Muovijää tekee tuloaan...

  • 6 893
  • 6

Gascoigne

Jäsen
Suosikkijoukkue
16.3.2014 Jokerit -> HPK
"Turun Kakskerrassa asuvalla Pasi Rädyllä on jo kokemusta muovijäästä. Hän rakensi lapsilleen omakotitalonsa takapihalle jääkiekkokaukalon viime keväänä. Näin Rädyn Iiro-poika pääsi viilettämään hokkareilla läpi kesän.

- Sulla on vaan luistimet, hanskat ja shortsit päällä, niin se on aika mukava pelata jääkiekkoa täällä metsän siimeksessä keskellä kesää, kertoo Iiron isä Pasi Räty.

Muovijäällä luistelu on hieman tahmeampaa kuin oikealla jäällä.
- Kyl täs joutuu tekemään enemmän töitä, sanoo jääkiekkoa harrastava Iiro Räty.

Turun viheraluepäällikkö Lauri Laine uskoo, että muovijää hankitaan kevääksi ellei tapahdu jotain yllättävää."

YLE

Hemmetin hieno juttu jos tuo toimii vähääkään... Ja jos luistelu muovijäällä vaatii enemmän työntekoa, niin siihen tottunut kiitää varmaan oikealla jäällä heittämällä muiden ohi.

Jos junnut pääsevät viettämään kesäloman jäällä, niin tiedä mitä nuoria Raimo Helmisiä sitä vielä syntyykään.

Muovijää käytännössä
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Uutisessa on pakko olla virhe, koska minun mielestä Turun Parkin kentällä tuollainen muovijää oli jo viime kesänä.

Nyt tuli tosin selvyys siihenkin, kun maantiepyörällä ajelin kesällä Kakskerrassa ja ihmettelin, kun porukkaa tuli vastaan lätkäkamojen kanssa aina silloin tällöin. No, tuollahan ne on näköjään ollut kiekkoa sitten lätkimässä.

Hieno keksintö, mutta ei ole kyllä persaukisten hommaa alkuunkaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mulla on hämärä mielikuva, että jossain päin Suomea oli yhtenä kesänä muovijää, kun vanhempien kanssa satuimme paikkakunnalle kesäreissulla. Tästä on noin 20-25 vuotta aikaa. Emme itse luistelleet siellä, mutta näimme paikan. Mitään muuta en siitä muista, olin sen verran pieni.

Tuon Ylen jutun näin pikaisesti TV:stä ja siinä näytti kuin muovi olisi kulunut jarruttaessa. Eli levyjä vielä aika ajoin vaihtoon. 200 euroa per neliö, niin ei ole ainakaan mitään köyhien puuhaa omaa kaukaloa rakennella.
 

rey

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ei tuo ihan halpaa vielä ole 200 euroa /m2 eli normi jääkiekko kenttä maksais semmoteet 250 000 euroa. Ja mitenköhän on kulutuksen keston kanssa eli kuinka kauan tollasella pelaa. Ja miten kiekko käyttäytyy muovilla?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Saattaisi kyllä auttaa aika helvetisti esimerkiksi Porin jääpulaan.

Jospa saataisiin vaikka ex-Ässäveska Pasi Räty tänne konsultiksi.
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Itse olen muovijäällä pelaillut monet kerrat kiekkoa Yhdysvalloissa. Se on erittäin tehokas tapa reenata kesällä. Kiekko käyttäytyy kuten voi kuvitella, eli ei kauheasti liu'u, mutta kuitenkin käsittely on luokkaa ok.

Kyllä se syksyllä näkyy jos olet kesän painanut tuolla muovijäällä. Se on erittäin tehokas, sillä liukua ei hirveästi ole jolloin joudut tietenkin jaloilla suurempaa työtä tekemään kuin oikealla jäällä. Amerikasta tuo tännekkin on ilmeisesti apinoitu.
 

axe

Jäsen
Mulla on hämärä mielikuva, että jossain päin Suomea oli yhtenä kesänä muovijää, kun vanhempien kanssa satuimme paikkakunnalle kesäreissulla. Tästä on noin 20-25 vuotta aikaa. Emme itse luistelleet siellä, mutta näimme paikan. Mitään muuta en siitä muista, olin sen verran pieni.

Orivedellä Orituvan pihassa ainakin oli juuri joskus noin kauan sitten sellainen. Vanha Tappara-kapteeni Pertti Ansakorpi sitä silloin yritti tuoda maahan mutta ei se oikein ottanut tuulta purjeisiin. Silloinen muovi ainakin vaati jonkun öljykerroksen päälleen ja kaatuminen oli sottaista puuhaa. En kokeillut mutta muistan kun luin asiasta ja pikkupoikana intoilin että pääsee luistelemaan kesät talvet. Ei sitten päästy kuitenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös