NBA 2K -pelisarja

  • 47 477
  • 223

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Luin tämän viestisi vasta sen jälkeen, kun olin kirjoittanut allaolevan kursivoidun tekstin vastauksena Expendablelle ja SamSalille.

Aivan ylivoimaisesti helpoin ja paras tapa tehdä kori on saada riisto, katko, levari tai ylipäänsä pallo vastustajalta ja laittaa oma nopea ja hyvin donkkaava jätkä juoksemaan kenttää laidasta suoraan korille vastustajan pelaajan ohi. Vapaa donkki menee sisään noin 99 kertaa sadasta. Eli korille ajo on naurettavan helppoa.

Tosin, jos haluaa haastetta, niin voi kokeilla jossain pelissä heittää pelkästään kolmosia ja silloin pitäisi huomata kuinka vihu adjustaa sun pelitapaa vastaan. Huom. pitäisi, varmaa tuo ei todellakaan ole.

Sitten toinen aika satavarma on sentterin pakitus korille ja pyörähtävä hook-heitto sisään. Jollain ruby Kareem Abdul-Jabbarilla tuo menee käytännössä ketä vastaan vaan noin 95/100, jos vastustaja ei hyppää täysin oikeaan aikaan. Toki Kareemin skyhook on ehkä kaikkien aikojen paras, että en sinänsä ole tuota vastaan.

Paras pointti? Se on Gianniksen PG-kortti. Siitä ei ole kahta sanaa.
Gianniksen Galaxy Opalia ei pysäytä pelissä kukaan eikä mikään millään, kun se pääsee ajamaan korille.

Kolmosiin eräs ihan helpottava vinkki.

Mene pallon kanssa (tai syötä) hyvällä kolmosen heittäjällä ihan kulmaan kolmosviivan taakse. Pyydä screeni, jolloin cpu-vihu vaihtaa käytännössä kerta kerrasta. Kun vaihto tulee, niin olet täysin vapaana lataamaan kolmosen sukkaan.

On mulla tuossa CPU:ta vastaan myös pari sellaista kikkaa takataskussa, joilla tekee korin 100% yrityksistä. Siis oikeasti kerta kerrasta. Olen pelannut muutaman pelin Hall-of-Fame tasolla siten, että teen kaikki korit samalla pelaajalla ja liki samalla tavalla, kun piti tehdä yli 50 pistettä tietyllä pelaajalla EVO-tason nostamista varten. Joukkueen heittoprosentiksi jäi kahdella vikalla kerralla 100%. Tuo kertoo lähinnä CPU:n tyhmyydestä ja ei tuolla ns. oikean koripallon kanssa ole paljon tekemistä, kun Hall-of-Fame vihu tuntuu tuolla tavalla pelaten Suomen kolmosdivarijengiltä ja voitto tulee lukemin 96-47.
Itse pelaan vain käytännössä My leagueta ja vaihtelen tasoa all-starin sekä superstarin välillä. Mun mielestä cpu puolustaa pääosin ihan järkevästi ja toisinaan tulee käkättimeen 20-30pistettä. Voittoprosentti sahaa 50-60% välillä.

MyTeam on nyt oma lukunsa ja PG Giannis on varmasi ihan pitelemätön. Off-linen puolella kuitenkin kun pelataan ihan perus pelaajilla niin itse tykkään Kyriestä. Malcolm Brogdon toimii myös hyvin.
Esimerkiksi Currylla en osaa pelata ollenkaan. Senttereistä toimii Adams ja Whiteside parhaiten.
Embiid ja koko philly ei istu ollenkaan mun pelityyliin. Samoin Kawhilla en saa oikein mitään aikaan.

Tämän sarjan vahvuuksia on ilman muuta se että pelaajien erot näkyvät selvästi.
 

Barney

Jäsen
On kyllä huomattavan aliarvostettu tekele tuo NBA 2K20, niin jos siis ei pelaa näitä onlinen rahastuspelimuotoja. Etenkin MyLeague on aivan mieletöntä urheilumanageroinnin juhlaa ja itse sain tuosta muodosta aivan uskomatonta hupia irti kun aloitin pelaamaan vuodesta 2007 Pistonsilla. Tuohonhan siis löytyy tuon ajan rosterit, pelipaidat ja kaikki tulevat draftit aitoine pelaajineen. Lisäksi itse peli on parketilla oikeilla asetuksilla lähes täydellistä koripallosimulaatiota. On kyllä ollut tuo itselleni viimeisen vuoden kovin urheilupeli.
Siirretään keskustelu tähän ketjuun, kun pelisarjalla on näköjään omakin ketju tällä palstalla. Ensi viikon tiistaina tämä uusin tekele on siis ladattavana ilmaiseksi pleikkarille.

Itse pelasin aikoinaan EA:n NBA 06:sta (jossa muuten Dwyane Wade oli ihan ylivoimainen) ja kohta heti sen perään NBA2K16:sta. Nyt ajattelin tulevana viikonloppuna käydä ottamassa etukäteen vähän tuntumaa tuossa 2K16:ssa, joten osaako @Heitinga tai joku muu kertoa, että onko peli hirveästi muuttunut tässä neljän vuoden aikana? Vinkkejä otetaan myös vastaan kokeneemmilta pelaajilta etenkin puolustamiseen liittyen. Tarkoituksena olisi ainakin alkuun pelata tuota MyCareeria takamiehellä, joten vinkit siihen liittyen olisivat etenkin erittäin mieluisia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse pelasin viimeksi myös joskus 200x NBA:ta ja sen perään NBA2k16-peliä. Koripallo ei ole mun juttu, mutta testiinhän tuo nyt silti menee kun ilmaiseksi saa. Lähinnä, koska haluan tietää millainen tuo manager mode pelissä on, kun on niin kehuttu.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ite odotan innolla, että pääsee kokeilemaan tuota 2k20 versiota. Olen kyllä koripallon tai oikeastaan nba:n fani, mutta viimeisin peli jonka olen omistanut on vuodelta 2004. 2k16 on viimeisin mitä sitten olen pelannut pari peliä. Ihan hyvä se oli, mutta jotenkin nämä jää vaan ostamatta.

Ehkä jos tämä vie mukanaan, niin eiköhän yli 15 vuoden jälkeen täydy käydä ostamassa koripallo peli.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tunnin jaksoin Manager moodin menussa pelailla ja tuota testailla. Heti kun pelaaminen alkoi, huokaisin ja suljin pleikkarin. Ei vaan oo koris mun juttu.

Mutta nimenomaan manageria halusin testata vrt änäri ja onhan tuossa nyt ihan järjetön ero lähtökohtaisesti, mm tapaat valkkua, scouttia ja pelaajia säännöllisesti, saat treidiehdotuksia, vierailet omistajan kartanolla yms jne. Oispa NHL-pelisarjan Franchise Mode tuollainen, nyt se on sitä vain vähän alusta. Myös itse pelitapahtuma vaikutti hienosti tehdyltä kansallislauluineen, tv-kommentaattoreineen ja ennakko tv-lähetyksineen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Vähän samat fiilikset kuin @lake79 :llä.

Paitsi, että peli-into kesti vähän enemmän kuin tunnin. Pelailin viikon ajan joka päivä parisen tuntia kunnes tuli fiilis, että tämä on nähty ja nyt en ole moneen päivään avannut koko peliä. Kyllä se vain niin on, ettei lätkäjätkä pääse kiekosta eroon näin helpolla. Tykkään seurata NBA:ta jonkin verran ja aika monesti tulee huomattua, miten on tullut katsottua pari tuntia youtubesta NBA juttuja. Pientä lisäbuustia viime vuosina on tuonut Golden Staten menestys.
Peli itsessään oli erittäin hyvä ja viihdyttävä, mutta taidan jatkaa NBA:n seuraamista ihan real life ja jättää videopelin hyllylle.

Ehkä vähän harmittaa, ettei intoa enempää löytynyt, koska pelissä oli niin paljon hyvää ja se sai EA:n änärin näyttämään opiskelijoiden projektilta. Olen erittäin kateellinen koripallo faneille.
 

Buster

Jäsen
Tämä taitaa olla 3-4 NBA2K, jota olen PS3:lla ja PS4:lla pelannut. Samat fiilikset edelleen kuin tuossa yllä. Eli peli on erittäin hyvä ja ei voi kuin fantasioida, että joskus änärikin olisi tuollainen - erityisesti player careerin osalta. Sama Fifankin kohdalla, joka lähti ihan eri tielle tuolla luoden ihan oman jäykän pelaajatarinamoodinsa. Mutta tosiaan kun ei ymmärrä edes ihan kaikkia perusteita koriksesta, niin vähän hankala tähän on syvemmin vihkiytyä. Edistyneet kontrollitkin on aika hirveä yrittää alkaa opetella, vaikka tuo pelaajauran tiimiharjoittelu auttaa hieman.

Eka viritys pelaajauralla oli shooting guard Bullseihin ja kävin kaikki draft combinet sekä muut läpi, mutta Chicagon joukkueessa oli ihan hirveää pelata. Turpaan tulee, pelikaverit on idiootteja ja palloa ei tule. Skippailin tarinaosuudet pois, jotka vaikutti ihan hyviltä, mutta kun halusin pelata ja cutscenea tuli minuuttikaupalla ilman kunnon pelaamista. Lopetin johonkin alle viiteen peliin Bulls-urani, ei kestänyt häviämistä ja pallottomana olemista.

Toisella yrityksellä tein point guardin ja hyvin tulee nyt viihdyttyä pelaajauralla LeBronin aisaparina Lakersissa. Skippasin draft-osuuden tarinoineen kokonaan, mikä sakotti hieman parillakin rintamalla ja parissa ekassa runkosarjan pelissä en saanut oikein ollenkaan peliaikaa. Sittemmin pikkuhiljaa Lakerin penkiltä on alkanut löytymään tukea avausviisikolle ja jatkuvasti olen niukasti plussalla +/- -tilastossa pelien sisällä. Kaksitoista peliä pelattuna ja Lakers konferenssin kärjessä.

Tulokkaiden syöttötilastossa olin viimeksi katsottuna kolmonen 5 syötön keskiarvolla, mikä nousee koko ajan. Pisteissä olin kymppinä vajaalla 11 pisteellä per. ottelu, mikä nousee. Reboundeja ei tule oikeastaan koskaan, koska ukko on niin pieni ja hento, että omissa haistelen fastbreakeja ja hyökkäyspäässäkään "paintille" ei ole asiaa kuin vauhdilla lay-uppia heittäen ja virheitä kalastaen. Puolustamisessa olen melko turhake kuten tavallista, mutta riistoja tulee kuitenkin aika ok. Painajaisia ne vastustajat, jotka haastavat aggressiivisesti juosten. Samoin syötönkatkot vaikeita, vaikka mielestään onkin oikealla puolella ja oikeahkossa paikassa.

Katsellaan kuinka kauan jaksaa. En millään haluaisi simuloida mitään, mutta playoffit olisi kiva pelata. Sacramento Kingsiä vastaan oli juuri vaikea peli äsken, kun kokoajan pelasin penkkimiehien kanssa ja vihut puolustivat tosi tiiviisti. AI-koutsi huutaa minulla hyökkäystaktiikat ja koko ajan hyökkäys vain seisoi. Kyle Kuzma on pahin puupää, jonka kanssa en kentällä haluaisi olla samaan aikaan, kun se hautomisen jälkeen hakee pakotetun oman ratkaisun. Pahimmillaan +/- oli -7 tuossa pelissä. Avausviisikko kuitenkin hoiti pelin ja jatkoi meidän voittoputkea. Itsekin puristin lopulta jotain 13 pistettä, 6 syöttöä, 3 riistoa ja perinteiset 0 reboundia. Vähän vähemmän kuin edellisen pelin 24 pistettä ja joku 7-8 syöttöä. Olikohan All-Star, vai Pro vaikeustasona. Pistin sen päävalikossa ensitöikseni mielestäni Superstarille, mutta kun Bullseissa meinasin tiputtaa sitä alaspäin, se oli jotain muuta ja annoin olla siinä. Lakers-uralla en ole katsonut edes, kun tuntunut sopivalta.

Pelaajatyypiltäni olen vikkeläjalkainen heittäjä. Kaikki pelaajathan ovat uramoodin alussa ihan surkeita arvoiltaan, eikä niillä voi pelata kuin peruspeliä. Olen noita badgeja jo saanut useamman - kiitos tiimiharjoitusten, ja ne helpottavat. Kolmoset olen jo ehtinyt nostamaan 76, mutta en osaa itselleni luoda tilaa ja harmittavan harvoin tulee heittopaikkoja. Samoin Mid Range on jo jotain 67.

Yllättävän iloiseksi tekee, kun onnistuneiden pelien jälkeen pyörii mediaa ympärillä ja saa laukoa kommenttia, tai fanit pyytää nimmaria jne. Huonosti menneen henk. koht. pelin jälkeen on aika hiljaista! Tällaiset pienet lisäykset ja nuo joukkueharjoitukset on yllättävän mukavia. Erityisesti sitten kun saa joukkuekemian ylös, jolloin vissiin saa itse päättää, mitä harjoitteita vetää treeneissä.

EDIT: LeBronille on tosiaan helppo antaa pallo heti kun on vähän tilaa lähteä liikkeelle ja kyllä se useimmiten myös sen tilan itse luo. Lisäksi Anthony Davis ihan peto korin alla ja koko illan myös tuntuu laittavan alley-ooppeja sisään. Sinne vaan palloa, kun näyttää vaikealta.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Itsellä on nyt tuossa MyCareerissa joku noin 20 ottelua takana NBA:n puolella. Toiveena oli päästä draftissa joko Bullsiin tai Lakersiin ja onnekseni päädyin sitten Bullsiin. PG:tä olen pelannut ja alkukauden perusteella Coby White on jäänyt ihan meikäläisen varjoon, mutta siitä huolimatta en ole päässyt vielä kertaakaan avausviisikkoon. Joukkueena on mennyt pelit ihan hyvin, sillä voittoja on selvästi enemmän kuin tappioita. Avausviisikon taso ei kestä kyllä vertailua kovin moneen NBA-seuraan, mutta onneksi meidän penkki outscoraa selvästi vastustajan penkin lähes jokaisessa ottelussa.

Itselläni on joku noin 15 pisteen keskiarvo ja syöttöjä on keskimäärin joku kuusi ottelua kohden. Ihan hyvät statsit, mutta jos vuoden tulokkaaksi mielin, niin parannettavaa on, sillä Ja Morant on muistaakseni tehnyt joku 23 pistettä/ottelu ja Zion Williamson on myös siellä 20 pisteen hujakoilla. Toisaalta itselläni oli vähän vaikea alku ja viime aikoina on tullut pääosin sellaista noin 20 pistettä ottelussa.

Onhan tuo Bulls vähän turhauttava joukkue pelata, mutta toisaalta ihan kiva, että siellä ei ole mitään LeBronia, jolle voi pelata ihan minkälaisen kuvion vain ja pallo löytää tiensä koriin. Itse olen noussut kuitenkin jo joukkueen kakkosmieheksi ja ykköspyssy LaVinellakin on ainoastaan joku 18 pistettä/ottelu, joten jos Zach ei ala kohta petraamaan, niin ykkösmies tulee vaihtumaan Chicagossa. Markkanen on kolmanneksi tehokkain pelaaja, mutta hän on ollut todella epätasainen. LaVine ja Markkanen ovat kuitenkin ne joukkueen mukavimmat pelitoverit, sillä he upottavat melko kovalla prosentilla sisään, jos onnistun pelaamaan heille vapaita heittopaikkoja. LaVine on pariin otteeseen pelannut myös itselleni ihan vapaan heittopaikan.

Turhauttavin pelaaja joukkueessa on ehdottomasti Denzel Valentine. Jos pallo päätyy joskus Valentinen käsiin, niin se on ihan varma, että se ei sieltä enää mihinkään liiku ennen kuin hyökkäysaika loppuu ja hän yrittää itse jotain vaikeaa kolmosta, joka menee kerran sadasta sisään. Olen pyrkinyt välttämään tuota syöttöjen pyytämistä, mutta Valentinen kohdalla tuota pitää alkaa ilmeisesti käyttämään, kun ei se pallo irtoa käsistä vaikka kuinka hakisi vapaata paikkaa. Jos GM tajuaisi hankkia tuohon joukkueeseen jotenkin vielä kovan SF:n, niin meillä olisi Bullsilla ihan kelpo nippu kasassa. Kauppatavarana voisi käyttää esimerkiksi Coby Whitea, jolle tuskin on tarjolla joukkueessa muuta kuin vaihtopelaajan roolia.

Itse olen kyllä tykännyt tästä pelistä todella paljon ja voi olla, että myös 2K21 menee ostoon. Yllättävän nopeasti tähän peliin on päässyt sisälle ja vastustajat tuntuvat aina ihan erilaisilta verrattuna esimerkiksi johonkin FIFAan tai NHL:ään. Tuolla omalla 70 overall jätkällä puolustaminen jotain Russell Westbrookia vastaan on ihan tuskaa, kun oman pelaajan liike ei vain yksinkertaisesti riitä. Vaikeaksi vastustajaksi on myös osoittautunut Bucks, sillä Giannis ja Middleton ovat alistaneet meidän isoja miehiä ihan urakalla. Edellisessä ottelussa Bucksia vastaan meinasi ohjain lentää seinään, kun Eric Bledsoe pelasi jonkun lähemmäs 40 minuuttia. Itselläni ei riittänyt jalka yhtään Bledsoeta vastaan, joten puolustaminen oli ihan täyttä tuskaa ja hyökkäyspäässäkään en ihan hirveästi saanut aikaan noin hyvää puolustajaa vastaan. Onneksi sitten vastapainona sarjassa ovat muun muassa Knicks ja Pistons, joita vastaan on aina nautinto pelata.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelaatteko MyCareeria millaisilla minuuteilla? Tekisi mieli aloittaa realistisella peliajalla, mutta aikaa haastavaa on yhteensovittaa omia aikatauluja siinä vaiheessa kun oma pelaaja pelaisi jo yli puolet ottelusta.

Entä millä vaikeustasolla pelaatte ja onko slidereita säädelty?
 

Buster

Jäsen
Pelaatteko MyCareeria millaisilla minuuteilla? Tekisi mieli aloittaa realistisella peliajalla, mutta aikaa haastavaa on yhteensovittaa omia aikatauluja siinä vaiheessa kun oma pelaaja pelaisi jo yli puolet ottelusta.

Entä millä vaikeustasolla pelaatte ja onko slidereita säädelty?
Mulla on 9-10 minuuttia ja tosiaan ottelut alkaa tälläkin jo kestää penkkiveikkona, vaikkei edes pelaa lähes puoliakaan. Aiemmissa on ollut 12 minuuttia ja olen kerran jaksanut pelata siihen vaiheeseen, että kuuluu avaukseen ja pelaa isoja minuutteja. Kyllä siinä aikaa menee per. peli ja melkein jopa huokaisee helpoituksesta, kun koutsi ottaa viimein penkille. Tavallaan haluaisi kyllä kaiken olevan realistista, mutta kiva olisi edetäkin joskus jonnekin, kun ei luonto anna periksi simuloidakaan. Jos edes pystyy simuloimaan, luulisi.

En ole slidereihin koskenut, mutta en toki omaa silmää huomata pelillisiä puutteita tai epäkohtia. Ihan hyvältä vaikuttaa defaultit. Vaikeustasosta en tiedä mikä on. Ainakin aiemmin on ihan vaikeimmillakin tasoilla alkanut pärjätä n. 15-20 pelin jälkeen. Tosin koko joukkueella pelatessa sen vaikeustason pitäisi varmaankin olla helpoimmalla tai toiseksi helpoimmalla minulla.
 
Viimeksi muokattu:

Buster

Jäsen
Vaihdoin 12 minuuttiin neljännesten keston ja vaikeustaso toiseksi vaikein. Peli tuntui itseasiassa helpottuvan, kun nosti tasoa ja peli alkoi olla dynaamisempaa, tai sitten on vain sattumaa omien tehojen rakettimainen nousu vaikeustason noston yhteydessä. Olen puolisentoista kuukautta ollut avauksessa, kun joulukuun puoliväliä mennään ja näyttäisin pääsevän all-star -peliin, sekä olen ykkösenä vuoden tulokas -spekulaatiossa. Olin juuri televisiohaastattelussakin häpeilemättä pluggaamassa Beats-kuulokkeita, taisi jokaisesta maininnasta saada tietyn määrän fyrkkaa ja minähän kehuin! 75 overall ja kolmoset tapissa 88.

Yksi viikon pelaaja palkinto on tullut ja statsit: 20,6 pistettä per. peli, 1,5 reboundia, 9,4 syöttöä, 1,9 riistoa, 0,1 blokkia, 2,9 menetystä, 55,8 heitto%, 76 vapaaheitto%, 1,9 rikettä ja 22,1 minuuttia per. peli. Syötöissä per. peli olen sarjan kakkonen Lonzo Ballin jälkeen, mutta niitä on minulla määrällisesti eniten. Pisteissä point guardeissa sijalla 12. Riistoissa sarjan viides ja menetyksissä myös vitonen. Viidenneksi eniten vapaaheittoja. Toki vielä points allowed-tilastossa olen sarjan 19. 14,2 annettua pistettä peliä kohti. Silti +/- tilastossa olen sarjan viides 12,3 plussalla ottelua kohti, mutta siinäkin minun edellä on koko Lakersin muu avausviisikko. 10 tupla tuplaa ja 1 tripla tupla on 27 ottelun jälkeen kasassa.

Uran tähänastiset korkeimmat määrät kussakin kategoriassa: 42 pistettä, 5 reboundia, 22 syöttöä, 10 riistoa, 1 blokki.

Anthony Davis on tiimikavereista viides hyökkäyspään reboundeissa ja myös avaukseen kuuluva Tim Howard 15., joten siinä on kovaa äijää korin alla. Davis on blokeissa sarjan selkeä kärki 3,1. Lebronin heitto% 61,5 ja sarjan kolmas, Davis 58,2% ja 11. sija. Kolmosissakin LeBron nelosena 48,5%.

Puolustuspelin luulin olevan aika hyvin kehittymässä, mutta sitten tuli Trae Young vastaan, joka on muistaakseni point guardien pistekärki ja aktiivisin omien ratkaisujen hakija. Ei jumankauta, kun se jaksoi juosta ja haastaa, sekä rankaisi vielä kolmosistakin terävästi. Pelasi n. 60 pisteen ottelun ja 40 sekuntia ennen loppua meikäläinen lensi pihalle virhetilin täyttymisen vuoksi. Huomautan toki, etten pelannut varmaan kuin perus 26 minuuttia, joten oli siellä muutkin vaikeuksissa. Ihan sairas esitys Youngilta ja silti minä olin jostain syystä MoM, vaikka pelasin aika heikon ottelun mielestäni. Toki n. 27 pistettä, n. 13 syöttöä ja 2-3 riistoa, mutta puolustuspäässä ihan hätää kärsimässä. Vissiin painoi, kun johdettiin vajaalla 20 pisteellä tuossa kohtaa. Ehdin puolustuksessa pari peliä jo dominoida ja luulin homman alkavan olla hanskassa.

Oma selkeä nousu lähti oikeastaan heti, kun LeBron loukkaantui marraskuussa kolmeksi peliksi ja olin juuri pelannut vasta pari peliä avauksen miehenä. Yksi näistä LeBronittomista peleistä hävittiin, mutta sinne mahtui henkilökohtaisella tasolla muistaakseni sekä tuo 42 pisteen peli, että 22 syötön peli. Nyt joulukuussa Green on näyttänyt tippuneen avauksesta ja tilalle on Shooting Guardiksi noussut Wilson, vaimikäsenytoli, joka on paljon Greeniä aktiivisempi ainakin hyökkäyspäässä kyeten vähän omiin ratkaisuihinkin.

Ihan mukava ollut pelailla, vaikka ei tätä välttämättä enää kauaa jaksa, kun alkoi mennä vähän liiankin hyvin ja joukkue on liian ylivoimainen - ainoastaan Milwaukee Bucks pysynyt toisessa divisioonassa joten kuten samassa tahdissa. Tietysti saisi hieman vaikeutettua, jos vähentäisi kokonaan syöttöjen pyytämisen pois. Saan myös riistoja ehkä turhan helposti arvoihini nähden yms, mutta on mulla tuo pickpocket-badge. All-star peli olisi kiva kokea ja ehkä simuloida pleijareihin sitten sen jälkeen. Tulee muutakin pelattavaa Last of Usin ja Ghosts of Tsushiman muodossa piakkoin, joten varmaan jää tauolle.
 
Viimeksi muokattu:

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Vuosiin en ole NBA:ta pelannut, mutta nyt steamin kauppaa selaillessa huomasin että viime vuotinen eli NBA 2K20 on siellä tarjouksessa hintaan 4€!! Oli pakko ostaa.

Tarjous päättyy klo 20 tänä-iltana.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Tulipa mieleen, että olisiko täällä kiinnostunutta porukkaa perustamaan Pro-Am joukkueen tai muuten vaan pelailla onlinessa?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tulipa mieleen, että olisiko täällä kiinnostunutta porukkaa perustamaan Pro-Am joukkueen tai muuten vaan pelailla onlinessa?

Kyselin samaa joskus kauan, ehkä pari vuotta sitten, mutta ei tainnut yhtään vastausta tulla. Toki sekin rajaa peliseuraa, että olen pelaillut PC:llä. Minulle MyCareer-hahmolla pelaaminen netissä on pelin päämuoto. 18 ja 19 pelailin aika paljon parissa eurooppalaisessa porukassa ja välillä yhteispeli olikin ihan nautittavaa. Nyt 20-version kanssa pelaaminen heidän kanssaan on jäänyt. Ehkä siitä syystä, ettei vaan pysty töiden ja perheen takia roikkumaan kello 21 eteenpäin pelkästään pelaamassa. Koskä tämä on hyytynyt, olen päättänyt olla hankkimatta 21-version kokonaan. Offline-pelejä jaksaa tarvittaessa pelailla tällä 20-versiollakin. Tosi harmi homma, koska olis mahtava hioa omaa pelaamista samalla porukalla hyvässä hengessä. Randomien kanssa pelaaminen on aika tuskallista. Myös se tökkii, että uuden hahmon badgejen kehittäminen on niin hidasta. Ostin 20-version marraskuussa ja kerkesin muun elämän ohessa hioa vain kaksi hahmoa online-kuntoon ennen 21 ilmestymistä.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa mieleen, että olisiko täällä kiinnostunutta porukkaa perustamaan Pro-Am joukkueen tai muuten vaan pelailla onlinessa?

Kyllähän tuo sinänsä kiinnostaisi. Tosin en ole kyllä tuon uuden heittomekaniikan kanssa oikein sujut onlinessa. Tähän asti olen aina vaan hakannut MyCareeria konetta vastaan, mutta tässä uusimmassa olen muutaman ProAm-matsin käynyt pelaamassa. Ihan hauskalta sekin vaikuttaa, vaikka ei siellä paljon tosiaan palloa lainata.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
BAP:n sekoilut kuulostavat todella typerältä, kun vertaa esim NBA 2k20 vastaavaan pelimuotoon.

Tämä kirjoitus osui NHL-pelin ketjussa silmään. Tästä kysynkin, että suositteletteko tätä NBA 2K-sarjaa pelattavaksi? En oo siis koskaan pelannut koripallopelejä. Jääkiekkoa ja jalkapalloa vaan, mutta nyt tekisi mieli kokeilla jotain uutta. Olisko tässä jotain myös koripallosta tietämättömälle?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tämä kirjoitus osui NHL-pelin ketjussa silmään. Tästä kysynkin, että suositteletteko tätä NBA 2K-sarjaa pelattavaksi? En oo siis koskaan pelannut koripallopelejä. Jääkiekkoa ja jalkapalloa vaan, mutta nyt tekisi mieli kokeilla jotain uutta. Olisko tässä jotain myös koripallosta tietämättömälle?

Mun mielestä tämä on nimenomaan sen yksilöuran suhteen ylivoimainen. 2k20 viimeisin mitä pelannut. Tykkään eniten selkeästi, kun verrataan NHL- ja FIFA-sarjoihin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tämä kirjoitus osui NHL-pelin ketjussa silmään. Tästä kysynkin, että suositteletteko tätä NBA 2K-sarjaa pelattavaksi? En oo siis koskaan pelannut koripallopelejä. Jääkiekkoa ja jalkapalloa vaan, mutta nyt tekisi mieli kokeilla jotain uutta. Olisko tässä jotain myös koripallosta tietämättömälle?

Ite en juuri korispelejä ole konsoleilla pelannut, mutta nyt kun muutama 2k-sarjan NBA on ollut ilmaispelinä, niin noita on tullut pelattua. Yhden taisin jopa välissä ostaa. Käytännössä pelkästään tuota ura-modea olen pelannut ja se pesee kyllä NHL:n BAP:n mennen tullen.

Jos on vähääkään pelannut koripalloa tai ymmärtää muuta kautta lajin teknisiä ja taktisia hienouksia, niin tuosta saa kyllä aika paljon irti!
 

Buster

Jäsen
Tästä kysynkin, että suositteletteko tätä NBA 2K-sarjaa pelattavaksi? En oo siis koskaan pelannut koripallopelejä. Jääkiekkoa ja jalkapalloa vaan, mutta nyt tekisi mieli kokeilla jotain uutta. Olisko tässä jotain myös koripallosta tietämättömälle?
Kyllä, ihan vaikkei tiedä yhtään mitään koriksesta. Siinä pelatessa oivaltaa ja oppii monta asiaa alkaen säännöistä. Nimimerkillä ihmettelin joskus PS3:sen 2K-koriksen BaP:ssa, miksi minulle vihellettiin korin alla joku virhe muutaman kerran peräkkäin, vaikken tehnyt mitään muuta kuin seisoin paikallani. Sitten sitä alkoi olla hajulla, että siinä on vissiin joku kolmen sekunnin sääntö.

Oppii pelaamaan hyvinkin nopeasti ja loppupeleissä tuo on aika helppoakin vain yhtä pelaajaa hallinnoiden pelata. Siinä hiljalleen on myös helppo opetella aina muutama edistynyt kontrolli kerrallaan, vaikka ihan peruspelilläkin pystyy tulosta tekemään. Sen sijaan koko joukkuetta hallitessa menee ainakin itsellä sormi syyhyn ja hyvä kun helpoimmalla pärjää, mutta BaP:tä (tai mikä sen moodin nimi olikaan) vetää hyvin vaikeimmalla tasolla.

Toki tuossakin on se ikuinen BaP-moodien kompastuskivi, että miten teet siitä arkisesta puurtamista sitten viihdyttävää. Että on draftit ja avausviisikon pelipaikan valtaamiset takana, pelejä taskussa kolmisen kymmentä ja aletaan mennä marras-joulu-tammikuun otteluruuhkaa. Silloin alkaa jo vähän tuntua, että "kaikki on nähty". Juuri ja juuri saattaa jaksaa taistella paikkansa tähdistöotteluun, mutta sieltäkin on vielä pirun pitkä matka pudotuspeleihin, eikä viitsisi kovin montaa ottelua simuloidakaan.

Mutta kuitenkin onhan tuo moodi tässä sarjassa ihan valovuoden muita edellä jo, koska sitä yksinkertaisesti tuntee pelaavansa siellä LeBronin, tai Steph Curryn kanssa. Pelaajat käyttäytyvät esikuviensa pelityylin lailla ja jokainen pelaaja on erilainen. On vahvuuksia ja heikkouksia. Jos joku pelaaja on surkea tekemään koreja muualta kuin korin alta, niin ei se sitten myöskään juuri niitä yritä muualta ja jos (joutuu) yrittämään, niin prosentit ei ole hyviä. Ja myöskin pelaajan pitää pelata vahvuuksien ja heikkouksien mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Älkää nyt ainakaan uusinta NBA:ta ostako, koska perseily on siirtynyt ihan uudelle tasolle:


Kyllä, täyden hinnan pelissä joudut katsomaan mainoksia. Ja tämä "uudistus" tuli toki sen jälkeen kun arvostelut jo ulkona. Urheilupeleissä kuluttajien kynytys ei sikäli ole mitään uutta (kaiken maailman microtransaktiot eri muodoissaan, mitä valitettavasti jotkut tukee), mutta 2K menee nyt tasoa pidemmälle. Ei saa tukea ettei tästä tule trendi.
 
Älkää nyt ainakaan uusinta NBA:ta ostako, koska perseily on siirtynyt ihan uudelle tasolle:

Kyllä, täyden hinnan pelissä joudut katsomaan mainoksia. Ja tämä "uudistus" tuli toki sen jälkeen kun arvostelut jo ulkona. Urheilupeleissä kuluttajien kynytys ei sikäli ole mitään uutta (kaiken maailman microtransaktiot eri muodoissaan, mitä valitettavasti jotkut tukee), mutta 2K menee nyt tasoa pidemmälle. Ei saa tukea ettei tästä tule trendi.
Huvittavaa kyllä, ja jää ostamatta uusin versio. Mainostamisenkin voi hoitaa tyylikkäästi urheilupeleissä areenaan sisällyteillä mainoksilla ja presentaatioissa, sekä sponsored by-tyylisillä sutkautuksilla. Tuollaiset mobiilipelien tyyliset mainokset ovat todella häiritseviä ja ennen kaikkea törkeää, jos on ensin maksanut pelistä täyden hinnan.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Olen oikeastaan vasta nyt herännyt MyLeaguen hienouteen. Latasin kauden 2009-2010 kokoonpanot ja aloin siis periaatteessa pelaamaan NBA:ta uusiksi tuosta kaudesta lähtien. Pudotuspelijoukkueiksi valikoituivat samat kuin oikeassa elämässä, paitsi Washington Wizards yllätti sijoittuen itäisessä konferenssissa kolmanneksi ja edeten lopulta Gilbert Arenasin huikeiden otteiden avulla finaaleihin asti, jossa San Antonio Spurs oli kuitenkin liian vahva otteluvoitoin 4-1. Offseasonilla oli sitten luvassa mm. LeBronin "decision", ja LBJ päätyi valitsemaan Spursin. Spursilla on nyt joukkueessaan siis Duncan, James, Parker ja Ginobili, joten kaikki paitsi mestaruus on pettymys. Texasilaiset ovatkin aloittaneet kauden odotetun vahvasti voitettuaan 31 pelistä 27. Idässä kärkipaikkaa pitää Chicago Bulls recordilla 29-3, joten heidän avauksensa on ollut vieläkin parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös