NBA-pelit

  • 4 008
  • 15

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
NHL ja FIFA omaa ketjun, joten tehdäänpä se NBA:lle myös. Omasta mielestäni NBA 2K12 oli todella mukavaa pelattavaa. Uusi pelihän napsahtaa ulos Lokakuun toinen päivä, joten sitä täytyy vielä jonkun aikaa odotella. Jos joku ei ole kokeillut, niin kannattaa ainakin demon muodossa kokeilla, koska on todellakin mukavaa pelattavaa. Tuo mukavasti vaihtelua änärin ja fifan sekaan. Omalla kohdalla tuo 2K12 oli ensimmäinen, mitä kokeilin, joten osaa sanoa pelin kehityksestä hirveästi. Olisi mukava kuulla jos joku on pellannut vanhempiakin, että miten peli on mennyt eteenpäin. Ei muuta kuin kaikki kyseisiin peleihin tutustuneet jatkamaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
NHL ja FIFA omaa ketjun, joten tehdäänpä se NBA:lle myös. Omasta mielestäni NBA 2K12 oli todella mukavaa pelattavaa. Uusi pelihän napsahtaa ulos Lokakuun toinen päivä, joten sitä täytyy vielä jonkun aikaa odotella. Jos joku ei ole kokeillut, niin kannattaa ainakin demon muodossa kokeilla, koska on todellakin mukavaa pelattavaa. Tuo mukavasti vaihtelua änärin ja fifan sekaan. Omalla kohdalla tuo 2K12 oli ensimmäinen, mitä kokeilin, joten osaa sanoa pelin kehityksestä hirveästi. Olisi mukava kuulla jos joku on pellannut vanhempiakin, että miten peli on mennyt eteenpäin. Ei muuta kuin kaikki kyseisiin peleihin tutustuneet jatkamaan.

NBA 2k11:sta taidetaan yleisesti pitää parhaana korispelinä mikä on tullut(sillä hetkellä ja suhteessa muihin). 2k12 on toki tuota vähän parempi(koska siinä on hyvin pidetty vanhat hyvät jutut), mutta se on enemmän vain "kausipäivitys" ja ei niin mullistavia uudistuksia sisältävä, kuin 2k11 oli. Nyt moni odottaakin että ottaako sitten 2k13 selvästi askeleen eteenpäin, vai mennään "EA-linjalla". Tämä varsinkin kun kokoajan on huhuja miten 2k:lla menee heikosti taloudellisesti. Toivotaan parasta, jne.

Itse tykkään 2k-sarjassa siitä, että jokainen peli tuntuu omanlaiseltaan, tunnelma on autenttinen ja fiilis saadaan hyvin luotua. Koriksessa myös on onnistuttu hyvin tekemään pelistä samalla simulaatiomainen ja silti hauska. Peliä on melko helppo lähestyä, mutta itse kun olen täysin satunnais-pelaaja, niin voin huoletta todeta että ns. mestariksi ei todellakaan ole lyhyt matka.

EA:n vastausta odotellessa, edellinen korissarjan relaunch meni aika pahasti pommiin. Harmi että 2k on jäänyt vain korikseen, lätkässäkin mielestäni oli paljon hyvää, mutta valitettavasti EA:n isompi markkinakoneisto vaan jyräsi sen niin pahasti maanrakoon. Lätkässä yksi parhaita puolia oli kiekon oma fysiikka, jonka takia et voinut tietää ns. etukäteen kokoajan mitä tapahtuu, kun taas EA:n vastaavaa pelatessa osaat jo aavistaa. Ei sen takia että sinulla olisi hyvä pelisilmä, vaan sen takia että peli etenee "raiteilla". 2k-sarjassa tätä ongelmaa ei ole ollut.

Mielestäni FIFA-sarja on hyvä esimerkki siitä, että kun PES aikanaan sai paremmat arvostelut, myi enemmän ja oli kaikkineen parempi peli, niin EA joutui oikeasti miettimään kauan ja hartaas miten uudistaa oma sarja. Nyt siellä on oikeasti tehty töitä ja FIFA onkin EA:n urheilusarjoista selvästi simulaatiomaisin ja paras. Madden sitten perässä.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Nostetaanpa ketjua vähän ylös. Onkos täällä korifaneja tai miten moni pelailee varsinkin NBA 2k13 peliä. Itse tuli eilen hommattua peli ja oon kyllä tykännyt paljonkin. Mukavaa vaihtelua ainaiselle änärin hakkaamiselle. Tätä NBA peliä saa ainakin Oulusta jo alle 30e joten paljon ei köyhdy ja syksyllä julkaistaankin jo uusi NBA 2k14 joka menee kyllä melkovarmasti myös ostoon.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Nostetaanpa ketjua vähän ylös. Onkos täällä korifaneja tai miten moni pelailee varsinkin NBA 2k13 peliä. Itse tuli eilen hommattua peli ja oon kyllä tykännyt paljonkin. Mukavaa vaihtelua ainaiselle änärin hakkaamiselle. Tätä NBA peliä saa ainakin Oulusta jo alle 30e joten paljon ei köyhdy ja syksyllä julkaistaankin jo uusi NBA 2k14 joka menee kyllä melkovarmasti myös ostoon.

Parker tainnut lukea mun ajatuksia, koska ostin myös NBA 2K13 -pelin eilen. Aivan mahtava peli, vaikka alku on tietenkin todella vaikea kun ei ihan osaa kaikkia liikkeitä ja harhautuksia. Samoin heittojen tarkkuudessa on aika paljon tekemistä. Kokemukset ovat tähän mennessä kuitenkin pelkästään positiivisia, eli hyvältä peliltä vaikuttaa kaikin puolin.

Edellinen NBA-pelin, jonka omistan on NBA 09 (EA:n), ja paljon on menty eteenpäin neljässä vuodessa. Toki myös pelintekijä on eri, eli sen suhteen eroja tietenkin löytyy.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melkoisia velikulleja olette kun itse olin eilen nipinnapin tilaamassa mainittua korispeliä, mutta viime hetkillä tulin toisiin ajatuksiin. Mutta edelleen kovassa harkinnassa kun tartteis jotakin vaihtelua ainaiselle änärille ja kun uusin GTA pelikin tulee vasta joskus syksyllä, niin olen kallistumassa tähän NBA 2K13 peliin aika vahvalla otteella.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutaman kuukauden olen pelin omistanut, mutta pariin kuukauteen en ole siihen enää kertaakaan koskenut. Peli vaikutti älyttömän hyvältä ja monipuolisimmalta urheilupeliltä, mitä olen ikinä pelannut. Peli tuntui vaan niin mahdottoman vaikealta! Aika orpo olo oli peliä opetella, kun tiedän varmaan kymmenen NBA-pelaajaa ja olen katsonut saman verran pelejä, nekin vain NHL:n työsulun takia. Sekä puolustaminen että hyökkääminen tuntui varsin toivottomalta, eikä motivaatio lopulta riittänyt kovin syvälliseen näppäimien opetteluun. Kaiken lisäksi pelin soundtrack ei minuun uppoa sitten alkuunkaan.

Ajattelin kuitenkin olla peliä myymättä siltä varalta, että motivaatio pelin opetteluun jonain päivänä löytyisi. Osaamattomuudestani huolimatta oli helppo nähdä, että kyseessä on todella laadukas urheilupeli. Oppimista peli vain vaatii aivan älyttömästi, eikä minun pelituntimäärilläni oikein jaksa alkaa itse opettelemaan jokaista näppäinyhdistelmiä. Ensi vuoden painokseen 2K Sports voisi lisätä pitkän tutoriaalin, niin tälläinen ummikkokin voisi päästä pelin maailmaan mukaan.
 
Minulle iski NBA-koripalloilu juurikin näiden pelien takia ja niiden realistisuuden. Mitään tutoriaalia en edes kaivannut, koska pelin kanssa tuntui, että tässähän pitää opetella, kuin oikeassakin elämässä asiat alusta asti. Loppupeleissä, kun pari vuotta sarjaa on pelaillut, niin alkaahan homma olemaan naurettavan helppoa.

--
NBA 2K13 on paras urheilupeli mitä markkinoilla on. Kun tätä peliä pelaa ja sen jälkeen kokeilee NHL 13:sta, niin tuntuu, että olisi siirtynyt pelaamaan Pac Mania. Ainoa miinus nettipelaamisesta sen takia, että jos et pelaa eurooppalaisia vastaan, niin luvassa on puurossa pelaamista.

Itse olen My Careerissa nyt pelinrakentajallani pelaamassa toista kautta Cavaliersien kanssa ja tällä kertaa ollaan finaaleissa jo toista kautta peräkkäin. Joukkue huomasi meikäläisen tason ja vaihtoi Kyrie Irvingin päittäin Blake Griffinin kanssa, jotta saatiin mulle selkeä tontti pelinrakentajana ja löydettiin vässykkä Varejaon tilalle peto tekemään koreja. Hyvin on lähtenyt toimimaan, vielä kun free agent-markkinoilta tarttui matkaan sellaiset kaverit, kuin Andre Iguodala ja A. Blatche.

Tämä kausi pulkkaan ja pitäisi aloittaa sopimusneuvottelut.. Taidan lähteä ihan palkkahuoraamaan, että saan skillpointseja enemmän, joten saapa nähdä tuleeko jatko kyseeseen?

Luonnollisesti omat lenkkarit on jo myynnissä ja kovasti mainostetaan, sekä pärstä komeilee NBA 2K14-kannessa. Twitterissäkin MJ23 on pähkinöinä, kun pistin päreiksi hänen plejareiden piste-ennätyksen.

Vähän ehkä haastetta pitää vielä hake slidereiden kanssa, koska pelkkä custom Hall of Fame on naurettavan helppo.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Löytyykö Jatkiksen NBAisteilta kiinnostusta realistiseen Online Associationiin, joka toteutettaisiin kollaboraationa kp.comin, ff2:n ja Jatkiksen kesken?

1) Kyse ei ole pelkästään pelaamisesta, kyse on kokonaisvaltaisesta kokemuksesta, jossa osallistuja palkitaan työpanoksestaan niin kentällä kuin sen ulkopuolella. MANAGEROINNIN aspektia tulee painottaa pelkkään pelaamiseen verrattuna. NBA 2K13 tarjoaa erittäin hyvät työkalut "Be a GM"-tyyliseen pelaamiseen, eikä Online Associationissa ole mieltä ilman tämän faktan huomioimista -> Step 1 on kehittää systeemi, joka painottaa managerointia.

* Osallistuja sitoutuu manageroimaan joukkuettaan realistisella ja paneutuvalla otteella. Hän haluaa kehittää joukkueen pelikirjaa, vaihtorotaatioita, scoutata draftattavia pelaajia, kehittää joukkueen pelaajistoa vapaiden agenttien markkinoiden sekä treidien kautta pitkäjänteisesti ja realistisesti, oikean elämän NBA:ta mukaillen.

Sanotaan, että JWill valitsee Milwaukee Bucksin. Vaikka voisin saada Drew Goodenin sopparilla 1. kierroksen varausoikeuden Bobcatsilta, niin en tekisi tätä treidiä. Miksi? Koska se ei ole realistista. Treidissä saa ja pitää ajatella oman joukkueen etua, mutta lopsidedit CPU:n kanssa vetotaan pois, eikä niihin pidä aktiivisesti pyrkiä.

Treidien määrä kauden aikana on myös rajoituksien kohteena. Tarkoitus ei ole myllätä 2 kuukaudessa koko rosteria uusiksi, vaan jokaisen treidin tulee olla perusteltu ja treidien tekemisen tahdin tulee olla verrattavissa oikean elämän NBA:han. En lähde sanomaan montako treidiä kukainenkin voi kaudessa tehdä, mutta tuskin niitä puolta tusinaa kauden aikana tulee. Samoin esimerkki, jossa treidaat vaikkapa Rajon Rondon Chris Pauliin ja tämän jälkeen parin kk päästä Chris Paulin taas eteenpäin ei kanna, vaikka treidit sinänsä olisivat realistisia. Jos oikeassa NBA:ssa tehdään tämän tason jättimäinen blockbuster, niin hankittuihin pelaajiin SITOUDUTAAN pitkällä tähtäimellä. Eli tämän esimerkin CP3a ei treidata eteenpäin moneen, moneen kauteen. Ainoastaan, jos hänen sopimuksensa päättyy, voi manageri tämän jälkeen jättää tarjoamatta jatkosopimusta pelaajalle.

* Managereiden tulee kirjoittaa tähän topiciin aina ennen kauden alkua suunnitelmansa joukkueen kehittämiseksi. Esimerkin annan, kunhan liiga saadaan käyntiin. Tätä voivat sitten muut mukailla. Suunnitelman tarkoitus on luoda raamit pelaamiselle, joiden mukaan manageri tulee toteuttamaan visiotaan. Suunnitelma sisältää 1) pelaajat, joiden ympärille joukkueen tulevaisuutta rakennetaan, 2) pelaajat, jotka ovat "assets" joukkueen rakentamisen osalta 3) pelilliset tavoitteet (mestaruus, pudotuspelit, "nuorten pelaajien kehittäminen" = tankkaaminen) 4) yleinen strategia joukkueen rakentamiseksi, drafti vai vapaiden agenttien markkinat jne. jne.

* Manageroinnin painoarvon kasvattamiseksi CPU:ta vastaan pelattavia pelejä saa pelata enintään 1/3 pelistä -> Pelaat yhden pelin, seuraavat 2 peliä simuloidaan automaattisesti. Sinun tulee kuitenkin pelata vähintään 1/5 peleistä CPU:ta vastaan. Kaikki pelit ihmisvastustajia vastaan pelataan.

Näin ollen joukkueen kehittäminen on keskiössä ja menestyksesi runkosarjassa ei määrity pelkästään oman pelillisen osaamisen kautta. Pudotuspeleissä pelataan toki sitten kaikki pelit.

2) Realistinen pelikokemus kentällä. Tarkoitus liigan kanssa on edetä rauhassa, mutta simuloinnin ansiosta kuitenkin aika reippaasti. Pelien MÄÄRÄ ei ole se mikä ratkaisee, vaan jokaisen pelin tulisi olla elämys itsessään. Panostamme siis pelien osalta LAATUUN. Pelaamme pelit 10-12 minuutin erillä, mikä vaan antaa realistisimmat box scoret. Pyrimme realistiseen pelitempoon ja sitoudumme pelaamaan peliä, kuten se oikeassakin elämässä käyttäytyy. Voi olla, että viikon aikana ei tule pelattua kuin puolenkymmentä matsia, ehkä joskus jopa vähemmän, jos jollain managerilla on erityisiä kiireitä. Sovimme myöhemmin jonkinlaiset ground rulesit osallistumisaktiivisuuden osalta yms.

Tarkoitus on kuitenkin se, ettei kauden aikana tule runkosarjaa pelattua kuin 20-30 matsia, joista toivon mukaan suurin osa ihmisvastustajia vastaan.

3) Haluamme maksimoida ihmisvastustajien väliset pelimäärät ja kilpailun. Täten kaikki joukkueet valitaan samasta konferenssista! Despoottimaisesti päätin, että EAST > WEST, eli Idällä mennään. Hyvät puolet tässä painotuksessa ovat siis se, että vastakkaisten pelien määrä maksimoituu (3-4 peliä per kausi per vastustaja) ja saamme ikään kuin ihmispelaajien välisen mestaruuskisan Itäisen Konferenssin tittelistä. Toki jos jossain vaiheessa osallistujamäärä kasvaa vaikkapa 10 manageriin, niin jaon voi tehdä myös 5/5 Konferenssien välillä.

Joukkueiden valinnassa ei sinänsä rajoituksia, mutta jätetään tässä vaiheessa Idän Powerhouset Knicks, Heat ja Pacers valintojen ulkopuolelle. Itse suosittelen valitsemaan joukkueen sieltä kellarikerroksesta päin, niin saa sitä manageriaalista haastetta mukaan, mutta käytännössä 13 jengiä valittavana. Itse otan tod.näk. Milwaukee Bucksin.

4) Aikajänne on pelata tätä liigaa välillä toukokuu-marraskuu. Toivon mukaan saamme vyön alle 4-6 kautta. Matkan varrella hiotaan asetuksia ja sääntöjä yhä paremmiksi, jotta voimme aloittaa NBA 2K14 kanssa valmiiksi hiotun realistisen Online Associationin!
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Joko olen sokea, tai sitten tuossa ei puhuttu konsolista mitään. Tämä määrittää oman osallistumiseni.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.

Mukana siis. Washington Wizardsin varaan jo etukäteen ja tavoitteetkin voin tähän listata. Tai tavoitteen:

Steph Curry joukkueeseen melkein hinnalla millä hyvänsä. Ainoastaan John Wall on koskematon. Näiden varaan sitten rakentamaan. Ei taida kyllä liikkua millään. Ihan sama minkä määrän pickejä heitän jonkun faking Bealin ja Nenén/Okaforin kylkeen.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Mukana siis. Washington Wizardsin varaan jo etukäteen ja tavoitteetkin voin tähän listata. Tai tavoitteen:

Steph Curry joukkueeseen melkein hinnalla millä hyvänsä. Ainoastaan John Wall on koskematon. Näiden varaan sitten rakentamaan. Ei taida kyllä liikkua millään. Ihan sama minkä määrän pickejä heitän jonkun faking Bealin ja Nenén/Okaforin kylkeen.

Wizards voidaan laittaa varaukseen. Mutta kerros ensin hieman minkälainen pelaaja olet. Onko kykyä realistiseen ja syvälliseen managerointiin + realistiseen pelitapaan simulaatiomeiningillä?

Tarkemmat speksit tulee, kunhan saadaan osallistujakatras kasaan. Uumoilisin aloitusajankohdaksi tämän viikon viikonloppua tai ensi viikon alkua.

Jos ajatellaan realistisesta näkökulmasta NBA-managerointia, niin tuskinpa Golden State Stephen Currya myisi Washingtoniin missään paketissa ellei paketin toisessa päässä ole Wall JA Beal. Tai Wall ja 1st round pick. Näin pelin näkökulmasta katsottuna voidaan varmaan antaa Wall-Curry basen mennä läpi, mutta Curry-Beal, pick, xxx ei taitaisi onnistua.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Wizards voidaan laittaa varaukseen. Mutta kerros ensin hieman minkälainen pelaaja olet. Onko kykyä realistiseen ja syvälliseen managerointiin + realistiseen pelitapaan simulaatiomeiningillä?

Jos ajatellaan realistisesta näkökulmasta NBA-managerointia, niin tuskinpa Golden State Stephen Currya myisi Washingtoniin missään paketissa ellei paketin toisessa päässä ole Wall JA Beal. Tai Wall ja 1st round pick. Näin pelin näkökulmasta katsottuna voidaan varmaan antaa Wall-Curry basen mennä läpi, mutta Curry-Beal, pick, xxx ei taitaisi onnistua.

Kyllä on kykyä molempiin, ei jää siitä kiinni.

Eikä tuo tosiaan Wizardsin kanssa ole mahdollista edes, joukkueen prospect-tilanne on ihan hanurista ja niin on nykyinen runkokin pl. Wall. Bealista voi tulla perushyvä skoraaja, mutta muuten ei joukkue ole menossa mihinkään ainakaan "tällä" kaudella.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään hankin tämän NBA 2K13 pelin ja muutaman tunnin hakattuani olen mykistynyt. Siis aivan loistava peli. Siitä on varmaan yli 10v kun viimeksi olen korispelejä konsoleilla pelannut ja silti tähän pääsi sisään melko vaivattomasti. Muistelinkin, että NBA pelit ovat koukuttavia ja todella hyviä pelejä ja sitä tämä nimen omaan on. Urhailufanina todella piristävää vaihtelua ainaiselle änärille.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Kyllä on kykyä molempiin, ei jää siitä kiinni.

Jees. 6 pelaajan sakilla lähdetään perustamaan Maailman Realistisinta Online Associationia. Viikonloppuna on launch, tarkemmat tiedot tulee myöhemmin.

Perustan myöskin chatin, johon laitan linkkiä myöhemmin. Koripallo.comiin rekkaamalla on helpoin toteuttaa vaadittavaa tekstipohjaista seurantaa joukkueensa osalta, mutta toki tänne Jatkikseenkin voi jutut kirjoittaa, jos ei sinne jaksa vääntäytyä.

Ensimmäinen tehtävä tulee kuitenkin olemaan se oman joukkueen strategian julkistaminen, josta esimerkin teen itse ensimmäisenä ja muut voivat sitten tehdä sen pohjalta omanlaisensa "selvityksen". Tullee eetteriin jo tänään illalla. Sinne ja tänne.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Perustan myöskin chatin, johon laitan linkkiä myöhemmin. Koripallo.comiin rekkaamalla on helpoin toteuttaa vaadittavaa tekstipohjaista seurantaa joukkueensa osalta, mutta toki tänne Jatkikseenkin voi jutut kirjoittaa, jos ei sinne jaksa vääntäytyä.

Ensimmäinen tehtävä tulee kuitenkin olemaan se oman joukkueen strategian julkistaminen, josta esimerkin teen itse ensimmäisenä ja muut voivat sitten tehdä sen pohjalta omanlaisensa "selvityksen". Tullee eetteriin jo tänään illalla. Sinne ja tänne.

Kyllä mä kp.comin käyttäjä/lukija olen. Sinne vaan enemmän juttua jos sieltä kerran osallistujatkin ovat pääasiassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös