Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 265 066
  • 6 673

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Ainakaan vielä ei ole pystynyt iPadin Ruutu sovelluksella näitä katsomaan livenä.
Itse katselin eilen koneelta pelin ja minulla ainakin pätki niin perkeleesti koko lähetys. Urhon kanssa ei ole vastaavia ongelmia minulla ollut kertaakaan, vaikka on samat laitteet ja yhteydet. Todella rasittavaa oli seurata eilen. Samaa ongelmaa ollut myös muutamilla tutuilla.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse katselin eilen koneelta pelin ja minulla ainakin pätki niin perkeleesti koko lähetys. Urhon kanssa ei ole vastaavia ongelmia minulla ollut kertaakaan, vaikka on samat laitteet ja yhteydet. Todella rasittavaa oli seurata eilen. Samaa ongelmaa ollut myös muutamilla tutuilla.

Minullakin kuva nyki pahasti, vanhemmalla läppärillä. Syylliseksi osoittautui koneen tehojen puute, uudemmalla koneella kuva pyöri sulavasti. Kuvanlaatu oli selvästi parempaa kuin Urholla ja vaatii siten Urhoa enemmän nettiyhteydeltä ja koneelta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minullakin kuva nyki pahasti, vanhemmalla läppärillä. Syylliseksi osoittautui koneen tehojen puute, uudemmalla koneella kuva pyöri sulavasti. Kuvanlaatu oli selvästi parempaa kuin Urholla ja vaatii siten Urhoa enemmän nettiyhteydeltä ja koneelta.

Kaksi kuukautta vanha kone ja 10 megan yhteys. Ei toiminut.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Pari kertaa erässä laatu tipahti hetkeksi aikaa vähän mutta muuten ei ollut yhtään pätkimistä tai muutakaan ongelmaa. Streamin laatu riitti mainiosti 27" näytölle, laatu videolla taisi olla maksimissaan luokkaa 720p.

Kyllähän tämän tasoisista nettilähetyksistä voisi jo maksaakin (enemmän kuin sen euron), riippuu sitten sisällöstä miten paljon.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaksi kuukautta vanha kone ja 10 megan yhteys. Ei toiminut.
Vähän teknistä väliin:
Käsittääkseni ennenkaikkea prosessorin teho vaikuttaa Flashin pyörittämiseen. Vaikka olisi joku uudempi kannettava niin aika louskuja prosessoreita ainakin halvemmista koneista löytyy (ja toki myös näytönohjaimet ovat aika sekundaa). Ilmenee siten että video ei pyöri jouhevasti vaan hidastuu ja nopeutuu vuorotellen kokoajan. Sen sijaan jos palvelin ruuhkautuu (tai nettiyhteyden nopeus ei riitä) niin yleensä tuota videon tarkkuutta tiputetaan, tai sitten vain lähetys katkeaa...
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Huominenkin finaali tulee teknisenä testinä euron hintaan! Nyt vaan kun tietäisi, että näyttääkö Ruutu finaalit ratkaisuun asti, siis siihen asti kun Suomen mestari on selvillä.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mitenhän tää nelosen uudistus tulee sitten näkymään kanavapaketeissa? Mulla näkyy nyt viasat paketin mukana pro kanavat. Tartteeko mun tehdä mitään nähdäkseni nämä nelosen urheilukanavat tulevaisuudessa, vai tuleeko siitä joku erillinen paketti?
 

schrute

Jäsen
Mitenhän tää nelosen uudistus tulee sitten näkymään kanavapaketeissa? Mulla näkyy nyt viasat paketin mukana pro kanavat. Tartteeko mun tehdä mitään nähdäkseni nämä nelosen urheilukanavat tulevaisuudessa, vai tuleeko siitä joku erillinen paketti?



www.nelonenpro.fi/smliiga2013 kirjoitti:
SM-liiga-lähetykset nähdään syksystä 2013 alkaen yksinoikeudella vain Nelonen Paketissa, joka uudistuu sekä urheilu- että viihdetarjonnan osalta. Uudistuksesta kerrotaan tarkemmin myöhemmin.

JA

www.nelonenpro.fi/smliiga2013 kirjoitti:
Nelonen Pro -kanavat ovat 1.9.2013 alkaen saatavilla yksinoikeudella vain Nelonen Paketissa. Syksyn Nelonen Paketti -uudistuksen myötä myös Nelonen Median urheilukanavatarjonta uudistuu. Uudistuksen yksityiskohdat julkistetaan myöhemmin. SM-liigaa näytetään kuitenkin vain Nelonen Paketissa ja kanavilla, jotka ovat saatavana vain Nelonen Paketti tilaamalla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin. Tossa ei kerrota mitään mitä meille vanhan paketin omistajille käy...

Viasatin kautta ei enää syksyn jälkeen Nelonen Prot näy, niin meille vanhan paketin omistajille käy. Se on sitten Viasatin asia, että mitä tarjoavat tilalle, jos yleensäkään tarjoavat mitään.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Viasat Sportissa ei enää syksyn jälkeen Nelonen Prot näy, niin meille vanhan paketin omistajille käy. Se on sitten Viasatin asia, että mitä tarjoavat tilalle, jos yleensäkään tarjoavat mitään.

Jaa. Se siitä unelmadiilistä sitten, kun sain just viasat sport kanavan kylkiäisenä nelonen pron ja urho tv:m. NHL, NFL ja SM-liiga samassa paketissa. Toivottavasti viasat sitten näyttäisi omilla kanavilla nfl:ää suomessakin. Kaikki tehdään niin vitun vaikeaksi suomessa. Mitään nelosen viihdekanavia en ala ostamaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Olisi pitänyt odotella Nelonen Pron tilaamisen kanssa, kun nyt näyttää tuo ruutu.fi tarjoavan finaaleita eurolla jo toistamiseen ja eka peli tuli ilmaiskanavalta. No katsellaan kesällä sitten golffia koko rahan edestä!
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Heh, tuli testiksi ostettua eurolla tämä peli ja kaikki toimii kuin junan vessa ainakin tähän mennessä.

Kuvanlaatukin on heti kättelyssä ihan helvetisti parempi kuin Urhon paras laatu. Ja Urho sai sentään harjoitella 3 vuotta.

Hyvältä näyttää jos tämä taso saadaan pidettyä ensi kaudella jokaisessa ottelussa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
En kyllä tajua, miten nää tv-yhtiöt ei osaa napata hallin ääniä kunnolla. Ei vissiin budjetti riitä, niin ei saada ammattilaisia tekemään hommia. Selostajien ja studion ääni tulee ihan liian kovaa verrattuna hallin ääniin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä tajua, miten nää tv-yhtiöt ei osaa napata hallin ääniä kunnolla. Ei vissiin budjetti riitä, niin ei saada ammattilaisia tekemään hommia. Selostajien ja studion ääni tulee ihan liian kovaa verrattuna hallin ääniin.

Tätä olen myös kovasti ihmetellyt. Tällä saisi helposti nostettua lähetyksen laatua, kun kuvan lisäksi ymmärrettäisiin välittää myös ne tapahtuman äänet ja tunnelma.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Siis toimiiko jollain tuo ruutu.fin finaalilähetys? Itsellä näkyy vain mustaa ilman ääntä :( Toki laitteisto ei ihan uusinta uutta ole, mutta kyllä tällä urhonkin lähetykset on ongelmitta katsottu.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Siis toimiiko jollain tuo ruutu.fin finaalilähetys? Itsellä näkyy vain mustaa ilman ääntä :( Toki laitteisto ei ihan uusinta uutta ole, mutta kyllä tällä urhonkin lähetykset on ongelmitta katsottu.
Toiminut koko pelin täydellisesti.

Täytyy vielä hehkuttaa tuota kuvanlaatua, se on nettistriimiksi todella kova.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Toiminut koko pelin täydellisesti.

Tosi hyvin toimii (niinkuin edellinenkin lähetys). Yhtään kertaa ei ole vielä lataillut eikä mitään. Normaalista tilatut streamit ovat lähes poikkeuksetta jossain vaiheessa pienet latailut tehnyt. (Nettiyhteytenä mokkula)
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Vika lienee sitten täällä päässä, eipä voi mitään. Ei kehtaa euroa edes takaisin pyytää :D

Ja ennen kuin joku kysyy, on koitettu kaikki selaimet adblockilla ja ilman. Ja flässitki on ajan tasalla. Onneksi on Yle puhe :)
 

He-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittajajoukkue
Herranjestas tuota kuvanlaatua 1 euron testilähetyksessä! Kannettava on kiinni telkkarissa hdmi:llä, kelpaa katsoa 50" telkkarista! Ei tule urhoa ikävä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tätä olen myös kovasti ihmetellyt. Tällä saisi helposti nostettua lähetyksen laatua, kun kuvan lisäksi ymmärrettäisiin välittää myös ne tapahtuman äänet ja tunnelma.

Näitä asioita pitäisi juuri parantaa. Välillä kuuntelin Yle Puheen lähetystä niin tuntui kuin siellä olisi ollut joku eri peli menossa. Niin paljon paremmin hallin äänet ja yleisön meteli kuului radiosta läpi. En ymmärrä. Onko vaikeaa sijoittaa niitä mikkejä kaukaloon?

Kameratyöskentelyyn myös vähän uusia pirteitä juttuja mukaan. Kun Lucenius ratkaisi ottelun niin kamera zoomasi puoleksi minuutiksi suoraan Lucen naamaan. Tuossa olisi voinut vähän erilaisilla kamerakulmilla välittää vaikkapa seonneen yleisön fiiliksiä.

Streami oli kuitenkin täydellinen ja todella kunnioitettava teko Neloselta jakaa eurolla näitä.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Herranjestas tuota kuvanlaatua 1 euron testilähetyksessä! Kannettava on kiinni telkkarissa hdmi:llä, kelpaa katsoa 50" telkkarista! Ei tule urhoa ikävä.

Just näin. Toivottavasti Urhon paskaa ei koskaan tarvite käytää. Hyvä nelonen!
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tänä yönä piti tulla Bruins - Penguins mutta tuo peli on yllättäen tuon manhuntin vuoksi siirretty. Näyttävätköhän jonkun toisen pelin tilalla?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Tänä yönä piti tulla Bruins - Penguins mutta tuo peli on yllättäen tuon manhuntin vuoksi siirretty. Näyttävätköhän jonkun toisen pelin tilalla?

Antti Mäkisen tviittauksen mukaan tuossa tapauksessa tulee joko Buffalo-NY Rangers tai St. Louis-Dallas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös