Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 269 581
  • 6 673

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Jep, tuolleenhan se on ihan kätevää ja samalla myös suuri syy siihen, miksi itse pidin siitä, kun lätkän näki Canalilta muun ohessa.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
N Ja Nelonen Sport Pro tuli Viasat paketin kylkeen, ihan ilman mitään omia tekoja. Viasat paketti oli siis jo ennestään.

Niin, ja mulle se tuli PlusTV:hen, ihan ilman mitään omia toimenpiteitä.
PlusTV:llä oli kuitenkin jo viime syksynä 280 000 tilaajaa, joista tuskin kovin monella oli sitä pikkupakettia mihin tuo ei sisälly, joten ei tämä mahdollisten katsojien joukko nyt ihan mitätön ole.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Plustv-korttini on "telakalla", koska sitä tarvitaan vain kesämökillä Kajaanissa. Täällä Jkl:ssä katsellaan kaapelista mitä katsotaan. Tuli Plustv:lta sähköpostia: Nyt saisi kortin aktivoimalla katsella Plustvkanavia kaksi viikkoa ilmaiseksi ja ilman sitoumuksia. Ei koske uusien korttien tilaajia. Ja se pirskatin kortti on tietenkin siellä Oulujärven rannalla. Ennenkuin sinne antennidigiboksin vein niin testasin sitä täällä kotosalla ihan pöytäantennilla kortin kanssa ja näkyi ihan hyvin. Pitänee jatkossa kelkkoa kortti ja boksi tänne talvisäilöön jos/kun nuo finaalit jatkossakin näkyvät suorana tuohon tapaan...
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Plustv-korttini on "telakalla", koska sitä tarvitaan vain kesämökillä Kajaanissa. Täällä Jkl:ssä katsellaan kaapelista mitä katsotaan. Tuli Plustv:lta sähköpostia: Nyt saisi kortin aktivoimalla katsella Plustvkanavia kaksi viikkoa ilmaiseksi ja ilman sitoumuksia. Ei koske uusien korttien tilaajia. Ja se pirskatin kortti on tietenkin siellä Oulujärven rannalla. Ennenkuin sinne antennidigiboksin vein niin testasin sitä täällä kotosalla ihan pöytäantennilla kortin kanssa ja näkyi ihan hyvin. Pitänee jatkossa kelkkoa kortti ja boksi tänne talvisäilöön jos/kun nuo finaalit jatkossakin näkyvät suorana tuohon tapaan...

Jos nyt katsoit sitä sähköpostia edes vähän alusta niin sehän oli laskettu niin, että finaalit on on pelattu ennen kuin kanavat alkavat näkymään eli 3.5. ja siitä sitten 2 viikkoa eteenpäin, mutta näkeehän sillä NHL:ää.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Jos nyt katsoit sitä sähköpostia edes vähän alusta niin sehän oli laskettu niin, että finaalit on on pelattu ennen kuin kanavat alkavat näkymään eli 3.5. ja siitä sitten 2 viikkoa eteenpäin, mutta näkeehän sillä NHL:ää.
No niinpähän näkyi olevan mutta ei sanottu heti alussa.

Mutta voi noilla vermeillä silti olla ensi keväänä käyttöä. Aktivoi sen kortin sitten silloin kun asia vaatii ja maksaa sen kuukauden vai saako sitä "toistaiseksi" niin, että NSP olisi tulilla. Kaapeliinhan se ei onnistu..
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Näyttää siltä, että maksulliselle puolelle siirtyminen on osoittautunut oivalliseksi ratkaisuksi. Nimittäin näin heikkoja finaalipelejä en muista tämän vuosituhannen aikana nähneeni. Itsellä siis on ollut Viasatin kulta-paketti jo jonkin aikaa ja tottakai on tullut katsottua aikalailla kaikki mielenkiintoiset pelit. Jos on KHL:n finaalipelit hirveää katsottavaa, niin on kyllä kotoliigankin finaalitaso hirveä. Ehdottoman hienoa, että tavan tallaajan ei tarvitse nähdä näitä pelejä. Eipähän ainakaan muutu mielikuva liigan tasosta enää heikompaan. Sieltähän puuttuu kaikki finaalipeleihin kuuluva ja tilalle on tullut liikaa jääkiekkoon täysin kuulumatonta. Kaipaan fyysisyyttä, oikeanlaista pikkusikaa sekä hyvää tuomarityöskentelyä. Tämä on minun erittäin kärjistetty mielipide. Anteeksi osittainen aiheen ohittaminen.
 

masamasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä tainnut Simo Leinonen miettiä kysymystä ihan loppuun asti, kun ottelun jälkeen kysyi Rautakorvelta jotakuinkin "kuinka tärkeää henkisesti oli saada sarja tilanteeseen 3-1?". :)
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
All heil Simo Leinonen

Kuvittele tilanne: Joukkue on veitsi kurkulla finaaleissa, tappiosta kesälomille. Joukkue kuitenkin voittaa pelin, tyytyväinen valmentaja menee haastatteluun. Mitä haastattelija kysyy?

Aivan oikein: "Kuinka tärkeä tämä voitto oli teille henkisesti?"


Sen minkä Sihvonen on tehnyt pelianalyysille on vissiin Jussi Saarinen tehnyt kentänlaitahaastatteluille. Ja Leinos-Simo taapertaa opetuslapsena perässä. Kaikki on niin saatanan henkistä, kaikelle on löydettävä lukema tärkeys-mittarilta. Jos naurattaisi ja itkettäisi, niin voisin kyllä hyvin tehdä niitä nyt samaan aikaan.

Ei jumalauta, ihan oikeesti :D

Ehdottoman hienoa, että tavan tallaajan ei tarvitse nähdä näitä pelejä. Eipähän ainakaan muutu mielikuva liigan tasosta enää heikompaan. Sieltähän puuttuu kaikki finaalipeleihin kuuluva ja tilalle on tullut liikaa jääkiekkoon täysin kuulumatonta. Kaipaan fyysisyyttä, oikeanlaista pikkusikaa sekä hyvää tuomarityöskentelyä. Tämä on minun erittäin kärjistetty mielipide. Anteeksi osittainen aiheen ohittaminen.
Niin, Jyppihän tämän suuntauksen aloitti. Harmi sinänsä.

Eikun sori, tänä vuonna siellä finaaleissa nimenomaan on fyysisyyttä, pikkusikaa ja hyvät tuomarit. Samalla joukkueet kontrolloivat kiekkoakin helvetin hyvin ja pelaavat hyvää kiekollista jääkiekkoa. Jos vain katselisit niitä pelejäkin välillä.
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos eivät Simo Leinosen ja Jussi Rannan pärstät olisi tiedossa voisi kuvitella että kyseessä olisi yksi ja sama kaveri. Samanlainen kuiskuttelijan ääni ja yhtä dorkat kysymykset.

Ville Nieminen on mainio. Viimeinkin joku tajuaa, että Jari Levosen huikeus on enemmän tai vähemmän myytti.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ville Nieminen on mainio. Viimeinkin joku tajuaa, että Jari Levosen huikeus on enemmän tai vähemmän myytti.
Mikäs sitten oli Nemon statementti asiasta? (en nähnyt studio-osuuksia)
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs sitten oli Nemon statementti asiasta? (en nähnyt studio-osuuksia)

Kuittaili noiden jäähyjen keveydestä ja heittäytymisistä. Favorinin ja Levosen pitää hänen mielestään parantaa.

Muutenkin loistavan kyyninen ja lätkäjargonit loistavat poissaolollaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ville Nieminen on mainio. Viimeinkin joku tajuaa, että Jari Levosen huikeus on enemmän tai vähemmän myytti.
Tätähän minä oon yrittäny kansalle täälläkin toitottaa jo useamman vuoden. Häntä pystyyn perkele.

Oli kyllä aivan huikea tämä "Kuinka tärkeä voitto henkisesti" -kysymys. Jumalauta, ammattitoimittaja.

On myös käynyt ärsyttämään tämä selostuskommentaattori Törmäsen (?) joka toisen tilanteen jälkeen kertoma "oli erittäin tärkeä torjunta / maali / jäähy / harhautus / taklaus / cheerleaderin pikkuhousujen vilahtaminen", kun kentällä jotain tapahtuu.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätähän minä oon yrittäny kansalle täälläkin toitottaa jo useamman vuoden. Häntä pystyyn perkele.

Samoin. "Mut ku ne pelaajat aina sen Japan valitsee".

Mistä vetoa että jos Levonen viheltäisi Ringbomin nimi selässä ja toisinpäin, niin "Levonen" eli Ringbom voittaisi yhä pelaajien suosikkituomari-trophyt?
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On myös käynyt ärsyttämään tämä selostuskommentaattori Törmäsen (?) joka toisen tilanteen jälkeen kertoma "oli erittäin tärkeä torjunta / maali / jäähy / harhautus / taklaus / cheerleaderin pikkuhousujen vilahtaminen", kun kentällä jotain tapahtuu.
Grönman?

Eilisessä pelissä oli Törmänen kommentaattorina, ja paljon mukavampaa peliä oli seurata, kun Grönman ei ollut siinä laukomassa itsestäänselvyyksiään.

Mitä Japaan tulee, niin koko parhaan tuomarin äänestys on tosiaan ihan farssi. Taitaa kaverit sen aina äänestellä voittoon, kaukalossa on harvemmin vastinetta sille palkinnolle. Niemiseltä hyvä ja rohkea kannanotto.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Samoin. "Mut ku ne pelaajat aina sen Japan valitsee".
Näin on. Levosen (lähes) ainoa hyvä puoli on se, että mies kuuntelee pelaajia ja pystyy myöntämään karseimmat virheensä. Saa pelaajien kunnioituksen helposti, kun moni muu tuomari leikkii jumalaa.

Tämän vuoden pudotuspeleissä ja muutenkin viimeisinä parina vuotena nostaisin itse Ringbomin hyvin lähelle parasta tuomaria.

Niinhän mä sanoin...

Tuohon Nelosen ja Urhonkin tuotantoon olisi yksi hyvä lisä sellainen kamera, joka kuvaa yleiskuvaa koko kentästä. Aina silloin tällöin jää joku "takatilanne" kaikilta kameroilta näkemättä ja tällainen on NHL -otteluissa ainakin tiukassa käytössä. Kuvaaja sitten poimisi mielenkiintoisen "takatilanteen", kun sellainen löytyy.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Itse kun näistä jälkilähetyksistä olen Törmästä pari kertaa kuullut, niin tykkään todella paljon. Heittelee hyviä pointteja jatkuvasti ja omasta mielestäni tyhjänpäiväisyydet ovat minimissään.

Toisaalta ehkä esim. Jalo ja kenties Ritarikin ovat kommentaattoreille sikäli haastavampia selostajia, että poimivat itsekin noita pieniä asioita mukaan, jolloin kommentaattoreille jää vähemmän tilaa loistaa.

Alkio-Törmänen toimii.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ville Nieminen on ehdottomasti parhaimpia studiokommentaattoreita, joita olen suomalaisessa televisiossa nähnyt. Pidän hänen kommenteistaan, ne ovat rehellisiä, vilpittömiä, suoria, mutta kuitenkin yleensä myös toiset huomioon ottavia. Hän myös ymmärtää peliä ja kykenee kertomaan siitä aivan poikkeuksellisella tavalla, kun ottaa huomioon, että hän on vielä aktiivi pelaaja eikä valmentaja. Hän kykenee myös kertomaan värikkäästä urastaan jo nyt mielenkiintoisella tavalla liittäen omat kokemuksensa nykyisyyteen. Haluaisin nähdä ehdottomasti tämän kaverin joskus valmentamassa sm-liigassa. Ainoa miinusmerkki tulee siitä, että voisin kuvitella olevan vaikeaa olla eri mieltä hänen kanssaan. Se ei tietenkään valmentajana niin haittaisi kuin nyt pelaajana.
 

ipaz

Jäsen
Ville Niemisellä on aivan tajuttomasti sekä yleis- että nippelitietoa varsinkin NHL:stä, mutta myös Euroopan liigoista. Mies varmasti seuraa jääkiekkoa todella intensiivisesti myös kaukalon ulkopuolella. Hän pystyy yks kaks heittämään jotain yksittäisiä päivämääriä, draft-vuoroja tai yksittäisiä sanomisia jostakin pelaajasta, tietoja jotka moni muu lunttaisi etukäteen.

Nieminen oli kommentaattorina NHL-peleissä jo 2000-luvun alussa itse vielä samoja kaukaloita kolutessaan jo silloin tuo tietomäärä yllätti. Vapaa-aikana ilmeisesti istuu aika paljon koneella ja tutkii kaiken maailman uutiset ja tilastot. Ulosantia kun Ville saisi vielä sulavammaksi, niin hyvä tulee. Artikulointi ainakin on kunnossa.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Samoin. "Mut ku ne pelaajat aina sen Japan valitsee".

Mistä vetoa että jos Levonen viheltäisi Ringbomin nimi selässä ja toisinpäin, niin "Levonen" eli Ringbom voittaisi yhä pelaajien suosikkituomari-trophyt?
Näin on. Levosen (lähes) ainoa hyvä puoli on se, että mies kuuntelee pelaajia ja pystyy myöntämään karseimmat virheensä. Saa pelaajien kunnioituksen helposti, kun moni muu tuomari leikkii jumalaa.

Tämän vuoden pudotuspeleissä ja muutenkin viimeisinä parina vuotena nostaisin itse Ringbomin hyvin lähelle parasta tuomaria.
Eli onko se Levonen nyt sitten kuitenkaan väärin valittu jos pelaajat häntä kunnioittavat ja tykkäävät pelata silloin kun Levonen on tuomarina? Siitäkin huolimatta että viheltämislinja tai sääntökirjan tulkinta ei välttämättä ole liigan parasta. Oliko Niemisen pointti se että finaalisarjassa tai muutenkin Levosen pitäisi parantaa linjaansa, vai se että Levosen arvostus pelaajien keskuudessa on pelkkä kupla?


Itse kun näistä jälkilähetyksistä olen Törmästä pari kertaa kuullut, niin tykkään todella paljon. Heittelee hyviä pointteja jatkuvasti ja omasta mielestäni tyhjänpäiväisyydet ovat minimissään.
Juurikin näin. Ei ole se analyyttisin tai ulosanniltaan paras, mutta täydentää alkiota hyvin ja ainakin sata kertaa paremmin kuin Grönman. Jaarittelun ja läpänheiton lisäksi Grönmanissa ärsyttää se, ettei kaveri tunnu oikeasti innostuvan mistään kenttätapahtumista. Puhuu kokoajan semi-innokkaasti, mutta sitten kun kentällä tapahtuukin jotain merkittävää, vaikkapa maali, niin kaveri vaan jatkaa sillä samalla mantralla ja selittää jostain minuuttia aikaisemmin tapahtuneesta syötönkatkosta, josta sitten tavallaan tämäkin maali sai alkunsa vaikka välissä oli jo monta muutakin tilannetta, tai jotain sinnepäin. Törmäsen ei myöskään tarvitse koko ajan nostaa jalustalle kotipaikkaansa ja kotikylän pelaajia. Grönmanille tekisi hyvää muuttaa vuodeksi seuraamaan jääkiekkoa vaikka Joensuuhun tai Tornioon, niin saattaisi huomata että olemassa on muutakin kuin Turku ja Rauma.

EDIT: Samaan asiaan hajosin jo vuosien mittaan lukiessa Jääkiekkolehdestä Oskun kolumneja, joista loppuvaiheessa ennen tilauksen päättämistä ei jaksanut enää tarkistaa kuin sen, kuinka monta kertaa Turku, Rauma tai joku paikkakuntalainen henkilö siellä tekstin seassa vilahtaa. Oli ehkä yksi tai kaksi kertaa kun mitään noista ei kolumneissa mainittu.
 
Viimeksi muokattu:

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo Niemisen TPS-inho on vaan sitä luokkaa että jossain paikallisradiossa voisi menetellä mutta ei valtakunnallisessa lähetyksessä. Jos ei eilenkään tuomareista muuta moitittavaa löytänyt kuin TPS-pelaajien filmaamiset niin voivoi. Enkä tällä väitä etteikö joku jäähy olisi Kerhollekin helposti tullut mutta kyllähän pelin yleinen linja avitti Kerhoa selvästi.
 

AsFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko Jollain muulla tollasta nykimistä tossa kuvassa..
Alko tossa ekalla erätauolla ja viä jatkuu.
Tapahtu tossa semifinaaleissa jo aikasemmin.
Vai onko tää ihan mun vehkeistä kiinni.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ei ole venhkeistä kiinni, pätkii täälläkin. Nelonen Sportilla tätä on ennen nähty, nyt ensimmäisen kerran Sport Prolla.

Nelonen tekee kaikkensa pilatakseen tämän kevään lähetykset. Lähes onnistunut jo.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Onko Jollain muulla tollasta nykimistä tossa kuvassa..
Alko tossa ekalla erätauolla ja viä jatkuu.
Tapahtu tossa semifinaaleissa jo aikasemmin.
Vai onko tää ihan mun vehkeistä kiinni.
Onon, kaikki saavat nauttia tästä värinästä. Kuulemani mukaan kameraständi on aseteltu seisomakatsomon puiselle lattialle.
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Onko Jollain muulla tollasta nykimistä tossa kuvassa..
Alko tossa ekalla erätauolla ja viä jatkuu.
Tapahtu tossa semifinaaleissa jo aikasemmin.
Vai onko tää ihan mun vehkeistä kiinni.

Vehkeistä en tiedä, mutta täällä pätki ainakin vähän aikaa. Nyt tuntuu taas rullaavan.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Siis mitä vittua?! Alkio ja Grönman jaarittelee minuuttitolkulla jostain maajoukkuevalinnoista ja Kazanin Niko Kapasesta samalla kun peli aaltoilee päästä päätyyn ja kiekko käy hyvässä paikassa molempien maalien edustoilla. Ensimmäisessä erässä Alkio poimi äärimmäisen tärkeänä tietona jostain pari vuotta vanhasta tammikuisesta Lukko-Tappara-matsista torjuntamääriä.

Jotain rotia nyt kiitos vaikka onkin niin väbä tämän kauden osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös