. Ehkä joku 3-4 pelaajaa, ja eikä saisi olla saman pelipaikan miehiä.

Näissä on ilmeisesti aika paljon eri sääntöjä, joissain liigoissa ei saa pitää 1-3 kierroksen varauksia ollenkaan, vaan ne kiertävät joka vuosi. Toisissa liigoissa ei taasen saa pitää varaamatonta waivers-löytöä ja jossain taasen on kolmen vuoden sopimuskatto, eli pelaajaa ei voi roikottaa ikuisuuksia jengissään. Yleinen sääntö on myös se, että jos pitää ykköskierroksen varauksen menettää samalla seuraavassa draftissa vastaavan varausvuoron. Eli näin saadaan parhaitakin pelaajia kiertämään ja peliä tasoitettua, kun pitää pohtia onko varaus sen arvoinen.

Tässä omia ajatelmia, mutta joku joka oikeasti tietää NFL-keeperistä voisi briiffata lisää ja varmaan samalla kumota omia päätelmiäni.

Pistetään vielä linkki yksiin bongaamiini sääntömukaelmiin. En juuri tällaisia ehdota, mutta ideaksi.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Keeper liigaa en ole ennen pelannut, ihan kiva olisi sellaistakin kokeilla. Toisaalta, joka vuosi fantasy footballin hauskin juttu ainakin itselleni on ollut kauden aloittava draft.

Fawkesin kanssa samoilla linjoilla. Vaikkakin parina vuonna olen draftin missanut omasta tyhmyydestä niin valmistelut omien listojen tekemiseen ja sitten itse draftin aikana kokemien pettymysten/ilon hetkien määrää kun näkee omien pelaajien katoavan tai sitten jokin jota ei odottanut pysyvän listoilla tipahtaakin syliin. Tosiaan Draft siis yksi parhaimmista osista koko fantasyliigassa.

Jos ns. Jatkoajan ykkösliigaa ei saada tänä vuonna kasaan niin itsekin ilmoittaudun tietysti mukaan leikkiin.
 

zaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, Ässät
mukana ehdottomasti. Yahoon jatkis liigoissa on tainnut kolmena kautena tullut oltua mukana.
 

janóz

Jäsen
Jatkoajan Fantasy Football (NFL.com)

No niin, heräänpä itsekin mukaan tähän kauteen. Viime vuotinen liiga kerää ensin vanhat managerit mukaan ja jos paikkoja jää niin otetaan uusia. Uskoisin, että 1-2 paikkaa ainakin on auki ja voidaanhan sitä laajentaa liigaa jos tunkua on paljon. Tällä hetkellä 6 manageria on ilmoittautunut. Eli viime vuonna pelattiin 10 joukkueella ja tänä vuonna pyritään samaan tai 12 joukkueeseen. Draft ajankohta on alustavasti 2.9 iltapäivästä.

Ja lähden mukaan jos jollakin on Keeper-liigassa tilaa!
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
No niin, heräänpä itsekin mukaan tähän kauteen. Viime vuotinen liiga kerää ensin vanhat managerit mukaan ja jos paikkoja jää niin otetaan uusia. Uskoisin, että 1-2 paikkaa ainakin on auki ja voidaanhan sitä laajentaa liigaa jos tunkua on paljon. Tällä hetkellä 6 manageria on ilmoittautunut. Eli viime vuonna pelattiin 10 joukkueella ja tänä vuonna pyritään samaan tai 12 joukkueeseen. Draft ajankohta on alustavasti 2.9 iltapäivästä.

Ja lähden mukaan jos jollakin on Keeper-liigassa tilaa!

Myös tämä kiinnostaa, jos tilaa löytyy. Aion kuitenkin jokatapauksessa kasata joukkueen myös NFL.comin fantasyyn, eli siis jos tilaa löytyy niin myös tässä mukana.

Ja tosiaan siis myös tuohon pancorin Yahoo liigaan haluan mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös