Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 269 488
  • 6 673

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Ennen kuin tilailen tuota ruutu+pro-pakettia, niin pari kysymystä.

Seuraan enimmäkseen Jokereiden pelejä, mutta silloin kun Jokerit eivät pelaa, niin ihan liigapörssinkin kannalta olisi kiva kotona aikaa viettäessä pitää telkkari taustalla auki, ja antaa jonkun matsin pyöriä siellä. Joten, onko tuota Ruudun sovellusta tarjolla Playstation 3:lle? Lueskelin jotain tuolla ruudun sivuilla, että iOS ja Android-softat ovat tulossa, mutta muista ei ollut mainintaa.

Toinen vaihtoehtohan olisi sitten ottaa tuo nelonen paketti, kun olen Elisa Viihteen asiakas, mutta tällöin en voisi tunnuksillani katsoa matsia esim ystävän luona, jos päädymme sinne katselemaan.

Vähän ärsyttävää, kun molempia ei voi saada järkevään hintaan. Nihkeää laittaa joku itselle merkityksetön peli HDMI:llä läppäristä telkkariin, kun ei voi sitten samalla käyttää konetta muuhun tarkoitukseen.

Kyllähän tuota konetta voi käyttää samanaikaisesti miten tykkää? Heität vaan television tietokoneen kakkosnäytöksi ja peli sinne pyörimään. Läppärin näyttö on sitten ykkösnäyttö missä voit vaikka kirjoittaa tänne ketjuun miten hyvin toimiikaan.
 

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Kyllä Urhollakin yksittäiset matsit useimmiten toimi hyvin (pl. viime syksy), mutta ongelmia ilmeni silti turhan usein. Mä en vetäis kovin suuria johtopäätöksiä yhdestä yksittäisestä testilähetyksestä, jossa katsojamäärä on ollut varmaan luokkaa 100-150. Mitä sitten kun esitettävien ohjelmien määrä on 7 samanaikaisesti, ja katsojia 50 000? Ja varmasti saattavat hyvittää, mutta joku ilmainen katselukoodi tuskin lohduttaa siinä vaiheessa kun on missannut vaikkapa SM-liigan 7. finaalin oman joukkueen pelatessa.

Uskoisin, että viime kevään testilähetys, joka maksoi euron (?), keräsi katsojia vähintään samanverran, kun joku torstaikierros marraskuussa. Ainakin kaveripiiristäni useampi tuota testilähetystä katsoi, kun URHOtv:tä koko vuoden aikana.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko missään varmistettu sitä, että matsit on katottavissa Ruudusta heti niiden päätyttyä. Ettei siis ole mitään Urhon kaltaista viivettä, että matsit löytyy tallenteina vasta joskus seuraavana päivänä.

Tuo on nimittäin ainut mutta enää omalla kohdalla.

Ja mitenkäs nämä ketkä ovat Ruudun paketin jo tilanneet ja testanneet noita viime kevään finaalilähetyksiä, niin millä kuvaruudun päivitysnopeudella ne oikein toimivat? Onko esim. isoa eroa, jos vertaa Katsomon MM-kisalähetyksiin. Niissähän fps oli varmaan jotain luokkaa 25-30.
 

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Onko missään varmistettu sitä, että matsit on katottavissa Ruudusta heti niiden päätyttyä. Ettei siis ole mitään Urhon kaltaista viivettä, että matsit löytyy tallenteina vasta joskus seuraavana päivänä.

Tuo on nimittäin ainut mutta enää omalla kohdalla.

Ja mitenkäs nämä ketkä ovat Ruudun paketin jo tilanneet ja testanneet noita viime kevään finaalilähetyksiä, niin millä kuvaruudun päivitysnopeudella ne oikein toimivat? Onko esim. isoa eroa, jos vertaa Katsomon MM-kisalähetyksiin. Niissähän fps oli varmaan jotain luokkaa 25-30.

Puhuttu aiemmin, että pystyy kesken pelienkin kelailemaan ja selailemaan eri pelejä ja tilanteita.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Katselin vkonloppuna tuon HIFK-Jokerit matsin urholta ja TV kuvassa oli pientä nykimistä! Onko tuo normaalia, jos siirtää läppäriltä kuvan tvhen? Mielestäni samanlaista nykimistä oli kevään finaaleissa joita sai ruutu.fin kautta eurolla katsoa. Onko muilla ollut tuollaisia ongelmia?

Pitäis myös tilata joku paketti ja mietin uskaltaako ruutu.fi palvelua ostaa.

Juuri tämä. Ei kyse ole pelkästään siitä että Urholla oli välillä kuvayhteys poikki puolet pelistä vaan tietokoneet on vielä perusjampallekin vähän mysteerinen maailma.

Mulla sama ongelma kuin yllä, tökkii full screeninä kuva, sellaista pientä nykimistä joka rassaa katselua. MUTTA kun tsiigaa pikkuruudusta eli "ei full screeniä" niin liike täysin sulavaa. Sitten display properties-> settings ja reso huonoimmaksi jolloin kuva kasvaa, tällä tavalla sain muutaman vuoden vanhasta läppäristäni sulavaliikkeisen kuvan siirrettyä tv:seen.

Kertokaa nerot missä vika, näytönohjaimessa?

Jokainen netistä katsomani peli minkä olen vuosien saatossa tsiigannut on kuvanlaadultaan huonompi kuin tv-lähetys ja tuon lisäksi vielä nettiyhteyden pätkimiset syystä tai toisesta. Tälläinen ihmettely jo asettaa antenni/kaapeli/sateliitti-tv:n valovuosia netin edelle.

_
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskoisin, että viime kevään testilähetys, joka maksoi euron (?), keräsi katsojia vähintään samanverran, kun joku torstaikierros marraskuussa. Ainakin kaveripiiristäni useampi tuota testilähetystä katsoi, kun URHOtv:tä koko vuoden aikana.

Jos nyt en väärin muista, niin eikö testilähetyksenä ollut vain Tappara-Ässät (ja ässät-tappara) matsit? En usko, että nuo matsit on kovin paljoa kerännyt yleisöä muiden jengien fanien yhteydessä. Lisäksi monella on saattanut olla valmiiksi kanavat hommattu jo tv.n puolelle, sillä lähtökohtaisestihan oli ilmoitettu noiden näkyvän vain 4pro-kanavilla tv.ssä. Eli netin puolella oli vain extraa, jonka varaan tuskin moni oli laskenut. Ja ylipäätään ratkaisumatsit kerää jengiä katsomaan matsia enemmän raflojen puolelle, vaikka himaankin sen sais halvalla näkymään. Joten mulla on kyllä sellanen käsitys, että ei toi testilähetys mitään sangen suuria joukkoja kerännyt halvasta hinnasta huolimatta. Tuskin olin edes ainoa, joka kuuli noista testilähetyksistä vasta nyt syksyllä täältä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko muuten tietoa siitä, että jos tilaa tuon Nelonen Pron kanavapaketin telkkariin, niin pystyykö tuota koko roskaa maksamaan kerralla? Eli toisin sanottuna onnistuuko, että maksaisi sen 12kk:n määräaikaisuuden yhdessä erässä?
 

Ligget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katselin vkonloppuna tuon HIFK-Jokerit matsin urholta ja TV kuvassa oli pientä nykimistä! Onko tuo normaalia, jos siirtää läppäriltä kuvan tvhen? Mielestäni samanlaista nykimistä oli kevään finaaleissa joita sai ruutu.fin kautta eurolla katsoa. Onko muilla ollut tuollaisia ongelmia?

Pitäis myös tilata joku paketti ja mietin uskaltaako ruutu.fi palvelua ostaa.
Mikään asiantuntija en ole, mutta meikällä ollut samoja ongelmia. Mulla on melko vanha kone ja nimenomaan nykii silloin kun video on kokonäyttötilassa televisiossa. Luulen että mun koneessa ainakin näytönohjain ei jaksa pyörittää kokonäytön kuvaa ihan kunnolla. Olisko sulla samaa ongelmaa?
 

HokiHero

Jäsen
Täytyy itsekin harkita nettipalvelun ostoa. Keväällä kun katsoin Boston - Chicago finaalisarjaa ja siirsin kuvan tietokoneelta HDMI-piuhan kautta televisioon huomasi, että laadukas kuva on puhtaasti palveluntarjoajasta kiinni, koska kuva näissä ilmaisissa sopcast-lähetyksissä oli paljon tarkempi ja parempi kuin esim nelosen pro HD-kanavilla lätkässä tai golfissa. Samoin huomasin, että runkosarjapelejä katsellessani ollut pieni pätkiminen hävisi kun vaihdoin 3 vuotta vanhan läppärini uuteen eli se kannattaa tottakai ottaa huomioon jos ideana on siirtää kuva televisioon. Nelosen toteutusta odotellessa.
 

Kiakkomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
4pro extra kanavat elisan kaapelissa

Ilmeisesti joihinkin operaattoreihin nuo 4pro extra kanavapaikat ovat jo ilmestyneet, mikäli olen ymmärtänyt oikein. Minulla on elisan kaapeliverkko ja olen tilannut 4pro extran, mutta kanavapaikkoja ei ole valikoimaan ilmestynyt. Onkohan muille elisan kaapeliverkon asiakkaille kanavat jo tulleet, vai mistä kiikastaa? Ohjelmakorttini on ainakin viisi vuotta vanha TTV:ltä hommattu, että onko sillä sitten mitää merkitystä?

Jos joku osaisi auttaa epätietoista, olisi hän kiitollinen.
 
Toi selviää kai ihan sillä, että käy ohjauspaneelista tai muista asetuksista tms (sori ei ole oikeat nimet hallussa) vaihtamassa asetukset (äänentoisto TV:n kautta tms., kyllä sen varmaan aika helposti sieltä tunnistaa, vaikka en nyt muista millä nimillä ne sieltä löytyy). Ilman asetuksien vaihtoja mulla ei ole minkään koneen kanssa toiminut TV:n kautta äänet jos kone on HDMI:llä telkkariin yhdistetty, mutta tuo asetuksien muutos on mulla ainakin riittänyt aina ratkaisemaan ongelman. En tiedä oliko ihan vaan tästä sulla kyse?
Kiitokset kaikille auttajille!! Ongelma ratkaistu. WinXP:ssä "control panel->Sounds and Audio Devices->Audio (välilehti)->Sound playback: default device" tuolta kun vaihdoin listalta "ATI HD Audio rear output"-valintaan niin rupesi ääntä tulemaan HDMI:n kautta. Olin aiemmin luullut tuon "ATI HD Audio rear output":in tarkoittavan läppärin telakan audioliitäntää ja siksi en nyt tajunnut sitä kokeilla.

Ok, nyt yksi este pois ruutu-palvelun tilauksesta. Tosin pyöritin muutamia SD-pätkiä ruudusta töllön kautta ja semmoista pienenpientä nykimistä olin näkevinäni. :(
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilmeisesti joihinkin operaattoreihin nuo 4pro extra kanavapaikat ovat jo ilmestyneet, mikäli olen ymmärtänyt oikein. Minulla on elisan kaapeliverkko ja olen tilannut 4pro extran, mutta kanavapaikkoja ei ole valikoimaan ilmestynyt. Onkohan muille elisan kaapeliverkon asiakkaille kanavat jo tulleet, vai mistä kiikastaa? Ohjelmakorttini on ainakin viisi vuotta vanha TTV:ltä hommattu, että onko sillä sitten mitää merkitystä?

Jos joku osaisi auttaa epätietoista, olisi hän kiitollinen.

Eilen ilmestyi kun tein uuden kanavahaun digiboxiin. Ja elisan kaapeliverkko ja ttv:n kortti. Eivät siis itselle ilmestyneet itsellään, vaan vaati kanavahaun.
 

SjV

Jäsen
Minulla on elisan kaapeliverkko ja olen tilannut 4pro extran, mutta kanavapaikkoja ei ole valikoimaan ilmestynyt.
Elisan oman listauksen mukaan Prot pitäisi olla (oletus-)paikoilla 321-328 (HD:t 331-338), TTV:n verkossa käsittääkseni samat.
Joko noita kanavia: a) ei ole vielä oikeasi olemassa, b) ne on noi "Test x"-nimiset c) boxi vaatii (jostain syystä) manuaalisen kanavahaun automaatin sijaan tai jopa tehdasasetusten palautuksen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elisan oman listauksen mukaan Prot pitäisi olla (oletus-)paikoilla 321-328 (HD:t 331-338), TTV:n verkossa käsittääkseni samat.

Näkyykö Elisan kautta Prot 3-8 SD-lähetyksinä? Soneralla ainakin pelkästään HD. Omalla kohdalla se olisi tarkoittanut lisäinvestointia raudan päivityksen merkeissä ja kahdesta eri töllöstä katselemisen saisi senkin unohtaa. Joten purin ton Nelonen paketti -sopimuksen ja nyt kortille jäi pelkästään Viasat Sport. Tilailen sitten Ruudun kautta aikanaan Liigan, mikäli homma toimii siellä hyvin.

*edit*

Mimmi meinasi puhelimessa heittäytyä hankalaksi ja oli ensin sitä mieltä, että ainoastaan Pro Extra-kanavien sopimus on purettavissa, mutta hetken väiteltyäni suostui purkamaan koko Nelonen Paketin sopimuksen. Ymmärränhän minä sen, että heillä ei ollut tietoa tuosta "vain HD" -kuviosta ja ikävää, että jouduin sopparin purkamaan, mutta ainakin se toimenpide oli melkoisen vaivaton. Kanavat hävisivät kortilta alle vartissa ja sähköpostiin tipahti jo tilausvahvistus siitä, että Viasat Sport on ainoa tilattu palvelu.
 
Viimeksi muokattu:

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ei jaksa uskoa, että olisi 60 fps. Harmi. Luultavasti jotain 25-30 fps luokkaa. Siihen on pakko tyytyä. Ja kyllähän siihenkin tottuu. Tosin vaikeeta se on, jos on kattonu urheiluakin tolla 60 fps:llä. Sen verran sulavaa se kyllä on.

Outoa kun ei voida laatuun panostaa, 60fps ja 720p -laadulle riittää parhaimmillaan niinkin vaatimaton kuin 2,5 meganen kaista. Jääkiekkostriimissä kuvatarkkuutta selvästi tärkeämpää on ruudunpäivitys.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tääältä tuli napattua tuo ruudun 13kk superhypermega tarjous, eipähän se mitenkään erikoinen tarjous ole, mutta 20e/kk ei kyl ole paha hinta lätkälle kuukaudessa, eikä tuo kokonaishinta kaudelle 240 eur todellakaan mikään paha hinta ole. Toivottavasti netin käyttöliittymä on selkeä ja matsit löytyvät helposti ja toimii muutenkin hyvin.

Mielenkiinnolla odotan miten pelaa, itse olisin myös toivonut kovasti tuota ps3:n sovellusta, mutta kyllähän näitä matseja yksikseen koneeltakin katselee.

iPadille tai android-luurille ainakin olisi kova tarve toimivalle ruutu-sovellukselle, joten toivottavasti hoitavat edes ne kuntoon.

NE ketkä jättää ostamatta sen takia, jos ei toimikkaan niin mitä menetettävää? Kyllähän tälläisissä kuukausimaksullisissa saa sitten sopimusta purettua jos ei toimi ja samoin myös hyvitystä ihan rahana (eikä minään ihme koodeina niinkuin urholla). Näin ainakin kaikkien muiden kuukausimaksullisten kanavien kanssa.
 

SjV

Jäsen
Näkyykö Elisan kautta Prot 3-8 SD-lähetyksinä?
Ainakin kanavapaikat on SD ja HD versioille Pro 1-8, itselläni ei nuo HD:t näy, kun Linux vastaanottimen kortinlukijaa ei voi parittaa.
JKL/elisa parametrit:
htpc@nokkalisko:~$ grep 'Nelonen Pro' /etc/vdr/channels.conf
Nelonen Pro 1;Sanoma Television Oy:426000:C0M128:C:6900:3821=2:3822=fin@3:0:B00,1850:3820:0:2:0
Nelonen Pro 2;Sanoma Television Oy:426000:C0M128:C:6900:4471=2:4472=fin@4:0:B00,1850:145:0:2:0
Nelonen Pro 3;Nelonen Media:418000:C0M256:C:6900:801=2:802=fin@4:0:B00,1850:10408:0:4:0
Nelonen Pro 4;Nelonen Media:418000:C0M256:C:6900:901=2:902=fin@4:0:B00,1850:10409:0:4:0
Nelonen Pro 5;Nelonen Media:402000:C0M256:C:6900:801=2:802=fin@4:0:B00,1850:10708:0:7:0
Nelonen Pro 6;Nelonen Media:402000:C0M256:C:6900:901=2:902=fin@4:0:B00,1850:10709:0:7:0
Nelonen Pro 7;Nelonen Media:394000:C0M256:C:6900:1001=2:1002=fin@4:0:B00,1850:10910:0:9:0
Nelonen Pro 8;Nelonen Media:394000:C0M256:C:6900:1101=2:1102=fin@4:0:B00,1850:10911:0:9:0
Nelonen Pro 1 HD;Nelonen Media:274000:C0M256:C:6900:2201=27:2202=fin@4:0:B00,1850:10221:0:22:0
Nelonen Pro 2 HD;Nelonen Media:274000:C0M256:C:6900:2211=27:2212=fin@4:0:B00,1850:10222:0:22:0
Nelonen Pro 3 HD;Nelonen Media:450000:C0M256:C:6900:101=27:102=fin@4:0:B00,1850:13001:0:30:0
Nelonen Pro 4 HD;Nelonen Media:450000:C0M256:C:6900:201=27:202=fin@4:0:B00,1850:13002:0:30:0
Nelonen Pro 5 HD;Nelonen Media:450000:C0M256:C:6900:301=27:302=fin@4:0:B00,1850:13003:0:30:0
Nelonen Pro 6 HD;Nelonen Media:450000:C0M256:C:6900:401=27:402=fin@4:0:B00,1850:13004:0:30:0
Nelonen Pro 7 HD;Nelonen Media:450000:C0M256:C:6900:501=27:502=fin@4:0:B00,1850:13005:0:30:0
Nelonen Pro 8 HD;Nelonen Media:450000:C0M256:C:6900:601=27:602=fin@4:0:B00,1850:13006:0:30:0
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ainakin kanavapaikat on SD ja HD versioille Pro 1-8

Okei. Toivotaan, että näkyy myös SD-lähetyksenä tai jos ei näy, niin toivottavasti kukaan ei huomaa asiaa vasta, kun Liigan avauskierroksella kiekko tippuu jäähän.

Mä olen nyt asiaa hetken pureskeltuani ihan tyytyväinen tuon sopimuksen purkamiseen. Halvemmaksihan se tulee Ruudun kautta, kun maksaa ainoastaan niistä kuukausista, kun ehtii enemmän kiekkoa katsomaan.

NHL nyt muutenkin kiinnostaa Liigaa enemmän, joten olen pelkkään Viasatiin tyytyväinen. Uudelta Viasat Hockey Finland -kanavalta muuten parhaillaan katselen ottelua Moskovan Dynamo - Traktor Tseljabinsk. Hyvin näyttää pelittävän ja ilmiselvään selostajavalintaan olen siihenkin tyytyväinen.
 

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Aikani näitä paketteja väijyin ja laskeskelin ja lopputulema: En vittu tilaa mitään.

- Kotipelit kausarilla
- Vieraspelit yhdistelmällä paikan päälle (Helsingissä pelattavat + jonkin verran muitakin), baarissa, Yle Puheen kiekkokierros + Jatkoajan otteluseurantaketju.

Sama mulla. Olen ns. satunnais katsoja. Viime vuonba tilasin urhon muutamaksi kuukaudeksi alku kaudesta ja jätin pois joulun tienoilla, kun tuli seurattua enemmän Nhl:ää ja futista. No tänä vuonna jää kokonaan tilaamatta, kun vaihtoehtona vuoden avioliitto tai ryöstöhinta nettipalvelusta ilman määräaikaisuutta.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Onko tuolla omassa Ruutu-palvelussa mitään ohjelmaopasta tjsp? Näkyykö jo huominen NFL-kauden avaus sun muuta olisi kiva tietää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös