Naisasiat

  • 7 521 242
  • 26 580

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BoredOldLady, sä olet oikeassa.

Kyllä mä tiedän että miehet pomottee samalla lailla ja varmaan enemmänkin. Mutta se mua vaan hämää, kun miehen tekemänä se koetaan jotenkin enemmän vääräksi ja siitä valitetaan ja kitistään joka puolella. Naisen tekemänä siitä monesti vaietaan, tai sitten se koetaan enemmän sellaisena hyväksyttävänä asiana, ja jotkut ehkä jopa kokevat sellaisen parisuhteen jollain tapaa tasa-arvoiseksikin, yhtenä esimerkkinä liian pitkälle menevä "pitäähän naisille olla mieliksi" -ajattelutapa. Naisen pomottelusta puhuminen tuntuu olevan monille lähes tabu. Mä vaan tuon tämän asian esille, ja toivoisin että siitä puhuttais edes lähellekkään siinä samassa suhteessa, miten se asia on miesten ja naisten tekemänä. Siis nyt mä en tarkoita täällä jatkoajassa keskustelua, vaan ihan noin yleisesti ottaen. Mun kaveri- ja tuttavapiirissä useammissa pareissa nainen sanoo sen viimeisen sanan, mutta tämä otanta on kyllä melko pieni. Mä epäilen, että kun tämä nyt vielä pikkulapsina oleva sukupolvi kasvaa esimerkiksi parikymppisiksi, ja nämä nykyiset parikymppiset nuoret ovat sitten siis noin nelikymppisiä, tilanne on tältä osin vieläkin pahempi. Naiset kulkevat nokka pystyssä ja määräilevät, kun taas miehet nössöstyvät.
 

scholl

Jäsen
Siis pyytääkö joku anteeksi jos on ollut oikeassa? Itse kyllä en ymmärrä tuota. Tosin olen sen verran kouliintunut väittelijä, että saatan saada pidettyä pääni, vaikka olisin väärässäkin. Eihän se toinen välttämättä tiedä, että kumpi on oikeassa tai väärässä. Periksi voi antaa, jos on väärässä, mutta jos on oikeassa ja menee suostumaan siihen, että toimitaan väärin, on pahasti lapanen. Sellaista voi olla vaikea antaa itselle koskaan anteeksi.

Tottahan moni täällä puhuu. Tasa-arvo on täällä Suomessa ymmärretty väärin. Vaaditaan naiskiintiöitä, jos naisia on vähemmän ja jos on enemmän niin kukaan ei uskalla sanoa mitään. Ja totta on sekin, että useimmat miehet ovat suostuneet lähes fägärimäiseen toimintaan parisuhteissa. Mennään synnytyksiin ja kaikkeen skeidaan mukaan ja suostutaan vaimon kanssa Ikeaan toimintaan. Se on aika hassua. Sitten tehdään vastavetona tv-ohjelmia tyyliin Äijät, jossa epäsiisti spurgumeininki jotenkin rinnastetaan miesmäisyyteen, vaikka se pitäisi rinnastaa spurguuteen ja työläisyyteen yli sukupuolirajojen.

Oikeasti yhteiskunnassa pitäisi miesten käydä arvokeskustelua ja palauttaa asiat oikeille raiteilleen. Miettiä kuinka huonosti nyt osa asioista on ja kieltäytyä tekemästä asioita päin seiniä ja tehdä niinkuin mies haluaa ja on oikein tehty. Jos ei muu auta niin pitäisi päättää niin, että miehet eivät olisi esim. pariin vuoteen ollenkaan tekemisissä naisten kanssa. Uhkailua ja kiristämistä ne naisetkin käyttävät.
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Parin vuoden suhde katkolla. Oma mustasukkaisuus tehnyt tuhoja, lähinnä olen hiiltynyt, kun emäntä on viettänyt aikaa erään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Parhaan kaverinsa. Olen hänelle sanonut, etten oikeen tästä diggaile, vaikkei siinä oikeasti mitään pahaa edes ole. Muutamaan kertaan olen luvannut lopettaa tämän jauhamisen, muttei vain ole natsannut.
Nyt kun tietäisin pystyväni siihen, en saa emäntää enää vakuutetuksi, juuri näiden turhien lupausten takia. Muuten mennyt kuin unelma, tuo on vain rassannut. Muutenkaan en ole tajunnut tämän näin iso asia hänelle olevan, vaan näköjään on. Äsken vain ilmoitti tarvitsevansa hetken aikaa miettiä yhteistä tulevaisuutta. Vituttaa nyt niin raakasti omat töppäykset, että tuntuu pää räjähtävän. Pelottaakin melkein yhtä lailla. Vakuuttelin muuttuvani, vaan eipä enää auta. Olisi pitänyt aiemmin. Saa nähdä kuinka käy. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Kyllä sitä ymmärrystä pitäisi sieltä emännänkin suunnasta tulla, eli jos tietää miehensä olevan mustasukkaista sorttia niin silloin luulisi vähentävän miesystäviensä tapailua.

Oma vaimo teki juuri niin kun asiasta joskus mainitsin, että en oikein diggaile siitä "Perasta". Vaikka kävivätkin vain juoksupolulla yhdessä ja vaikka tiesin että Pera oli enemmänkin miehiin menevä niin ei se silti miellyttänyt.

Uhrauksia puoleen ja toiseen, sitä on toimiva parisuhde.
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Muutaman kerran vuodessa ne nyt vaan näkevät toisiaan, mutta puhelimen välityksellä ovat yhteydessä ihan viikottain. Eipä sitä oikein voi kaikkia siteitä parhaaseen kaveriinsa pyytää katkaisemaan. Vika tässä nyt on lähinnä itsessä, ja sehän vituttaa huolella!
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
TotallyRed kirjoitti:
Parin vuoden suhde katkolla. Oma mustasukkaisuus tehnyt tuhoja, lähinnä olen hiiltynyt, kun emäntä on viettänyt aikaa erään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Parhaan kaverinsa.

Tämä nyt on vain minun mielipide, ja voin hyvinkin olla väärässä, mutta olen todellakin sitä mieltä että puolison paras kaveri ei voi olla vastakkaista sukupuolta. Siinä käy ennen pitkään väärin, tai viimeistään katkeaa omat piuhat.

Ei ole todellakaan tarkoitus pelotella, mutta en kyllä hyvällä katsoisi jos vaimoke soittelee jollekkin miehelle viikoittain, ja kaveri on vaan "paras ystävä". En väitä etteikö tuo nyt olisi mahdollista, mutta meikäläinen ei kyllä siihen usko.

Oletko muuten koskaan kysynyt mitä puolisosi ajattelisi siitä, jos soittelisit viikoittain parhaalle ystävällesi, joka sattuisi olemaan nainen? Ei varmasti tykkäisi ajatuksesta.

EDIT: Ja omasta tilanteesta sen verran, että taidan tosiaankin olla hivenen tossun alla, joten täytyykin ottaa hiukan jyrkempi linja näihin pikku känäyksiin ja sivuuttaa olankohautuksella mitättömimmät.
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
peno kirjoitti:
Tämä nyt on vain minun mielipide, ja voin hyvinkin olla väärässä, mutta olen todellakin sitä mieltä että puolison paras kaveri ei voi olla vastakkaista sukupuolta. Siinä käy ennen pitkään väärin, tai viimeistään katkeaa omat piuhat.
No omat piuhat katkeaa kyllä, mutta muuten olen vähän erimieltä. Itselläni ainakin on monta "hyvää" kaveria, jotka ovat vastakkaista sukupuolta. Kokoajan olen kyllä emäntään luottanut, siitä ei ole kyse. Nyppii vaan välillä.
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
scholl kirjoitti:
Niin aivan totta, ei paras ystävä voi olla vastakkaista sukupuolta. Tai sitten jomman kumman sukupuolessa on jotain vikaa.
No se on kyllä mahdollista. En ole kaveriin liiemmin halunnut tutustua, mutta täytyy sanoa, että aika tyttömäistä juttua se sylkee.
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
scholl kirjoitti:
Niin aivan totta, ei paras ystävä voi olla vastakkaista sukupuolta. Tai sitten jomman kumman sukupuolessa on jotain vikaa.
Pelottelenpa minäkin...Vaimoni paras ystävä oli miespuolinen ja nyt vaimoni ei enää haluakkaan olla vaimoni....Et silleen
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
TotallyRed kirjoitti:
...mutta täytyy sanoa, että aika tyttömäistä juttua se sylkee.

No otahan sitten selvää onko kaveri hinaaja. Jos heebo on sellaista sorttia, niin voit lopettaa hermoilun.
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mutta tiedän, että tässä on kyse vain omasta idioottimaisuudesta. Kyllä kai sitä voi naispuolinen ihminen olla miespuolisen hyvä kaveri ilman että on "jotain". Tässä tilanteessa ollaan siis siksi, että itsellä on turhia epäilyjä, ja emäntää raastaa se, etten hänen mielestään luota häneen. Kyse ei sinällään ole siitä toisesta heebosta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
scholl kirjoitti:
Tasa-arvo on täällä Suomessa ymmärretty väärin. Vaaditaan naiskiintiöitä, jos naisia on vähemmän ja jos on enemmän niin kukaan ei uskalla sanoa mitään. Ja totta on sekin, että useimmat miehet ovat suostuneet lähes fägärimäiseen toimintaan parisuhteissa. Mennään synnytyksiin ja kaikkeen skeidaan mukaan ja suostutaan vaimon kanssa Ikeaan toimintaan.
...
Oikeasti yhteiskunnassa pitäisi miesten käydä arvokeskustelua ja palauttaa asiat oikeille raiteilleen. Miettiä kuinka huonosti nyt osa asioista on ja kieltäytyä tekemästä asioita päin seiniä ja tehdä niinkuin mies haluaa ja on oikein tehty.
Aika lailla samaa mieltä schollin kanssa. Tosin itse olen ollut jokaisessa kolmessa synnytyksessä mukana mitä lapsiin tulee, mutta sinne minua ei vaimon tarvinnut kehottaa vaan ilman muuta halusin päästä osalliseksi. Mutta miehen osallistuminen synnytykseen ei itsessään varmaan ollut ajatuksesi ydin vaan kaiketi ne olosuhteet joiden uhrina joku lapatossumies joutuu synnytykseen. Sama ilmiö kuin miehen pakottaminen puoleksi päiväksi Anttilaan seuraamaan kun eukko ostelee koristetyynyjä ja muuta skeidaa. Itsetunnottomat tossukat ovat valmiita luopumaan omasta tahdostaan säilyttääksen mahdollisuuden saada pari kertaa kuussa toosaa lauantaina saunan jälkeen. Ei parisuhde tai avioliitto ole mikään helvetin leikki jossa toinen määrää sekä säännöt että toimii tuomarina.

Nykyään näyttää siltä että tasa-arvo on hyvä juttu niin kauan kun se kohentaa naisten etuja. Päinvastainen tilanne eli jonkin vallitsevan tilanteen tasapainottaminen miessukupuolta suosivasti on kategorisesti vaiettu tilanne. Fiksut naiset ottavat tilanteesta täyden hyödyn ja ajavat omaa etuaan siellä missä se onnistuu. Tilanteen tasalla oleva nainen osaa välillä soveltaa perinteisempää sukupuolirooliajattelua koska näin voi nauttia jo aiemmin saavutetuista eduista.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
TotallyRed kirjoitti:
Mutta tiedän, että tässä on kyse vain omasta idioottimaisuudesta. Kyllä kai sitä voi naispuolinen ihminen olla miespuolisen hyvä kaveri ilman että on "jotain". Tässä tilanteessa ollaan siis siksi, että itsellä on turhia epäilyjä, ja emäntää raastaa se, etten hänen mielestään luota häneen. Kyse ei sinällään ole siitä toisesta heebosta.
Totta kai voi olla. Ei siinä ole todellakaan mitään outoa. Mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman mitään kummempia virityksiä, heteroinakin.
 

Birchman

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Totta kai voi olla. Ei siinä ole todellakaan mitään outoa. Mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman mitään kummempia virityksiä, heteroinakin.

Omalla kohdallani ei ole ainakaan onnistunut. Kyllä jommalla kummalla on aina vetoa ollut toista kohtaan. Itsekin juuri tällaista hienoa kaveruutta harrastan erään neitokaisen kanssa ja kyllä se kaveruusjuttu menee niin päin vittua kuin vain voi mennä :D No mutta tyytyväinen olen naisasioihini tällä hetkellä. Ei olis vielä vuosi sitten uskonut, että kohtaan ns. ylitarjontaa.

EDIT: Kaverina voi tottakai olla, mutta ystävyyttä eli sellaista viikottaista kuulumisten vaihtoa ja kahvilla käyntiä. Ei ainakaan mulla onnistuisi.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Alamummo kirjoitti:
Totta kai voi olla. Ei siinä ole todellakaan mitään outoa. Mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman mitään kummempia virityksiä, heteroinakin.
Voivat.. vain muutamin poikkeuksin..
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html
Tätä linkkiä pitää tässä ketjussa nostaa välillä esiin. Valitettavan raskasta luettavaa, mutta, ah niin totta..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rallar kirjoitti:
EDIT: Kaverina voi tottakai olla, mutta ystävyyttä eli sellaista viikottaista kuulumisten vaihtoa ja kahvilla käyntiä. Ei ainakaan mulla onnistuisi.
Niin, no voi se olla suhteellisen vaikeata, mutta ei mahdotonta. Itse ainakin pystyn olemaan ihan helpostikin myös naisten kanssa pelkästään kaveri. Kas, kun minulle kaveruus ja ystävyys itsessään on jo arvokas ja tärkeä asia. Se kertoo, että minuun luotetaan ja koetaan jollain tapaa tärkeänä. Kyllä se itsevarmuutta ja tyytyväisyyttä nostattaa sekin.

Ja en tietystikään voi täysin sanoa, etteikö jonkinlaista vetoa voisi olla myös näihin ihan kavereihin vaan, mutta on tyystin toinen asia, annanko sille valtaa ja sen sotkea asioita. Mielessäänhän ihminen nyt saa luvan kanssa ajatella ja kuvitella vaikka mitä. Kukaan ei tule sinne kieltämään mitään. Sitä paitsi, lienee aika mahdotonta (heteron) olla täysin ajattelematta vastakkaisen sukupuolen edustajaa jollain tapaa eroottisesti tai muuten. Vähintään kerran se käy mielessä. Ihminen aina arvioi jollain tapaa toisen seksuaalisuutta ja sen voimakkuusastetta. Täysin luonnollinen asia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
scholl kirjoitti:
Voi olla kaveri, hyvä ystävä, muttei paras kaveri. Siinä on suuri ero.
No, useimmiten naisen paras kaveri on nainen ja miehen paras kaveri on mies.

Parisuhteet sitten asiana erikseen.
 

Jeffrey

Jäsen
Joo eiköhän tän mun naisvirityksen voi jälleen tälläkertaa unohtaa. Eipä ole tyttö tänään viitsinyt edes tekstariin vastata. Turhauttavaa. Jospa sitä joskus onnikin potkisi näissä jutuissa?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TotallyRed kirjoitti:
Kyllä kai sitä voi naispuolinen ihminen olla miespuolisen hyvä kaveri ilman että on "jotain". Tässä tilanteessa ollaan siis siksi, että itsellä on turhia epäilyjä, ja emäntää raastaa se, etten hänen mielestään luota häneen. Kyse ei sinällään ole siitä toisesta heebosta.

Mies voi tosiaan aivan hyvin olla naisen "paras kaveri", mutta tähän pakettiin kyllä kuuluu kiistatta orastava toive pukille pääsystä ennemmin tai myöhemmin. Naisesi ei ehkä tätä aavista, mutta heikkona hetkenä tämä "paras kaveri" sitten näyttää epäilemättä todellisen karvansa, etenkin jos sattuu itse vielä olemaan sinkku. Itse en ainakaan usko, että kukaan mies pitää ketään naista "parhaana kaverinaan" ilman, että haaveilisi samalla myös jostain muusta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Snakster kirjoitti:
Mies voi tosiaan aivan hyvin olla naisen "paras kaveri", mutta tähän pakettiin kyllä kuuluu kiistatta orastava toive pukille pääsystä ennemmin tai myöhemmin. Naisesi ei ehkä tätä aavista, mutta heikkona hetkenä tämä "paras kaveri" sitten näyttää epäilemättä todellisen karvansa, etenkin jos sattuu itse vielä olemaan sinkku. Itse en ainakaan usko, että kukaan mies pitää ketään naista "parhaana kaverinaan" ilman, että haaveilisi samalla myös jostain muusta.
Ihan silkkaa paskaa. Saattaa olla totta joidenkin kohdalla, mutta ei taatusti kaikkien. Ystävyys on tärkeämpää kuin seksi. Tämä konsepti on suunnattoman vaikea tajuta, ellei itsellä ole oikeita ystäviä. Oikean ystävyyden kohdalla seksi ei ole itse asiassa edes vaihtoehto. Yleistäminen on helppoa. Mutta jos on tottunut menemään sieltä, mistä aita on matalin, voi olla juuri noin rajoittunut ajatusmaailma. Onnea vain ihmissuhteillesi. Tulet tarvitsemaan sitä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jeffrey kirjoitti:
Joo eiköhän tän mun naisvirityksen voi jälleen tälläkertaa unohtaa. Eipä ole tyttö tänään viitsinyt edes tekstariin vastata. Turhauttavaa. Jospa sitä joskus onnikin potkisi näissä jutuissa?

Voisin melkein sanoa, että kyllä sen oikean sitten löytää, kun aika on valmis. Itse olin juuri ajatellut sinkkuilla vaikka koko kesän ja satuin ihan vahingossa juttelemaan torstaina baaritiskillä yhdelle naiselle. No se eteni... eteni miten eteni, mutta enpäs malta odottaa torstain tapaamista!
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TotallyRed kirjoitti:
Muutaman kerran vuodessa ne nyt vaan näkevät toisiaan, mutta puhelimen välityksellä ovat yhteydessä ihan viikottain. Eipä sitä oikein voi kaikkia siteitä parhaaseen kaveriinsa pyytää katkaisemaan. Vika tässä nyt on lähinnä itsessä, ja sehän vituttaa huolella!

Jos tuo muijasi paras kaveri ei ole totaalinen umpihomo, niin en kyllä hyväksyisi. Ihme meininkiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös