Munattomia miehiä(kö)

  • 34 322
  • 165

Syylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Kisa
Master Chief kirjoitti:
No ei tasan ole. Sanokoon viralliset paperit ja tiedot mitä tahansa, se on 'Life is life'. 'Live is life':ssa on yhtä paljon järkeä niin englanniksi kuin suomeksi kuin Chewbacca - puolustuksessa. ;)

Kyllähän sen biisin nimi tosiaan on "Live Is Life" Kyseessä on Itävaltalainen tanssibändi tyyliin meikäläinen Souvarit tai Finlanders ja videokin on tavallaan eräänlainen elävän Live-esityksen ylistys. Asia on satavarma, koska omistan ko. vinyylisinkunkin ja olen sitä paikallisradiossakin kymmeniä kertoja pyöritellyt..Tässä vielä bändin kotisivuilta Discografialinkki

http://www.opus.at/1984.eng.htm

EDIT: Tuo linkkihän olikin jo tuolla, mutta olkoon nyt, koska tähän samaan väitteeseen törmää koko ajan... ja jopa YLEn arkistot ovat siltä osin pielessä
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/ulko.php?Id=Life+is+life
 
Viimeksi muokattu:

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Lawless kirjoitti:
Offtopic alkaa mennä jo törkeäksi, mutta oletko varma, etteivät nämä itävaltalaiset laula ko. biisissä todellakin "laiv is laif", ei siis "liv is laif". Eli siis tässä tuskin on kyse verbistä "elää" (to live). Mutta se tästä törkeydestä: tarvittaessa voidaan toki pyhittää ketju tälle asialle, että mitä siinä biisissä oikeasti on haettu.

Tästä aiheesta on muuten tainnut olla syvällistä puhetta manselaisten ketjuissa, mutta en viitsi sinne nyt sukeltaa. Vastauksena kysymykseesi: ei tuo "laiv" lämmitä korvaa yhtään enempää, sillä englannin kielessä en ole koskaan kuullut LIVE-sanaa äännettävän muuten kuin "liv" (siis alkuperäisääntäjien toimesta - me wannebe-enkut puhutaankin sitten miten sattuu). ALIVE muuttaakin sitten lausunnan oleellisesti: "ölaiv". Haiskahtaa edelleen itävaltalaisten omavaltaiselta enkuntulkinnalta. Mutta eipä olisi eka kerta, kun luulen väärin.

Ja HIFKin osalta ei muuta kuin että lauantai-iltana on näytön paikka jokaikisellä ukolla. Jos fleguilu jatkuu, herää paljon lisäkysymyksiä monen joukkueenjäsenen asemasta joukkueessa. Hävitä saa (joskus), mutta se pitää tapahtua "saappaat jalassa".
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mika Niskanen

Kun ketjun aihe on munattomia miehiä(kö), niin tulee väkisin mieleen tämä HIFKin numero 12. Voisiko joku viisaampi kertoa, että mitä hel..ttiä tämä pelle tekee HIFKissä tai liigassa ylipäätään? Omasta mielestä tälle kaverille ei ole mitään käyttöä! Ei kai sille vaan makseta palkkaa??? Mun mielestä Niskanen on aina vaikeuksissa omassa päässä, eikä siitä hyökkäysalueellakaan juuri hyötyä ole. Ja esitykset jäällä on nimenomaan munattomia!
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. Niskanen ei kyllä ole minunkaan suuria suosikkeja kantamaan näillä näytöillä aika paljoon velvoittavaa #12-paitaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
#12 kirjoitti:
Jep. Niskanen ei kyllä ole minunkaan suuria suosikkeja kantamaan näillä näytöillä aika paljoon velvoittavaa #12-paitaa.
Jokerikasvatti kuten Arimakin, joten aika luonnollinen jatkumo.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
WPK kirjoitti:
englannin kielessä en ole koskaan kuullut LIVE-sanaa äännettävän muuten kuin "liv" (siis alkuperäisääntäjien toimesta - me wannebe-enkut puhutaankin sitten miten sattuu).
Nyt olen aivan äimän käkenä. Jos esim. AC/DC:n julkaisun nimi on "Live in Donington", niin lausutko tuossa todellakin tuon live-sanan "liv"?

Niskanen on todelllakin turhake ja tämähän oli hyvin tiedossa jo ennen hankintaa. Eräs HIFK käsittämättömimpiä hankintoja kautta aikain (ja se on paljon).

Muuten joukkueessa on aika hyvin ihan munallisiakin (vai munakkaita?) pelaajia.
 

pjotrborodin

Jäsen
Suosikkijoukkue
tunturikiekko
Mites on Ifk kannattajat...?

J.Karalahtea haukautaan ämmäksi jatkoajalla eilisen pelikaani ottelun perusteella. En ole nähnyt kirjoituksi jossa IFK-kannattajat puolustelevat Jerea. Oli kuulemma sikaillut/hölmöillyt ottelussa. Olette ilmeisesti tietoisia asiasta. No, Kun sitten tuli aika vastata teoista, niin oli kuulemma luimistellut pois tilanteesta. Olisi Helenius tainnut käydä pahoinpitelemässä Jeren. No, herrasmies Schnabel kävi ottamassa matsia helen kanssa. Joten, Mitäs mieltä olette arvoisat IFK-kannattajat? Onko tuo Jeren toiminta reteetä vai todellakin ihan naisellista kiukuttelua. On muuten kiekkoilevassa suomessa uskomus, jossa IFK:ta pidetään vielä miehekkäänä joukkueena.
 

Syylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Kisa
Huomenna joko voitetaan selvästi tai sitten taas tulee todella selkein numeroin taas turpaan- riippuu ihan täysin kaukalon ulkopuolisista asioista eli pojat pelaa kuten huomenna päättävät pelata, valitettvasti siihen päätöksen ei muuten kuin nimellisesti vaikuta valmennus....
 

Amadeus

Jäsen
pjotrborodin kirjoitti:
Mites on Ifk kannattajat...?

J.Karalahtea haukautaan ämmäksi jatkoajalla eilisen pelikaani ottelun perusteella. En ole nähnyt kirjoituksi jossa IFK-kannattajat puolustelevat Jerea. Oli kuulemma sikaillut/hölmöillyt ottelussa. Olette ilmeisesti tietoisia asiasta. No, Kun sitten tuli aika vastata teoista, niin oli kuulemma luimistellut pois tilanteesta. Olisi Helenius tainnut käydä pahoinpitelemässä Jeren. No, herrasmies Schnabel kävi ottamassa matsia helen kanssa. Joten, Mitäs mieltä olette arvoisat IFK-kannattajat? Onko tuo Jeren toiminta reteetä vai todellakin ihan naisellista kiukuttelua. On muuten kiekkoilevassa suomessa uskomus, jossa IFK:ta pidetään vielä miehekkäänä joukkueena.

Tuohon olisi kyllä mielenkiintoista kuulla IFK-kannattajien mielipiteitä.. Oon miettinyt pikkaisen samaa asiaa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
pjotrborodin kirjoitti:
Mites on Ifk kannattajat...?

J.Karalahtea haukautaan ämmäksi jatkoajalla eilisen pelikaani ottelun perusteella. En ole nähnyt kirjoituksi jossa IFK-kannattajat puolustelevat Jerea. Oli kuulemma sikaillut/hölmöillyt ottelussa. Olette ilmeisesti tietoisia asiasta. No, Kun sitten tuli aika vastata teoista, niin oli kuulemma luimistellut pois tilanteesta. Olisi Helenius tainnut käydä pahoinpitelemässä Jeren. No, herrasmies Schnabel kävi ottamassa matsia helen kanssa. Joten, Mitäs mieltä olette arvoisat IFK-kannattajat? Onko tuo Jeren toiminta reteetä vai todellakin ihan naisellista kiukuttelua. On muuten kiekkoilevassa suomessa uskomus, jossa IFK:ta pidetään vielä miehekkäänä joukkueena.

Luulen, että Jereä ei voisi vähempää kiinnostaa, haukutaanko häntä JA:ssa ämmäksi. Ja jos se ei Jereä kiinnosta/haittaa, olisi kerta kaikkiaan säälittävää, jos joku täällä siitä vetää herneet nenään. Vitun hyvä pelaaja, jos haluaa. Kyseisestä tilanteesta liikkuu muutenkin kahta versiota.
Ekassa versiossa Helenius muistutti Jereä ja Schnappi tuli väliin ja söi Samin nyrkkiä. Helenius ei siis aikonutkaan haastaa Jereä, vaan muistuttaa.
Toisessa versiossa Jere taklasi rumasti Santavuorta päähän, ja Samin nähdessään luikki kiireesti Schnabelin selän taakse ja vaihtoaitioon katselemaan, kun toinen ottaa hänen puolestaan neppariin.

Kumpi sitten on totta vai onko kumpikaan, ihan sama. Ainakin mulle.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
WPK kirjoitti:
Vastauksena kysymykseesi: ei tuo "laiv" lämmitä korvaa yhtään enempää, sillä englannin kielessä en ole koskaan kuullut LIVE-sanaa äännettävän muuten kuin "liv" (siis alkuperäisääntäjien toimesta

No etpä ole paljon puhuttua englantia sitten vielä kuullut. Jos vaikka keikalla joku vokalisti sanoo "We're recording this gig for our new *live* album...", yllätyn todellakin jos hän sanookin "liv" eikä "laiv". Jos on natiivi englanninpuhuja.
Tämähän on juuri Opuksen biisin pointti, että live-esiintyminen se vasta onkin elämää. Laittakaa FAQiin, ihmetellään niin usein, ja selitys on silti ihan looginen.

Ja jottei menisi ihan offtopiciksi, jaan tuskanne. Myös itse muistan parin vuoden takaa yhden (paikan päällä) tuskalla seuralla ottelun, jossa oma joukkue möhli tosi ruhtinaallisesti. Oli selvä ettei se joukkue mitään mestaruuksia voita. Hukkasivat pentele vie 6-0-johdon tappioasemaksi. Vain vastustajan oma maali pelasti tasoihin. Tekin ehkä muistatte kyseisen ottelun, monet teistä varmaan näkivätkin sen (toisesta leiristä).
Minä muistan kuitenkin vielä paremmin samaisen kauden kevään... (tämä oli siis se rohkaisu).
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pjotrborodin kirjoitti:
Mites on Ifk kannattajat...?

J.Karalahtea haukautaan ämmäksi jatkoajalla eilisen pelikaani ottelun perusteella. En ole nähnyt kirjoituksi jossa IFK-kannattajat puolustelevat Jerea. Oli kuulemma sikaillut/hölmöillyt ottelussa. Olette ilmeisesti tietoisia asiasta. No, Kun sitten tuli aika vastata teoista, niin oli kuulemma luimistellut pois tilanteesta. Olisi Helenius tainnut käydä pahoinpitelemässä Jeren. No, herrasmies Schnabel kävi ottamassa matsia helen kanssa. Joten, Mitäs mieltä olette arvoisat IFK-kannattajat? Onko tuo Jeren toiminta reteetä vai todellakin ihan naisellista kiukuttelua. On muuten kiekkoilevassa suomessa uskomus, jossa IFK:ta pidetään vielä miehekkäänä joukkueena.

Mitä puolustelemista siinä nyt on? Ylilyönnit ja yms kuuluvat mun mielestä HIFKiin, ainakin mun HIFKiin. Arkipäivää nää tämmöset on meidän leirissä. Ei näihin mitättömimpiin ylilyönteihin jaksa edes reagoida positiivisesti tai negatiivisesti antaa niitten olla vaan. Jeren tempaushan oli puhdasta turhautumista. That's it.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Syylä kirjoitti:
Huomenna joko voitetaan selvästi tai sitten taas tulee todella selkein numeroin taas turpaan- riippuu ihan täysin kaukalon ulkopuolisista asioista eli pojat pelaa kuten huomenna päättävät pelata, valitettvasti siihen päätöksen ei muuten kuin nimellisesti vaikuta valmennus....

Siellä pelaa kyllä toinenkin joukkue, jolla on jotain sanomista lopputuloksen suhteen. Edes paperilla ei HIFK ole niin selvä suosikki JYPiä vastaan, että ihan itse voisi päättää lopputuloksen.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Seesam kirjoitti:
Mitä puolustelemista siinä nyt on? Ylilyönnit ja yms kuuluvat mun mielestä HIFKiin, ainakin mun HIFKiin. Arkipäivää nää tämmöset on meidän leirissä. Ei näihin mitättömimpiin ylilyönteihin jaksa edes reagoida positiivisesti tai negatiivisesti antaa niitten olla vaan. Jeren tempaushan oli puhdasta turhautumista. That's it.


Tässä kai kyseltiin lähinnä Jeren toiminnasta tämän "sikailun" jälkeen kun Helenius kävi kyselemässä kuulumisia. Itse en tätä peliä nähnyt, mutta jotkut väittävät Jeren vähän luikkineen karkuun tilanteesta, ja toiset väittävät ettei Helenius haastanut Jereä vaan kävi pyytämässä ettei tämä taklaisi enää Santavuorta päähän ja Schnabel tästä suivaantuneena aloitti tappelun.
Kyse ei ilmeisesti ollut mistään ylilyönnistä Jeren taholta.
 

pjotrborodin

Jäsen
Suosikkijoukkue
tunturikiekko
HJL kirjoitti:
Luulen, että Jereä ei voisi vähempää kiinnostaa, haukutaanko häntä JA:ssa ämmäksi. Ja jos se ei Jereä kiinnosta/haittaa, olisi kerta kaikkiaan säälittävää, jos joku täällä siitä vetää herneet nenään. Vitun hyvä pelaaja, jos haluaa. Kyseisestä tilanteesta liikkuu muutenkin kahta versiota.
Ekassa versiossa Helenius muistutti Jereä ja Schnappi tuli väliin ja söi Samin nyrkkiä. Helenius ei siis aikonutkaan haastaa Jereä, vaan muistuttaa.
Toisessa versiossa Jere taklasi rumasti Santavuorta päähän, ja Samin nähdessään luikki kiireesti Schnabelin selän taakse ja vaihtoaitioon katselemaan, kun toinen ottaa hänen puolestaan neppariin.

Kumpi sitten on totta vai onko kumpikaan, ihan sama. Ainakin mulle.

Niinpä, Jereä ei tarvitse kiinnostaa mitä täällä kirjoitetaan, lähinnä kysyin vain IFK-kannattajilta, ilman provoa. Karalahtihan on liigan parhaita pelaajia, siittä ei ole kysymys. Karalahtea pidetään äärimmäisen kovaluontoisena pelaajana, sitä hän varmasti on. On vain niin että, jossain vaiheessa hänenkin pitäisi osoittaa liigassa kovuutensa. Kovuuttahan ei ole esim. ei hoida töitään kunnolla ( luvattomat poissaolot), alkoholin liiallinen käyttö, huumeet(?), jne... Ennenkaikea Karalahden ammattitaitoon liittyvät kysymykset, tähän kohtaan tulevat otteluissa tapahtuvat kohtaukset kuten, em. pelikaani ottelu. Karalahtihan ei profiloidu tappelijana, vaan IFK-ikonina. Juurikin tästä syystä Jeren pitäisi joskus pikkaisen edes näyttää sitä kovuutta/äijämäisyyttä, mitä hänellä kuvitellaan olevan. No, jäädään odottelemaan. Niin muuten, Jokerit hankki äskettäin jonkun kovan kanukin, ehkä jerppa Jokereita vastaan hänen läsnäoloaan kunnioittaa tulevissa matseissa rumilla päähän lyönti taklauksillaan. Tuossa ottelussa muuten pärjää T.Valtonenkin. Uskoisin!
 
K

kiwipilot

Seesam kirjoitti:
Ylilyönnit ja yms kuuluvat mun mielestä HIFKiin, ainakin mun HIFKiin. Arkipäivää nää tämmöset on meidän leirissä.

Joo niin varmasti on arkipäivää teidän leirissä, mutta mites on tuon munattoman lusmuilun laita? Kuuluko sekin sun Hifkiin? Ei mulla muuta.
 

XXLshirt#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Drumheller Miners
Jere kova jätkä ?

En viitsinyt painaa "Quote"-lainausta, mutta otan kiinni noihin edellä esitettyihin Jere-juttuihin lisäämällä oman mielipiteeni keitokseen.
Jere ON hyvä puolustaja niin HIFK:ssa kuin maajoukkuetasollakin. Se mitä Jere EI ole: hän ei ole kova kundi. Jere osaa taklata, mutta 80% kaverin taklauksista on raukkamaisia selkään kohdistuvia tai muuten takaa tulevia ryntäyksiä, maalin edustalla poikittaista mailaa vastustajan selkään tms. Luulen, että Jere pelkää joutua tappeluun, niin vilkkaasti se aina poistuu paikalta jos tappelu meinaa tulla ; ajatelkaa mikä "maineen" menetys olisi fanien silmissä jos kovana jätkänä pidetty Jere ottaisi turpaan joltain "tavalliselta" kiekkoilijalta !
Tuleeko kovan jätkän maine siviilistä ? Minun mielestäni juopotteleva, juomatapojaan hallitsematon ihminen ei ole kova, vaan säälittävä. Myöskään se ei tee ihmistä kovaksi, jos hänellä on rikosrekisteri nuoruusvuosilta. Se tekee ihmisestä autettavan. Myöskään se ei tee kenestään kovaa kundia, että ajelee päänsä kaljuksi ja kiroilee. Myöskään se ei tee kenestään kovaa jätkää, että pettää joukkuekaverinsa ja häipyy kuvioista kolistelemaan brenkkulestejä kesken pelikauden ja hakemaan dokaavan jengin selkääntaputuksia. Usein ihmiset otaksuvat, että jos joku dokaa ja tekee rikoksia, hakkaa kadulla kännisiä ja hommaa itselleen rikosrekisterin tyhmillä tempuilla, että se on kovan jätkän juttuja. Haluan korjata, ne eivät osoita kovuutta vaan tyhmyyttä. Jere on hyvä pelaaja, mutta kova jätkä se ei ole...ainakaan mun silmissäni. Säälittävä (tai tyhmä) kundi, joka on jo nyt pilannut suuren osan tulevaisuuttaan tyhmyydellä, EI kovuudella. Silti, jos viitataan tuohon ketjun otsikkoon, Jere ei ole munaton mies.
Tästä jutusta taitaa seurata lynkkaus ?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
XXLshirt#3 kirjoitti:
otan kiinni noihin edellä esitettyihin Jere-juttuihin lisäämällä oman mielipiteeni keitokseen.
Olipahan h-vetin omaperäinen ja mielikuvituksellinen mielipide. Eli perseestä, ei mitään uutta auringon alla. Lynkkausta et ihan ansaitse, mutta ison ihmettelyn kylläkin siitä, miten joku jaksaakin vielä vatvoa Jeren tekemisiä noin intensiivisesti.
 

pjotrborodin

Jäsen
Suosikkijoukkue
tunturikiekko
XXLshirt#3 kirjoitti:
En viitsinyt painaa "Quote"-lainausta, mutta otan kiinni noihin edellä esitettyihin Jere-juttuihin lisäämällä oman mielipiteeni keitokseen.
Jere ON hyvä puolustaja niin HIFK:ssa kuin maajoukkuetasollakin. Se mitä Jere EI ole: hän ei ole kova kundi. Jere osaa taklata, mutta 80% kaverin taklauksista on raukkamaisia selkään kohdistuvia tai muuten takaa tulevia ryntäyksiä, maalin edustalla poikittaista mailaa vastustajan selkään tms. Luulen, että Jere pelkää joutua tappeluun, niin vilkkaasti se aina poistuu paikalta jos tappelu meinaa tulla ; ajatelkaa mikä "maineen" menetys olisi fanien silmissä jos kovana jätkänä pidetty Jere ottaisi turpaan joltain "tavalliselta" kiekkoilijalta !
Tuleeko kovan jätkän maine siviilistä ? Minun mielestäni juopotteleva, juomatapojaan hallitsematon ihminen ei ole kova, vaan säälittävä. Myöskään se ei tee ihmistä kovaksi, jos hänellä on rikosrekisteri nuoruusvuosilta. Se tekee ihmisestä autettavan. Myöskään se ei tee kenestään kovaa kundia, että ajelee päänsä kaljuksi ja kiroilee. Myöskään se ei tee kenestään kovaa jätkää, että pettää joukkuekaverinsa ja häipyy kuvioista kolistelemaan brenkkulestejä kesken pelikauden ja hakemaan dokaavan jengin selkääntaputuksia. Usein ihmiset otaksuvat, että jos joku dokaa ja tekee rikoksia, hakkaa kadulla kännisiä ja hommaa itselleen rikosrekisterin tyhmillä tempuilla, että se on kovan jätkän juttuja. Haluan korjata, ne eivät osoita kovuutta vaan tyhmyyttä. Jere on hyvä pelaaja, mutta kova jätkä se ei ole...ainakaan mun silmissäni. Säälittävä (tai tyhmä) kundi, joka on jo nyt pilannut suuren osan tulevaisuuttaan tyhmyydellä, EI kovuudella. Silti, jos viitataan tuohon ketjun otsikkoon, Jere ei ole munaton mies.
Tästä jutusta taitaa seurata lynkkaus ?

Tää oli aivan hyvä mielipide. Nyt vain IFK-kannattjat vois pistää kehuja jerestä, et kuin kova jätkä hän onkaan. Eli, mitä mieltä IFK-Janarit on Jeren kovuudesta/neitimäisuudestä. Nyt pikkaisen kriittisyyttä Jertsukan toimintaa kohtaan, siinä määrin toki, kun kohtuullista Jerppiä kohtaa voi asettaa.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Aika rankkaa yleistystä, että 80% Jeren taklauksista olisi raukkamaisia takaapäin tulevia, tai selkäänajoja.

Eipä muuta, jatkakaa ansiokasta keskusteluanne.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Greffin kirjoitti:
Aika rankkaa yleistystä, että 80% Jeren taklauksista olisi raukkamaisia takaapäin tulevia, tai selkäänajoja.

Eipä muuta, jatkakaa ansiokasta keskusteluanne.

Höps. Jere on todistetetusti vanha alkoholisti, joka ei osaa pelata jääkiekkoa. Sikäli kun nyt jere sattuu kentälle joutumaan, niin sehän vaan taklaa kädet ylhääällä, kun ei mihinkään muuten kerkiä! Saatanan jätkä ei edes uskaltanut helgen kanssa myllyttää..
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näihin muutaman pilsupullon jälkeen kirjoitettuihin provoihin ei pitäisi vaivautua vastaamaan, mutta teen sen nyt kuitenkin.

Jos haluatte tietää, mitä mieltä HIFK- fanit ovat Jeren toilailuista, suosittelen, että kaivatte Jere- IFK- ikoni- ketjun esille ja lukaisette sen läpi. Ketju on valitettavasti suljettu, joten ette pääse sinne omaa panostanne antamaan, mutta jotakin osviittaa se teille antanee.

Mitä tulee Jeren pelipanokseen tällä kaudella, voidaan todeta, että Jere on tonttinsa hoitanut vähintäänkin hyvin. Toki parantamista jokaisella osa-alueella löytyy edelleenkin, mutta ihan hyvin on mennyt. Jere on pelannut jokaisessa pelissä, Pelicans- matsia lukuunottamatta yli 30 min., mikä ei voi olla näkymättä väsymyksenä ja esim ajoittaisena heikohkona sijoittumisena. Mutta kuten sanottua, hurja peliaika "syö myös järkeä". Ymmärtänet mitä tarkoitan.

Jeren laukausten taso varsinkaan yv:ssä ei ole ollut ihan odotetunlaista, mutta paikkaajaksi on löytynyt sekä Cory Murphy että ehkä yllättäenkin Teemu Laakso. Kovat vedot kohti maalia eivät siis ole enää yksin Jeren vastuulla. Toki Murphy on nyt poissa vahvuudesta, joten Jeren pitää parantaa vetojaan jatkossa.

Ja mitä tulee taklauksiin ja niiden puhtauteen, en voi olla ihmettelemättä väitöksiä taklausten säännöllisestä epäpuhtaudesta. Que? SM- Liigan pelaajat nimeävät vuodesta toiseen Jeren yhdeksi kovimmista, parhaimmista ja puhtaimmista taklaajista, joten mihinkään faktaan väite ei perustune. Toki ylilyöntejäkin sattuu, niin kuin useimmille. Väsymys vaikuttaa myös. Ja nyt ei puhuta mistään 15 min peliajan "väsymyksestä", vaan todellakin yli puolet pelistä pelaavan pakin väsymyksestä. Erikoistilanteissa Jere kantaa runsaasti vastuuta sekä yv:llä että av:lla, mikä syö myös miestä.

Törkeydet eivät kuulu peliin kenenkään pelaajan toimesta. Jere ei onneksi kuulu todellakaan liigan törkeimpiin pelaajiin, vaan yleensä on olemukseltaan hyvinkin rauhallinen. Mutta tämähän on tiedossa, koska Jeren peliä ahkerasti seurataan myös vastustajien fanien toimesta.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Aika säälittäviä vuodatuksia pelaajasta, joka pitäisi olla tuttu monelle. Jere ei ole ikinä ollut mikään tappelija ja olisi helvetin tyhmää häneltä lähteä, joukkueen ehkäpä tärkeinpänä pelaajana mukaan mihinkään nyrkkitalkoisiin, vielä vähemmän HIFKin nykyisessä tilanteessa jossa kaksi erittäin tärkeätä puolustajaa on jo valmiiksi poissa kokoonpanosta.

Se, että Jere kieltäytyy ottamasta turpiin Heleniukselta ei tee hänestä ämmää, muuta on turha väittää. Muut aimmin luetellut syyt ämmämäisyyteen ovatkin sitten mielestäni auki keskustelulle ja täysin mielipidekysymyksiä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näille tunturi-trolleille ja kumppaneille tiedoksi kun kyselitte mielipidettä Jerestä. Jere pelaa tänään, Schnabel ja Helenius ei. Jeren puuttuminen Hifkin ennestään loukkaantumisista kärsineestä puolustuksesta olisi katastrofi joten kyllä siellä päässä jotain järkeäkin on.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahden Namika
Ioota Rhoo kirjoitti:
Se, että Jere kieltäytyy ottamasta turpiin Heleniukselta ei tee hänestä ämmää, muuta on turha väittää. Muut aimmin luetellut syyt ämmämäisyyteen ovatkin sitten mielestäni auki keskustelulle ja täysin mielipidekysymyksiä.

Ei se Helge käyny edes Jereä haastamassa. Eihän siinä matsissa Jerellä ois ollu mitään jakoakaan. Kävi vaan huomauttamassa parista taklauksesta, joista toki tuomarin ois pitänyt laittaa ÄIJÄ istumaan. Ehkä Schnapel luuli Helgen pyytävän Jereä "viimeiselle valssille"...sehän siitä ois äkkiä seurannu. Paska homma ku Helge on tänään pois joukoista. On muuten Helgellä ihan eri meininki peleissä ku viime kaudella. Ylivoimissa maskimies ja verkot soi :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös