Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 267 989
  • 6 673

Odvelli

Jäsen
Samaa mieltä aiempien kanssa, Vallin & Alkio loistavia! Vallin tuo hyvin mukaan sitä pelaajan perspektiiviä tilanteisiin, esim. tänään Tarkin haastattelussa. Kivi, Suikkanen ja Tuokkola myös hyviä. Suikkasta nyt seuraan mielenkiinnolla ihan ensi kaudenkin takia, mutta pistää silmään myös positiivisesti Kaitsun "junttimaisuus" (aika raflaava sanavalinta).
Kiva kuunnella kun ujo kuittailu onnistuu kaikilta puolin jos toisin. Tykkään myös Rantasesta ja Nyholmista, vaikka paljon skeidaa suoltavatkin hetkittäin. Niinimaa & Ritari ei valitettavasti nappaa..
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Vieläkö Nelonen on roikottanut Niinimaat mukana Oulun lähetyksissä? Jannehan oli ihan karmea viime vuonna Kärpät-JYP sarjassa. Paljon vittumaisempaa ja huonompaa kommentoijaa/asiantuntijaa ei kovin helpolla löydy.

Vallin oli kyllä eilen hyvä ja oli suorastaan virkistävää kuunnella Vallinia ja Suikkasta, eikä Nyholm&Rantanen -kaksikkoa, jota JYPin välieräsarjassa on tähän asti kuultu tylsistymiseen saakka. Rantanen&Nyholm menevät kyllä pienissä erissä, mutta monta peliä samoilta jätkiltä on todella rasittavaa, koska tuo tyyli on tosi kuluttava katsojalle. Vähän sama vika on Anssi Ritarissa. Mies toistaa samat faktat ja tilastot, joka saatanan pelissä. Kuuntele siinä sitten mieheltä 6 peliä samaa ottelusarjaa...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vieläkö Nelonen on roikottanut Niinimaat mukana Oulun lähetyksissä? Jannehan oli ihan karmea viime vuonna Kärpät-JYP sarjassa. Paljon vittumaisempaa ja huonompaa kommentoijaa/asiantuntijaa ei kovin helpolla löydy.

Vallin oli kyllä eilen hyvä ja oli suorastaan virkistävää kuunnella Vallinia ja Suikkasta, eikä Nyholm&Rantanen -kaksikkoa, jota JYPin välieräsarjassa on tähän asti kuultu tylsistymiseen saakka. Rantanen&Nyholm menevät kyllä pienissä erissä, mutta monta peliä samoilta jätkiltä on todella rasittavaa, koska tuo tyyli on tosi kuluttava katsojalle. Vähän sama vika on Anssi Ritarissa. Mies toistaa samat faktat ja tilastot, joka saatanan pelissä. Kuuntele siinä sitten mieheltä 6 peliä samaa ottelusarjaa...
Niinimaa on välillä mukana ja välillä ei, viime pelissä oli.

Nyholm & Rantasesta taas sen verran, että Nyholm on hyvä studioisäntä ja vetää sen roolin hyvin. Rantasesta olen samaa mieltä että "menee pienissä erissä", mutta jotenkin tuo asiantuntijan rooli on miehelle kyllä ihan väärä. Jotenkin äijästä huokuu sellainen "oman erinomaisuuden" esille tuominen ja se on välillä tosi raskasta kun mies on usein pihalla kuin lumiukko. Asiantuntijan rooli on siis vähän väärä kun Neloselta löytyy sille tontille paljon parempiakin vaihtoehtoja (Tuokkola, Suikkanen, Kivi etunenässä), mutta toisaalta kai se Rantanen on pakko pitää rosterissa kun Nyholmikin on mukana.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vallin oli tosiaan ihan hyvä ja viihdyttävä, tosin en mä nyt tiedä eroaako tuo vaikka oranssitakkisesta Jutista mitenkään. Ehkä olen taantunut. Minusta Niinimaallakin on hetkensä, mutta valitettavasti suurin osa jutuista on rasittavaa toistelua ja ääni ei ole miellyttävä (koska se on Janne Niinimaan ääni).
Ymmärsinkö oikein että Aho on Niinimaan kaverin poikakaveri, koska sellainen kuva viime lähetyksestä ilmeisesti jäi ihan studiota myöten, vaikka itse ymmärsin että Aho on Niinimaan kaverin poika? Tämä on tärkeä tieto.

Rantasessa vituttaa se, että aina on pakko olla jotain mieltä niin kovaa. Toki se kuuluu työn kuvaan, mutta jotenkin asiantuntijakommentaattoreilta, varsinkin valmentajilta sen jotenkin hyväksyy paremmin kuin toimittajalta, jonka periaatteessa pitäisi ottaa asioihin sellainen tutkivampi kanta.

Sebastian Waheebista en vaan tykkää selostajana. Olenko persu? Jotenkin minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että Waheeb ei tykkää Lukosta. Todennäköisesti tämä on ihan omaa harhaani jonka olen keksinyt jostain puolikkaasta lauseesta. Mutta joku siinä tökkii. Ehkä oululaisuus.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Ymmärsinkö oikein että Aho on Niinimaan kaverin poikakaveri, koska sellainen kuva viime lähetyksestä ilmeisesti jäi ihan studiota myöten, vaikka itse ymmärsin että Aho on Niinimaan kaverin poika? Tämä on tärkeä tieto.

Tarkoittanet Sebastian Ahoa. Niinimaa ja Harri Aho ( Sebastianin isä ) ovat pelanneet samassa joukkueessakin
joten ovat eittämättä kavereita keskenään.. Karri Kivi on puolestaan Sebastian Ahon kummisetä!..
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Karri Kivi on puolestaan Sebastian Ahon kummisetä!..

Tämäkin on joku ihme legenda. Karri Kivi on Sebastian Ahon pikkusiskon kummisetä. Karri Kivi pelasi Kärpissä Harri Ahon kanssa 1998-2001. Sebastian on syntynyt vuonna 1997, jolloin Harri ja Karri tuskin juurikaan edes tunsivat toisiaan.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Tämäkin on joku ihme legenda. Karri Kivi on Sebastian Ahon pikkusiskon kummisetä. Karri Kivi pelasi Kärpissä Harri Ahon kanssa 1998-2001. Sebastian on syntynyt vuonna 1997, jolloin Harri ja Karri tuskin juurikaan edes tunsivat toisiaan.
No Kivi sanoi itse näin eräässä haastattelussa. Siitähän se Legenda on lähtenyt sitten liikenteeseen.
Mutta hienoa että korjasit väitteeni vääräksi. Haastattelu taisi olla Nelonen Pro:lla keväällä 2015.
 
Viimeksi muokattu:

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No Kivi sanoi itse näin eräässä haastattelussa. Siitähän se Legenda on lähtenyt sitten liikenteeseen.
Mutta hienoa että korjasit väitteeni vääräksi. Haastattelu taisi olla Nelonen Pro:lla keväällä 2015.

Haastattelija (Ahomaa?) sitä mainitsi ja Kivi korjas että pikkusiskon, mutta eihän haastattelija sitä jaksanut kuunnella. Fakta kuitenkin on että Karri Kivi on Sebastian Ahon pikkusiskon kummisetä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Cut the shit nyt, oliko täällä sitä tietoa että onko Sebastian Aho a) Niinimaan hyvän ystävän poika, kaveri, vai b) Niinimaan hyvän ystävän poikakaveri? Ottelukoosteen ajassa 1:18:45. SM-liiga - Kausi 1 | Ruutu
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tyytyväinen olen tähän Nelosen tarjoamaan kokonaisuuteen tällä hetkellä, mutta yksi juttu vähän mietityttää:

Miksei voisi tällaisessa pitkäksi venyneessä ottelussa siirtää jälkipelejä vaikka Ilta-Sanomien nettisivujen puolelle, kun samaa kioskia kuitenkin ovat? Siellä kuitenkin olisi se valmius laittaa lähetys vaan jatkumaan sinne. Paljon olisi varmaan haastatteluja ja analyysejä mahdollista saada pelien jälkeen.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Näköjään tänään studiossa Nyholm, Kivi ja Suikkanen. Onko jopa palautetta kuunneltu? No, ehkei sentään, mutta silti peukkua neloselle tästä
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Muuten lähetysten tekninen toteutus on hyvä, mutta on paikoin raivostuttavaa, kun maalien takaa yläviistosta puuttuvat kamerat. Ne nimittäin näyttävät maalien syntymymisen kaikkein parhaiten. Tämä on tietenkin ymmärrettävää, että mukana ei voi olla yhtä paljon kameroita kuin vaikkapa mm-kisoissa, mutta harmittaa se silti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Muuten lähetysten tekninen toteutus on hyvä, mutta on paikoin raivostuttavaa, kun maalien takaa yläviistosta puuttuvat kamerat. Ne nimittäin näyttävät maalien syntymymisen kaikkein parhaiten. Tämä on tietenkin ymmärrettävää, että mukana ei voi olla yhtä paljon kameroita kuin vaikkapa mm-kisoissa, mutta harmittaa se silti.

Miksiköhän tällaista kuvakulmaa ei ole pudotuspeleissä saatavilla. Jos en nyt ihan väärin muista, niin Raumalla pelattiin runkosarjassa otteluita, joiden televisiolähetyksissä käytettiin kyseisiä kuvakulmia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsoin viime keväänä KHL-playoffeja ja siellä oli (ainakin Helsingissä?) sellainen SuperSloMo-kamera tjsp maalin takana yläviistossa. Ja se oli loistava. Olisin valmis vaihtamaan vaikka täysin tyhjänpäiväiset ja aina myöhässä olevat kulmapainikamerat näihin koska tahansa, ja vaikka ilman tuota erikoisominaisuutta, jos se on rahasta kiinni.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Yksi omituisuus joka esiintyy ainakin Hakametsässä on se, että C-kulman kameramies ottaa ja lähtee joka ottelussa useita minuutteja ennen peliajan päättymistä johonkin (ilmeisesti valmistautumaan kuvaamaan studiotiimiä). Näissä kuitenkin pelataan jo isoista asioista ja luulisi epäselvissä maalitilanteissa kaikkien kuvakulmien olevan tarpeellisia, varsinkin kun videotuomarikin aina joskus lähetysautoon lähtee tilannetta tarkistamaan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Minkä takia se videotuomari ei voi istua siellä lähetysautossa koko pelin ajan, jos sieltä on kerran saatavilla semmoista kuvamateriaalia mitä ei omassa kopissa ole?
 

SjV

Jäsen
Nyt kun on nautittu eri päivinä molemmista pareista, ja sitten kun on katkolla molemmat, niin sitten lähetetään päällekkäin pelit. Loogista.
G6 on ma ja tarvittaessa G7 tiistaina, finaalit taas alkaa pe, näin ollen viimeist kierrokset pelataan samaan aikaa, jotta otteluohjelman perusteella tulee yhtäpitkä lepoaika. Olisiko pelkkä G7 riitänyt samalle päivälle?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yksi omituisuus joka esiintyy ainakin Hakametsässä on se, että C-kulman kameramies ottaa ja lähtee joka ottelussa useita minuutteja ennen peliajan päättymistä johonkin (ilmeisesti valmistautumaan kuvaamaan studiotiimiä). Näissä kuitenkin pelataan jo isoista asioista ja luulisi epäselvissä maalitilanteissa kaikkien kuvakulmien olevan tarpeellisia, varsinkin kun videotuomarikin aina joskus lähetysautoon lähtee tilannetta tarkistamaan.
Ne on ne Hakametsän kaljajonot niin pitkiä että täytyy lähtee vähän ajoissa...
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katsoin viime keväänä KHL-playoffeja ja siellä oli (ainakin Helsingissä?) sellainen SuperSloMo-kamera tjsp maalin takana yläviistossa. Ja se oli loistava. Olisin valmis vaihtamaan vaikka täysin tyhjänpäiväiset ja aina myöhässä olevat kulmapainikamerat näihin koska tahansa, ja vaikka ilman tuota erikoisominaisuutta, jos se on rahasta kiinni.
Joo, SKA:lla ollut Pietarissa jääpalatsissa sellaiset ainakin kolmisen vuotta, herra Rotenberg hankki myös Hartwallille samanlaiset, kivat kamerathan ne on. Ei taida vain Liiga-paikkakunnilla näkyä ainakaan pariin kauteen...
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Onko Sebastian Waheeb noussut salakavalasti nelosen selostajahierarkiassa toiseksi ohi Anssi Ritarin, kun selostaa Tampereella ja Alkio jyskylässä? Yleensähän nämä paikkakunnat ovat olleet Ritarin heiniä.

Ite oon kyllä vähän kyllästynyt tuohon Alkioon.

En olis vielä pari vuotta sitten uskonut koskaan sanovani tätä, mutta minä kaipaan Anssi Ritarin kuivahkon asiallista tyyliä tilastoinformaatioineen. En mä niitä tilastoja itekään jaksa kaivaaa esiin. Hyvä, että joku kertoo niitä minulle.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En olis vielä pari vuotta sitten uskonut koskaan sanovani tätä, mutta minkä kaipaan Anssi Ritarin kuivahkan asiallista tyyliä tilastoinformaatioineen. En mä niitä tilastoja itekään jaksa kaivaaa esiin. Hyvä, että joku kertoo niitä minulle.
Ei saatana, onko Maikkarin tilasto-Taivainen saanut haastajakseen tilasto-Ritarin?!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Onko Sebastian Waheeb noussut salakavalasti nelosen selostajahierarkiassa toiseksi ohi Anssi Ritarin, kun selostaa Tampereella ja Alkio jyskylässä? Yleensähän nämä paikkakunnat ovat olleet Ritarin heiniä.
Eikös Ritari selostanut edellisen Oulun pelin, eli vaikuttaisi siltä että hän ja Waheeb vuorottelevat. Nyt tosin on vain yksi ottelusarja jäljellä plus finaalit, joten Alkio hoitanee loput ja pronssipeli mennee sitten Ritarille, valitettavasti..
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Nelonen La 16.04.2016 klo 17.00
SM-liigan 2. finaali LIVE

Nelonen Ti 19.04.2016 klo 18.30
SM-liigan 3. finaali LIVE
Nelonen oli aiemmin ilmoittanut, että kaksi finaalia näkyy ilmaiskanavalta suorana. Nyt näyttäisi, että kolmas finaali on poistettu Nelosen ohjelmistosta kaikessa hiljaisuudessa ja vain toinen finaali nähdään ilmaiseksi. En ainakaan löytänyt kolmatta finaalia Telkku.comista ti 19.4.2016.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös