Naisten jääkiekon otteluseuranta

  • 57 070
  • 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
OAR pelaa ylivoimaa mutta Kanada on silti pelin päällä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllä tuo naisten valitettava taklaussääntö korostaa sitä, miten olennaisesti jääkiekko on juurikin taklauspeli - näyttää osin ihan eri lajilta tuo neppailu. Toki sitä korostaa jään koko verrattuna pelaajien kokoon ja fysiikkaan. Toisaalta tämän vastakohta on sitten NHL, missä postimerkin kokoisella jäällä pelaavat kookkaat, nopeat ja voimakkaat pelaajat, jolloin peli intensiivisimmillään on hullua flipperiä, missä ei aina ole kauheasti järkeä. Omasta mielestäni hybridijää olisi miestenkin kiekossa parempi kuin pohjoisamerikkalainen ja naisille puolestaan voisi ehdottomasti sallia taklauspelin - ilmeisesti siitä osin luovuttiin 90-luvulla koska USA ja Kanada olisivat taklanneet kaikki muut lasarettiin, mutta enää kuilu ei ole niin suuri että tätä voisi perustella.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Japanin laukaukset jattavat taas toivomisen varaa vaikka muuten hyvin pelaavatkin, Sveitsi on jaljessa
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Eipä ollukkaan maali, hylättiin. Ei voinu kyl todeta et kävi maalissa noista kuvista.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No, enemmän ihmettelen sitä systemaattista väheksyntää mitä naisjääkiekkoa ja osin naisjalkapalloakin kohtaan esiintyy. Oma taustani on pesäpallossa ja ero on suorastaan hämmästyttävä. Jo 80-luvulla kun kiersin isän kanssa myös Nurmon naisten pelejä ja myös maakunnan huippuotteluita niin ei sanonut minulle kahta holhoavaa sanaa - toki taso oli silloin vielä paljon huonompi, mutta se näkyi monessa suhteessa värikkäämpänä ja vaihtelevampana pelinä. Jääkiekossa tuntuu ihan oikeasti olevan jokin pointti, että neliraaja-amputoidut b-junioritkin voittaisivat naisten joukkueen. Mitä pirun väliä, sehän on eri laji.

Ehkä siksi naiskiekkoa vertaillaan miesten pelaamaan jääkiekkoon, koska naiskiekkoilijat tekevät sitä myös itse:

Tässä Ylen tekemässä jutussa Tuomas Tarkin puoliso Saija Tarkki sanoo seuraavaa: "Olen minä Tuomaksellekin sanonut, että onhan tämä toisaalta ihan pöljää, että minä menen ihan samalla tavalla hallille ja teen siellä ne samat jutut. Sitten menen pelaamaan olympialaisiin, ja nyt mitenkään vähättelemättä, Tuomas pelaa vain liigaa, niin hän saa siitä rahaa ja itse ei saa käytännössä mitään. Rahoitat itse sen, periaatteessa maksat siitä, että saat pelata"

Kun kerran naiset itse vertaavat pelaamansa peliä miesten jääkiekkoon, niin on kovin luonnollista että myös yleisö niin tekee.
Naisten jääkiekko verrattuna miesten jääkiekkoon on taktisesti erittäin köyhää, joka yhdistyy todella heikkoon yksilötaitoon.

Mutta olen kanssasi samaa mieltä. Naisten jääkiekko ja miesten jääkiekko on todellakin aivan eri lajeja, ja juuri siitä syystä tuollaiset naiskiekkoilijoiden ulinat heidän palkastaan on varsin ihmeellisiä, varsinkin kun he peilaavat sitä miesten jääkiekon palkkoihin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
En oo alkuunkaan kartalla naiskiekon trendeistä ja rankingeista vuonna 2018. Ja kaikki on suhteessa vastustajaan. Mutta tuo Sveitsin luisteluvoima ja kyky syöttää aika ajoin lapaan kovassakin vauhdissa...tuli vaan mieleen että pronssia ajatellen tuolta kuitenkin löytyy haastetta. Venäjäkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Naisten jääkiekko verrattuna miesten jääkiekkoon on taktisesti erittäin köyhää, joka yhdistyy todella heikkoon yksilötaitoon.
Kyllä, poislukien USA ja Kanada. Näiden väliset pelit on oikeasti erittäin viihdyttäviä ja niitä kelpaa kyllä katsoa, mutta kyllähän tuo tasoero näiden jälkeen on edelleen ihan hirmuisen iso, vaikka nämä neljä seuraavaa eli Suomi, Ruotsi, Venäjä ja Sveitsi onkin kehittyneet. Silti tuo gäppi on ihan valtaisa, toki yksittäisessä pelissä aina voi sattua yllätys mutta harvemmin. Naisissa kun ei pahemmin mitään takki auki pelaamista tai muutakaan asennevammailua nähdä, vaan tosissaan pelataan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Japani voisi kylla olla seuraava joka nousisi tuohon kasvavaan "paajoukkoon." Yksi huutava puute mutta muuten ei mikaan huono. Toivottavasti Suomi valttyy Ruotsilta pleijareissa
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllähän Kanada ja USA pommittaisi ihan helvetinmoisen määrän maaleja tuon Japanin veskarin taakse, ihan hyvin liikkuu mutta on niin julmetun pieni että yläkulmiin jää paljon tilaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Kyllähän Kanada ja USA pommittaisi ihan helvetinmoisen määrän maaleja tuon Japanin veskarin taakse, ihan hyvin liikkuu mutta on niin julmetun pieni että yläkulmiin jää paljon tilaa.
Ja siella osataan laukoa. Samaan aikaan omat hyokkaajat heittelevat norsukiekkoa maalille
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Japani voisi kylla olla seuraava joka nousisi tuohon kasvavaan "paajoukkoon." Yksi huutava puute mutta muuten ei mikaan huono. Toivottavasti Suomi valttyy Ruotsilta pleijareissa
No, en tiiä nyt kumpi ois pahempi, Sveitsi vai Ruotsi. Tähän astisilla otteilla sanoisin jopa, että Sveitsi on kovempi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ehkä siksi naiskiekkoa vertaillaan miesten pelaamaan jääkiekkoon, koska naiskiekkoilijat tekevät sitä myös itse:

No, eipä yksittäinen naisjääkiekkolija sen kummempi auktoriteetti ole. Naiset esim. heittäisivät miesten keihästä varmaan about 40 metriä lyhyemmälle, mutta silti laji on kiinnostava ja sen kisat jännittäviä. Ja jos vertaamme naisten kansainvälisen kiekon tasoa miehiin niin se aikakausi kai sitten olisi joku 1930-luku. Kanadahan toi amatöörijoukkueita MM-kisoihin vielä 50-luvulla, jotka silti veivät Suomea 16-0.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös